Súbory cookie sú nevyhnutné pre plynulý chod našej webstránky a poskytovanie našich služieb. Zároveň používame cookies na zacielenie reklamy a aby ste čo najlepšie vedeli využívať našu internetovú stránku. Vaše osobné údaje budú spracované a informácie z vášho zariadenia (súbory cookie, jedinečné identifikátory a ďalšie údaje zariadenia) môžu byť uchovávané, používané a zdieľané s dodávateľmi tretích strán, prípadne používané konkrétne týmto webom alebo aplikáciou. Niektorí dodávatelia môžu spracúvať vaše osobné údaje na základe oprávneného záujmu, proti ktorému môžete vzniesť námietku. Svoj súhlas môžete kedykoľvek odvolať. Ďalšie informácie a možnosti nastavenia vašich preferencií nájdete v rámci našich Podmienok ochrany súkromia. Súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov?
nevyhnutné cookies - cookies potrebné pre plynulý chod stránky a poskytovanie našich služieb
voliteľné cookies - cookies zabezpečujúce personalizáciu reklám a zber analytických a štatistických dát návštevnosti pre zlepšenie našich služieb
EXO HOSTING
Jump to content
  • Pokročilé nastavenia služby Exoweb


    Guest Anonymous
    • Tu nájdete popis pokročilých nastavení Exowebu, ktoré odporúčame zrealizovať ešte pred zverejnením stránky.

    V nastaveniach Exowebu sa nachádza množstvo pokročilých nastavení, ktoré ovplyvňujú správanie vašej webovej prezentácie. V tomto návode si stručne predstavíme možnosti.

    Prihláste sa do editora Exowebu a hore vľavo kliknite na hamburgerové menu:

     

    exoweb-hamburger-menu.png

     

    Následne dole kliknite na Nastavenia stránky:

     

    exoweb-nastavenia-stranky.png

     

    Objaví sa okno so sekciami. Táto stránka slúži ako rozcestník, bez ohľadu na to, kam kliknete, dostanete sa do rovnakých nastavení, len v inej sekcii. Začneme prvou sekciou Stav webstránky:

     

    exoweb-nastavenia-stranky-zakladne-nastavenia.png

     

    Stav webstránky

     

    Tu sa nachádzajú základné nastavenia Exoweb stránky.

    • Viditeľnosť stránky: tu si môžete vypnúť zverejnenú stránku alebo naopak zapnúť ju, ak ste si ju tu vypli.
    • Adresa webu: môžete si nastaviť, či chcete používať adresu s www alebo bez.
    • Vždy presmerovať na hlavnú adresu webu: toto nastavenie môže byť vypnuté, ale všeobecne odporúčame ho zapnúť. Hodí sa to najmä v prípade, ak presmerovanie na HTTPS adresu nefunguje korektne, viac informácií pozrite v tomto návode.

     

    01-stav-webstranky.png

     

    Profil

     

    V sekcii Profil si nastavujete kľúčové informácie o vašej stránke z pohľadu kontaktov. Všimnite si, že do tejto sekcie sa dostanete keď v rozcestníku kliknete rovno na položku Profil.

     

    • Základné informácie: tu si môžete zadať, resp. vypísať základné informácie o vašej webovej stránke. Nahrajte si logo, vypíšte názov a popis firmy, kontaktný email ak používate Paypal a nastavte si peňažnú menu, ak používate obchod (eshop).

     

    02-profil-zakladne-informacie.png

     

    • Detaily kontaktu: sem vypíšte vaša hlavné kontaktné informácie, fyzickú adresu (ak je) a kontakty na sociálne siete.

     

    03-profil-detaily-kontaktu-1.png

     

    ...tých sociálnych sietí je viac, preto sme museli obrázok rozdeliť na dve časti:

     

    04-profil-detaily-kontaktu-2.png

     

     

    Mapovanie domén

     

    Táto funkcia zabezpečuje napojenie Exowebu na doménu (je to obdobný proces ako keď si svoju doménu chcete napojiť na nejaký hostovaný redakčný systém, ale keďže na našich serveroch to funguje tak, že ku konkrétnej doméne sa automaticky napája služba Exoweb cez objednávku, je táto sekcia zbytočná a netreba tu nič nastavovať.

     

    05-mapovanie-domen.png

     

    Ikona stránky

     

    Tu si môžete nahrať tzv. favicon, malý obrázok, ktorý sa bude zobrazovať napr. v karte prehliadačov pred názvom stránky a pomôže vám sa orientovať medzi kartami, ak ich máte otvorených veľa. Dodržujte odporúčania zadané pre favicon a snažte sa, aby ikonka bola čo najmenšia, ale stále dostatočnej kvalite.

     

    06-ikona-stranky.png

     

    SEO a optimalizácia

     

    Tu si zadajte informácie, ktoré chcete, aby sa zobrazovali vo výsledkoch vyhľadávania. Ide o všeobecné informácie, ktoré sa automaticky priradia ku každej stránke, ktorú si vytvoríte, ale u každej stránky odporúčame si nastaviť vlastné SEO informácie. Všetky informácie v ohľade SEO vyplňte starostlivo, aby boli výstižné a k veci. Budú rozhodovať o návštevnosti vašich stránok.

     

    07-seo-a-optimalizacia.png

     

    Debug mód

     

    Odporúčame používať len skúseným užívateľom, ktoré vedia čo robia a nepotrebujú k tomu vysvetlenie. Bežní používatelia túto možnosť zrejme nikdy nebudú potrebovať.

     

    08-debug-mod.png

     

    Presmerovania

     

    Ak sa rozhodnete nejakú stránku zmazať alebo vypnúť, tu si môžete nastaviť jej presmerovanie, aby ste neprišli o jej potencionálnu návštevnosť. Cieľovú adresu môžete zvoliť inú stránku alebo blog alebo obchod alebo dokonca externú stránku.

    Typ presmerovania použite 301 ak presmerovanie má byť trvalé (v prípade ak ste stránku zmazali) alebo 302, keď presmerovanie má byť len dočasné a vypnutú stránku v budúcnosti plánujete znovu zapnúť.

     

    09-presmerovania.png

     

    Obnoviť

     

    Obnovenie stránky znamená, že všetky stránky, ktoré ste si vytvorili, sa zmažú. Vhodné pre prípady, ak sa rozhodnete svoju stránku vytvoriť nanovo. Príspevky v Blogu a produkty v Obchode zostanú zachované. Viac informácií pozrite v návode Resetovanie stránky v Exowebe.

     

    10-resetovanie-stranky.png

     

    Zabezpečenie

     

    Toto nastavenie plne funguje v tom prípade, ak máte na svojej doméne aktivovaný wildcard bezpečnostný certifikát. Vtedy si môžete sami zapnúť alebo vypnúť presmerovanie na HTTPS adresu. Keďže v prípade Exowebov na samostatných doménach nie je wildcard bezpečnostný certifikát potrebný, postačuje klasický certifikát, ale v tom prípade si tu v tomto nastavení môžete presmerovanie na HTTPS len vypnúť (ak to potrebujete z nejakého dôvodu, na čo obvykle nie je žiadny dôvod). Ak potrebujete na svojom Exowebe zapnúť presmerovanie na HTTPS adresu, pokračujte podľa návodu Exoweb na HTTPS adrese.

     

    11-zabezpecenie-ssl.png

     

    Zásady ochrany osobných údajov

     

    Táto sekcia je v zodpovednosti každého prevádzkovateľa webových stránok. Je len na vás ako pracujete s cookies, akú máte právnu politiku a zásady dostupnosti, podľa toho by ste si mali vyplniť tieto údaje. V prípade cookies niekoľko rád nájdete v návode Nastavenie cookies v Exowebe.

     

    12-zasady-ochrany-osobnych-udajov.png


    Link to Control Panel: https://setup.dnsserver.eu/

    See also this article

     


    User Feedback

    Recommended Comments

    There are no comments to display.


  • Blogs

    1. Roman
      Latest Entry

      By Roman,

      Surfovanie internetom a čítanie emailov, môže priniesť úskalia, ktoré môžu ohroziť vašu bezpečnosť alebo dokonca pripraviť bankový účet o úspory. Tento trend, ktorý sa internetom šíri už roky, sa označuje ako phishing. Ide o neologizmus, ktorý pochádza z angličtiny a vychádza zo slova fishing, čo znamená rybolov. A keď v rybolove chytáte ryby na návnadu, tak podobným spôsobom funguje aj phishing – účelom tejto zákernej taktiky je „uloviť“ dôverčivého návštevníka a získať od neho niečo, čo sa dá zneužiť, najčastejšie prihlasovacie údaje do bankového účtu.

      Ako dochádza k phishingu? Tak, že podvodníci rozosielajú podvodné emaily, ktorými návštevníkov nasmerujú na podvodné stránky, ktoré sa tvária ako dôveryhodné a bežne obsahujú formuláre na zadanie prihlasovacích údajov.

      Taktika pri phishingu prebieha takto: útočník vytvorí email, ktorý vzhľadom pripomína oficiálny email napr. od banky alebo pošty, či kuriérskej služby. Obeťou phishingu sa často stávajú banky, útočníci v ich mene rozosielajú emailové správy, napr. taký email môže upozorňovať na potrebu aktualizácie hesla do internetbankingu, na čo si treba dávať pozor, žiadna banka aktualizáciu hesla žiadať nebude. Ak v takomto emaile kliknete na odkaz, budete najskôr presmerovaní na falošnú stránku, ktorá imituje stránku banky a ak na takejto podvodnej stránke zadáte svoje prihlasovacie údaje, v skutočnosti ich odošlete útočníkovi, ktorý ich môže zneužiť na prihlásenie do vášho skutočného internetbankingu.

      V článku si predstavíme niekoľko príkladov podvodných emailov.

       

      Podvodný email imitujúci banku

      Nižšie je príklad podvodného emailu, ktorý sa tvári ako od banky, pod obrázkom si popíšeme dôvody, prečo email nie je od banky ale od podvodníka.

       

      36-1-m-bank.png

       

      Vždy ako prvé majte na pamäti, že žiadna banka vám nebude posielať emaily, aby ste si znovu aktivovali účet alebo spravili nejaké nastavenia vo vašom bankovom účte. Ak vám príde email, pri ktorom nie ste si istí, či nie je len podvrhom, tak si všimnite, kto je odosielateľ, resp. z akej emailovej adresy bol email odoslaný. Ak za zavináčom vidíte hocičo iné, len nie webovú adresu banky, ide o podvod. Pozor, za zavináčom môže byť webová adresa, ktorá sa snaží sfalšovať skutočný názov domény. Napr. v prípade banky SLSP môže ísť o doménu spls[.]sk, teda, že sú prehodené písmená, v prípade M-BANK môže ísť napr. o doménu nbank[.]sk, že je zamenené písmeno m za n a podobne.

      Ďalším príkladom podvodného emailu je text, ktorý na vás nalieha, aby ste učinili nejakú akciu a čo najskôr. Takýto email sa snaží vo vás nabudiť pocit ohrozenia, z textu sa dozviete, že váš účet je údajne ohrozený a je potrebné zmeniť heslo čo najskôr. Žiadna banka či iná finančná inštitúcia nebude žiadať zmenu hesla takýmto spôsobom, aj keď treba počítať s možnosťou, že banka môže rozoslať upozornenia v prípade bezpečnostného problému. K takýmto situáciám však dochádza skutočne len výnimočne.

      Text v podvodnom emaile môže byť v rôznych jazykoch, ak je v angličtine a viete, že nejde o zahraničnú stránku, ktorej služby využívate, tak je takmer úplne isté, že ide o podvrh. Ak je v slovenčine, prípadne v češtine, môžete si všimnúť, že text je v "lámanej" forme, teda nemusí byť gramaticky správny, môže mať nezvyklý slovosled a pod., text pripadá ako keby bol preložený cez translátor.

      Veľmi dôležité je všímať si, na akú adresu odkazuje tlačidlo, ktoré vás vyzýva na vykonanie akcie, ako na obrázku vyššie kliknite tu. Ak myšou nabehnete na tlačidlo, tak obyčajne dole vľavo uvidíte, kam odkaz mieri – v tomto prípade vidíme, že odkazuje na doménu cutt[.]ly, ktorá slúži na skracovanie odkazov a ktovie kam ten odkaz smeruje. Banky nepoužívajú skracovače odkazov, tak toto je ďalší so znakov, ktorý upozorňuje na to, že email je podvrhom.

       

      Podvodný email imitujúci Slovenskú poštu

      Minulý rok sa značne rozšírili podvodné emaily, ktoré vyzerali, ako keby boli odoslané Slovenskou poštou, príklad takého emailu je nižšie na obrázku

       

      36-2-slovenska-posta.png

       

      Ako v príklade podvodného emailu, ktorý sa vydával za banku, aj v tomto prípade môžete vidieť niekoľko znakov, ktoré nás upozorňujú, že ide o podvod. Všimnite si zvláštnu adresu odosielateľa, ktorá nijako nesúvisí so Slovenskou poštou.

      Hoci text môže vyzerať dôveryhodne, viete, že o podvod ide najmä vtedy, ak zo Slovenskej pošty neočakávate zásielku. Navyše, ak myšou nabehnete na tlačidlo Potvrďte tu, tak dole vľavo môžete vidieť odkaz na neznámu lokalitu cutt[.]ly podobne ako v predchádzajúcom prípade. V žiadnom prípade nikam neklikajte, email označte za spam a zmažte.

       

      Podvodný email imitujúci PayPal

      Tento príklad podvodného emailu je trochu viac sofistikovaný. Tvári sa, že bol odoslaný službou PayPal z adresy jedného nášho mobilného operátora.

       

      36-3-o2-paypal.png

       

      Tak ako v príklade podvodného emailu z banky, aj v tomto prípade text emailu oznamuje, že nastal „bezpečnostný problém“ s platbou, a snaží sa ešte uistiť, že ak máte niečo spoločné s touto platbou, tak nemusíte nič robiť, ale ak o žiadnej platbe nič neviete, tak kliknutím na tlačidlo ju môžete zrušiť. Je veľmi vysoká pravdepodobnosť, že skôr budete patriť do skupiny, ktorá s danou platbou nemá nič spoločné a teda by ste mali kliknúť na tlačidlo Zrušiť túto platbu. Nabehnutím myšou na odkaz môžete vidieť, že odkaz mieri na skracovaciu službu bit[.]do a s PayPal nemá nič spoločné, takže nikam neklikajte.

      V čom je tento email nebezpečnejší ako predchádzajúce dva podvodné emaily? V tom, že útočníkovi sa podarilo skryť za adresu nášho mobilného operátora, ktorú náš mobilný operátor skutočne používa. V tomto prípade vie pomôcť pohľad do zdrojového kódu emailu, kde môžete vidieť pôvodnú adresu, z ktorej to bolo reálne odoslané, ak však nič také nenájdete, je pravdepodobné, že u odosielateľa bol bližšie nešpecifikovaný bezpečnostný problém, v takomto prípade nie je zlé odosielateľa upozorniť, že z jeho adresy sú odosielané podvodné emaily.

       

      Podvodný email imitujúci potrebu zmeny hesla do emailovej schránky

      S podobnými emailami sa môžete stretávať často. Podvodný email vás upozorňuje, že vaše heslo čoskoro exspiruje a treba ho nastaviť znovu.

       

      36-4-password-reset.png

       

      Teoreticky je možné, že dostanete podobný email, ak využívate služby na internete, ktoré vyžadujú zmenu hesla aspoň raz za rok, dokonca aj niektoré banky môžu posielať podobné emaily, ale každý takýto email musí spĺňať minimálne podmienky, aby bol odoslaný z adresy banky a odkazy, či tlačidlá smerovali na skutočné stránky banky.

      V obrázku uvedenom vyššie však je možné vidieť, že ide o podvod, ktorý sa snaží ukradnúť heslo do schránky na našich serveroch. Doslova ide o to, že ak chceme naďalej použivať pôvodné heslo, musíme kliknúť na tlačidlo, ktoré nás presmeruje na neznámu stránku (ako vidieť nižšie) a tam zadať prihlasovacie údaje do schránky, čím sa platnosť pôvodného hesla údajne predĺži. V tomto konkrétnom prípade je to nezmysel, žiadna služba nevyžaduje potvrdenie pôvodného hesla, takže takéto emaily môžete označiť za spam a vymazať. Navyše, ako odosielateľa vidíte neznámy server, ktorý so servermi Exo Hosting nemá nič spoločné.

       

      Podvodný email imitujúci potrebu vyprázdnenia plnej emailovej schránky

      Nižšie je príklad podvodného emailu, ktorý už na prvý pohľad vyzerá, že nebude v poriadku.

      36-5-email-quota.png

       

      Email bol odoslaný hromadne na neznáme adresy, je napísaný veľmi lámanou slovenčinou a odkaz sa ani nesnaží skryť, takže jasne vidieť kam odkazuje. Ak vám príde takýto email, ktorý už na prvý pohľad vyzerá byť nedôveryhodný, môžete ho rovno označiť za spam a vymazať.

       

      Ako na phishing?

      S podvodnými správami sa stretol a aj stretne asi každý. Dôležité je, aby ste svoj počítač / operačný systém udržiavali aktuálny a tak isto používali najnovšie verzie antivírusových programov, webových prehliadačov a emailových klientov. Práve nedostatočne zabezpečené systémy sa môžu stať terčom pre vírusy, trójske kone, či červy, čím sa podieľajú na šírení nevyžiadaných správ.

      Ak vám príde email, o ktorého pravosti pochybujete, vždy si všímajte, z akej adresy vám bol odoslaný a ak sú v emaile odkazy, všímajte si kam vedú na aké lokality, či kam odkazujú tlačidlá v nich uvedené.

      Takéto emaily označte za spam a vymažte, váš emailový klient sa postupne naučí filtrovať takéto správy a budete ich dostávať menej.

      Ak sa už stalo, že ste klikli na podozrivý odkaz, ešte sa nemusí nič diať, všímajte si na akú stránku ste sa preklikli, ak ide o neznámu webovú lokalitu, ktorá v poli adresy vám nie je známa, tak tam nezadávajte žiadne údaje a zo stránky ihneď odíďte.

      Ak už sa stalo, že ste sa nechali oklamať a napr. na podvodnej stránke ste zadali svoje prihlasovacie údaje do internetbankingu, tak okamžite telefonicky kontaktujte svoju banku.

      Na internete si môžete nájsť niekoľko testov, pomocou ktorých si môžete overiť, aké máte schopnosti rozlišovať pravé správy od podvodných, jeden z takýchto testov nájdete na tejto stránke. Musíte správne rozlíšiť 15 emailov, niektoré môžu byť v poriadku, iné sú podvodné.

      Ak by ste sa s podvodnými emailami stretávali častejšie, môžete nám poslať ich zdrojové kódy na našu emailovú adresu support@exohosting.sk pre bližšiu analýzu.

       

       

    2. News and information

      • 1
        entry
      • 0
        comments
      • 87
        views

      Recent Entries

      Roman
      Latest Entry

      By Roman,

      Vážení zákazníci, v septembri 2023 sa zameriavame na aktualizáciu SQL databáz (MySQL, MariaDB a PostgreSQL).

      10. septembra sme aktualizovali databázy MariaDB verzie 10.5 a 10.6 na 10.11, vďaka čomu databázy MariaDB budú mať plnú podporu až do roku 2028 (kedy už bude ďalšias plne podporovaná verzia).

      O ostatných aktualizáciách vás budeme informovať v tomto článku.

×
×
  • Create New...