Search the Community
Showing results for tags 'eshop'.
-
Ak si plánujete nainštalovať eshop OpenCart, odporúčame, aby ste si ho nainštalovali rovno na HTTPS adrese. Z tohto dôvodu si prečítajte najprv tento návod, konkrétne sekciu Nastavenie HTTPS adresy. Po inštalácii si ušetríte starosti s presmerovaním na zabezpečenú URL. Ak OpenCart už máte nainštalovaný na nezabezpečenej URL, v tomto návode nájdete postup, ako si OpenCart správne nastaviť na zabezpečenú adresu (HTTPS). Nastavenie OpenCart z HTTP na HTTPS Ak si chcete OpenCart presmerovať na HTTPS, najprv si vygenerujte bezpečnostný certifikát (ak ste už tak neučinili), napr. Let's Encrypt pre doménu resp. subdoménu, na ktorej máte OpenCart nainštalovaný. Keďže však ide o eshop, skôr odporúčame platený certifikát. Keď certifikát bude aktívny (zistíte to tak, že navštívite svoju stránky v OpenCarte a nedostanete výstražné znamenie o neplatnosti certifikátu, ale zobrazí sa stránka eshopu, akurát len pravdepodobne bude graficky rozhádzaná), tak sa prihláste na server a stiahnite si súbory config.php z hlavného adresára eshopu a adresára administrácie. Tento návod platí pre OpenCart verzie 4.x. Najprv si otvorte súbor config.php, ktorý sa nachádza v hlavnom adresári eshopu. Buď si ho otvorte Poznámkovom bloku (Notepad vo Windows) alebo skôr v Notepad++, ktorý je na takéto úpravy ideálny. Na začiatku kódu v súbore uvidíte na šiestom riadku adresu vašej webovej stránky: <?php // APPLICATION define('APPLICATION', 'Catalog'); // HTTP define('HTTP_SERVER', 'http://exotechnologies.sk/'); Všetko čo potrebujete spraviť je len to, aby ste upravili adresu domény tak, že tam namiesto http vložíte https: <?php // APPLICATION define('APPLICATION', 'Catalog'); // HTTP define('HTTP_SERVER', 'https://exotechnologies.sk/'); Obdobne upravte súbor config.php, ktorý sa nachádza v adresári administrácie, v ktorom je to mierne inak. Na šiestom a siedmom riadku uvidíte dva odkazy, jeden bude smerovať na adresár administrácie, druhý na verejnú časť eshopu: <?php // APPLICATION define('APPLICATION', 'Admin'); // HTTP define('HTTP_SERVER', 'http://exotechnologies.sk/admin/'); define('HTTP_CATALOG', 'http://exotechnologies.sk/'); Oba odkazy upravte na https: <?php // APPLICATION define('APPLICATION', 'Admin'); // HTTP define('HTTP_SERVER', 'https://exotechnologies.sk/admin/'); define('HTTP_CATALOG', 'https://exotechnologies.sk/'); ... a nahrajte naspäť na server. Otestujte si stránku eshopu, či sa bude korektne zobrazovať na zabezpečenej (HTTPS) adrese. Ak áno, tak si môžete eshop presmerovať pomocou Automatického presmerovania na HTTPS v Control Paneli.
-
Ak si plánujete nainštalovať eshop PrestaShop, odporúčame, aby ste si ho nainštalovali rovno na HTTPS adrese. Z tohto dôvodu si prečítajte najprv tento návod, konkrétne sekciu Nastavenie HTTPS adresy. Po inštalácii si ušetríte starosti s presmerovaním na zabezpečenú URL. PrestaShop má aj vlastné nastavenia pre zabezpečené pripojenie, takže sa nestane nič zlé, keď si HTTPS presmerovanie nastavíte neskôr priamo v administrácii PrestaShop po dokončení inštalácie. Upozornenie: Nenastavujte si PrestaShop na HTTPS adresu podľa návodu Zapnutie presmerovania webovej stránky z adresy HTTP na HTTPS skôr, než si presmerovanie na HTTPS zapnete v administrácii PrestaShop. Ak teda PrestaShop už máte nainštalovaný na nezabezpečenej URL, v tomto návode nájdete postup, ako si PrestaShop správne nastaviť na zabezpečenú adresu (HTTPS). Nastavenie PrestaShop z HTTP na HTTPS Ak si chcete PrestaShop presmerovať na HTTPS, najprv si vygenerujte bezpečnostný certifikát (ak ste už tak neučinili), napr. Let's Encrypt pre doménu resp. subdoménu, na ktorej máte PrestaShop nainštalovaný. Keďže však ide o eshop, skôr odporúčame platený certifikát. Tip: Tento návod sa vzťahuje k verzii PrestaShop 8.1.x. Môže byť použitý aj na verzie 8.0.x a 1.7.x. Staršie verzie PrestaShop odporúčame aktualizovať podľa možnosti. Následne v administrácii PrestaShop kliknite na Nastaviť → Parametre obchodu → Všeobecné: Mali by ste tam najskôr vidieť takýto stav. Kliknite na Kliknite sem pre kontrolu... Ak bezpečnostný certifikát bude aktívny, mali by ste dostať nižšie varovné hlásenie. Kliknite na Áno, rozumiem rizikám: Následne sa zobrazí stránka, kde už bude možnosť Zapnúť SSL: Zapnite SSL a kliknite dole vpravo na Uložiť: Po uložení sa sprístupní voľba Povoliť SSL na všetkých stránkach. Zapnite aj to a dole pravo uložte. Teraz už budete mať PrestaShop na zabezpečenej HTTPS adrese. Môžete si aj v Control Paneli zapnúť Automatické presmerovanie na HTTPS, ale nutné to nebude. Navyše neodporúčame Automatické presmerovanie na HTTPS v Control Paneli zapínať pre prípad, ak by ste v administrácii PrestaShop potrebovali SSL z nejakého dôvodu vypnúť. V tomto prípade sa na verejnej časti obchodu vynúti nezabezpečená adresa, ktorú by sa Automatické presmerovanie na HTTPS v Control Paneli snažilo presmerovať naspäť na zabezpečenú URL, čím by sa celý proces zacyklil a stránka by prestala fungovať.
-
Ak potrebujete v obchode Prestashop nastaviť odosielanie emailov z obchodu, prihláste sa do administrácie Prestashop a naľavo v menu nájdite nastavenie: Nastaviť → Rozšírené nastavenia → E-mail Nastavenie SMTP V sekcii E-mailová adresa odporúčame označiť možnosť Nastaviť vlastné SMTP parametre (iba pre pokročilých užívateľov) bez ohľadu na to, čo podľa PrestaShop funguje vo väčšine prípadov. Po označení možnosti SMTP sa objavia polia, ktoré si vyplňte podľa nižšie uvedeného vzorového obrázku s tým, že namiesto exohosting.sk použijete názov svojej vlastnej domény: E-mailový názov domény: môžete zadať názov svojej domény, ale aj nemusíte, táto voľba nie je povinná SMTP server: zadajte smtp.exohosting.com SMTP užívateľské meno: zadajte názov emailovej adresy, ktorú chcete používať pre odosielanie emailov SMTP heslo: heslo patriace danej emailovej adrese, či máte aktuálne heslo, overte si to prihlásením na Webmail. Šifrovanie: vyberte SSL Port: v prípade šifrovania SSL zadajte 465 Alternatívne nastavenia Môžete použiť aj tieto nastavenia: Šifrovanie: vyberte TLS Port: v prípade šifrovania TLS zadajte 587 alebo (odporúčame len ako poslednú možnosť) Šifrovanie: žiadne Port: v prípade, ak nevyberiete typ šifrovania, zadajte 25 SMTP server: ak by ste si nevybrali žiadny typ šifrovania a zadáte port 25, SMTP server nezadávajte smtp.exohosting.com, ale zadajte smtp.nazov-vasej-domeny.tld Po vyplnení všetkých potrebných údajov kliknite napravo dole na Uložiť. Upozornenie: Po uložení by malo heslo z políčka SMTP heslo zmiznúť (čo je správne), nemali by ste tam mať zadané žiadne heslo, ktoré vám tam automaticky vkladá prehliadač cez zapamätané voľby, môže to spôsobovať problémy pri pokusoch o odoslanie emailov. Nižšie pod tlačidlom Uložiť sa nachádza sekcia Otestovať nastavenia e-mailu. Keď nastavenia budete mať uložené, kliknite na tlačidlo Odoslať testovací email. Ak všetko budete mať správne v nastaveniach SMTP, tak uvidíte úspešné hlásenie v zelenom. Ak ste niečo nastavili nesprávne, tak sa objaví hlásenie v červenom. Napríklad v tomto prípade sme k šifrovaniu SSL nastavili nesprávny port (587) a tým pádom sa PrestaShop nedokáže spojiť s emailovým serverom. Skontrolujte si znovu nastavenia, uložte a otestujte odosielanie znovu. Nastavenie emailu pre odosielanie V prípade, ak pokus o odoslanie testovacieho emailu skončí chybovým hlásením a nastavenia SMTP máte napriek tomu správne, je ešte možnosť, že do formulára zadávate inú emailovú adresu, ako tú, ktorú máte nastavenú ako adresu eshopu. Pri tomto variante je málo pravdepodobné, že by problém s odosielaním emailov bol práve kvôli inej emailovej adrese, ale odporúčame, aby ste sa uistili, že v nastaveniach obchodu máte zadanú funkčnú emailovú adresu vzťahujúcu sa k názvu domény. V administrácii Prestashop naľavo v menu kliknite na Parametre eshopu, následne na Kontakt a potom kliknite na kartu Obchody. Nižšie na stránke uvidíte možnosť zadania kontaktných informácií o eshope, ktoré by mali obsahovať plne funkčnú emailovú adresu, ktorá je na rovnakej doméne ako váš eshop a v ideálnom prípade sa zhoduje s emailovou adresou, ktorú ste zadali v nastaveniach SMTP. Zadajte si emailovú adresu takú, z akej chcete zasielať informácie o objednávkach. Ideálne by bolo, keby sa daná emailová adresa nachádzala na vašej doméne. Tú istú adresu potom použite v nastaveniach SMTP.
-
V prípade, ak ste si Prestashop nainštalovali na inej, napr. dočasnej URL (Control Panel - Správa FTP účtov) v tvare napr.: http://exotechnologies.sk.cluster3s19.dnsserver.eu a chcete si ju presunúť na svoju vlastnú doménu (v príklade exotechnologies.sk), tak sa prihláste do administrácie PrestaShop a v menu sa cez Nastaviť → Parametre obchodu → Návštevnosť & SEO myšou prerolujte do sekcie Nastaviť URL obchodu, kde uvidíte nastavenie URL obchodu na dočasnej adrese, podobne ako na obrázku: Polia Doména obchodu a SSL doména upravte na svoju vlastnú doménu, napr. exotechnologies.sk: Tretie políčko Základná URI nechajte tak, resp. zmeňte tak, ako je na obrázku. Keby ste si inštalovali eshop na subdoménu s názvom napr. obchod, tak by tam bolo niečo ako /_sub/obchod/ takže treba to vymazať a nechať tam len lomítko / Po zmene adries sa odhláste z administrácie a prihláste sa znovu do administrácie už na novej URL. Odporúčame ešte, aby ste ešte prečistili cache (Nastaviť → Rozšírené nastavenia → Výkon) Kontrola .htaccess súboru Prihláste sa na server a v hlavnom adresári, kde máte PrestaShop nainštalovaný, si skontrolujte súbor .htaccess, či bola dočasná URL na všetkých riadkoch zmenená na novú. Tak napr. pôvodná časť kódu bola: RewriteCond %{HTTP_HOST} ^exotechnologies.sk.cluster3s19.dnsserver.euloga.sk$ a po novom by mala vyzerať takto: RewriteCond %{HTTP_HOST} ^exotechnologies.sk$ Ak vidíte, že kód bol prepísaný na vašu doménu (ak nie, upravte si to podľa príkladu vyššie), tak zmena URL prebehla v poriadku a všetko by malo fungovať už na novej webovej adrese.
-
Konfiguračný súbor Prestashop nájdete v inštalácii PrestaShopu v závislosti od verzie, ktorú používate. Aktuálna verzia Prestashop 8.1.x (vrátane 8.0.x a 1.7.x) má konfiguračný súbor v adresári: /app/config/parameters.php V staršej verzii PrestaShop 1.6.x konfiguračný súbor nájdete v adresári: /config/settings.inc.php Zmena pripojenia k SQL databáze SQL databáza je úložisko všetkých produktov, ktoré máte v obchode / eshope, zároveň obsahuje odkazy na mediálne súbory (napr. obrázky), ktoré ste si vložili na svoje stránky. Ak by ste si zmazali databázu, tak by súbory Prestashop nemali čo zobraziť a stránka by bola nefunkčná, Prestashop by sa "tváril" ako keby nebol vôbec nainštalovaný. Ak ste sa z nejakého dôvodu rozhodli použiť inú databázu - napr. chcete použiť staršiu zálohu, ale o obsah aktuálnej databázy nechcete prísť alebo chcete zmeniť typ databázy z MySQL na MariaDB, tak údaje tejto novej databázy musíte zadať do súboru parameters.php (platí pre Prestashop verzie 1.7.x a vyššie). V súbore nájdite tieto riadky: 'database_host' => 'sql21.dnsserver.eu', 'database_port' => '', 'database_name' => 'db000000xmojadb', 'database_user' => 'db000000xmojadb', 'database_password' => 'm0j€-h€$lO;', 'database_prefix' => 'ps_', database_host: sem zadáte adresu servera, na ktorej sa databáza nachádza, túto informáciu nájdete priamo pod názvom databázy v Control Paneli. database_port: tento parameter bude pravdepodobne prázdny, všetky naše databázy používajú štandardný port 3306. Ak tam port nebol ani predtým a eshop fungoval, nemusíte ho tam zadávať. database_name: názov databázy, ktorý sa skladá z predpony db, čísla (ID) konta / objednávky, ktoré je priradené ku konkrétnej doméne a náhodných najviac 6 znakov, ktoré si zadáte pri vytvorení databázy. Každá databáza má jedinečný názov a nemôžete mať v Control Paneli dve databázy s rovnakým názvom. Takže ak by ste si chceli vytvoriť databázu s rovnakým názvom, ako databáza, ktorá už existuje, musíte existujúcu databázu zmazať (pozor, aby neobsahovala nejaké dáta, o ktoré by ste zmazaním prišli) database_user: názov užívateľa, je spravidla rovnaký ako názov databázy, vytvára sa automaticky spolu s vytvorením databázy. Ak to nie je z nejakého dôvodu nutné, tak nie je dôvod si vytvárať iného užívateľa. Takže ak by ste potrebovali zmeniť v konfiguračnom súbore Prestashop názov databázy, rovnaký názov použijete aj pre užívateľa. database_password: heslo, ktoré si vytvoríte buď zadaním alebo vygenerovaním (odporúčame) pri vytváraní databázy. Odporúčame ho mať čo najviac zložité. Ak ste ako database_user zadali užívateľa, zadajte sme heslo, čo ste si j nemu vygenerovali. database_prefix: ponechajte ps_, väčšinou nie je dôvod prefix meniť. Súbor následne uložte a nahrajte na server na pôvodné miesto. Po obnovení stránok v PrestaShope uvidíte dáta načítané z novej databázy.
-
- eshop
- konfigurácia
-
(and 2 more)
Tagged with:
-
Pomocou tohto návodu si môžete nainštalovať PrestaShop. Stiahnutie inštalačného balíka a nahratie súborov na server Stiahnite si PrestaShop Edition Basic, pred samotným stiahnutím je potrebné zadať emailovú adresu (odporúčame zadať emailovú adresu, ktorá sa bude zhodovať s názvom domény, na ktorej chcete mať PrestaShop) a vyberte si Profil (odporúčame Freelance, ak ide o bežného používateľa). Stiahnutý .ZIP súbor si uložte do počítača a rozbaľte. Budú tam tri súbory: index.php Install_PrestaShop.html prestashop.zip Ak chcete mať PrestaShop na hlavnej (root, koreňovej) doméne, nahrajte index.php a prestashop.zip do adresára /public_html/. Ak chcete mať PrestaShop na subdoméne, nahrajte index.php a prestashop.zip do adresára /public_html/_sub/názov-subdomény/. Namiesto názov-subdomény si doplňte názov vlastnej subdomény, na ktorej chcete PrestaShop prevádzkovať, ak takú subdoménu nemáte, vytvorte si ju. Inštalácia PrestaShop Po nahratí súborov navštívte v prehliadači lokalitu, na ktorú ste súbory nahrali, teda do poľa pre vyhľadanie adries, zadajte svoju doménu. Upozornenie: Ak ste zrealizovali naše odporúčania, inštalácia začne na adrese HTTPS. Veľmi odporúčame, aby ste inštaláciu začali na zabezpečenej adrese, jednak z dôvodu, že pri eshopoch sa to vyžaduje a neskôr budete mať menej práce s nastaveniami. Inštalátor spraví kontrolu verzie, ak vyskočí okno, že nemáte najnovšiu verziu PrestaShop, kliknite na Yes please!. Po kliknutí na Yes please! si začne inštalátor sťahovať potrebné súbory, Je možné že stiahnutie skončí hlásením: Cannot download latest Prestashop version. Please click on 'No thanks' to resume standard installation. Nech vás to nemýli, neklikajte na No thanks, ale obnovte si stránku (stlačením klávesy F5). Začne sa inštalovať najnovšia verzia PrestaShop, ktorú si inštalátor stiahol. Keď sa archív rozbalí, mali by ste vidieť úvodné okno inštalácie, kde by ste mali mať automaticky nastavenú slovenčinu (inštalátor si sám prečíta lokálne nastavenia vášho PC). Kliknite na Next: Na ďalšej strane si prečítajte licenčné podmienky alebo ich rovno odsúhlaste a kliknite na Ďalej. Následne prebehne kontrola kompatibility systému, ak hostingový balíček budete mať nastavený na odporúčané hodnoty (napr. PHP verzie aspoň 7.4) tak kontrola prebehne bez toho, aby ste si to vôbec všimli. Na ďalšej strane vyplňte údaje o svojej firme. Odporúčame označiť Zapnúť SSL (ak teda máte na doméne aktívny bezpečnostný certifikát, čo sme už skôr odporúčali) a E-mailovú adresu odporúčame zadať takú, čo má súvis s doménou, na ktorej PrestaShop inštalujete. Napr. ak máte doménu exotechnologies.sk, zadajte si adresu napr. eshop@exotechnologies.sk. Po zadaní silného hesla kliknite na Ďalej: Nasledovať bude možnosť si nainštalovať demo produkty. Ak chcete vidieť, ako vyzerajú vyplnené produkty, môžete označiť Áno, ale ak nemáte potrebu to vidieť, označte Nie, čo aj odporúčame, aspoň nebudete musieť demo produkty potom mazať. Z modulov si môžete vybrať inštalovať buď všetky alebo si vyberte zo zoznamu tie, pri ktorých máte pocit, že ich budete potrebovať. Keďže nemusíte mať prehľad o moduloch a niektoré z nich môžu byť kľúčové, odporúčame vybrať všetky, následne v administrácii PrestaShop si ich môžete otestovať a prípadne odinštalovať. Po výbere možností kliknite na Ďalej. Na ďalšej strane budete musieť vyplniť údaje SQL databázy, ktorú ste si vytvorili na základe našich odporúčaní. Ak SQL databázu ešte nemáte vytvorenú, môžete pokračovať týmto návodom. Po vytvorení SQL databázy zadajte údaje nasledovne: Adresa databázového servera: túto informáciu nájdete v Control paneli, pod názvom SQL databázy. Názov databázy: zadajte názov SQL databázy, ktorú ste si vytvorili v Control Paneli Prihlasovacie meno do databázy: ak ste si nevytvorili nového používateľa (obvykle nie je na to dôvod) tak zadajte rovnaký názov ako názov databázy Prihlasovacie heslo do databázy: zadajte heslo k databáze, ktoré ste si v Control Paneli vygenerovali. Ak chcete použiť ako Prihlasovacie meno do databázy prihlasovacie meno Používateľa, zadajte jeho heslo Predpona tabuliek: môžete ponechať ps_, prípadne si zadajte vlastnú predponu Odstrániť existujúce tabuľky: nemá vplyv, ak použijete novú databázu, môžete nechať označené, nič tým nepokazíte Po zadaní údajov môžete kliknúť na Otestovať pripojenie k databáze! a ak otestovanie dopadne dobre... kliknite na Ďalej Inštalátor začne vytvárať v SQL databáze tabuľky a ukladať dáta, priebeh prác budete môcť sledovať na stránke. Počkajte, nech inštalátor dokončí čo má, tento proces trvá niekoľko desiatok sekúnd. Ak všetko úspešne prebehlo, uvidíte záverečné okno inštalácie. Odporúčame, aby ste dole klikli na Spravovať Váš obchod: Po kliknutí na Spravovať Vás obchod uvidíte okno s vygenerovaným odkazom pre administráciu a s upozornením, že je potrebné zmazať adresár /install/. Zmažte adresár zo servera a následne obnovte stránku. Ak všetko prebehlo v poriadku, upozornenie zmizne a uvidíte formulár na prihlásenie do administrácie PrestaShopu. Prihlasovacie údaje použite tie, ktoré ste si vytvorili v sekcii Informácie o e-shope (viď vyššie obrázok Informácie o Vašom obchode).
-
- eshop
- inštalácia
-
(and 2 more)
Tagged with:
-
Konfiguračný súbor OpenCart je označený ako config.php a nachádza sa priamo v koreňovom adresári /public_html/ a zároveň aj v adresári /admin/. Oba súbory pracujú nezávisle, jeden pre verejný obchod a druhý pre administráciu eshopu. Pre správne fungovanie obchodu / eshopu je potrebné upraviť oba súbory. config.php /admin/config.php Zmena pripojenia k SQL databáze SQL databáza je úložisko všetkých textov, ktoré máte zobrazené na stránke, zároveň obsahuje odkazy na mediálne súbory (napr. obrázky), ktoré ste si vložili na svoje stránky. Ak by ste si zmazali databázu, tak by súbory OpenCart nemali čo zobraziť a stránka by bola nefunkčná, OpenCart by sa "tváril" ako keby nebol vôbec nainštalovaný. Ak ste sa z nejakého dôvodu rozhodli použiť inú databázu - napr. chcete použiť staršiu zálohu, ale o obsah aktuálnej databázy nechcete prísť alebo napríklad chcete zmeniť typ databázy z MySQL na MariaDB tak údaje tejto novej databázy musíte zadať do oboch súborov config.php. Okolo riadku 25. nájdite tento kód. Vysvetlenie položiek nájdete pod kódom: define('DB_DRIVER', 'mysqli'); define('DB_HOSTNAME', 'sql21.dnsserver.eu'); define('DB_USERNAME', 'db000000mojadb'); define('DB_PASSWORD', 'm0j€-h€$lO'); define('DB_DATABASE', 'db000000mojadb'); define('DB_PORT', '3306'); define('DB_PREFIX', 'oc_'); Podľa údajov k novej SQL databáze, ktorú ste si vytvorili si doplňte prihlasovacie údaje k databáze do kódu. DB_DRIVER: software, ktorý umožňuje komunikáciu vašej stránky s SQL databázou. Ak používate databázy MariaDB (odporúčame), ponechajte mysqli DB_HOSTNAME: sem zadáte adresu servera, na ktorej sa SQL databáza nachádza, túto informáciu nájdete priamo pod názvom databázy v Control Paneli DB_USERNAME: názov užívateľa, je spravidla rovnaký ako názov databázy, vytvára sa automaticky spolu s vytvorením databázy. Ak to nie je z nejakého dôvodu nutné, tak nie je dôvod si vytvárať iného užívateľa. Takže ak by ste potrebovali zmeniť v konfiguračnom súbore OpenCart názov databázy, rovnaký názov použijete aj pre užívateľa. DB_PASSWORD: heslo, ktoré si vytvoríte buď zadaním alebo vygenerovaním (odporúčame) pri vytváraní databázy. Odporúčame ho mať čo najviac zložité. Ako ako DB_USERNAME nepoužijete názov databázy, ale názov užívateľa, tak sem zadajte heslo užívateľa, čo ste si vygenerovali pri vytváraní účtu. DB_DATABASE: názov databázy, ktorý sa skladá z predpony db, čísla (ID) konta / objednávky, ktoré je priradené ku konkrétnej doméne a náhodných najviac 6 znakov, ktoré si zadáte pri vytvorení databázy. Každá databáza má jedinečný názov a nemôžete mať v Control Paneli dve databázy s rovnakým názvom. Takže ak by ste si chceli vytvoriť databázu s rovnakým názvom, ako databáza, ktorá už existuje, musíte existujúcu databázu zmazať (pozor, aby neobsahovala nejaké dáta, o ktoré by ste zmazaním prišli) DB_PORT: číslo portu, cez ktorý sa stránka pripája k SQL serveru. Ponechajte 3306 DB_PREFIX: predpona tabuliek v databáze, prí základnej inštalácii je to oc_, vo väčšine prípadov ho netreba meniť, ani nie je na to dôvod Po úprave oba config.php súbory uložte a nahrajte naspäť na server. Po obnovení vašej stránky vytvorenej v OpenCart už sa bude obsah načítavať z novej databázy.
-
- eshop
- konfigurácia
-
(and 2 more)
Tagged with:
-
Tento návod vás prevedie základnou inštaláciou eshopu OpenCart a potrebných nastavení. Stiahnutie inštalačného balíka a nahratie súborov na server Stiahnite si do počítača inštalačný balík OpenCart z oficiálnej stránky. Máte možnosť výberu z viacerých verzií. Populárnu verziu 2.3.0.2 už veľmi neodporúčame, posledná verzia bola vydaná v lete 2016. Môžete skúsiť verziu 3.0.3.8, ktorá bola vydaná v lete 2021 a pre ktorú by mal byť dostatočný počet doplnkov alebo najnovšiu verziu 4.0.2.x, ktorá je aktuálna teraz (jar/leto 2023). Tento fakt zdôrazňujeme z toho dôvodu, že samotný OpenCart obsahuje prevažne len základné funkcie, teda je určený pre nenáročných užívateľov, ale ak by ste si chceli neskôr dodatočne nainštalovať množstvo potrebných doplnkov, pluginov či aplikácií, ktoré budete potrebovať na zvýšenie komfortu prevádzky eshopu, tak bude dôležité vedieť, ktorý doplnok je vhodný pre akú verziu, navyše keď platí, že veľa doplnkov je spoplatnených, tak aby sa nestalo, že máte OpenCart verzie 3.x a kúpite si doplnok, ktorý je kompatibilný pre verziu 4.x. Po stiahnutí vybranej verzie si rozbaľte .ZIP súbor v počítači a uvidíte zoznam informačných súborov a zložku upload. Ak chcete mať OpenCart na hlavnej (root, koreňovej) doméne, nahrajte obsah zložky /upload/ do adresára /public_html/ (nemusíte nahrávať informačné súbory mimo zložky upload, ktoré ste našli v .ZIP balíku). Ak chcete mať OpenCart na subdoméne, nahrajte obsah zložky do adresára /public_html/_sub/názov-subdomény/. Namiesto názov-subdomény si doplňte názov vlastnej subdomény, na ktorej chcete OpenCart prevádzkovať, ak takú subdoménu nemáte, vytvorte si ju. Alebo si zložku upload nahrajte priamo do _sub a potom si ju po nahratí premenujte na čo chcete, na čo ju premenujte, tak sa bude volať subdoména. Inštalácia OpenCart Ešte predtým než začnete, zrealizujte tieto nastavenia: v Control Paneli si nastavte PHP na verziu 8.1 pokým sa bude PHP verzia meniť, v hlavnom adresári OpenCartu premenujte súbor config-dist.php na config.php a toto isté spravte aj v adresári /admin/ Po nahratí súborov navštívte v prehliadači lokalitu, na ktorú ste si nahrali súbory OpenCart. Tak napríklad ak máte doménu exotechnologies.sk a obsah inštalačného balíka OpenCart ste si nahrali do hlavného adresára /public_html/, tak po navštívení domény by ste mali byť automaticky presmerovaní na inštaláciu OpenCart. A ak ste zrealizovali všetky kroky z nášho odporúčania, čo všetko je dobré pred inštaláciou spraviť, tak inštalácia by mala automaticky začať na adrese HTTPS a mala by byť v tvare /install/index.php Následne spustite inštaláciu, odsúhlaste podmienky používania kliknutím na Continue a na ďalšej strane si skontrolujte PHP nastavenia, mali by ste všetko vidieť takto v zelenom: Keď všetko máte v zelenom aj pri rozšíreniach PHP, kliknite na Continue: Na ďalšej strane bude potrebné vytvoriť pripojenie k SQL databáze a vytvoriť admin konto. Podľa obrázku si nastavte svoje vlastné údaje. Pre časť 1. potrebné údaje prevezmite z Control Panela, kde ste si SQL databázu vytvorili: DB driver: ponechajte MySQLi, ak ste si vytvorili databázu MariaDB (odporúčame) Hostname: tu je adresa SQL servera, napr. sql21.dnsserver.eu Username: ak ste si nevytvorili ďalšieho používateľa SQL databázy, tak Username je rovnaké ako Database, takže názov databázy. Password: zadajte heslo, ktoré ste si vygenerovali pri vytváraní databázy Database: zadajte názov databázy Prefix: ponechajte oc_ alebo si tam vložte ľubovoľný vlastný prefix Port: ponechajte 3306 V časti 2. si vytvorte admin konto Username: zadajte si svoje prihlasovacie meno, pre zvýšenie bezpečnosti si zadajte také meno, ktoré nikto neuhádne len tak, nie admin ako v našom príklade. Password: zadajte zložité heslo, ktoré nikto neuhádne len tak E-mail: zadajte emailovú adresu, ktorú chcete použivať v kontakte so zákazníkmi eshopu a na rozosielanie informácií o objednávkach. Veľmi odporúčame, aby sa emailová adresa nachádza na doméne, na ktorej chcete prevádzkovať eshop Keď všetko budete mať vyplnené, kliknite na Continue a keď ste všetko vyplnili správne, zobrazí sa hlásenie o úspešnej inštalácii, ktoré vás ešte upozorní na potrebu zmazania adresára /install/. Prihláste sa na server (ak ste sa medzitým odhlásili) a zmažte ho. Po zmazaní adresára sa prihláste na stránke administrácie: /admin Nastavenie úložiska v administrácii OpenCartu OpenCart 4 (platí to aj pre OpenCart 3) hneď po prihlásení do administrácie z bezpečnostných dôvodov vyžaduje presunutie úložiska (/storage/). V okne v poli Current Path uvidíte aktuálnu cestu k úložisku (/storage/) ktorý sa nachádza v adresári /system/ v inštalácii OpenCart. V poli New Path vidíte príklad kam by sa malo presunúť úložisko, ktoré sme nastavili do adresára /data/, ktorý sa nachádza mimo webového priestoru, tak ako to vyžaduje OpenCart. Môžete kliknúť na Move, ale s vysokou pravdepodobnosťou OpenCart adresár /storage/ do zvolenej lokality nepresunie. Nižšie si pozrite obrázok s príkladom nastavení, aké sme si popísali vyššie a pod ním postupujte presne podľa inštrukcií: Presun storage priečinka Tip: Nasledujúci postup platí aj pre všetky verzie OpenCart 3.x. OpenCart 2.x tieto nastavenia nevyžaduje. Prihláste sa na server, ideálne pomocou klienta FileZilla a v adresári /system/ nájdite adresár /storage/. Ten podľa návodu v obrázku presuňte do adresára /data/, ktorý je na rovnakej úrovni ako /public_html/. Zložku najlepšie presuniete pomocou klienta FileZilla. Po presune bude potrebné upraviť config.php súbory, ktoré sa nachádzajú v hlavnom adresári OpenCart a v adresári /admin/. Hlavný adresár Súbor config.php si z hlavného adresára stiahnite do počítača otvorte ho, napr. v Notepade (Windows) alebo ešte lepšie v Notepad++, ktorý je pre úpravu súborov ideálny (a zadarmo). Na riadku 14. (mal by to byť riadok 14.) uvidíte tento kód: define('DIR_STORAGE', DIR_SYSTEM . 'storage/'); Kód si upravte tak, že ho celý zameníte za tento riadok: define('DIR_STORAGE', '/www/w/e/u000000/data/storage/'); ktorý si následne upravte takto: /w/e/ sú prvé dve písmená názvu vašej domény, takže ak napr. máte doménu exotechnologies.sk, /w/e/ zmeňte na /e/x/ číslo u000000 vymeňte za u-číslo, ktoré uvidíte na obrázku vo vašej inštalácii OpenCart (viď vyššie obrázok upozorňujúci na potrebu presunutia /storage/) Súbor uložte a nahrajte naspäť na server. Pôvodný súbor pre každý prípad si môžete zálohovať, buď ho na serveri premenujte na niečo iné alebo si ho stiahnite do počítača. Adresár /admin/ Obdobne to isté vykonajte so súborom config.php, ktorý sa nachádza v adresári /admin/ Kód, ktorý budete musieť upraviť, by sa mal nachádzať okolo riadku 16. Po úprave ho nahrajte naspäť na server a obnovte si hlavnú stránku (Dashboard) v administrácii. Ak ste postupovali správne, mali by ste vidieť už len okno upozorňujúce na potrebu zmenu /admin adresy resp. adresára. Zmena názvu admin adresára Tip: Túto zmenu vyžaduje len OpenCart 4.x. Po tom čo ste úspešne presunuli úložisko (/storage/) mimo webový priestor, mali by ste v administrácii OpenCartu vidieť hlásenie o potrebe zmeniť názov /admin/ adresára. Toto by už malo ísť automaticky, takže do poľa Path zadajte iný názov ako admin, napr. sklad a kliknite na Rename. Akcia by mala zabrať niekoľko sekúnd, keď bude úspešné dokončená, OpenCart by vás mal automaticky odhlásiť a načítať prihlásenie do administrácie už na novej adrese. Ak by automatická zmena nefungovala Ak by sa tak náhodou nestalo, na serveri si premenujte adresár /admin/ na iný názov, napr. na /sklad/ a stiahnite si z neho súbor config.php. Otvorte si ho v Notepad++ a okolo 6. riadku by ste mali vidieť tento kód define('HTTP_SERVER', 'https://mojadomena.tld/admin/'); názov zmeňte na rovnaký názov, ako má /admin/ adresár, teda napr. /sklad/: define('HTTP_SERVER', 'https://mojadomena.tld/sklad/'); a nahrajte naspäť na server. Prihláste sa na novej stránke administrácie a už by ste nemali vidieť žiadne výstražné okná. Vyčistenie vyrovnávajúcej pamäte Po prihlásení sa do administrácie (na novom odkaze) odporúčame aby ste napravo hore klikli na ozubené koleso (Developer Settings). a kliknutím na ozubené kolesá vyčistili systémové vyrovnávajúce pamäte: Po vyčistení vyrovnávajúcej pamäte môžete začať nastavovať svoj OpenCart eshop.
-
- eshop
- inštalácia
-
(and 2 more)
Tagged with:
-
Príprava pred inštaláciou redakčného systému alebo eshopu
Anonymous posted tutorial in Content management system, frameworks and eshops (CMS)
Ak sa rozhodnete nainštalovať si redakčný systém (napr. WordPress či Joomla) alebo eshop (napr. Prestashop alebo OpenCart), je dôležité, aby ste si pred inštaláciu skontrolovali nastavenia hostingu. V tomto návode si stručne zhrnieme, ako si pripraviť systém pred inštaláciou ľubovoľného redakčného systému alebo eshopu, aby ste sa neskôr nemuseli zdržiavať ďalšími nastaveniami. Tento článok má odporúčací charakter, ktorý je určený najmä menej skúseným užívateľom alebo začiatočníkom. Výber hostingu Pred samotným nastavením všetkých služieb je potrebné, aby ste mali hostingový balíček vhodný pre inštaláciu redakčného systému resp. eshopu. Medzi tieto balíčeky patria Puzzle X, Biznis X resp. Multi X (ak si doň zaradíte doménu s balíkom Puzzle X). Ak doména u nás len parkuje (má balík DNS Parking) alebo má nejaký emailový balíček, či Exoweb balík, inštalácia redakčného systému možná nebude a budete si musieť balík zmeniť na Puzzle X alebo Biznis X. Po zmene balíka z iného ako Puzzle X alebo Biznis X dochádza k zmene DNS záznamov, takže bude potrebné ešte počkať asi hodinu, pokým budete môcť začať s inštaláciou, ale medzitým si môžete skontrolovať ďalšie nastavenia. Nastavenie verzie PHP Ak si budete meniť balík na Puzzle X alebo Biznis X, po zmene balíka by ste mali mať automaticky nastavenú verziu PHP 7.4, ktorá je momentálne našou predvolenou verziou na serveroch. Ak ste balík nemenili, teda už máte Puzzle X alebo Biznis X, prípadne nejaký iný starší balíček, napr. Standard hosting alebo Classic hosting (odporúčame zmeniť na Puzzle X alebo Biznis X), skontrolujte si v Nastaveniach Apache a PHP akú máte nastavenú verziu PHP a v prípade, ak máte staršiu verziu ako 7.4, odporúčame ju zmeniť na túto verziu, prípadne si nastavte rovno už 8.1. Po zmene treba počkať niekoľko minút, pokým sa aktuálna verzia PHP nastaví. Ak si chcete overiť, akú verziu PHP skutočne máte na svojej stránke, môžete si ju skontrolovať pomocou súboru phpinfo.php, ktorý nájdete v tomto návode dole v sekcii Kontrola aktuálneho stavu verzie PHP, kde zároveň nájdete aj inštrukcie ako si verziu PHP skontrolovať. Pred nahratím súborov na server sa uistite, že máte dostatok voľného priestoru, platí to najmä pre balíčky s nižšou kapacitu. V prípade potreby si môžete zmeniť balíček na vyšší resp. navýšiť parametre. Vytvorenie SQL databázy Každý redakčný systém alebo eshop na svoju prevádzku potrebuje databázu SQL. Ďalším krokom je preto Vytvorenie SQL databázy, odporúčame si vybrať verziu MariaDB 10.11. Heslo použité pri vytváraní databázy si bez preklepov zapíšte alebo skopírujte, budete ho neskôr potrebovať počas inštalácie. Pri údajoch k databáze v Control Paneli uvidíte aj adresu SQL servera (localhost u nás nefunguje), ktorú budete potrebovať zadať pri inštalácii. Nastavenie HTTPS adresy Pred samotnou inštaláciou redakčného systému alebo eshopu odporúčame, aby ste si na doméne nastavili HTTPS adresu, ktorú si zabezpečíte inštaláciou bezpečnostného certifikátu, obyčajne stačí Let's Encrypt v prípade redakčného systému, v prípade eshopu odporúčame platený certifikát, ak mienite používať platobné brány. Tip: Inštaláciu bezpečnostného certifikátu a následnú inštaláciu redakčného systému (eshopu) na HTTPS adrese veľmi odporúčame, ušetríte si starosti s dodatočným nastavením HTTPS adresy pre váš redakčný systém alebo eshop. Keď certifikát budete mať nainštalovaný (overíte si to tak, že navštívite adresu svojej domény na HTTPS adrese a ak sa stránka otvorí bez chybového hlásenia, tak certifikát bol úspešne nainštalovaný), nastavte si v Control Paneli automatické presmerovanie na HTTPS adresu, čím zabezpečíte, že inštalácia redakčného systému alebo eshopu bude prebiehať na zabezpečenej URL a táto URL sa nastaví ako základná v nastaveniach redakčného systému (eshopu). Výhodou zapnutia automatického presmerovania na HTTPS v Control Paneli je to, že ak si vygenerujete bezpečnostný certifikát na hocijakú inú subdoménu v rámci domény, tak presmerovanie na HTTPS sa bude automaticky uplatňovať aj na túto subdoménu. Inštalácia redakčného systému a eshopu Po týchto všetkých úkonoch, ak ich úspešne zrealizujete, môžete pokračovať inštaláciou redakčného systému alebo eshopu, napr.: WordPress Joomla Drupal Prestashop OpenCart -
Vďaka widgetu Blok obchodu (nemýľte si to s Blogom), si môžete na hociktorej stránke v Exowebe zobraziť vybrané produkty, ktoré ste si pridali do Obchodu. Tento blok odporúčame si nasadiť na stránku až vtedy, ako budete mať nakonfigurovaný obchod a pridaných aspoň niekoľko produktov. Blok obchodu Kliknite hore na Pridať obsah a následne na Pridať sekciu: Na stránke sa objaví zelený pruh s popisom Pridať obsah tu, ak takých pruhov vidíte na stránke viac, kliknite na ten, kam chcete novú sekciu vložiť. V zozname widgetov kliknite na Blok obchodu a vložte si widget na stránku. Vyberte widget Products (Produkty) a vložte si ho na stránku: Tento widget zobrazí všetky produkty (v predvolenom nastavení) od najnovšieho, ktoré ste si pridali do Obchodu, v našom prípade sú len dva na ukážku. Môžete si nastaviť koľko produktov sa má zobraziť na stránke v jednom riadku (2 - 4), môžete zapnúť možnosti zoradenia produktov (nie objednávania, to je chybný preklad) alebo možnosť vyhľadávania produktov na stránke. Vhodnejším riešením zrejme bude widget Odporúčané produkty. Vyššie spomenutý widget zobrazí produkty ako také, ale viac menej je ich zbytočnosť mať na stránke, keď ich máte aj v Obchode. Widgetom Vybrané produkty si môžete na základe Značiek (Tagov) určiť, ktoré produkty chcete mať na stránke. Tento widget bude pracovať len vtedy, ak ste si pri produktoch vyplnili značky. Kliknite na Odporúčané produkty: Widget sa zobrazí na stránke s hlásením, že neboli vybrané žiadne značky (tagy). Tak kliknite na widget a následne sa zobrazia možnosti (vpravo hore na obrázku). Vyberte si značku (tag) napr. notebook a na stránke sa zobrazia všetky produkty označené týmto tagom (značkou). Môžete si ešte zvoliť, či sa má zobraziť 20 alebo 50 produktov: Nezabudnite widget Uložiť a následne stránku aj Zverejniť.
-
Ak si chcete vytvoriť eshop pomocou platformy Atomer, po zriadení služby u Atomer, si musíte nastaviť DNS záznamy na vašej doméne v našom Control Paneli (platí v prípade, ak sme registrátorom domény a využívate naše menné servery), aby sa doména prepojila so stránkou. Prihláste sa do Control Panela a pri vašej doméne kliknite na DNS záznamy: Sú dve možnosti: Ak u Atomer chcete využívať okrem eshopu aj emailové služby, môžete si rovno nastaviť menné servery na Atomer (viď nižšie sekciu Nastavenie Menných serverov) Ak chcete využívať len eshop (web) a emaily používať u nás, nastavte si len odporúčané DNS záznamy (viď nižšie sekciu Nastavenie DNS záznamov) Nastavenie menných serverov Tento postup odporúčame zrealizovať, ak chcete u Atomer využívať všetky služby - eshop aj emaily (ak máte takú možnosť alebo nechcete emaily využívať vôbec, teda nebudete u nás potrebovať takúto službu). V službe DNS záznamy v Control Paneli v hornej časti obrazovky uvidíte zoznam našich serverov: Tieto tri naše servery vymažte a zadajte si tam tieto štyri menné servery Atomer uvedené v tabuľke: NS1: ns1.nameserver.sk NS2: ns2.nameserver.sk NS3: ns1.dnsbackup.net NS4: ns2.dnsbackup.net Následne kliknite na Zmeniť a počkajte na zmenu serverov. Zmena menných serverov prebehne do 15-20 minút, následná aktualizácia DNS záznamov môže trvať niekoľko hodín (obyčajne dve). Ak menné servery chcete používať naše, nasmerovanie domény na Atomer môžete zrealizovať pomocou úpravy samotných DNS záznamov uvedených v článku nižšie. Nastavenie DNS záznamov Tento postup zrealizujte v prípade, ak menné servery si chcete ponechať naše a emaily chcete naďalej používať u nás. Pre tento prípad je potrebný zásah priamo do DNS záznamov (zoznam DNS záznamov nájdete v Control Paneli pod Mennými servermi). Postupujte nasledovne: upravte A záznam pre hlavnú (root, koreňovú) doménu prepísaním na IP adresu uvedenú v tabuľke nižšie - 217.67.30.160. Po úprave A záznamu si pridajte nový záznam, ten pomenujte www, typ nastavte tiež na A a hodnotu zadajte 217.67.30.160. A záznam pre domena.tld: 217.67.30.160 A záznam pre www.domena.tld: 217.67.30.160 Zároveň odporúčame, aby ste si upravili SPF záznam, keďže eshop budete mať na iných serveroch ako našich, je vhodné servery Atomeru zahrnúť do nášho SPF záznamu. V DNS záznamoch dole medzi TXT záznamami si nájdite tento záznam (na konci môže byť aj ?all) v=spf1 a mx include:_spf.dnsserver.eu ~all a upravte ho na v=spf1 a mx include:_spf.dnsserver.eu include:_spf.nameserver.sk ~all Podobne, ako v prípade zmeny Menných serverov, aj v prípade úpravy DNS záznamov je potrebné počkať aspoň 2 hodiny. Menné servery na Atomer, email v EXO Hosting Tretí variant je podobný druhému, len z opačnej strany - spočíva v tom, že si nastavíte menné servery na Atomer, ale emaily chcete mať u nás v EXO Hosting. V DNS záznamoch na serveroch Atomer si upravte MX záznamy podľa tohto článku - názov článku nech vás nemýli, preskočte rovno na sekciu Chcem využívať len emailové služby EXO Hostingu a podľa návodu si MX záznamy (spolu so SPF záznamom) nastavte alebo požiadajte o pomoc technickú podporu prevádzkovateľa daných serverov. Informácie a podpora Informácie boli čerpané z článku FAQ - Najčastejšie kladené otázky, podľa ktorého odporúčame postupovať. V prípade, ak máte u nás všetky nastavenia správne a stránka na vašej doméne nefunguje (ani po viac ako 24 hodinách), je potrebné kontaktovať technickú podporu Atomer pre overenie aktuálneho stavu služby. V prípade, ak ste v našom článku našli nepresnosti, prípadne neaktuálne údaje (neručíme za zmeny, ktoré mohli medzitým nastať u prevádzkovateľa externých služieb) neváhajte nás kontaktovať.
-
Ak si chcete vytvoriť eshop pomocou platformy Shoptec, po zriadení služby u Shoptec, si musíte nastaviť DNS záznamy na vašej doméne v našom Control Paneli (platí v prípade, ak sme registrátorom domény a využívate naše menné servery), aby sa doména prepojila so stránkou. Prihláste sa do Control Panela a pri vašej doméne kliknite na DNS záznamy: Sú dve možnosti: Ak u Shoptec chcete využívať okrem eshopu aj emailové služby, môžete si rovno nastaviť menné servery na Shoptec (viď nižšie sekciu Nastavenie Menných serverov) Ak chcete využívať len eshop (web) a emaily používať u nás, nastavte si len odporúčané DNS záznamy (viď nižšie sekciu Nastavenie DNS záznamov) Nastavenie menných serverov Tento postup odporúčame zrealizovať, ak chcete u Shoptec využívať všetky služby - eshop aj emaily (ak máte takú možnosť alebo nechcete emaily využívať vôbec, teda nebudete u nás potrebovať takúto službu). V službe DNS záznamy v Control Paneli v hornej časti obrazovky uvidíte zoznam našich serverov: Tieto tri naše servery vymažte a zadajte si tam tieto dva menné servery Shoptec uvedené v tabuľke: NS1: ns1.vshosting.cz NS2: ns2.vshosting.cz Následne kliknite na Zmeniť a počkajte na zmenu serverov. Zmena menných serverov prebehne do 15-20 minút, následná aktualizácia DNS záznamov môže trvať niekoľko hodín (obyčajne dve). Ak menné servery chcete používať naše, nasmerovanie domény na Shoptec môžete zrealizovať pomocou úpravy samotných DNS záznamov uvedených v článku nižšie. Nastavenie DNS záznamov Tento postup zrealizujte v prípade, ak menné servery si chcete ponechať naše a emaily chcete naďalej používať u nás. Pre tento prípad je potrebný zásah priamo do DNS záznamov (zoznam DNS záznamov nájdete v Control Paneli pod Mennými servermi). Postupujte nasledovne: upravte A záznam pre hlavnú (root, koreňovú) doménu prepísaním na IP adresu uvedenú v tabuľke nižšie - 185.59.208.190. Po úprave A záznamu si pridajte nový záznam, ten pomenujte www, typ nastavte na tiež na A a hodnotu zadajte tú istú IP ako predtým - 185.59.208.190. A záznam pre domena.tld: 185.59.208.190 A záznam pre www.domena.tld: 185.59.208.190 Zároveň odporúčame, aby ste si upravili SPF záznam, keďže eshop budete mať na iných serveroch ako našich, je vhodné servery Shoptecu zahrnúť do nášho SPF záznamu. V DNS záznamoch dole medzi TXT záznamami si nájdite tento záznam (na konci môže byť aj ?all) v=spf1 a mx include:_spf.dnsserver.eu ~all a upravte ho na v=spf1 a mx include:_spf.dnsserver.eu ip4:185.59.208.190 include:_spf.vshosting.cloud ~all Podobne, ako v prípade zmeny Menných serverov, aj v prípade úpravy DNS záznamov je potrebné počkať aspoň 2 hodiny. Menné servery na Shoptec, email v EXO Hosting Tretí variant je podobný druhému, len z opačnej strany - spočíva v tom, že si nastavíte menné servery na Shoptec, ale emaily chcete mať u nás v EXO Hosting. V DNS záznamoch na serveroch Shoptec si upravte MX záznamy podľa tohto článku - názov článku nech vás nemýli, preskočte rovno na sekciu Chcem využívať len emailové služby EXO Hostingu a podľa návodu si MX záznamy (spolu so SPF záznamom) nastavte alebo požiadajte o pomoc technickú podporu prevádzkovateľa daných serverov. Informácie a podpora Informácie boli čerpané z článku Ako začať prevádzkovať internetový obchod na vlastnej doméne?, podľa ktorého odporúčame postupovať. V prípade, ak máte u nás všetky nastavenia správne a stránka na vašej doméne nefunguje (ani po viac ako 24 hodinách), je potrebné kontaktovať technickú podporu Shoptec pre overenie aktuálneho stavu služby. V prípade, ak ste v našom článku našli nepresnosti, prípadne neaktuálne údaje (neručíme za zmeny, ktoré mohli medzitým nastať u prevádzkovateľa externých služieb) neváhajte nás kontaktovať.
-
Ak si chcete vytvoriť eshop pomocou platformy Rocketoo, po zriadení služby u Rocketoo, si musíte nastaviť DNS záznamy na vašej doméne v našom Control Paneli (platí v prípade, ak sme registrátorom domény a využívate naše menné servery), aby sa doména prepojila so stránkou. Prihláste sa do Control Panela a pri vašej doméne kliknite na DNS záznamy: Nastavenie DNS záznamov V DNS záznamoch (zoznam DNS záznamov nájdete v našom Control Paneli pod Mennými servermi) upravte A záznam pre hlavnú (root, koreňovú) doménu prepísaním na IP adresu uvedenú v tabuľke nižšie - 45.79.248.70. Potom si vytvorte ďalší A záznam, ktorý pomenujte www a nastavte preň rovnakú IP adresu - 45.79.248.70. Zoznam všetkých potrebných záznamov nájdete v nasledujúcej tabuľke: A záznam pre domena.tld: 45.79.248.70 A záznam pre www.domena.tld: 45.79.248.70 Po úprave DNS záznamov je potrebné počkať aspoň 2 hodiny. Informácie a podpora Informácie boli čerpané z článku Spustenie e-shopu na vlastnej doméne. V prípade ak máte u nás všetky nastavenia správne a stránka na vašej doméne nefunguje (ani po viac ako 24 hodinách), je potrebné kontaktovať technickú podporu Rocketoo pre overenie aktuálneho stavu služby. V prípade, ak ste v našom článku našli nepresnosti, prípadne neaktuálne údaje (neručíme za zmeny, ktoré mohli medzitým nastať u prevádzkovateľa externých služieb) neváhajte nás kontaktovať.
-
Ak si chcete vytvoriť eshop pomocou platformy Shopify, po zriadení služby u Shopify, si musíte nastaviť DNS záznamy na vašej doméne v našom Control Paneli (platí v prípade, ak sme registrátorom domény a využívate naše menné servery), aby sa doména prepojila so stránkou. Prihláste sa do Control Panela a pri vašej doméne kliknite na DNS záznamy: Nastavenie DNS záznamov V DNS záznamoch (zoznam DNS záznamov nájdete v našom Control Paneli pod Mennými servermi) upravte A záznam pre hlavnú (root, koreňovú) doménu prepísaním na IP adresu uvedenú v tabuľke nižšie - 23.227.38.65. Po úprave A záznamu si pridajte nový záznam, ten pomenujte www, typ nastavte na CNAME a hodnotu zadajte shops.myshopify.com. (hodnotu záznamu musíte vložiť aj s bodkou na konci): A záznam pre domena.tld: 23.227.38.65 CNAME záznam pre www.domena.tld: shops.myshopify.com. Zároveň odporúčame, aby ste si upravili SPF záznam, keďže eshop budete mať na iných serveroch ako našich, je vhodné servery Shopify zahrnúť do nášho SPF záznamu. V DNS záznamoch dole medzi TXT záznamami si nájdite tento záznam (na konci môže byť aj ?all) v=spf1 a mx include:_spf.dnsserver.eu ~all a upravte ho podľa inštrukcií na tejto stránke. Po úprave DNS záznamov je potrebné počkať aspoň 2 hodiny. Dokončenie prechodu na Shopify V administrácii Shopify kliknite na Settings → Domains. Kliknite Connect existing domain. Vložte názov domény a kliknite na Next. Následne kliknite na Verify connection. Informácie a podpora Informácie boli čerpané z článku Connect your third-party domain to Shopify manually. V prípade, ak máte u nás všetky nastavenia správne a stránka na vašej doméne nefunguje (ani po viac ako 24 hodinách), je potrebné kontaktovať technickú podporu Shopify pre overenie aktuálneho stavu služby. V prípade, ak ste v našom článku našli nepresnosti, prípadne neaktuálne údaje (neručíme za zmeny, ktoré mohli medzitým nastať u prevádzkovateľa externých služieb) neváhajte nás kontaktovať.
-
Ak si chcete vytvoriť eshop pomocou platformy Webareal, po zriadení služby u Webareal, si musíte nastaviť DNS záznamy na vašej doméne v našom Control Paneli (platí v prípade, ak sme registrátorom domény a využívate naše menné servery), aby sa doména prepojila so stránkou. Prihláste sa do Control Panela a pri vašej doméne kliknite na DNS záznamy: Sú dve možnosti: Ak u Webareal chcete využívať okrem eshopu aj emailové služby, môžete si rovno nastaviť menné servery na Webareal (viď nižšie sekciu Nastavenie Menných serverov) Ak chcete využívať len eshop (web) a emaily používať u nás, nastavte si len odporúčané DNS záznamy (viď nižšie sekciu Nastavenie DNS záznamov) Nastavenie menných serverov Tento postup odporúčame zrealizovať, ak chcete u Webareal využívať všetky služby - eshop aj emaily (ak máte takú možnosť alebo nechcete emaily využívať vôbec, teda nebudete u nás potrebovať takúto službu). V službe DNS záznamy v Control Paneli v hornej časti obrazovky uvidíte zoznam našich serverov: Tieto tri naše servery vymažte a zadajte si tam tieto dva menné servery Webareal uvedené v tabuľke: NS1: ns.bohemiasoft.com NS2: ns2.bohemiasoft.com Následne kliknite na Zmeniť a počkajte na zmenu serverov. Zmena menných serverov prebehne do 15-20 minút, následná aktualizácia DNS záznamov môže trvať niekoľko hodín (obyčajne dve). Ak menné servery chcete používať naše, nasmerovanie domény na Webareal môžete zrealizovať pomocou úpravy samotných DNS záznamov uvedených v článku nižšie. Nastavenie DNS záznamov Tento postup zrealizujte v prípade, ak menné servery si chcete ponechať naše a emaily chcete naďalej používať u nás. Pre tento prípad je potrebný zásah priamo do DNS záznamov (zoznam DNS záznamov nájdete v Control Paneli pod Mennými servermi). Upozornenie: DNS záznamy budete upravovať podľa toho, aký konkrétny systém Webareal používate. Najprv si upravíte A záznam pre hlavnú (root, koreňovú) doménu a potom si pridáte nový CNAME záznam, ktorý pomenujete www. Konkrétne príklady sú uvedené nižšie v tabuľkách. Nastavenie pre webareal.sk A záznam pre domena.tld: 81.0.206.104 CNAME záznam pre www.domena.tld: c1.webareal.sk. Nastavenie pre webareal.cz A záznam pre domena.tld: 81.0.206.125 CNAME záznam pre www.domena.tld: c1.webareal.cz. Zároveň odporúčame, aby ste si upravili SPF záznam, keďže eshop budete mať na iných serveroch ako našich, je vhodné servery Webareal zahrnúť do nášho SPF záznamu. V DNS záznamoch dole medzi TXT záznamami si nájdite tento záznam (na konci môže byť aj ?all) v=spf1 a mx include:_spf.dnsserver.eu ~all a je potrebné, aby ste si doplnili server Webarealu. Konkrétny záznam nájdete v administrácii Webarealu. Podobne, ako v prípade zmeny Menných serverov, aj v prípade úpravy DNS záznamov je potrebné počkať aspoň 2 hodiny. Menné servery na Webareal, email v EXO Hosting Tretí variant je podobný druhému, len z opačnej strany - spočíva v tom, že si nastavíte menné servery na Webareal, ale emaily chcete mať u nás v EXO Hosting. V DNS záznamoch na serveroch Webareal si upravte MX záznamy podľa tohto článku - názov článku nech vás nemýli, preskočte rovno na sekciu Chcem využívať len emailové služby EXO Hostingu a podľa návodu si MX záznamy (spolu so SPF záznamom) nastavte alebo požiadajte o pomoc technickú podporu prevádzkovateľa daných serverov. Informácie a podpora Informácie boli čerpané z článku Nasměrování domény – DNS záznamy , kde nájdete podrobnejšie informácie. V prípade ak máte u nás všetky nastavenia správne a stránka na vašej doméne nefunguje (ani po viac ako 24 hodinách), je potrebné kontaktovať technickú podporu Webareal pre overenie aktuálneho stavu služby. V prípade, ak ste v našom článku našli nepresnosti, prípadne neaktuálne údaje (neručíme za zmeny, ktoré mohli medzitým nastať u prevádzkovateľa externých služieb) neváhajte nás kontaktovať.
-
Ak si chcete vytvoriť eshop pomocou platformy Eshop-rychlo (resp. českej verzie Eshop-rychl e), po zriadení služby u Eshop-rychlo (návod v našom článku bude platiť aj pre známejšiu českú verziu), si musíte nastaviť DNS záznamy na vašej doméne v našom Control Paneli (platí v prípade, ak sme registrátorom domény a využívate naše menné servery), aby sa doména prepojila so stránkou. Prihláste sa do Control Panela a pri vašej doméne kliknite na DNS záznamy: Sú dve možnosti: Ak u Eshop-rychlo chcete využívať okrem eshopu aj emailové služby, môžete si rovno nastaviť menné servery na Eshop-rychlo (viď nižšie sekciu Nastavenie Menných serverov) Ak chcete využívať len eshop (web) a emaily používať u nás, nastavte si len odporúčané DNS záznamy (viď nižšie sekciu Nastavenie DNS záznamov) Nastavenie menných serverov Tento postup odporúčame zrealizovať, ak chcete u Eshop-rychlo využívať všetky služby - eshop aj emaily (ak máte takú možnosť alebo nechcete emaily využívať vôbec, teda nebudete u nás potrebovať takúto službu). V službe DNS záznamy v Control Paneli v hornej časti obrazovky uvidíte zoznam našich serverov: Tieto tri naše servery vymažte a zadajte si tam tieto dva menné servery Eshop-rychlo uvedené v tabuľke: NS1: ns.golemos.com NS2: ns2.golemos.com Následne kliknite na Zmeniť a počkajte na zmenu serverov. Zmena menných serverov prebehne do 15-20 minút, následná aktualizácia DNS záznamov môže trvať niekoľko hodín (obyčajne dve). Ak menné servery chcete používať naše, nasmerovanie domény na Eshop-rychlo môžete zrealizovať pomocou úpravy samotných DNS záznamov uvedených v článku nižšie. Nastavenie DNS záznamov Tento postup zrealizujte v prípade, ak menné servery si chcete ponechať naše a emaily chcete naďalej používať u nás. Pre tento prípad je potrebný zásah priamo do DNS záznamov (zoznam DNS záznamov nájdete v Control Paneli pod Mennými servermi). Postupujte nasledovne: upravte A záznam pre hlavnú (root, koreňovú) doménu prepísaním na IP adresu uvedenú v tabuľke nižšie - 81.0.206.124. Po úprave A záznamu si pridajte nový záznam, ten pomenujte www, typ nastavte na CNAME a hodnotu zadajte c1.eshop-rychle.cz. (hodnotu záznamu musíte vložiť aj s bodkou na konci): A záznam pre domena.tld: 81.0.206.124 CNAME záznam pre www.domena.tld: c1.eshop-rychle.cz. Upozornenie: Hodnoty uvedené vyššie sú príklad a môžu sa meniť v závislosti na serveri, aktuálne hodnoty nájdete v administrácii Eshop-rychlo. Zároveň odporúčame, aby ste si upravili SPF záznam, keďže eshop budete mať na iných serveroch ako našich, je vhodné servery Eshop-rychlo zahrnúť do nášho SPF záznamu. V DNS záznamoch dole medzi TXT záznamami si nájdite tento záznam (na konci môže byť aj ?all) v=spf1 a mx include:_spf.dnsserver.eu ~all a upravte ho na nižšie uvedené tvary v závislosti od servera, na ktorom máte eshop: eshop-rychlo.sk v=spf1 a mx include:_spf.dnsserver.eu include:_spf.eshop-rychlo.sk ~all eshop-rychle.cz v=spf1 a mx include:_spf.dnsserver.eu include:_spf.eshop-rychle.cz ~all Podobne, ako v prípade zmeny Menných serverov, aj v prípade úpravy DNS záznamov je potrebné počkať aspoň 2 hodiny. Menné servery na Eshop-rychlo, email v EXO Hosting Tretí variant je podobný druhému, len z opačnej strany - spočíva v tom, že si nastavíte menné servery na Eshop-rychlo, ale emaily chcete mať u nás v EXO Hosting. V DNS záznamoch na serveroch Eshop-rychlo si upravte MX záznamy podľa tohto článku - názov článku nech vás nemýli, preskočte rovno na sekciu Chcem využívať len emailové služby EXO Hostingu a podľa návodu si MX záznamy (spolu so SPF záznamom) nastavte alebo požiadajte o pomoc technickú podporu prevádzkovateľa daných serverov. Informácie a podpora Informácie boli čerpané z článkov Registrace domény a její nasměrování na eshop (bude potrebné, aby ste sa prihlásili do administrácie vášho eshopu pre podrobné nastavenia) a Nastavení SPF záznamu pro bezpečné odesílání emailů. V prípade ak máte u nás všetky nastavenia správne a stránka na vašej doméne nefunguje (ani po viac ako 24 hodinách), je potrebné kontaktovať technickú podporu Eshop-rychlo pre overenie aktuálneho stavu služby. V prípade, ak ste v našom článku našli nepresnosti, prípadne neaktuálne údaje (neručíme za zmeny, ktoré mohli medzitým nastať u prevádzkovateľa externých služieb) neváhajte nás kontaktovať.
-
Ak si chcete vytvoriť eshop pomocou platformy Shoptet, po zriadení služby u Shoptet, si musíte nastaviť DNS záznamy na vašej doméne v našom Control Paneli (platí v prípade, ak sme registrátorom domény a využívate naše menné servery), aby sa doména prepojila so stránkou. Prihláste sa do Control Panela a pri vašej doméne kliknite na DNS záznamy: Sú dve možnosti: Ak u Shoptet chcete využívať okrem eshopu aj emailové služby, môžete si rovno nastaviť menné servery na Shoptet (viď nižšie sekciu Nastavenie Menných serverov) Ak chcete využívať len eshop (web) a emaily používať u nás, nastavte si len odporúčané DNS záznamy (viď nižšie sekciu Nastavenie DNS záznamov) Nastavenie menných serverov Tento postup odporúčame zrealizovať, ak chcete u Shoptet využívať všetky služby - eshop aj emaily (ak máte takú možnosť alebo nechcete emaily využívať vôbec, teda nebudete u nás potrebovať takúto službu). V službe DNS záznamy v Control Paneli v hornej časti obrazovky uvidíte zoznam našich serverov: Tieto tri naše servery vymažte a zadajte si tam tieto dva menné servery Shoptet uvedené v tabuľke: NS1: ns1.myshoptet.com NS2: ns2.myshoptet.com Následne kliknite na Zmeniť a počkajte na zmenu serverov. Zmena menných serverov prebehne do 15-20 minút, následná aktualizácia DNS záznamov môže trvať niekoľko hodín (obyčajne dve). Ak menné servery chcete používať naše, nasmerovanie domény na Shoptet môžete zrealizovať pomocou úpravy samotných DNS záznamov uvedených v článku nižšie. Nastavenie DNS záznamov Tento postup zrealizujte v prípade, ak menné servery si chcete ponechať naše a emaily chcete naďalej používať u nás. Pre tento prípad je potrebný zásah priamo do DNS záznamov (zoznam DNS záznamov nájdete v Control Paneli pod Mennými servermi). Postupujte nasledovne: upravte A záznam pre hlavnú (root, koreňovú) doménu prepísaním na IP adresu uvedenú v tabuľke nižšie - 185.184.254.10 a pridajte si ďalší A záznam (ktorý nijak nepomenujete) s IP adresou 185.184.254.11. Po úprave A záznamu si pridajte nový záznam, ten pomenujte www, typ nastavte na CNAME a hodnotu zadajte www.myshoptet.com. (hodnotu záznamu musíte vložiť aj s bodkou na konci): A záznam pre domena.tld: 185.184.254.10 A záznam pre domena.tld: 185.184.254.11 CNAME záznam pre www.domena.tld: www.myshoptet.com. Keby ste si chceli dať eshop len na subdoménu, tak je potrebné vytvoriť len CNAME záznam s názvom subdomény (takže A záznam nemeníme a ponechávate ho s našou IP adresou). Zároveň odporúčame, aby ste si upravili SPF záznam, keďže eshop budete mať na iných serveroch ako našich, je vhodné servery Shoptetu zahrnúť do nášho SPF záznamu. V DNS záznamoch dole medzi TXT záznamami si nájdite tento záznam (na konci môže byť aj ?all) v=spf1 a mx include:_spf.dnsserver.eu ~all a upravte ho na v=spf1 a mx include:_spf.dnsserver.eu include:_spf.myshoptet.com ~all Podobne, ako v prípade zmeny Menných serverov, aj v prípade úpravy DNS záznamov je potrebné počkať aspoň 2 hodiny. Menné servery na Shoptet, email v EXO Hosting Tretí variant je podobný druhému, len z opačnej strany - spočíva v tom, že si nastavíte menné servery na Shoptet, ale emaily chcete mať u nás v EXO Hosting. V DNS záznamoch na serveroch Shoptet si upravte MX záznamy podľa tohto článku - názov článku nech vás nemýli, preskočte rovno na sekciu Chcem využívať len emailové služby EXO Hostingu a podľa návodu si MX záznamy (spolu so SPF záznamom) nastavte alebo požiadajte o pomoc technickú podporu prevádzkovateľa daných serverov. Dokončenie prechodu na Shoptet Potom, čo v Control Paneli vašej domény nastavíte DNS záznamy, je ešte potrebné dokončiť proces prevodu eshopu na svoju doménu v sekcii Nastavenia → Hosting → Presun na doménu (viď obrázok nižšie). Do políčka vložte názov svojej domény v tvare www.mojadomena.tld. V prípade subdomény napr. v tvare eshop.mojadomena.tld nezadávajte do políčka protokol http://. Informácie a podpora Informácie boli čerpané z článku Presun na doménu pri prechode od iného prevádzkovateľa e-shopu, podľa ktorého odporúčame postupovať. V prípade, ak máte u nás všetky nastavenia správne a stránka na vašej doméne nefunguje (ani po viac ako 24 hodinách), je potrebné kontaktovať technickú podporu Shoptet pre overenie aktuálneho stavu služby. V prípade, ak ste v našom článku našli nepresnosti, prípadne neaktuálne údaje (neručíme za zmeny, ktoré mohli medzitým nastať u prevádzkovateľa externých služieb) neváhajte nás kontaktovať.