Súbory cookie sú nevyhnutné pre plynulý chod našej webstránky a poskytovanie našich služieb. Zároveň používame cookies na zacielenie reklamy a aby ste čo najlepšie vedeli využívať našu internetovú stránku. Vaše osobné údaje budú spracované a informácie z vášho zariadenia (súbory cookie, jedinečné identifikátory a ďalšie údaje zariadenia) môžu byť uchovávané, používané a zdieľané s dodávateľmi tretích strán, prípadne používané konkrétne týmto webom alebo aplikáciou. Niektorí dodávatelia môžu spracúvať vaše osobné údaje na základe oprávneného záujmu, proti ktorému môžete vzniesť námietku. Svoj súhlas môžete kedykoľvek odvolať. Ďalšie informácie a možnosti nastavenia vašich preferencií nájdete v rámci našich Podmienok ochrany súkromia. Súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov?
nevyhnutné cookies - cookies potrebné pre plynulý chod stránky a poskytovanie našich služieb
voliteľné cookies - cookies zabezpečujúce personalizáciu reklám a zber analytických a štatistických dát návštevnosti pre zlepšenie našich služieb
EXO HOSTING
Jump to content
  • Presun (alebo kopírovanie) emailov medzi schránkami pomocou Mozilla Thunderbird


      Návod ako presunúť alebo skopírovať emaily medzi jednou alebo viacerými schránkami pomocou Mozilla Thunderbird.

    Mozilla Thunderbird umožňuje presúvanie alebo kopírovanie emailov medzi schránkami veľmi jednoducho. Ak nepoužívate Thunderbird, napr. tu si ho môžete stiahnuť (po stiahnutí si ho aktualizujte, ak bude treba) a vytvorte si potrebné schránky.

     

    Tip:

    Tento postup môžete použiť aj pre prípad, keď si chcete emailové správy presunúť alebo skopírovať v rámci jednej schránky medzi jednotlivými priečinkami.

     

     

    Potrebujem presunúť emaily z jednej schránky do druhej

     

    Presúvanie alebo kopírovanie emailov medzi viacerými schránkami je veľmi jednoduché, je viacero spôsobov a je len na vás, ktorý vám príde pohodlnejší. Navyše je jedno, či schránky máte u nás alebo niektoré z nich u iného poskytovateľa emailových služieb.

    Ako príklad použijeme schránku export@domena.abc, z ktorej budeme potrebovať presunúť alebo skopírovať emaily do schránky import@domena.xyz.

     

    Upozornenie:

    Majte na pamäti, že ak chcete mať emailové správy aj reálne v schránke (na serveri) a nie iba v Thunderbirde, je potrebné, aby cieľová schránka (v tomto prípade import@domena.xyz) mala nastavený typ (protokol) pripojenia IMAP. Ak v Thunderbirde používate protokol POP, tak správy budú uložené len lokálne vo vašom počítači.

     

    Za predpokladu, že v Thunderbirde máte obe schránky už vytvorené, tak kliknite napr. na prijatú poštu v schránke export@domena.abc kliknite na jednu zo správ, aby sa aktivovalo okno so všetkými správami a stlačte CTRL+A pre výber všetkých správ (tento proces môže na chvíľu zvýšiť zaťaženie procesora).

     

    Presun emailov pomocou myši

    Myšou "chyťte" všetky správy v schránke export@domena.abc a "pretiahnite" ich do Doručenej pošty v schránke import@domena.xyz. To isté spravte aj s Odoslanou poštou a ostatnými priečinkami čo máte vytvorené. Takto si poštu presuniete z jednej schránky do druhej. Či máte emailové schránky u nás alebo u iného poskytovateľa webhostingu, nie je dôležité.

     

    Presun emailov pomocou kontextového menu

    Presun môžete zrealizovať aj spôsobom, že na vybrané správy kliknete pravým tlačidlom myši a následne vyberiete Presunúť do a vyberiete si konkrétnu schránku a priečinok, kam chcete emaily presunúť. Rovnakým spôsobom môžete emaily aj skopírovať, ak si v pôvodnej schránke chcete ponechať emaily napr. pre záložné účely.

     

    thunderbird-presun-kopirovanie.png

     

    Zmenil som poskytovateľa hostingu, potrebujem presunúť emaily v tej istej schránke

    Iné je, ak máte len jednu schránku a potrebovali by ste presunúť emaily len v nej, aby normálne fungovali tak ako doteraz, len na novom serveri. Tu tiež existuje viacero možností a nasledovné postupy budú závisieť od toho, ako ste svoje emailové schránky doteraz používali.

     

    Používam len protokol POP

    V tomto prípade netreba veľa rozmýšľať, len si v nastaveniach schránky (hore v hlavnom menu NástrojeNastavenie účtov → vyhľadajte svoju schránku → Nastavenie servera) upravte server na mail.exohosting.com (Port by mal byť 995 a Zabezpečenie pripojenia SSL/TLS) a prijmite novú poštu. Konto sa bude snažiť prihlásiť na náš server, ktorý ste si práve v nastaveniach nastavili a vypýta si nové heslo (teda to, čo máte nastavené u svojej schránky, čo ste si u nás vytvorili). Obdobným spôsobom upravte aj odosielanie, teda na karte Nastavenie účtov úplne dole vľavo pod zoznamom schránok kliknite na Server pre odosielanie pošty (SMTP), zobrazí sa zoznam schránok so SMTP servermi, vyhľadajte si svoju schránku a upravte jej Názov servera na smtp.exohosting.com (Port by mal byť 465 a Zabezpečenie pripojenia SSL/TLS; alebo Port 587 a Zabezpečenie pripojenia STARTTLS).

    Pre viac informácií ako správne nastaviť servery a porty pre prijímanie a odosielanie emailov v Thunderbirde, kliknite na článok Aké servery a porty si nastaviť pre IMAP, POP a SMTP, kde zároveň nájdete aj popisy k protokolom IMAP alebo POP.

     

    Používam protokol POP, ale chcem prejsť na protokol IMAP (alebo opačne)

    Presun alebo prekopírovanie emailov zo schránky, ktorú ste u používali s protokolom POP a tú istú schránku (resp. ten istý názov schránky) by ste chceli používať ako IMAP (alebo opačne) môžete zrealizovať nasledovne:

    Vytvorte si novú schránku s tým istým názvom - Thunderbird nebude robiť z toho vedu, keď budete mať dve rovnaké schránky (rovnaký názov), ale pri vytváraní dbajte na to, aby servery pre prichádzajúcu a odchádzajúcu poštu neboli rovnaké, to Thunderbird bude protestovať a prípadne by to mohlo priniesť konflikty medzi nastaveniami. Teda napr. ak ste u pôvodného poskytovateľa hostingu používali server pre prijímanie pošty mail.mojadomena.tld, tak u nás si pri vytváraní schránky nenastavujte tento server (aj keby ste mohli, keďže na nezabezpečených portoch podporujeme tento typ servera), ale zadajte si rovno náš server mail.exohosting.com (ide to aj na automatiku) a podobne učiňte aj so SMTP serverom).

    Keď novú schránku budete mať vytvorenú tak emaily do nej presuňte rovnakým spôsobom ako bolo vyššie uvedené v článku, buď pomocou myši alebo kontextového menu.

     

    Používam len protokol IMAP

    Ak používate len protokol IMAP, tak presun bude trochu zložitejší, pretože nestačí len zmena serveru. Pomocou protokolu IMAP sa klientom k svojej emailovej schránke "len" pripájate, takže pošta je v skutočnosti uložená na serveri a nie vo vašom počítači.

    Napriek tomu, presun alebo kopírovanie emailov nie je zložité, len bude s tým trochu viac práce. Najprv si v Thunderbirde medzi Lokálnymi priečinkami vytvorte novú zložku napr. s názvom vašej schránky a v nej si vytvorte ďalšie zložky ako Doručená pošta, Odoslaná pošta atď. Keď budete mať vytvorené všetky identické zložky, tak si emaily presuňte pomocou myši alebo skopírujte pomocou kontextového menu. Po presunutí / skopírovaní všetkých emailov si následne môžete upraviť IMAP a SMTP servery na naše a potom emaily presunúť alebo nakopírovať naspäť do schránky a takto budete mať emaily už u nás.

    Je ešte aj iný spôsob ako prekopírovať emaily, napr. taký, že si emaily uložíte ako *.eml súbory (alebo v *.zip formáte maildir), následne sa prihlásite na Webmail a cezeň si súbory naimportujete.  Tento spôsob je ale pre bežného užívateľa zbytočne komplikovaný, takže nebudeme ho v tomto návode bližšie rozoberať. Keby vás to ale zaujímalo, viac informácií nájdete v tomto návode.


    Link to Control Panel: https://setup.dnsserver.eu/

    See also this article

     

     

    See also this article

     



×
×
  • Create New...