Súbory cookie sú nevyhnutné pre plynulý chod našej webstránky a poskytovanie našich služieb. Zároveň používame cookies na zacielenie reklamy a aby ste čo najlepšie vedeli využívať našu internetovú stránku. Vaše osobné údaje budú spracované a informácie z vášho zariadenia (súbory cookie, jedinečné identifikátory a ďalšie údaje zariadenia) môžu byť uchovávané, používané a zdieľané s dodávateľmi tretích strán, prípadne používané konkrétne týmto webom alebo aplikáciou. Niektorí dodávatelia môžu spracúvať vaše osobné údaje na základe oprávneného záujmu, proti ktorému môžete vzniesť námietku. Svoj súhlas môžete kedykoľvek odvolať. Ďalšie informácie a možnosti nastavenia vašich preferencií nájdete v rámci našich Podmienok ochrany súkromia. Súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov?
nevyhnutné cookies - cookies potrebné pre plynulý chod stránky a poskytovanie našich služieb
voliteľné cookies - cookies zabezpečujúce personalizáciu reklám a zber analytických a štatistických dát návštevnosti pre zlepšenie našich služieb
EXO HOSTING
Jump to content
AKCIA - 50%tná zľava na EXOWEB balíčky ×
  • Ako si zobraziť a zmeniť verziu PHP


      Postup ako si nastaviť rôzne PHP verzie pre doménu a subdomény.

    Všetky nové domény zaregistrované u nás (alebo nové služby klasického hostingu priradené k doménam) majú automaticky nastavenú verziu PHP 7.4.

     

    Zobrazenie PHP verzie

     

    Ak si potrebujete zobraziť a prípadne nastaviť inú verziu PHP, po prihlásení do Control Panela, si u zvolenej domény medzi zobrazenými službami vyhľadajte službu Nastavenie Apache a PHP a kliknite na ňu:

     

    cp-nastavenie-apache-a-php.png

     

    Na ďalšej strane pod kartami Web server / PHP / Cache v sekcii Nastavenie Apache pre adresár máte možnosť vidieť, aká verzia PHP je aktuálne nastavená pre hlavnú (koreňovú, root) doménu.

    Vo východzom stave uvidíte názov svojej domény a verziu PHP, na ilustračnom obrázku je aktívna verzia 7.4, od decembra 2023 používame ako predvolenú verziu 8.2 pre všetky nové objednávky.

     

    cp-php-verzia.png

     

    Upozornenie:

    Poznámka k Listing adresára: túto možnosť ponechajte vypnutú. Ak by bola zapnutá, tak návštevníci by si vo svojich prehliadačoch mohli zobraziť celú štruktúru zložiek a súborov, čo máte nahraté na serveri. Zapnite len vtedy, ak chcete sprístupniť voľné sťahovanie obsahu cez webové rozhranie a dobre viete, čo robíte.

     

     

     

    Zmena PHP verzie

     

    Kliknutím na modrú ceruzku sa zobrazia možnosti pre zmenu PHP verzie:

     

    cp-php-verzia-moznosti.png

     

    Na riadku Verzia PHP kliknite na vysúvacie menu a zobrazia sa možnosti pre výber PHP verzie. V prípade ak si inštalujete napr. nový Wordpress, tak si nastavte verziu 8.1. Ak potrebujete spravovať nejaký starší redakčný systém, pravdepodobne budete potrebovať nižšiu verziu ako 7.4. V každom prípade, ak to nie je nutné, neodporúčame používať staršie verzie ako 7.4, ktoré sú dostupné v Control Paneli už len z dôvodu spätnej kompatibility a v budúcnosti ich neplánujeme ponúkať vôbec.

     

    cp-php-verzia-vyber.png

     

    Keď si vyberiete požadovanú verziu, kliknite na Zmeniť. Zmena sa prejaví maximálne do 10 minút, v mnohých prípadoch oveľa skôr (do 1-2 minút).

     

    cp-php-verzia-8.1.png

     

    Touto zmenou zmeníte PHP verziu na celej doméne, vrátane všetkých zložiek a subdomén.

     

    Nastavenie PHP verzie pre konkrétnu zložku

     

    Inú verziu PHP môžete nastaviť aj pre zložku, aj v prípade ak nadradená zložka má nastavenú určitú PHP verziu. Napr. na hlavnej doméne máte nastavenú verziu 7.4 a v /public_html/ máte zložku s názvom zlozka a na nej potrebujete nastaviť staršiu verziu PHP, napr. 5.6.

    V sekcii Nastavenie PHP pre adresár kliknite na Pridať adresár:

     

    cp-php-verzia-pridat-adresar.png

     

    Otvorí sa formulár pre zadanie údajov, ktoré si vyplňte obdobne podľa obrázka nižšie. Názov zložky si prispôsobte podľa názvu, aký potrebujete mať.

     

    Upozornenie:

    Ak chcete nastaviť konkrétnu verziu PHP pre určitú zložku, zložka musí najprv existovať. Preto je nutné sa najprv prihlásiť na server pomocou protokolu FTP (stačí, keď sa prihláste cez Monsta WebFTP) a zložku si vytvoríte. Následne môžete nastaviť pre danú zložku PHP verziu v Control Paneli.

     

    Stačí keď do poľa za názvom domény zadáte názov zložky a na riadku Verzia PHP nastavíte požadovanú PHP verziu. Ostatné údaje nie je potrebné meniť. Po nastavení všetkých požadovaných údajov kliknite na Pridať a nová verzia PHP pre konkrétnu zložku sa nastaví do niekoľkých minút.

     

    cp-php-zlozka.png

     

    Nastavenie PHP verzie pre konkrétnu subdoménu

     

    Obdobne môžete nastaviť vlastnú verziu PHP pre subdoménu, namiesto www do prvého políčka zadáte názov subdomény, napr. ako v príklade nižšie. Tak ako v prípade zložiek, aj tu platí, že subdoména musí existovať.

     

    cp-php-subdomena.png

     

    Keby ste potrebovali nastaviť ešte vlastnú verziu PHP pre zložku pod subdoménou, dopíšte jej názov do políčka za názov domény.

     

    Kontrola aktuálneho stavu verzie PHP

     

    Ak ste si verziu alebo verzie pre zložky (subdomény) uložili a potrebujete vedieť čo najskôr kedy zmena prebehla alebo vás zaujíma či ku zmene skutočne došlo, môžete sa presvedčiť sami kontrolou pomocou súboru phpinfo.php ktorý si môžete stiahnuť tu:

     

    phpinfo.php

     

    Súbor potom nahrajte na server presne na miesto lokality, ktorú potrebujete overiť, tak napr. ak potrebujete overiť aktuálnu PHP verziu subdomény s názvom subdomena, nahrajte súbor do adresára /public_html/sub/subdomena/ a otvorením adresy:

     

    https://subdomena.mojadomena.tld/phpinfo.php

     

    uvidíte aktuálnu verziu PHP na danej lokalite + so všetkými modulmi, ktoré sú aktuálne nainštalované a spustené:

     

    php-verzia.png

     

     

    Možné problémy po zmene PHP

     

    Znefunkčnenie CMS

    Môže sa stať, že po zmene PHP verzie prestane fungovať váš CMS (Wordpress, Joomla a pod., príp. eshop Prestashop), tento prípad spravidla nastane, ak zmeníte PHP verziu na vyššiu a váš CMS je staršej verzie, ktorá nie je podporovaná resp. kompatibilná novšou verziou PHP.

    Pred každou zmenou PHP preto odporúčame, aby ste si overili, či vaša verzia CMS (vrátane nainštalovaných modulov alebo pluginov) je plne kompatibilná s verziou PHP, na ktorú sa vaše rozhranie chystáte zmeniť.

    Ak sa stane, že po zmene PHP stránka prestane fungovať, odporúčame skontrolovať chybové záznamy v Control Paneli (služba Logy) (ak nie sú tam žiadne, skontrolujte si, či v php.ini máte zapnuté logovanie chybových záznamov) a na základe logov sa pokúsiť vyriešiť problém. Ak problém nedokážete vyriešiť, tak odporúčame vrátiť sa na pôvodnú verziu PHP a ďalší postup konzultovať s vydavateľom daného CMS.

     

    Stránka nefunguje po vrátení sa na pôvodnú verziu PHP

    Občas nastane prípad, že zmeníte PHP na novšiu verziu, stránka vám "spadne" a je "spadnutá" aj po návrate na pôvodnú verziu PHP. Ak nastane tento jav, skontrolujte si, či nemáte zaplnené miesto vo webovom priestore, čo v takýchto prípadoch býva častý dôvod, že stránka nefunguje ani po zmene PHP na pôvodnú verziu.

    Odporúčame zaplnené miesto uvoľniť a potom skontrolovať, či súbory php.ini v zložke /conf/ majú potrebný obsah. Ak nie, tak sa prihláste do Control Panela v službe Nastavenie Apache a PHP prepnite na inú verziu PHP a potom znovu na PHP verziu, ktorú potrebujete. Týmto prepínaním sa automaticky doplnia zmazané súbory php.ini, kde chýbajú. Pri zaplnenom mieste sa totiž môže stať, že po zmene PHP sa nemá kam vygenerovať nové php.ini a to sa vygeneruje s nulovou veľkosťou.



    Link to Control Panel: https://setup.dnsserver.eu/

    See also this article

     

    See also this article

     



  • Blogs

    1. Roman
      Latest Entry

      By Roman,

      Pri pohľade na informácie o doméne vo WHOIS ste sa určite stretli s rôznymi stavmi domén, ktoré vás informujú, či doména je v poriadku (v stave ok) alebo je zakázaný jej prevod k inému registrátorovi a podobe. Napríklad na doméne exohosting.sk môžete vidieť, že je v stave ok, čo znamená, že je plne funkčná:

       

      whois-info.png

       

      WHOIS však pozná množstvo iných stavov, ktoré môžete z času na čas vidieť pri iných doménach, s niektorými ste sa už možno stretli, iné ste zahliadli možno raz v živote a určite sú aj také, ktoré ste nikdy nevideli.

      Predtým, než si jednotlivé stavy domén vysvetlíme, najprv si musíme ujasniť niekoľko pojmov, aby popis jednotlivých stavov domén vám dával väčší zmysel:

      • Registrujúci, vlastník: fyzická alebo právnická osoba, ktorá si chce zakúpiť alebo si zakúpila doménu
      • Registrátor: sprostredkujúci subjekt, ktorý registrujúcemu (vlastníkovi) zabezpečí registráciu domény (napr. EXO TECHNOLOGIES)
      • Metaregister: sprostredkujúci subjekt, ktorý spravuje doménu, ak Registrátor nemá priamy prístup do Registra domény (napr. CentralNic Reseller)
      • Správca: subjekt, ktorý v Registri spravuje doménovú koncovku (napr. SK-NIC, EURid)
      • Register: virtuálne miesto, kde je vaša doména vedená Správcom domény

       

      V nasledujúcej tabuľke si môžete prečítať popis stavov domén EPP (Extensible Provisioning Protocol), pričom berte na vedomie, že niektoré popisy sú prispôsobené politike správy domén pod spoločnosťou EXO TECHNOLOGIES. Iní registrátori si môžu uplatňovať iné, podobné alebo aj rovnaké podmienky, záleží od každého konkrétneho registrátora. Jednotlivé stavy sú usporiadané abecedne.

      Zároveň majte na pamäti, že existujú dva typy stavových kódov EPP: kódy klienta a servera. Stavové kódy klientov nastavujú registrátori a metaregistrátori. Niektorí registrátori (a metaregistrátori) automaticky nastavia určité stavové kódy pri registrácii domény alebo pri prevode k inému registrátorovi, iní tak urobia, keď ich o to požiadate. Stavové kódy servera sú nastavené registrami a majú prednosť pred kódmi klientov.

       

      EPP stav Popis Čo treba spraviť?
      addPeriod Obdobie ochrannej lehoty, ktorá sa poskytuje po prvej registrácii domény. Ak sa doména počas tohto obdobia zruší, je možné vrátiť registračný poplatok.

      Tento stav nemusíte vo WHOIS pri bežných koncovkách vôbec postrehnúť, skôr sa týka niektorých národných koncoviek, kde správca posudzuje oprávnenosť registrácie daným subjektom.

      Ide o informatívny stav nastavený na prvých niekoľko dní registrácie vašej domény - pozor každý metaregister alebo správca si uplatňuje vlastné pravidlá a toto obdobie môže úplne ignorovať. Inak je doména v poriadku a nevyžadujú sa žiadne iné akcie.

      autoRenewPeriod Odklad predĺženia platnosti domény, ktoré sa poskytuje po uplynutí obdobia registrácie domény. Ide o obdobie, počas ktorého sa čaká na platbu za predĺženie domény. Ak ste poplatok za predĺženie doteraz neuhradili, odporúčame ho zrealizovať čo najskôr, aby ste sa vyhli neskorším problémom s obnovovaním domény. Záleží na konkrétnom metaregistri, či si toto obdobie uplatňuje, niektorí pridávajú aj mesiac po ukončení platnosti domény, iní si tento stav neuplatňujú a doménu hneď deaktivujú (záleží od koncovky a pravidiel správcu).
      clientDeleteProhibited Tento stav môže nastaviť váš registrátor a informuje register vašej domény, aby odmietol žiadosti o odstránenie domény. Stav znamená, že nie je možné odstrániť registráciu domény, čo môže zabrániť neoprávnenému vymazaniu v dôsledku krádeže alebo podvodu. Ak chcete odstrániť svoju doménu, musíte najskôr kontaktovať svojho registrátora a požiadať ho o odstránenie tohto stavového kódu.
      clientHold Tento stav môže nastaviť váš registrátor a informuje register vašej domény, aby neaktivoval vašu doménu v DNS.

      Ide o stav, ktorý sa zvyčajne nastavuje počas právnych sporov, prípadne nevykonanej úhrady na ďalšie obdobie alebo keď je doména pripravená na vymazanie.

      Kontaktujte svojho registrátora pre viac informácií.

      clientRenewProhibited Tento stav môže nastaviť váš registrátor a informuje register domény, aby odmietol žiadosti o obnovenie domény.

      Ide o nezvyčajný stav, ktorého nastavenie má dôvod len vo výnimočných prípadoch, napr. počas právnych sporov, prípadne keď je doména predmetom vymazania.

      Kontaktujte svojho registrátora pre viac informácií, ak ide o vašu doménu, ktorú si prajete predĺžiť.

      clientTransferProhibited

      Tento stav môže nastaviť váš registrátor a informuje register vašej domény, aby odmietol žiadosti o prevod domény od vášho aktuálneho registrátora k inému.

      Tento stav majú taktiež nastavený generické domény, ktoré sú registrované napr. v systéme metaregistra SubReg a nedošlo u nich k predĺženiu na ďalšie obdobie.

      Počas tohto stavu nie je možné previesť doménu k inému registrátorovi, čo pomôže zabrániť neoprávneným prevodom v dôsledku krádeže alebo podvodu. Ak chcete previesť svoju doménu, musíte najskôr kontaktovať svojho registrátora a požiadať ho o odstránenie tohto stavového kódu.

      Ak ide o generickú doménu, ktorá je registrovaná v metaregistri SubReg, je veľmi pravdepodobné, že nebol uhradený poplatok na ďalšie obdobie a bude nutné najprv uhradiť poplatok za predĺženie platnosti domény.

      Tento stav môžete vo WHOIS vidieť spolu so stavom clientUpdateProhibited.

      clientUpdateProhibited Tento stav môže nastaviť váš registrátor a informuje register vašej domény, aby odmietol žiadosti o aktualizáciu domény.

      Počas tohto stavu nie je možné aktualizovať WHOIS informácie domény, čo môže pomôcť zabrániť neoprávneným aktualizáciám napríklad v dôsledku podvodu. Ak chcete aktualizovať informácie svojej domény, musíte najprv kontaktovať svojho registrátora a požiadať ho o odstránenie tohto stavového kódu.

      Tento stav môžete vo WHOIS vidieť spolu so stavom clientTransferProhibited.

      Expired Platnosť domény bola ukončená. Tento stav môžete vidieť často napr. pri .CZ doménach, keď nebol uhradený poplatok na ďalšie obdobie. Doména ešte nemusí byť stratená, ale ak ste doteraz neuhradili vystavenú predfaktúru na predĺženie platnosti domény, uhraďte ju čo najskôr alebo kontaktujte svojho registrátora pre viac informácií.
      inactive Doména nemá priradené žiadne menné servery a negeneruje žiadne DNS záznamy. Keď nie sú delegované žiadne menné servery domény, tak webová stránka na takejto doméne sa javí ako keby vôbec neexistovala. Tento stav sa môže vyskytnúť pri registrácii niektorých zahraničných domén. Kontaktujte registrátora vašej domény s požiadavkou kontroly nastavenia menných serverov.
      ok Štandardný stav domény, ktorý informuje, že doména je v poriadku a nečaká sa na žiadne akcie (zmeny). Nemusíte robiť nič, doména je plne funkčná, neuplatňujú sa žiadne obmedzenia, takže ak chcete, môžete si aktualizovať informácie vo WHOIS alebo si ju preregistrovať k inému registrátorovi.
      pendingCreate Informatívny stav, žiadosť o vytvorenie vašej domény bola prijatá a spracováva sa. S týmto stavom sa obyčajne nestretnete, ale ak áno, tak správca domény pravdepodobne požaduje od registrujúceho nejaké dodatočné údaje - mali by ste kontaktovať vášho registrátora domény pre poskytnutie viac informácií.
      pendingDelete

      Platnosť domény bola definitívne ukončená a čaká sa na jej zmazanie z registra. Po jej zmazaní bude možné ju opäť zaregistrovať ako novú doménu.

      Tento stav však môžete vidieť v kombinácii aj s inými stavmi, najčastejšie s redemptionPeriod alebo pendingRestore.

      Ak je v kombinácii s redemptionPeriod, životnosť domény sa blíži k záveru, ak je v kombinácii s pendingRestore, znamená to, že sa pracuje na jej obnovení.

      Ak vidíte svoju doménu v stave pendingDelete v kombinácii so stavom redemptionPeriod (toto môžete vidieť v prípade domény .SK, ktorá nebola uhradená do dňa exspirácie) a prajete si doménu zachovať, čo najskôr kontaktujte svojho registrátora s požiadavkou platby na ďalšie obdobie. Pri väčšine zahraničných koncoviek treba počítať s vyššími poplatkami za obnovu.

      Ak je stav pendingDelete v kombinácii s pendingRestore, tak nemusíte robiť nič, čakajte na ďalšie informácie od registrátora domény. Ak stav pendingDelete vidíte samotný, môžete sa u svojho registrátora informovať, kedy a za akých podmienok môžete doménu znovu získať. Majte na pamäti, že nikde a nikým nie je zaručené, že doménu znovu získate späť.

      pendingRenew Žiadosť o predĺženie domény bola prijatá a spracováva sa. Ak ste uhradili poplatok za predĺženie domény, nemusíte ďalej robiť nič, len čakať na stav ok. Ak si doménu už nechcete ponechať (t. j. nezaplatili ste poplatok za obnovenie), tento stav môžete ignorovať a doména sa neskôr zmaže alebo kontaktujte svojho registrátora pre informácie o ukončení prevádzky domény.
      pendingRestore

      Tento stav obyčajne uvidíte po stave redemptionPeriod, čo znamená, že platnosť domény sa už chýlila ku koncu, ale vlastník dodatočne uhradil poplatky za obnovu. Ak nenastanú zvláštne okolnosti, tak tento stav nemusíte vo WHOIS vidieť dlho a doména bude čoskoro v stave ok.

      Ak tento stav budete vidieť vo WHOIS dlhší čas (min. 1 deň), informujte sa u svojho registrátora, či sa nevyžadujú nejaké dodatočné informácie. Je možné, že metaregister alebo správca si vyžaduje od vlastníka domény informácie, ktoré sú potrebné k úspešnému obnoveniu domény. Ak informácie nebudú poskytnuté v rámci stanoveného časového obdobia, doména sa vráti do stavu redemptionPeriod a bude ďalej plynúť koniec obdobia jej životnosti.
      pendingTransfer Žiadosť o prevod domény k novému registrátorovi bola prijatá a spracováva sa. Obvykle to trvá len pár minút, nanajvýš hodín, v prípade nadnárodných (generických) domén aj niekoľko dní.

      Ak ste požiadali o prevod domény, nemusíte robiť nič, len čakať na informácie od vášho nového registrátora, že prevod bol úspešne ukončený (doména následne bude v stave ok, prípadne serverTransferProhibited - ak správca domény povoľuje ďalší prevod až po uplynutí určitého časové obdobia).

      Ak ste nepožiadali o prevod svojej domény, mali by ste okamžite kontaktovať svojho registrátora a požiadať ho o zamietnutie žiadosti o prevod vo vašom mene (toto je možné v prípadoch, ak pôvodný registrátor má možnosť v administrácii metaregistra zamietnuť prevod - každý správca určitej doménovej koncovky si určuje vlastné pravidlá pre potvrdenie prevodov). Aby ste zabránili takýmto prípadom, odporúčame, aby ste mali vždy aktuálne informácie vo WHOIS s platnými kontaktnými údajmi, nad ktorými máte plnú kontrolu (napr. emailová schránka).

      pendingUpdate Žiadosť o aktualizáciu domény bola prijatá a spracováva sa.

      Ak ste požiadali registrátora o aktualizáciu údajov vašej domény, netreba robiť nič, len čakať na dokončenie operácie. Obyčajne trvá niekoľko málo desiatok minút (záleží od správcu domény).

      Ak ste nepožiadali o aktualizáciu domény, mali by ste okamžite kontaktovať svojho registrátora, pre overenie, čo sa stalo.

      redemptionPeriod

      Uplynula štandardná lehota na predĺženie domény (každý správca resp. metaregister si uplatňuje iné podmienky pre dosiahnutie tohto stavu). V tomto stave môže doména stráviť niekoľko málo týždňov a ak nedôjde k jej obnove, definitívne sa zmaže z registra a vlastník o ňu príde.

      Ak si prajete doménu naďalej využívať, čo najskôr kontaktujte svojho registrátora pre obnovenie a predĺženie domény. Musíte zároveň počítať s možnosťou, že pravdepodobne budete musieť uhradiť dodatočné poplatky (záleží od konkrétneho správcu alebo metaregistra), ktoré môžu presahovať niekoľkonásobok pôvodnej ceny za registráciu resp. predĺženie domény.
      renewPeriod Obdobie odkladu, ktoré sa poskytuje po tom, čo registrátor hneď predĺžil obdobie registrácie domény. Ak registrátor zruší registráciu domény počas tohto obdobia, metaregister alebo správca vráti registrátorovi poplatok za predĺženie. Ide o stav, ktorý je nastavený na krátke obdobie na predĺženie vašej domény vaším registrátorom. Ak ste nepožiadali o predĺženie svojej domény a už si ju nechcete ponechať (t. j. nechcete zaplatiť poplatok za predĺženie), mali by ste okamžite kontaktovať svojho registrátora a prediskutovať dostupné možnosti. V EXO Hosting túto možnosť nepoužívame.
      serverDeleteProhibited Stav zabraňuje vymazaniu domény. Ide o nezvyčajný stav, ktorý sa zvyčajne nastaví počas právnych sporov, na vašu žiadosť alebo keď je aktívny stav redemptionPeriod. Je potrebné, aby ste kontaktovali svojho registrátora pre zistenie viac informácií. Ak doména nemá žiadne právne problémy a chcete ju zmazať, požiadajte registrátora o odstránenie tohto stavu.
      serverHold Stav nastavený správcom registra domény. Doména nie je aktivovaná v DNS, k čomu dochádza, napr. ak uplynulo obdobie predĺženia domény na ďalšie obdobie. Môže ale aj naznačovať problémy s nastavením menných serverov.

      Skontrolujte si dátum exspirácie vašej domény. Tento stav vidieť pri .SK doménach ak uplynul dátum ich platnosti a prebieha 40 dňové obdobie, počas ktorého je možné stále doménu predĺžiť. Ak doména ešte neexspirovala, skontrolujte si zadané menné servery. V prípade ak aj tie sú v poriadku, mali by ste kontaktovať svojho registrátora a požiadať ho o ďalšie informácie.

      serverRenewProhibited Tento stav môžete vidieť len výnimočne. Správca vašej domény nedal povolenie vášmu registrátorovi na predĺženie domény. Buď z dôvodu, že došlo ku právnym sporom alebo doména smeruje do stavu zmazania.

      Kontaktuje svojho registrátora pre poskytnutie ďalších informácií. Ak doména nie je predmetom mazania, tak by registrátor mal kontaktovať správcu doménovej koncovky pre viac informácií.

      serverTransferProhibited

      Stav, ktorý sa obyčajne nastaví po prevode domény k inému registrátorovi, aby sa zabránilo neoprávnenej manipulácii.

      Taktiež sa môže vyskytnúť počas právnych sporov a upozorňuje, že počas tohto stavu nebude možný prevod domény k inému registrátorovi.

      Môže sa objaviť aj počas obdobia redemptionPeriod.

      Ak ste doménu nedávno previedli od iného registrátora, tento stav môže byť automaticky nastavený v rámci ochrany pred manipuláciou s doménou a obvykle môže trvať až 60 dní. Počas tohto stavu nebude možné doménu previesť inam.

      Niektoré metaregistre alebo správcovia môžu ponúkať službu uzamknutia registra, ktorá umožňuje vlastníkom domén prostredníctvom svojich registrátorov nastaviť tento stav ako dodatočnú ochranu proti neoprávneným prevodom. Odstránenie tohto stavu môže trvať dlhšie ako v prípade clientTransferProhibited (viď vyššie), pretože váš registrátor musí postúpiť vašu žiadosť do registra vašej domény a počkať, pokým obmedzenie bude zrušené.

      serverUpdateProhibited Doména je uzamknutá, aby sa zabránilo jej aktualizácii. Zvyčajne sa uplatňuje počas právnych sporov, na vašu žiadosť, po prevode domény k inému registrátorovi alebo keď je aktívny stav redemptionPeriod. Ide o obdobný prípad, ako v prípade stavu serverTransferProhibited, netýka sa ale prevodu k inému registrátori, týka sa obdobia, kedy nie je možné meniť informácie vo WHOIS.
      transferPeriod Obdobie odkladu, ktoré sa poskytuje po úspešnom prevode domény od jedného registrátora k druhému. Ide o informatívny stav nastavený na obmedzené obdobie alebo prevod vašej domény k novému registrátorovi. Ak ste o prevod svojej domény nepožiadali, mali by ste kontaktovať svojho pôvodného registrátora. S týmto stavom sa najskôr ani nikdy nestretnete.

       

      Tento článok môže byť časom aktualizovaný, záleží od toho, aké stavy ktorý správca alebo metaregister sa rozhodne používať, preto tieto informácie berte najmä len informačne.

    2. Roman
      Latest Entry

      By Roman,

      Tento týždeň sme vylepšili správu SQL databáz v Control Paneli.

      Keď sa prihlásite do svojho Control Panela a kliknete na službu Správa databáz, tak uvidíte nové možnosti:

       

      cp-spravovanie-sql-databaz-nove-menu.png

       

      Možnosť Pridať databázu už tam bola a bude tam len táto možnosť, ak v Control Paneli nemáte ešte vytvorené žiadne SQL databázy. Ale ak si nejakú databázu vytvoríte alebo už nejaké databázy vytvorené máte, uvidíte ďalšie možnosti  Importovať databázu a Klonovať databázu.

       

      Import a klonovanie SQL databázy

       

      Import databázy

      Vďaka tejto funkcii môžete migrovať obsahy SQL databáz medzi sebou, dokonca aj z iného hostingu, čím si výrazne uľahčíte migráciu dát k nám. Viac informácií k tomu a ako to zrealizovať, nájdete v návode Import SQL databázy v Control Paneli.

       

      Klonovanie databázy

      Klonovanie databázy je ďalšia užitočná vec, keď si potrebujete spraviť kópiu SQL databázy bez toho, aby ste si museli najprv exportovať zálohu, napr. pomocou phpMyAdmin a rovnako aj importovať. Klonovaním si vytvoríte funkčnú kópiu akejkoľvek pôvodnej databázy, ktorú máte v Control Paneli a môžete ju okamžite používať. Stačí si upraviť údaje k databáze v konfiguračnom súbore redakčného systému. Viac informácií nájdete v návode Klonovanie SQL databázy v Control Paneli.

       

      Dumb (export) SQL databázy

       

      Nakoniec sme pridali ešte možnosť si vytvárať vlastné zálohy pomocou dumpovania databáz.

      Pri každej databáze nájdete napravo tlačidlo Dump, ktorým si môžete exportovať databázy vo formáte .SQL.GZ a ukladať do počítača:

       

      cp-databaza-moznosti.png

       

      Viac informácií nájdete v návode Export SQL databázy v Control Paneli.

      Veríme, že tieto vylepšenia vám spríjemnia prácu v Control Paneli a onedlho prídeme s ďalšími novými zaujímavými vecami 🙂

    3. Roman
      Latest Entry

      By Roman,

      20. júna 2024 bol Exoweb aktualizovaný na verziu 10.147.0, ktorá priniesla nasledujúce zmeny a vylepšenia:

       

      Webová stránka

       

      Zákazníci, ktorí si vytvárajú úplne novú webovú stránku, si teraz počas vytvárania stránky môžu zobraziť ukážku svojej webovej stránky a to súčasne ako bude vyzerať na počítači aj mobilnom zariadení:

      101470-nahlad-domovskej-stranky.png

       

      Viac informácií o vytváraní novej webovej stránky nájdete v návode Prvé spustenie editora v Exowebe.

       

      Obchod

       

      Zmenil sa dizajn pokladne, ako, môžete vidieť na priložených obrázkoch.

       

      Na prvom kroku zákazník vypíše svoje údaje a adresu:

      101470-pokladna-detaily-zakaznika.png

       

      V ďalšom kroku si vyberie dopravu:

      101470-pokladna-sposob-dopravy.png

       

      Na poslednej strane si vyberie spôsob platby.

      101470-pokladna-platobne-moznosti.png

       

      V priebehu tohto roka plánujeme pridať viac možností platieb, o čom budeme informovať v našom Blogu.

×
×
  • Create New...