Súbory cookie sú nevyhnutné pre plynulý chod našej webstránky a poskytovanie našich služieb. Zároveň používame cookies na zacielenie reklamy a aby ste čo najlepšie vedeli využívať našu internetovú stránku. Vaše osobné údaje budú spracované a informácie z vášho zariadenia (súbory cookie, jedinečné identifikátory a ďalšie údaje zariadenia) môžu byť uchovávané, používané a zdieľané s dodávateľmi tretích strán, prípadne používané konkrétne týmto webom alebo aplikáciou. Niektorí dodávatelia môžu spracúvať vaše osobné údaje na základe oprávneného záujmu, proti ktorému môžete vzniesť námietku. Svoj súhlas môžete kedykoľvek odvolať. Ďalšie informácie a možnosti nastavenia vašich preferencií nájdete v rámci našich Podmienok ochrany súkromia. Súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov?
nevyhnutné cookies - cookies potrebné pre plynulý chod stránky a poskytovanie našich služieb
voliteľné cookies - cookies zabezpečujúce personalizáciu reklám a zber analytických a štatistických dát návštevnosti pre zlepšenie našich služieb
EXO HOSTING
Skočiť na obsah
  • Po zmene DNS záznamov sa stále zobrazuje web z pôvodnej lokality


      Ako postupovať keď po zmene DNS záznamov stále vidíte webovú stránku z pôvodnej lokality.

    Zmena menných serverov alebo DNS záznamov

     

    Ak zmeníte menné servery (name servers) na iné, tak spolu s nimi sa obyčajne zmenia aj jednotlivé DNS záznamy (ak ste si na nových menných serveroch nenastavili rovnaké DNS, ktoré ste mali na pôvodných menných serveroch) alebo chcete zobrazovať webové stránky z iného servera, tak nastavíte iné A záznamy, patriace inému serveru.

    DNS záznamy sa cachujú z dôvodu, aby sa stránky načítavali rýchlejšie a aby v prípade výpadku (teoreticky hocikde v sieti internet) hneď "nepopadali" všetky webové stránky.

    Hoci v tomto má cachovanie DNS veľké výhody, až taká výhoda to nie je, keď potrebujete zmeniť menné servery (NS) na iné (a tým sa zmenia DNS záznamy na nové) alebo zmeníte konkrétne DNS záznamy na iné (najčastejšie A záznamy, ktoré určujú, z ktorých konkrétnych serverov sa má stránka načítavať).

    Výsledkom je, že ak zmeníte DNS záznamy, tak vďaka DNS cache stále môžete vidieť v prehliadači stránku, ktorá sa načítava z pôvodných DNS záznamov (serverov). Je to obzvlášť nepríjemné, keď potrebujete pracovať na novej stránke, na nových serveroch. Podobný problém sa môže objaviť, keď si presmerujete stránku na inú lokalitu a presmerovanie nefunguje, resp. nefunguje správne.

    Všeobecne platí, že treba mať len trpezlivosť a počkať aspoň 1-2 hodiny, vo veľkej väčšine prípadov sa po 2 hodinách stránka začne v prehliadači zobrazovať z nových DNS záznamov (serverov). Sú však prípady, ak sa stránka vo vašom prehliadači nenačítava z nových serverov ani po 12, či 24 alebo po 48 a v niektorých prípadoch dokonca ani po 72 hodinách. V tomto prípade je problém vo vašej lokálnej cache (a môže to byť cache v počítači, cache v routeri, cache u ISP (internetového providera) atď.), s tým poskytovateľ hostingu vám veľa nepomôže, ale môžete vyskúšať viacero spôsobov, ako si cache vyčistiť.

     

    F5, CTRL+F5

     

    Obnovenie stránky (F5) alebo tzv. "tvrdé" obnovenie stránky (CTRL+F5) môže pomôcť načítať web z novej lokality, toto pomáha v prípade, ak pôvodnú stránku máte nacachovanú u seba v počítači (prehliadači). Stlačením týchto kláves (odporúčame tento proces zopakovať aspoň tri krát po sebe) totiž obnovíte resp. vyčistíte svoju lokálnu cache prehliadača a prehliadač si nanovo stiahne súbory webovej stránky z internetu. Po zmene DNS záznamov tento spôsob nemusí pomôcť vždy (to je skôr výnimočný prípad), ale v každom prípade (po každej zásadnej zmene stránky) odporúčame tento krok vykonať vždy a ako prvý.

     

    Reštart počítača a routera

     

    Niekedy pomôže aj to, keď reštartujete počítač a/alebo router. Reštartom zariadení sa nanovo pripojíte do siete internet a váš poskytovateľ internetu (ISP) vám môže prideliť inú IP adresu (nie je to nutná podmienka, ale opätovné pripojenie do internetovej siete môže pomôcť), čo obyčajne môže dopomôcť k tomu, že webové stránky sa nebudú načítavať z pôvodnej cache. Tento krok odporúčame učiniť ako druhý, aj obyčajný reštart zariadení vie vyriešiť množstvo problémov.

     

    Flush DNS cache

     

    DNS cache si môžete vyprázdniť pomocou príkazového riadku v počítači. Spustite príkaz cmd vo vašom počítači, do príkazového riadku napíšte:

     

    ipconfig /flushdns

     

    a stlačte Enter.

    Výsledok uvidíte takýto:

     

    ipconfig-flushdns.png

     

    Po vyčistení DNS cache načítajte stránku znovu (F5 alebo CTRL+F5). Niekedy tento úkon pomôže, niekedy nie, spoľahnúť sa na tento krok 100% nedá.

     

    DNS cache u ISP

     

    Častým dôvodom, prečo stále vidíte pôvodnú stránku aj po zrealizovaných všetkých vyššie uvedených krokov je to, že pôvodná stránka môže byť nacachovaná u vášho poskytovateľa internetu (ISP - Internet Service Provider) a najmä, ak v routeri máte nastavené jeho menné servery (čo býva bežné, keď k vám príde technik zapojiť internet a do konfigurácie routera zapíše name servery providera, ktorého služby ste si zakúpili).

    Možnosťou je, že si tieto name servery zmeníte, tu sa však vyžaduje trochu viac skúseností, aby ste si neodborným zásahom komplet "nezrušili" celý internet (resp. pripojenie do siete internet). Ak budete postupovať presne podľa nášho návodu, nič zlé nespravíte.

     

    Tip:

    V prípade nejasností nastavení routera sa obráťte na vášho dodávateľa hardvéru alebo poskytovateľa internetového pripojenia (ISP).

     

     

    Prihláste sa do nastavení vášho routera. Prihlasovacia stránka do nastavení môže byť napr. IP adresa 192.168.0.0 alebo 192.168.0.1 (to sa tiež dá nastaviť v nastaveniach routera, viac informácií získate od vášho poskytovateľa internetu, resp. mali by ste adresu pre prihlásenie vidieť na zadnej / spodnej časti routera).

    V nastaveniach by ste mali vidieť DNS servery vášho poskytovateľa internetu a v sekcii Network pod WAN by ste mali mať možnosť zmeniť IP adresy DNS serverov - pozor, každý router to bude mať inak, napr. návod ako zmeniť DNS servery napr. v routeroch TP-Link nájdete tu (obdobne to bude platiť aj pre iné routre).

    Ukážka, kde v administrácii routerov TP-Link si môžete nastaviť DNS servery:

     

    tplink-dns.png

     

    V označených poliach (Primary a Secondary DNS) najskôr uvidíte IP adresy vášho poskytovateľa internetu. Skopírujte si ich do počítača (nejakého dokumentu), nikdy neviete, či ich nebudete kvôli niečo potrebovať a namiesto nich si do nastavení routera vložte IP adresy Google serverov (8.8.8.8 ako primárny a 8.8.4.4 ako sekundárny). Nové nastavenia uložte a reštartujte router. Znovu načítajte webovú stránku v prehliadači (CTRL+F5) a teraz už by ste mali na doméne vidieť aktuálnu stránku.

     

    Tip:

    Ak nemáte možnosť zmeniť IP adresy DNS (menných) serverov vo svojom routri, kontaktujte svojho poskytovateľa internetu - pre neho by to nemal byť problém zmeniť aj na diaľku.

     

    Odkaz na Control Panel: https://setup.dnsserver.eu/

    Pozrite aj tento článok

     

    Pozrite aj tento článok

     



  • Blogy

    1. Roman
      Najnovší zápis

      Pridal Roman,

      Telekomunikačný operátor Orange oznámil, že v priebehu februára 2025 začne blokovať port 25, ktorý sa používa na komunikáciu, konkrétne odosielanie emailov (SMTP). Komunikácia cez port 25 býva štandardne nešifrovaná, čo znižuje bezpečnosť komunikácie.

      Táto zmena nebude mať žiadny vplyv na využívanie a fungovanie našich služieb, ale ak vám internetové pripojenie zabezpečuje Orange a vo svojom emailovom klientovi máte v SMTP nastaveniach zadaný port 25, tak môžete mať pri odosielaní emailov problémy.

      My v EXO Hostingu svojim zákazníkom dlhodobo odporúčame používať pri nastavovaní SMTP pripojenia porty 465, prípadne 587, ktoré zabezpečujú šifrované pripojenie.

      Aký port používate v SMTP nastaveniach, si môžete skontrolovať vo svojich emailových klientoch, ak tam vidíte porty 465 alebo 587, nemusíte v nastaveniach nič meniť.

      Ak v SMTP nastaveniach vidíte port 25, tak bude potrebné, aby ste si ho zmenili na 465 (šifrovanie SSL) alebo na 587 (šifrovanie STARTTLS). V oboch prípadoch si taktiež musíte nastaviť server odosielanej pošty na smtp.exohosting.com. Táto zmena bude vyžadovať aj opätovné zadanie hesla, tak sa najprv uistite prihlásením na Webmail, že heslo ku svojej schránke viete.

       

      V emailových klientoch si SMTP porty upravíte nasledovne:

      Mozilla Thunderbird

       

      V Thunderbirde hore v hlavnom menu kliknite na Nástroje a následne dole v ponuke na Nastavenia účtu. Naľavo v stĺpci uvidíte zoznam emailových účtov, ktoré používate v Thunderbirde. V zozname sa presuňte dole a mali by ste vidieť položku Server pre odosielanie pošty (SMTP). Kliknite na ňu a v okne napravo sa vyrojí zoznam schránok so SMTP nastaveniami. Skontrolujte si všetky položky (všetkých schránok, ktoré máte u nás v EXO Hostingu) spôsobom, že na každú kliknete a dole sa zobrazí, aký server a port máte nastavený. Ak tam vidíte Názov servera: smtp.exohosting.com a Port: 465 (Zabezpečenie pripojenia: SSL/TLS) alebo Port: 587 (Zabezpečenie pripojenia: STARTTLS), je to v poriadku, nemusíte nič robiť.

      71-thunderbird-smtp-nastavenia-prehlad.png

       

      Ak tam však uvidíte Názov servera: smtp.<vasa-domena.tld>, Port: 25Zabezpečenie pripojenia: žiadne, hore napravo kliknite na tlačidlo Upraviť. Následne si upravte položky tak, aby ste ich mali podľa príkladu uvedeného nižšie. Okrem položiek Popis: (tam si dajte čo chcete, ideálne názov schránky) a Používateľské meno: (to je váš emailový účet, tu nemeňte nič). Kliknite na OK a skúste odoslať email. Thunderbird pri pokuse odoslať email by mal teraz zobraziť okno pre zadanie hesla do schránky, tak mu ho zadajte a email by sa už mal odoslať bez problémov.

      71-thunderbird-smtp-odporucane-nastavenia.png

       

      Microsoft Outlook a Apple Mail

       

      V prípade Microsoft Outlook môžete používať viac rôznych verzií, Orange pripravil manuál v PDF formáte, podľa ktorého môžete postupovať. Nastavenia sú obdobné ako v prípade vyššie uvedeného Thunderbirdu a manuál obsahuje aj návod k Apple Mail.

    2. Roman
      Najnovší zápis

      Pridal Roman,

      Na prelome februára a marca 2025 sme dokončili prvú fázu zmien zálohovacieho systému na našich serveroch, ktorá zahŕňa zjednodušenie a vylepšenie vnútornej infraštruktúry na zabezpečenie spoľahlivejšej stability a dostupnosti dát.

       

      Zmena vnútornej infraštruktúry zálohovacieho servera

       

      Jedna z prvých vecí, ktoré sme úspešne dokončili (už skôr ako tento kalendárny rok), bolo z dôvodu vyššej bezpečnosti napr. v prípade živelných pohrôm, fyzické presunutie zálohovacích serverov do serverovne v Petržalke, ktorá sa nachádza zhruba 10 kilometrov od datacentra Digitalis, kde máme hlavné servery. Medzi datacentrom a zálohovacou serverovňou máme prenajatú vlastnú trasu na technológii CWDM (Coarse Wavelength Division Multiplexing), čo znamená, že po tejto trase nemôže nik iný komunikovať a je vyhradená len pre naše potreby.

      Samotná štruktúra záloh sa zmenila tak, že odteraz FTP zálohy webu a SQL databáz sú dostupné v zložkách podľa dátumu (čo sme v prípade SQL databáz zrealizovali už oveľa skôr v Control Paneli ako môžete vidieť v našom návode Automatické zálohovanie SQL databáz v Control Paneli), kedy bola záloha vykonaná. To znamená, že odteraz budete presne vidieť, z ktorého dňa daná záloha pochádza a nebude potrebné si prepočítavať, v ktorej zložke sa nachádza záloha z akého dňa.

      Ako sa prihlásiť na zálohovací server, nájdete v našom návode Prístup k FTP záloham webu, ktorý sme zároveň aktualizovali po dokončení prvej fáze zmien zálohovacieho systému.

      Po prihlásení na zálohovací server uvidíte dva priečinky:

      • db - záloha SQL databáz
      • web - tu nájdete zálohy FTP súborov

      Oba priečinky obsahujú podpriečinky /backups/ a /snapshots/.

       

      Zálohy SQL databáz

      Zálohy SQL databáz nájdete na zálohovacom serveri v priečinku /db/.

      Pod podpriečinkom /backups/ nájdete zoznam ďalších podpriečinkov s názvami podľa dátumov, kedy boli zálohy databáz automaticky vytvorené. Toto je jeden z hlavných rozdielov, ktoré si všimnete po zmene štruktúry, predtým jednotlivé zálohy boli v zložkách označených číslami 00, 01, atď. V každom podpriečinku nájdete zálohy všetkých databáz, ktoré sa pod danou doménou nachádzali v momente, keď bola záloha vykonaná. Každá databáza je pomenovaná tak, ako ju máte pomenovanú v Control Paneli. V FTP klientovi v stĺpci s dátumom potom môžete vidieť, kedy presne bola daná databáza zálohovaná. Vo veľkej väčšine prípadov časy záloh budú medzi druhou a treťou hodinou v noci.

      Pod podpriečinkom /snapshots/ nájdete snapshoty všetkých SQL databáz, ktoré ste si pod danou doménou sami vytvorili. Každá zálohovaná databáza formou snapshotu je pomenovaná svojim názvom (taký aký má v Control paneli, plus dátumom a časom, kedy presne bol snapshot vytvorený., napr.: db000000xsqldb-2025-02-06-12-51-13.sql)

      76-db-zalohovaci-server.png

       

      Zálohy webu (FTP)

      Zálohy webu (súborov na serveri) sú riešené obdobne, ako v prípade SQL databáz. Aj v tomto prípade po prihlásení na zálohovací server nájdete pod priečinkom /web/ podpriečinky /backups/ a /snapshots/. Podpriečinok /backups/ obsahuje zálohy za posledných 14 dní, kedy ktorá záloha bola vytvorená, každá záloha je označená dátumom v názve priečinka. Zálohuje sa kompletne celý FTP priestor, vrátane systémových priečinkov ako napr. /conf/, /data/ a pod. a samozrejme aj /public_html/. Keď si budete prezerať zoznam samotných zálohovaných súborov, nech vás nemýlia dátumy pri nich ak budú výrazne staršie, dátumy samotných priečinkov a súborov zohľadňujú deň a čas, kedy došlo k poslednej zmene v danom priečinku resp. daného súboru. Takže ak ste nejaký súbor upravili 16. apríla 2003, taký dátum pri ňom uvidíte, aj keď záloha bola vykonaná predvčerom.

      Snapshoty, teda vlastné zálohy súborov na serveri, ktoré ste si manuálne vytvorili nájdete v priečinku /snapshots/.

      76-ftp-zalohovaci-server.png

       

      Zmena adresy zálohovacieho servera

       

      Dlhé roky sme používali adresu zálohovacieho servera backup2.dnsserver.eu. Po novom ako predvolenú adresu môžete použivať adresu backup.exo.eu. V oboch prípadoch ide o FTP hostiteľov, teda nejde o webové stránku, kam sa môžete prihlásiť a sťahovať si zálohy. Ide viac menej len o kozmetickú zmenu, obe adresy sú rovnocenné s prístupom k rovnakým dátam. Nová adresa je ľahšia na zapamätanie, aj zápis.

       

      Návod k zálohám a ďalšie plány

       

      Kompletné informácie k FTP zálohám nájdete v našom návode Prístup k FTP záloham webu, kde nájdete aj vysvetlivky k FTP zálohám SQL databáz. Pre viac možností zálohovania (aj obnovy) SQL databáz odporúčame návod Prístup k zálohám SQL databáz.

      V ďalších fázach bude možnosť si FTP zálohy obnovovať priamo v Control Paneli, tak ako to je už teraz v prípade obnovy SQL záloh, bez potreby sa prihlasovať na FTP zálohovací server a pre vyššie balíčky plánujeme zálohy poskytovať častejšie ako na 24-hodinovej báze. Ďalej plánujeme možnosť si vytvárania FTP záloh vo formáte .ZIP pre jednoduchšie sťahovanie záloh zo servera do vlastného počítača, viac informácií prinesieme v budúcnosti.

    3. Roman
      Najnovší zápis

      Pridal Roman,

      20. 3. 2025 bol Exoweb aktualizovaný na verziu 10.165.0, ktorá prináša významnú zmenu pre Obchod.

       

      Obchod

       

      Vytvorenie zákazníckeho účtu

      Odteraz si zákazníci, ktorí nakupujú v Obchode, budú môcť zaregistrovať zákaznícky účet, ktorý zjednoduší správu ich objednávok.

       

      Naľavo od Košíka pribudla ikonka na vytvorenie/prihlásenie účtu:

      101650-eshop-prihlasovacia-ikona.png

       

      Ak zákazník nemá účet, po kliknutí na ikonku, si ho môže na karte Registrovať zaregistrovať

      101650-eshop-registracia.png

       

      Po kliknutí na Pokračovať dostane informáciu, že bol vytvorený účet, ktorý treba ešte potvrdiť kliknutím na odkaz v emailovej správe:

      101650-eshop-odoslanie-registracie.png

       

      Príklad emailovej správy na potvrdenie registrácie účtu:

      101650-eshop-email-pre-potvrdenie-registracie.png

       

      Úspešné potvrdenie, teraz sa zákazník môže prihlásiť:

      101650-eshop-registracia-uctu-potvrdena.png

       

      Pri registrácii účtu je dôležitá emailová adresa. Ak sa použije rovnaká emailová adresa, ktorá bola už predtým použitá na objednávku tovaru, tak všetky objednávky sa zlúčia pod toto konto.

      Každý zákazník s vytvoreným kontom bude mať zjednodušené objednávanie tovaru, keďže nebude potrebné nanovo zadávať údaje pre doručenie (tie počas vytvárania novej objednávky môže upraviť podľa potreby, okrem emailovej adresy) a všetky svoje objednávky bude vidieť na jednej stránke, príklad:

      101650-eshop-zakaznicky-panel.png

       

      Ide hlavne o prehľad, ak by potreboval upraviť svoje kontaktné údaje, je potrebné, aby kontaktoval správcu obchodu.

      Vytvorenie účtu a objednávku si môžete otestovať na našej vzorovej stránke exoweb.sk

×
×
  • Vytvoriť nové...