Súbory cookie sú nevyhnutné pre plynulý chod našej webstránky a poskytovanie našich služieb. Zároveň používame cookies na zacielenie reklamy a aby ste čo najlepšie vedeli využívať našu internetovú stránku. Vaše osobné údaje budú spracované a informácie z vášho zariadenia (súbory cookie, jedinečné identifikátory a ďalšie údaje zariadenia) môžu byť uchovávané, používané a zdieľané s dodávateľmi tretích strán, prípadne používané konkrétne týmto webom alebo aplikáciou. Niektorí dodávatelia môžu spracúvať vaše osobné údaje na základe oprávneného záujmu, proti ktorému môžete vzniesť námietku. Svoj súhlas môžete kedykoľvek odvolať. Ďalšie informácie a možnosti nastavenia vašich preferencií nájdete v rámci našich Podmienok ochrany súkromia. Súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov?
nevyhnutné cookies - cookies potrebné pre plynulý chod stránky a poskytovanie našich služieb
voliteľné cookies - cookies zabezpečujúce personalizáciu reklám a zber analytických a štatistických dát návštevnosti pre zlepšenie našich služieb
EXO HOSTING
Jump to content
  • Overenie správnosti údajov po registrácii .EU domény


      Ako si overiť vlastníctvo .EU domény, ak ste pri registrácii domény alebo zmene vlastníctva zadali nesprávne údaje.

    Ak si chcete zaregistrovať .EU doménu, starostlivo dbajte na to, aby všetky potrebné údaje, ktoré ste do objednávky zadali, boli správne a aktuálne. Ak správca domény .EU EURid pri kontrole registrácie novej domény narazí na nejaký problém alebo nejasnosť (napr. nesprávne zadané PSČ, v prípade firmy IČO a pod.), môže od vás žiadať overenie údajov, čo môže byť v niektorých prípadoch zdĺhavý proces.

     

    Upozornenie:

    Ak toto overenie nezrealizujete v potrebnej lehote (čo je obyčajne len niekoľko týždňov), doména bude suspendovaná a bude potrebné, aby ste EURidu najprv zaslali doklad totožnosti podľa tohto návodu a až potom pokračovali overovaním pomocou tohto návodu.

     

     

    EURid zistil nejasnosti v poskytnutých údajoch

     

    Ak by nastala takáto situácia, EURid vám to oznámi formou emailu takýmto alebo podobným textom, v ukážke je podstatná časť:

     

    Milý držiteľ doménového mena .eu,
    
    Zaregistrovali ste si DOMENA.eu u EXO TECHNOLOGIES spol. s r.o.. 
    Tento registrátor je akreditovaný EURidom, správcom registra doménových mien.eu, .ею (cyrilské písmo) a.ευ (grécke písmo).  
    
    V rámci nášho postupu registrácie zhromažďujeme osobné údaje v súlade s našimi Pravidlami ochrany osobných údajov, 
    aby sme potvrdili vašu totožnosť ako držiteľa vami vybraných doménových mien a poskytli vám najlepšia možné služby.  
    
    Nasledujúce registračné údaje spojené s vašim(i) doménovým(i) menom(menami) musia byť potvrdené do 14 kalendárnych dní:
    
    Name: MENO PRIEZVISKO
    Street: ULICA
    Postal Code: Poštové smerovacie číslo
    City: MESTO
    Country: KRAJINA
    Phone: +421.TEL ČÍSLO
    Email: EMAILOVÁ@ADRESA
    Citizenship: OBČIANSTVO
    
    
    Potvrdenie vašich registračných údajov je jednoduché a bezplatné:
    
    - Prihláste sa na našu zabezpečenú platformu 
    (https://my.eurid.eu/sk/auth/login/?next=/sk/&domain=DOMENA.eu&email=EMAILOVÁ@ADRESA)

     

    EURid vám týmto emailom oznámil, že bude od vás vyžadovať potvrdenie registrácie domény, čo je potrebné zrealizovať do 14 dní, inak dôjde k suspendácii domény (nebudete ju môcť používať). V článku nasleduje postup, ako správne zrealizovať overenie domény.

     

    Krok č. 1 - Kontrola a aktualizácia údajov domény v Control Paneli

     

    Najprv si skontrolujte údaje domény v Control Paneli a ak je potreba ich aktualizovať, pošlite nám požiadavku aktualizácie údajov vo WHOIS podľa návodu.

    Po aktualizácii údajov v Control Paneli a aj WHOIS, nasledujte odkaz v emailovej správe a pokračujte nasledovne:

     

    Krok č. 2 - Overenie údajov v MyEURid

     

    Sú dve možnosti ako si svoju doménu .EU overiť u správcu domény EURid:

     

    Prihlásenie cez odkaz v emaile (rýchlejší spôsob, odporúčaný)

    V emaile, ktorý ste obdržali od EURidu, nájdite odkaz, ktorý vyzerá podobne ako v tomto príklade:

     

    https://my.eurid.eu/sk/auth/login/?next=/sk/&domain=DOMENA.eu&email=EMAILOVÁ@ADRESA

     

    a kliknite naň.

     

    Otvorí sa stránka s formulárom:

     

    overenie_eu.png

     

    Ako vidíte podľa popisu, kliknutím na odkaz v emaile ste si zároveň na svoju emailovú adresu odoslali kód, ktorý použijete pre prihlásenie do prostredia MyEURid.

     

    Prihlásenie cez stránku MyEURid

    Ak sa neplánujete hneď prihlasovať, ale len proste si otvoriť stránku s prihlasovacím formulárom, kliknite na odkaz https://my.eurid.eu/sk a otvorí sa stránka, kam zadáte názov domény a emailu použitého vo WHOIS - čo je druhý spôsob prihlásenia. Použite vtedy, ak neplánujete hneď overovať svoju doménu alebo email od EURidu ste už vymazali.

    Či už ste si stránku MyEURid otvorili cez odkaz v emaile alebo ste si otvorili priamo stránku, kód, ktorý ste dostali na email, použite pre prihlásenie do 2 hodín od jeho prijatia a prihláste sa.

     

    Overovací proces v MyEURid

    Po prihlásení do prostredia MyEURid sa riaďte sa inštrukciami.

    Uvidíte takúto stránku ako na obrázku nižšie a ak zároveň uvidíte červené okno s názvom Potvrdenie registračných údajov, je potrebné údaje overiť. Kliknite na Potvrdiť moje registračné údaje v červenom okne:

     

    potvrdenie_krok1.png

     

    Na ďalšej strane kliknite na Začať proces overenia:

     

    Upozornenie:

    Predtým, než začnete overovať, sa uistite, že údaje v ľavom okne (Moje registračné údaje) sú správne a aktuálne. Ak nie sú, najprv nás požiadajte o zmenu WHOIS (ak ste medzitým zrealizovali Krok č. 1 v tomto návode, tak by ste tam údaje mali vidieť aktuálne). Nepokračujte v overovacom procese, ak údaje v sekcii Moje registračné údaje sú neplatné alebo nekompletné.

     

     

    potvrdenie_krok2.png

     

    Na ďalšej strane sa úplne dole preklikajte cez odkazy, pokým sa neukáže spôsob prijatia platby - toto je najjednoduchší spôsob overenia domény:

     

    potvrdenie_krok3.png

     

    Do políčok zadáte vyžadované bankové údaje a kliknete na Odoslať.

    Do 2 pracovných dní vám príde malá platba s referenčným číslom. Prihláste sa znovu na EURid (buď kliknite sem a do políčok zadajte názov vašej domény a emailovú adresu (uvedenú vo WHOIS) alebo môžete ísť cez rovnaký odkaz, ktorým vám prišiel v emaile, v ktorom vás EURid vyzval na overenie registrácie - takže znovu si vyžiadate prístupový kód) a po prihlásení uvidíte takúto stránku:

     

    potvrdenie_krok4.png

     

    Kliknite na Zadajte kód (čo bude referenčné číslo z platby) a začnite proces overenia. Postupujte podľa inštrukcií na stránke, čím overíte svoju registráciu.

    Do políčok zadajte referenciu platby a sumu, ktorú vám EUrid zaslal na účet. Napr. 5 centov:

     

    zadanie-udajov-platby.png

     

    Ak ste zadali správne údaje, EURid to potvrdí:

     

    potvrdenie-ok.png

     

    Keď kliknete na Späť na domovskú stránku, tak EURid už bude hlásiť, že doména bola overená.

     

    dokoncene.png

     

    Po overení domény už môžete svoju doménu plnohodnotne využívať. EURid tento proces potreby overenia .EU domény zaviedol v septembri 2022 ako novinku, tak je možné, že medzitým sa mohli niektoré kroky pozmeniť. V prípade nejasností v postupe nás kontaktujte.

     

    Tip:

    Nestihli ste overenie? Prečítajte si návod Overenie správnosti údajov suspendovanej .EU domény ako pokračovať v overení vašej domény.

     

    Link to Control Panel: https://setup.dnsserver.eu/

    See also this article

     

    See also this article

     



  • Blogs

    1. Slovenským internetom sa momentálne šíri zrejme jedna z najväčších káuz v oblasti informačných technológií.

      Podľa informácií portálu Živé.sk došlo začiatkom týždňa na servery Úradu geodézie, kartografie a katastra SR k ransomware útoku, počas ktorého boli zašifrované dáta na serveroch. Útok spôsobil nedostupnosť portálu, čo je však zatiaľ ten najmenší problém. Výrazne väčším problémom je, že dáta katastra zrejme nebude možné obnoviť do úplného stavu pred útokom z dôvodu, že zálohy neobsahovali kompletné údaje, ktoré sa nerealizovali dostatočne často a komplexne na to, aby bolo možné ich rýchlo obnoviť. Tento fakt spôsobí, že obnova dát, do ako tak použiteľného stavu, potrvá zrejme celé mesiace. A či to bude nakoniec úspešné, sa zatiaľ nevie. Viac informácií sa dozviete v horeuvedenom odkaze.

       

      Čo je ransomware útok a ako k nemu dochádza?

      Podstatou ransomware je, že vírus resp. škodlivý kód zašifruje vaše dáta v počítači, ktoré sú tým pádom nepoužiteľné. Následne vás hacker kontaktuje pomocou emailu, ktorého pôvod je často prakticky nemožné vystopovať s ponukou, že dáta odkóduje, ale za cenu výkupného, ktoré nie raz býva vysoké. Výkupné sa často má zrealizovať pomocou kryptomenových účtov, ktorých vlastníkov je fakticky nemožné zistiť.

      Vírus, ktorý spustí ransomware útok najčastejšie "získate" tak, že v emaile, ktorý sa môže vydávať napr. za štátnu inštitúciu alebo banku, kliknete na odkaz, ktorý sa tvári dôveryhodne, ale v skutočnosti si do počítača stiahnete vírus. Ransoware si môžete "nainštalovať" aj navštívením pochybných webových stránok, či klikaním na podozrivé reklamy na neznámych webových stránkach. O Ransomware si môžete viac prečítať na Wikipedii.

       

      Ako sa dá tomu predchádzať?

      Ransomware útokom (ale aj iným hackerským útokom) sa nedá vždy predchádzať na 100%, ale túto pravdepodobnosť môžete výrazne znížiť splnením týchto bodov (nie úplne všetky zaručene pomôžu voči hackerským útokom, ale z dôvodu zvýšenia bezpečnosti ich uvedieme):

      • Pravidelne aktualizujte svoj operačný systém, webové prehliadače, emailových klientov. Aktualizácie odstraňujú bezpečnostné problémy, ktoré hackeri často zneužívajú.
      • Nezabúdajte na kvalitný antivír spolu s firewallom, aj v tomto prípade ich odporúčame pravidelne aktualizovať, aj keď samotné aktualizácie často prebiehajú automaticky (ak ste si tieto aktualizácie z nejakého neznámeho dôvodu nevypli).
      • Aktualizujte svoje programy a aplikácie, ktoré používate
      • Pripájajte sa len na dôveryhodné internetové siete, ak doma používate router, zmeňte si heslo do nastavení routera (od výroby býva často nastavené len nejaké základné, napr. password), nastavte si silné heslo na svoju wi-fi sieť, ideálne kombináciou malých a veľkých písmen, čísiel a špeciálnych znakov.
      • Taktiež nezabúdajte na silné heslá do emailových schránok a pozorne sledujte obsah emailových správ, ktoré vám prídu do schránok. Keďže ransomware sa často šíri emailom, obzvlášť venujte maximálnu pozornosť týmto typom emailových správ:
        • email s výhodnou investičnou ponukou alebo kúpou "niečoho" zaujímavého a výhodného
        • výstražný email, ktorý vás varuje pred kompromitáciou vášho bankového účtu a je potrebné sa prihlásiť do vášho internetbankingu a aktualizovať heslá
        • varovania o neznámych prihláseniach do vašich účtov (hocijakých) - takéto varovania vám môžu posielať aj regulérne služby ako Facebook alebo Google, ale často bývajú zneužívané hackermi, ktorí sa vás snažia oklamať, že je potrebné, aby ste sa prihlásili do svojej schránky a zmenili si nastavenia
        • rôzne reklamné emaily na služby a produkty, ktoré ste si buď neobjednali alebo sa vás zjavne netýkajú
        • podozrivé správy o nevyzdvihnutých alebo neuhradených zásielkach o ktorých bezpečne viete, že ich nečakáte.
      • Vždy si pozorne skontrolujte z akej emailovej adresy vám prišiel takýto podozrivý email, či neobsahuje preklepy, nejaký znak navyše, či nejakú exotickú koncovku.
      • Ak email obsahuje odkazy, neklikajte na ne, ale ak na ne nabehnete kurzorom myši, tak prehliadač vám dole vľavo zobrazí link, kam odkaz mieri. Ak sa vám link zdá zvláštny, celkom iste ide o podvod.

      Ak máte podozrenie, že daný email bude škodlivý, takýto email vo svojom emailovom klientovi vždy označte ako spam.

       

      Nižšie uvádzame príklad nahlásenia podozrivého emailu vo Webmaile:

      70-nahlasenie-spamu.png

       

      Nižšie si môžete pozrieť album Phishing, kam postupne budeme pridávať vzorky podozrivých emailov, ktoré je rozhodne dobré nahlásiť ako spam:

    2. Roman
      Latest Entry

      By Roman,

      Počínajúc týmto dňom sme navýšili limit na jednu emailovú schránku na 100 GB.

      To znamená, že si môžete vytvoriť emailovú schránku, ktorá môže mať maximálne 100 GB - aby ste si takúto schránku mohli vytvoriť, potrebujete na to buď balík Biznis X, pričom celú kapacitu emailového úložiska využijete na túto jednu schránku alebo využijete balík Multi X, ktorý môžete mať v maximálnej kapacite 200 GB, takže môžete mať takéto schránky aj dve.

      Viac informácií nájdete v návode Maximálna veľkosť priestoru pre emaily a schránky.

    3. Roman
      Latest Entry

      By Roman,

      21. 1. 2025 bol Exoweb aktualizovaný na verziu 10.161.0, ktorý prináša niekoľko zásadných noviniek a vylepšení.

       

      Umelá inteligencia vo Webstránke a v Obchode

       

      Od tejto verzie môžete pri písaní textov, počas vytvárania obsahu webovej stránky alebo písania popisov produktov v Obchode využívať umelú inteligenciu.

      Napríklad napíšete si nejaký svoj text a necháte umelú inteligenciu, aby ho rozšírila. Krátka videoukážka:

       

      Umelú inteligenciu môžu využívať všetci zákazníci s balíkmi Start Web, Biznis Web a Max Web. Dostupná je aj v Trial verzii. Zastarané balíky ako 1Web túto možnosť nemajú. Viac informácií nájdete v návode Texty písané pomocou umelej inteligencie (AI).

       

      Cookies

       

      Odteraz (už od verzie 10.160.0) sa môžete rozhodnúť či budete používať štandardný banner cookies alebo si vytvoríte vlastný.

      V Nastavenich Exowebu kliknite na sekciu Možnosti ochrany osobných údajov a následne v sekcii Politika cookies kliknite na kartu Banner súboru cookie. Vyplňte si všetky požadované údaje a informácie a kliknite na Uložiť:

      101610-vlastny-cookies-banner-nastavenia.png

       

      Na stránke sa následne objaví banner cookies, aký ste si vytvorili. Text si v nastaveniach môžete kedykoľvek upraviť.

      101610-vlastny-cookies-banner-na-stranke.png

       

      Ak na stránkach používate aj iný jazyk ako slovenčinu, v nastaveniach si ešte môžete vybrať pre aký jazyk chcete vlastný text upraviť. Táto možnosť je dostupná pre balíky Biznis Web a Max Web, keďže Start Web nemá možnosť používať viac ako jeden jazyk.

      101610-vlastny-cookies-banner-vyber-jazyka.png

       

      Viac informácií o nastavení cookies nájdete v návode Nastavenie cookies v Exowebe.

       

      Okrem noviniek pribudlo ešte niekoľko opráv dizajnu a vzhľadu. To je zatiaľ všetko.

×
×
  • Create New...