Súbory cookie sú nevyhnutné pre plynulý chod našej webstránky a poskytovanie našich služieb. Zároveň používame cookies na zacielenie reklamy a aby ste čo najlepšie vedeli využívať našu internetovú stránku. Vaše osobné údaje budú spracované a informácie z vášho zariadenia (súbory cookie, jedinečné identifikátory a ďalšie údaje zariadenia) môžu byť uchovávané, používané a zdieľané s dodávateľmi tretích strán, prípadne používané konkrétne týmto webom alebo aplikáciou. Niektorí dodávatelia môžu spracúvať vaše osobné údaje na základe oprávneného záujmu, proti ktorému môžete vzniesť námietku. Svoj súhlas môžete kedykoľvek odvolať. Ďalšie informácie a možnosti nastavenia vašich preferencií nájdete v rámci našich Podmienok ochrany súkromia. Súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov?
nevyhnutné cookies - cookies potrebné pre plynulý chod stránky a poskytovanie našich služieb
voliteľné cookies - cookies zabezpečujúce personalizáciu reklám a zber analytických a štatistických dát návštevnosti pre zlepšenie našich služieb
EXO HOSTING
Skočiť na obsah
  • Zabezpečenie domény pomocou DNSSEC - CDS


      Ako si aktivovať záznam DNSSEC - CDS na svojej doméne.

    DNSSEC (Domain Name System Security Extensions) slúži ako ochrana DNS záznamov domény proti ich zmene počas prenosu a podvrhnutiu zmenených záznamov. V podstate je to elektronický podpis, podobne ako DKIM u emailov a funguje podobne - pomocou DNSSEC záznamu sa overuje pravosť DNS záznamov domény. Vďaka DNSSEC vám alebo návštevníkom vašej stránky útočník nedokáže podvrhnúť IP adresu svojho servera, kde by napodobil vašu stránku a kradol napríklad prihlasovacie údaje.

    DNSSEC v praxi funguje tak, že používa asymetrické šifrovanie. Vlastník domény vygeneruje privátne a verejné kľúče. Privátnymi kľúčmi sa podpisujú technické údaje - DNS záznamy, ktoré aj s podpisom uverejňujú naše servery. Verejným kľúčom sa potom overuje pravosť tohto podpisu. Registre doménových koncoviek (napr. u .SK domény je to sk-nic.sk) potom zverejňujú takzvané DS (Delegation Signer) záznamy ktoré určujú, aký kľúč je pre doménu povolený.

    Tieto všetky veci za vás urobí náš systém automaticky.

     

    Krátke video od SK-NIC ako DNSSEC funguje

     

     

    Podrobnejšie informácie o DNSSEC nájdete na stránke SK-NIC.

     

    Ako si aktivovať DNSSEC?

     
    Novým .SK a .CZ doménam aktivujeme DNSSEC automaticky, či vaša slovenská alebo česká doména má aktívny DNSSEC zistíte napr. pomocou nastavení v Control Paneli.

    Prihláste sa do Control Panela a pri doméne kliknite na službu DNS záznamy:

     

    cp-dns-zaznamy.png

     

    Následne kliknite v sekcii DNS záznamy na kartu DNSSEC a uvidíte stav tejto služby:

     

    cp-dnssec-vypnute.png

     

    EXO Hosting v súvislosti s DNSSEC používa službu CDS skenovanie, vďaka čomu vieme podpísať aj domény, ktoré využívajú naše menné servery, ale nie sme ich registrátorom. V DNS záznamoch zverejňujeme CDS a CDNSKEY, registre ktoré podporujú CDS skenovanie si tieto záznamy kontrolujú a ak ich u domény nájdu a nedôjde k ich zmene (alebo nefunkčnosti) počas nasledujúcich niekoľkých dní (.SK - 3 dni, .CZ - 7 dní ), tak zverejnia pre doménu DS záznam, vďaka čomu sa vaša doména stane zabezpečenou DNSSECom.

    CDS je zatiaľ podporované na doménach .SK (Slovensko), .CZ (Česko), .CH (Švajčiarsko), .CR (Kostarika) a .LI (Lichtenštajnsko). V EXO Hosting CDS podporujeme zatiaľ len pri .SK a .CZ doménach.

    Keď kliknete na Zapnúť (CDS), stav sa zmení do pár sekúnd:

     

    cp-dnssec-zapnute.png

     

    Následne stav DNSSEC - CDS si môžete overiť napr. na stránke dnssec-analyzer.verisignlabs.com, príklad záznamov, ak doména nemá aktívny DNSSEC - CDS (čo bude trvať niekoľko hodín a červených záznamov bude postupne ubúdať na úkor zelených)

     

    exo-dnssesc-nie.png


    Keď na .SK doméne sa aktivuje záznam DNSSEC - CDS (po 72 hodinách, ak všetko prebehlo v poriadku), tak vám do schránky (uvedenej vo WHOIS) príde informačný email:

     

    Citát

    * Na túto správu neodpovedajte, e-mail je zasielaný automatickým systémom. *

    Vážený technický kontakt AAAA-0000,

    v rámci automatického skenovania zóny .sk ohľadom služby DNSSEC sme na doméne <nazov-domeny>.SK zaregistrovali prítomnosť nasledujúcich CDS záznamov:
    tag: 12345, alg: 12, dig. type: 2, digest: a1b2c3d4e5f6g7h8i9j1k2l3m4n5o6p7r8s9

    Uvedené záznamy boli overené a pridané, na doméne tým bola aktivovaná služba ochrany DNSSEC. V tejto súvislosti nie je potrebná žiadna aktivita z Vašej strany.

    Táto správa bola pre vás vygenerovaná automaticky a dostali ste ju preto, že ste v registri domén .sk vedený ako:
    Technický kontakt domény <nazov-domeny>.SK (Vaše ID je AAAA-0000)

    S pozdravom,

    --
    SK-NIC, a.s. (správca TLD .sk)
    Námestie SNP 14
    811 06  Bratislava
    Tel: +421/2/350 350 30
    e-mail: hostmaster@sk-nic.sk
    web: https://sk-nic.sk

     

    V prípade .CZ domén vám príde email v podobnom znení:

     

    Citát

    Vážený zákazníku,

    náš systém pro automatizovanou správu klíčů DNSSEC nalezl jeden nebo více platných záznamů CDNSKEY na všech jmenných serverech Vaší domény <nazev-domeny>.cz.
    Nalezené záznamy CDNSKEY obsahovaly následující klíč/klíče:

    [flags: 257, protocol: 3, algorithm: 13, key: "a1b2c3d4e5f6g7h8i9j1k2l3m4n5o6p7r8s9=="]

    Datum a čas nálezu: 2023-03-29 05:29:17

    Ve shodě s RFC 7344 a RFC 8078 považujeme přítomnost těchto záznamů za žádost o zveřejnění těchto klíčů v zóně .cz, a Vaše doména je tak nyní v režimu přechodu na automatizovanou správu klíčů DNSSEC.

    Od této chvíle denně kontrolujeme přítomnost uvedených záznamů CDNSKEY na jmenných serverech Vaší domény. Pokud po dobu následujících 7 dnů nezaregistrujeme žádnou změnu záznamů CDNSKEY na žádném z těchto jmenných serverů, budou uvedené klíče uloženy do nově vygenerované sady klíčů v centrálním registru a následně zveřejněny prostřednictvím záznamů DS v zóně .cz. Pokud na tento e-mail nijak nezareagujete, Vaše doména bude fungovat jako doposud, jen bude nově chráněna systémem DNSSEC a správa klíčů DNSSEC pak bude probíhat automaticky na základě Vámi zveřejňovaných záznamů CDNSKEY.

    Proces zařazení Vaší domény do režimu s automatizovanou správou klíčů DNSSEC lze zastavit odebráním záznamů CDNSKEY v uvedené lhůtě 7 dnů.

    S pozdravem
    podpora CZ.NIC, správce domény CZ

     

    Po zhruba ďalšej hodine navyše (pokým sa aktuálne dáta nacachujú), sa stav zmení a mali by ste vidieť všetko v zelenom:

     

    exo-dnssesc-ano.png

     

    Od tejto chvíle sú vaše DNS záznamy domény zabezpečené.


    Odkaz na Control Panel: https://setup.dnsserver.eu/

    Pozrite aj tento článok

     

    Pozrite aj tento článok

     



  • Blogy

    1. Roman
      Najnovší zápis

      Pridal Roman,

      Niekedy pri surfovaní po internete narazíte na problém, keď sa prehliadač Chrome snaží načítať obsah stránky na nejakej doméne, namiesto toho však dostanete len chybové hlásenie, ktoré vám oznamuje, že sa nenačíta to, čo by ste očakávali.

      Pod každým chybovým hlásením zároveň máte odporúčania (viac sa ich zobrazí po kliknutí na tlačidlo Podrobnosti), ktoré radíme nasledovať, je dosť možné, že sa vám pomocou nich podarí nájsť chybu a odstrániť ju.

       

      google-chrome-chyba-domeny.png


      Čo však chybové hlásenia presne znamenajú? Nasledujúce chybové hlásenia sa týkajú konkrétnych domén, pri ktorých pokusoch načítať ich v prehliadači dostanete chybové hlásenia. Ak podobné chybové hlásenia dostávate pri úplne každej webovej stránke, skontrolujte si internetové pripojenie.

       

      ERR_NAME_NOT_RESOLVED

      V tomto prípade nie je potrebné dlho hľadať chybu. Uistite sa, že názov domény máte správne napísaný. Podľa tohto hlásenia doména, ktorú ste zadali do prehliadača, jednoducho neexistuje, prehliadač Chrome nebol schopný k nej nájsť IP adresu. Ak máte istotu, že názov domény ste zadali správne, teda že určite existuje, je veľmi pravdepodobné, že doména nebola uhradená na ďalšie obdobie a bola zmazaná z registra. V niektorých prípadoch sa môže stať, že toto hlásenie dostanete, ak doména nemá nastavené menné servery (a teda nevracia žiadnu IP adresu). Ak ste vyskúšali všetky možnosti z odporúčaní Chrome, pre viac informácií kontaktujte technickú podporu.

       

      DNS_PROBE_FINISHED_NXDOMAIN

      V prípade tohto hlásenia je veľmi pravdepodobné, že doména nemá aktívnu hostingovú službu a z toho dôvodu jej nefungujú DNS záznamy. Môže byť ešte predpoklad, že doména prestala existovať, vo veľkej väčšine prípadov však ide o problém s DNS. Ak ide o vašu doménu, uistite sa, že máte všetky platby za doménu a hosting uhradené. Ak sa zdá byť všetko v poriadku, vyčistite si cache prehliadača a reštartujte router. Ak sa vám stránka na doméne stále neotvára, skontrolujte záznamy vo vašom firewalle a antivíre a ak nenájdete žiadny podozrivý záznam, skúste ich dočasne vypnúť. Ak nič nepomohlo, kontaktujte technickú podporu pre viac informácií. Toto chybové hlásenie si je v mnohom podobné ako predchádzajúce ERR_NAME_NOT_RESOLVED a môžu mať aj tú istú príčinu. Nie je nič neobvyklé, že jedna skupina užívateľov dostáva toto hlásenie, pričom iná skupina môže dostávať hlásenie popísané predtým vyššie.

       

      ERR_CONNECTION_TIMED_OUT

      Toto hlásenie obyčajne vyskočí po 30 sekundách načítavania stránky, ktoré nič nedosiahlo a napovedá problém v komunikácii, ktorý mohol nastať kdekoľvek (teda vo vašom počítači, v sieti internetového poskytovateľa, vzdialenom serveri hostingu a pod.). Ako prvé by ste si mali vyčistiť cache prehliadača a reštartovať router. Ak ani po tomto pokuse sa stránku nedarí načítať, skontrolujte nastavenia firewallu a antivíru, či stránka nebude nejakým spôsobom blokovaná. Ak nič nepomáha, skúste iné internetové pripojenie a prípadne aj iný prehliadač. Ak ste s ničím nepochodili, je pravdepodobné, že problém bude so vzdialeným serverom. Kontaktujte prevádzkovateľa hostingu (môže to byť niekto úplne iný ako registrátor domény) pre viac informácií.

       

      ERR_CONNECTION_CLOSED

      Pri tejto chybe dostávate informáciu, že vaše spojenie s doménou bolo prerušené. Najprv skontrolujte, či prístup k doméne vám neblokuje firewall alebo antivír. Prerušené spojenie býva častým dôvodom napríklad v prípade antivíru Avast, ktorý keď na stránke objaví malvér alebo vírus, tak proste preruší s danou lokalitou spojenie, aby vás ochránil pred napadnutím zariadenia. Ak v záznamoch firewallu a antivíru nevidíte nič podozrivé, vyčistite cache prehliadača, reštartujte router aj počítač a skúste znovu. Ak nič nepomohlo ani v tomto prípade, bude možné, že máte zle nastavené direktívy v súbore .htaccess. Premenujte súbor .htaccess na niečo iné, napr. .htaccess_zaloha a skúste stránku načítať znovu.


      NET::ERR_CERT_AUTHORITY_INVALID

      Ak na stránke dostanete toto chybové hlásenie v ohľade neplatného SSL/TLS certifikátu a ak ste vlastníkom stránky, uistite sa, či na danej lokalite máte vygenerovaný (a aktívny) bezpečnostný certifikát. Toto chybové hlásenie nemá vplyv na dostupnosť domény resp. webovej stránky, ak si na stránke povolíte výnimku, stránka sa obyčajne načíta - čo však nie je riešenie pre ostatných návštevníkov stránok a preto odporúčame si skontrolovať, či bezpečnostný certifikát je funkčný. Na rýchle skontrolovanie certifikátu môžete použiť stránku SSL Certificate Comparison and Reviews, kde nižšie do poľa zadajte názov domény a kliknite na Check SSL. Ak niečo nebude svietiť v zelenom, problém je v certifikáte a bude potrebné ho pregenerovať alebo vytvoriť nový.

    2. Roman
      Najnovší zápis

      Pridal Roman,

      Tento týždeň sme vylepšili správu SQL databáz v Control Paneli.

      Keď sa prihlásite do svojho Control Panela a kliknete na službu Správa databáz, tak uvidíte nové možnosti:

       

      cp-spravovanie-sql-databaz-nove-menu.png

       

      Možnosť Pridať databázu už tam bola a bude tam len táto možnosť, ak v Control Paneli nemáte ešte vytvorené žiadne SQL databázy. Ale ak si nejakú databázu vytvoríte alebo už nejaké databázy vytvorené máte, uvidíte ďalšie možnosti  Importovať databázu a Klonovať databázu.

       

      Import a klonovanie SQL databázy

       

      Import databázy

      Vďaka tejto funkcii môžete migrovať obsahy SQL databáz medzi sebou, dokonca aj z iného hostingu, čím si výrazne uľahčíte migráciu dát k nám. Viac informácií k tomu a ako to zrealizovať, nájdete v návode Import SQL databázy v Control Paneli.

       

      Klonovanie databázy

      Klonovanie databázy je ďalšia užitočná vec, keď si potrebujete spraviť kópiu SQL databázy bez toho, aby ste si museli najprv exportovať zálohu, napr. pomocou phpMyAdmin a rovnako aj importovať. Klonovaním si vytvoríte funkčnú kópiu akejkoľvek pôvodnej databázy, ktorú máte v Control Paneli a môžete ju okamžite používať. Stačí si upraviť údaje k databáze v konfiguračnom súbore redakčného systému. Viac informácií nájdete v návode Klonovanie SQL databázy v Control Paneli.

       

      Dumb (export) SQL databázy

       

      Nakoniec sme pridali ešte možnosť si vytvárať vlastné zálohy pomocou dumpovania databáz.

      Pri každej databáze nájdete napravo tlačidlo Dump, ktorým si môžete exportovať databázy vo formáte .SQL.GZ a ukladať do počítača:

       

      cp-databaza-moznosti.png

       

      Viac informácií nájdete v návode Export SQL databázy v Control Paneli.

      Veríme, že tieto vylepšenia vám spríjemnia prácu v Control Paneli a onedlho prídeme s ďalšími novými zaujímavými vecami 🙂

    3. Roman
      Najnovší zápis

      Pridal Roman,

      12. februára 2024 bol Exoweb aktualizovaný na verziu 10.138.0, táto verzia priniesla nasledujúce vylepšenia:

       

      Webová stránka

       

      Externé odkazy v menu a odkazy na sekcie

      Odteraz si do hlavného menu môžete vkladať odkazy na iné (externé) stránky, čím svoju stránku môžete prepojiť napr. na vašu fan stránku na Facebooku.

      V Editore kliknite hore v menu na Úvod, otvorí sa okno Stránky, priečinky a odkazy. Kliknite na červené plus:

       

      101380-exoweb-stranky-priecinky-odkazy.png

       

      Otvorí sa ponuka, kde si môžete vybrať typ Nový odkaz a dole si ho pomenovať a nalinkovať kam potrebujete. Po zverejnení stránky sa nový odkaz objaví v hlavnom menu na vašej stránke:

       

      101380-exoweb-novy-odkaz.png

       

      Odkaz na sekciu

      Každá sekcia na stránke odteraz obsahuje odkaz, ktorý si môžete nalinkovať kde len potrebujete. Pri každej sekcii keď kliknete na ikonu Rozloženie, objaví sa možnosť Odkaz na sekciu:

       

      101380-exoweb-odkaz-na-sekciu.png

       

      Odkaz si môžete vložiť do menu alebo skopírovať a neskôr vložiť, kam potrebujete:

       

      101380-exoweb-odkaz-na-sekciu-link.png

       

      Viac informácií nájdete v návode Pridanie podstránok, priečinkov alebo externých odkazov v Exowebe.

       

×
×
  • Vytvoriť nové...