Súbory cookie sú nevyhnutné pre plynulý chod našej webstránky a poskytovanie našich služieb. Zároveň používame cookies na zacielenie reklamy a aby ste čo najlepšie vedeli využívať našu internetovú stránku. Vaše osobné údaje budú spracované a informácie z vášho zariadenia (súbory cookie, jedinečné identifikátory a ďalšie údaje zariadenia) môžu byť uchovávané, používané a zdieľané s dodávateľmi tretích strán, prípadne používané konkrétne týmto webom alebo aplikáciou. Niektorí dodávatelia môžu spracúvať vaše osobné údaje na základe oprávneného záujmu, proti ktorému môžete vzniesť námietku. Svoj súhlas môžete kedykoľvek odvolať. Ďalšie informácie a možnosti nastavenia vašich preferencií nájdete v rámci našich Podmienok ochrany súkromia. Súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov?
nevyhnutné cookies - cookies potrebné pre plynulý chod stránky a poskytovanie našich služieb
voliteľné cookies - cookies zabezpečujúce personalizáciu reklám a zber analytických a štatistických dát návštevnosti pre zlepšenie našich služieb
EXO HOSTING
Skočiť na obsah
AKCIA - 50%tná zľava na EXOWEB balíčky ×
  • Inštalácia OpenCart


    Tento návod vás prevedie základnou inštaláciou eshopu OpenCart a potrebných nastavení.

     

    Stiahnutie inštalačného balíka a nahratie súborov na server

     

    Stiahnite si do počítača inštalačný balík OpenCart z oficiálnej stránky.

    Máte možnosť výberu z viacerých verzií. Populárnu verziu 2.3.0.2 už veľmi neodporúčame, posledná verzia bola vydaná v lete 2016. Môžete skúsiť verziu 3.0.3.8, ktorá bola vydaná v lete 2021 a pre ktorú by mal byť dostatočný počet doplnkov alebo najnovšiu verziu 4.0.2.x, ktorá je aktuálna teraz (jar/leto 2023). Tento fakt zdôrazňujeme z toho dôvodu, že samotný OpenCart obsahuje prevažne len základné funkcie, teda je určený pre nenáročných užívateľov, ale ak by ste si chceli neskôr dodatočne nainštalovať množstvo potrebných doplnkov, pluginov či aplikácií, ktoré budete potrebovať na zvýšenie komfortu prevádzky eshopu, tak bude dôležité vedieť, ktorý doplnok je vhodný pre akú verziu, navyše keď platí, že veľa doplnkov je spoplatnených, tak aby sa nestalo, že máte OpenCart verzie 3.x a kúpite si doplnok, ktorý je kompatibilný pre verziu 4.x.

    Po stiahnutí vybranej verzie si rozbaľte .ZIP súbor v počítači a uvidíte zoznam informačných súborov a zložku upload.

    Ak chcete mať OpenCart na hlavnej (root, koreňovej) doméne, nahrajte obsah zložky /upload/ do adresára /public_html/ (nemusíte nahrávať informačné súbory mimo zložky upload, ktoré ste našli v .ZIP balíku).

    Ak chcete mať OpenCart na subdoméne, nahrajte obsah zložky do adresára /public_html/_sub/názov-subdomény/. Namiesto názov-subdomény si doplňte názov vlastnej subdomény, na ktorej chcete OpenCart prevádzkovať, ak takú subdoménu nemáte, vytvorte si ju.

    Alebo si zložku upload nahrajte priamo do _sub a potom si ju po nahratí premenujte na čo chcete, na čo ju premenujte, tak sa bude volať subdoména.

     

    Inštalácia OpenCart

     

    Ešte predtým než začnete, zrealizujte tieto nastavenia:

    • v Control Paneli si nastavte PHP na verziu 8.1
    • pokým sa bude PHP verzia meniť, v hlavnom adresári OpenCartu premenujte súbor config-dist.php na config.php a toto isté spravte aj v adresári /admin/

    Po nahratí súborov navštívte v prehliadači lokalitu, na ktorú ste si nahrali súbory OpenCart. Tak napríklad ak máte doménu exotechnologies.sk a obsah inštalačného balíka OpenCart ste si nahrali do hlavného adresára /public_html/, tak po navštívení domény by ste mali byť automaticky presmerovaní na inštaláciu OpenCart. A ak ste zrealizovali všetky kroky z nášho odporúčania, čo všetko je dobré pred inštaláciou spraviť, tak inštalácia by mala automaticky začať na adrese HTTPS a mala by byť v tvare /install/index.php

    Následne spustite inštaláciu, odsúhlaste podmienky používania kliknutím na Continue a na ďalšej strane si skontrolujte PHP nastavenia, mali by ste všetko vidieť takto v zelenom:

     

    01-oc-php-nastavenia.png

     

    Keď všetko máte v zelenom aj pri rozšíreniach PHP, kliknite na Continue:

     

    02-oc-php-rozsirenia-nastavenia.png

     

    Na ďalšej strane bude potrebné vytvoriť pripojenie k SQL databáze a vytvoriť admin konto. Podľa obrázku si nastavte svoje vlastné údaje.

    Pre časť 1. potrebné údaje prevezmite z Control Panela, kde ste si SQL databázu vytvorili:

     

    • DB driver: ponechajte MySQLi, ak ste si vytvorili databázu MariaDB (odporúčame)
    • Hostname: tu je adresa SQL servera, napr. sql21.dnsserver.eu
    • Username: ak ste si nevytvorili ďalšieho používateľa SQL databázy, tak Username je rovnaké ako Database, takže názov databázy.
    • Password: zadajte heslo, ktoré ste si vygenerovali pri vytváraní databázy
    • Database: zadajte názov databázy
    • Prefix: ponechajte oc_ alebo si tam vložte ľubovoľný vlastný prefix
    • Port: ponechajte 3306

     

    V časti 2. si vytvorte admin konto

    • Username: zadajte si svoje prihlasovacie meno, pre zvýšenie bezpečnosti si zadajte také meno, ktoré nikto neuhádne len tak, nie admin ako v našom príklade.
    • Password: zadajte zložité heslo, ktoré nikto neuhádne len tak
    • E-mail: zadajte emailovú adresu, ktorú chcete použivať v kontakte so zákazníkmi eshopu a na rozosielanie informácií o objednávkach. Veľmi odporúčame, aby sa emailová adresa nachádza na doméne, na ktorej chcete prevádzkovať eshop

     

    03-oc-sql-nastavenia.png

     

    Keď všetko budete mať vyplnené, kliknite na Continue a keď ste všetko vyplnili správne, zobrazí sa hlásenie o úspešnej inštalácii, ktoré vás ešte upozorní na potrebu zmazania adresára /install/. Prihláste sa na server (ak ste sa medzitým odhlásili) a zmažte ho.

     

    04-oc-hotovo.png

     

    Po zmazaní adresára sa prihláste na stránke administrácie: /admin

     

    Nastavenie úložiska v administrácii OpenCartu

     

    OpenCart 4 (platí to aj pre OpenCart 3) hneď po prihlásení do administrácie z bezpečnostných dôvodov vyžaduje presunutie úložiska (/storage/).

    V okne v poli Current Path uvidíte aktuálnu cestu k úložisku (/storage/) ktorý sa nachádza v adresári /system/ v inštalácii OpenCart.

    V poli New Path vidíte príklad kam by sa malo presunúť úložisko, ktoré sme nastavili do adresára /data/, ktorý sa nachádza mimo webového priestoru, tak ako to vyžaduje OpenCart.

    Môžete kliknúť na Move, ale s vysokou pravdepodobnosťou OpenCart adresár /storage/ do zvolenej lokality nepresunie.

    Nižšie si pozrite obrázok s príkladom nastavení, aké sme si popísali vyššie a pod ním postupujte presne podľa inštrukcií:

     

    05-oc-storage.png

     

    Presun storage priečinka

     
     
    Tip:

    Nasledujúci postup platí aj pre všetky verzie OpenCart 3.x. OpenCart 2.x tieto nastavenia nevyžaduje.

     

    Prihláste sa na server, ideálne pomocou klienta FileZilla a v adresári /system/ nájdite adresár /storage/. Ten podľa návodu v obrázku presuňte do adresára /data/, ktorý je na rovnakej úrovni ako /public_html/. Zložku najlepšie presuniete pomocou klienta FileZilla.

     

    06-presunutie-storage-do-data.png

     

    Po presune bude potrebné upraviť config.php súbory, ktoré sa nachádzajú v hlavnom adresári OpenCart a v adresári /admin/.

     

    Hlavný adresár

    Súbor config.php si z hlavného adresára stiahnite do počítača otvorte ho, napr. v Notepade (Windows) alebo ešte lepšie v Notepad++, ktorý je pre úpravu súborov ideálny (a zadarmo).

    Na riadku 14. (mal by to byť riadok 14.) uvidíte tento kód:

     

    define('DIR_STORAGE', DIR_SYSTEM . 'storage/');

     

    Kód si upravte tak, že ho celý zameníte za tento riadok:

     

    define('DIR_STORAGE', '/www/w/e/u000000/data/storage/');

     

    ktorý si následne upravte takto:

    • /w/e/ sú prvé dve písmená názvu vašej domény, takže ak napr. máte doménu exotechnologies.sk, /w/e/ zmeňte na /e/x/
    • číslo u000000 vymeňte za u-číslo, ktoré uvidíte na obrázku vo vašej inštalácii OpenCart (viď vyššie obrázok upozorňujúci na potrebu presunutia /storage/)

    Súbor uložte a nahrajte naspäť na server. Pôvodný súbor pre každý prípad si môžete zálohovať, buď ho na serveri premenujte na niečo iné alebo si ho stiahnite do počítača.

     

    Adresár /admin/

    Obdobne to isté vykonajte so súborom config.php, ktorý sa nachádza v adresári /admin/

    Kód, ktorý budete musieť upraviť, by sa mal nachádzať okolo riadku 16. Po úprave ho nahrajte naspäť na server a obnovte si hlavnú stránku (Dashboard) v administrácii.

    Ak ste postupovali správne, mali by ste vidieť už len okno upozorňujúce na potrebu zmenu /admin adresy resp. adresára.

     

    Zmena názvu admin adresára

     
    Tip:

    Túto zmenu vyžaduje len OpenCart 4.x.

     

     

    Po tom čo ste úspešne presunuli úložisko (/storage/) mimo webový priestor, mali by ste v administrácii OpenCartu vidieť hlásenie o potrebe zmeniť názov /admin/ adresára.

    Toto by už malo ísť automaticky, takže do poľa Path zadajte iný názov ako admin, napr. sklad a kliknite na Rename.

     

    07-premenovanie-admin-adresara.png

     

    Akcia by mala zabrať niekoľko sekúnd, keď bude úspešné dokončená, OpenCart by vás mal automaticky odhlásiť a načítať prihlásenie do administrácie už na novej adrese.

     

    Ak by automatická zmena nefungovala

    Ak by sa tak náhodou nestalo, na serveri si premenujte adresár /admin/ na iný názov, napr.  na /sklad/ a stiahnite si z neho súbor config.php.

    Otvorte si ho v Notepad++ a okolo 6. riadku by ste mali vidieť tento kód

     

    define('HTTP_SERVER', 'https://mojadomena.tld/admin/');

     

    názov zmeňte na rovnaký názov, ako má /admin/ adresár, teda napr. /sklad/:

     

    define('HTTP_SERVER', 'https://mojadomena.tld/sklad/');

     

    a nahrajte naspäť na server. Prihláste sa na novej stránke administrácie a už by ste nemali vidieť žiadne výstražné okná.

     

    Vyčistenie vyrovnávajúcej pamäte

     

    Po prihlásení sa do administrácie (na novom odkaze) odporúčame aby ste napravo hore klikli na ozubené koleso (Developer Settings).

     

    08-developer-settings.png

     

    a kliknutím na ozubené kolesá vyčistili systémové vyrovnávajúce pamäte:

     

    09-vycistenie-cache.png

     

    Po vyčistení vyrovnávajúcej pamäte môžete začať nastavovať svoj OpenCart eshop.


    Odkaz na Control Panel: https://setup.dnsserver.eu/

    Pozrite aj tento článok

     

    Pozrite aj tento článok

     



  • Blogy

    1. Roman
      Najnovší zápis

      Pridal Roman,

      V tomto článku prinášame zoznam najčastejších chybových hlásení so stručným popisom, s ktorými sa môžete stretnúť počas surfovania internetom.

      Chybové hlásenia 4XX patria do skupiny chýb klientov, čo znamená, že chyby by mal vedieť odstrániť správca stránky. Chybové hlásenia 5XX patria do skupiny chýb servera a tieto chyby obyčajne vie odstrániť len správca servera (okrem chyby 500, ktorá často býva chybou na strane klienta).

       

      4XX

       

      400 Bad Request

      Pri chybe 400 server nedokáže spracovať požiadavku z dôvodu chyby klienta, väčšinou ide o nesprávnu syntax požiadavky, ktorá sa môže vyvolať napr. aj nesprávne zapísaným odkazom na webovej stránke (odkaz obsahuje nezmyselné direktívy)

      Webmaster resp. programátor stránky by mal preveriť prípadné chyby vo webovej stránke.

       

      401 Unauthorized

      Toto hlásenie dostanete, keď sa preklikáte na stránku, ktorá je zabezpečená heslom na úrovni servera (pomocou súborov .htaccess a .htpasswd) a budú sa od vás vyžadovať prihlasovacie údaje, aby sa stránka s obsahom mohla zobraziť. Ak prihlasovacie údaje nemáte alebo neviete a požiadavku na zadanie prihlasovacích údajov zrušíte, objaví sa chybové hlásenie 401. Nemýľte si toto so stránkou s prihlasovacím formulárom napr. do administrácie WordPress alebo Control Panela.

      Toto hlásenie môže odstrániť iba vlastník stránky, aj keď v podstate nemá na to dôvod. Ak si stránku zabezpečil heslom, chce, aby mal prístup len ten, kto má heslo.

       

      403 Forbidden

      Hlásenie 403 znamená, že na stránku máte zakázaný prístup, dôvodov ale môže byť viac, toto hlásenie sa často objavuje vtedy, ak si chcete otvoriť v prehliadači webovú stránku, ktorá neobsahuje súbor index.php alebo iný index (napr. index.html). V inom prípade sa chyba môže objaviť ak napr. vlastník stránky blokuje návštevy z IP adries rozsahu, v ktorom sa nachádzate.

      Túto chybu môže odstrániť iba vlastník stránky. Či ide o chybu, je relatívny pojem, vlastníci stránok si môžu svoje stránky nastaviť tak, aby návštevníkom sa hlásenie 403 zobrazovalo zámerne.

       

      404 Not Found

      Veľmi bežná chyba, ktorá sa objaví, ak navštívite lokalitu, ktorá jednoducho neexistuje. Najčastejšie vzniká z dvoch dôvodov, prvý môže byť ten, ak vlastník stránky zmaže nejakú stránku na svojej lokalite, ale neodstránil odkazy vedúce k nej. Keď kliknete na taký odkaz, ktorý vedie na zmazanú stránku, dostanete chybu 404. Druhý prípad obyčajne nastáva vtedy, ak vlastník webovej lokality stránku zmazal, ale stránka sa ešte nachádza vo vyhľadávaní v Google, keďže Google neodstraňuje hneď zmazané stránky zo svojich výsledkov vyhľadávania.

      Túto chybu môže odstrániť iba vlastník stránky, buď opätovným vytvorením chýbajúcej stránky alebo presmerovaním neplatného odkazu.

       

      406 Not Acceptable

      Táto chyba sa obyčajne vyskytne vtedy, ak vstupujete na nejakú kľúčovú stránku (napr. prihlasovací formulár do administrácie redakčného systému) a vaša IP adresa sa nachádza v rozsahu podozrivých IP adries (napr. v danej sieti mohli prebiehať útoky alebo rozosielanie nevyžiadanej pošty). Vtedy webový firewall zakáže prístup z týchto IP adries na stránku s prihlasovacím formulárom, aby ochránil váš redakčný systém napr. pred hacknutím a namiesto stránky s prihlasovacím formulárom uvidíte chybu 406.

      Túto chybu môže na svojej strane vyriešiť vlastník stránky zmenou IP rozsahu u svojho poskytovateľa internetu alebo je potrebné kontaktovať správcu servera s požiadavkou o vypnutie webového firewallu pre danú webovú lokalitu.

       

      413 Request Entity Too Large

      S touto chybou sa môžete stretnúť v dnešnej dobe skôr výnimočne. Dostanete ju vtedy, keď sa snažíte prostredníctvom nejakého formuláru odoslať viac dát, ako dokáže pridelená pamäť servera v danej chvíli spracovať, napríklad pri nahrávaní veľmi veľkého súboru. Ak je súbor príliš veľký pre pridelenú pamäť, tak dostanete chybu 413.

      Skúste nahrávanie údajov zopakovať s menším množstvom dát alebo použite alternatívne možnosti nahrávania (napr. pomocou FTP protokolu).

       

      429 Too Many Requests

      S chybou 429 sa stretnete vtedy, ak klient odošle veľa požiadaviek, ktoré prekročili povolené limity servera. Táto situácia môže nastať napr. zacyklením direktív v súbore .htaccess.

      Vo veľkej väčšine prípadov ide o problém zle naprogramovanej webovej aplikácie, tvorca stránky by mal skontrolovať a otestovať jej správanie.

       

      5XX

       

      500 Internal Server Error

      Interná chyba servera, ktorá často nastáva napr. nesprávnym zápisom v súbore .htaccess, neplatnými direktívami alebo nesprávnou konfiguráciou. Môže sa objaviť aj v prípade, ak si aktualizujete redakčný systém a máte na serveri málo miesta. Aktualizačný skript nemá dostatok miesta pre nové súbory a keď sa aktualizáciu nepodarí dokončiť kvôli nedostatku miesta, tak stránka môže vracať chybu 500. Môže sa však objaviť aj vtedy, ak vaša stránka bola napadnutá hackerom, ktorý svojimi zásahmi poškodil súbory webovej stránky.

      Všeobecne ide o pomerne bežnú chybu, ktorú si vo veľkej miere dokáže správca stránky sám vyriešiť pomocou kontroly záznamov (logov), prečo k tejto chybe dochádza.

       

      502 Bad Gateway

      Pravdepodobne ide o vnútorný problém servera, napríklad z dôvodu nesprávnej konfigurácie, ktorá spôsobuje problémy v komunikácii medzi (proxy) servermi. Chyba sa obyčajne vyskytuje počas nadmernej záťaže, ktorá môže byť spôsobená veľkým počtom požiadaviek, zvykne sa však objavovať aj v prípade, ak na stránke používate staršiu verziu PHP. Bežne sa vyskytuje počas hackerských útokov alebo prudko zvýšenej návštevnosti.

      Ak vaša stránka vracia chybu 502, skontrolujte si nastavenia služieb, či nepoužívate starú verziu PHP a ak áno, vyskúšajte si nastaviť vyššiu verziu. Zároveň si môžete otestovať, či problém nespôsobuje nejaký modul alebo plugin (najskôr tak, že na serveri manuálne prepíšete zložku pluginu na iný názov). Ak problém pretrváva, odporúčame kontaktovať správcu servera, ktorý tento problém po nájdení príčiny obyčajne dokáže vyriešiť rýchlo.

       

      503 Service Unavailable

      Chyba 503 znamená, že služba je dočasne nedostupná, napr. z dôvodu údržby servera alebo nadmernej záťaže. Častou príčinou tejto chyby môže byť aj neoptimálne naprogramovaná stránka, ktorá zasiela viac požiadaviek, ako jej dovoľuje limit nastavený serverom.

      Ak chybu vracia vaša stránka, skontrolujte si, či nejaký skript neodosiela veľké množstvo nezmyselných údajov. Ak sa zdá byť všetko v poriadku, tento problém vyrieši najskôr už len správca daného servera a v prípade rýchleho odhalenia príčiny, je aj problém rýchlo odstránený.

       

      504 Gateway Timeout

      504 je obdobná chyba ako v prípade 502 a 503, server je zaťažený a na požiadavky odpovedá oneskorene. Chyba môže byť spôsobená aj používaním starších verzií PHP alebo neaktuálnych pluginov.

      Skúste problém identifikovať a vyriešiť ako v prípade chyby 502.

       

      Štatistika

       

      V tomto grafe je zobrazená vygenerovaná štatistika chybových kódov za posledných 24 hodín. Tu môžete vidieť, že výrazné "vedú" chyby 404 (neexistujúca stránka) a 406 (neakceptovateľné - to zobrazuje, koľko škodlivých pokusov náš firewall zablokoval). Určitý podiel majú aj chyby 500 (vnútorná chyba servera), čo naznačuje vysoký počet zlých direktív v súboroch .htaccess. Podobný podiel má aj chyba 403 (zakázaný prístup), ostatné tvoria už len zlomky percent.

       

      http-vsetky-chyby-24h.png

       

      A ešte jedno porovnanie, tu môžete vidieť v akom pomere sú chybové kódy ku všetkým stavovým kód (aj tých "dobrých"). Stavový kód 200 označuje správne načítanú stránku bez chýb, kódy 301 a 302 označujú presmerované stránky. Chybové kódy 404 a 406 tvoria v tomto porovnaní desatinu (každý zvlášť), chyby 500 tvoria menej ako 2% všetkých stavových kódov.

       

      http-vsetky-stavy-24h.png

       

      Odporúčania

       

      Viacerým chybám je možné sa preventívne vyhnúť, ak budete dodržiavať nasledujúce body:

      • starajte sa o svoju stránku, podľa možnosti aktualizujte, či už samotný redakčný systém, ale najmä pluginy tretích strán, ak ich používate
      • snažte sa odkazy na svojej stránke udržiavať aktuálne, vyhýbajte sa zbytočným presmerovaniam, ujednoťte si protokoly (napr. ak máte na stránkach bezpečnostný certifikát SSL/TLS, uistite sa, že všetky vaše odkazy začínajú na HTTPS a zároveň sa rozhodnite, či chcete používať odkazy s www alebo bez www)
      • sledujte trendy a ak to situácia dovolí (resp. váš redakčný systém), používajte čo najnovšiu verziu PHP, ktorá bude zároveň kompatibilná s vašim redakčným systémom
      • z času na čas môžete preskenovať svoju webovú stránku, či neobsahuje neplatné odkazy, pre tento účel je vhodná aplikácia Xenu - neplatné alebo poškodené odkazy opravte, prípadne presmerujte na relevantné stránky
    2. Roman
      Najnovší zápis

      Pridal Roman,

      Tento týždeň sme vylepšili správu SQL databáz v Control Paneli.

      Keď sa prihlásite do svojho Control Panela a kliknete na službu Správa databáz, tak uvidíte nové možnosti:

       

      cp-spravovanie-sql-databaz-nove-menu.png

       

      Možnosť Pridať databázu už tam bola a bude tam len táto možnosť, ak v Control Paneli nemáte ešte vytvorené žiadne SQL databázy. Ale ak si nejakú databázu vytvoríte alebo už nejaké databázy vytvorené máte, uvidíte ďalšie možnosti  Importovať databázu a Klonovať databázu.

       

      Import a klonovanie SQL databázy

       

      Import databázy

      Vďaka tejto funkcii môžete migrovať obsahy SQL databáz medzi sebou, dokonca aj z iného hostingu, čím si výrazne uľahčíte migráciu dát k nám. Viac informácií k tomu a ako to zrealizovať, nájdete v návode Import SQL databázy v Control Paneli.

       

      Klonovanie databázy

      Klonovanie databázy je ďalšia užitočná vec, keď si potrebujete spraviť kópiu SQL databázy bez toho, aby ste si museli najprv exportovať zálohu, napr. pomocou phpMyAdmin a rovnako aj importovať. Klonovaním si vytvoríte funkčnú kópiu akejkoľvek pôvodnej databázy, ktorú máte v Control Paneli a môžete ju okamžite používať. Stačí si upraviť údaje k databáze v konfiguračnom súbore redakčného systému. Viac informácií nájdete v návode Klonovanie SQL databázy v Control Paneli.

       

      Dumb (export) SQL databázy

       

      Nakoniec sme pridali ešte možnosť si vytvárať vlastné zálohy pomocou dumpovania databáz.

      Pri každej databáze nájdete napravo tlačidlo Dump, ktorým si môžete exportovať databázy vo formáte .SQL.GZ a ukladať do počítača:

       

      cp-databaza-moznosti.png

       

      Viac informácií nájdete v návode Export SQL databázy v Control Paneli.

      Veríme, že tieto vylepšenia vám spríjemnia prácu v Control Paneli a onedlho prídeme s ďalšími novými zaujímavými vecami 🙂

    3. Roman
      Najnovší zápis

      Pridal Roman,

      8. júla 2024 bol Exoweb aktualizovaný na verziu 10.148.0, ktorá priniesla nasledujúce zmeny a vylepšenia:

       

      Webová stránka

       

      Skrytie priečinka v menu

      Keď si v Editore vytvoríte nový priečinok, tak odteraz ho môžete z menu skryť. Po jeho vytvorení si dajte upraviť nastavenia priečinku a môžete zapnúť Skryť z navigácie:

       

      101480-novy-priecinok-skryty.png

       

      Je to vhodné najmä vtedy, ak chcete mať v priečinku stránky, ktoré nechcete, aby boli viditeľné bez bežných návštevníkov. Stránky budú normálne dostupné, ale prístup k nim bude mať len ten, kto bude mať na ne odkaz (ak ho samozrejme niekde na svojom webe nezverejníte). Viac informácií k vytváraniu priečinkov, ale aj stránok či odkazov v menu nájdete v návode Pridanie podstránok, priečinkov alebo externých odkazov v Exowebe.

       

      Nahrávanie obrázkov vo formáte .WEBP

      Nielen v Editore, ale aj v Obchode, Blogu, či Stretnutiach môžete odteraz nahrávať aj obrázky vo formáte .WEBP. Pre viac informácií o formátoch súborov odporúčame pozrieť článok Exoweb limity.

×
×
  • Vytvoriť nové...