Súbory cookie sú nevyhnutné pre plynulý chod našej webstránky a poskytovanie našich služieb. Zároveň používame cookies na zacielenie reklamy a aby ste čo najlepšie vedeli využívať našu internetovú stránku. Vaše osobné údaje budú spracované a informácie z vášho zariadenia (súbory cookie, jedinečné identifikátory a ďalšie údaje zariadenia) môžu byť uchovávané, používané a zdieľané s dodávateľmi tretích strán, prípadne používané konkrétne týmto webom alebo aplikáciou. Niektorí dodávatelia môžu spracúvať vaše osobné údaje na základe oprávneného záujmu, proti ktorému môžete vzniesť námietku. Svoj súhlas môžete kedykoľvek odvolať. Ďalšie informácie a možnosti nastavenia vašich preferencií nájdete v rámci našich Podmienok ochrany súkromia. Súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov?
nevyhnutné cookies - cookies potrebné pre plynulý chod stránky a poskytovanie našich služieb
voliteľné cookies - cookies zabezpečujúce personalizáciu reklám a zber analytických a štatistických dát návštevnosti pre zlepšenie našich služieb
EXO HOSTING
Skočiť na obsah
Predvianočná akcia na EXOWEB 2025 ×
  • Vymazanie emailov v RoundCube


      Spôsoby a možnosti ako vymazať zbytočné emaily v RoundCube.

    Keď sa zaplní vaša emailová schránka, znemožní sa prijímanie emailov. To spozorujete krátko na to, ako si uvedomíte, že vám za posledné dni neprišiel žiadny email, hoci by mal.

    Aby táto situácia nenastala, odporúčame, aby ste mali aktivované notifikácie pre posielanie upozornení, keď sa schránka začne zapĺňať a prípadne aj automatické mazanie emailov z Koša a Nevyžiadanej pošty.

    Ak už nepomáhajú ani tieto nastavenia, odporúčame, aby ste si svoju schránku skontrolovali a vymazali zbytočné emaily. Ak pre príjem používate protokol IMAP, tak emaily môžete mazať priamo vo vašom emailovom klientovi (napr. v Mozilla Thunderbird a to dokonca aj automaticky), najistejšie je však zmazanie správ priamo na Roundcube Webmail, čo je priamy prístup do schránky.

    Čo všetko si zmažete, je na vás, ale najviac efektívne bude zmazať emaily, ktoré buď zaberajú najviac miesta (s veľkými prílohami) alebo sú tak staré, že ich už nebudete potrebovať.

     

    Zmazanie emailov s veľkými prílohami

     

    Emaily s veľkými prílohami môžu výrazne zaplniť miesto v schránke, pričom stačí, keď ich zmažete len niekoľko, môžete ušetriť aj desiatky megabajtov miesta.

    Napríklad v Doručenej pošte kliknite na Možnosti:

     

    rc-moznosti.png

     

    Vyskočí okno, v ktorom si Zoraďovanie vyberte možnosť Veľkosť (je úplne dole v menu) a Systém zoraďovania vyberte možnosť zostupne. Po kliknutí na Uložiť sa emaily v Doručenej pošte zoradia od najväčšieho (resp. s najväčšou prílohou) po najmenší. Obyčajne stačí, keď zmažete prvých pár emailov a v schránke sa môže uvoľniť dostatok miesta na to, aby ste mohli prijímať nové emaily (aj s prílohami). Ak tie prílohy príliš veľké nie sú, budete musieť tých emailov zmazať viac.

     

    rc-nastavenia-zoznamu-velkost.png

     

    Mazať môžete niekoľkými spôsobmi. Prvý je, že podržíte na klávesnici klávesu CTRL a myšou si klikáte po emailoch, ktoré takto označíte na zmazanie, príklad nižšie v obrázku, ružové sú vybrané na vymazanie. Tento spôsob je vhodný, keď potrebujete zmazať len niekoľko emailov. Súbory sú zoradené podľa veľkosti od najväčšieho, keďže v predchádzajúcom kroku sme si to tak nastavili.

     

    rc-vyber-emailov.png

     

    Ďalší spôsob výberu emailov je možné zvoliť hore v menu cez šípku s popisom Výber, kde máte viacero možností, pre náš účel sú dôležité položky:

    • Všetko - vyberiete všetky emaily, ktoré sa v danej zložke nachádzajú, týmto môžete vybrať emaily staré aj niekoľko rokov, ktoré práve nevidíte v zozname
    • Aktuálna stránka - vyberiete len emaily, ktoré sa nachádzajú na aktuálnej stránke (v predvolenom nastavení - 25), takže vidíte, čo označujete

     

    rc-vyber-aktualna-stranka.png

     

    Pred zmazaním sa ešte uistite, že prílohy v emailoch už nebudete potrebovať, odporúčame si ich pre istotu stiahnuť (kliknete na správu a v okne napravo sa ponúkne príloha na stiahnutie).

    Keď budete mať vybrané emaily, ktoré chcete zmazať, nakoniec kliknite napravo na ikonu Koša (Vymazať) a emaily vymažete:

     

    rc-vymazat-emaily.png

     

    Upozornenie:

    Pozor, ako napovedá bublina pod Košom, emaily len presuniete do Koša (to pre prípad, keby ste sa uklikli a nechtiac si zmazali stovky emailov), to znamená, že v schránke stále zapĺňajú miesto. Až keď ich vymažete aj z Koša, tak budú vymazané definitívne.

     

     

    Zmazanie starších emailov

     

    Druhá možnosť je vymazať staršie emaily, ktoré zrejme už nepotrebujete a ani potrebovať nebudete. Tento princíp funguje na spôsobenie vyhľadania a filtrovania požadovaných emailov.

    Kliknite sa do požadovanej zložky, napr. do Doručenej pošty a vedľa vyhľadávacieho formulára kliknite na šípku:

     

    rc-sipka-moznosti.png

     

    Vyskočí okno, v ktorom si môžete nastaviť vyhľadávanie emailov podľa zvolených kritérií. Na obrázku nižšie napríklad môžete vidieť, že sme vybrali:

    • Typ: Všetko - tu vyberiete aké emaily chcete vybrať, či neprečítané alebo s prílohou, ak chcete proste len zmazať emaily, vyberiete Všetko.
    • Dátum: staršie ako týždeň - dôležité kritérium, podľa ktorého chcete zobraziť tie emaily, podľa čoho si ich tu necháte zobraziť. Tento konkrétny výber znamená, že zobrazíte emaily staršie ako týždeň. Môžete si dať zobraziť emaily staršie ako mesiac alebo rok, to je už na vás
    • Rozsah: Aktuálny priečinok - tu nastavíte z akej zložky chcete emaily zmazať, buď z aktuálnej, kde sa nachádzate (teda napr. doručená pošta) alebo budú zahrnuté aj podpriečinky alebo budú zahrnuté všetky priečinky. Odporúčame mať vybraný len Aktuálny priečinok, nech máte prehľad čo všetko mažete

     

    rc-vyhladat-starsie.png

     

    Ostatné položky ako Predmet, Od (Od je vybrané preto, lebo sa nachádzame v Doručenej pošte) atď., môžete nechať tak ako sú alebo podľa nich si môžete zmazať len konkrétne emaily (ak máte označené napr. Predmet a do vyhľadávacieho formulára si zadáte napr. Upomienka, tak vyhľadáte všetky emaily s týmto názvom a potom ich môžete zmazať)

    Nakoniec kliknite na Hľadať. Zobrazia sa emaily, ktoré ste si vybrali na základe vyššie uvedených kritérií. Teraz hore kliknite na šípku Výberu a napr. na Všetko (ak chcete vybrať a vymazať úplne všetky správy, ktoré sa zobrazili vo výsledkoch vyhľadávania) alebo Aktuálna stránka, keď chcete zmazať len tie emaily, ktoré aktuálne vidíte na stránke (rovnako, ako keď sme mazali emaily podľa veľkosti)

    Keď sa vo výbere alebo hľadaní pomýlite, môžete výsledky kedykoľvek zrušiť kliknutím na x:

     

    rc-reset-vyberu.png

     

    Ak máte už vybrané všetky potrebné emaily, napravo na stránke kliknite na ikonu Koša (Vymazať) a emaily vymažete.

    Podobne ako v predchádzajúcom prípade, emaily sa "len" presunú do Koša. Nezabudnite si emaily vymazať aj z Koša, aby ste uvoľnili miesto.

    Ak by ste sa v niečom pomýlili a omylom vymazali emaily, tak je možné emaily obnoviť podľa návodu.


    Odkaz na Control Panel: https://setup.dnsserver.eu/

    Pozrite aj tento článok

     

     

    Pozrite aj tento článok

     

     



  • Blogy

    1. Roman
      Najnovší zápis

      Pridal Roman,

      Začiatkom decembra 2025 sme pridali 6 nových generických doménových koncoviek:

      .DEAL - vhodná pre domény z oblasti obchodu, predaja produktov alebo služieb

      .FREE - určená pre bezplatné služby akéhokoľvek druhu, prípadne sa môže použiť na prezentáciu propagačných ponúk

      .HOT - venovaná novým trendom, hudbe, cestovaniu či akejkoľvek inej aktivite, ktorú chcete prezentovať

      .MOI - zameraná na frankofónny svet, vhodná pre osobné blogy alebo prezentácie vo francúzskom jazyku

      .NOW - sila prítomnému okamihu na povzbudenie k okamžitej akcii

      .SPOT - určená pre akékoľvek miesta, komunity alebo platformy špecializované na turistické miesta alebo podujatia

      Všetky nové koncovky teraz ponúkame v akciových cenách, ich prehľad nájdete na tejto stránke. Akciové ceny platia na 1 rok registrácie domény, akcia trvá do 31. januára 2026, vrátane.

    2. Roman
      Najnovší zápis

      Pridal Roman,

      Na prelome februára a marca 2025 sme dokončili prvú fázu zmien zálohovacieho systému na našich serveroch, ktorá zahŕňa zjednodušenie a vylepšenie vnútornej infraštruktúry na zabezpečenie spoľahlivejšej stability a dostupnosti dát.

       

      Zmena vnútornej infraštruktúry zálohovacieho servera

       

      Jedna z prvých vecí, ktoré sme úspešne dokončili (už skôr ako tento kalendárny rok), bolo z dôvodu vyššej bezpečnosti napr. v prípade živelných pohrôm, fyzické presunutie zálohovacích serverov do serverovne v Petržalke, ktorá sa nachádza zhruba 10 kilometrov od datacentra Digitalis, kde máme hlavné servery. Medzi datacentrom a zálohovacou serverovňou máme prenajatú vlastnú trasu na technológii CWDM (Coarse Wavelength Division Multiplexing), čo znamená, že po tejto trase nemôže nik iný komunikovať a je vyhradená len pre naše potreby.

      Samotná štruktúra záloh sa zmenila tak, že odteraz FTP zálohy webu a SQL databáz sú dostupné v zložkách podľa dátumu (čo sme v prípade SQL databáz zrealizovali už oveľa skôr v Control Paneli ako môžete vidieť v našom návode Automatické zálohovanie SQL databáz v Control Paneli), kedy bola záloha vykonaná. To znamená, že odteraz budete presne vidieť, z ktorého dňa daná záloha pochádza a nebude potrebné si prepočítavať, v ktorej zložke sa nachádza záloha z akého dňa.

      Ako sa prihlásiť na zálohovací server, nájdete v našom návode Prístup k FTP záloham webu, ktorý sme zároveň aktualizovali po dokončení prvej fáze zmien zálohovacieho systému.

      Po prihlásení na zálohovací server uvidíte dva priečinky:

      • db - záloha SQL databáz
      • web - tu nájdete zálohy FTP súborov

      Oba priečinky obsahujú podpriečinky /backups/ a /snapshots/.

       

      Zálohy SQL databáz

      Zálohy SQL databáz nájdete na zálohovacom serveri v priečinku /db/.

      Pod podpriečinkom /backups/ nájdete zoznam ďalších podpriečinkov s názvami podľa dátumov, kedy boli zálohy databáz automaticky vytvorené. Toto je jeden z hlavných rozdielov, ktoré si všimnete po zmene štruktúry, predtým jednotlivé zálohy boli v zložkách označených číslami 00, 01, atď. V každom podpriečinku nájdete zálohy všetkých databáz, ktoré sa pod danou doménou nachádzali v momente, keď bola záloha vykonaná. Každá databáza je pomenovaná tak, ako ju máte pomenovanú v Control Paneli. V FTP klientovi v stĺpci s dátumom potom môžete vidieť, kedy presne bola daná databáza zálohovaná. Vo veľkej väčšine prípadov časy záloh budú medzi druhou a treťou hodinou v noci.

      Pod podpriečinkom /snapshots/ nájdete snapshoty všetkých SQL databáz, ktoré ste si pod danou doménou sami vytvorili. Každá zálohovaná databáza formou snapshotu je pomenovaná svojim názvom (taký aký má v Control paneli, plus dátumom a časom, kedy presne bol snapshot vytvorený., napr.: db000000xsqldb-2025-02-06-12-51-13.sql)

      76-db-zalohovaci-server.png

       

      Zálohy webu (FTP)

      Zálohy webu (súborov na serveri) sú riešené obdobne, ako v prípade SQL databáz. Aj v tomto prípade po prihlásení na zálohovací server nájdete pod priečinkom /web/ podpriečinky /backups/ a /snapshots/. Podpriečinok /backups/ obsahuje zálohy za posledných 14 dní, kedy ktorá záloha bola vytvorená, každá záloha je označená dátumom v názve priečinka. Zálohuje sa kompletne celý FTP priestor, vrátane systémových priečinkov ako napr. /conf/, /data/ a pod. a samozrejme aj /public_html/. Keď si budete prezerať zoznam samotných zálohovaných súborov, nech vás nemýlia dátumy pri nich ak budú výrazne staršie, dátumy samotných priečinkov a súborov zohľadňujú deň a čas, kedy došlo k poslednej zmene v danom priečinku resp. daného súboru. Takže ak ste nejaký súbor upravili 16. apríla 2003, taký dátum pri ňom uvidíte, aj keď záloha bola vykonaná predvčerom.

      Snapshoty, teda vlastné zálohy súborov na serveri, ktoré ste si manuálne vytvorili nájdete v priečinku /snapshots/.

      76-ftp-zalohovaci-server.png

       

      Zmena adresy zálohovacieho servera

       

      Dlhé roky sme používali adresu zálohovacieho servera backup2.dnsserver.eu. Po novom ako predvolenú adresu môžete použivať adresu backup.exo.eu. V oboch prípadoch ide o FTP hostiteľov, teda nejde o webové stránku, kam sa môžete prihlásiť a sťahovať si zálohy. Ide viac menej len o kozmetickú zmenu, obe adresy sú rovnocenné s prístupom k rovnakým dátam. Nová adresa je ľahšia na zapamätanie, aj zápis.

       

      Návod k zálohám a ďalšie plány

       

      Kompletné informácie k FTP zálohám nájdete v našom návode Prístup k FTP záloham webu, kde nájdete aj vysvetlivky k FTP zálohám SQL databáz. Pre viac možností zálohovania (aj obnovy) SQL databáz odporúčame návod Prístup k zálohám SQL databáz.

      V ďalších fázach bude možnosť si FTP zálohy obnovovať priamo v Control Paneli, tak ako to je už teraz v prípade obnovy SQL záloh, bez potreby sa prihlasovať na FTP zálohovací server a pre vyššie balíčky plánujeme zálohy poskytovať častejšie ako na 24-hodinovej báze. Ďalej plánujeme možnosť si vytvárania FTP záloh vo formáte .ZIP pre jednoduchšie sťahovanie záloh zo servera do vlastného počítača, viac informácií prinesieme v budúcnosti.

    3. Roman
      Najnovší zápis

      Pridal Roman,

      27. 11. 2025 bol Exoweb aktualizovaný na verziu 10.182.0, v ktorej nájdete nasledujúce zmeny a vylepšenia.

       

      Webstránka

       

      Obrázky

      V Editore si odteraz môžete rohy obrázkov zaokrúhliť, keď si vyberiete tvar typu Zaokrúhlené. Stačí posúvať bežca a podľa toho na akú stranu ho budete posúvať, sa budú rohy obrázkov zaokrúhľovať:

      101820-exoweb-obrazok-zaokruhlenie-rohov.png

       

      Ikona stránky

      Ikona stránky (favicon) mohla byť doteraz len vo formáte .ICO, odteraz môže byť aj vo formáte .PNG a .SVG.

       

      Opravy chýb

       

      • opravený problém s pre-boardingom pri použití šablóny: ukážka stránky nezobrazovala správne stránky, ktoré nie sú domovskou stránkou
      • oprava problému s neaktualizáciou náhľadu na pracovnej ploche v režime návrhu po zmenách
      • opravené vyskakovacie okno s obrázkom na aktívnej stránke
      • opravená chyba, kvôli ktorej prepísanie jazyka bannera súborov cookie nefungovalo pre niektoré jazyky
      • opravená chyba v mobile so zmenou poradia sekcií

       

      Obchod

       

      Košík

      Celkové sumy zobrazené v súhrne košíka sú teraz vrátane dane.

       

      Pokladňa

      Pokladňa Klarna bola premenovaná na Kustom z dôvodu odpredania platformy novej spoločnosti:

      101820-exoweb-obchod-klarna-kustom.png

       

      Opravy chýb

      • oprava chýbajúcej karty s údajmi o zákazníkovi pri pokladni
      • opravená chyba, kde registrácia zákazníckeho účtu v pokladni mohla spôsobiť chybu, ak bol tento email predtým použitý pri odoslaní formulára
      • stránka s potvrdením objednávky pre čakajúce platby teraz správne zobrazuje uplatnené zľavy a rozpis cien uvádza daň samostatne
×
×
  • Vytvoriť nové...