Súbory cookie sú nevyhnutné pre plynulý chod našej webstránky a poskytovanie našich služieb. Zároveň používame cookies na zacielenie reklamy a aby ste čo najlepšie vedeli využívať našu internetovú stránku. Vaše osobné údaje budú spracované a informácie z vášho zariadenia (súbory cookie, jedinečné identifikátory a ďalšie údaje zariadenia) môžu byť uchovávané, používané a zdieľané s dodávateľmi tretích strán, prípadne používané konkrétne týmto webom alebo aplikáciou. Niektorí dodávatelia môžu spracúvať vaše osobné údaje na základe oprávneného záujmu, proti ktorému môžete vzniesť námietku. Svoj súhlas môžete kedykoľvek odvolať. Ďalšie informácie a možnosti nastavenia vašich preferencií nájdete v rámci našich Podmienok ochrany súkromia. Súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov?
nevyhnutné cookies - cookies potrebné pre plynulý chod stránky a poskytovanie našich služieb
voliteľné cookies - cookies zabezpečujúce personalizáciu reklám a zber analytických a štatistických dát návštevnosti pre zlepšenie našich služieb
EXO HOSTING
Jump to content
  • Overenie správnosti údajov po registrácii .EU domény


    Guest Anonymous
    • Ako si overiť vlastníctvo .EU domény, ak ste pri registrácii domény alebo zmene vlastníctva zadali nesprávne údaje.

    Ak si chcete zaregistrovať .EU doménu, starostlivo dbajte na to, aby všetky potrebné údaje, ktoré ste do objednávky zadali, boli správne a aktuálne. Ak správca domény .EU EURid pri kontrole registrácie novej domény narazí na nejaký problém alebo nejasnosť (napr. nesprávne zadané PSČ, v prípade firmy IČO a pod.), môže od vás žiadať overenie údajov, čo môže byť v niektorých prípadoch zdĺhavý proces.

     

    Upozornenie:

    Ak toto overenie nezrealizujete v potrebnej lehote (čo je obyčajne len niekoľko týždňov), doména bude suspendovaná a bude potrebné, aby ste EURidu najprv zaslali doklad totožnosti podľa tohto návodu a až potom pokračovali overovaním pomocou tohto návodu.

     

     

    EURid zistil nejasnosti v poskytnutých údajoch

     

    Ak by nastala takáto situácia, EURid vám to oznámi formou emailu takýmto alebo podobným textom, v ukážke je podstatná časť:

     

    Milý držiteľ doménového mena .eu,
    
    Zaregistrovali ste si DOMENA.eu u EXO TECHNOLOGIES spol. s r.o.. 
    Tento registrátor je akreditovaný EURidom, správcom registra doménových mien.eu, .ею (cyrilské písmo) a.ευ (grécke písmo).  
    
    V rámci nášho postupu registrácie zhromažďujeme osobné údaje v súlade s našimi Pravidlami ochrany osobných údajov, 
    aby sme potvrdili vašu totožnosť ako držiteľa vami vybraných doménových mien a poskytli vám najlepšia možné služby.  
    
    Nasledujúce registračné údaje spojené s vašim(i) doménovým(i) menom(menami) musia byť potvrdené do 14 kalendárnych dní:
    
    Name: MENO PRIEZVISKO
    Street: ULICA
    Postal Code: Poštové smerovacie číslo
    City: MESTO
    Country: KRAJINA
    Phone: +421.TEL ČÍSLO
    Email: EMAILOVÁ@ADRESA
    Citizenship: OBČIANSTVO
    
    
    Potvrdenie vašich registračných údajov je jednoduché a bezplatné:
    
    - Prihláste sa na našu zabezpečenú platformu 
    (https://my.eurid.eu/sk/auth/login/?next=/sk/&domain=DOMENA.eu&email=EMAILOVÁ@ADRESA)

     

    EURid vám týmto emailom oznámil, že bude od vás vyžadovať potvrdenie registrácie domény, čo je potrebné zrealizovať do 14 dní, inak dôjde k suspendácii domény (nebudete ju môcť používať). V článku nasleduje postup, ako správne zrealizovať overenie domény.

     

    Krok č. 1 - Kontrola a aktualizácia údajov domény v Control Paneli

     

    Najprv si skontrolujte údaje domény v Control Paneli a ak je potreba ich aktualizovať, pošlite nám požiadavku aktualizácie údajov vo WHOIS podľa návodu.

    Po aktualizácii údajov v Control Paneli a aj WHOIS, nasledujte odkaz v emailovej správe a pokračujte nasledovne:

     

    Krok č. 2 - Overenie údajov v MyEURid

     

    Sú dve možnosti ako si svoju doménu .EU overiť u správcu domény EURid:

     

    Prihlásenie cez odkaz v emaile (rýchlejší spôsob, odporúčaný)

    V emaile, ktorý ste obdržali od EURidu, nájdite odkaz, ktorý vyzerá podobne ako v tomto príklade:

     

    https://my.eurid.eu/sk/auth/login/?next=/sk/&domain=DOMENA.eu&email=EMAILOVÁ@ADRESA

     

    a kliknite naň.

     

    Otvorí sa stránka s formulárom:

     

    overenie_eu.png

     

    Ako vidíte podľa popisu, kliknutím na odkaz v emaile ste si zároveň na svoju emailovú adresu odoslali kód, ktorý použijete pre prihlásenie do prostredia MyEURid.

     

    Prihlásenie cez stránku MyEURid

    Ak sa neplánujete hneď prihlasovať, ale len proste si otvoriť stránku s prihlasovacím formulárom, kliknite na odkaz https://my.eurid.eu/sk a otvorí sa stránka, kam zadáte názov domény a emailu použitého vo WHOIS - čo je druhý spôsob prihlásenia. Použite vtedy, ak neplánujete hneď overovať svoju doménu alebo email od EURidu ste už vymazali.

    Či už ste si stránku MyEURid otvorili cez odkaz v emaile alebo ste si otvorili priamo stránku, kód, ktorý ste dostali na email, použite pre prihlásenie do 2 hodín od jeho prijatia a prihláste sa.

     

    Overovací proces v MyEURid

    Po prihlásení do prostredia MyEURid sa riaďte sa inštrukciami.

    Uvidíte takúto stránku ako na obrázku nižšie a ak zároveň uvidíte červené okno s názvom Potvrdenie registračných údajov, je potrebné údaje overiť. Kliknite na Potvrdiť moje registračné údaje v červenom okne:

     

    potvrdenie_krok1.png

     

    Na ďalšej strane kliknite na Začať proces overenia:

     

    Upozornenie:

    Predtým, než začnete overovať, sa uistite, že údaje v ľavom okne (Moje registračné údaje) sú správne a aktuálne. Ak nie sú, najprv nás požiadajte o zmenu WHOIS (ak ste medzitým zrealizovali Krok č. 1 v tomto návode, tak by ste tam údaje mali vidieť aktuálne). Nepokračujte v overovacom procese, ak údaje v sekcii Moje registračné údaje sú neplatné alebo nekompletné.

     

     

    potvrdenie_krok2.png

     

    Na ďalšej strane sa úplne dole preklikajte cez odkazy, pokým sa neukáže spôsob prijatia platby - toto je najjednoduchší spôsob overenia domény:

     

    potvrdenie_krok3.png

     

    Do políčok zadáte vyžadované bankové údaje a kliknete na Odoslať.

    Do 2 pracovných dní vám príde malá platba s referenčným číslom. Prihláste sa znovu na EURid (buď kliknite sem a do políčok zadajte názov vašej domény a emailovú adresu (uvedenú vo WHOIS) alebo môžete ísť cez rovnaký odkaz, ktorým vám prišiel v emaile, v ktorom vás EURid vyzval na overenie registrácie - takže znovu si vyžiadate prístupový kód) a po prihlásení uvidíte takúto stránku:

     

    potvrdenie_krok4.png

     

    Kliknite na Zadajte kód (čo bude referenčné číslo z platby) a začnite proces overenia. Postupujte podľa inštrukcií na stránke, čím overíte svoju registráciu.

    Do políčok zadajte referenciu platby a sumu, ktorú vám EUrid zaslal na účet. Napr. 5 centov:

     

    zadanie-udajov-platby.png

     

    Ak ste zadali správne údaje, EURid to potvrdí:

     

    potvrdenie-ok.png

     

    Keď kliknete na Späť na domovskú stránku, tak EURid už bude hlásiť, že doména bola overená.

     

    dokoncene.png

     

    Po overení domény už môžete svoju doménu plnohodnotne využívať. EURid tento proces potreby overenia .EU domény zaviedol v septembri 2022 ako novinku, tak je možné, že medzitým sa mohli niektoré kroky pozmeniť. V prípade nejasností v postupe nás kontaktujte.

     

    Tip:

    Nestihli ste overenie? Prečítajte si návod Overenie správnosti údajov suspendovanej .EU domény ako pokračovať v overení vašej domény.

     

    Link to Control Panel: https://setup.dnsserver.eu/

    See also this article

     

    See also this article

     


    User Feedback

    Recommended Comments

    There are no comments to display.


  • Blogs

    1. Roman
      Latest Entry

      By Roman,

      Surfovanie internetom a čítanie emailov, môže priniesť úskalia, ktoré môžu ohroziť vašu bezpečnosť alebo dokonca pripraviť bankový účet o úspory. Tento trend, ktorý sa internetom šíri už roky, sa označuje ako phishing. Ide o neologizmus, ktorý pochádza z angličtiny a vychádza zo slova fishing, čo znamená rybolov. A keď v rybolove chytáte ryby na návnadu, tak podobným spôsobom funguje aj phishing – účelom tejto zákernej taktiky je „uloviť“ dôverčivého návštevníka a získať od neho niečo, čo sa dá zneužiť, najčastejšie prihlasovacie údaje do bankového účtu.

      Ako dochádza k phishingu? Tak, že podvodníci rozosielajú podvodné emaily, ktorými návštevníkov nasmerujú na podvodné stránky, ktoré sa tvária ako dôveryhodné a bežne obsahujú formuláre na zadanie prihlasovacích údajov.

      Taktika pri phishingu prebieha takto: útočník vytvorí email, ktorý vzhľadom pripomína oficiálny email napr. od banky alebo pošty, či kuriérskej služby. Obeťou phishingu sa často stávajú banky, útočníci v ich mene rozosielajú emailové správy, napr. taký email môže upozorňovať na potrebu aktualizácie hesla do internetbankingu, na čo si treba dávať pozor, žiadna banka aktualizáciu hesla žiadať nebude. Ak v takomto emaile kliknete na odkaz, budete najskôr presmerovaní na falošnú stránku, ktorá imituje stránku banky a ak na takejto podvodnej stránke zadáte svoje prihlasovacie údaje, v skutočnosti ich odošlete útočníkovi, ktorý ich môže zneužiť na prihlásenie do vášho skutočného internetbankingu.

      V článku si predstavíme niekoľko príkladov podvodných emailov.

       

      Podvodný email imitujúci banku

      Nižšie je príklad podvodného emailu, ktorý sa tvári ako od banky, pod obrázkom si popíšeme dôvody, prečo email nie je od banky ale od podvodníka.

       

      36-1-m-bank.png

       

      Vždy ako prvé majte na pamäti, že žiadna banka vám nebude posielať emaily, aby ste si znovu aktivovali účet alebo spravili nejaké nastavenia vo vašom bankovom účte. Ak vám príde email, pri ktorom nie ste si istí, či nie je len podvrhom, tak si všimnite, kto je odosielateľ, resp. z akej emailovej adresy bol email odoslaný. Ak za zavináčom vidíte hocičo iné, len nie webovú adresu banky, ide o podvod. Pozor, za zavináčom môže byť webová adresa, ktorá sa snaží sfalšovať skutočný názov domény. Napr. v prípade banky SLSP môže ísť o doménu spls[.]sk, teda, že sú prehodené písmená, v prípade M-BANK môže ísť napr. o doménu nbank[.]sk, že je zamenené písmeno m za n a podobne.

      Ďalším príkladom podvodného emailu je text, ktorý na vás nalieha, aby ste učinili nejakú akciu a čo najskôr. Takýto email sa snaží vo vás nabudiť pocit ohrozenia, z textu sa dozviete, že váš účet je údajne ohrozený a je potrebné zmeniť heslo čo najskôr. Žiadna banka či iná finančná inštitúcia nebude žiadať zmenu hesla takýmto spôsobom, aj keď treba počítať s možnosťou, že banka môže rozoslať upozornenia v prípade bezpečnostného problému. K takýmto situáciám však dochádza skutočne len výnimočne.

      Text v podvodnom emaile môže byť v rôznych jazykoch, ak je v angličtine a viete, že nejde o zahraničnú stránku, ktorej služby využívate, tak je takmer úplne isté, že ide o podvrh. Ak je v slovenčine, prípadne v češtine, môžete si všimnúť, že text je v "lámanej" forme, teda nemusí byť gramaticky správny, môže mať nezvyklý slovosled a pod., text pripadá ako keby bol preložený cez translátor.

      Veľmi dôležité je všímať si, na akú adresu odkazuje tlačidlo, ktoré vás vyzýva na vykonanie akcie, ako na obrázku vyššie kliknite tu. Ak myšou nabehnete na tlačidlo, tak obyčajne dole vľavo uvidíte, kam odkaz mieri – v tomto prípade vidíme, že odkazuje na doménu cutt[.]ly, ktorá slúži na skracovanie odkazov a ktovie kam ten odkaz smeruje. Banky nepoužívajú skracovače odkazov, tak toto je ďalší so znakov, ktorý upozorňuje na to, že email je podvrhom.

       

      Podvodný email imitujúci Slovenskú poštu

      Minulý rok sa značne rozšírili podvodné emaily, ktoré vyzerali, ako keby boli odoslané Slovenskou poštou, príklad takého emailu je nižšie na obrázku

       

      36-2-slovenska-posta.png

       

      Ako v príklade podvodného emailu, ktorý sa vydával za banku, aj v tomto prípade môžete vidieť niekoľko znakov, ktoré nás upozorňujú, že ide o podvod. Všimnite si zvláštnu adresu odosielateľa, ktorá nijako nesúvisí so Slovenskou poštou.

      Hoci text môže vyzerať dôveryhodne, viete, že o podvod ide najmä vtedy, ak zo Slovenskej pošty neočakávate zásielku. Navyše, ak myšou nabehnete na tlačidlo Potvrďte tu, tak dole vľavo môžete vidieť odkaz na neznámu lokalitu cutt[.]ly podobne ako v predchádzajúcom prípade. V žiadnom prípade nikam neklikajte, email označte za spam a zmažte.

       

      Podvodný email imitujúci PayPal

      Tento príklad podvodného emailu je trochu viac sofistikovaný. Tvári sa, že bol odoslaný službou PayPal z adresy jedného nášho mobilného operátora.

       

      36-3-o2-paypal.png

       

      Tak ako v príklade podvodného emailu z banky, aj v tomto prípade text emailu oznamuje, že nastal „bezpečnostný problém“ s platbou, a snaží sa ešte uistiť, že ak máte niečo spoločné s touto platbou, tak nemusíte nič robiť, ale ak o žiadnej platbe nič neviete, tak kliknutím na tlačidlo ju môžete zrušiť. Je veľmi vysoká pravdepodobnosť, že skôr budete patriť do skupiny, ktorá s danou platbou nemá nič spoločné a teda by ste mali kliknúť na tlačidlo Zrušiť túto platbu. Nabehnutím myšou na odkaz môžete vidieť, že odkaz mieri na skracovaciu službu bit[.]do a s PayPal nemá nič spoločné, takže nikam neklikajte.

      V čom je tento email nebezpečnejší ako predchádzajúce dva podvodné emaily? V tom, že útočníkovi sa podarilo skryť za adresu nášho mobilného operátora, ktorú náš mobilný operátor skutočne používa. V tomto prípade vie pomôcť pohľad do zdrojového kódu emailu, kde môžete vidieť pôvodnú adresu, z ktorej to bolo reálne odoslané, ak však nič také nenájdete, je pravdepodobné, že u odosielateľa bol bližšie nešpecifikovaný bezpečnostný problém, v takomto prípade nie je zlé odosielateľa upozorniť, že z jeho adresy sú odosielané podvodné emaily.

       

      Podvodný email imitujúci potrebu zmeny hesla do emailovej schránky

      S podobnými emailami sa môžete stretávať často. Podvodný email vás upozorňuje, že vaše heslo čoskoro exspiruje a treba ho nastaviť znovu.

       

      36-4-password-reset.png

       

      Teoreticky je možné, že dostanete podobný email, ak využívate služby na internete, ktoré vyžadujú zmenu hesla aspoň raz za rok, dokonca aj niektoré banky môžu posielať podobné emaily, ale každý takýto email musí spĺňať minimálne podmienky, aby bol odoslaný z adresy banky a odkazy, či tlačidlá smerovali na skutočné stránky banky.

      V obrázku uvedenom vyššie však je možné vidieť, že ide o podvod, ktorý sa snaží ukradnúť heslo do schránky na našich serveroch. Doslova ide o to, že ak chceme naďalej použivať pôvodné heslo, musíme kliknúť na tlačidlo, ktoré nás presmeruje na neznámu stránku (ako vidieť nižšie) a tam zadať prihlasovacie údaje do schránky, čím sa platnosť pôvodného hesla údajne predĺži. V tomto konkrétnom prípade je to nezmysel, žiadna služba nevyžaduje potvrdenie pôvodného hesla, takže takéto emaily môžete označiť za spam a vymazať. Navyše, ako odosielateľa vidíte neznámy server, ktorý so servermi Exo Hosting nemá nič spoločné.

       

      Podvodný email imitujúci potrebu vyprázdnenia plnej emailovej schránky

      Nižšie je príklad podvodného emailu, ktorý už na prvý pohľad vyzerá, že nebude v poriadku.

      36-5-email-quota.png

       

      Email bol odoslaný hromadne na neznáme adresy, je napísaný veľmi lámanou slovenčinou a odkaz sa ani nesnaží skryť, takže jasne vidieť kam odkazuje. Ak vám príde takýto email, ktorý už na prvý pohľad vyzerá byť nedôveryhodný, môžete ho rovno označiť za spam a vymazať.

       

      Ako na phishing?

      S podvodnými správami sa stretol a aj stretne asi každý. Dôležité je, aby ste svoj počítač / operačný systém udržiavali aktuálny a tak isto používali najnovšie verzie antivírusových programov, webových prehliadačov a emailových klientov. Práve nedostatočne zabezpečené systémy sa môžu stať terčom pre vírusy, trójske kone, či červy, čím sa podieľajú na šírení nevyžiadaných správ.

      Ak vám príde email, o ktorého pravosti pochybujete, vždy si všímajte, z akej adresy vám bol odoslaný a ak sú v emaile odkazy, všímajte si kam vedú na aké lokality, či kam odkazujú tlačidlá v nich uvedené.

      Takéto emaily označte za spam a vymažte, váš emailový klient sa postupne naučí filtrovať takéto správy a budete ich dostávať menej.

      Ak sa už stalo, že ste klikli na podozrivý odkaz, ešte sa nemusí nič diať, všímajte si na akú stránku ste sa preklikli, ak ide o neznámu webovú lokalitu, ktorá v poli adresy vám nie je známa, tak tam nezadávajte žiadne údaje a zo stránky ihneď odíďte.

      Ak už sa stalo, že ste sa nechali oklamať a napr. na podvodnej stránke ste zadali svoje prihlasovacie údaje do internetbankingu, tak okamžite telefonicky kontaktujte svoju banku.

      Na internete si môžete nájsť niekoľko testov, pomocou ktorých si môžete overiť, aké máte schopnosti rozlišovať pravé správy od podvodných, jeden z takýchto testov nájdete na tejto stránke. Musíte správne rozlíšiť 15 emailov, niektoré môžu byť v poriadku, iné sú podvodné.

      Ak by ste sa s podvodnými emailami stretávali častejšie, môžete nám poslať ich zdrojové kódy na našu emailovú adresu support@exohosting.sk pre bližšiu analýzu.

       

       

    2. News and information

      • 1
        entry
      • 0
        comments
      • 217
        views

      Recent Entries

      Roman
      Latest Entry

      By Roman,

      Vážení zákazníci, v septembri 2023 sa zameriavame na aktualizáciu SQL databáz (MySQL, MariaDB a PostgreSQL).

      10. septembra sme aktualizovali databázy MariaDB verzie 10.5 a 10.6 na 10.11, vďaka čomu databázy MariaDB budú mať plnú podporu až do roku 2028 (kedy už bude ďalšias plne podporovaná verzia).

      O ostatných aktualizáciách vás budeme informovať v tomto článku.

×
×
  • Create New...