Súbory cookie sú nevyhnutné pre plynulý chod našej webstránky a poskytovanie našich služieb. Zároveň používame cookies na zacielenie reklamy a aby ste čo najlepšie vedeli využívať našu internetovú stránku. Vaše osobné údaje budú spracované a informácie z vášho zariadenia (súbory cookie, jedinečné identifikátory a ďalšie údaje zariadenia) môžu byť uchovávané, používané a zdieľané s dodávateľmi tretích strán, prípadne používané konkrétne týmto webom alebo aplikáciou. Niektorí dodávatelia môžu spracúvať vaše osobné údaje na základe oprávneného záujmu, proti ktorému môžete vzniesť námietku. Svoj súhlas môžete kedykoľvek odvolať. Ďalšie informácie a možnosti nastavenia vašich preferencií nájdete v rámci našich Podmienok ochrany súkromia. Súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov?
nevyhnutné cookies - cookies potrebné pre plynulý chod stránky a poskytovanie našich služieb
voliteľné cookies - cookies zabezpečujúce personalizáciu reklám a zber analytických a štatistických dát návštevnosti pre zlepšenie našich služieb
EXO HOSTING
Skočiť na obsah
  • Aké servery a porty si nastaviť pre IMAP, POP a SMTP


    Nastavenie prijímania a odosielania pošty v emailových klientoch

    Ak potrebujete nastaviť prijímanie a odosielanie emailov v niektorom emailovom klientovi (napr. Outlook, Thunderbird a pod.), tu nájdete zoznam serverov a portov, ktoré treba zadať do nastavení, aby prijímanie a posielanie emailov fungovalo správne.

    Predtým, než začnete s nastaveniami emailového klienta, si najprv otestujte prihlásenie cez RoundCube Webmail, kde v prihlasovacom formulári zadáte celú emailovú adresu ako meno používateľa; a ručne (alebo sa uistite, že máte heslo správne skopírované bez medzier na začiatku alebo konci) zadajte heslo k schránke. Úspešným prihlásením si takto overíte, že máte správne heslo k svojej emailovej schránke. Zároveň odporúčame si v schránke otestovať prijímanie a odosielanie emailových správ, aby ste sa uistili, že vaša emailová schránka je plne funkčná, bez obmedzení.

    Ak si heslo nepamätáte, kedykoľvek si môžete vo svojom Control Paneli vygenerovať heslo nové, ktoré obyčajne funguje do minúty.

     

    Upozornenie:

    Pozorne si prečítajte aké porty k akým serverom treba nastaviť, a či ide o zabezpečené pripojenie alebo nie. Nesprávne kombinácie sú častou príčinou, že prijímanie alebo odosielanie emailov v klientoch nefunguje alebo hlási problém s certifikátom.

     

    Prijímanie emailovej pošty

     

    IMAP nastavenia

    IMAP (Internet Message Access Protocol) (niekedy aj IMAP4) je protokol, ktorý umožňuje vzdialený prístup k emailovej schránke - v praxi to znamená, že ak v emailovom klientovi si nastavíte príjem správ prostredníctvom protokolu IMAP, vo svojom klientovi si priamo riadite obsah emailovej schránky, podobne ako keby ste si schránku riadili priamo vo Webmaile. Výhoda tohto protokolu je synchronizácia - ak v klientovi vymažete správy, budú vymazané aj v schránke, ak správy presuniete z jednej zložky do druhej, presunú sa aj v emailovej schránke.

    Protokol IMAP je ideálne riešenie, ak používate viacero zariadení (počítač, notebook, tablet, či smartphone) a potrebujete vo všetkých zariadeniach vidieť rovnaký obsah. Zároveň však dbajte na to, aby ste si emailové správy udržiavali s prehľadom a zbytočné, či nepotrebné správy mazali (aj z Koša) alebo v klientovi presúvali do lokálnych priečinkov. Ak nebudete správy vymazávať vo vašom klientovi, tak budú stále prítomné v schránke a časom sa schránka môže úplne zaplniť a ďalšie správy prestane prijímať. Aby ste sa vyhli problémom so zaplnenými schránkami, odporúčame si zapnúť (alebo sa uistiť, že máte zapnutú) notifikáciu o zaplnených schránkach.

     

    Nastavenie IMAP s použitím SSL zabezpečenia (odporúčané):
     

    IMAP server: mail.exohosting.com
    Port: 993
    Zabezpečenie: Áno (SSL/TLS)

     

    Nižšie na obrázku je príklad nastavenia zabezpečeného pripojenia IMAP v emailovom klientovi Thunderbird.

    Napr. vlastníte emailovú adresu nazov-schranky@adresa.sk. Pri použití zabezpečeného servera mail.exohosting.com musíte použiť port 993 (IMAP) a pripojenie zabezpečené pomocou SSL/TLS:

     

    imap-993.png

     

     

    Nastavenie IMAP bez použitia SSL zabezpečenia

    • nastavenie bez použitia SSL zabezpečenia je alternatívna možnosť, použite len vtedy, ak sú -nejaké- problémy so zabezpečeným pripojením

     

    IMAP server: mail.<vasadomena.koncovka>
    Port: 143
    Zabezpečenie: Nie

     

    Nižšie na obrázku je príklad nastavenia nezabezpečeného pripojenia IMAP v emailovom klientovi Thunderbird.

    Napr. vlastníte emailovú adresu nazov-schranky@adresa.sk. V tomto prípade, ak použijete server mail.adresa.sk, tak port musíte nastaviť 143 a zabezpečenie pripojenia žiadne.

     

    imap-143.png

     

     

    POP nastavenia

    POP (Post Office Protocol) (alebo ešte stále často POP3) je protokol, ktorý sa používa pre sťahovanie emailových správ z emailovej schránky - ak používate viac klientov na viacerých počítačoch tak správy, ktoré ste si do klienta pomocou protokolu POP stiahli, tak sa na ďalšom počítači stiahnu znovu. Oproti protokolu IMAP má výhodu, že je jednoduchší na implementáciu, v prípade veľkých emailových schránok obvykle pracuje rýchlejšie, nevýhodu má v tom, že sa nesynchronizuje s emailovou schránkou.

    Keďže v prípade POP sa zo servera len sťahujú kópie správ, je veľmi dôležité, aby ste si v emailovom klientovi nastavili obdobie, po akej dlhej dobe sa majú stiahnuté emaily zo schránky vymazať. Ak tak neurobíte, tak vaša schránka sa bude čoraz viac zapĺňať, až sa zaplní úplne, prestane ďalšie správy prijímať a potom bude nutné sa prihlásiť na Webmail a správy si zmazať manuálne. Zároveň odporúčame, aby ste si možnosť mazania po určitých dňoch, nastavili vo všetkých klientoch rovnako (napr. po 14 dňoch). Ak ste si nastavili dlhšiu lehotu na zmazanie emailov po stiahnutí zo servera, odporúčame si zapnúť (alebo sa uistiť, že máte zapnutú) notifikáciu o zaplnených schránkach.

     

    Nastavenie POP s použitím SSL zabezpečenia (odporúčané):

     

    POP server: mail.exohosting.com
    Port: 995
    Zabezpečenie: Áno (SSL/TLS)

     

    Nižšie na obrázku je príklad nastavenia zabezpečeného pripojenia POP v emailovom klientovi Thunderbird.

    Napr. vlastníte emailovú adresu nazov-schranky@adresa.sk. Pri použití servera mail.exohosting.com musíte použiť port 995 (POP) a zabezpečenie pripojenia SSL/TLS.

     

    pop-995.png

     

     

    Nastavenie POP bez použitia SSL zabezpečenia

    • nastavenie bez použitia SSL zabezpečenia je alternatívna možnosť, použite len vtedy, ak sú -nejaké- problémy so zabezpečeným pripojením

     

    POP3 server: mail.<vasadomena.koncovka>
    Port: 110
    Zabezpečenie: Nie

     

    Nižšie na obrázku je príklad nastavenia nezabezpečeného pripojenia POP v emailovom klientovi Thunderbird.

    Napr. vlastníte emailovú adresu nazov-schranky@adresa.sk. V tomto prípade, ak použijete server mail.adresa.sk, tak port musíte nastaviť 110 (POP) a zabezpečenie pripojenia žiadne.

     

    pop-110.png

     

     

    Odosielanie emailovej pošty

     

    SMTP nastavenia

    SMTP (Simple Mail Transfer Protocol) je jednoduchý protokol umožňujúci odosielanie emailových správ z vášho emailového klienta. Protokol zrealizuje doručenie emailovej pošty pomocou priameho spojenia medzi odosielateľom a adresátom.

    Pričom platí:

    • ak na prijímanie správ používate protokol IMAP, odoslaná pošta (SMTP) sa ukladá na serveri a uvidíte ju vo všetkých zariadeniach, ktoré sa k danej schránke pripájajú cez IMAP
    • ak na prijímanie správ používate protokol POP, odoslaná pošta (SMTP) sa ukladá len v tom zariadení, z ktorého ste správu odoslali

     

    Nastavenie SMTP s použitím SSL zabezpečenia (odporúčané):

     

    SMTP server: smtp.exohosting.com
    Port: 465
    Zabezpečenie: Áno (SSL/TLS)

     

    Nižšie na obrázku je príklad nastavenia zabezpečeného pripojenia SMTP v emailovom klientovi Thunderbird.

    Napr. vlastníte emailovú adresu nazov-schranky@adresa.sk. Pri použití zabezpečeného servera smtp.exohosting.com musíte použiť port 465 (SMTP) a zabezpečenie pripojenia SSL/TLS:

     

    smtp-465.png

     

    V prípade odosielania pošty cez zabezpečený server smtp.exohosting.com namiesto portu 465 môžete použiť aj port 587, v tomto prípade ale Zabezpečenie pripojenia musíte vybrať STARTTLS a nie SSL/TLS:

     

    SMTP server: smtp.exohosting.com
    Port: 587
    Zabezpečenie: Áno (STARTTLS)

     

    Príklad v obrázku zobrazuje správne nastavenie protokolu SMTP pri porte 587:

     

    smtp-587.png

     

     

    Nastavenie SMTP bez použitia SSL zabezpečenia

    • nastavenie bez použitia SSL zabezpečenia je alternatívna možnosť, použite len vtedy, ak sú -nejaké- problémy so zabezpečeným pripojením

     

    SMTP server: smtp.<vasadomena.koncovka>
    Port: 25
    Zabezpečenie: Nie

     

    Nižšie na obrázku je príklad nastavenia nezabezpečeného pripojenia SMTP v emailovom klientovi Thunderbird.

    Napr. vlastníte emailovú adresu nazov-schranky@adresa.sk. V tomto prípade, ak použijete server smtp.adresa.sk tak port musíte nastaviť 25 (SMTP) a zabezpečenie pripojenia žiadne.

     

    smtp-25.png

     

     

    Mám problémy aj so správnym nastavením

     

    Tip:

    V prípade akýchkoľvek problémov s prijímaním a odosielaním pošty, odporúčame sa najprv uistiť, či máte uhradené všetky služby (ideálne prihlásením do Control Panela, či prijímanie a odosielanie funguje cez Webmail a pred kontaktovaním technickej podpory odporúčame reštartovať všetky zariadenia (emailový klient, počítač) vrátane internetu (router, wifi).

     
     

    Problémy so zabezpečeným pripojením

    Výnimočne môže nastať, že aj v prípade správneho nastavenia serverov a portov máte problém s prijímaním a odosielaním emailov pomocou emailových klientov, ktoré sa prejavujú chybovými hláseniami v ohľade certifikátu.

    Ak máte nastavené SSL zabezpečenie (teda servery používate *.exohosting.com) a jedného dňa vám zrazu prestali fungovať emaily napr. v Outlooku, skontrolujte si, či máte antivírusový program aktualizovaný - samotný antivír, vrátane vírusovej databázy. Niekedy sa môže stať, že na antivír vyšla problémová aktualizácia, ktorá neumožňuje prijímať a / alebo odosielať emaily pomocou emailových klientov. Takýto stav zvyčajne trvá niekoľko hodín, maximálne deň-dva, pokým antivírová spoločnosť nevydá novú aktualizáciu, ktorá chybu so SSL odstráni. V tomto prípade odporúčame minimálne dočasne si nastaviť emailové kontá bez použitia SSL zabezpečenia.

    Ďalším problémom môže byť, ak používate starší emailový klient (často sa to stáva v prípade Outlooku), ktorý nepodporuje novšie typy šifrovania alebo jeho vydavateľ ukončil technickú podporu tohto klienta. Ak skutočne používate starší typ klienta (Outlook 2016, vrátane), odporúčame jeho aktualizáciu.

    Týka sa to aj starších operačných systémov, hoci v prípade už nepodporovaných Windows 7 alebo 8.1 sme nezaznamenali žiadne problémy s certifikátmi, odporúčame aktualizáciu aspoň na Windows 10 alebo rovno už Windows 11. V prípade ak používate archaické vydania ako Windows Vista alebo dokonca XP, tak problémy s certifikátmi budú veľmi pravdepodobné.

     

    Nesprávne zadaný server

    Pri zadávaní serverov sa uistite, že ste zadali server exohosting.com a nie exohosting.sk. Pre emaily používame koncovku .com.

     

    Meno

    Ak emailový klient si od vás pýta meno a zadáte tam svoje meno a po nastavení účtu prijímanie resp. posielanie správ nefunguje, tak do položky Meno zadajte celú emailovú adresu (moja-adresa@mojadomena.tld)

     

    Vyplnenie údajov (smartphone)

    Ak si vypĺňate údaje pre emailový klient, ktorý máte vo svojom smartphone (napr. iPhone), tak niektoré položky máte možnosť zadať ako voliteľné. V tomto prípade sa môže stať, že ak nevyplníte všetky položky, aj tie, ktoré sú len voliteľné, tak prijímanie alebo odosielanie správ nemusí fungovať. Odporúčame vyplniť všetky možné položky, vrátane voliteľných.

     

    Nefunguje nezabezpečené pripojenie

    Ak ste si nastavili nezabezpečené pripojenie pre odosielanie emailov (port 25) a máte problém odosielať, je pravdepodobné, že váš ISP (Internet Service Provider - Poskytovateľ internetového pripojenia) nepodporuje alebo rovno zakázal používanie portu 25 v jeho sieti. Odporúčame, aby ste použili zabezpečené pripojenie (porty 465 alebo 587).



    Odkaz na Control Panel: https://setup.dnsserver.eu/

    Pozrite aj tento článok

     

    Pozrite aj tento článok

     



  • Blogy

    1. Roman
      Najnovší zápis

      Pridal Roman,

      Telekomunikačný operátor Orange oznámil, že v priebehu februára 2025 začne blokovať port 25, ktorý sa používa na komunikáciu, konkrétne odosielanie emailov (SMTP). Komunikácia cez port 25 býva štandardne nešifrovaná, čo znižuje bezpečnosť komunikácie.

      Táto zmena nebude mať žiadny vplyv na využívanie a fungovanie našich služieb, ale ak vám internetové pripojenie zabezpečuje Orange a vo svojom emailovom klientovi máte v SMTP nastaveniach zadaný port 25, tak môžete mať pri odosielaní emailov problémy.

      My v EXO Hostingu svojim zákazníkom dlhodobo odporúčame používať pri nastavovaní SMTP pripojenia porty 465, prípadne 587, ktoré zabezpečujú šifrované pripojenie.

      Aký port používate v SMTP nastaveniach, si môžete skontrolovať vo svojich emailových klientoch, ak tam vidíte porty 465 alebo 587, nemusíte v nastaveniach nič meniť.

      Ak v SMTP nastaveniach vidíte port 25, tak bude potrebné, aby ste si ho zmenili na 465 (šifrovanie SSL) alebo na 587 (šifrovanie STARTTLS). V oboch prípadoch si taktiež musíte nastaviť server odosielanej pošty na smtp.exohosting.com. Táto zmena bude vyžadovať aj opätovné zadanie hesla, tak sa najprv uistite prihlásením na Webmail, že heslo ku svojej schránke viete.

       

      V emailových klientoch si SMTP porty upravíte nasledovne:

      Mozilla Thunderbird

       

      V Thunderbirde hore v hlavnom menu kliknite na Nástroje a následne dole v ponuke na Nastavenia účtu. Naľavo v stĺpci uvidíte zoznam emailových účtov, ktoré používate v Thunderbirde. V zozname sa presuňte dole a mali by ste vidieť položku Server pre odosielanie pošty (SMTP). Kliknite na ňu a v okne napravo sa vyrojí zoznam schránok so SMTP nastaveniami. Skontrolujte si všetky položky (všetkých schránok, ktoré máte u nás v EXO Hostingu) spôsobom, že na každú kliknete a dole sa zobrazí, aký server a port máte nastavený. Ak tam vidíte Názov servera: smtp.exohosting.com a Port: 465 (Zabezpečenie pripojenia: SSL/TLS) alebo Port: 587 (Zabezpečenie pripojenia: STARTTLS), je to v poriadku, nemusíte nič robiť.

      71-thunderbird-smtp-nastavenia-prehlad.png

       

      Ak tam však uvidíte Názov servera: smtp.<vasa-domena.tld>, Port: 25Zabezpečenie pripojenia: žiadne, hore napravo kliknite na tlačidlo Upraviť. Následne si upravte položky tak, aby ste ich mali podľa príkladu uvedeného nižšie. Okrem položiek Popis: (tam si dajte čo chcete, ideálne názov schránky) a Používateľské meno: (to je váš emailový účet, tu nemeňte nič). Kliknite na OK a skúste odoslať email. Thunderbird pri pokuse odoslať email by mal teraz zobraziť okno pre zadanie hesla do schránky, tak mu ho zadajte a email by sa už mal odoslať bez problémov.

      71-thunderbird-smtp-odporucane-nastavenia.png

       

      Microsoft Outlook a Apple Mail

       

      V prípade Microsoft Outlook môžete používať viac rôznych verzií, Orange pripravil manuál v PDF formáte, podľa ktorého môžete postupovať. Nastavenia sú obdobné ako v prípade vyššie uvedeného Thunderbirdu a manuál obsahuje aj návod k Apple Mail.

    2. Roman
      Najnovší zápis

      Pridal Roman,

      Na prelome februára a marca 2025 sme dokončili prvú fázu zmien zálohovacieho systému na našich serveroch, ktorá zahŕňa zjednodušenie a vylepšenie vnútornej infraštruktúry na zabezpečenie spoľahlivejšej stability a dostupnosti dát.

       

      Zmena vnútornej infraštruktúry zálohovacieho servera

       

      Jedna z prvých vecí, ktoré sme úspešne dokončili (už skôr ako tento kalendárny rok), bolo z dôvodu vyššej bezpečnosti napr. v prípade živelných pohrôm, fyzické presunutie zálohovacích serverov do serverovne v Petržalke, ktorá sa nachádza zhruba 10 kilometrov od datacentra Digitalis, kde máme hlavné servery. Medzi datacentrom a zálohovacou serverovňou máme prenajatú vlastnú trasu na technológii CWDM (Coarse Wavelength Division Multiplexing), čo znamená, že po tejto trase nemôže nik iný komunikovať a je vyhradená len pre naše potreby.

      Samotná štruktúra záloh sa zmenila tak, že odteraz FTP zálohy webu a SQL databáz sú dostupné v zložkách podľa dátumu (čo sme v prípade SQL databáz zrealizovali už oveľa skôr v Control Paneli ako môžete vidieť v našom návode Automatické zálohovanie SQL databáz v Control Paneli), kedy bola záloha vykonaná. To znamená, že odteraz budete presne vidieť, z ktorého dňa daná záloha pochádza a nebude potrebné si prepočítavať, v ktorej zložke sa nachádza záloha z akého dňa.

      Ako sa prihlásiť na zálohovací server, nájdete v našom návode Prístup k FTP záloham webu, ktorý sme zároveň aktualizovali po dokončení prvej fáze zmien zálohovacieho systému.

      Po prihlásení na zálohovací server uvidíte dva priečinky:

      • db - záloha SQL databáz
      • web - tu nájdete zálohy FTP súborov

      Oba priečinky obsahujú podpriečinky /backups/ a /snapshots/.

       

      Zálohy SQL databáz

      Zálohy SQL databáz nájdete na zálohovacom serveri v priečinku /db/.

      Pod podpriečinkom /backups/ nájdete zoznam ďalších podpriečinkov s názvami podľa dátumov, kedy boli zálohy databáz automaticky vytvorené. Toto je jeden z hlavných rozdielov, ktoré si všimnete po zmene štruktúry, predtým jednotlivé zálohy boli v zložkách označených číslami 00, 01, atď. V každom podpriečinku nájdete zálohy všetkých databáz, ktoré sa pod danou doménou nachádzali v momente, keď bola záloha vykonaná. Každá databáza je pomenovaná tak, ako ju máte pomenovanú v Control Paneli. V FTP klientovi v stĺpci s dátumom potom môžete vidieť, kedy presne bola daná databáza zálohovaná. Vo veľkej väčšine prípadov časy záloh budú medzi druhou a treťou hodinou v noci.

      Pod podpriečinkom /snapshots/ nájdete snapshoty všetkých SQL databáz, ktoré ste si pod danou doménou sami vytvorili. Každá zálohovaná databáza formou snapshotu je pomenovaná svojim názvom (taký aký má v Control paneli, plus dátumom a časom, kedy presne bol snapshot vytvorený., napr.: db000000xsqldb-2025-02-06-12-51-13.sql)

      76-db-zalohovaci-server.png

       

      Zálohy webu (FTP)

      Zálohy webu (súborov na serveri) sú riešené obdobne, ako v prípade SQL databáz. Aj v tomto prípade po prihlásení na zálohovací server nájdete pod priečinkom /web/ podpriečinky /backups/ a /snapshots/. Podpriečinok /backups/ obsahuje zálohy za posledných 14 dní, kedy ktorá záloha bola vytvorená, každá záloha je označená dátumom v názve priečinka. Zálohuje sa kompletne celý FTP priestor, vrátane systémových priečinkov ako napr. /conf/, /data/ a pod. a samozrejme aj /public_html/. Keď si budete prezerať zoznam samotných zálohovaných súborov, nech vás nemýlia dátumy pri nich ak budú výrazne staršie, dátumy samotných priečinkov a súborov zohľadňujú deň a čas, kedy došlo k poslednej zmene v danom priečinku resp. daného súboru. Takže ak ste nejaký súbor upravili 16. apríla 2003, taký dátum pri ňom uvidíte, aj keď záloha bola vykonaná predvčerom.

      Snapshoty, teda vlastné zálohy súborov na serveri, ktoré ste si manuálne vytvorili nájdete v priečinku /snapshots/.

      76-ftp-zalohovaci-server.png

       

      Zmena adresy zálohovacieho servera

       

      Dlhé roky sme používali adresu zálohovacieho servera backup2.dnsserver.eu. Po novom ako predvolenú adresu môžete použivať adresu backup.exo.eu. V oboch prípadoch ide o FTP hostiteľov, teda nejde o webové stránku, kam sa môžete prihlásiť a sťahovať si zálohy. Ide viac menej len o kozmetickú zmenu, obe adresy sú rovnocenné s prístupom k rovnakým dátam. Nová adresa je ľahšia na zapamätanie, aj zápis.

       

      Návod k zálohám a ďalšie plány

       

      Kompletné informácie k FTP zálohám nájdete v našom návode Prístup k FTP záloham webu, kde nájdete aj vysvetlivky k FTP zálohám SQL databáz. Pre viac možností zálohovania (aj obnovy) SQL databáz odporúčame návod Prístup k zálohám SQL databáz.

      V ďalších fázach bude možnosť si FTP zálohy obnovovať priamo v Control Paneli, tak ako to je už teraz v prípade obnovy SQL záloh, bez potreby sa prihlasovať na FTP zálohovací server a pre vyššie balíčky plánujeme zálohy poskytovať častejšie ako na 24-hodinovej báze. Ďalej plánujeme možnosť si vytvárania FTP záloh vo formáte .ZIP pre jednoduchšie sťahovanie záloh zo servera do vlastného počítača, viac informácií prinesieme v budúcnosti.

    3. Roman
      Najnovší zápis

      Pridal Roman,

      20. 3. 2025 bol Exoweb aktualizovaný na verziu 10.165.0, ktorá prináša významnú zmenu pre Obchod.

       

      Obchod

       

      Vytvorenie zákazníckeho účtu

      Odteraz si zákazníci, ktorí nakupujú v Obchode, budú môcť zaregistrovať zákaznícky účet, ktorý zjednoduší správu ich objednávok.

       

      Naľavo od Košíka pribudla ikonka na vytvorenie/prihlásenie účtu:

      101650-eshop-prihlasovacia-ikona.png

       

      Ak zákazník nemá účet, po kliknutí na ikonku, si ho môže na karte Registrovať zaregistrovať

      101650-eshop-registracia.png

       

      Po kliknutí na Pokračovať dostane informáciu, že bol vytvorený účet, ktorý treba ešte potvrdiť kliknutím na odkaz v emailovej správe:

      101650-eshop-odoslanie-registracie.png

       

      Príklad emailovej správy na potvrdenie registrácie účtu:

      101650-eshop-email-pre-potvrdenie-registracie.png

       

      Úspešné potvrdenie, teraz sa zákazník môže prihlásiť:

      101650-eshop-registracia-uctu-potvrdena.png

       

      Pri registrácii účtu je dôležitá emailová adresa. Ak sa použije rovnaká emailová adresa, ktorá bola už predtým použitá na objednávku tovaru, tak všetky objednávky sa zlúčia pod toto konto.

      Každý zákazník s vytvoreným kontom bude mať zjednodušené objednávanie tovaru, keďže nebude potrebné nanovo zadávať údaje pre doručenie (tie počas vytvárania novej objednávky môže upraviť podľa potreby, okrem emailovej adresy) a všetky svoje objednávky bude vidieť na jednej stránke, príklad:

      101650-eshop-zakaznicky-panel.png

       

      Ide hlavne o prehľad, ak by potreboval upraviť svoje kontaktné údaje, je potrebné, aby kontaktoval správcu obchodu.

      Vytvorenie účtu a objednávku si môžete otestovať na našej vzorovej stránke exoweb.sk

×
×
  • Vytvoriť nové...