Súbory cookie sú nevyhnutné pre plynulý chod našej webstránky a poskytovanie našich služieb. Zároveň používame cookies na zacielenie reklamy a aby ste čo najlepšie vedeli využívať našu internetovú stránku. Vaše osobné údaje budú spracované a informácie z vášho zariadenia (súbory cookie, jedinečné identifikátory a ďalšie údaje zariadenia) môžu byť uchovávané, používané a zdieľané s dodávateľmi tretích strán, prípadne používané konkrétne týmto webom alebo aplikáciou. Niektorí dodávatelia môžu spracúvať vaše osobné údaje na základe oprávneného záujmu, proti ktorému môžete vzniesť námietku. Svoj súhlas môžete kedykoľvek odvolať. Ďalšie informácie a možnosti nastavenia vašich preferencií nájdete v rámci našich Podmienok ochrany súkromia. Súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov?
nevyhnutné cookies - cookies potrebné pre plynulý chod stránky a poskytovanie našich služieb
voliteľné cookies - cookies zabezpečujúce personalizáciu reklám a zber analytických a štatistických dát návštevnosti pre zlepšenie našich služieb
EXO HOSTING
Jump to content

Search the Community

Showing results for tags 'heslo'.

  • Search By Tags

    Type tags separated by commas.
  • Search By Author

Content Type


Categories

  • Email
    • E-mail mailbox settings
    • Setting up email clients
    • RoundCube Webmail
    • RoundCube+ Webmail
    • Limits and quotas
    • Email backup, migrate and recovery
  • Webhosting
    • DNS
    • FTP
    • PHP
    • SSH
    • Security certificates
    • Databases
    • Multihosting
    • Website redirection
    • Website backup and recovery
  • Domains
  • Control Panel
  • Content management system, frameworks and eshops (CMS)
    • WordPress
    • Joomla
    • PrestaShop
    • OpenCart
    • Drupal
    • External CMS
    • Laravel
  • Exoweb
    • We are starting with Exoweb
    • Adding content to Exoweb
    • Exoweb Blog
    • Exoweb Store
    • Exoweb Appointments
  • Virtual servers (VPS)
  • Billing

Categories

  • Manuals
  • Requests
    • Access to the Control Panel
    • Change of domain ownership (WHOIS)
    • Disconnecting the domain from the Control Panel

Blogs

  • EXO HOSTING Blog
  • News and information
  • Novinky v Exowebe

Find results in...

Find results that contain...


Date Created

  • Start

    End


Last Updated

  • Start

    End


Filter by number of...

Found 8 results

  1. Roman

    Obnova hesla pre admin účet v Joomla!

    Môže nastať situácia, že zabudnete heslo do administrácie svojej stránky vytvorenej v Joomla!. Joomla! nemá spôsob, ako obnoviť heslo do administrácie z verejnej časti stránky. Hoci na verejnej časti stránky je možnosť si preposlať zabudnuté heslo, táto možnosť ale funguje len pre bežných používateľov. Administrátor Joomla! je v hierarchii účtov označený ako Super User (super používateľ) a na obnovu hesla pre takéto konto potrebujete iné spôsoby. Pridanie dočasného Super Usera Ak ste zabudli heslo k svojmu admin účtu v Joomla!, môžete sa skúsiť prihlásiť cez hocijakého bežného používateľa, ak máte takého používateľa vytvoreného pre takéto účely. Samozrejme musíte vedieť k nemu heslo (ak ho neviete, môžete si preposlať cez verejnú časť stránky email na obnovu hesla). Ak sa chcete bežným používateľom prihlásiť ako administrátor, najprv je potrebné mu nastaviť práva. Prihláste sa na server (FTP) a stiahnite si do počítača súbor configuration.php, ktorý sa nachádza v hlavnom adresári /public_html/. Otvorte si ho napríklad pomocou programu Notepad++ (pre úpravu vám bude stačiť aj klasický Notepad - Poznámkový blok, ale Notepad++ je výborné riešenie pre takéto úpravy) a na začiatku súboru by ste mali vidieť zhruba takéto niečo: <?php class JConfig { public $offline = false; Bez ohľadu na to, čo tam bude, vložte si hneď pod { tento kód: public $root_user='mojuzivatel'; kde namiesto mojuzivatel vložte meno bežného používateľa, pomocou ktorého sa chcete prihlásiť do administrácie, takže vo výsledku by to malo vyzerať takto: <?php class JConfig { public $root_user='mojuzivatel'; public $offline = false; Súbor uložte a nahrajte na server na pôvodné miesto. Upozornenie: Pozor, súbor configuration.php bude mať práva nastavené len na čítanie (CHMOD 444), takže mu dočasne nastavte práva 644, aby ste pôvodný súbor mohli prepísať. Po nahratí súboru na server si otvorte stránku administrácie a prihláste sa bežným používateľom, ktorému ste dali práva super používateľa. Ak ste všetko nastavili správne, budete úspešne prihlásení a v administrácii uvidíte takéto oznámenie: Následne si naľavo v hlavnom menu rozkliknite položku Používatelia a Super Userovi (v našom prípade je super používateľ označený ako EXO Hosting, stačí keď kliknete na meno a dostanete sa do nastavení tohto konta) môžete nastaviť nové heslo, ktorým sa môžete potom prihlásiť do administrácie. Keď budete mať heslo zmenené, dočasnému používateľovi práva Super Usera odoberiete kliknutím na Kliknite sem, ak to má byť urobené automaticky (viď obrázok hlásenia vyššie). Súboru configuration.php budú práva nastavené opäť na 444, takže súbor nebude možné prepísať inými hodnotami. Zmena hesla v SQL databáze Ak nemáte možnosť sa prihlásiť do administrácie pomocou dočasného super používateľského konta alebo nechcete skúsiť takéto riešenie, je možnosť si zmeniť heslo priamo v SQL databáze. Prihláste sa na server (FTP) a v súbore configuration.php si nájdite údaje pre prihlásenie do SQL databázy. Keď neviete kde presne v súbore tieto informácie hľadať, v tomto návode nájdete postup, konkrétne v sekcii Zmena pripojenia k SQL databáze. Kliknite na phpMyAdmin, zadajte prihlasovacie meno (názov databázy), heslo a nastavte SQL server podľa údaju, ktorý vyčítate v súbore configuration.php. Po prihlásení do phpMyAdmin kliknite na databázu, v našom príklade je to db000000xmojadb a následne si vyhľadajte tabuľku nieco_users ("nieco" je predpona, líši sa v každej inej inštalácii). Kliknite na názov tabuľky nieco_users a vyhľadajte v nej konto s názvom vášho super používateľa. V našom príklade je to EXO Hosting, ID má 641, je možné že aj vo vašom prípade bude mať rovnaké ID. Kliknite na Upraviť: Po kliknutí na Upraviť sa presuňte na stránke nižšie, pokým neuvidíte riadok password. V stĺpci Funkcia z ponuky vyberte MD5. A do poľa Hodnota si napíšte svoje nové heslo. Heslo si starostlivo skontrolujte, či tam nemáte nežiadúce preklepy. Následne úplne dole na stránke vpravo kliknite na Vykonaj. Teraz sa pokúste prihlásiť do administrácie svojej Joomla! stránky a ak ste všetko spravili správne, mali by ste sa bez problémov prihlásiť.
  2. Môže nastať situácia, že zabudnete heslo do administrácie svojej stránky vytvorenej vo WordPresse. Prístup do administrácie sa dá obnoviť dvoma spôsobmi: odoslaním emailu pre obnovenie hesla zmenou hesla a emailovej adresy v SQL databáze Odoslanie emailu pre obnovenie hesla Otvorte si svoju stránku, ktorou pristupujete do administrácie WordPress, najskôr to bude /wp-admin/ a pod prihlasovacím formulárom kliknite na odkaz Zabudli ste heslo? Alebo si tento odkaz pridajte za názov svojej domény /wp-login.php?action=lostpassword Otvorí sa formulár, do ktorého budete musieť vložiť prihlasovacie meno (admin konta) alebo emailovú adresu, ktorá k tomuto kontu patrí a kliknite na Získať nové heslo. Do emailovej schránky vám príde notifikácia, ktorá bude obsahovať odkaz, na ktorý musíte kliknúť. Po kliknutí sa otvorí stránka, na ktorej si môžete vygenerovať nové heslo alebo zadať svoje. Heslo si následne uložíte kliknutím na Uložiť heslo a môžete sa prihlásiť do administrácie. Zmena hesla a emailovej adresy v SQL databáze Čo však robiť, ak emailová adresa, ktorú máte priradenú k admin kontu neprijíma emaily, nefunguje alebo už neexistuje? Pre tento prípad existuje postup, ktorý vyžaduje určité skúsenosti s SQL databázami. Prihláste sa na server (FTP) a v súbore wp-config.php si nájdite údaje pre prihlásenie do SQL databázy. Keď neviete kde presne v súbore tieto informácie hľadať, v tomto návode nájdete postup, konkrétne v sekcii Zmena pripojenia k SQL databáze. Kliknite na phpMyAdmin, zadajte prihlasovacie meno (názov databázy), heslo a nastavte SQL server podľa údaju, ktorý vyčítate v súbore wp-config.php. Po prihlásení do phpMyAdmin kliknite na databázu, v našom príklade je to db000000xmojadb a následne si vyhľadajte tabuľku wp_users. Kliknite na názov tabuľky wp_users a vyhľadajte v nej konto s ID 1, s najväčšou pravdepodobnosťou toto bude konto administrátora. Kliknite na Upraviť: Po kliknutí na Upraviť uvidíte riadok user_pass. V stĺpci Funkcia z ponuky vyberte MD5. A do poľa Hodnota si napíšte svoje nové heslo. Keď týmto spôsobom meníte heslo (teda z dôvodu, že vám neprišiel email na obnovu hesla) na riadku user_mail do poľa Hodnota si môžete rovno zapísať novú emailovú adresu. Ak by ste zmenili len heslo a úspešne sa prihlásili do administrácie a tam si chceli zmeniť emailovú adresu, tak WordPress by na pôvodnú adresu, teda tú, kam vám pôvodne neprišla notifikácia na zmenu hesla, odoslal potvrdzujúci email, či si skutočne prajete zmeniť emailovú adresu. A keďže vám neprišiel email s obnovou hesla, tak rovnako by ste "čakali" na email pre potvrdenie zmeny emailovej adresy. Všetky údaje starostlivo skontrolujte, či tam nemáte preklepy. Následne úplne dole na stránke vpravo kliknite na Vykonaj. Teraz sa pokúste prihlásiť do administrácie svojho WordPressu a ak ste všetko spravili správne, mali by ste sa bez problémov prihlásiť.
  3. Ak si chcete vytvoriť webovú stránku a k vašej doméne už máte aj webové miesto, tak potrebujete nahrať obsah na server. Vytvorenie, nastavenie alebo zmena účtu FTP Prvé, čo je potrebné vykonať, je vytvoriť si alebo aktualizovať FTP účet. Každá doména po priradení do Control Panela má vytvorený základný FTP účet, ku ktorému si môžete zmeniť heslo - základné heslo je rovnaké ako do Control Panela (heslo pre FTP odporúčame zmeniť z bezpečnostných dôvodov). Heslo k FTP si môžete zmeniť cez Control Panel, naľavo v menu kliknite na Webhosting, vyberte doménu, ku ktorej chcete zmeniť alebo nastaviť heslo k FTP a v sekcii služieb kliknite na Správa FTP účtov: Keď kliknete na Správa FTP účtov, uvidíte informácie o FTP údajoch (serveroch a portoch), dočasnú adresu vašej webovej lokality (zobrazí obsah stránky aj keď ešte nefungujú DNS záznamy) a základné konto pre prihlásenie na FTP (s názvom vašej domény), pomocou ktorého sa môžete prihlásiť na server. Ako prvé odporúčame kliknúť na modrú ceruzku napravo a upraviť si konto, vysvetlenie pod obrázkom: Po kliknutí na modrú ceruzku si môžete si nastaviť (resp. vygenerovať) nové heslo. Pôvodné heslo, je rovnaké ako ku Control panelu, preto z bezpečnostných dôvodov odporúčame si ho zmeniť na iné. Postačí kliknúť na Generovať, heslo si skopírujte (budete ho potrebovať) a dole kliknite na Zmeniť: Pri generovaní hesla sa automaticky zobrazuje nápoveda, či heslo spĺňa bezpečnostné požiadavky. Preto heslo si môžete zadať aj nejaké svoje, ak bude spĺňať všetky požiadavky. Taktiež si môžete nastaviť Špeciálnu ochranu FTP konta, predvolená možnosť je nastavená na slovenské a české IP adresy, ak cestujete mimo týchto krajín a potrebujete používať FTP, odporúčame ochranu vypnúť úplne. Bez ochrany ftp konta - na FTP budete mať povolenie sa prihlásiť zo všetkých krajín vo svete Rozsah ip adries - tu si nastavte IP adresu (alebo adresy), z ktorých sa bežne pripájate. Ak váš internetový provider vám zmení IP adresu, ktorá bude mimo rozsah, pripojenie nebude možné a bude potrebné si IP adresu aktualizovať. Túto možnosť odporúčame používať len vo výnimočných prípadoch a ideálne ak používate len pevnú IP adresu. FTP štít (iba sk a cz ip adresy) - pripojenie bude povolené len zo známych slovenských a českých IP adries uložených v našej databáze. Ak máte vybranú túto možnosť a bezpečne viete, že ste na slovenskej alebo českej IP adrese, navštívte stránku Moja IP adresa, skopírujte si vašu IP adresu a pošlite nám ju na email support@exohosting.sk, aby sme ju mohli zaradiť do databázy. V prípade ak sa súrne potrebujete pripojiť na FTP, odporúčame dočasne zrušiť túto možnosť (prepnúť na možnosť Bez ochrany ftp konta) Vytvorenie FTP prístupu pre konkrétnu zložku alebo subdoménu FTP kontá pre prípad potreby si môžete nastaviť aj pre prihlásenie do konkrétnej zložky alebo subdomény. Tieto zložky alebo subdomény, ku ktorým chcete vytvoriť priamy FTP prístup, musia fyzicky existovať, takže najprv si vytvorte zložku (adresár) resp. subdoménu, ak zložka / subdoména fyzicky neexistuje, nebude možné FTP konto vytvoriť. Potom vytvorte samotné FTP konto a v tomto prípade je potrebné zadať cestu k zložke ako v príklade na obrázku... ... alebo k subdoméne. Všimnite si, ako sa adresa v poli Adresár, oproti prvému prípadu. Aké meno zvolíte, také sa automaticky priradí k názvu domény a spolu vytvoria prihlasovacie meno pre ďalší účet na FTP. Napríklad ak pri vytváraní nového FTP účtu zvolíte prihlasovacie meno programator, a doménu máte exotechnologies.sk, tak konečné prihlasovacie meno bude exotechnologies.sk.programator. Prihlásenie na server pomocou protokolu FTP Prihlásenie si môžete otestovať pomocou WebFTP na adrese https://monsta.dnsserver.eu/ - stačí vám zadať prihlasovacie meno (štandardne názov domény bez www) a heslo. Zadávať server nemusíte, ten je nastavený už automaticky. Prihlásenie pomocou Monsta FTP webového klienta: Na prihlásenie je potrebné zadávať server, stačí prihlasovacie meno a heslo. Monsta FTP odporúčame používať pre menšie úpravy stránky alebo v prípade núdze. Ak sa potrebujete pravidelne pripájať na server (FTP), odporúčame používať nejaký FTP klient. Viac informácií nájdete nižšie v sekcii Prihlásenie na server pomocou FTP klientov. Po prihlásení uvidíte východziu stromovú štruktúru adresárov na serveri conf - tu nájdete php.ini súbory pre jednotlivé PHP verzie, súbory môžete upravovať podľa potreby data - sem si môžete v prípade potreby dočasne odkladať zálohy súborov, adresár data je prístupný len cez FTP logs - sem sa ukladali záznamy procesov, tie teraz nájdete v Control Paneli pod službou Logy, zložka bude v budúcnosti odstránená public_html - sem nahrávajte súbory webovej stránky _sub - pod public_html nájdete zložku _sub, sem nahrávajte zložky, ktoré majú byť subdoménami ssh - systémová zložka wrappers - systémová zložka Všeobecné odporúčania pre začiatočníkov stránku musíte nahrávať do adresára public_html - adresár public_html predstavuje u nás hlavnú (koreňovú, root) zložku, do ktorej treba nahrávať súbory, ak chcete mať stránku na hlavnej doméne musí existovať indexová stránka - index.html, index.htm, index.php, index.php3 alebo index.wml, ak žiadnu takúto stránku nebudete mať, vaša doména bude vracať chybu 403 (Forbidden) server rozoznáva malé a veľké písmena, čiže Index.html nie je to isté ako index.html - odporúčame používať malé písmená, niektoré redakčné systémy môžu používať aj veľké písmená, v tomto prípade odporúčame do týchto názvov nezasahovať skontrolujte, či ste vymazali index.php, ktorý bol do vášho priestoru vložený po vytvorení konta - alebo si vytvorte vlastný index.php, ktorým pôvodný súbor prepíšete, inak sa bude zobrazovať naša východzia stránka s ponukou hostingových služieb ak si chcete vytvoriť subdoménu, vytvárať ju musíte v zložke _sub (ktorá sa nachádza pod zložkou public_html), ako nazvete zložku v zložke _sub, tak sa bude nazývať subdoména, viac informácií nájdete v článku Ako si môžem vytvoriť subdoménu? maximálna veľkosť jediného nahrávaného súboru môže byť 3000 MB Prihlásenie na server pomocou FTP a SSH klientov Pri správe súborov na serveri odporúčame používať FTP klient, vďaka ktorému si súbory webovej stránky budete vedieť spravovať pohodlnejšie. Nasledujúci zoznam obsahuje odporúčaných FTP klientov, kliknutím na odkaz sa presmerujete na konkrétny návod. FileZilla Total Commander WinSCP Pokročilejší užívatelia môžu skúsiť použiť SSH klient. PuTTY
  4. V návode Prihlásenie a obnova prístupu do Control panela sme si ukázali, ako si môžete preposlať zabudnuté prístupové údaje na kontaktný email. Čo však robiť, ak kontaktné údaje uvedené v Hlavnom konte už neplatia, napr. kontaktná emailová adresa nie je funkčná a (alebo) kontaktné telefónne číslo už neexistuje? Kontaktná emailová adresa už nie je platná Kontaktnú emailovú adresu nájdete v Hlavnom konte, táto emailová adresa má dve významné funkcie ak si z Control Panela pošlete nejakú autorizovanú požiadavku, tak kontaktná emailová adresa je nastavená ako predvolená pre odpoveď, ktorú vám odošleme po zrealizovaní požiadavky. Inak povedané, na túto adresu dostanete informáciu o stave alebo vybavení vašej autorizovanej požiadavky. na túto emailovú adresu bude odoslaná notifikácia pre obnovenie prístupu do Control Panela, takže v prípade zabudnutých prihlasovacích údajov, na kontaktnej emailovej adrese nájdete postup, ako si prístup do Control Panela obnoviť. Ak kontaktná emailová adresa už nie je platná (schránku ste zrušili alebo sa nachádzala na doméne, ktorá už dávno exspirovala alebo ju už vlastní niekto iný), tak notifikácia s postupom na obnovu prístupu do Control Panela vám do emailovej schránky už nepríde. V tomto prípade je dôležité, aby platilo telefónne číslo, ktoré máte zadané v Hlavnom konte. Z tohto čísla nám musíte zavolať na našu linku +421 221 028 430, pre overenie vašej osoby budeme od vás vyžadovať čo najviac informácií: vaše meno, adresu, pôvodnú emailovú adresu príp. iné údaje, ktoré sú zapísané v Hlavnom konte. Po overení údajov vám zavoláme naspäť a následne zmeníme emailovú adresu na tú, ktorú nám nadiktujete. Uistite sa, že emailová adresa, ktorú nám nadiktujete, je plne funkčná a prijíma emaily. Následne si podľa návodu Prihlásenie a obnova prístupu do Control panela obnovíte prístup a môžete sa do Control Panela prihlásiť. Po prihlásení si nezabudnite skontrolovať údaje zapísané v Hlavnom konte (menu naľavo, sekcia Kontakty). Kontaktná emailová adresa a ani kontaktné telefónne číslo už nie sú platné Druhý, zložitejší prípad nastane, ak okrem emailovej adresy neplatí už ani vaše kontaktné telefónne číslo, v tomto prípade nie je možné vaše vlastníctvo overiť. Ak nastane tento prípad, budeme od vás potrebovať písomnú žiadosť, ktorú nám buď pošlete: v súbore .PDF (alebo .JPG) na email fakturacia@exohosting.sk (odporúčame pre rýchlejšie vybavenie) alebo klasickou poštou na adresu: EXO TECHNOLOGIES, spol. s r.o. Mlynské Nivy 52B 821 05 Bratislava Žiadosť pošlite na hlavičkovom papieri (použite formuláre priložené na odkaze nižšie), pričom musí obsahovať: vypísané kontaktné údaje, ktoré máte zadané vo svojom Hlavnom konte názov aspoň jednej domény (ak ich máte viac), ktorá sa nachádza v danom Control Paneli emailová adresa, na ktorú vám kontakt máme zmeniť. v prípade firmy je na žiadosti potrebná pečiatka a podpis štatutárnej osoby. Formuláre Nasledujúce formuláre na nižšie uvedenom odkaze môžete použiť spôsobom, že si ich vytlačíte, vypíšete (.DOC môžete vypísať priamo v počítači a následne vytlačiť), podpíšete (v prípade firmy je potrebná pečiatka) a naskenujete alebo odfotíte a zašlete na emailovú adresu fakturacia@exohosting.sk (alebo fyzickú adresu uvedenú vyššie). Predmet správy (emailu) vypíšte názvom domény a dopíšte čoho sa žiadosť týka. Napr.: exohosting.sk - Žiadosť o obnovenie prístupu do CP. Žiadosti o prístup do Control Panela Po overení žiadosti, ak všetky údaje budú v poriadku, vás budeme kontaktovať s informáciou o ďalšom postupe.
  5. Control Panel je webovou aplikáciou, ktorú ponúkame ku každej zaregistrovanej doméne alebo hostingovej službe. V Control Paneli si môžete prezerať informácie o svojich doménach a hostingových službách a podľa potreby meniť ich nastavenia, môžete si prezerať faktúry, objednávať nové služby alebo posielať autorizované požiadavky, ak žiadate o dôležité zmeny v rámci ponúkaných služieb. Preto je dôležité, aby ste si pamätali prihlasovacie údaje do Control Panela a zároveň vždy mali aktuálne údaje vyplnené v Hlavnom konte (čo presne znamená Hlavné konto, ktoré je potrebné pre prihlásenie do Control Panela, je vysvetlené v tomto článku). Prihlásenie do Control Panela Do Control Panela sa prihlásite na adrese https://setup.dnsserver.eu/ alebo na stránke https://www.exohosting.sk/ kliknite hore vpravo v čiernej lište na Control Panel a otvorí sa stránka s rovnakým formulárom, ako keby ste klikli priamo na odkaz. Po kliknutí na odkaz alebo Control Panel, sa otvorí prihlasovací formulár do Control Panela: Prihlasovacie meno - je prihlasovacie meno, teda žiadna emailová adresa alebo názov domény (s .koncovkou). Prihlasovacie meno je jedno slovo, ktoré môže mať veľké alebo malé písmena, prípadne aj čísla. Heslo - ktoré ste si zvolili pri prvej objednávke našich služieb (medzitým ste si ho mohli zmeniť). Nie je to heslo do emailovej schránky ani na FTP (môžete ale skúsiť, ak ste si pre všetky služby nastavili rovnaké heslo, čo neodporúčame z bezpečnostných dôvodov). Ak si nepamätáte prihlasovacie meno alebo heslo alebo oboje, tak kliknite na odkaz Zabudol som meno a heslo. Viac informácii nájdete v nasledujúcich sekciách článku. Obnova hlavného prístupu do Control panela Obnova prístupu k subúčtu v Control Paneli Obnova prístupu do Control Panela pre multihosting Obnova hlavného prístupu do Control panela Po kliknutí na odkaz Zabudol som meno a heslo sa otvorí stránka s formulárom pre zaslanie inštrukcií na obnovu hesla, pričom sú dve možnosti: obnova plného prístupu do Control panela - ak ste vlastník Control Panela a potrebujete plný prístup ku všetkým službám obnova prístupu pre subkonto - ak spravujete len určité služby k určitým doménam, subúčet nemá prístup k faktúram, ani k objednávkam, či autorizovaným požiadavkám Podrobnejšie vysvetlenie nájdete v sekciách nižšie. Obnova plného prístupu do Control Panela Do prvého poľa zadajte názov vašej domény (bez www), ktorá sa nachádza v Control paneli ku ktorému potrebujete získať prístup a kliknite na Odoslať. Ak máte domén v Control Paneli viac, je jedno ktorú zadáte. Dostanete informáciu, na akú emailovú adresu bola žiadosť odoslaná, z bezpečnostných dôvodov uvidíte iba názov servera, takže je dôležité si pomocou tohto oznámenia spomenúť, ktorú konkrétnu emailovú adresu máte priradenú ku kontu v Control paneli: Následne vám bude doručený email s názvom Automaticka zmena hesla a podstatné informácie nájdete na priloženom obrázku, kde vidíte prihlasovacie meno do Control Panela a pod ním odkaz na vygenerovanie nového hesla (nastaviť nové heslo) Po kliknutí na odkaz nastaviť nové heslo sa otvorí stránka, kde do formulára zadajte nové heslo - odporúčame označiť voľbu zobraziť heslo, aby ste mali istotu, že zadáte heslo správne dva krát. Heslo musí mať minimálne 8 znakov a byť v kombinácii veľkých a malých písmen a čísiel a aspoň jedného špeciálneho znaku. Keď heslo budete mať dva krát zadané, kliknite na Odoslať. Ak ste všetko vykonali správne, dostanete informáciu, že heslo bolo zmenené, následne môžete kliknúť hore vľavo na nadpis Control Panel a prihlásiť sa do Control Panela novým heslom. Obnova prístupu k subúčtu v Control Paneli Postup pre obnovu prístupu k subúčtu v Control Paneli je obdobný ako v prvom prípade, v tomto prípade zadávate údaje do druhého poľa vo formulári, pričom si musíte pamätať názov subúčtu, ku ktorému potrebujete získať heslo. Po kliknutí na Odoslať bude na kontaktnú emailovú adresu subkonta odoslaný podobný email ako v prvom prípade - v emaile uvidíte prihlasovacie meno, pre ktoré ste si vyžiadali zmenu hesla a odkaz, na ktorý kliknite a dva krát si zadajte nové heslo. Aj v tomto prípade je postup rovnaký ako pri obnove hesla pre hlavný prístup do Control Panela. Upozornenie: Je možné, že posielanie hesla pre subúčet vlastník Control panela zakázal. V tom prípade je potrebné, aby ste kontaktovali vlastníka Control Panela alebo ak ste priamo vy vlastník, tak si musíte obnoviť plný prístup podľa návodu vyššie a heslo pre subúčet potom viete zmeniť priamo v sekcii Účty. Obnova prístupu do Control Panela pre multihosting Môže nastať aj prípad, že máte u nás objednanú len službu Multi X (Multihosting) a potrebujete obnoviť prístup do Control Panela. V tomto prípade namiesto domény použijete ID vášho multihostingu, podobne ako v príklade na obrázku: Po kliknutí na Odoslať bude na kontaktnú emailovú adresu multihostingu odoslaný podobný email ako v prvom prípade pri obnove plného prístupu - v emaile uvidíte prihlasovacie meno účtu a odkaz, na ktorý kliknite a dva krát si zadajte nové heslo. Aj v tomto prípade je postup rovnaký ako pri obnove hesla pre hlavný prístup do Control Panela. Obnova prístupu do Control Panela pre virtuálny server (VPS) V tomto prípade je to veľmi podobné, ako v prípade multihostingu. Do políčka kam sa zapisuje doména, vložíte ID názvu vášho virtuálneho servera, napr. Virtual-1234 a odošlete požiadavku.
  6. Zvláštne správanie sa emailovej schránky Niekedy sa môže stať, že vaša emailová schránka sa začne správať zvláštne, začnú sa vám doručovať zvláštne emaily zo zvláštnych adries a navyše môžete mať ešte problém s odosielaním, že emailový klient (napr. Outlook) odmieta správu odoslať alebo že vám do schránky začalo chodiť akosi podozrivo veľa spamu. Podobné problémy môžu zaznamenať aj vaši známi, ktorí keď vám odošlú email, tak im sa vráti zvláštna notifikácia, napr. podobná tejto: -----Original Message----- From: Mail Delivery System [mailto:Mailer-Daemon@mail3s41.dnsserver.eu] Sent: Tuesday, December 03, 2019 3:04 AM To: info@mojadomena.tld Subject: Mail delivery failed: returning message to sender This message was created automatically by mail delivery software. A message that you sent could not be delivered to one or more of its recipients. This is a permanent error. The following address(es) failed: hacker@spam.tld V tomto prípade, keď v notifikácii vy alebo vaši známi vidia neznáme emailové adresy, už je evidentné, že vaša emailová schránka bola veľmi pravdepodobne hacknutá, niekto uhádol vaše nedostatočne silné heslo a schránku upravil tak, aby sa mu vaše emaily preposielali na jeho emailovú adresu. V tomto prípade treba rýchlo konať, lebo vaša schránka je súčasťou rozosielania spamu, čím ohrozíte nielen jej reputáciu, ale aj reputáciu svojej celej domény, čo môže mať negatívny dopad na jej postavenie vo výsledkoch vyhľadávania v Google alebo aj vaša riadna pošta začne končiť v spame. Krok č. 1 - Zmena hesla k emailovej schránke Najprv je dôležité, aby ste si zmenili svoje heslo k emailovej schránke na zložitejšie, ako ste doteraz používali, odporúčame použiť funkciu vygenerovania hesla, ktorá vygeneruje bezpečné heslo spĺňajúce všetky požiadavky. Po zmene hesla hacker stratí možnosť zneužívať vašu schránku na rozosielanie nevyžiadanej pošty, ale ešte stále môže vedieť preposielať vašu emailovú komunikáciu do svojej schránky a preto je nutné zrealizovať nasledujúce body vo Webmaile: Kontrola Identity (v prípade, ak odošlete email a vám sa vráti nedoručenka obsahujúcu neznámu adresu) Kontrola Filtrov (v prípade, ak vám niekto pošle email a vráti sa mu nedoručenka obsahujúcu neznámu adresu) Krok č. 2 - Kontrola identity Prihláste sa na RoundCube Webmail a kliknite naľavo v menu na Nastavenia: a potom v stĺpci naľavo kliknite na položku Identity. Po kliknutí na Identity v druhom stĺpci uvidíte najmenej jednu identitu, ktorá by mala byť označená vašou emailovou adresou: Kliknite na názov svojej emailovej schránky a uistite sa, že vidíte aspoň takto vyplnené údaje, kde bude zadaná len vaša emailová adresa. V žiadnom prípade v políčkach Odpovedať na a (alebo) Skrytá kópia nesmie byť zadaná žiadna neznáma emailová adresa, ak áno, ihneď ju zmažte a kliknite dole na Uložiť. V ostatných políčkach môžete mať vypísané svoje vlastné údaje, vrátane podpisu. V podpise neodporúčame používať presmerované odkazy, spam filtre zvyknú takúto poštu blokovať. Upozornenie: Práve pre tento dôvod, keď vo vašej identite sú pochybné údaje, spôsobuje to, že ak odošlete email, tak kópia sa odošle na pochybný email - antispamové filtre na základe takejto pochybnej identity emailové správy zablokujú a nepustia ďalej, takže adresát, ktorému ste písali, email nedostane alebo ak podozrivá emailová adresa má -nejaký- problém s prijímaním, tak sa vám vráti nedoručenka (ako v príklade úplne hore). Krok č. 3 - Kontrola Filtrov Po uistení, že dáta v Identite sú v poriadku, kliknite na Filtre a mali by ste tam vidieť toto (za predpokladu, že už ste si medzitým nevytvorili nejaký vlastný filter): Ak tam budete vidieť nejaký neznámy filter, kliknite naň a uvidíte takéto niečo: a to znamená, že vám niekto uhádol do schránky heslo a pridal tam pravidlo, aby všetky emaily, ktoré vám poslali známi, boli automaticky presmerované na email hackera. Ak by ste tam videli akýkoľvek neznámy, či podozrivý filter, kliknite hore na ikonu koša a filter zmažte. Stáva sa, že tieto pravidlá vytvárajú automatizovaní roboti, ktorí tam vkladajú presmerovania na nezmyselné schránky, takže presmerované emaily sa nemajú kam doručiť a vašim známym sa správa vráti ako nedoručená a myslia si, že vaša schránka neexistuje alebo tam vidia odkaz na inú zvláštnu adresu (viď príklad úplne hore). Záverečné odporúčania Dôvod, prečo nastali takéto situácie, je jednoduchý a často je to kvôli tomu, že si užívatelia k svojim schránkam nastavili nedostatočne silné heslá. Preto odporúčame vždy nastavovať silné heslá. Silným heslom výrazne zabezpečíte svoju schránku a prakticky úplne znemožníte jej hacknutie. Keď si preveríte, že vaša schránka na Webmaile už je v poriadku a vie prijímať a odosielať emaily bez problémov, tak potom skontrolujte svojho emailového klienta (ak používate) Outlook alebo Thunderbird vo vašom počítači, či tiež vedia prijímať a odosielať emaily (pri pokuse prijať a odoslať emaily, budete musieť zadať nové heslo, ktoré ste si nastavili v Kroku č. 1.) V prípade, ak by problémy v klientoch pretrvávali aj po kontrole schránky cez RoundCube Webmail, tak je potrebné, aby ste si preverili správne nastavenie serverov a portov. Nezabudnite si aktualizovať operačný systém vo vašom zariadení (počítač, notebook), aktualizovať antivírový program a preskenovať počítač. Nakoniec odporúčame ešte zvýšiť dôveryhodnosť svojich emailových schránok a celej domény pomocou SPF, DKIM a prípadne aj DMARC záznamov, čím výrazne obmedzíte rozosielanie nevyžiadaných správ. Pre zvýšenie bezpečnosti odporúčame používať aj ochranu SMTP servera, kde si po aktivácii môžete pridať zoznam povolených krajín , z ktorých je možné odosielať emaily.
  7. Ak potrebujete zmeniť heslo k svojej emailovej schránke, máte dve možnosti: Poznám svoje pôvodné heslo, chcem si ho zmeniť Prejdite na stránku RoundCube Webmail a kliknite dole pod prihlasovacím formulárom na Zmeniť heslo: Alebo rovno kliknite sem. Zobrazí sa formulár, v ktorom zadáte svoju emailovú adresu, do druhého políčka zadáte pôvodné heslo a do posledného nové heslo. Aby sa zmena uplatnila, heslo musí obsahovať malé a veľké písmená, čísla a špeciálne znaky (napr. @ alebo ! a podobne). Kliknite na Odoslať a zmena hesla bude do minúty zrealizovaná. Prihlásenie s novým heslom si hneď vyskúšajte prihlásením na RoundCube Webmail, aby ste sa uistili, že zmena prebehla správne. Ak používate schránku v emailovom klientovi (napr. Mozilla Thunderbird) a máte na prijímanie správ nastavený protokol IMAP, je potrebné, aby ste emailový klient reštartovali - až potom si klient vyžiada nové heslo. Platí to aj pre postupy uvedené nižšie. Nepamätám si svoje heslo (Zmena cez Control Panel) Druhý spôsob je, keď staré heslo zabudnete (čo často nastáva v prípade, keď nepoužívate RoundCube Webmail, ale nejakého emailového klienta, kde je heslo zapamätané), tak ho môžete zmeniť cez váš Control Panel. Prihláste sa, v menu vľavo kliknite na Webhosting, a vyberte doménu, ktorej sa emailová adresa týka. Ak máte v Control Paneli len jednu doménu, tak v zozname služieb rovno nájdite službu E-mailové účty: Kliknite na E-mailové účty, v sekcii Emailové schránky nájdite emailovú adresu, u ktorej potrebujete zmeniť heslo a kliknite na modrú ceruzku: Objaví sa formulár, nové heslo si napíšte do políčka (označte si zobraziť heslo, aby ste videli čo zadávate). Pri písaní vás systém bude upozorňovať na chýbajúce podmienky, ktoré je nutné splniť. Ako vidíte na obrázku, heslo nespĺňa požiadavky, sú tam nepovolené postupnosti a neobsahuje veľké písmená a špeciálne znaky. Ak heslo bude spĺňať všetky podmienky, všetko bude svietiť nazeleno. Heslo si buď zadajte nejaké svoje takéto zložité heslo alebo si ho rovno dajte vygenerovať. Heslo si po zadaní skopírujte a úplne dole kliknite na Zmeniť a následne sa môžete prihlásiť na RoundCube Webmail. V prípade ak máte schránku úplne plnú (100%), tak pred zmenou hesla si ju najprv zväčšite, ak máte ešte dostupné voľné miesto, ale ak voľné miesto pre navýšenie už nemáte, zaškrtnite políčko Označte, ak potrebujete zmeniť heslo a máte plnú schránku, inak zmena hesla nebude úspešná. Upozornenie: Keď si zmeníte heslo, tak prihlásením pomocou nového hesla do RoundCube Webmailu, sa nové heslo aktivuje. Pokým sa novým heslom neprihlásite, staré vám môže fungovať ešte niekoľko hodín. Tak isto majte na pamäti, že používate schránku v emailovom klientovi (napr. Mozilla Thunderbird) a máte na prijímanie správ nastavený protokol IMAP, je potrebné, aby ste emailový klient reštartovali - až potom si klient vyžiada nové heslo. Nepamätám si heslo k svojej emailovej schránke, ani heslo do Control panela Ak si nepamätáte heslo k emailovej schránke a nepamätáte si heslo ani do Control panela, bude potrebné, aby ste postupovali podľa návodu: Prihlásenie a obnova prístupu do Control panela. Obnovte si prístup do Control Panela, na email, ktorý máte uvedený ako kontaktný email pre Control Panel, vám príde notifikácia na obnovu hesla a po prihlásení do Control Panela si môžete heslo do emailovej schránky zmeniť podľa horeuvedeného postupu. Horšia situácia nastane, keď tým kontaktným emailom je schránka, práve ku ktorej práve neviete heslo a radi by ste si ho cez Control panel zmenili, ku ktorému taktiež neviete heslo. V tomto prípade odporúčame postupovať podľa návodu: Obnova prístupu do Control Panela v prípade neplatných kontaktných údajov.
  8. Prístupové heslá sú pre mnohých ľudí španielskou dedinou, keď si ich musia pamätať a často sa stáva, že ich zabudnú a potom sa nevedia prihlásiť tam, kam potrebujú. Obzvlášť je to nepríjemné, keď sa treba prihlásiť rýchlo a zrealizovať nejakú dôležitú operáciu. Aby takéto „problémy“ nemuseli riešiť, volia si jednoduché heslá, ako svoje meno, či meno manželky, nebodaj svokry, prípadne klasické heslá ako 0000, abcd, či univerzálne heslo vo svete IT nbusr123. Takéto heslá sú síce dobré na zapamätanie, na ktoré si spomeniete aj po neplánovanej víkendovej akcii, ale čo je dobré pre Vás, to je ešte lepšie pre rôznych záškodníkov, hackerov, spamovacích robotov a iné indivíduá, ktoré sa vždy potešia, keď natrafia na takéto slabé heslo. V prípade, ak uhádnu heslo, ktoré používate na nejakej hernej stránke, kde ste sa zaregistrovali pred 10 rokmi len preto, aby ste si zahrali nejakú flash hru, tak veľké škody nenastanú (v prípade, ak Vám neprekáža, že uvidia všetky interné informácie o Vašom konte, vrátane emailovej adresy), horšie však je, ak uhádnu heslo k nejakému dôležitému kontu, či už finančnému alebo úradnému alebo kontu, kde máte údaje o Vašej doméne. Keďže nie sme finančná poradňa, ani daňový úrad, bližšie sa zameriame na konta v ohľade domén a hostingu. V tomto článku si predstavíme, čo všetko sa môže stať, keď hacker uhádne Vaše slabé heslo, napr. ku Control Panelu, emailovej schránke a pod. Tak si predstavme modelový príklad: že Jano sa rozhodne zaregistrovať si novú doménu (a hosting) pre svoj biznis. S registráciou domény sa vytvára aj Control Panel, ku ktorému si zvolí prihlasovacie údaje – meno a heslo. Keďže nemá čas rozmýšľať, či skôr sa mu nechce vôbec rozmýšľať, zvolí si heslo jano123. Rovnaké heslo sa zároveň nastaví k základnému FTP účtu a prvej emailovej schránke, ktorá bola automaticky vytvorená v rámci hostingovej služby. Jano je spokojný, zo začiatku všetko funguje ako má. Časom si však začne všímať, že už nie všetko funguje tak, ako by malo a jedného dňa z ničoho nič už nefunguje nič, ako by malo. Ak Jano nezmenil svoje základné heslo jano123, ktoré používa aj pri emailovej schránke, tak je pravdepodobné, že jeho heslo uhádol robot na zisťovanie hesiel, čím sa hackerom otvorí cesta k tomu, aby tento nedostatok vedeli využiť. Ak hacker uhádol Janove heslo k emailovej schránke, tak si môže vo Webmaili vytvoriť presmerovanie na svoj email a takto zachytávať komunikáciu medzi obeťou (teda Janom) a napr. jeho obchodnými partnermi. Týmto spôsobom hacker bude vedieť o všetkom, o čom si Jano píše s ostatnými. A keďže má hacker prístup k Janovej schránke, môže túto komunikáciu dokonca na seba prevziať a obchodní partneri bez toho, aby vôbec niečo tušili, budú komunikovať s hackerom, ktorý im podstrčí svoj bankový účet, aby peniaze z obchodov chodili jemu. Okrem hackerov si na svoje prídu aj spamovací roboti. Ak prelomia slabé heslo do emailovej schránky, začnú na všetky zozbierané emailové adresy, ktoré nájdu v Janovej schránke, odosielať veľké množstvo nevyžiadaných emailov, čo prinesie ďalšie problémy. Tieto spamy sa však môžu začať odosielať aj na iné, vymyslené adresy a Janovi sa začnú vracať nedoručenky, ktoré mu zahltia schránku zbytočnými emailami. V tomto bode je to zatiaľ ešte "len" nepríjemné, ďalšie problémy však čoskoro prídu takmer hneď. Ďalším problémom, ktorý čoskoro nastane, bude najskôr ten, že schránka ľahko môže dosiahnuť limity odosielania emailov za určitý čas (čo platí vtedy, keď spamovací robot odosiela množstvo emailov kade-tade), čím sa odosielanie z emailových schránok z bezpečnostných dôvodov zablokuje, takže Jano nebude môcť poslať ani „normálne“ emaily. Odblokovať posielanie správ je síce možné, ale ak Jano nespraví nič, teda aspoň si nezmení heslo na nejaké bezpečné, tak odblokovanie nemá žiadny zmysel a onedlho bude zablokovaný znovu. Odosielaním spamu sa jeho schránka čoskoro stane nedôveryhodnou a môže to mať negatívne dôsledky na ďalšiu komunikáciu s jeho obchodnými partnermi. Keďže servery, cez ktoré prechádza pošta, sú chránené rôznymi nástrojmi na zachytávanie spamu, časom sa stane, že aj normálne Janove emaily začnú označovať za spam, čo výrazne zhorší jeho reputáciu. Navyše si začnú všímať aj IP adresy serverov, z ktorých je spam odosielaný, čím ich zaradia na Blacklist a tým spravia nedôveryhodný celý server, čo má zlý dopad na všetky ostatné domény, ktoré sa na danom serveri nachádzajú. Výsledkom je, že aj z iných domén bude sťažené posielanie emailov, ktoré buď budú „padať“ do spamu alebo sa nedoručia vôbec, keďže servery ich odmietli. Napravenie týchto škôd môže trvať dlho, aj celé týždne a ak sa po čase podarí škody napraviť, ale neodstránia sa príčiny, tak problémy s doručovaním emailov sa vrátia veľmi rýchlo a budeme tam, kde sme boli. Ak teda heslo do Janovej schránky už bolo uhádnuté a Jano doteraz nič nespozoroval (teda okrem obligátneho "doteraz všetko fungovalo, ale od minulého týždňa moje emaily končia v spame") a to isté heslo Jano používa na prihlásenie do Control Panela, tak hacker sa môže ľahko dostať k doméne a nastaveniam hostingu, získať FTP prístup, stiahnuť si databázy alebo dokonca previesť Janovu doménu na seba, ak emailovú schránku s uhádnutým heslom mal zaregistrovanú ku doméne. Výsledok je taký, že Jano prišiel o celú doménu a môže začať odznova. On sám samozrejme najskôr netuší, kde je problém, tak zavolá nám na technickú podporu, či evidujeme nejaký problém so servermi, keď jeho doména má akési zvláštne problémy, emaily sa nevedia doručiť a pod. Bohužiaľ tento problém si Jano zapríčinil sám a my mu môžeme len odporučiť, čo spraviť, aby aspoň zachránil čo sa dá, ak je to vôbec v tomto štádiu ešte možné. Táto situácia sa môže stať ľahko aj vám, preto dbajte na tieto základné veci: nepoužívajte rovnaké heslo pre všetky možné emailové schránky, ani iné služby a už vôbec nie externé (neznáme stránky). Ak chcete používať jedno heslo pre niekoľko vašich emailových schránok v rámci domény, zvoľte zložité heslo, viď nižšie. heslá vždy voľte dostatočne silné, nepoužívajte jednoduché kombinácie písmen napr. ako qwerty, abcd, či čísiel 12345 a pod. Roboty vďaka svojim prešpekulovaným algoritmom takého heslá uhádnu veľmi rýchlo. Pri zadávaní hesiel voľte kombinácie veľkých a malých písmen, čísiel a špeciálnych znakov. Heslá by nemali byť kratšie ako 8 znakov, dlhšie sa odporúčajú. svoje heslá nikdy s nikým nezdieľajte. Ak potrebujete zmeniť niečo na vašej stránke a veľmi sa v tom nevyznáte, ale máte na to svojho webmastera, z bezpečnostných dôvodov mu vytvorte subúčet, ktorému povolíte prístup len k tej doméne, u ktorej má previesť úpravy. vždy udržiavajte svoje stránky aktuálne, najmä ak používate redakčné systémy napr. WordPress alebo Joomla. Starý, dlho neaktualizovaný systém je plný chýb, ktoré hackeri využívajú na to, aby sa dostali k citlivým informáciám, ktoré v konečnom dôsledku môžu viesť k strate identity. aktívne sledujte svoje stránky, nie je to myslené tak, aby ste si kontrolovali stránky každú polhodinu, ale ak svoje stránky nechávate bez akejkoľvek kontroly a návštevy dlhé mesiace alebo dokonca roky, a medzitým ju vám niekto napadne, tak o tomto probléme nemusíte tušiť veľmi dlho, čo je dostatok času pre záškodníka, aby spôsobil čo najviac škôd Nastavenie silného hesla pre emailovú schránku Heslo k emailovej schránke si môžete zmeniť jednoducho viacerými spôsobmi, ktoré nájdete v našom návode. Systém na zadanie hesla obsahuje reštrikcie, ktoré vyžadujú kombináciu veľkých a malých písmen, čísiel a špeciálnych znakov. V Control Paneli si môžete nechať heslo vygenerovať, generátor vytvorí dostatočne silné heslo za vás a zároveň vám ukáže či sú splnené podmienky: Po vygenerovaní hesla si nové nastavenia uložte a môžete sa prihlásiť novým heslom.
×
×
  • Create New...