Súbory cookie sú nevyhnutné pre plynulý chod našej webstránky a poskytovanie našich služieb. Zároveň používame cookies na zacielenie reklamy a aby ste čo najlepšie vedeli využívať našu internetovú stránku. Vaše osobné údaje budú spracované a informácie z vášho zariadenia (súbory cookie, jedinečné identifikátory a ďalšie údaje zariadenia) môžu byť uchovávané, používané a zdieľané s dodávateľmi tretích strán, prípadne používané konkrétne týmto webom alebo aplikáciou. Niektorí dodávatelia môžu spracúvať vaše osobné údaje na základe oprávneného záujmu, proti ktorému môžete vzniesť námietku. Svoj súhlas môžete kedykoľvek odvolať. Ďalšie informácie a možnosti nastavenia vašich preferencií nájdete v rámci našich Podmienok ochrany súkromia. Súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov?
nevyhnutné cookies - cookies potrebné pre plynulý chod stránky a poskytovanie našich služieb
voliteľné cookies - cookies zabezpečujúce personalizáciu reklám a zber analytických a štatistických dát návštevnosti pre zlepšenie našich služieb
EXO HOSTING
Skočiť na obsah
AKCIA - 50%tná zľava na EXOWEB balíčky ×
  • Pokročilé nastavenia služby Exoweb


      Tu nájdete popis pokročilých nastavení Exowebu, ktoré odporúčame zrealizovať ešte pred zverejnením stránky.

    V nastaveniach Exowebu sa nachádza množstvo pokročilých nastavení, ktoré ovplyvňujú správanie vašej webovej prezentácie. V tomto návode si stručne predstavíme možnosti.

    Prihláste sa do editora Exowebu a hore vľavo kliknite na hamburgerové menu:

     

    exoweb-hamburger-menu.png

     

    Prv než začneme s pokročilými nastaveniami, stručne si vysvetlíme základné menu (obrázok nižšie), ktoré sa objaví po kliknutí na hamburgerové menu:

     

    • Webstránka - aplikácia, v ktorej si môžete tvoriť vlastné stránky. Jediná aplikácia, ktorú nájdete v balíčku 1WEB
    • Obchod - aplikácia, v ktorej môžete ponúkať svoje produkty
    • Blog - v blogu si môžete písať články. Hoci články si môžete písať aj cez pluginy vo Webstránke, blog je vhodnejší na dlhšie texty a lepšie ich budete mať organizované
    • Stretnutia - doplnková aplikácia, ktorá sa dá doobjednať s balíčkom BIZNIS WEB a MAX WEB. Pomocou tejto aplikácie môžete  a svoje stránky vkladať formuláre pomocou ktorých si vaši zákazníci môžu objednávať termíny (ak poskytujete nejaké služby)
    • Zákazníci - tu si spravujete vašich zákazníkov - teda návštevníkov, ktorí si u vás objednali nejakú službu (cez Stretnutia) alebo produkt (v Obchode)

     

    Ďalšie dôležité odkazy v hlavnej ponuke

    • Inovovať účet  - kliknutím sa presuniete do Control Panela, do sekcie, kde si môžete zmeniť Exoweb balíček na vyššiu alebo nižšiu verziu
    • Nastavenia - pokročilé nastavenia Exowebu, ktoré si vysvetlíme pod týmto obrázkom
    • Účet - kliknutím sa presuniete do Control Panela, priamo do základných nastavení
    • Odhlásenie - odhlásením ukončíte prácu s Exowebom a premiestnite sa na našu verejnú stránku o Exowebe
    • Pomoc - súhrn užitočných odkazov, ktoré vám pomôžu pri práci s Exowebom
      • Dokumentácia - odkaz na sekciu Exoweb v našej KB
      • Začíname - odkaz na túto kategóriu, kde sa práve nachádzate
      • Systémové požiadavky - odkaz na návod, v ktorom môžete získať základný prehľad o limitoch Exowebu a požiadavkách na softvér a hardvér
      • Čo je nové - odkaz na náš blog o Exoweb novinkách
      • Open Source - stránka developera, kde môžete nájsť informácie o softvéri, vďaka ktorému môže fungovať Exoweb

     

    exoweb-ponuka-aplikacii-a-nastaveni.png

     

    Nastavenia

     

    Následne dole kliknite na Nastavenia:

     

    exoweb-nastavenia-stranky.png

     

    Objaví sa okno so sekciami. Táto stránka slúži ako rozcestník, bez ohľadu na to, kam kliknete, dostanete sa do rovnakých nastavení, len v inej sekcii. Začneme prvou sekciou Stav webstránky:

     

    exoweb-nastavenia-stranky-zakladne-nastavenia.png

     

    Stav webstránky

     

    Tu sa nachádzajú základné nastavenia Exoweb stránky.

    • Viditeľnosť stránky: tu si môžete vypnúť zverejnenú stránku alebo naopak zapnúť ju, ak ste si ju tu vypli.
    • Adresa webu: môžete si nastaviť, či chcete používať adresu s www alebo bez.
    • Vždy presmerovať na hlavnú adresu webu: toto nastavenie môže byť vypnuté, ale všeobecne odporúčame ho zapnúť. Hodí sa to najmä v prípade, ak presmerovanie na HTTPS adresu nefunguje korektne, viac informácií pozrite v tomto návode.

     

    01-stav-webstranky.png

     

    Profil

     

    V sekcii Profil si nastavujete kľúčové informácie o vašej stránke z pohľadu kontaktov. Všimnite si, že do tejto sekcie sa dostanete keď v rozcestníku kliknete rovno na položku Profil.

     

    • Základné informácie: tu si môžete zadať, resp. vypísať základné informácie o vašej webovej stránke. Nahrajte si logo, vypíšte názov a popis firmy, kontaktný email ak používate Paypal a nastavte si peňažnú menu, ak používate obchod (eshop).

     

    02-profil-zakladne-informacie.png

     

    • Detaily kontaktu: sem vypíšte vaša hlavné kontaktné informácie, fyzickú adresu (ak je) a kontakty na sociálne siete.

     

    03-profil-detaily-kontaktu-1.png

     

    ...tých sociálnych sietí je viac, preto sme museli obrázok rozdeliť na dve časti:

     

    04-profil-detaily-kontaktu-2.png

     

     

    Mapovanie domén

     

    Táto funkcia zabezpečuje napojenie Exowebu na doménu (je to obdobný proces ako keď si svoju doménu chcete napojiť na nejaký hostovaný redakčný systém, ale keďže na našich serveroch to funguje tak, že ku konkrétnej doméne sa automaticky napája služba Exoweb cez objednávku, je táto sekcia zbytočná a netreba tu nič nastavovať.

     

    05-mapovanie-domen.png

     

    Ikona stránky

     

    Tu si môžete nahrať tzv. favicon, malý obrázok, ktorý sa bude zobrazovať napr. v karte prehliadačov pred názvom stránky a pomôže vám sa orientovať medzi kartami, ak ich máte otvorených veľa. Dodržujte odporúčania zadané pre favicon a snažte sa, aby ikonka bola čo najmenšia, ale stále dostatočnej kvalite.

     

    06-ikona-stranky.png

     

    SEO a optimalizácia

     

    Tu si zadajte informácie, ktoré chcete, aby sa zobrazovali vo výsledkoch vyhľadávania. Ide o všeobecné informácie, ktoré sa automaticky priradia ku každej stránke, ktorú si vytvoríte, ale u každej stránky odporúčame si nastaviť vlastné SEO informácie. Všetky informácie v ohľade SEO vyplňte starostlivo, aby boli výstižné a k veci. Budú rozhodovať o návštevnosti vašich stránok.

     

    07-seo-a-optimalizacia.png

     

    Debug mód

     

    Odporúčame používať len skúseným užívateľom, ktoré vedia čo robia a nepotrebujú k tomu vysvetlenie. Bežní používatelia túto možnosť zrejme nikdy nebudú potrebovať.

     

    08-debug-mod.png

     

    Presmerovania

     

    Ak sa rozhodnete nejakú stránku zmazať alebo vypnúť, tu si môžete nastaviť jej presmerovanie, aby ste neprišli o jej potencionálnu návštevnosť. Cieľovú adresu môžete zvoliť inú stránku alebo blog alebo obchod alebo dokonca externú stránku.

    Typ presmerovania použite 301 ak presmerovanie má byť trvalé (v prípade ak ste stránku zmazali) alebo 302, keď presmerovanie má byť len dočasné a vypnutú stránku v budúcnosti plánujete znovu zapnúť.

     

    09-presmerovania.png

     

    Obnoviť

     

    Obnovenie stránky znamená, že všetky stránky, ktoré ste si vytvorili, sa zmažú. Vhodné pre prípady, ak sa rozhodnete svoju stránku vytvoriť nanovo. Príspevky v Blogu a produkty v Obchode zostanú zachované. Viac informácií pozrite v návode Resetovanie stránky v Exowebe.

     

    10-resetovanie-stranky.png

     

    Zabezpečenie

     

    Toto nastavenie plne funguje v tom prípade, ak máte na svojej doméne aktivovaný wildcard bezpečnostný certifikát. Vtedy si môžete sami zapnúť alebo vypnúť presmerovanie na HTTPS adresu. Keďže v prípade Exowebov na samostatných doménach nie je wildcard bezpečnostný certifikát potrebný, postačuje klasický certifikát, ale v tom prípade si tu v tomto nastavení môžete presmerovanie na HTTPS len vypnúť (ak to potrebujete z nejakého dôvodu, na čo obvykle nie je žiadny dôvod). Ak potrebujete na svojom Exowebe zapnúť presmerovanie na HTTPS adresu, pokračujte podľa návodu Exoweb na HTTPS adrese.

     

    11-zabezpecenie-ssl.png

     

    Zásady ochrany osobných údajov

     

    Táto sekcia je v zodpovednosti každého prevádzkovateľa webových stránok. Je len na vás ako pracujete s cookies, akú máte právnu politiku a zásady dostupnosti, podľa toho by ste si mali vyplniť tieto údaje. V prípade cookies niekoľko užitočných rád nájdete v návode Nastavenie cookies v Exowebe, zároveň odporúčame si prečítať aj návody Vloženie globálnych skriptov do Exowebu a Externý obsah (sekcia), ak mienite na svoje stránky vkladať cudzie skripty a potrebujete im nastaviť možnosti ochrany osobných údajov.

     

    12-zasady-ochrany-osobnych-udajov.png


    Odkaz na Control Panel: https://setup.dnsserver.eu/

    Pozrite aj tento článok

     



  • Blogy

    1. Roman
      Najnovší zápis

      Pridal Roman,

      V tomto článku prinášame zoznam najčastejších chybových hlásení so stručným popisom, s ktorými sa môžete stretnúť počas surfovania internetom.

      Chybové hlásenia 4XX patria do skupiny chýb klientov, čo znamená, že chyby by mal vedieť odstrániť správca stránky. Chybové hlásenia 5XX patria do skupiny chýb servera a tieto chyby obyčajne vie odstrániť len správca servera (okrem chyby 500, ktorá často býva chybou na strane klienta).

       

      4XX

       

      400 Bad Request

      Pri chybe 400 server nedokáže spracovať požiadavku z dôvodu chyby klienta, väčšinou ide o nesprávnu syntax požiadavky, ktorá sa môže vyvolať napr. aj nesprávne zapísaným odkazom na webovej stránke (odkaz obsahuje nezmyselné direktívy)

      Webmaster resp. programátor stránky by mal preveriť prípadné chyby vo webovej stránke.

       

      401 Unauthorized

      Toto hlásenie dostanete, keď sa preklikáte na stránku, ktorá je zabezpečená heslom na úrovni servera (pomocou súborov .htaccess a .htpasswd) a budú sa od vás vyžadovať prihlasovacie údaje, aby sa stránka s obsahom mohla zobraziť. Ak prihlasovacie údaje nemáte alebo neviete a požiadavku na zadanie prihlasovacích údajov zrušíte, objaví sa chybové hlásenie 401. Nemýľte si toto so stránkou s prihlasovacím formulárom napr. do administrácie WordPress alebo Control Panela.

      Toto hlásenie môže odstrániť iba vlastník stránky, aj keď v podstate nemá na to dôvod. Ak si stránku zabezpečil heslom, chce, aby mal prístup len ten, kto má heslo.

       

      403 Forbidden

      Hlásenie 403 znamená, že na stránku máte zakázaný prístup, dôvodov ale môže byť viac, toto hlásenie sa často objavuje vtedy, ak si chcete otvoriť v prehliadači webovú stránku, ktorá neobsahuje súbor index.php alebo iný index (napr. index.html). V inom prípade sa chyba môže objaviť ak napr. vlastník stránky blokuje návštevy z IP adries rozsahu, v ktorom sa nachádzate.

      Túto chybu môže odstrániť iba vlastník stránky. Či ide o chybu, je relatívny pojem, vlastníci stránok si môžu svoje stránky nastaviť tak, aby návštevníkom sa hlásenie 403 zobrazovalo zámerne.

       

      404 Not Found

      Veľmi bežná chyba, ktorá sa objaví, ak navštívite lokalitu, ktorá jednoducho neexistuje. Najčastejšie vzniká z dvoch dôvodov, prvý môže byť ten, ak vlastník stránky zmaže nejakú stránku na svojej lokalite, ale neodstránil odkazy vedúce k nej. Keď kliknete na taký odkaz, ktorý vedie na zmazanú stránku, dostanete chybu 404. Druhý prípad obyčajne nastáva vtedy, ak vlastník webovej lokality stránku zmazal, ale stránka sa ešte nachádza vo vyhľadávaní v Google, keďže Google neodstraňuje hneď zmazané stránky zo svojich výsledkov vyhľadávania.

      Túto chybu môže odstrániť iba vlastník stránky, buď opätovným vytvorením chýbajúcej stránky alebo presmerovaním neplatného odkazu.

       

      406 Not Acceptable

      Táto chyba sa obyčajne vyskytne vtedy, ak vstupujete na nejakú kľúčovú stránku (napr. prihlasovací formulár do administrácie redakčného systému) a vaša IP adresa sa nachádza v rozsahu podozrivých IP adries (napr. v danej sieti mohli prebiehať útoky alebo rozosielanie nevyžiadanej pošty). Vtedy webový firewall zakáže prístup z týchto IP adries na stránku s prihlasovacím formulárom, aby ochránil váš redakčný systém napr. pred hacknutím a namiesto stránky s prihlasovacím formulárom uvidíte chybu 406.

      Túto chybu môže na svojej strane vyriešiť vlastník stránky zmenou IP rozsahu u svojho poskytovateľa internetu alebo je potrebné kontaktovať správcu servera s požiadavkou o vypnutie webového firewallu pre danú webovú lokalitu.

       

      413 Request Entity Too Large

      S touto chybou sa môžete stretnúť v dnešnej dobe skôr výnimočne. Dostanete ju vtedy, keď sa snažíte prostredníctvom nejakého formuláru odoslať viac dát, ako dokáže pridelená pamäť servera v danej chvíli spracovať, napríklad pri nahrávaní veľmi veľkého súboru. Ak je súbor príliš veľký pre pridelenú pamäť, tak dostanete chybu 413.

      Skúste nahrávanie údajov zopakovať s menším množstvom dát alebo použite alternatívne možnosti nahrávania (napr. pomocou FTP protokolu).

       

      429 Too Many Requests

      S chybou 429 sa stretnete vtedy, ak klient odošle veľa požiadaviek, ktoré prekročili povolené limity servera. Táto situácia môže nastať napr. zacyklením direktív v súbore .htaccess.

      Vo veľkej väčšine prípadov ide o problém zle naprogramovanej webovej aplikácie, tvorca stránky by mal skontrolovať a otestovať jej správanie.

       

      5XX

       

      500 Internal Server Error

      Interná chyba servera, ktorá často nastáva napr. nesprávnym zápisom v súbore .htaccess, neplatnými direktívami alebo nesprávnou konfiguráciou. Môže sa objaviť aj v prípade, ak si aktualizujete redakčný systém a máte na serveri málo miesta. Aktualizačný skript nemá dostatok miesta pre nové súbory a keď sa aktualizáciu nepodarí dokončiť kvôli nedostatku miesta, tak stránka môže vracať chybu 500. Môže sa však objaviť aj vtedy, ak vaša stránka bola napadnutá hackerom, ktorý svojimi zásahmi poškodil súbory webovej stránky.

      Všeobecne ide o pomerne bežnú chybu, ktorú si vo veľkej miere dokáže správca stránky sám vyriešiť pomocou kontroly záznamov (logov), prečo k tejto chybe dochádza.

       

      502 Bad Gateway

      Pravdepodobne ide o vnútorný problém servera, napríklad z dôvodu nesprávnej konfigurácie, ktorá spôsobuje problémy v komunikácii medzi (proxy) servermi. Chyba sa obyčajne vyskytuje počas nadmernej záťaže, ktorá môže byť spôsobená veľkým počtom požiadaviek, zvykne sa však objavovať aj v prípade, ak na stránke používate staršiu verziu PHP. Bežne sa vyskytuje počas hackerských útokov alebo prudko zvýšenej návštevnosti.

      Ak vaša stránka vracia chybu 502, skontrolujte si nastavenia služieb, či nepoužívate starú verziu PHP a ak áno, vyskúšajte si nastaviť vyššiu verziu. Zároveň si môžete otestovať, či problém nespôsobuje nejaký modul alebo plugin (najskôr tak, že na serveri manuálne prepíšete zložku pluginu na iný názov). Ak problém pretrváva, odporúčame kontaktovať správcu servera, ktorý tento problém po nájdení príčiny obyčajne dokáže vyriešiť rýchlo.

       

      503 Service Unavailable

      Chyba 503 znamená, že služba je dočasne nedostupná, napr. z dôvodu údržby servera alebo nadmernej záťaže. Častou príčinou tejto chyby môže byť aj neoptimálne naprogramovaná stránka, ktorá zasiela viac požiadaviek, ako jej dovoľuje limit nastavený serverom.

      Ak chybu vracia vaša stránka, skontrolujte si, či nejaký skript neodosiela veľké množstvo nezmyselných údajov. Ak sa zdá byť všetko v poriadku, tento problém vyrieši najskôr už len správca daného servera a v prípade rýchleho odhalenia príčiny, je aj problém rýchlo odstránený.

       

      504 Gateway Timeout

      504 je obdobná chyba ako v prípade 502 a 503, server je zaťažený a na požiadavky odpovedá oneskorene. Chyba môže byť spôsobená aj používaním starších verzií PHP alebo neaktuálnych pluginov.

      Skúste problém identifikovať a vyriešiť ako v prípade chyby 502.

       

      Štatistika

       

      V tomto grafe je zobrazená vygenerovaná štatistika chybových kódov za posledných 24 hodín. Tu môžete vidieť, že výrazné "vedú" chyby 404 (neexistujúca stránka) a 406 (neakceptovateľné - to zobrazuje, koľko škodlivých pokusov náš firewall zablokoval). Určitý podiel majú aj chyby 500 (vnútorná chyba servera), čo naznačuje vysoký počet zlých direktív v súboroch .htaccess. Podobný podiel má aj chyba 403 (zakázaný prístup), ostatné tvoria už len zlomky percent.

       

      http-vsetky-chyby-24h.png

       

      A ešte jedno porovnanie, tu môžete vidieť v akom pomere sú chybové kódy ku všetkým stavovým kód (aj tých "dobrých"). Stavový kód 200 označuje správne načítanú stránku bez chýb, kódy 301 a 302 označujú presmerované stránky. Chybové kódy 404 a 406 tvoria v tomto porovnaní desatinu (každý zvlášť), chyby 500 tvoria menej ako 2% všetkých stavových kódov.

       

      http-vsetky-stavy-24h.png

       

      Odporúčania

       

      Viacerým chybám je možné sa preventívne vyhnúť, ak budete dodržiavať nasledujúce body:

      • starajte sa o svoju stránku, podľa možnosti aktualizujte, či už samotný redakčný systém, ale najmä pluginy tretích strán, ak ich používate
      • snažte sa odkazy na svojej stránke udržiavať aktuálne, vyhýbajte sa zbytočným presmerovaniam, ujednoťte si protokoly (napr. ak máte na stránkach bezpečnostný certifikát SSL/TLS, uistite sa, že všetky vaše odkazy začínajú na HTTPS a zároveň sa rozhodnite, či chcete používať odkazy s www alebo bez www)
      • sledujte trendy a ak to situácia dovolí (resp. váš redakčný systém), používajte čo najnovšiu verziu PHP, ktorá bude zároveň kompatibilná s vašim redakčným systémom
      • z času na čas môžete preskenovať svoju webovú stránku, či neobsahuje neplatné odkazy, pre tento účel je vhodná aplikácia Xenu - neplatné alebo poškodené odkazy opravte, prípadne presmerujte na relevantné stránky
    2. Roman
      Najnovší zápis

      Pridal Roman,

      Tento týždeň sme vylepšili správu SQL databáz v Control Paneli.

      Keď sa prihlásite do svojho Control Panela a kliknete na službu Správa databáz, tak uvidíte nové možnosti:

       

      cp-spravovanie-sql-databaz-nove-menu.png

       

      Možnosť Pridať databázu už tam bola a bude tam len táto možnosť, ak v Control Paneli nemáte ešte vytvorené žiadne SQL databázy. Ale ak si nejakú databázu vytvoríte alebo už nejaké databázy vytvorené máte, uvidíte ďalšie možnosti  Importovať databázu a Klonovať databázu.

       

      Import a klonovanie SQL databázy

       

      Import databázy

      Vďaka tejto funkcii môžete migrovať obsahy SQL databáz medzi sebou, dokonca aj z iného hostingu, čím si výrazne uľahčíte migráciu dát k nám. Viac informácií k tomu a ako to zrealizovať, nájdete v návode Import SQL databázy v Control Paneli.

       

      Klonovanie databázy

      Klonovanie databázy je ďalšia užitočná vec, keď si potrebujete spraviť kópiu SQL databázy bez toho, aby ste si museli najprv exportovať zálohu, napr. pomocou phpMyAdmin a rovnako aj importovať. Klonovaním si vytvoríte funkčnú kópiu akejkoľvek pôvodnej databázy, ktorú máte v Control Paneli a môžete ju okamžite používať. Stačí si upraviť údaje k databáze v konfiguračnom súbore redakčného systému. Viac informácií nájdete v návode Klonovanie SQL databázy v Control Paneli.

       

      Dumb (export) SQL databázy

       

      Nakoniec sme pridali ešte možnosť si vytvárať vlastné zálohy pomocou dumpovania databáz.

      Pri každej databáze nájdete napravo tlačidlo Dump, ktorým si môžete exportovať databázy vo formáte .SQL.GZ a ukladať do počítača:

       

      cp-databaza-moznosti.png

       

      Viac informácií nájdete v návode Export SQL databázy v Control Paneli.

      Veríme, že tieto vylepšenia vám spríjemnia prácu v Control Paneli a onedlho prídeme s ďalšími novými zaujímavými vecami 🙂

    3. Roman
      Najnovší zápis

      Pridal Roman,

      8. júla 2024 bol Exoweb aktualizovaný na verziu 10.148.0, ktorá priniesla nasledujúce zmeny a vylepšenia:

       

      Webová stránka

       

      Skrytie priečinka v menu

      Keď si v Editore vytvoríte nový priečinok, tak odteraz ho môžete z menu skryť. Po jeho vytvorení si dajte upraviť nastavenia priečinku a môžete zapnúť Skryť z navigácie:

       

      101480-novy-priecinok-skryty.png

       

      Je to vhodné najmä vtedy, ak chcete mať v priečinku stránky, ktoré nechcete, aby boli viditeľné bez bežných návštevníkov. Stránky budú normálne dostupné, ale prístup k nim bude mať len ten, kto bude mať na ne odkaz (ak ho samozrejme niekde na svojom webe nezverejníte). Viac informácií k vytváraniu priečinkov, ale aj stránok či odkazov v menu nájdete v návode Pridanie podstránok, priečinkov alebo externých odkazov v Exowebe.

       

      Nahrávanie obrázkov vo formáte .WEBP

      Nielen v Editore, ale aj v Obchode, Blogu, či Stretnutiach môžete odteraz nahrávať aj obrázky vo formáte .WEBP. Pre viac informácií o formátoch súborov odporúčame pozrieť článok Exoweb limity.

×
×
  • Vytvoriť nové...