Súbory cookie sú nevyhnutné pre plynulý chod našej webstránky a poskytovanie našich služieb. Zároveň používame cookies na zacielenie reklamy a aby ste čo najlepšie vedeli využívať našu internetovú stránku. Vaše osobné údaje budú spracované a informácie z vášho zariadenia (súbory cookie, jedinečné identifikátory a ďalšie údaje zariadenia) môžu byť uchovávané, používané a zdieľané s dodávateľmi tretích strán, prípadne používané konkrétne týmto webom alebo aplikáciou. Niektorí dodávatelia môžu spracúvať vaše osobné údaje na základe oprávneného záujmu, proti ktorému môžete vzniesť námietku. Svoj súhlas môžete kedykoľvek odvolať. Ďalšie informácie a možnosti nastavenia vašich preferencií nájdete v rámci našich Podmienok ochrany súkromia. Súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov?
nevyhnutné cookies - cookies potrebné pre plynulý chod stránky a poskytovanie našich služieb
voliteľné cookies - cookies zabezpečujúce personalizáciu reklám a zber analytických a štatistických dát návštevnosti pre zlepšenie našich služieb
EXO HOSTING
Skočiť na obsah

Hľadanie v komunite

Zobrazujú sa výsledky pre kľúčové slová ''kontakty''.

  • Hľadať pomocou kľúčových slov

    Zadajte kľúčové slová oddelené čiarkami.
  • Hľadať pomocou autora

Typ obsahu


Kategórie

  • Email
    • Nastavenie emailovej schránky
    • Nastavenie emailových klientov
    • RoundCube Webmail
    • RoundCube+ Webmail
    • Limity a kvóty
    • Zálohovanie, migrácia a obnova emailov
  • Webhosting
    • DNS
    • FTP
    • PHP
    • SSH
    • Bezpečnostné certifikáty
    • Databázy
    • Multihosting
    • Presmerovanie webovej stránky
    • Zálohovanie a obnova webovej stránky
  • Domény
  • Control Panel
  • Redakčné systémy, vývojové platformy a eshopy (CMS)
    • WordPress
    • Joomla
    • PrestaShop
    • OpenCart
    • Drupal
    • Externé CMS
    • Laravel
  • Exoweb
    • Začíname s Exowebom
    • Pridávanie obsahu do Exowebu
    • Exoweb Blog
    • Exoweb Obchod
    • Exoweb Stretnutia
  • Virtuálne servery (VPS)
  • Fakturácia

Kategórie

  • Manuály
  • Žiadosti
    • Prístup do Control Panela
    • Zmena vlastníctva domény (WHOIS)
    • Odpojenie domény od Control Panela

Blogy

  • EXO HOSTING Blog
  • Novinky a informácie
  • Novinky v Exowebe

Hľadať výsledky v...

Vyhľadajte výsledky, ktoré obsahujú...


Dátum vytvorenia

  • Začiatok

    Koniec


Naposledy aktualizované

  • Začiatok

    Koniec


Filtrovať podľa počtu...

  1. V nastaveniach Exowebu sa nachádza množstvo pokročilých nastavení, ktoré ovplyvňujú správanie vašej webovej prezentácie. V tomto návode si stručne predstavíme možnosti. Prihláste sa do editora Exowebu a hore vľavo kliknite na hamburgerové menu: Prv než začneme s pokročilými nastaveniami, stručne si vysvetlíme základné menu (obrázok nižšie), ktoré sa objaví po kliknutí na hamburgerové menu: Webstránka - aplikácia, v ktorej si môžete tvoriť vlastné stránky. Jediná aplikácia, ktorú nájdete v balíčku 1WEB Obchod - aplikácia, v ktorej môžete ponúkať svoje produkty Blog - v blogu si môžete písať články. Hoci články si môžete písať aj cez pluginy vo Webstránke, blog je vhodnejší na dlhšie texty a lepšie ich budete mať organizované Stretnutia - doplnková aplikácia, ktorá sa dá doobjednať s balíčkom BIZNIS WEB a MAX WEB. Pomocou tejto aplikácie môžete a svoje stránky vkladať formuláre pomocou ktorých si vaši zákazníci môžu objednávať termíny (ak poskytujete nejaké služby) Zákazníci - tu si spravujete vašich zákazníkov - teda návštevníkov, ktorí si u vás objednali nejakú službu (cez Stretnutia) alebo produkt (v Obchode) Inovovať účet - kliknutím sa presuniete do Control Panela, do sekcie, kde si môžete zmeniť Exoweb balíček Nastavenia - pokročilé nastavenia Exowebu, ktoré si vysvetlíme pod týmto obrázkom Účet - kliknutím sa presuniete do Control Panela, priamo do základných nastavení Odhlásenie - odhlásením ukončíte prácu s Exowebom a premiestnite sa na našu verejnú stránku o Exowebe Help - dokumentácia v angličtine, ak viete anglicky môžete si pozrieť, inak použite naše návody Nastavenia Následne dole kliknite na Nastavenia: Objaví sa okno so sekciami. Táto stránka slúži ako rozcestník, bez ohľadu na to, kam kliknete, dostanete sa do rovnakých nastavení, len v inej sekcii. Začneme prvou sekciou Stav webstránky: Stav webstránky Tu sa nachádzajú základné nastavenia Exoweb stránky. Viditeľnosť stránky: tu si môžete vypnúť zverejnenú stránku alebo naopak zapnúť ju, ak ste si ju tu vypli. Adresa webu: môžete si nastaviť, či chcete používať adresu s www alebo bez. Vždy presmerovať na hlavnú adresu webu: toto nastavenie môže byť vypnuté, ale všeobecne odporúčame ho zapnúť. Hodí sa to najmä v prípade, ak presmerovanie na HTTPS adresu nefunguje korektne, viac informácií pozrite v tomto návode. Profil V sekcii Profil si nastavujete kľúčové informácie o vašej stránke z pohľadu kontaktov. Všimnite si, že do tejto sekcie sa dostanete keď v rozcestníku kliknete rovno na položku Profil. Základné informácie: tu si môžete zadať, resp. vypísať základné informácie o vašej webovej stránke. Nahrajte si logo, vypíšte názov a popis firmy, kontaktný email ak používate Paypal a nastavte si peňažnú menu, ak používate obchod (eshop). Detaily kontaktu: sem vypíšte vaša hlavné kontaktné informácie, fyzickú adresu (ak je) a kontakty na sociálne siete. ...tých sociálnych sietí je viac, preto sme museli obrázok rozdeliť na dve časti: Mapovanie domén Táto funkcia zabezpečuje napojenie Exowebu na doménu (je to obdobný proces ako keď si svoju doménu chcete napojiť na nejaký hostovaný redakčný systém, ale keďže na našich serveroch to funguje tak, že ku konkrétnej doméne sa automaticky napája služba Exoweb cez objednávku, je táto sekcia zbytočná a netreba tu nič nastavovať. Ikona stránky Tu si môžete nahrať tzv. favicon, malý obrázok, ktorý sa bude zobrazovať napr. v karte prehliadačov pred názvom stránky a pomôže vám sa orientovať medzi kartami, ak ich máte otvorených veľa. Dodržujte odporúčania zadané pre favicon a snažte sa, aby ikonka bola čo najmenšia, ale stále dostatočnej kvalite. SEO a optimalizácia Tu si zadajte informácie, ktoré chcete, aby sa zobrazovali vo výsledkoch vyhľadávania. Ide o všeobecné informácie, ktoré sa automaticky priradia ku každej stránke, ktorú si vytvoríte, ale u každej stránky odporúčame si nastaviť vlastné SEO informácie. Všetky informácie v ohľade SEO vyplňte starostlivo, aby boli výstižné a k veci. Budú rozhodovať o návštevnosti vašich stránok. Debug mód Odporúčame používať len skúseným užívateľom, ktoré vedia čo robia a nepotrebujú k tomu vysvetlenie. Bežní používatelia túto možnosť zrejme nikdy nebudú potrebovať. Presmerovania Ak sa rozhodnete nejakú stránku zmazať alebo vypnúť, tu si môžete nastaviť jej presmerovanie, aby ste neprišli o jej potencionálnu návštevnosť. Cieľovú adresu môžete zvoliť inú stránku alebo blog alebo obchod alebo dokonca externú stránku. Typ presmerovania použite 301 ak presmerovanie má byť trvalé (v prípade ak ste stránku zmazali) alebo 302, keď presmerovanie má byť len dočasné a vypnutú stránku v budúcnosti plánujete znovu zapnúť. Obnoviť Obnovenie stránky znamená, že všetky stránky, ktoré ste si vytvorili, sa zmažú. Vhodné pre prípady, ak sa rozhodnete svoju stránku vytvoriť nanovo. Príspevky v Blogu a produkty v Obchode zostanú zachované. Viac informácií pozrite v návode Resetovanie stránky v Exowebe. Zabezpečenie Toto nastavenie plne funguje v tom prípade, ak máte na svojej doméne aktivovaný wildcard bezpečnostný certifikát. Vtedy si môžete sami zapnúť alebo vypnúť presmerovanie na HTTPS adresu. Keďže v prípade Exowebov na samostatných doménach nie je wildcard bezpečnostný certifikát potrebný, postačuje klasický certifikát, ale v tom prípade si tu v tomto nastavení môžete presmerovanie na HTTPS len vypnúť (ak to potrebujete z nejakého dôvodu, na čo obvykle nie je žiadny dôvod). Ak potrebujete na svojom Exowebe zapnúť presmerovanie na HTTPS adresu, pokračujte podľa návodu Exoweb na HTTPS adrese. Zásady ochrany osobných údajov Táto sekcia je v zodpovednosti každého prevádzkovateľa webových stránok. Je len na vás ako pracujete s cookies, akú máte právnu politiku a zásady dostupnosti, podľa toho by ste si mali vyplniť tieto údaje. V prípade cookies niekoľko rád nájdete v návode Nastavenie cookies v Exowebe.
  2. Roman

    Odpojenie domény od Control panela

    V jednom Control paneli môžete mať jednu alebo viacero domén, jeden alebo viacero multihostingov a takisto aj virtuálnych serverov. Odpojenie domény od Control Panela je vhodné vtedy, ak ste doménu niekomu napr. predali a nový vlastník si praje služby pridelené k nej spravovať sám. Odpojením domény od Control Panela strácate možnosť ovplyvňovať jej technické nastavenia (napr. priradenú hostingovú službu, presmerovanie domény, nastavenie DNS záznamov a pod.) Príprava pred odpojením Pred samotným odpojením je dôležité zrealizovať niekoľko krokov. Tieto kroky veľmi odporúčame, aby ste neskôr nemuseli dodatočne riešiť prípadné problémy. Nie všetky bude potrebné riešiť, záleží od toho, čo všetko ste mali pri doméne nastavené. Ak sa doména nachádza v multihostingu Ak sa doména nachádza v multihostingu, je potrebné ju pred odpojením z Control Panela najskôr z multihostingu vyradiť, keďže nie je možné odpojiť doménu z Control Panela ak je naviazaná na službu, ktorú využívajú (alebo môžu využívať) aj iné domény. Tip: Ak ale chcete z Control Panela odpojiť celý multihosting, tak táto operácia je možná podobne ako v prípade domén. Podrobnejší popis nájdete na konci článku. Zmena údajov domény (administratívneho kontaktu) Ak ste doménu z multihostingu vyradili resp. sa doména nenachádzala v žiadnom multihostingu, upravte následne administratívny kontakt domény na budúceho vlastníka (resp. správcu), ktorý si doménu a služby k nej pripojené bude spravovať. Kliknite na Kontakty a pri doméne, ktorú idete odpojiť, kliknite na Zmeniť / Zobraziť. Uvidíte vyplnené polia, ktoré upravte na nového vlastníka. Obzvlášť dôležitá je emailová adresa, na adresu, ktorú tam zadáte, budú odoslané informácie, ako sa prihlásiť do nového Control Panela po odpojení domény z vášho Control Panela. Po úprave kontaktov odporúčame si požiadať o Aktualizáciu údajov vo WHOIS, aby sa doména na budúceho vlastníka aktualizovala aj v databáze správcu danej doménovej koncovky. Bez tejto požiadavky budúci vlastník nebude de jure vlastníkom domény. Túto požiadavku si však môže podať aj budúci vlastník, keď doména bude odpojená a bude ju mať vo svojom vlastnom Control Paneli. Zrušenie subúčtu Pred odpojením domény skontrolujte, či na doménu nie je napojený nejaký subúčet. Odpojením domény sa zároveň odpojí aj tento subúčet a nebudete mať nad ním kontrolu. Všeobecne to problém nie je, pretože daným subúčtom sa aj tak budú dať spravovať služby spojené len s doménou, ktorú odpojíte, ale odporúčame si aj toto skontrolovať. Odpojenie domény Po kontrole vyššie uvedených bodov môžete doménu odpojiť. Naľavo v hlavnom menu kliknite na Zmeny a z vysúvacieho menu kliknite na doménu, ktorú chcete odpojiť. Zobrazí sa ponuka, označte Odpojenie domény od control panelu a napravo sa automaticky zobrazia ďalšie informácie. Skontrolujte si, či je všetko v poriadku. V políčku Odpoveď odoslať na: sa automaticky zobrazuje kontaktná emailová adresa súčasného Control Panela, kde dostanete odpoveď, po vybavení požiadavky, môžete ju zmeniť na hocijakú inú. Majte na pamäti, že bez ohľadu na to, akú emailovú adresu sem napíšete, prihlasovacie údaje do nového Control panela budú odoslané na emailovú adresu, ktorá je pri doméne nastavená ako administratívny kontakt. Pred odpojením je ešte dôležité vybrať Presun platieb, vysvetlenie je pod obrázkom. Pred odpojením domény vyberte možnosť, ako spracovať uhradené a neuhradené platby. Nepresúvať žiadne platby - po odpojení domény od Control Panela, všetky dovtedy vystavené výzvy na platbu a faktúry danej domény zostanú vo vašom Control paneli, aj tie, čo sú aktuálne neuhradené, takže budete zodpovední za ich uhradenie. Nové vystavené, budú chodiť už do nového Control Panela Presunúť všetky platby - bez ohľadu na to, či ide o uhradené alebo neuhradené platby, všetky výzvy na platby a faktúry sa presunú do nového Control Panela odpájanej domény. Presunúť len neuhradené platby - presunú sa len neuhradené platby u danej domény a uhradené platby a faktúry zostanú vo vašom Control Paneli. Túto možnosť odporúčame, keďže za doménu ste doteraz platili vy a zrejme budete si chcieť faktúry ponechať. Po kliknutí na Potvrď nám do systému príde požiadavka na odpojenie domény od Control panela, o ktorej spracovaní budete informovaní emailom. Na administratívny emailový kontakt domény následne bude zaslaný email s postupom na získanie nových prihlasovacích údajov do nového Control Panela. Odpojenie multihostingu z Control Panela Podobne ako domény, môžete dokonca odpojiť aj celý multihosting. V Control Paneli kliknete na Zmeny, v ponuke domén si vyhľadáte svoj multihosting (ak ste si zadali svoj vlastný názov multihostingu, tak ho nájdete pod týmto názvom) a po výbere označíte v ponuke Odpojenie domény od control panelu. Nech vás slovo doména v názve nemýli, nižšie na stránke budete vidieť sekciu História autorizovaných požiadaviek pre doménu: multihosting-00000.multi (kde bude interný názov vášho multihostingu), takže budete presne vidieť, čo odpájate a v tomto prípade doména to nebude. Dokončite požiadavku obdobne ako v prípade domén. Upozornenie: Pred odoslaním požiadavky sa uistite, či chcete spolu s multihostingom odpojiť aj domény, ktoré sa v ňom nachádzajú. Ktoré domény v ňom ponecháte, tie sa odpoja aj so všetkými dátami, emailami a faktúrami (ak vyberiete túto možnosť). Ak si neprajete spolu s mutlihostingom odpojiť aj domény, tak ich z multihostingu musíte predtým vyradiť.
  3. Roman

    Ako si spojiť dva Control panely

    Ak vlastníte viacero domén, napr. 15 domén máte v jednom Control paneli a ďalších 10 domén máte v inom Control paneli, tak je možnosť si oba Control Panely spojiť, aby ste si mohli všetky domény spravovať pod jedným účtom. Toto je nevyhnutné napr. vtedy, ak v jednom Control Paneli máte multihosting a chceli by ste si doň zaradiť domény z iného Control Panela. Prihláste sa do toho Control Panela, pod ktorým si chcete spravovať všetky svoje domény a kliknite na Pripojiť konto. Do formulára zadajte prihlasovacie meno a heslo toho Control Panela, ktorý chcete pripojiť k tomu, v ktorom sa práve nachádzate. Ak si prihlasovacie údaje nepamätáte, odporúčame si ich najprv obnoviť podľa návodu a potom pokus o pripojenie zopakovať. Po zadaní správnych údajov sa ešte objaví tlačidlo pre potvrdenie: Ak skutočne chcete pripojiť iný Control Panel, kliknite na Pripojiť a o úspešnom pripojení budete informovaní: Spojením dvoch Control Panelov sa z pôvodného Control Panela presunú nielen všetky domény, ale aj im priradené hostingy automaticky. Nebude potrebné migrovať žiadne dáta webových stránok, SQL databáz, ani emailov. Pôvodný Control Panel bude odstránený z nášho systému. Automaticky sa pripoja aj subúčty, po pripojení pôvodného Control Panela odporúčame si skontrolovať, či subúčty majú nastavené privilégia tak, ako si žiadate mať. Ak pôvodný Control Panel mal nejaké kredity, tie taktiež budú automaticky presunuté pod nový Control Panel.
  4. V návode Prihlásenie a obnova prístupu do Control panela sme si ukázali, ako si môžete preposlať zabudnuté prístupové údaje na kontaktný email. Čo však robiť, ak kontaktné údaje uvedené v Hlavnom konte už neplatia, napr. kontaktná emailová adresa nie je funkčná a (alebo) kontaktné telefónne číslo už neexistuje? Kontaktná emailová adresa už nie je platná Kontaktnú emailovú adresu nájdete v Hlavnom konte, táto emailová adresa má dve významné funkcie ak si z Control Panela pošlete nejakú autorizovanú požiadavku, tak kontaktná emailová adresa je nastavená ako predvolená pre odpoveď, ktorú vám odošleme po zrealizovaní požiadavky. Inak povedané, na túto adresu dostanete informáciu o stave alebo vybavení vašej autorizovanej požiadavky. na túto emailovú adresu bude odoslaná notifikácia pre obnovenie prístupu do Control Panela, takže v prípade zabudnutých prihlasovacích údajov, na kontaktnej emailovej adrese nájdete postup, ako si prístup do Control Panela obnoviť. Ak kontaktná emailová adresa už nie je platná (schránku ste zrušili alebo sa nachádzala na doméne, ktorá už dávno exspirovala alebo ju už vlastní niekto iný), tak notifikácia s postupom na obnovu prístupu do Control Panela vám do emailovej schránky už nepríde. V tomto prípade je dôležité, aby platilo telefónne číslo, ktoré máte zadané v Hlavnom konte. Z tohto čísla nám musíte zavolať na našu linku +421 221 028 430, pre overenie vašej osoby budeme od vás vyžadovať čo najviac informácií: vaše meno, adresu, pôvodnú emailovú adresu príp. iné údaje, ktoré sú zapísané v Hlavnom konte. Po overení údajov vám zavoláme naspäť a následne zmeníme emailovú adresu na tú, ktorú nám nadiktujete. Uistite sa, že emailová adresa, ktorú nám nadiktujete, je plne funkčná a prijíma emaily. Následne si podľa návodu Prihlásenie a obnova prístupu do Control panela obnovíte prístup a môžete sa do Control Panela prihlásiť. Po prihlásení si nezabudnite skontrolovať údaje zapísané v Hlavnom konte (menu naľavo, sekcia Kontakty). Kontaktná emailová adresa a ani kontaktné telefónne číslo už nie sú platné Druhý, zložitejší prípad nastane, ak okrem emailovej adresy neplatí už ani vaše kontaktné telefónne číslo, v tomto prípade nie je možné vaše vlastníctvo overiť. Ak nastane tento prípad, budeme od vás potrebovať písomnú žiadosť, ktorú nám buď pošlete: v súbore .PDF (alebo .JPG) na email fakturacia@exohosting.sk (odporúčame pre rýchlejšie vybavenie) alebo klasickou poštou na adresu: EXO TECHNOLOGIES, spol. s r.o. Mlynské Nivy 52B 821 05 Bratislava Žiadosť pošlite na hlavičkovom papieri (použite formuláre priložené na odkaze nižšie), pričom musí obsahovať: vypísané kontaktné údaje, ktoré máte zadané vo svojom Hlavnom konte názov aspoň jednej domény (ak ich máte viac), ktorá sa nachádza v danom Control Paneli emailová adresa, na ktorú vám kontakt máme zmeniť. v prípade firmy je na žiadosti potrebná pečiatka a podpis štatutárnej osoby. Formuláre Nasledujúce formuláre na nižšie uvedenom odkaze môžete použiť spôsobom, že si ich vytlačíte, vypíšete (.DOC môžete vypísať priamo v počítači a následne vytlačiť), podpíšete (v prípade firmy je potrebná pečiatka) a naskenujete alebo odfotíte a zašlete na emailovú adresu fakturacia@exohosting.sk (alebo fyzickú adresu uvedenú vyššie). Predmet správy (emailu) vypíšte názvom domény a dopíšte čoho sa žiadosť týka. Napr.: exohosting.sk - Žiadosť o obnovenie prístupu do CP. Žiadosti o prístup do Control Panela Po overení žiadosti, ak všetky údaje budú v poriadku, vás budeme kontaktovať s informáciou o ďalšom postupe.
  5. Ak vlastníte viacero domén (webových stránok), ktoré vám spravujú rôzni programátori alebo ste si našli tvorcu webu a chcete mu povoliť prístup iba tam, kam potrebuje a nemusí mať prístup inde (napr. k faktúram, či autorizovaným požiadavkám), môžete mu vytvoriť vlastný používateľský účet, ktorým sa bude prihlasovať do vášho Control Panela a k dispozícii bude mať len tie služby, ktoré mu povolíte. Tento postup odporúčame, ak chcete mať plne pod kontrolou, čo sa vo vašom Control Paneli deje. Vytvorenie nového subúčtu (subkonta) Prihláste sa do svojho Control Panela a v hlavnom menu naľavo kliknite na Účty: Ak ste žiadny subúčet ešte nevytvárali, tak tam uvidíte len svoje hlavné konto. Kliknite na Pridať a na ďalšej strane bude potrebné zrealizovať zopár základných nastavení (obrázok sa nachádza nižšie): Meno - sem zadajte meno nového subúčtu, ktorým sa programátor vašej stránky bude prihlasovať do Control Panela. Meno musí byť jedinečné v našom systéme, tak sa môže stať, že "trafíte" už obsadené meno - v tom prípade musíte zadať iné meno. Meno môže obsahovať len veľké a malé písmená, prípadne čísla, bez medzier, diakritiky alebo špeciálnych znakov. Heslo - si môžete dať rovno vygenerovať, pred uložením údajov si ho nezabudnite skopírovať, napr. do Notepadu, po nastavení subúčtu ho pošlete programátorovi Email - tu sa môžete rozhodnúť, či zadáte svoju emailovú adresu alebo emailovú adresu programátora. Ak chcete maximalizovať zabezpečenie svojich služieb, môžete si sem zadať hociktorú vašu emailovú adresu. Ak máte programátorov viac a chcete ich rozlišovať na základe emailovej adresy, tak sem zadajte emailovú adresu programátora. Odosielanie hesla pre subkonto - toto má zmysel hlavne vtedy, ak do políčka email ste zadali emailovú adresu programátora. V tomto nastavení určujete, či má mať programátor možnosť si zaslať nové heslo na svoju emailovú adresu, ak pôvodné niekde stratil, zabudol alebo ste mu ho vy zmenili. Ak chcete mať prístupy k svojim službám plne pod kontrolou, odporúčame ponechať túto voľbu na možnosti zakázané. Pozor, zakázanie tejto možnosti neobmedzuje vlastníka subúčtu v tom, aby si v Control Paneli nemohol zmeniť heslo za iné. Touto možnosťou mu len zakážete si preposlať nové heslo, ak by ste mu zmenili pôvodné, čím mu znemožníte prihlásenie do Control Panela. Zobrazovať novinky - tu určujete, či má subúčet možnosť vidieť po prihlásení do Control Panela novinky, ktoré z času na čas zverejňujeme. Je to čisto na vás, či vyberiete Áno alebo Nie. Domény - tu vyberte domény, ku ktorým má mať programátor prístup. Odporúčame označiť len tie domény, ku ktorým chcete, aby mal možnosť pristupovať, ostatné ponechajte neoznačené a kliknite na Ďalej. Po kliknutí na Ďalej vyberiete, ku ktorý službám má mať programátor v rámci konkrétnej domény prístup. Ak ste na predchádzajúcej strane vybrali viac domén, ku každej budete musieť nastaviť osobitný prístup. Ak by váš programátor mal mať prístup potrebný len k vytvoreniu webu, tak vyberte nasledujúce služby označené nižšie. Samozrejme výber služieb môžete kedykoľvek upraviť podľa požiadaviek samotného programátora. Ak budete mať vybrané všetky potrebné služby, tak kliknite na Pridať používateľa a uvidíte ho pod svojim hlavným kontom: Tip: Po vytvorení a nastavení subúčtu odporúčame si daný subúčet otestovať prihlásením do Control Panela, aby ste sa uistili, že všetky nastavenia a sprístupnené položky sú tak, ako potrebujete, aby boli. Následne programátorovi pošlite na jeho emailovú adresu potrebné údaje pri prihlásenie do Control Panela: Odkaz pre prihlásenie: https://setup.dnsserver.eu/ Meno: programator <uvedené v našom príklade, vy mu pošlete meno, ktoré ste zadali do formulára> Heslo: <heslo, čo ste mu vygenerovali> Programátor po prihlásení bude mať zobrazené len to, čo ste mu povolili. Všimnite si, že v hlavnom menu naľavo nemá prístup napr. k Objednávkam, Účtom, Faktúram, či Zmenám. Pri doméne môžete zase vidieť, že má prístup len k tým službám, ktoré ste mu povolili. Naľavo v stĺpci, pod upozornením, že je prihlásený len do subkonta (subúčtu), môže vidieť novinky, keďže sme mu to v nastavení povolili. Úprava subúčtu (subkonta) V prípade potreby je možné subúčet akokoľvek upraviť. Kliknite na Účty a pri subúčte uvidíte dve modré ceruzky. Tou naľavo upravujete základné nastavenia (heslo, možnosť zaslať email pre obnovu hesla, výber domén, ku ktorým má mať programátor prístup, kliknutím na šípku napravo upravíte prístupy ku službám tej ktorej domény. Kliknutím na x naľavo odstránite celý subúčet, kliknutím na x napravo odstránite prístup ku službám konkrétnej domény. Subúčtov si môžete vytvoriť koľko potrebujete a každému môžete nastaviť povolenia podľa potreby. Môžete si pre jednu doménu nastaviť viac subúčtov a nastaviť ich tak, že jeden bude mať prístup len k webovým službám, ďalší napr. len k emailom a pod. Ak by ste potrebovali vlastníkovi subúčtu na nejaký čas obmedziť prístup do Control Panela, jednoducho mu zmeňte heslo a zakážte odoslať si nové. Upozornenie: Je potrebné mať na pamäti, že subúčet nemá prístup k autorizovaným požiadavkám a teda nemôže technickú podporu EXO Hosting žiadať o zmenu kľúčových nastavení hostingu. Je potrebné, aby subúčet (programátor) kontaktoval majiteľa Control Panela a požiadal ho zmeny, ktoré potrebuje. Určité zmeny môžeme akceptovať z kontaktných údajov technického kontaktu uvedeného v Control Paneli, vysvetlené nižšie. Kontakt na technika Ak ste vytvorili subúčet pre technika / programátora a chcete, aby váš technik / programátor mal právomoc komunikovať s nami v ohľade určitých nastavení hostingu, môžete pridať jeho údaje ku konkrétnej doméne v sekcii Kontakty v Control Paneli. V Control Paneli kliknite na Kontakty, v zozname nájdite doménu, u ktorej potrebujete pridať kontakty na technika a kliknite na úpravu administratívneho kontaktu domény (ikona s panáčikom). Po kliknutí na Zmeniť / Zobraziť nižšie pod vašimi údajmi administrátora uvidíte sekciu Údaje na technika: Vyplňte potrebné kontaktné údaje, dole označte súhlas s obchodnými podmienkami a kliknite na Zmeniť. Majte na pamäti, že tieto údaje nie sú rovnocenné s údajmi vlastníka Control Panela a niektoré požiadavky nebude možné pomocou technického kontaktu zrealizovať.
  6. Roman

    Hlavné konto v Control Paneli

    Control Panel slúži na správu domén, ktoré sa v ňom nachádzajú a služby s nimi spojené. Pre prístup do Control Panela slúži špeciálne konto, označované ako Hlavné konto, ktoré zároveň slúži pre obnovu prístupu do Control Panela, ak vy, ako vlastník Control Panela, zabudnete prihlasovacie údaje. Preto je dôležité, aby ste údaje v Hlavnom konte udržiavali aktuálne, keďže pomocou nich vás môžete identifikovať ako vlastníka pri riešení problémov. Upozornenie: Hoci v Control Paneli sa môžu nachádzať desiatky domén, ku ktorým vlastník Control Panela môže nastavovať služby (hosting), vlastníctvo samotných domén mu to nezaručuje. Vlastníctvo domén je určené údajmi vo WHOIS, pričom kľúčová informácia je meno vlastníka domény (ak ide o fyzickú osobu) alebo názov firmy (ak ide o SZČO alebo s.r.o. alebo inú formu podnikania). Prístup k Hlavnému kontu nájdete v Control Paneli v sekcii Kontakty, kde ho uvidíte hore na stránke a napravo kliknite na Zmeniť / Zobraziť: Následne sa zobrazia polia s vašimi predvolenými údajmi, ktoré odporúčame udržiavať vždy aktuálne. Z pohľadu technickej podpory pri riešení bežných záležitostí nie je veľmi podstatné, či vlastník vystupuje ako fyzická osoba alebo právnicka osoba, odporúčame však aby ste si údaje vyplnili tak, ako chcete vystupovať v komunikácii s technickou podporou. Takže napr. ak si právnu formu vyberiete Fyzická osoba / Nepodnikateľ - kľúčové údaje vlastníka Control Panela budú pre technickú podporu EXO Hostingu Meno a Priezvisko. Ak si vyberiete právnu formu napr. Spoločnosť s ručením obmedzeným, odporúčame Meno a Priezvisko vyplniť konateľom spoločnosti. Môžete do formulára zadať Meno a Priezvisko zamestnanca firmy, ktorý má na starosti napr. IT oblasť, ale v prípade riešenia závažných problémov si budeme vyžadovať komunikáciu priamo s konateľom spoločnosti. Kľúčové údaje sú Email a Telefón, na základe ktorých prijímame požiadavky týkajúcich sa zmien služieb. Emailová adresa tu zadaná, sa automaticky používa ako predvolená adresa pri komunikácii s technickou podporu pomocou autorizovaných požiadaviek alebo na obnovu prístupu do Control Panela, ak nám zavoláte z tu zadaného telefónneho čísla, tak niektoré požiadavky môžeme vybaviť na základe tohto telefonátu (napr. zmeniť kontaktný email). Ak je potrebné údaje si tu aktualizovať, tak si ich upravte podľa potreby, dole pod formulárom označte súhlas s obchodnými podmienkami a kliknite na Zmeniť. Zmeny sa uložia ihneď. Vždy dbajte na to, aby ste tieto informácie mali aktuálne. Urýchli to vybavovanie požiadaviek. Prístup do Control Panela pre iné osoby Ak ste vlastníkom Control Panela a potrebujete sprístupniť svoj Control Panel inej osobe (napr. webmasterovi), veľmi odporúčame, aby ste pre tento účel vytvorili subúčet. Subúčet má prístup len k nastaveniam domén a hostingovým službám (aj tu môžete nastaviť k akým doménam (ak ich máte v Control Paneli viac) a a akým konkrétnym službám môže mať prístup) a nebude mať prístup k účtom, faktúram, autorizovaným požiadavkám a pod.
  7. Control Panel je webovou aplikáciou, ktorú ponúkame ku každej zaregistrovanej doméne alebo hostingovej službe. V Control Paneli si môžete prezerať informácie o svojich doménach a hostingových službách a podľa potreby meniť ich nastavenia, môžete si prezerať faktúry, objednávať nové služby alebo posielať autorizované požiadavky, ak žiadate o dôležité zmeny v rámci ponúkaných služieb. Preto je dôležité, aby ste si pamätali prihlasovacie údaje do Control Panela a zároveň vždy mali aktuálne údaje vyplnené v Hlavnom konte (čo presne znamená Hlavné konto, ktoré je potrebné pre prihlásenie do Control Panela, je vysvetlené v tomto článku). Prihlásenie do Control Panela Do Control Panela sa prihlásite na adrese https://setup.dnsserver.eu/ alebo na stránke https://www.exohosting.sk/ kliknite hore vpravo v čiernej lište na Control Panel a otvorí sa stránka s rovnakým formulárom, ako keby ste klikli priamo na odkaz. Po kliknutí na odkaz alebo Control Panel, sa otvorí prihlasovací formulár do Control Panela: Prihlasovacie meno - je prihlasovacie meno, teda žiadna emailová adresa alebo názov domény (s .koncovkou). Prihlasovacie meno je jedno slovo, ktoré môže mať veľké alebo malé písmena, prípadne aj čísla. Heslo - ktoré ste si zvolili pri prvej objednávke našich služieb (medzitým ste si ho mohli zmeniť). Nie je to heslo do emailovej schránky ani na FTP (môžete ale skúsiť, ak ste si pre všetky služby nastavili rovnaké heslo, čo neodporúčame z bezpečnostných dôvodov). Ak si nepamätáte prihlasovacie meno alebo heslo alebo oboje, tak kliknite na odkaz Zabudol som meno a heslo. Viac informácii nájdete v nasledujúcich sekciách článku. Obnova hlavného prístupu do Control panela Obnova prístupu k subúčtu v Control Paneli Obnova prístupu do Control Panela pre multihosting Obnova hlavného prístupu do Control panela Po kliknutí na odkaz Zabudol som meno a heslo sa otvorí stránka s formulárom pre zaslanie inštrukcií na obnovu hesla, pričom sú dve možnosti: obnova plného prístupu do Control panela - ak ste vlastník Control Panela a potrebujete plný prístup ku všetkým službám obnova prístupu pre subkonto - ak spravujete len určité služby k určitým doménam, subúčet nemá prístup k faktúram, ani k objednávkam, či autorizovaným požiadavkám Podrobnejšie vysvetlenie nájdete v sekciách nižšie. Obnova plného prístupu do Control Panela Do prvého poľa zadajte názov vašej domény (bez www), ktorá sa nachádza v Control paneli ku ktorému potrebujete získať prístup a kliknite na Odoslať. Ak máte domén v Control Paneli viac, je jedno ktorú zadáte. Dostanete informáciu, na akú emailovú adresu bola žiadosť odoslaná, z bezpečnostných dôvodov uvidíte iba názov servera, takže je dôležité si pomocou tohto oznámenia spomenúť, ktorú konkrétnu emailovú adresu máte priradenú ku kontu v Control paneli: Následne vám bude doručený email s názvom Automaticka zmena hesla a podstatné informácie nájdete na priloženom obrázku, kde vidíte prihlasovacie meno do Control Panela a pod ním odkaz na vygenerovanie nového hesla (nastaviť nové heslo) Po kliknutí na odkaz nastaviť nové heslo sa otvorí stránka, kde do formulára zadajte nové heslo - odporúčame označiť voľbu zobraziť heslo, aby ste mali istotu, že zadáte heslo správne dva krát. Heslo musí mať minimálne 8 znakov a byť v kombinácii veľkých a malých písmen a čísiel a aspoň jedného špeciálneho znaku. Keď heslo budete mať dva krát zadané, kliknite na Odoslať. Ak ste všetko vykonali správne, dostanete informáciu, že heslo bolo zmenené, následne môžete kliknúť hore vľavo na nadpis Control Panel a prihlásiť sa do Control Panela novým heslom. Obnova prístupu k subúčtu v Control Paneli Postup pre obnovu prístupu k subúčtu v Control Paneli je obdobný ako v prvom prípade, v tomto prípade zadávate údaje do druhého poľa vo formulári, pričom si musíte pamätať názov subúčtu, ku ktorému potrebujete získať heslo. Po kliknutí na Odoslať bude na kontaktnú emailovú adresu subkonta odoslaný podobný email ako v prvom prípade - v emaile uvidíte prihlasovacie meno, pre ktoré ste si vyžiadali zmenu hesla a odkaz, na ktorý kliknite a dva krát si zadajte nové heslo. Aj v tomto prípade je postup rovnaký ako pri obnove hesla pre hlavný prístup do Control Panela. Upozornenie: Je možné, že posielanie hesla pre subúčet vlastník Control panela zakázal. V tom prípade je potrebné, aby ste kontaktovali vlastníka Control Panela alebo ak ste priamo vy vlastník, tak si musíte obnoviť plný prístup podľa návodu vyššie a heslo pre subúčet potom viete zmeniť priamo v sekcii Účty. Obnova prístupu do Control Panela pre multihosting Môže nastať aj prípad, že máte u nás objednanú len službu Multi X (Multihosting) a potrebujete obnoviť prístup do Control Panela. V tomto prípade namiesto domény použijete ID vášho multihostingu, podobne ako v príklade na obrázku: Po kliknutí na Odoslať bude na kontaktnú emailovú adresu multihostingu odoslaný podobný email ako v prvom prípade pri obnove plného prístupu - v emaile uvidíte prihlasovacie meno účtu a odkaz, na ktorý kliknite a dva krát si zadajte nové heslo. Aj v tomto prípade je postup rovnaký ako pri obnove hesla pre hlavný prístup do Control Panela. Obnova prístupu do Control Panela pre virtuálny server (VPS) V tomto prípade je to veľmi podobné, ako v prípade multihostingu. Do políčka kam sa zapisuje doména, vložíte ID názvu vášho virtuálneho servera, napr. Virtual-1234 a odošlete požiadavku.
  8. Horde je webovou alternatívou spravovania emailov k RoundCube, svojho času veľmi populárnou, ale vývoj v posledných rokoch už nenapreduje tak dobre a preto na našich serveroch preferujeme RoundCube. Ak máte emailovú schránku, ktorú si spravujete cez Horde, tie isté emaily si môžete spravovať aj cez RoundCube Webmail (za predpokladu, že emaily si spravujete na našich serveroch). Táto možnosť sa však netýka kontaktov, ktoré je potrebné presunúť / prekopírovať. Ako na to, sa dozviete v našom návode. Export kontaktov z Horde Tento postup môžete zrealizovať na hociktorom webmaile Horde, či už u nás alebo u iných prevádzkovateľov hostingu. Prihláste sa do Horde a podľa obrázku nižšie sa preklikajte k exportu kontaktov spôsobom, že hore v menu kliknite priamo na Adresár, potom naľavo v menu na Import/Export, na stránke sa zobrazí sekcia Exportovať Adresár. V časti Vyberte formát exportu nájdete možnosti Hodnoty oddelené čiarkou (formát .csv), či tabulátorom (formát .tsv), ako aj súbory vCard (formát .ics). V zásade by ste mali vedieť exportovať všetky formáty, ak máte s tým skúsenosti, môžete vyskúšať rôzne formáty (niektoré vyžadujú pred importom špeciálne nastavenia), ale ak nemáte s tým skúsenosti, tak odporúčame si vybrať typ vCard (3.0) (formát .ics). V nastaveniach si ešte zvoľte aký adresár chcete exportovať (najskôr budete mať len jeden, tak nemusíte nič vyberať) a kliknite na Export. Kliknutím na Export sa exportuje súbor s názvom kontakty.ics, ktorý si uložte do počítača. Upozornenie: Výnimočne môže nastať situácia, že export zablokuje antivír. Keď kliknete na Export a nič sa nebude diať, pozrite si do záznamov antivíru, či nezablokoval túto akciu. Ak áno, dajte si webovú adresu Horde do výnimiek alebo vypnite na pár minút webový štít a exportujte si kontakty znovu. Import kontaktov do RoundCube Prihláste sa do RoundCube a naľavo v menu kliknite na ikonu Kontakty: Následne hore vpravo v menu kliknite na Import: Vyskočí okno, kliknite na Prehľadávať, nájdite si v počítači súbor kontakty.ics a dvojitým kliknutím naň ho nahrajte do formulára. Na obrázku nižšie vidíte odporúčané nastavenia, ktoré použite pri importe - ich popis, ako aj popis ostatných možností, nájdete pod obrázkom: Po načítaní súboru s kontaktmi do formulára si následne vyberte možnosti z ponuky Importovať priradenia do skupín, to je už na vás, čo si vyberiete, všeobecne odporúčame vybrať možnosť Všetky (vytvoriť skupiny ak je to potrebné). Ak ste v Horde mali kontakty porozdeľované do rôznych skupín, tak touto voľbou sa naimportujú aj skupiny. Možnosti: Nič - nenaimportujú sa žiadne skupiny, naimportujú sa len kontakty, ktoré bude zaradené mimo skupín, takže ak v Horde ste mali kontakty v skupinách, do RoundCube sa nenaimportujú do skupín, aj keď existujú. Všetky (vytvoriť skupiny ak je to potrebné) - naimportujú sa všetky skupiny a kontakty sa zaradia do nich tak, ako ste ich mali zaradené v Horde Len pre existujúce skupiny - kontakty sa naimportujú len do tých skupín, ktoré existujú, ostatné kontakty sa naimportujú bez zaradenia Ak importujete kontakty viac krát, tak RoundCube si striktne stráži duplicity, ak nájde rovnaké kontakty, tak import ich preskočí, naimportujú sa len nové. Označením voľby Nahradiť celý adresár kontaktov sa naimportujú všetky kontakty, aj keď už existujú a nové kontakty prepíšu pôvodné pôvodné kontakty. Ak nemáte istotu ako sa zachová adresár po importe, pôvodný adresár v RoundCube (ak ovšem už existuje) si môžete kedykoľvek exportovať pred samotným importom z Horde.
  9. Ak si chcete zaregistrovať .EU doménu, starostlivo dbajte na to, aby všetky potrebné údaje, ktoré ste do objednávky zadali, boli správne a aktuálne. Ak správca domény .EU EURid pri kontrole registrácie novej domény narazí na nejaký problém alebo nejasnosť (napr. nesprávne zadané PSČ, v prípade firmy IČO a pod.), môže od vás žiadať overenie údajov, čo môže byť v niektorých prípadoch zdĺhavý proces. Upozornenie: Ak toto overenie nezrealizujete v potrebnej lehote (čo je obyčajne len niekoľko týždňov), doména bude suspendovaná a bude potrebné, aby ste EURidu najprv zaslali doklad totožnosti podľa tohto návodu a až potom pokračovali overovaním pomocou tohto návodu. EURid zistil nejasnosti v poskytnutých údajoch Ak by nastala takáto situácia, EURid vám to oznámi formou emailu takýmto alebo podobným textom, v ukážke je podstatná časť: Milý držiteľ doménového mena .eu, Zaregistrovali ste si DOMENA.eu u EXO TECHNOLOGIES spol. s r.o.. Tento registrátor je akreditovaný EURidom, správcom registra doménových mien.eu, .ею (cyrilské písmo) a.ευ (grécke písmo). V rámci nášho postupu registrácie zhromažďujeme osobné údaje v súlade s našimi Pravidlami ochrany osobných údajov, aby sme potvrdili vašu totožnosť ako držiteľa vami vybraných doménových mien a poskytli vám najlepšia možné služby. Nasledujúce registračné údaje spojené s vašim(i) doménovým(i) menom(menami) musia byť potvrdené do 14 kalendárnych dní: Name: MENO PRIEZVISKO Street: ULICA Postal Code: Poštové smerovacie číslo City: MESTO Country: KRAJINA Phone: +421.TEL ČÍSLO Email: EMAILOVÁ@ADRESA Citizenship: OBČIANSTVO Potvrdenie vašich registračných údajov je jednoduché a bezplatné: - Prihláste sa na našu zabezpečenú platformu (https://my.eurid.eu/sk/auth/login/?next=/sk/&domain=DOMENA.eu&email=EMAILOVÁ@ADRESA) EURid vám týmto emailom oznámil, že bude od vás vyžadovať potvrdenie registrácie domény, čo je potrebné zrealizovať do 14 dní, inak dôjde k suspendácii domény (nebudete ju môcť používať). V článku nasleduje postup, ako správne zrealizovať overenie domény. Krok č. 1 - Kontrola a aktualizácia údajov domény v Control Paneli Najprv si skontrolujte údaje domény v Control Paneli a ak je potreba ich aktualizovať, pošlite nám požiadavku aktualizácie údajov vo WHOIS podľa návodu. Po aktualizácii údajov v Control Paneli a aj WHOIS, nasledujte odkaz v emailovej správe a pokračujte nasledovne: Krok č. 2 - Overenie údajov v MyEURid Sú dve možnosti ako si svoju doménu .EU overiť u správcu domény EURid: Prihlásenie cez odkaz v emaile (rýchlejší spôsob, odporúčaný) V emaile, ktorý ste obdržali od EURidu, nájdite odkaz, ktorý vyzerá podobne ako v tomto príklade: https://my.eurid.eu/sk/auth/login/?next=/sk/&domain=DOMENA.eu&email=EMAILOVÁ@ADRESA a kliknite naň. Otvorí sa stránka s formulárom: Ako vidíte podľa popisu, kliknutím na odkaz v emaile ste si zároveň na svoju emailovú adresu odoslali kód, ktorý použijete pre prihlásenie do prostredia MyEURid. Prihlásenie cez stránku MyEURid Ak sa neplánujete hneď prihlasovať, ale len proste si otvoriť stránku s prihlasovacím formulárom, kliknite na odkaz https://my.eurid.eu/sk a otvorí sa stránka, kam zadáte názov domény a emailu použitého vo WHOIS - čo je druhý spôsob prihlásenia. Použite vtedy, ak neplánujete hneď overovať svoju doménu alebo email od EURidu ste už vymazali. Či už ste si stránku MyEURid otvorili cez odkaz v emaile alebo ste si otvorili priamo stránku, kód, ktorý ste dostali na email, použite pre prihlásenie do 2 hodín od jeho prijatia a prihláste sa. Overovací proces v MyEURid Po prihlásení do prostredia MyEURid sa riaďte sa inštrukciami. Uvidíte takúto stránku ako na obrázku nižšie a ak zároveň uvidíte červené okno s názvom Potvrdenie registračných údajov, je potrebné údaje overiť. Kliknite na Potvrdiť moje registračné údaje v červenom okne: Na ďalšej strane kliknite na Začať proces overenia: Upozornenie: Predtým, než začnete overovať, sa uistite, že údaje v ľavom okne (Moje registračné údaje) sú správne a aktuálne. Ak nie sú, najprv nás požiadajte o zmenu WHOIS (ak ste medzitým zrealizovali Krok č. 1 v tomto návode, tak by ste tam údaje mali vidieť aktuálne). Nepokračujte v overovacom procese, ak údaje v sekcii Moje registračné údaje sú neplatné alebo nekompletné. Na ďalšej strane sa úplne dole preklikajte cez odkazy, pokým sa neukáže spôsob prijatia platby - toto je najjednoduchší spôsob overenia domény: Do políčok zadáte vyžadované bankové údaje a kliknete na Odoslať. Do 2 pracovných dní vám príde malá platba s referenčným číslom. Prihláste sa znovu na EURid (buď kliknite sem a do políčok zadajte názov vašej domény a emailovú adresu (uvedenú vo WHOIS) alebo môžete ísť cez rovnaký odkaz, ktorým vám prišiel v emaile, v ktorom vás EURid vyzval na overenie registrácie - takže znovu si vyžiadate prístupový kód) a po prihlásení uvidíte takúto stránku: Kliknite na Zadajte kód (čo bude referenčné číslo z platby) a začnite proces overenia. Postupujte podľa inštrukcií na stránke, čím overíte svoju registráciu. Do políčok zadajte referenciu platby a sumu, ktorú vám EUrid zaslal na účet. Napr. 5 centov: Ak ste zadali správne údaje, EURid to potvrdí: Keď kliknete na Späť na domovskú stránku, tak EURid už bude hlásiť, že doména bola overená. Po overení domény už môžete svoju doménu plnohodnotne využívať. EURid tento proces potreby overenia .EU domény zaviedol v septembri 2022 ako novinku, tak je možné, že medzitým sa mohli niektoré kroky pozmeniť. V prípade nejasností v postupe nás kontaktujte. Tip: Nestihli ste overenie? Prečítajte si návod Overenie správnosti údajov suspendovanej .EU domény ako pokračovať v overení vašej domény.
×
×
  • Vytvoriť nové...