Ak na Exowebe máte Obchod a zákazníci vytvoria objednávku, tak im príde do emailovej schránky notifikácia o potvrdení objednávky. Tieto notifikácie sú štandardne odosielané zo základnej emailovej adresy info@exoweb.eu, avšak zákazníci v emailovej správe vidia vašu emailovú adresu, kam v prípade potreby môžu odpísať.
Hoci tento spôsob môže mať určité výhody, nie je príliš komfortný, preto v Exowebe sa nachádza nastavenie, aby notifikačné emaily boli odosielané z vašej vlastnej emailovej schránky. V predvolenom stave je vypnuté, tu si ukážeme, ako si ho môžete zapnúť.
Nastavenie odosielania emailov z vlastnej domény
V prvom kroku sa uistite, z akej emailovej adresy si prajete, aby zákazníkom chodili notifikácie. Túto adresu ste si mali možnosť nastaviť počas prvého nastavenia Obchodu, konkrétne si ju môžete skontrolovať v sekcii Nastavenia obchodu → Názov obchodu a e-mail → Emailová adresa.
Pre zaistenie spoľahlivého doručenia notifikačných emailov o objednávkach odporúčame, aby ste si sem zadali plne funkčnú adresu, ktorá sa nachádza na adrese domény.
Tak keď napríklad máte Exoweb Obchod na doméne exoweb.sk, zadajte si sem adresu napr. exoweb@exoweb.sk, ako v našom príklade (alebo nieco-ine@exoweb.sk)
Táto emailová adresa nie je totožná s kontaktným emailom na vašej stránke ktorý ste si nastavili v Editore v Nastavenia stránky → Profil → Detaily kontaktu, ide o dve nezávislé nastavenia.
Keď budete mať adresu nastavenú resp. skontrolovanú, v nastaveniach Obchodu kliknite naľavo v menu na Checkout a následne si zapnite nastavenie Odosielať e-maily z obchodu z mojej e-mailovej adresy.
Na tejto stránke, ako vidíte, si môžete aj napísať a aktivovať odkaz pre zákazníkov, ktorý sa bude odosielať s každým emailom. Po nastavení všetkého, čo potrebujete, kliknite dole vpravo na Uložiť (mimo obrázka):
V prípade potreby si môžete teraz spraviť testovaciu objednávku, aby ste si skontrolovali, či máte všetko nastavené s odosielaním emailov tak, ako potrebujete.
Ako to funguje?
Ak toto nastavenie nezapnete, tak zákazníkovi príde email zo všeobecnej adresy info@exoweb.eu. Ak zákazník používa napr. schránky nazov-schranky@exotechnologies.sk, tak email príde s touto hlavičkou ako vidíte na obrázku.
V tele emailu však zákazník uvidí emailovú adresu, na ktorú môže odpovedať, tento spôsob je však trochu nepraktický.
Ak zapnete odosielanie z vlastnej domény, tak zákazníkovi príde takáto hlavička:
V tomto prípade zákazník môže priamo odpovedať na váš doménový email.
Tretí variant je taký, že keď v nastavení Názov obchodu a email si zadáte inú emailovú adresu. napr. ina-schranka@exotechnologies.sk. Email príde zákazníkovi z fiktívnej schránky noreply@nazov-vasej-domeny, ale pri odpovedi sa mu automaticky nastaví možnosť odpovedať na vašu inú (vlastnú) adresu, ktorú ste si v nastaveniach Obchodu nastavili.
Odporúčame, aby ste si v nastaveniach zadali emailovú adresu, ktorá patrí doméne, tak napr. ak máte stránku (a obchod) na adrese exoweb.sk, aby ste používali adresu nieco@exoweb.sk.
See also this article
See also this article