Súbory cookie sú nevyhnutné pre plynulý chod našej webstránky a poskytovanie našich služieb. Zároveň používame cookies na zacielenie reklamy a aby ste čo najlepšie vedeli využívať našu internetovú stránku. Vaše osobné údaje budú spracované a informácie z vášho zariadenia (súbory cookie, jedinečné identifikátory a ďalšie údaje zariadenia) môžu byť uchovávané, používané a zdieľané s dodávateľmi tretích strán, prípadne používané konkrétne týmto webom alebo aplikáciou. Niektorí dodávatelia môžu spracúvať vaše osobné údaje na základe oprávneného záujmu, proti ktorému môžete vzniesť námietku. Svoj súhlas môžete kedykoľvek odvolať. Ďalšie informácie a možnosti nastavenia vašich preferencií nájdete v rámci našich Podmienok ochrany súkromia. Súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov?
nevyhnutné cookies - cookies potrebné pre plynulý chod stránky a poskytovanie našich služieb
voliteľné cookies - cookies zabezpečujúce personalizáciu reklám a zber analytických a štatistických dát návštevnosti pre zlepšenie našich služieb
EXO HOSTING
Jump to content
  • Ako sa pripojiť pomocou FTP a nahrať si stránku na server


    Guest Anonymous
    • Ako si vytvoriť a nastaviť prihlasovacie údaje pre FTP pripojenie a nahrať stránku na server.

    Ak si chcete vytvoriť webovú stránku a k vašej doméne už máte aj webové miesto, tak potrebujete nahrať obsah na server.

     

    Vytvorenie, nastavenie alebo zmena účtu FTP

     

    Prvé, čo je potrebné vykonať, je vytvoriť si alebo aktualizovať FTP účet. Každá doména po priradení do Control Panela má vytvorený základný FTP účet, ku ktorému si môžete zmeniť heslo - základné heslo je rovnaké ako do Control Panela (heslo pre FTP odporúčame zmeniť z bezpečnostných dôvodov).

    Heslo k FTP si môžete zmeniť cez Control Panel, naľavo v menu kliknite na Webhosting, vyberte doménu, ku ktorej chcete zmeniť alebo nastaviť heslo k FTP a v sekcii služieb kliknite na Správa FTP účtov:

     

    cp-sprava-ftp-uctov.png

     

    Keď kliknete na Správa FTP účtov, uvidíte informácie o FTP údajoch (serveroch a portoch), dočasnú adresu vašej webovej lokality (zobrazí obsah stránky aj keď ešte nefungujú DNS záznamy) a základné konto pre prihlásenie na FTP (s názvom vašej domény), pomocou ktorého sa môžete prihlásiť na server. Ako prvé odporúčame kliknúť na modrú ceruzku napravo a upraviť si konto, vysvetlenie pod obrázkom:

     

    cp-hlavny-ftp-ucet.png

     

    Po kliknutí na modrú ceruzku si môžete si nastaviť (resp. vygenerovať) nové heslo. Pôvodné heslo, je rovnaké ako ku Control panelu, preto z bezpečnostných dôvodov odporúčame si ho zmeniť na iné. Postačí kliknúť na Generovať, heslo si skopírujte (budete ho potrebovať) a dole kliknite na Zmeniť:

     

    cp-hlavny-ftp-ucet-nove-heslo.png

     

    Pri generovaní hesla sa automaticky zobrazuje nápoveda, či heslo spĺňa bezpečnostné požiadavky. Preto heslo si môžete zadať aj nejaké svoje, ak bude spĺňať všetky požiadavky.

    Taktiež si môžete nastaviť Špeciálnu ochranu FTP konta, predvolená možnosť je nastavená na slovenské a české IP adresy, ak cestujete mimo týchto krajín a potrebujete používať FTP, odporúčame ochranu vypnúť úplne.

    • Bez ochrany ftp konta - na FTP budete mať povolenie sa prihlásiť zo všetkých krajín vo svete
    • Rozsah ip adries - tu si nastavte IP adresu (alebo adresy), z ktorých sa bežne pripájate. Ak váš internetový provider vám zmení IP adresu, ktorá bude mimo rozsah, pripojenie nebude možné a bude potrebné si IP adresu aktualizovať. Túto možnosť odporúčame používať len vo výnimočných prípadoch a ideálne ak používate len pevnú IP adresu.
    • FTP štít (iba sk a cz ip adresy) - pripojenie bude povolené len zo známych slovenských a českých IP adries uložených v našej databáze. Ak máte vybranú túto možnosť a bezpečne viete, že ste na slovenskej alebo českej IP adrese, navštívte stránku Moja IP adresa, skopírujte si vašu IP adresu a pošlite nám ju na email support@exohosting.sk, aby sme ju mohli zaradiť do databázy. V prípade ak sa súrne potrebujete pripojiť na FTP, odporúčame dočasne zrušiť túto možnosť (prepnúť na možnosť Bez ochrany ftp konta)

     

    Vytvorenie FTP prístupu pre konkrétnu zložku alebo subdoménu

     

    FTP kontá pre prípad potreby si môžete nastaviť aj pre prihlásenie do konkrétnej zložky alebo subdomény. Tieto zložky alebo subdomény, ku ktorým chcete vytvoriť priamy FTP prístup, musia fyzicky existovať, takže najprv si vytvorte zložku (adresár) resp. subdoménu, ak zložka / subdoména fyzicky neexistuje, nebude možné FTP konto vytvoriť. Potom vytvorte samotné FTP konto a v tomto prípade je potrebné zadať cestu k zložke ako v príklade na obrázku...

     

    cp-ftp-ucet-pre-zlozku.png

     

    ... alebo k subdoméne. Všimnite si, ako sa adresa v poli Adresár, oproti prvému prípadu.

     

    cp-ftp-ucet-pre-subdomenu.png

     

    Aké meno zvolíte, také sa automaticky priradí k názvu domény a spolu vytvoria prihlasovacie meno pre ďalší účet na FTP. Napríklad ak pri vytváraní nového FTP účtu zvolíte prihlasovacie meno programator, a doménu máte exotechnologies.sk, tak konečné prihlasovacie meno bude exotechnologies.sk.programator.

     

    cp-vytvorenie-ftp-uctu-pre-subdomenu.png

     

     

    Prihlásenie na server pomocou protokolu FTP

     

    Prihlásenie si môžete otestovať pomocou WebFTP na adrese https://monsta.dnsserver.eu/ - stačí vám zadať prihlasovacie meno (štandardne názov domény bez www) a heslo. Zadávať server nemusíte, ten je nastavený už automaticky.

     

    Prihlásenie pomocou Monsta FTP webového klienta:

    Na prihlásenie je potrebné zadávať server, stačí prihlasovacie meno a heslo.

     

    webftp-monsta-prihlasenie.png

     

    Monsta FTP odporúčame používať pre menšie úpravy stránky alebo v prípade núdze. Ak sa potrebujete pravidelne pripájať na server (FTP), odporúčame používať nejaký FTP klient. Viac informácií nájdete nižšie v sekcii Prihlásenie na server pomocou FTP klientov.

    Po prihlásení uvidíte východziu stromovú štruktúru adresárov na serveri

    • conf - tu nájdete php.ini súbory pre jednotlivé PHP verzie, súbory môžete upravovať podľa potreby
    • data - sem si môžete v prípade potreby dočasne odkladať zálohy súborov, adresár data je prístupný len cez FTP
    • logs - sem sa ukladali záznamy procesov, tie teraz nájdete v Control Paneli pod službou Logy, zložka bude v budúcnosti odstránená
    • public_html - sem nahrávajte súbory webovej stránky
      • _sub - pod public_html nájdete zložku _sub, sem nahrávajte zložky, ktoré majú byť subdoménami
    • ssh - systémová zložka
    • wrappers - systémová zložka

     

    webftp-monsta-ftp-adresare.png

     

     

    Všeobecné odporúčania pre začiatočníkov

    • stránku musíte nahrávať do adresára public_html - adresár public_html predstavuje u nás hlavnú (koreňovú, root) zložku, do ktorej treba nahrávať súbory, ak chcete mať stránku na hlavnej doméne
    • musí existovať indexová stránka - index.html, index.htm, index.php, index.php3 alebo index.wml, ak žiadnu takúto stránku nebudete mať, vaša doména bude vracať chybu 403 (Forbidden)
    • server rozoznáva malé a veľké písmena, čiže Index.html nie je to isté ako index.html - odporúčame používať malé písmená, niektoré redakčné systémy môžu používať aj veľké písmená, v tomto prípade odporúčame do týchto názvov nezasahovať
    • skontrolujte, či ste vymazali index.php, ktorý bol do vášho priestoru vložený po vytvorení konta - alebo si vytvorte vlastný index.php, ktorým pôvodný súbor prepíšete, inak sa bude zobrazovať naša východzia stránka s ponukou hostingových služieb
    • ak si chcete vytvoriť subdoménu, vytvárať ju musíte v zložke _sub (ktorá sa nachádza pod zložkou public_html), ako nazvete zložku v zložke _sub, tak sa bude nazývať subdoména, viac informácií nájdete v článku Ako si môžem vytvoriť subdoménu?
    • maximálna veľkosť jediného nahrávaného súboru môže byť 3000 MB

     

    Prihlásenie na server pomocou FTP a SSH klientov

     

    Pri správe súborov na serveri odporúčame používať FTP klient, vďaka ktorému si súbory webovej stránky budete vedieť spravovať pohodlnejšie. Nasledujúci zoznam obsahuje odporúčaných FTP klientov, kliknutím na odkaz sa presmerujete na konkrétny návod.

     

    Pokročilejší užívatelia môžu skúsiť použiť SSH klient.



    Link to Control Panel: https://setup.dnsserver.eu/

    See also this article

     

     

    See also this article

     

     


    User Feedback

    Recommended Comments

    There are no comments to display.


  • Blogs

    1. Roman
      Latest Entry

      By Roman,

      Surfovanie internetom a čítanie emailov, môže priniesť úskalia, ktoré môžu ohroziť vašu bezpečnosť alebo dokonca pripraviť bankový účet o úspory. Tento trend, ktorý sa internetom šíri už roky, sa označuje ako phishing. Ide o neologizmus, ktorý pochádza z angličtiny a vychádza zo slova fishing, čo znamená rybolov. A keď v rybolove chytáte ryby na návnadu, tak podobným spôsobom funguje aj phishing – účelom tejto zákernej taktiky je „uloviť“ dôverčivého návštevníka a získať od neho niečo, čo sa dá zneužiť, najčastejšie prihlasovacie údaje do bankového účtu.

      Ako dochádza k phishingu? Tak, že podvodníci rozosielajú podvodné emaily, ktorými návštevníkov nasmerujú na podvodné stránky, ktoré sa tvária ako dôveryhodné a bežne obsahujú formuláre na zadanie prihlasovacích údajov.

      Taktika pri phishingu prebieha takto: útočník vytvorí email, ktorý vzhľadom pripomína oficiálny email napr. od banky alebo pošty, či kuriérskej služby. Obeťou phishingu sa často stávajú banky, útočníci v ich mene rozosielajú emailové správy, napr. taký email môže upozorňovať na potrebu aktualizácie hesla do internetbankingu, na čo si treba dávať pozor, žiadna banka aktualizáciu hesla žiadať nebude. Ak v takomto emaile kliknete na odkaz, budete najskôr presmerovaní na falošnú stránku, ktorá imituje stránku banky a ak na takejto podvodnej stránke zadáte svoje prihlasovacie údaje, v skutočnosti ich odošlete útočníkovi, ktorý ich môže zneužiť na prihlásenie do vášho skutočného internetbankingu.

      V článku si predstavíme niekoľko príkladov podvodných emailov.

       

      Podvodný email imitujúci banku

      Nižšie je príklad podvodného emailu, ktorý sa tvári ako od banky, pod obrázkom si popíšeme dôvody, prečo email nie je od banky ale od podvodníka.

       

      36-1-m-bank.png

       

      Vždy ako prvé majte na pamäti, že žiadna banka vám nebude posielať emaily, aby ste si znovu aktivovali účet alebo spravili nejaké nastavenia vo vašom bankovom účte. Ak vám príde email, pri ktorom nie ste si istí, či nie je len podvrhom, tak si všimnite, kto je odosielateľ, resp. z akej emailovej adresy bol email odoslaný. Ak za zavináčom vidíte hocičo iné, len nie webovú adresu banky, ide o podvod. Pozor, za zavináčom môže byť webová adresa, ktorá sa snaží sfalšovať skutočný názov domény. Napr. v prípade banky SLSP môže ísť o doménu spls[.]sk, teda, že sú prehodené písmená, v prípade M-BANK môže ísť napr. o doménu nbank[.]sk, že je zamenené písmeno m za n a podobne.

      Ďalším príkladom podvodného emailu je text, ktorý na vás nalieha, aby ste učinili nejakú akciu a čo najskôr. Takýto email sa snaží vo vás nabudiť pocit ohrozenia, z textu sa dozviete, že váš účet je údajne ohrozený a je potrebné zmeniť heslo čo najskôr. Žiadna banka či iná finančná inštitúcia nebude žiadať zmenu hesla takýmto spôsobom, aj keď treba počítať s možnosťou, že banka môže rozoslať upozornenia v prípade bezpečnostného problému. K takýmto situáciám však dochádza skutočne len výnimočne.

      Text v podvodnom emaile môže byť v rôznych jazykoch, ak je v angličtine a viete, že nejde o zahraničnú stránku, ktorej služby využívate, tak je takmer úplne isté, že ide o podvrh. Ak je v slovenčine, prípadne v češtine, môžete si všimnúť, že text je v "lámanej" forme, teda nemusí byť gramaticky správny, môže mať nezvyklý slovosled a pod., text pripadá ako keby bol preložený cez translátor.

      Veľmi dôležité je všímať si, na akú adresu odkazuje tlačidlo, ktoré vás vyzýva na vykonanie akcie, ako na obrázku vyššie kliknite tu. Ak myšou nabehnete na tlačidlo, tak obyčajne dole vľavo uvidíte, kam odkaz mieri – v tomto prípade vidíme, že odkazuje na doménu cutt[.]ly, ktorá slúži na skracovanie odkazov a ktovie kam ten odkaz smeruje. Banky nepoužívajú skracovače odkazov, tak toto je ďalší so znakov, ktorý upozorňuje na to, že email je podvrhom.

       

      Podvodný email imitujúci Slovenskú poštu

      Minulý rok sa značne rozšírili podvodné emaily, ktoré vyzerali, ako keby boli odoslané Slovenskou poštou, príklad takého emailu je nižšie na obrázku

       

      36-2-slovenska-posta.png

       

      Ako v príklade podvodného emailu, ktorý sa vydával za banku, aj v tomto prípade môžete vidieť niekoľko znakov, ktoré nás upozorňujú, že ide o podvod. Všimnite si zvláštnu adresu odosielateľa, ktorá nijako nesúvisí so Slovenskou poštou.

      Hoci text môže vyzerať dôveryhodne, viete, že o podvod ide najmä vtedy, ak zo Slovenskej pošty neočakávate zásielku. Navyše, ak myšou nabehnete na tlačidlo Potvrďte tu, tak dole vľavo môžete vidieť odkaz na neznámu lokalitu cutt[.]ly podobne ako v predchádzajúcom prípade. V žiadnom prípade nikam neklikajte, email označte za spam a zmažte.

       

      Podvodný email imitujúci PayPal

      Tento príklad podvodného emailu je trochu viac sofistikovaný. Tvári sa, že bol odoslaný službou PayPal z adresy jedného nášho mobilného operátora.

       

      36-3-o2-paypal.png

       

      Tak ako v príklade podvodného emailu z banky, aj v tomto prípade text emailu oznamuje, že nastal „bezpečnostný problém“ s platbou, a snaží sa ešte uistiť, že ak máte niečo spoločné s touto platbou, tak nemusíte nič robiť, ale ak o žiadnej platbe nič neviete, tak kliknutím na tlačidlo ju môžete zrušiť. Je veľmi vysoká pravdepodobnosť, že skôr budete patriť do skupiny, ktorá s danou platbou nemá nič spoločné a teda by ste mali kliknúť na tlačidlo Zrušiť túto platbu. Nabehnutím myšou na odkaz môžete vidieť, že odkaz mieri na skracovaciu službu bit[.]do a s PayPal nemá nič spoločné, takže nikam neklikajte.

      V čom je tento email nebezpečnejší ako predchádzajúce dva podvodné emaily? V tom, že útočníkovi sa podarilo skryť za adresu nášho mobilného operátora, ktorú náš mobilný operátor skutočne používa. V tomto prípade vie pomôcť pohľad do zdrojového kódu emailu, kde môžete vidieť pôvodnú adresu, z ktorej to bolo reálne odoslané, ak však nič také nenájdete, je pravdepodobné, že u odosielateľa bol bližšie nešpecifikovaný bezpečnostný problém, v takomto prípade nie je zlé odosielateľa upozorniť, že z jeho adresy sú odosielané podvodné emaily.

       

      Podvodný email imitujúci potrebu zmeny hesla do emailovej schránky

      S podobnými emailami sa môžete stretávať často. Podvodný email vás upozorňuje, že vaše heslo čoskoro exspiruje a treba ho nastaviť znovu.

       

      36-4-password-reset.png

       

      Teoreticky je možné, že dostanete podobný email, ak využívate služby na internete, ktoré vyžadujú zmenu hesla aspoň raz za rok, dokonca aj niektoré banky môžu posielať podobné emaily, ale každý takýto email musí spĺňať minimálne podmienky, aby bol odoslaný z adresy banky a odkazy, či tlačidlá smerovali na skutočné stránky banky.

      V obrázku uvedenom vyššie však je možné vidieť, že ide o podvod, ktorý sa snaží ukradnúť heslo do schránky na našich serveroch. Doslova ide o to, že ak chceme naďalej použivať pôvodné heslo, musíme kliknúť na tlačidlo, ktoré nás presmeruje na neznámu stránku (ako vidieť nižšie) a tam zadať prihlasovacie údaje do schránky, čím sa platnosť pôvodného hesla údajne predĺži. V tomto konkrétnom prípade je to nezmysel, žiadna služba nevyžaduje potvrdenie pôvodného hesla, takže takéto emaily môžete označiť za spam a vymazať. Navyše, ako odosielateľa vidíte neznámy server, ktorý so servermi Exo Hosting nemá nič spoločné.

       

      Podvodný email imitujúci potrebu vyprázdnenia plnej emailovej schránky

      Nižšie je príklad podvodného emailu, ktorý už na prvý pohľad vyzerá, že nebude v poriadku.

      36-5-email-quota.png

       

      Email bol odoslaný hromadne na neznáme adresy, je napísaný veľmi lámanou slovenčinou a odkaz sa ani nesnaží skryť, takže jasne vidieť kam odkazuje. Ak vám príde takýto email, ktorý už na prvý pohľad vyzerá byť nedôveryhodný, môžete ho rovno označiť za spam a vymazať.

       

      Ako na phishing?

      S podvodnými správami sa stretol a aj stretne asi každý. Dôležité je, aby ste svoj počítač / operačný systém udržiavali aktuálny a tak isto používali najnovšie verzie antivírusových programov, webových prehliadačov a emailových klientov. Práve nedostatočne zabezpečené systémy sa môžu stať terčom pre vírusy, trójske kone, či červy, čím sa podieľajú na šírení nevyžiadaných správ.

      Ak vám príde email, o ktorého pravosti pochybujete, vždy si všímajte, z akej adresy vám bol odoslaný a ak sú v emaile odkazy, všímajte si kam vedú na aké lokality, či kam odkazujú tlačidlá v nich uvedené.

      Takéto emaily označte za spam a vymažte, váš emailový klient sa postupne naučí filtrovať takéto správy a budete ich dostávať menej.

      Ak sa už stalo, že ste klikli na podozrivý odkaz, ešte sa nemusí nič diať, všímajte si na akú stránku ste sa preklikli, ak ide o neznámu webovú lokalitu, ktorá v poli adresy vám nie je známa, tak tam nezadávajte žiadne údaje a zo stránky ihneď odíďte.

      Ak už sa stalo, že ste sa nechali oklamať a napr. na podvodnej stránke ste zadali svoje prihlasovacie údaje do internetbankingu, tak okamžite telefonicky kontaktujte svoju banku.

      Na internete si môžete nájsť niekoľko testov, pomocou ktorých si môžete overiť, aké máte schopnosti rozlišovať pravé správy od podvodných, jeden z takýchto testov nájdete na tejto stránke. Musíte správne rozlíšiť 15 emailov, niektoré môžu byť v poriadku, iné sú podvodné.

      Ak by ste sa s podvodnými emailami stretávali častejšie, môžete nám poslať ich zdrojové kódy na našu emailovú adresu support@exohosting.sk pre bližšiu analýzu.

       

       

    2. News and information

      • 1
        entry
      • 0
        comments
      • 30
        views

      Recent Entries

      Roman
      Latest Entry

      By Roman,

      Vážení zákazníci, v septembri 2023 sa zameriavame na aktualizáciu SQL databáz (MySQL, MariaDB a PostgreSQL).

      10. septembra sme aktualizovali databázy MariaDB verzie 10.5 a 10.6 na 10.11, vďaka čomu databázy MariaDB budú mať plnú podporu až do roku 2028 (kedy už bude ďalšias plne podporovaná verzia).

      O ostatných aktualizáciách vás budeme informovať v tomto článku.

×
×
  • Create New...