Súbory cookie sú nevyhnutné pre plynulý chod našej webstránky a poskytovanie našich služieb. Zároveň používame cookies na zacielenie reklamy a aby ste čo najlepšie vedeli využívať našu internetovú stránku. Vaše osobné údaje budú spracované a informácie z vášho zariadenia (súbory cookie, jedinečné identifikátory a ďalšie údaje zariadenia) môžu byť uchovávané, používané a zdieľané s dodávateľmi tretích strán, prípadne používané konkrétne týmto webom alebo aplikáciou. Niektorí dodávatelia môžu spracúvať vaše osobné údaje na základe oprávneného záujmu, proti ktorému môžete vzniesť námietku. Svoj súhlas môžete kedykoľvek odvolať. Ďalšie informácie a možnosti nastavenia vašich preferencií nájdete v rámci našich Podmienok ochrany súkromia. Súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov?
nevyhnutné cookies - cookies potrebné pre plynulý chod stránky a poskytovanie našich služieb
voliteľné cookies - cookies zabezpečujúce personalizáciu reklám a zber analytických a štatistických dát návštevnosti pre zlepšenie našich služieb
EXO HOSTING
Skočiť na obsah

Hľadanie v komunite

Zobrazujú sa výsledky pre kľúčové slová ''nastavenie''.

  • Hľadať pomocou kľúčových slov

    Zadajte kľúčové slová oddelené čiarkami.
  • Hľadať pomocou autora

Typ obsahu


Kategórie

  • Email
    • Nastavenie emailovej schránky
    • Nastavenie emailových klientov
    • RoundCube Webmail
    • RoundCube+ Webmail
    • Limity a kvóty
    • Zálohovanie, migrácia a obnova emailov
  • Webhosting
    • DNS
    • FTP
    • PHP
    • SSH
    • Bezpečnostné certifikáty
    • Databázy
    • Multihosting
    • Presmerovanie webovej stránky
    • Zálohovanie a obnova webovej stránky
  • Domény
  • Control Panel
  • Redakčné systémy, vývojové platformy a eshopy (CMS)
    • WordPress
    • Joomla
    • PrestaShop
    • OpenCart
    • Drupal
    • Externé CMS
    • Laravel
  • Exoweb
    • Začíname s Exowebom
    • Pridávanie obsahu do Exowebu
    • Exoweb Blog
    • Exoweb Obchod
    • Exoweb Stretnutia
  • Virtuálne servery (VPS)
  • Fakturácia

Kategórie

  • Manuály
  • Žiadosti
    • Prístup do Control Panela
    • Zmena vlastníctva domény (WHOIS)
    • Odpojenie domény od Control Panela

Blogy

  • EXO HOSTING Blog
  • Novinky a informácie
  • Novinky v Exowebe

Hľadať výsledky v...

Vyhľadajte výsledky, ktoré obsahujú...


Dátum vytvorenia

  • Začiatok

    Koniec


Naposledy aktualizované

  • Začiatok

    Koniec


Filtrovať podľa počtu...

  1. Roman

    Úprava konfiguračného súboru Joomla!

    Konfiguračný súbor Joomla! je označený ako configuration.php a nachádza sa priamo v koreňovom adresári /public_html/ odkiaľ si ho po prihlásení na server môžete stiahnuť do počítača a upraviť: configuration.php Úpravou konfiguračného súboru môžete docieliť zásadné zmeny vo fungovaní vašej Joomla! stránky, poskytuje možnosť ako sa pripojiť k inej SQL databáze. Zmena pripojenia k SQL databáze SQL databáza je úložisko všetkých textov, ktoré máte zobrazené na stránke, zároveň obsahuje odkazy na mediálne súbory (napr. obrázky), ktoré ste si vložili na svoje stránky. Ak by ste si zmazali databázu, tak by súbory Joomla! nemali čo zobraziť a stránka by bola nefunkčná, Joomla! by sa "tvárila" ako keby nebol vôbec nainštalovaný. Ak ste sa z nejakého dôvodu rozhodli použiť inú databázu - napr. chcete použiť staršiu zálohu, ale o obsah aktuálnej databázy nechcete prísť alebo napríklad chcete zmeniť typ databázy z MySQL na MariaDB tak údaje tejto novej databázy musíte zadať do súboru configuration.php. Okolo riadku 16 nájdite tento kód. Údaje v zelenom sa budú meniť podľa údajov vašej SQL databázy. public $host = 'sql20.dnsserver.eu'; public $user = 'db000000xmojadb'; public $password = 'm0j€-$iln€-h€$lO'; public $db = 'db000000xmojadb'; ...a podľa údajov k novej SQL databáze, ktorú ste si vytvorili si doplňte prihlasovacie údaje k databáze do kódu. public $host = sem zadajte názov servera, na akej adrese sa nachádza server, nájdete v Control Paneli pod názvom SQL databázy public $user = sem zadajte názov používateľa, vo východzom nastavení je rovnaký ako názov databázy public $password = sem zadajte heslo, ktoré ste si vygenerovali k SQL databáze v Control Paneli. Ak by ste si do public $db zadali názov používateľa a nie databázy (viď nižšie), tak sem zadajte heslo vygenerované k používateľovi public $db = sem zadajte názov databázy, ak ste si nevytvorili nového používateľa (obyčajne nie je na to žiadny dôvod) Pri vkladaní údajov dbajte na to aby ste údaje vkladali medzi úvodzovky ' ', stačí, ak jednu nechtiac zmažete a nebude to fungovať. Súbor nakoniec uložte a skopírujte do koreňovej zložky Joomla! na serveri, kam ste skopírovali pôvodné súbory. Teraz navštívte stránku na vašej doméne, kde sa nachádza Joomla! a ak ste všetky údaje vyplnili správne bez chyby, tak uvidíte obsah načítaný z SQL databázy, ktorú ste si do konfiguračného súboru zadali.
  2. Konfiguračný súbor Wordpress je označený ako wp-config.php a nachádza sa priamo v koreňovom adresári /public_html/ odkiaľ si ho po prihlásení na server môžete stiahnuť do počítača a upraviť: wp-config.php Úpravou konfiguračného súboru môžete docieliť zásadné zmeny vo fungovaní vašej WordPress stránky, poskytuje možnosti ako si napr. zapnúť zaznamenávanie chýb vo WordPress alebo zvýšiť používanie fyzickej pamäte vyhradenej pre tento redakčný systém. Zmena pripojenia k SQL databáze SQL databáza je úložisko všetkých textov, ktoré máte zobrazené na stránke, zároveň obsahuje odkazy na mediálne súbory (napr. obrázky), ktoré ste si vložili na svoje stránky. Ak by ste si zmazali databázu, tak by súbory WordPress nemali čo zobraziť a stránka by bola nefunkčná, WordPress by sa "tváril" ako keby nebol vôbec nainštalovaný. Ak ste sa z nejakého dôvodu rozhodli použiť inú databázu - napr. chcete použiť staršiu zálohu, ale o obsah aktuálnej databázy nechcete prísť alebo napríklad chcete zmeniť typ databázy z MySQL na MariaDB tak údaje tejto novej databázy musíte zadať do súboru wp-config.php. Tento istý postup použite aj v prípade, ak je problém s inštaláciou WordPress (viď dole sekciu Problémy s inštaláciou) Okolo riadku 21 nájdite tento kód... // ** Database settings - You can get this info from your web host ** // /** The name of the database for WordPress */ define( 'DB_NAME', 'database_name_here' ); /** Database username */ define( 'DB_USER', 'username_here' ); /** Database password */ define( 'DB_PASSWORD', 'password_here' ); /** Database hostname */ define( 'DB_HOST', 'localhost' ); /** Database charset to use in creating database tables. */ define( 'DB_CHARSET', 'utf8' ); /** The database collate type. Don't change this if in doubt. */ define( 'DB_COLLATE', '' ); ...a podľa údajov k SQL databáze, ktorú ste si vytvorili (buď k inštalácii WordPress alebo úplne inú), si doplňte prihlasovacie údaje k databáze do kódu, tak ako v príklade: // ** Database settings - You can get this info from your web host ** // /** The name of the database for WordPress */ define( 'DB_NAME', 'db000000xmojadb' ); /** Database username */ define( 'DB_USER', 'db000000xmojadb' ); /** Database password */ define( 'DB_PASSWORD', 'm0j€-$ilné-h€$lO' ); /** Database hostname */ define( 'DB_HOST', 'sql21.dnsserver.eu' ); /** Database charset to use in creating database tables. */ define( 'DB_CHARSET', 'utf8' ); /** The database collate type. Don't change this if in doubt. */ define( 'DB_COLLATE', '' ); Pri vkladaní údajov dbajte na to aby ste údaje vkladali medzi úvodzovky ' ', stačí, ak jednu nechtiac zmažete a nebude to fungovať. Súbor nakoniec uložte a skopírujte do koreňovej zložky WordPress na serveri, kam ste skopírovali pôvodné súbory. Teraz navštívte stránku na vašej doméne, kde sa nachádza WordPress a ak ste všetky údaje vyplnili správne bez chyby, tak uvidíte obsah načítaný z SQL databázy, ktorú ste si do konfiguračného súboru zadali.
  3. Multihosting je vhodná alternatíva, ak máte viacero domén a pre každú potrebujete hosting, tak vďaka multihostingu nebudete musieť platiť hosting zvlášť pre každú doménu, ale uhradíte len jeden. Čím viac domén budete mať v multihostingu, tým viac to bude cenovo výhodnejšie. Multihosting si u nás v EXO Hosting môžete objednať dvoma spôsobmi: objednávka cez exohosting.sk platí pre nových zákazníkov, ktorí u nás nemajú ešte žiadne služby s objednávkou multihostingu sa zároveň vytvorí aj nový Control Panel platí aj pre existujúcich zákazníkov, ktorí multihosting nechcú mať vo svojom existujúcom Control Paneli objednávka cez Control Panel platí pre existujúcich zákazníkov, ktorí si chcú objednať multihosting k doménam vo svojom Control Paneli Objednávka multihostingu cez exohosting.sk Ak u nás nemáte žiadne služby, tak objednávku multihostingu vykonávate priamo na stránke exohosting.sk konkrétne na odkaze Hosting. Rovnakým spôsobom si multihosting môžu zaregistrovať aj existujúci zákazníci, ktorí multihosting nechcú mať vo svojom Control Paneli (napr. z dôvodu, že boli poverení vytvorením multihostingu inou osobu, ktorá si potom všetky služby chce spravovať sama). Na stránke v stĺpci MULTI X hosting kliknite dole na tlačidlo Objednať. Otvorí sa stránka, na ktorej si môžete nastaviť veľkosť multihostingu (od 20 do 100 GB) a frekvenciu platby. Odporúčame ročné obdobie, cenovo je najvýhodnejšie. Po kliknutí na Ďalej sa dostanete na stránku, kde si vytvoríte prihlasovacie údaje do Control Panela. Control Panel slúži ku správe vašich domén a služieb, vrátane multihostingu. Prihlasovacie meno si zvoľte starostlivo, budete sa ním prihlasovať a heslo dostatočne zložité na to, aby ste si ho pamätali, ale zároveň, aby nebolo jednoduché ho uhádnuť. Po zadaní Prihlasovacieho mena a hesla kliknite na Ďalej. Na poslednej strane budete vypĺňať fakturačné údaje. Všetky údaje vyplňte pozorne, bez chýb alebo preklepov. Po dokončení objednávky sa môžete prihlásiť do Control Panela a spravovať si nastavenia hostingu (viď nižšie sekciu Správa Multihostingu). Objednávka multihostingu cez Control Panel Multihosting si môže objednať v Control Paneli keď kliknete na sekciu Objednávka: A následne na sekciu Multihosting: Na prvej strane objednávkového procesu si nastavíte veľkosť priestoru (20 - 100 GB) a kliknete na Pokračovať: Zvyšok objednávky je už len o vypísaní a kontrole fakturačných údajov a po jej odoslaní bude Multihosting do 15 minút funkčný (bez ohľadu či prijmeme platbu alebo nie). Správa Multihostingu Parametre Multihostingu kapacita multihostingu môže mať od 20 GB do 100 GB a kedykoľvek si ju môžete zmeniť. V budúcnosti plánujeme navýšiť veľkosť nad 100 GB. domény v rámci multihostingu: jedna doména si môže vyhradiť minimálne 1 GB miesta a maximálne 100 GB (takže aj celý priestor) pri maximálnej kapacite multihostingu 100 GB môžete mať v multihostingu najviac 100 domén (1 doména = 1 GB) systémové prostriedky v rámci multihostingu sa nezdieľajú medzi doménami Po vytvorení objednávky môžete v Control Paneli kliknúť naľavo v hlavnom menu na Multihosting: A objavia sa možnosti Pridať doménu: tu v zozname nájdete domény, ktoré je možné pridať do Multihostingu. Domény sa musia nachádzať v tom istom Control Paneli. Zoznam domén: tu nájdete zoznam domén, ktoré sa v Multihostingu už nachádzajú. Zároveň uvidíte, koľko GB ktorá konkrétna doména v Multihostingu obsadila. Môžete tu doménam upraviť parametre v rámci Multihostingu alebo ich z Multihostingu odstrániť. Parametre Multihostingu: Tu nájdete aktuálnu veľkosť Multihostingu a jeho obsadenosť si zvyšujete (alebo znižujete) veľkosť Multihostingu. Ak potrebujete doménam priradiť viac miesta v rámci Multihostingu a už nemáte veľa miesta nazvyš, tu si ho môžete navýšiť (max 100 GB). Hromadné štatistiky: tu uvidíte koľko priestoru v rámci multihostingu obsadili webové stránky, emaily a SQL databázy. Názov balíčka: tu si svoj Multihosting môžete pomenovať ako si prajete. V prípade ak by ste naplnili maximálnu kapacitu (100 GB) a potrebovali by ste ďalšie miesto, môžete si objednať ďalší multihosting.
  4. Exoweb Stretnutia (ďalej ako Stretnutia, po angl. Meetings, či Appointments) je naša nová aplikácia v Exowebe. Ide o rezervačný systém termínov, ktorý vám umožňuje si naplánovať stretnutie napríklad so svojimi zákazníkmi, keď s nimi plánujete napr. nejaké školenie. Môžete ho používať aj na organizovanie akcií, výletov a z určitého pohľadu aj na rezerváciu ubytovania. Prihláste sa do Editora v Exowebe a hore vľavo kliknite na hamburgerové menu: Následne kliknite na položku Stretnutia: Pripojenie kalendára Otvorí sa úvodná stránka rezervačného termínu. Tu na úvod veľa možností nemáte, neaktívne je aj tlačidlo Nastavenia, máte len možnosť Pripojiť svoj kalendár alebo Preskočiť tento krok. Keďže začneme od samého začiatku, preskočte tento krok: Na nasledujúcej strane kliknite na Nastavte si svoje pracovné hodiny. Údaje o firme Na ďalšej strane predtým než si budete môcť nastaviť svoje pracovné hodiny, vyplňte na stránke najprv niekoľko informácií o svojej firme (nemusí to byť nutne firma). Názov je povinný, ním zákazník dostane informáciu s kým sa má vlastne stretnúť, môže to byť ale aj názov firmy napr. Môžete si nahrať Logo (ak máte), zobrazí sa na stránke s potvrdením objednávky po jej úspešnom dokončení. Zadajte svoju kontaktnú emailovú adresu. Vyplňte ju starostlivo, na ňu budete dostávať informácie o objednávkach termínov a zároveň zákazníci ju dostanú emailom, na ktorú vás budú môcť kontaktovať, ak by mali nejaké otázky. Samotná notifikácia bude doručená z adresy info@exoweb.eu. Telefónne číslo povinné nie je, ale odporúčame ho tiež zadať, zákazníci budú mať možnosť vás cezeň kontaktovať. Tip: Tieto informácie sa budú používať pri vytváraní všetkých služieb, ktoré budete v rámci Stretnutí ponúkať, takže nemusíte ich zadávať zakaždým nanovo pri vytváraní novej služby. Po vyplnení všetkých potrebných údajov sa na stránke presuňte nižšie. Nižšie na stránke si zapnite nastavenie pre lokalitu. Keďže budete organizovať stretnutia (ak nebudú online na webe), v tomto našom príklade použijeme variant s fyzickou adresou. Vyplňte všetky potrebné údaje tak, aby váš návštevníci spoľahlivo našli a neblúdili ešte dve hodiny po skončení stretnutia. Po zadaní adresy sa presuňte nižšie na pracovný čas. Pracovný čas (resp. Pracovné hodiny, ktoré sme spomínali už skôr), slúži na určenie časové okna počas ktorého mienite realizovať stretnutia (resp. poskytovať školenia. Môže zahŕňať komplet vašu pracovnú dobu alebo si určite svoje časové obdobie podľa potreby. Nižšie na stránke máte možnosť zadať regionálne nastavenia, teda časové pásmo a menu (ak budete účtovať nejaké poplatky za stretnutia, napr. v rámci nejakého školenia). Ak vám vzniká z toho daňová povinnosť, zapnite si Daň a nastavte sadzbu. Toto boli základné nastavenia aplikácie Stretnutia, kde ste mali možnosť zadať údaje o organizátorovi stretnutí, akcií či plánov. Návod pokračuje ďalej konfiguráciou platby. Ak neplánujete prijímať platby vopred (alebo vôbec), môžete tento krok v nastavovaní konfigurácie preskočiť a prejsť priamo na nastavenie služby.
  5. Obchod (Store) v Exowebe vám umožňuje predávať produkty či už svoje vlastné alebo od dodávateľa. Upozornenie: Majte na pamäti, že Obchod v Exowebe je primárne vytvorený na predaj fyzických produktov a nie je prispôsobený na predaj virtuálnych (napr. platené sťahovanie súborov a pod.). Prihláste sa do Editora Exowebu a kliknite na hamburgerové menu: Následne kliknite na Obchod: Ak ste tu prvý krát, tak sa hneď spustí sprievodca nastavením obchodu. Tu veľa na výber nemáte, tak len kliknite na Pridať názov obchodu: Vypíšete si názov obchodu, pod akým sa chcete prezentovať. Zadajte si emailovú adresu, na ktorú chcete prijímať informácie o nových objednávkach. Pre zaistenie čo najspoľahlivejšej doručiteľnosti emailových správ odporúčame, aby ste si vytvorili emailovú schránku v rámci domény, na ktorej chcete prevádzkovať Obchod v Exowebe. Túto emailovú adresu ďalej odporúčame, aby ste si aktivovali ako adresu, z ktorej budete odosielať zákazníkom informácie o objednávkach. Menu a Jednotku hmotnosti si nastavte ako potrebujete, obyčajne by mali vyhovovať základné nastavenia, teda euro a kilogram. Kliknite na Uložiť a Pokračovať. Tip: Keby ste tieto informácie potrebovali neskôr aktualizovať, nájdete ich v sekcii Obchod → Nastavenia obchodu → Názov obchodu a e-mail Keďže celý postup nastavenia Obchodu by bol na jeden návod rozsiahly, rozdelili sme ho na viac častí. Pokračujte ďalej podľa návodov v tomto poradí: Pridanie produktu do Obchodu a nastavenie parametrov Pridanie a nastavenie dopravy v Obchode Pridanie a nastavenie prijímania platieb v Obchode Keď budete mať Obchod po týchto troch bodoch nastavený, kliknite na Aktivujte svoj obchod: Následne môžete pokračovať s ďalšími nastaveniami, ktoré si v ostatných návodoch podrobnejšie popíšeme. Nižšie na obrázku môžete vidieť sekciu Nastavenia obchodu → Názov obchodu a e-mail, ktorú sme spomínali vyššie pre prípad, keby ste si potrebovali aktualizovať názov obchodu, email, menu alebo predvolenú hmotnosť.
  6. Roman

    Základné nastavenia Blogu

    Blog patrí medzi rozšírené možnosti v Exowebe, je súčasťou balíkov Biznis Web a Max Web. Pomocou Blogu môžete na stránku ľahko pridávať články, čo je pohodlnejší spôsob pridávania obsahu ako napr. cez sekcie Text alebo Obrázok a text. Po prihlásení do Editora Exowebu kliknite vľavo hore na hamburegerové menu: a následne na Blog: Nastavenia zložité nie sú, môžete si nastaviť viditeľnosť Blogu, či má byť zapnutý alebo vypnutý, môžete nastaviť počet zobrazených článkov na jednej strane, popis a názov Blogu (odporúčame výstižné názvy): Po zadaní všetkých potrebných údajov kliknite hore vpravo na Uložiť.
  7. V nastaveniach Exowebu sa nachádza množstvo pokročilých nastavení, ktoré ovplyvňujú správanie vašej webovej prezentácie. V tomto návode si stručne predstavíme možnosti. Prihláste sa do editora Exowebu a hore vľavo kliknite na hamburgerové menu: Prv než začneme s pokročilými nastaveniami, stručne si vysvetlíme základné menu (obrázok nižšie), ktoré sa objaví po kliknutí na hamburgerové menu: Webstránka - aplikácia, v ktorej si môžete tvoriť vlastné stránky. Jediná aplikácia, ktorú nájdete v balíčku 1WEB Obchod - aplikácia, v ktorej môžete ponúkať svoje produkty Blog - v blogu si môžete písať články. Hoci články si môžete písať aj cez pluginy vo Webstránke, blog je vhodnejší na dlhšie texty a lepšie ich budete mať organizované Stretnutia - doplnková aplikácia, ktorá sa dá doobjednať s balíčkom BIZNIS WEB a MAX WEB. Pomocou tejto aplikácie môžete a svoje stránky vkladať formuláre pomocou ktorých si vaši zákazníci môžu objednávať termíny (ak poskytujete nejaké služby) Zákazníci - tu si spravujete vašich zákazníkov - teda návštevníkov, ktorí si u vás objednali nejakú službu (cez Stretnutia) alebo produkt (v Obchode) Inovovať účet - kliknutím sa presuniete do Control Panela, do sekcie, kde si môžete zmeniť Exoweb balíček Nastavenia - pokročilé nastavenia Exowebu, ktoré si vysvetlíme pod týmto obrázkom Účet - kliknutím sa presuniete do Control Panela, priamo do základných nastavení Odhlásenie - odhlásením ukončíte prácu s Exowebom a premiestnite sa na našu verejnú stránku o Exowebe Help - dokumentácia v angličtine, ak viete anglicky môžete si pozrieť, inak použite naše návody Nastavenia Následne dole kliknite na Nastavenia: Objaví sa okno so sekciami. Táto stránka slúži ako rozcestník, bez ohľadu na to, kam kliknete, dostanete sa do rovnakých nastavení, len v inej sekcii. Začneme prvou sekciou Stav webstránky: Stav webstránky Tu sa nachádzajú základné nastavenia Exoweb stránky. Viditeľnosť stránky: tu si môžete vypnúť zverejnenú stránku alebo naopak zapnúť ju, ak ste si ju tu vypli. Adresa webu: môžete si nastaviť, či chcete používať adresu s www alebo bez. Vždy presmerovať na hlavnú adresu webu: toto nastavenie môže byť vypnuté, ale všeobecne odporúčame ho zapnúť. Hodí sa to najmä v prípade, ak presmerovanie na HTTPS adresu nefunguje korektne, viac informácií pozrite v tomto návode. Profil V sekcii Profil si nastavujete kľúčové informácie o vašej stránke z pohľadu kontaktov. Všimnite si, že do tejto sekcie sa dostanete keď v rozcestníku kliknete rovno na položku Profil. Základné informácie: tu si môžete zadať, resp. vypísať základné informácie o vašej webovej stránke. Nahrajte si logo, vypíšte názov a popis firmy, kontaktný email ak používate Paypal a nastavte si peňažnú menu, ak používate obchod (eshop). Detaily kontaktu: sem vypíšte vaša hlavné kontaktné informácie, fyzickú adresu (ak je) a kontakty na sociálne siete. ...tých sociálnych sietí je viac, preto sme museli obrázok rozdeliť na dve časti: Mapovanie domén Táto funkcia zabezpečuje napojenie Exowebu na doménu (je to obdobný proces ako keď si svoju doménu chcete napojiť na nejaký hostovaný redakčný systém, ale keďže na našich serveroch to funguje tak, že ku konkrétnej doméne sa automaticky napája služba Exoweb cez objednávku, je táto sekcia zbytočná a netreba tu nič nastavovať. Ikona stránky Tu si môžete nahrať tzv. favicon, malý obrázok, ktorý sa bude zobrazovať napr. v karte prehliadačov pred názvom stránky a pomôže vám sa orientovať medzi kartami, ak ich máte otvorených veľa. Dodržujte odporúčania zadané pre favicon a snažte sa, aby ikonka bola čo najmenšia, ale stále dostatočnej kvalite. SEO a optimalizácia Tu si zadajte informácie, ktoré chcete, aby sa zobrazovali vo výsledkoch vyhľadávania. Ide o všeobecné informácie, ktoré sa automaticky priradia ku každej stránke, ktorú si vytvoríte, ale u každej stránky odporúčame si nastaviť vlastné SEO informácie. Všetky informácie v ohľade SEO vyplňte starostlivo, aby boli výstižné a k veci. Budú rozhodovať o návštevnosti vašich stránok. Debug mód Odporúčame používať len skúseným užívateľom, ktoré vedia čo robia a nepotrebujú k tomu vysvetlenie. Bežní používatelia túto možnosť zrejme nikdy nebudú potrebovať. Presmerovania Ak sa rozhodnete nejakú stránku zmazať alebo vypnúť, tu si môžete nastaviť jej presmerovanie, aby ste neprišli o jej potencionálnu návštevnosť. Cieľovú adresu môžete zvoliť inú stránku alebo blog alebo obchod alebo dokonca externú stránku. Typ presmerovania použite 301 ak presmerovanie má byť trvalé (v prípade ak ste stránku zmazali) alebo 302, keď presmerovanie má byť len dočasné a vypnutú stránku v budúcnosti plánujete znovu zapnúť. Obnoviť Obnovenie stránky znamená, že všetky stránky, ktoré ste si vytvorili, sa zmažú. Vhodné pre prípady, ak sa rozhodnete svoju stránku vytvoriť nanovo. Príspevky v Blogu a produkty v Obchode zostanú zachované. Viac informácií pozrite v návode Resetovanie stránky v Exowebe. Zabezpečenie Toto nastavenie plne funguje v tom prípade, ak máte na svojej doméne aktivovaný wildcard bezpečnostný certifikát. Vtedy si môžete sami zapnúť alebo vypnúť presmerovanie na HTTPS adresu. Keďže v prípade Exowebov na samostatných doménach nie je wildcard bezpečnostný certifikát potrebný, postačuje klasický certifikát, ale v tom prípade si tu v tomto nastavení môžete presmerovanie na HTTPS len vypnúť (ak to potrebujete z nejakého dôvodu, na čo obvykle nie je žiadny dôvod). Ak potrebujete na svojom Exowebe zapnúť presmerovanie na HTTPS adresu, pokračujte podľa návodu Exoweb na HTTPS adrese. Zásady ochrany osobných údajov Táto sekcia je v zodpovednosti každého prevádzkovateľa webových stránok. Je len na vás ako pracujete s cookies, akú máte právnu politiku a zásady dostupnosti, podľa toho by ste si mali vyplniť tieto údaje. V prípade cookies niekoľko rád nájdete v návode Nastavenie cookies v Exowebe.
  8. Základné nastavenia služby Exowebu môžete zrealizovať cez Control Panel kliknutím na službu Exoweb: Následne uvidíte základné rozhranie pre službu Exoweb, popis položiek nájdete od obrázkom: Doména Názov domény, na ktorej máte Exoweb balíček nainštalovaný. Balíček Názov aktuálneho balíčka, ktorý je k doméne nastavený. Zmeniť si ho na vyšší alebo nižší môžete cez tlačidlo Zmeniť balíček. Stav Tu zvyčajne uvidíte stav OK, ak je Exoweb Trial aktívny alebo iný Exoweb balíček aktívny. Ak Trialu skončí platnosť alebo je neuhradený platený Exoweb balíček, stav sa prepne na Deaktivovaný. Jazyk stránky Tu je aktuálne nastavený predvolený jazyk stránky. Zmeniť si ho môžete kliknutím na Zmeniť jazyk. Odporúčame buď ponechať slovenčinu (sk) alebo si nastaviť predvolený jazyk predtým, než si v prípade multijazyčného webu pridáte ďalší jazyk. Prihlásiť Kliknutím na toto tlačidlo sa prihlásite priamo do Editora. Následne si môžete vytvoriť alebo upraviť svoju webovú stránku. Zmeniť balíček Tu si môžete zmeniť balíček Exowebu na vyšší alebo nižší. Na rozdiel od ostatných hostingových balíčkov sa zmena balíčkov v rámci Exowebu nerealizuje cez hlavné menu (Zmeny). Cez Zmeny sa posiela požiadavka len vtedy, ak potrebujete Exoweb Trial preniesť na svoju vlastnú doménu. Zmeniť jazyk Tu si zmeníte predvolený jazyk pre Editor, ktorý bude slúžiť napr. ako popis k položkám v nastaveniach a pod. Vybrať si môžete slovenčinu, češtinu, angličtinu, nemčinu alebo poľštinu. V základnom nastavení je zvolená slovenčina, dôrazne odporúčame si zvoliť východzí jazyk predtým, než začnete tvoriť webové stránky alebo ak si priamo v Editore v prípade multijazyčného balíčka chcete pridať ďalší jazyk.
×
×
  • Vytvoriť nové...