Súbory cookie sú nevyhnutné pre plynulý chod našej webstránky a poskytovanie našich služieb. Zároveň používame cookies na zacielenie reklamy a aby ste čo najlepšie vedeli využívať našu internetovú stránku. Vaše osobné údaje budú spracované a informácie z vášho zariadenia (súbory cookie, jedinečné identifikátory a ďalšie údaje zariadenia) môžu byť uchovávané, používané a zdieľané s dodávateľmi tretích strán, prípadne používané konkrétne týmto webom alebo aplikáciou. Niektorí dodávatelia môžu spracúvať vaše osobné údaje na základe oprávneného záujmu, proti ktorému môžete vzniesť námietku. Svoj súhlas môžete kedykoľvek odvolať. Ďalšie informácie a možnosti nastavenia vašich preferencií nájdete v rámci našich Podmienok ochrany súkromia. Súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov?
nevyhnutné cookies - cookies potrebné pre plynulý chod stránky a poskytovanie našich služieb
voliteľné cookies - cookies zabezpečujúce personalizáciu reklám a zber analytických a štatistických dát návštevnosti pre zlepšenie našich služieb
EXO HOSTING
Jump to content

Search the Community

Showing results for tags 'kopírovanie'.

  • Search By Tags

    Type tags separated by commas.
  • Search By Author

Content Type


Categories

  • Email
    • E-mail mailbox settings
    • Setting up email clients
    • RoundCube Webmail
    • RoundCube+ Webmail
    • Limits and quotas
    • Email backup, migrate and recovery
  • Webhosting
    • DNS
    • FTP
    • PHP
    • SSH
    • Security certificates
    • Databases
    • Multihosting
    • Website redirection
    • Website backup and recovery
  • Domains
  • Control Panel
  • Content management system, frameworks and eshops (CMS)
    • WordPress
    • Joomla
    • PrestaShop
    • OpenCart
    • Drupal
    • External CMS
    • Laravel
  • Exoweb
    • We are starting with Exoweb
    • Adding content to Exoweb
    • Exoweb Blog
    • Exoweb Store
    • Exoweb Appointments
  • Virtual servers (VPS)
  • Billing

Categories

  • Manuals
  • Requests
    • Access to the Control Panel
    • Change of domain ownership (WHOIS)
    • Disconnecting the domain from the Control Panel

Calendars

  • Community Calendar

Blogs

  • EXO HOSTING Blog
  • News and information
  • Novinky v Exowebe

Find results in...

Find results that contain...


Date Created

  • Start

    End


Last Updated

  • Start

    End


Filter by number of...

Found 6 results

  1. Klonovanie SQL databázy je efektívny spôsob, ako si môžete vytvoriť "živú" kópiu databázy, ktorá bude dostupná pre redakčný systém po zadaní prihlasovacích údajov k nej do konfiguračného súboru daného redakčného systému. Klonovanie databázy je vhodné zrealizovať napr. vtedy, ak idete robiť dôležité zásahy do chodu systému (napr. inštalovať novú šablónu, aktualizovať redakčný systém na vyššiu verziu a pod.). Klonovaním databázy si teda vytvoríte zálohu a ak by sa niečo po inštalácii alebo aktualizácii nepodarilo, v konfiguračnom súbore redakčného systému si upravíte prihlasovacie údaje k naklonovanej databáze a takto sa rýchlo vrátite k stránke s SQL databázou do stavu pred inštaláciou resp. aktualizáciou. V Control Paneli, kliknite na Správa databáz: Následne hore nad samotným zoznamom SQL databáz uvidíte menu na ich spravovanie (toto menu uvidíte až vtedy, ak budete mať vytvorenú aspoň jednu SQL databázu). Kliknite na Klonovať databázu: Najprv je potrebné si vytvoriť novú databázu, aby sa mali údaje kam naklonovať. Ak nemáte nejaké špeciálne požiadavky, odporúčame vybrať verziu MariaDB. Kliknite na Odoslať. Zobrazí sa formulár, ktorý nastavte a vyplňte nasledovne: Zdrojová databáza: tu si vyberte existujúcu databázu vo vašom Control Paneli, ktorú potrebujete naklonovať Názov databázy / Meno používateľa: za predvyplnený prefix (v našom prípade db000000x) si doplňte vlastný názov databázy (max. 6 znakov) Heslo si vygenerujte alebo zadajte nejaké vlastné zložité, Porovnávanie ponechajte na hodnote, akú vidíte a do Poznámky si doplňte info aké chcete Po kliknutí na Odoslať, počkajte na vytvorenie kópie, môže to chvíľu trvať v závislosti od veľkosti pôvodnej databázy. Po dokončení procesu uvidíte naklonovanú databázu v zozname medzi ostatnými vašimi SQL databázami.
  2. Redakčný systém WordPress sa dá relatívne jednoducho zmigrovať zo serveru na server, ak migrujete na úplne iný server, tak je v niektorých prípadoch potrebné už len upraviť cesty v niektorých konfiguračných súboroch, čo by mal každý bežný webmaster vedieť a ovládať. Na migráciu je však možné použiť aj rôzne pluginy, ktoré väčšinu manuálnej práce dokážu spraviť za vás. V tomto návode si priblížime, ako na migráciu WordPressu použiť plugin Duplicator. Cieľom tohto návodu je poskytnúť základné informácie k migrácii pomocou pluginu Duplicator, vďaka ktorým by mal zvládnuť migráciu aj začiatočník. Ak máte viac skúseností so správou webových stránok a ich migráciou, pokojne si môžete vyskúšať pokročilejšie možnosti, ktoré daný plugin umožňuje a poskytuje. Technická podpora k pokročilým nastaveniam Duplicatora nie je súčasťou technickej podpory EXO Hosting. Ak potrebujete rady v ohľade nastavení Duplicatora, prezrite si návody na ich stránke. Príprava pred migráciou Túto časť odporúčame si pozorne prečítať, aby ste sa neskôr vyhli zbytočným komplikáciám. Prv než začnete, skontrolujte si samotnú inštaláciu WordPress, podľa potreby WordPress aktualizujte, vrátane pluginov a nepotrebné pluginy odinštalujte. Ďalej odporúčame, aby ste pozastavili resp. vypli pluginy na správu vyrovnávajúcej pamäte a ochranu WordPressu pred napadnutím. Tieto pluginy si totiž pamätajú nastavenia, ktoré máte ku konkrétnej doméne a po migrácii na inú doménu by mohli tieto zapamätané nastavenia spôsobovať problémy, ktorými by ste sa museli zbytočne zaťažovať. Týka sa to aj ten situácie, keď migrujete WordPress na iný server (aj keď pod rovnakou doménou), pluginy môžu mať zapamätané cesty k súborom, ktoré po migrácii vo väčšine prípadov už nemusia platiť. Zároveň sa uistite, že v zložke, kde máte nainštalovaný WordPress máte nahraté len tie súbory a zložky, ktoré chcete skutočne zmigrovať. Duplicator totiž zabalí do archívu všetky zložky a súbory, ktoré sa nachádzajú v inštalácii WordPress aj tie, ktoré k nemu nepatria. Nie je potrebné, aby ste si na novú lokalitu nainštalovali "čistý" WordPress. Duplicator z pôvodného WordPressu spraví komplet celú kópiu, vrátane SQL databázy. Inštalácia a nastavenie pluginu Duplicator Najprv je potrebné, aby ste si Duplicator nainštalovali ako nový plugin v administrácii vášho pôvodného Wordpressu. V hlavnom menu kliknite Pluginy → Pridať nový a následne si vyhľadajte "duplicator". Ten Duplicator, ktorý použijeme, je označený ozubeným kolesom, a kliknite na Nainštalovať. Inštalácia zbehne pomerne rýchlo (do 15-20 sekúnd), po inštalácii sa tlačidlo zmení na Aktivovať, tak naň potom kliknite, aby sa plugin aktivoval. Po aktivácii sa otvorí úvodná stránka Duplicatora, tú si zatiaľ nevšímajte, v hlavnom menu pribudne položka Duplicator, ktorú nájdete aj medzi nainštalovanými pluginmi. Kliknite na Settings (Nastavenia). V samotnom Duplicatore nie je potrebné robiť nejaké zmeny v nastaveniach, v časti Settings → Storage môžete označiť vypnutie súboru .htaccess - z bezpečnostného dôvodu by ste ho vypínať nemali, ale samotný .htaccess obsahuje direktívy, ktoré môžu spôsobovať Internal server error keď sa budete snažiť pristúpiť k archívu cez prehliadač - ale nutné to nebude, tak tento krok, ak na to nemáte vážny dôvod, môžete aj preskočiť: V časti Tools kliknite na sekciu Server settings: Konkrétne v časti Wordpress by ste mali vidieť Memory limit 40M. Toto je východzia hodnota vo Wordpress, s ktorou by samotný Wordpress mal vedieť bezpečne pracovať: Avšak pri náročných operáciách nemusí pamäť 40 MB stačiť, najmä ak ide o také operácie ako duplikovanie celého webu. Preto odporúčame, aby ste pre istotu WordPressu "natvrdo" nastavili limit 512 MB. Ako na to, nájdete v návode Chyby vo Wordpress - 413 Request Entity Too large, konkrétne v sekcii Nastavenie limitu pamäte pre WordPress. Zmenu limitu pamäte uvidíte hneď ako upravíte súbor wp-config.php a nahráte ho na server (obnovte si potom stránku v administrácii WordPressu, aby ste videli, či sa zmeny prejavili). Týmto sú základné nastavenia hotové. Na novej lokalite nie je potrebné, aby ste si nainštalovali WordPress, potrebná bude len nová SQL databáza. Vytvorenie novej SQL databázy Novú SQL databázu budete potrebovať, aby sa mali kam nahrať databázové dáta pôvodnej WordPress stránky. V zásade je jedno, kedy tento krok zrealizujete, môžete ho zrealizovať až vtedy, keď si Duplicator pri inštalácii kópie vyžiada údaje k databáze, ale nič sa nestane, keď si SQL databázu vopred pripravíte. Takže ešte pred vytvorením archívu Duplicatorom si vytvorte novú SQL databázu a údaje k nej, najmä heslo si skopírujte na bezpečné miesto, budete ich potrebovať. Pri vytváraní databázy odporúčame Porovnávanie nastaviť rovnaké ako v pôvodnej databáze, ak nie ste si istí s týmto nastavením, odporúčame ponechať východzie porovnávanie utf8mb4_unicode_ci. Vytvorenie archívu pôvodnej Wordpress webovej stránky Keď SQL databázu budete mať vytvorenú, kliknite v hlavnom menu na Packages a potom Create new (Vytvoriť nový). Name (Názov) pre archív si vyplňte aký chcete, predvolene sa nastaví názov s dátumom a názvom domény. Kliknite na sekciu Installer: Sem zadajte dáta k novej SQL databáze, ktorú ste vytvorili, stačí napr. server, názov databázy a meno používateľa (obyčajne je rovnaké ako názov databázy). Môžete aj zadať heslo, povinné to ale nie je, zmysel to má taký, že keď si neskôr pri inštalácii Duplicator vyžiada tieto údaje, tak budete ich mať automaticky vyplnené. Ak chcete zvýšiť bezpečnosť, heslo k databáze sem nezadávajte, z pohľadu bezpečnosti je lepšie, keď nebude uložené v archíve, ktorý si vytvoríte. Kliknite na Next: Duplicator začne skenovať obsah webu na serveri. Všetko by malo svietiť v zelenom, ak uvidíte šedé poznámky Notice, skontrolujte dané položky. Väčšinou ide o nie veľmi podstatné veci, ale podľa možnosti ich odporúčame skontrolovať a prípadne vyriešiť predtým než označíte dole Yes a kliknete na Build. Pokým Duplicator vytvorí archív pár minút to potrvá, na záver by ste mali vidieť hlásenie, že balík bol vytvorený, kliknite na Download Both Files a súbory si uložte do počítača Nahratie inštalátora a archívu na server Prihláste sa na server pomocou protokolu FTP a na požadovanú lokalitu si nahrajte súbor installer.php a archív .ZIP, ktorý obsahuje dáta pôvodnej inštalácie WordPress. Po nahratí súborov si otvorte danú danú lokalitu v prehliadači - za názov domény vložte installer.php pre spustenie inštalácie nového webu. Spustenie inštalátora Duplicatora Duplicator bude potrebovať niekoľko desiatok sekúnd na inicializáciu (záleží na rozsahu archívu), následne sa objaví okno, kde si roztvorte sekciu Database Connection. Sem zadajte údaje k SQL databáze, ktorú ste si vytvorili, vrátane hesla. Uistite sa, že prihlasovacie údaje k SQL databáze máte správne (otestovať si to môžete prihlásením do phpMyAdmin) a v sekcii Validation nižšie kliknite na Validate: Ak všetko bude v poriadku (každá položka by mala byť v zelenom Pass) označte súhlas s podmienkami a kliknite na Next: Ešte pred samotnou inštaláciou vyskočí okno, kde si skontrolujte údaje, či ste na správnej adrese, či sedí cesta na server a či máte napojenú správnu databázu. Ak je všetko v poriadku, kliknite na OK: Počkajte pokým Duplicator všetko spracuje ako má a keď sa objaví stránka nižšie kliknite na Admin login. Označené máte Automatické zmazanie inštalačného súboru, keď sa prihlásite, inštalačné súbory z migrácie budú zmazané, čo odporúčame. Uistite sa však, že na serveri sa po úspešnom prihlásení do administrácie WordPress inštalačný súbor skutočne zmazal a tak isto sa zmazal aj archív .ZIP. Ak nie, oba zmažte, môžete si ich ponechať v počítači pre záložné účely, ale na serveri ich nenechávajte. Upozornenie: Až úspešným prihlásením do administrácie WordPress a zmazaním inštalačných súborov sa bude migrácia považovať za úspešne dokončenú! Po prihlásení do administrácie si prečítajte súhrn Duplicatora k migrácii a následne si aj na verejnej časti webovej stránky skontrolujte všetko či pracuje ako má a ak áno, tak ste WordPress úspešne zmigrovali na novú lokalitu.
  3. Pomocou konzoly SSH si môžete prekopírovať súbory webovej stránky z inej lokality, servera, či dokonca iného hostingu. Výhoda spočíva v tom, že nemusíte sťahovať súbory do počítača a potom nahrávať znovu na server, takto kopírujete priamo zo servera na server. Kopírovanie súborov medzi servermi pomocou SSH Prihláste sa na server pomocou SSH a spustite Midnight Commander (príkaz mc). Preklikajte sa do zložky, kam budete chcieť skopírovať súbory (v našom príklade je to subdoména /storage/ v ľavej časti obrazovky). Hore v menu kliknite na Right a následne na FTP link... Otvorí sa okno, do ktorého zadajte prihlasovacie meno FTP konta (v predvolenom stave je to u nás názov domény) a FTP servera (oddeľte ich zavináčom @), na ktorom má doména vytvorené FTP konto, v tvare: názov-ftp-účtu@adresa-ftp-servera Takže ak napríklad vlastníte doménu exotechnologies.sk a takýto názov má aj váš predvolený FTP účet zadáte to v tvare: exotechnologies.sk@ftp.exotechnologies.sk Kliknite na OK, otvorí sa nové okno, do ktorého zadáte heslo, ktorým sa k danému FTP serveru prihlasujete. Ak heslo k FTP neviete, podľa návodu (ak je server u nás), vygenerujte si nové. Ak ste všetko zadali správne, v pravej časti Midnight Commandera by ste mali vidieť súbory uložené na serveri, z ktorého chcete skopírovať súbory. Preklikajte sa k súboru (alebo súborom), ktoré chcete skopírovať a kliknutím si ich označte. V ľavej časti vidíte súbory a zložky servera, ku ktorému ste sa prihlásili pomocou SSH (sme sa preklikali do príkladovej subdomény /storage/ ako sme spomínali vyššie). Keď máte súbor resp. súbory označené (rovnako to platí aj pre celé zložky), stlačte klávesu F5 a vyskočí okno pre potvrdenie kopírovania. V okne môžete vidieť, čo sa bude kopírovať a kam. Kliknite na OK alebo na Background ak chcete kopírovať na pozadí. Keď kliknete na OK (odporúčame), budete môcť sledovať stav kopírovania: Keď sa kopírovanie dokončí, súbor bude uložený na novom serveri. Takto si môžete skopírovať napr. aj celú webovú stránku.
  4. Poštu vo svojej emailovej schránke v RoundCube Webmail chcete mať určite zorganizovanú tak, aby ste si jednotlivé emaily našli roztriedené v určitých priečinkoch. V tomto návode si predstavíme postup, ako si vytvoriť nový vlastný priečinok a skopírovať alebo presunúť doň poštu. Vytvorenie vlastného priečinka v RoundCube Predvolené nastavenie emailovej schránky obsahuje priečinky: Doručená pošta Koncepty Odoslané Nevyžiadaná pošta Kôš Tip: Keď sa prihlásite do novej schránky, ktorú ste si práve vytvorili a nevidíte tam všetky tieto priečinky, nie je to chyba, automaticky sa vytvoria, keď nastane potrebná akcia, napr. ak tam nemáte Kôš, ten sa objaví, keď vymažete nejaký email. Keď si prajete vytvoriť nový vlastný priečinok, kliknite dole na ozubené koleso - Nastavenia: Následne kliknite na Priečinky a uvidíte zoznam predvolených priečinkov. Tieto priečinky sa nedajú vypnúť ani vymazať: Napravo hore kliknite na Vytvoriť: Objaví sa formulár, nový priečinok si pomenujeme napr. Exo, ostatné nastavenia môžete nechať tak, ako sú a kliknite na Uložiť: Po uložení zložku Exo uvidíte hneď pod predvolenými priečinkami, uistite sa, že je zapnutý (mal by byť), aby ste ho mohli aktívne používať. Následne sa prekliknite od zložiek s poštou a zložku Exo uvidíte v zozname: Presun a kopírovanie emailových správ Dostali sme napr. tri správy a chceme ich presunúť (alebo skopírovať) do zložky Exo: Vyberte správy, sú na to dva spôsoby. Prvý je ten, že hore nad prijatými správami kliknete na Výber a následne kliknete na Všetko: Správy sa označia (ružovou farbou), teraz hore úplne napravo v menu kliknite na tri bodky (Viac) a z ďalšieho menu si vyberte možnosť, ktorú potrebujete: Presunúť do... - správy sa presunú do priečinka / zložky, ktorú vyberiete, z pôvodnej zložky sa odstránia Kopírovať do... - správy sa skopírujú, v pôvodnom priečinku zostanú kópie Vyberte si možnosť, ktorú potrebujete a následne vyberte zložku, do ktorej chcete správy presunúť alebo skopírovať (v našom prípade Exo) Následne kliknite na zložku Exo a správy uvidíte presunuté (alebo skopírované, podľa toho, čo ste si vybrali): Druhá možnosť, ako vybrať správy, je tá, že kliknete na hocijakú správu v zozname, z ktorého chcete správy presunúť a stlačíte CTRL+A - správy sa označia ružovou farbou (tzn. že sú vybrané), chyťte ich myšou (podobne ako súbory v počítači) a presuňte ich na zložku kam ich chcete presunúť, napr. do zložky Exo - tento spôsob správy presúva, neskopíruje ich. O každej vykonanej operácii dostanete informáciu, či správy boli presunuté... ...alebo skopírované: Spôsob, ktorý si vyberiete na presun (alebo kopírovanie) je na vás, môžete ich medzi sebou aj kombinovať. Pred každým presunom (kopírovaním) sa uistite, že správy skončia v tej zložke, v ktorej ich skutočne chcete mať, žiadne "naspäť" neexistuje, takže ak si presuniete stovky emailov do nesprávnej zložky, v ktorej sú ďalšie stovky iných emailov, návrat do pôvodného stavu bude možný len obnovou obsahu schránky z predchádzajúceho dňa. Zároveň majte na pamäti, že emailové správy sa neprepisujú, to znamená, že ak najprv skopírujete emaily z pôvodnej zložky do inej zložky (napr. Exo) a potom tie isté správy presuniete z pôvodnej zložky tiež do zložky Exo, tak ich budete mať v zložke Exo duplicitne. Obdobným spôsobom si môžete presúvať a (alebo) kopírovať emailové správy aj v klientovi Thunderbird.
  5. Mozilla Thunderbird umožňuje presúvanie alebo kopírovanie emailov medzi schránkami veľmi jednoducho. Ak nepoužívate Thunderbird, napr. tu si ho môžete stiahnuť (po stiahnutí si ho aktualizujte, ak bude treba) a vytvorte si potrebné schránky. Tip: Tento postup môžete použiť aj pre prípad, keď si chcete emailové správy presunúť alebo skopírovať v rámci jednej schránky medzi jednotlivými priečinkami. Potrebujem presunúť emaily z jednej schránky do druhej Presúvanie alebo kopírovanie emailov medzi viacerými schránkami je veľmi jednoduché, je viacero spôsobov a je len na vás, ktorý vám príde pohodlnejší. Navyše je jedno, či schránky máte u nás alebo niektoré z nich u iného poskytovateľa emailových služieb. Ako príklad použijeme schránku export@domena.abc, z ktorej budeme potrebovať presunúť alebo skopírovať emaily do schránky import@domena.xyz. Upozornenie: Majte na pamäti, že ak chcete mať emailové správy aj reálne v schránke (na serveri) a nie iba v Thunderbirde, je potrebné, aby cieľová schránka (v tomto prípade import@domena.xyz) mala nastavený typ (protokol) pripojenia IMAP. Ak v Thunderbirde používate protokol POP, tak správy budú uložené len lokálne vo vašom počítači. Za predpokladu, že v Thunderbirde máte obe schránky už vytvorené, tak kliknite napr. na prijatú poštu v schránke export@domena.abc kliknite na jednu zo správ, aby sa aktivovalo okno so všetkými správami a stlačte CTRL+A pre výber všetkých správ (tento proces môže na chvíľu zvýšiť zaťaženie procesora). Presun emailov pomocou myši Myšou "chyťte" všetky správy v schránke export@domena.abc a "pretiahnite" ich do Doručenej pošty v schránke import@domena.xyz. To isté spravte aj s Odoslanou poštou a ostatnými priečinkami čo máte vytvorené. Takto si poštu presuniete z jednej schránky do druhej. Či máte emailové schránky u nás alebo u iného poskytovateľa webhostingu, nie je dôležité. Presun emailov pomocou kontextového menu Presun môžete zrealizovať aj spôsobom, že na vybrané správy kliknete pravým tlačidlom myši a následne vyberiete Presunúť do a vyberiete si konkrétnu schránku a priečinok, kam chcete emaily presunúť. Rovnakým spôsobom môžete emaily aj skopírovať, ak si v pôvodnej schránke chcete ponechať emaily napr. pre záložné účely. Zmenil som poskytovateľa hostingu, potrebujem presunúť emaily v tej istej schránke Iné je, ak máte len jednu schránku a potrebovali by ste presunúť emaily len v nej, aby normálne fungovali tak ako doteraz, len na novom serveri. Tu tiež existuje viacero možností a nasledovné postupy budú závisieť od toho, ako ste svoje emailové schránky doteraz používali. Používam len protokol POP V tomto prípade netreba veľa rozmýšľať, len si v nastaveniach schránky (hore v hlavnom menu Nástroje → Nastavenie účtov → vyhľadajte svoju schránku → Nastavenie servera) upravte server na mail.exohosting.com (Port by mal byť 995 a Zabezpečenie pripojenia SSL/TLS) a prijmite novú poštu. Konto sa bude snažiť prihlásiť na náš server, ktorý ste si práve v nastaveniach nastavili a vypýta si nové heslo (teda to, čo máte nastavené u svojej schránky, čo ste si u nás vytvorili). Obdobným spôsobom upravte aj odosielanie, teda na karte Nastavenie účtov úplne dole vľavo pod zoznamom schránok kliknite na Server pre odosielanie pošty (SMTP), zobrazí sa zoznam schránok so SMTP servermi, vyhľadajte si svoju schránku a upravte jej Názov servera na smtp.exohosting.com (Port by mal byť 465 a Zabezpečenie pripojenia SSL/TLS; alebo Port 587 a Zabezpečenie pripojenia STARTTLS). Pre viac informácií ako správne nastaviť servery a porty pre prijímanie a odosielanie emailov v Thunderbirde, kliknite na článok Aké servery a porty si nastaviť pre IMAP, POP a SMTP, kde zároveň nájdete aj popisy k protokolom IMAP alebo POP. Používam protokol POP, ale chcem prejsť na protokol IMAP (alebo opačne) Presun alebo prekopírovanie emailov zo schránky, ktorú ste u používali s protokolom POP a tú istú schránku (resp. ten istý názov schránky) by ste chceli používať ako IMAP (alebo opačne) môžete zrealizovať nasledovne: Vytvorte si novú schránku s tým istým názvom - Thunderbird nebude robiť z toho vedu, keď budete mať dve rovnaké schránky (rovnaký názov), ale pri vytváraní dbajte na to, aby servery pre prichádzajúcu a odchádzajúcu poštu neboli rovnaké, to Thunderbird bude protestovať a prípadne by to mohlo priniesť konflikty medzi nastaveniami. Teda napr. ak ste u pôvodného poskytovateľa hostingu používali server pre prijímanie pošty mail.mojadomena.tld, tak u nás si pri vytváraní schránky nenastavujte tento server (aj keby ste mohli, keďže na nezabezpečených portoch podporujeme tento typ servera), ale zadajte si rovno náš server mail.exohosting.com (ide to aj na automatiku) a podobne učiňte aj so SMTP serverom). Keď novú schránku budete mať vytvorenú tak emaily do nej presuňte rovnakým spôsobom ako bolo vyššie uvedené v článku, buď pomocou myši alebo kontextového menu. Používam len protokol IMAP Ak používate len protokol IMAP, tak presun bude trochu zložitejší, pretože nestačí len zmena serveru. Pomocou protokolu IMAP sa klientom k svojej emailovej schránke "len" pripájate, takže pošta je v skutočnosti uložená na serveri a nie vo vašom počítači. Napriek tomu, presun alebo kopírovanie emailov nie je zložité, len bude s tým trochu viac práce. Najprv si v Thunderbirde medzi Lokálnymi priečinkami vytvorte novú zložku napr. s názvom vašej schránky a v nej si vytvorte ďalšie zložky ako Doručená pošta, Odoslaná pošta atď. Keď budete mať vytvorené všetky identické zložky, tak si emaily presuňte pomocou myši alebo skopírujte pomocou kontextového menu. Po presunutí / skopírovaní všetkých emailov si následne môžete upraviť IMAP a SMTP servery na naše a potom emaily presunúť alebo nakopírovať naspäť do schránky a takto budete mať emaily už u nás. Je ešte aj iný spôsob ako prekopírovať emaily, napr. taký, že si emaily uložíte ako *.eml súbory (alebo v *.zip formáte maildir), následne sa prihlásite na Webmail a cezeň si súbory naimportujete. Tento spôsob je ale pre bežného užívateľa zbytočne komplikovaný, takže nebudeme ho v tomto návode bližšie rozoberať. Keby vás to ale zaujímalo, viac informácií nájdete v tomto návode.
  6. Export a import emailov pomocou RoundCube je vhodné, keď potrebujete emaily presunúť do inej schránky alebo si ich len jednoducho uložiť do počítača. Exportovanie emailov v RoundCube Prihláste sa do RoundCube a vo zvolenej zložke (napr. Doručená pošta) kliknite na Výber a následne na Všetko: Potom hore v menu úplne napravo kliknite na tri bodky a Stiahnuť.... Vysunie sa menu s ponukou stiahnutia vo formáte Mbox a Maildir: Formát Mbox - bude stiahnutý zazipovaný súbor vo formáte *.mbox - všetky emaily budú uložené v jednom súbore Formát Maildir - budú stiahnuté v zipe súbory emailov vo formáte *.eml - všetky emaily budú uložené vo vlastných súboroch Pre účel importu emailov do inej schránky nie je podstatné, ktorý formát si vyberiete. Pre účely zálohovania pošty je vhodnejšie uložiť súbor vo formáte Maildir, keďže každý email je osobitne uložený vo vlastnom súbore a môžete si pozrieť email, aký budete potrebovať. Upozornenie: Ak chcete emaily importovať (viď nižšie) do inej schránky, maximálna veľkosť importu je 64MB. Takže ak máte veľa emailov, ktoré budete chcieť neskôr importovať, je možné, že ich budete musieť exportovať po častiach a rovnako po častiach importovať. Importovanie emailov v RoundCube Prihláste sa v RoundCube do inej schránky, kliknite na priečinok, do ktorého chcete správy importovať (napr. Doručená pošta) a hore v menu úplne napravo kliknite na tri bodky (Viac) a následne na Import: Vyskočí formulár, kliknite na Prehľadávať a v počítači si nájdite súbor so zálohou emailov. Ak ste si exportovali doručenú poštu, tak to štandardne bude súbor INBOX.zip: Keď vyberiete súbor na importovanie, kliknite na tlačidlo Import. Počkajte pokým sa správy importujú, v prípade veľa emailov to môže dlhšie trvať. Pre účely importovania nezáleží, či ste si predtým export spravili vo formáte maildir alebo mbox, oba sa naimportujú rovnako, ale pamätajte na to, že pri importe neprebieha kontrola naimportovaných emailov, takže ak 3x naimportujte rovnaký export, všetky emaily budete mať v schránke 3x. Ak potrebujete presunúť alebo prekopírovať väčšie množstvo emailov, odporúčame postup pomocou emailového klienta Thunderbird.
×
×
  • Create New...