Poštu vo svojej emailovej schránke v RoundCube Webmail chcete mať určite zorganizovanú tak, aby ste si jednotlivé emaily našli roztriedené v určitých priečinkoch. V tomto návode si predstavíme postup, ako si vytvoriť nový vlastný priečinok a skopírovať alebo presunúť doň poštu.
Vytvorenie vlastného priečinka v RoundCube
Predvolené nastavenie emailovej schránky obsahuje priečinky:
- Doručená pošta
- Koncepty
- Odoslané
- Nevyžiadaná pošta
- Kôš
Keď sa prihlásite do novej schránky, ktorú ste si práve vytvorili a nevidíte tam všetky tieto priečinky, nie je to chyba, automaticky sa vytvoria, keď nastane potrebná akcia, napr. ak tam nemáte Kôš, ten sa objaví, keď vymažete nejaký email.
Keď si prajete vytvoriť nový vlastný priečinok, kliknite dole na ozubené koleso - Nastavenia:
Následne kliknite na Priečinky a uvidíte zoznam predvolených priečinkov. Tieto priečinky sa nedajú vypnúť ani vymazať:
Napravo hore kliknite na Vytvoriť:
Objaví sa formulár, nový priečinok si pomenujeme napr. Exo, ostatné nastavenia môžete nechať tak, ako sú a kliknite na Uložiť:
Po uložení zložku Exo uvidíte hneď pod predvolenými priečinkami, uistite sa, že je zapnutý (mal by byť), aby ste ho mohli aktívne používať.
Následne sa prekliknite od zložiek s poštou a zložku Exo uvidíte v zozname:
Presun a kopírovanie emailových správ
Dostali sme napr. tri správy a chceme ich presunúť (alebo skopírovať) do zložky Exo:
Vyberte správy, sú na to dva spôsoby. Prvý je ten, že hore nad prijatými správami kliknete na Výber a následne kliknete na Všetko:
Správy sa označia (ružovou farbou), teraz hore úplne napravo v menu kliknite na tri bodky (Viac) a z ďalšieho menu si vyberte možnosť, ktorú potrebujete:
- Presunúť do... - správy sa presunú do priečinka / zložky, ktorú vyberiete, z pôvodnej zložky sa odstránia
- Kopírovať do... - správy sa skopírujú, v pôvodnom priečinku zostanú kópie
Vyberte si možnosť, ktorú potrebujete a následne vyberte zložku, do ktorej chcete správy presunúť alebo skopírovať (v našom prípade Exo)
Následne kliknite na zložku Exo a správy uvidíte presunuté (alebo skopírované, podľa toho, čo ste si vybrali):
Druhá možnosť, ako vybrať správy, je tá, že kliknete na hocijakú správu v zozname, z ktorého chcete správy presunúť a stlačíte CTRL+A - správy sa označia ružovou farbou (tzn. že sú vybrané), chyťte ich myšou (podobne ako súbory v počítači) a presuňte ich na zložku kam ich chcete presunúť, napr. do zložky Exo - tento spôsob správy presúva, neskopíruje ich.
O každej vykonanej operácii dostanete informáciu, či správy boli presunuté...
...alebo skopírované:
Spôsob, ktorý si vyberiete na presun (alebo kopírovanie) je na vás, môžete ich medzi sebou aj kombinovať. Pred každým presunom (kopírovaním) sa uistite, že správy skončia v tej zložke, v ktorej ich skutočne chcete mať, žiadne "naspäť" neexistuje, takže ak si presuniete stovky emailov do nesprávnej zložky, v ktorej sú ďalšie stovky iných emailov, návrat do pôvodného stavu bude možný len obnovou obsahu schránky z predchádzajúceho dňa.
Zároveň majte na pamäti, že emailové správy sa neprepisujú, to znamená, že ak najprv skopírujete emaily z pôvodnej zložky do inej zložky (napr. Exo) a potom tie isté správy presuniete z pôvodnej zložky tiež do zložky Exo, tak ich budete mať v zložke Exo duplicitne.
Obdobným spôsobom si môžete presúvať a (alebo) kopírovať emailové správy aj v klientovi Thunderbird.
See also this article
See also this article