Zmenu hostingového balíčka môžete zrealizovať v Control Paneli, kliknutím naľavo na sekciu Zmeny v hlavnom menu a následne si z ponuky vyberte doménu (kliknite na vysúvacie menu), u ktorej chcete zmeniť hosting:
Zobrazí sa ponuka požiadaviek (ich podrobný popis nájdete v tomto návode), označte Zmena hostingového balíčku:
Hneď po označení sa napravo zobrazia možnosti na zmenu. Hore vpravo vidíte, ktorej domény sa zmena týka, v políčku Odpoveď odoslať na: sa zobrazuje emailová adresa, ktorá je nastavená ako východzia pre Hlavné konto v Control Paneli (môžete si tu zadať inú, ak si prajete oznámenie o tejto zrealizovanej zmene na inú konkrétnu adresu), pod poľom vidíte, aký aktuálny balíček je priradený k doméne, konkrétne je to DNS Parking.
Nižšie máte možnosti:
- Biznis X a Puzzle X - klasické hostingové balíčky s FTP prístupom a SQL databázami. Ich podrobné porovnanie nájdete na tejto stránke. Balíky sú vhodné na prevádzku webových stránok, ktoré ste si sami vytvorili alebo ste si ich vytvorili pomocou redakčných systémov (napr. WordPress, Joomla), či chcete prevádzkovať eshop (OpenCart, PrestaShop) alebo použiť nejakú vývojovú platformu (napr. Laravel)
- Max Web, Biznis Web a 1WEB - stránky vytvorené pomocou editora Exoweb. Tieto balíky nemajú prístup k FTP ani k SQL databázam, čo nie je potrebné - balíky Exoweb sú určené pre používateľov, čo nemajú skúsenosti s tvorbou webových stránok a tie si vďaka Exowebu vedia ľahko vyklikať. O aktualizácie na novšie verzie balíkov si nemusíte robiť starosti, prebiehajú v našej réžii. Porovnanie Exoweb balíkov nájdete na tejto stránke.
- Exo Mail Profi a Exo Mail - sú emailové balíky, tu máte možnosť len spravovať (prijímať a odosielať emaily), priestor pre webovú stránku nie je k dispozícii.
Možnosť Nemeniť DNS záznamy odporúčame označiť, ak máte nastavené vlastné DNS záznamy, ktoré odkazujú na servery mimo EXO Hosting. To platí napr. keď webovú stránku máte hostovanú mimo nás alebo emaily používate na serveroch Outlook alebo Gmail - zmena hostingového balíčku na iný typ služby (napr. z klasického hostingu na emailový balík) totiž zahŕňa aj zmenu DNS záznamov na našich serveroch, takže po zmene balíka sa nastavia naše východzie DNS záznamy a vaše DNS záznamy sa odstránia, čo môže spôsobiť nedostupnosť služieb, ku ktorým ste sa pripojili pomocou vašich vlastných DNS záznamov. Označením tejto možnosti sa (vaše) DNS záznamy nezmenia.
Na obrázku vyššie sme si ukázali modelový príklad, keď meníte hosting z DNS Parkingu (teda nemáte aktívny žiadny hostingový balíček) a na obrázku nižšie si ukážeme možnosti, ak meníte balík z nejakého balíku mimo DNS Parking, tu máte možnosť vidieť, že ideme zmeniť balík z balíka Biznis X na nejaký iný. Oproti prvému obrázku pribudli nasledujúce zmeny:
Pribudla možnosť DNS Parking - táto možnosť slúži k tomu, keď chcete ukončiť hostingový balíček a používať len doménu. Všimnite si možnosť Dáta aj databázy som si zálohoval/a - označenie tohto poľa je povinné, či si dáta zálohujete, je čisto na vás - ak nemáte záujem o webovú stránku, ani vám nebudú chýbať jej dáta, políčko len označte a kliknutím na Potvrď odošlite požiadavku. Ak si chcete stránku zálohovať, učiňte tak ešte pred odoslaním požiadavky.
Potvrdenie, že ste so stránku zálohovali, budete musieť označiť aj pri zmene parametrov napr. balíka Puzzle X, ak si chcete zvýšiť parametre balíka, ide len o formalitu, ak si chcete znížiť kapacitu balíka, tak je potrebné sa uistiť, aby ste si nenastavili príliš malé miesto, ktoré vašej webovej stránke nebude stačiť.
Majte na pamäti, že zmeny hostingových balíčkov na iný typ (napr. z Exoweb na klasický hosting alebo z klasického hostingu na emailový balík) sú nezvratné, ak by ste nejakú zmenu učinili omylom, tak v prípade klasického hostingového balíčku je možnosť sa dostať k dátam cez zálohovací systém, ktorý bude dostupný maximálne 2 týždne.
See also this article
See also this article