Súbory cookie sú nevyhnutné pre plynulý chod našej webstránky a poskytovanie našich služieb. Zároveň používame cookies na zacielenie reklamy a aby ste čo najlepšie vedeli využívať našu internetovú stránku. Vaše osobné údaje budú spracované a informácie z vášho zariadenia (súbory cookie, jedinečné identifikátory a ďalšie údaje zariadenia) môžu byť uchovávané, používané a zdieľané s dodávateľmi tretích strán, prípadne používané konkrétne týmto webom alebo aplikáciou. Niektorí dodávatelia môžu spracúvať vaše osobné údaje na základe oprávneného záujmu, proti ktorému môžete vzniesť námietku. Svoj súhlas môžete kedykoľvek odvolať. Ďalšie informácie a možnosti nastavenia vašich preferencií nájdete v rámci našich Podmienok ochrany súkromia. Súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov?
nevyhnutné cookies - cookies potrebné pre plynulý chod stránky a poskytovanie našich služieb
voliteľné cookies - cookies zabezpečujúce personalizáciu reklám a zber analytických a štatistických dát návštevnosti pre zlepšenie našich služieb
EXO HOSTING
Jump to content
  • Obnova hesla pre admin účet v Joomla!


    Môže nastať situácia, že zabudnete heslo do administrácie svojej stránky vytvorenej v Joomla!.

    Joomla! nemá spôsob, ako obnoviť heslo do administrácie z verejnej časti stránky. Hoci na verejnej časti stránky je možnosť si preposlať zabudnuté heslo, táto možnosť ale funguje len pre bežných používateľov.

    Administrátor Joomla! je v hierarchii účtov označený ako Super User (super používateľ) a na obnovu hesla pre takéto konto potrebujete iné spôsoby.

     

    Pridanie dočasného Super Usera

     

    Ak ste zabudli heslo k svojmu admin účtu v Joomla!, môžete sa skúsiť prihlásiť cez hocijakého bežného používateľa, ak máte takého používateľa vytvoreného pre takéto účely. Samozrejme musíte vedieť k nemu heslo (ak ho neviete, môžete si preposlať cez verejnú časť stránky email na obnovu hesla).

    Ak sa chcete bežným používateľom prihlásiť ako administrátor, najprv je potrebné mu nastaviť práva. Prihláste sa na server (FTP) a stiahnite si do počítača súbor configuration.php, ktorý sa nachádza v hlavnom adresári /public_html/.

    Otvorte si ho napríklad pomocou programu Notepad++ (pre úpravu vám bude stačiť aj klasický Notepad - Poznámkový blok, ale Notepad++ je výborné riešenie pre takéto úpravy) a na začiatku súboru by ste mali vidieť zhruba takéto niečo:

     

    <?php
    class JConfig {
        public $offline = false;

     

    Bez ohľadu na to, čo tam bude, vložte si hneď pod { tento kód:

     

    public $root_user='mojuzivatel';

     

    kde namiesto mojuzivatel vložte meno bežného používateľa, pomocou ktorého sa chcete prihlásiť do administrácie, takže vo výsledku by to malo vyzerať takto:

     

    <?php
    class JConfig {
        public $root_user='mojuzivatel';
        public $offline = false;

     

    Súbor uložte a nahrajte na server na pôvodné miesto.

     

    Upozornenie:

    Pozor, súbor configuration.php bude mať práva nastavené len na čítanie (CHMOD 444), takže mu dočasne nastavte práva 644, aby ste pôvodný súbor mohli prepísať.

     

    Po nahratí súboru na server si otvorte stránku administrácie a prihláste sa bežným používateľom, ktorému ste dali práva super používateľa. Ak ste všetko nastavili správne, budete úspešne prihlásení a v administrácii uvidíte takéto oznámenie:

     

    joomla-prihlasenie-nudzovym-uctom.png

     

    Následne si naľavo v hlavnom menu rozkliknite položku Používatelia a Super Userovi (v našom prípade je super používateľ označený ako EXO Hosting, stačí keď kliknete na meno a dostanete sa do nastavení tohto konta) môžete nastaviť nové heslo, ktorým sa môžete potom prihlásiť do administrácie.

     

    joomla-spravovat-super-uzivatela.png

     

    Keď budete mať heslo zmenené, dočasnému používateľovi práva Super Usera odoberiete kliknutím na Kliknite sem, ak to má byť urobené automaticky (viď obrázok hlásenia vyššie). Súboru configuration.php budú práva nastavené opäť na 444, takže súbor nebude možné prepísať inými hodnotami.

     

    Zmena hesla v SQL databáze

     

    Ak nemáte možnosť sa prihlásiť do administrácie pomocou dočasného super používateľského konta alebo nechcete skúsiť takéto riešenie, je možnosť si zmeniť heslo priamo v SQL databáze.

    Prihláste sa na server (FTP) a v súbore configuration.php si nájdite údaje pre prihlásenie do SQL databázy. Keď neviete kde presne v súbore tieto informácie hľadať, v tomto návode nájdete postup, konkrétne v sekcii Zmena pripojenia k SQL databáze.

    Kliknite na phpMyAdmin, zadajte prihlasovacie meno (názov databázy), heslo a nastavte SQL server podľa údaju, ktorý vyčítate v súbore configuration.php.

    Po prihlásení do phpMyAdmin kliknite na databázu, v našom príklade je to db000000xmojadb a následne si vyhľadajte tabuľku nieco_users ("nieco" je predpona, líši sa v každej inej inštalácii).

     

    phpmyadmin-vyber-databazy.png

     

    Kliknite na názov tabuľky nieco_users a vyhľadajte v nej konto s názvom vášho super používateľa. V našom príklade je to EXO Hosting, ID má 641, je možné že aj vo vašom prípade bude mať rovnaké ID. Kliknite na Upraviť:

     

    phpmyadmin-joomla_users-admin.png

     

    Po kliknutí na Upraviť sa presuňte na stránke nižšie, pokým neuvidíte riadok password. V stĺpci Funkcia z ponuky vyberte MD5. A do poľa Hodnota si napíšte svoje nové heslo.

    Heslo si starostlivo skontrolujte, či tam nemáte nežiadúce preklepy. Následne úplne dole na stránke vpravo kliknite na Vykonaj.

     

    phpmyadmin-zmena-hesla-a-emailu-admina-joomla.png

     

    Teraz sa pokúste prihlásiť do administrácie svojej Joomla! stránky a ak ste všetko spravili správne, mali by ste sa bez problémov prihlásiť.


    Link to Control Panel: https://setup.dnsserver.eu/

    See also this article

     



  • Blogs

    1. Roman
      Latest Entry

      By Roman,

      Telekomunikačný operátor Orange oznámil, že v priebehu februára 2025 začne blokovať port 25, ktorý sa používa na komunikáciu, konkrétne odosielanie emailov (SMTP). Komunikácia cez port 25 býva štandardne nešifrovaná, čo znižuje bezpečnosť komunikácie.

      Táto zmena nebude mať žiadny vplyv na využívanie a fungovanie našich služieb, ale ak vám internetové pripojenie zabezpečuje Orange a vo svojom emailovom klientovi máte v SMTP nastaveniach zadaný port 25, tak môžete mať pri odosielaní emailov problémy.

      My v EXO Hostingu svojim zákazníkom dlhodobo odporúčame používať pri nastavovaní SMTP pripojenia porty 465, prípadne 587, ktoré zabezpečujú šifrované pripojenie.

      Aký port používate v SMTP nastaveniach, si môžete skontrolovať vo svojich emailových klientoch, ak tam vidíte porty 465 alebo 587, nemusíte v nastaveniach nič meniť.

      Ak v SMTP nastaveniach vidíte port 25, tak bude potrebné, aby ste si ho zmenili na 465 (šifrovanie SSL) alebo na 587 (šifrovanie STARTTLS). V oboch prípadoch si taktiež musíte nastaviť server odosielanej pošty na smtp.exohosting.com. Táto zmena bude vyžadovať aj opätovné zadanie hesla, tak sa najprv uistite prihlásením na Webmail, že heslo ku svojej schránke viete.

       

      V emailových klientoch si SMTP porty upravíte nasledovne:

      Mozilla Thunderbird

       

      V Thunderbirde hore v hlavnom menu kliknite na Nástroje a následne dole v ponuke na Nastavenia účtu. Naľavo v stĺpci uvidíte zoznam emailových účtov, ktoré používate v Thunderbirde. V zozname sa presuňte dole a mali by ste vidieť položku Server pre odosielanie pošty (SMTP). Kliknite na ňu a v okne napravo sa vyrojí zoznam schránok so SMTP nastaveniami. Skontrolujte si všetky položky (všetkých schránok, ktoré máte u nás v EXO Hostingu) spôsobom, že na každú kliknete a dole sa zobrazí, aký server a port máte nastavený. Ak tam vidíte Názov servera: smtp.exohosting.com a Port: 465 (Zabezpečenie pripojenia: SSL/TLS) alebo Port: 587 (Zabezpečenie pripojenia: STARTTLS), je to v poriadku, nemusíte nič robiť.

      71-thunderbird-smtp-nastavenia-prehlad.png

       

      Ak tam však uvidíte Názov servera: smtp.<vasa-domena.tld>, Port: 25Zabezpečenie pripojenia: žiadne, hore napravo kliknite na tlačidlo Upraviť. Následne si upravte položky tak, aby ste ich mali podľa príkladu uvedeného nižšie. Okrem položiek Popis: (tam si dajte čo chcete, ideálne názov schránky) a Používateľské meno: (to je váš emailový účet, tu nemeňte nič). Kliknite na OK a skúste odoslať email. Thunderbird pri pokuse odoslať email by mal teraz zobraziť okno pre zadanie hesla do schránky, tak mu ho zadajte a email by sa už mal odoslať bez problémov.

      71-thunderbird-smtp-odporucane-nastavenia.png

       

      Microsoft Outlook a Apple Mail

       

      V prípade Microsoft Outlook môžete používať viac rôznych verzií, Orange pripravil manuál v PDF formáte, podľa ktorého môžete postupovať. Nastavenia sú obdobné ako v prípade vyššie uvedeného Thunderbirdu a manuál obsahuje aj návod k Apple Mail.

    2. Roman
      Latest Entry

      By Roman,

      Počínajúc týmto dňom sme navýšili limit na jednu emailovú schránku na 100 GB.

      To znamená, že si môžete vytvoriť emailovú schránku, ktorá môže mať maximálne 100 GB - aby ste si takúto schránku mohli vytvoriť, potrebujete na to buď balík Biznis X, pričom celú kapacitu emailového úložiska využijete na túto jednu schránku alebo využijete balík Multi X, ktorý môžete mať v maximálnej kapacite 200 GB, takže môžete mať takéto schránky aj dve.

      Viac informácií nájdete v návode Maximálna veľkosť priestoru pre emaily a schránky.

    3. Roman
      Latest Entry

      By Roman,

      5. 2. 2025 bol Exoweb aktualizovaný na verziu 10.162.1, ktorá prináša niekoľko vylepšení.

       

      Prehľad / Dashboard

       

      V Editore pribudol Prehľad, ktorý nájdete v hlavnom menu hneď nad položkou Webstránka. Ide len o stručný prehľad služieb, ktorý obsahuje váš balík (Blog sa zatiaľ nezobrazuje):

      101621-exoweb-prehlad.png

       

      Predĺžená doba na vrátenie zmien po úprave widgetu

       

      Keď ste upravili text v nejakom widgete alebo vymenili obrázok, mali ste niekoľko málo sekúnd na vrátenie zmien. Ak ste to nestihli, zmeny sa vrátiť automaticky už nedali a museli ste si zmeny vrátiť manuálne (napr. nahrať pôvodný obrázok alebo skopírovať pôvodný text - ak ste ho mali niekde odložený).

      Táto doba na vrátenie zmien je odteraz predĺžená na 15 sekúnd. Viac vo videu:

       

      Widget Blok obchodu

       

      Ak si na stránku vložíte widget Blok obchodu, tak odteraz si môžete nastaviť aj počet stĺpcov a rozmery náhľadov:

      101621-exoweb-blok-obchodu-odporucane-stlpce-rozmery.png

       

×
×
  • Create New...