Súbory cookie sú nevyhnutné pre plynulý chod našej webstránky a poskytovanie našich služieb. Zároveň používame cookies na zacielenie reklamy a aby ste čo najlepšie vedeli využívať našu internetovú stránku. Vaše osobné údaje budú spracované a informácie z vášho zariadenia (súbory cookie, jedinečné identifikátory a ďalšie údaje zariadenia) môžu byť uchovávané, používané a zdieľané s dodávateľmi tretích strán, prípadne používané konkrétne týmto webom alebo aplikáciou. Niektorí dodávatelia môžu spracúvať vaše osobné údaje na základe oprávneného záujmu, proti ktorému môžete vzniesť námietku. Svoj súhlas môžete kedykoľvek odvolať. Ďalšie informácie a možnosti nastavenia vašich preferencií nájdete v rámci našich Podmienok ochrany súkromia. Súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov?
nevyhnutné cookies - cookies potrebné pre plynulý chod stránky a poskytovanie našich služieb
voliteľné cookies - cookies zabezpečujúce personalizáciu reklám a zber analytických a štatistických dát návštevnosti pre zlepšenie našich služieb
EXO HOSTING
Skočiť na obsah
  • Zistenie veľkosti využitia webového priestoru


    Ak počas práce na vašej webovej stránke, najmä ak nahrávate obsah (obrázky, súbory), sa stane, že zrazu z ničoho nič vyskočí chybové hlásanie typu:

     

    failed to open stream: Disc quota exceeded

     

    alebo počas nahrávania súborov cez FTP sa nahrávanie zastaví, znamená to, že máte plný diskový priestor.

     

    FileZilla plný webový priestor ohlási v záznamoch "Quota exceeded"_

     

    fz-500-plny-disk.png

     

    Total Commander zastaví nahrávanie chybovým hlásením "Disc quota exceeded":

     

    tc-500-plny-disk.png

     

    WinSCP len oznámi, že nemôže vytvoriť súbor na serveri a plný disk poskytne len ako jednu z možností a aj to ako poslednú:

     

    winscp-500-plny-disk.png

     

    Overenie stavu zaplnenia miesta na serveri

     

    Prihláste sa do Control Panela a pri zvolenej doméne kliknite na Využitie priestoru:

     

    cp-vyuzitie-priestoru.png

     

    Ak je priestor skutočne zaplnený, mali by ste vidieť takýto stav (pre overenie môžete ešte kliknúť na tlačidlo Zistiť).

     

    cp-plny-priestor.png

     

     

    Možnosti uvoľnenia priestoru na serveri

     

    Vymazanie zbytočných súborov

    Prvá možnosť je prihlásiť sa (ak už nie ste) na webový priestor pomocou protokolu FTP a vymazať zbytočné súbory. Po prihlásení si skontrolujte všetky zložky, či tam nemáte uložené súbory ktoré vaša stránka (už) nepotrebuje, či tam nemáte veľké obrázky uložené "len tak", archívy, prípadne logy, ktoré generuje váš redakčný systém (ak používate nejaký).

    Počas mazania si priebežne môžete kontrolovať (viď obrázok vyššie, tlačidlo Zistiť), koľko miesta ste uvoľnili. Občas sa môže stať, že údaje nie sú aktualizované hneď, ak ste zmazali pár súborov, ktoré zaberali niekoľko megabajtov a po kontrole miesta stále vidíte rovnaké zaplnenie, pár minút počkajte na aktualizáciu.

    Keď vymažete dostatočné množstvo súborov a miesto sa uvoľní, stránka by mala začať normálne fungovať a môžete na nej pracovať ďalej.

     

    Vymazanie cache súborov redakčného systému alebo eshopu

    Ak používate nejaký redakčný systém alebo eshop, často sa stáva, že tieto systémy si vytvárajú rôzne cache súbory alebo zapisujú udalosti do svojich denníkov, ktoré potom ukladajú na webový priestor a zapĺňajú ho.

    Ak váš redakčný systém resp. eshop má nástroje na čistenie takýchto súborov a záznamov, použite ich, podľa možnosti ich používajte pravidelne, aby sa webové miesto nezapratávalo zbytočnými súbormi. Keď priestor takto vyčistíte, opäť si podľa vyššie uvedeného obrázku skontrolujte aktuálne využitie webového priestoru.

     

    Zmena hostingového balíčka

    Horeuvedené spôsoby problémy väčšinou vyriešia, častokrát len dočasne, umožnia získanie pár megabajtov miesta, aby sa vaša stránka "rozbehla". Ak webové miesto máte obsadené tak, že počítate každý megabajt, obvykle jedinou možnosťou je zmena alebo navýšenie hostingového balíčka, čo je prípad najmä starších balíkov ako Mini hosting, Standard hosting či Classic hosting alebo Puzzle X s malou kapacitou (môžete si navýšiť až do veľkosti 20 GB).

     

    Tip:

    Ak máte doménu v Multihostingu, tak upravte nastavenie domény v Multihosting → Zoznam domén, kde jej pridáte viac miesta. Koľko miesta máte voľného, zistíte v Parametroch multihostingu. Ak nemáte žiadne miesto voľné, tak si navýšte parametre multihostingu.

     

     

    Problém s voľným miestom aj po zmene hostingového balíčka

     

    Ak by nastal prípad, že problémy s voľným miestom máte aj po zmene hostingového balíčka, napriek tomu, že služba Využitie priestoru vám hlási dostatok voľného miesta, v Control Paneli si medzi ostatnými službami nájdite službu Nastavenia Apache a PHP:

     

    cp-nastavenie-apache-a-php.png

     

    Po kliknutí na službu hneď na prvej karte uvidíte zapnuté Generovanie subdomén. Vypnite toto nastavenie (kliknutím na Zmeniť) a znovu zapnite. Ak z nejakého dôvodu máte generovanie subodmén vypnuté a potrebujete ho mať stále vypnuté, tak ho zapnite a znovu vypnite.

     

    cp-generovanie-subdomen-zapnute.png

     

    Po tejto operácii sa stav obsadenia diskového priestoru obnoví a už by ste mali nahrávať súbory bez problémov.

     

    Notifikácia o zaplnenom webovom priestore

     

    Toto nastavenie v Control Paneli je nové, v službe na Využitie priestoru si môžete zapnúť alebo vypnúť, či si prajete notifikácie na emailové adresy, ktoré máte uvedené v kontaktoch (admin a technický kontakt) v prípade, ak sa priestor zaplní na 90%.

     

    cp-vyuzitie-priestoru-notifikacia.png

     

    Notifikácie budú chodiť raz za týždeň pokým sa s obsadenosťou diskového poľa nedostanete opäť pod 90%. Či to dosiahnete zmazaním súborov na serveri alebo navýšením hostingového balíčka, je už na vás.


    Odkaz na Control Panel: https://setup.dnsserver.eu/

    Pozrite aj tento článok

     

    Pozrite aj tento článok

     



  • Blogy

    1. Roman
      Najnovší zápis

      Pridal Roman,

      Slovenským internetom sa momentálne šíri zrejme jedna z najväčších káuz v oblasti informačných technológií.

      Podľa informácií portálu Živé.sk došlo začiatkom týždňa na servery Úradu geodézie, kartografie a katastra SR k ransomware útoku, počas ktorého boli zašifrované dáta na serveroch. Útok spôsobil nedostupnosť portálu, čo je však zatiaľ ten najmenší problém. Výrazne väčším problémom je, že dáta katastra zrejme nebude možné obnoviť do úplného stavu pred útokom z dôvodu, že zálohy neobsahovali kompletné údaje, ktoré sa nerealizovali dostatočne často a komplexne na to, aby bolo možné ich rýchlo obnoviť. Tento fakt spôsobí, že obnova dát, do ako tak použiteľného stavu, potrvá zrejme celé mesiace. A či to bude nakoniec úspešné, sa zatiaľ nevie. Viac informácií sa dozviete v horeuvedenom odkaze.

       

      Čo je ransomware útok a ako k nemu dochádza?

      Podstatou ransomware je, že vírus resp. škodlivý kód zašifruje vaše dáta v počítači, ktoré sú tým pádom nepoužiteľné. Následne vás hacker kontaktuje pomocou emailu, ktorého pôvod je často prakticky nemožné vystopovať s ponukou, že dáta odkóduje, ale za cenu výkupného, ktoré nie raz býva vysoké. Výkupné sa často má zrealizovať pomocou kryptomenových účtov, ktorých vlastníkov je fakticky nemožné zistiť.

      Vírus, ktorý spustí ransomware útok najčastejšie "získate" tak, že v emaile, ktorý sa môže vydávať napr. za štátnu inštitúciu alebo banku, kliknete na odkaz, ktorý sa tvári dôveryhodne, ale v skutočnosti si do počítača stiahnete vírus. Ransoware si môžete "nainštalovať" aj navštívením pochybných webových stránok, či klikaním na podozrivé reklamy na neznámych webových stránkach. O Ransomware si môžete viac prečítať na Wikipedii.

       

      Ako sa dá tomu predchádzať?

      Ransomware útokom (ale aj iným hackerským útokom) sa nedá vždy predchádzať na 100%, ale túto pravdepodobnosť môžete výrazne znížiť splnením týchto bodov (nie úplne všetky zaručene pomôžu voči hackerským útokom, ale z dôvodu zvýšenia bezpečnosti ich uvedieme):

      • Pravidelne aktualizujte svoj operačný systém, webové prehliadače, emailových klientov. Aktualizácie odstraňujú bezpečnostné problémy, ktoré hackeri často zneužívajú.
      • Nezabúdajte na kvalitný antivír spolu s firewallom, aj v tomto prípade ich odporúčame pravidelne aktualizovať, aj keď samotné aktualizácie často prebiehajú automaticky (ak ste si tieto aktualizácie z nejakého neznámeho dôvodu nevypli).
      • Aktualizujte svoje programy a aplikácie, ktoré používate
      • Pripájajte sa len na dôveryhodné internetové siete, ak doma používate router, zmeňte si heslo do nastavení routera (od výroby býva často nastavené len nejaké základné, napr. password), nastavte si silné heslo na svoju wi-fi sieť, ideálne kombináciou malých a veľkých písmen, čísiel a špeciálnych znakov.
      • Taktiež nezabúdajte na silné heslá do emailových schránok a pozorne sledujte obsah emailových správ, ktoré vám prídu do schránok. Keďže ransomware sa často šíri emailom, obzvlášť venujte maximálnu pozornosť týmto typom emailových správ:
        • email s výhodnou investičnou ponukou alebo kúpou "niečoho" zaujímavého a výhodného
        • výstražný email, ktorý vás varuje pred kompromitáciou vášho bankového účtu a je potrebné sa prihlásiť do vášho internetbankingu a aktualizovať heslá
        • varovania o neznámych prihláseniach do vašich účtov (hocijakých) - takéto varovania vám môžu posielať aj regulérne služby ako Facebook alebo Google, ale často bývajú zneužívané hackermi, ktorí sa vás snažia oklamať, že je potrebné, aby ste sa prihlásili do svojej schránky a zmenili si nastavenia
        • rôzne reklamné emaily na služby a produkty, ktoré ste si buď neobjednali alebo sa vás zjavne netýkajú
        • podozrivé správy o nevyzdvihnutých alebo neuhradených zásielkach o ktorých bezpečne viete, že ich nečakáte.
      • Vždy si pozorne skontrolujte z akej emailovej adresy vám prišiel takýto podozrivý email, či neobsahuje preklepy, nejaký znak navyše, či nejakú exotickú koncovku.
      • Ak email obsahuje odkazy, neklikajte na ne, ale ak na ne nabehnete kurzorom myši, tak prehliadač vám dole vľavo zobrazí link, kam odkaz mieri. Ak sa vám link zdá zvláštny, celkom iste ide o podvod.

      Ak máte podozrenie, že daný email bude škodlivý, takýto email vo svojom emailovom klientovi vždy označte ako spam.

       

      Nižšie uvádzame príklad nahlásenia podozrivého emailu vo Webmaile:

      70-nahlasenie-spamu.png

       

      Nižšie si môžete pozrieť album Phishing, kam postupne budeme pridávať vzorky podozrivých emailov, ktoré je rozhodne dobré nahlásiť ako spam:

    2. Roman
      Najnovší zápis

      Pridal Roman,

      Počínajúc týmto dňom sme navýšili limit na jednu emailovú schránku na 100 GB.

      To znamená, že si môžete vytvoriť emailovú schránku, ktorá môže mať maximálne 100 GB - aby ste si takúto schránku mohli vytvoriť, potrebujete na to buď balík Biznis X, pričom celú kapacitu emailového úložiska využijete na túto jednu schránku alebo využijete balík Multi X, ktorý môžete mať v maximálnej kapacite 200 GB, takže môžete mať takéto schránky aj dve.

      Viac informácií nájdete v návode Maximálna veľkosť priestoru pre emaily a schránky.

    3. Roman
      Najnovší zápis

      Pridal Roman,

      21. 1. 2025 bol Exoweb aktualizovaný na verziu 10.161.0, ktorý prináša niekoľko zásadných noviniek a vylepšení.

       

      Umelá inteligencia vo Webstránke a v Obchode

       

      Od tejto verzie môžete pri písaní textov, počas vytvárania obsahu webovej stránky alebo písania popisov produktov v Obchode využívať umelú inteligenciu.

      Napríklad napíšete si nejaký svoj text a necháte umelú inteligenciu, aby ho rozšírila. Krátka videoukážka:

       

      Umelú inteligenciu môžu využívať všetci zákazníci s balíkmi Start Web, Biznis Web a Max Web. Dostupná je aj v Trial verzii. Zastarané balíky ako 1Web túto možnosť nemajú. Viac informácií nájdete v návode Texty písané pomocou umelej inteligencie (AI).

       

      Cookies

       

      Odteraz (už od verzie 10.160.0) sa môžete rozhodnúť či budete používať štandardný banner cookies alebo si vytvoríte vlastný.

      V Nastavenich Exowebu kliknite na sekciu Možnosti ochrany osobných údajov a následne v sekcii Politika cookies kliknite na kartu Banner súboru cookie. Vyplňte si všetky požadované údaje a informácie a kliknite na Uložiť:

      101610-vlastny-cookies-banner-nastavenia.png

       

      Na stránke sa následne objaví banner cookies, aký ste si vytvorili. Text si v nastaveniach môžete kedykoľvek upraviť.

      101610-vlastny-cookies-banner-na-stranke.png

       

      Ak na stránkach používate aj iný jazyk ako slovenčinu, v nastaveniach si ešte môžete vybrať pre aký jazyk chcete vlastný text upraviť. Táto možnosť je dostupná pre balíky Biznis Web a Max Web, keďže Start Web nemá možnosť používať viac ako jeden jazyk.

      101610-vlastny-cookies-banner-vyber-jazyka.png

       

      Viac informácií o nastavení cookies nájdete v návode Nastavenie cookies v Exowebe.

       

      Okrem noviniek pribudlo ešte niekoľko opráv dizajnu a vzhľadu. To je zatiaľ všetko.

×
×
  • Vytvoriť nové...