Súbory cookie sú nevyhnutné pre plynulý chod našej webstránky a poskytovanie našich služieb. Zároveň používame cookies na zacielenie reklamy a aby ste čo najlepšie vedeli využívať našu internetovú stránku. Vaše osobné údaje budú spracované a informácie z vášho zariadenia (súbory cookie, jedinečné identifikátory a ďalšie údaje zariadenia) môžu byť uchovávané, používané a zdieľané s dodávateľmi tretích strán, prípadne používané konkrétne týmto webom alebo aplikáciou. Niektorí dodávatelia môžu spracúvať vaše osobné údaje na základe oprávneného záujmu, proti ktorému môžete vzniesť námietku. Svoj súhlas môžete kedykoľvek odvolať. Ďalšie informácie a možnosti nastavenia vašich preferencií nájdete v rámci našich Podmienok ochrany súkromia. Súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov?
nevyhnutné cookies - cookies potrebné pre plynulý chod stránky a poskytovanie našich služieb
voliteľné cookies - cookies zabezpečujúce personalizáciu reklám a zber analytických a štatistických dát návštevnosti pre zlepšenie našich služieb
EXO HOSTING
Skočiť na obsah
  • Nastavenie odosielania emailov z PrestaShop


    Ak potrebujete v obchode Prestashop nastaviť odosielanie emailov z obchodu, prihláste sa do administrácie Prestashop a naľavo v menu nájdite nastavenie:

     

    Nastaviť → Rozšírené nastavenia → E-mail

     

    Nastavenie SMTP

     

    V sekcii E-mailová adresa odporúčame označiť možnosť Nastaviť vlastné SMTP parametre (iba pre pokročilých užívateľov) bez ohľadu na to, čo podľa PrestaShop funguje vo väčšine prípadov.

     

    ps-email-vyber-smtp.png

     

    Po označení možnosti SMTP sa objavia polia, ktoré si vyplňte podľa nižšie uvedeného vzorového obrázku s tým, že namiesto exohosting.sk použijete názov svojej vlastnej domény:

    • E-mailový názov domény: môžete zadať názov svojej domény, ale aj nemusíte, táto voľba nie je povinná
    • SMTP server: zadajte smtp.exohosting.com
    • SMTP užívateľské meno: zadajte názov emailovej adresy, ktorú chcete používať pre odosielanie emailov
    • SMTP heslo: heslo patriace danej emailovej adrese, či máte aktuálne heslo, overte si to prihlásením na Webmail.
    • Šifrovanie: vyberte SSL
    • Port: v prípade šifrovania SSL zadajte 465

     

    Alternatívne nastavenia

    Môžete použiť aj tieto nastavenia:

    • Šifrovanie: vyberte TLS
    • Port: v prípade šifrovania TLS zadajte 587

    alebo (odporúčame len ako poslednú možnosť)

    • Šifrovanie: žiadne
    • Port: v prípade, ak nevyberiete typ šifrovania, zadajte 25
    • SMTP server: ak by ste si nevybrali žiadny typ šifrovania a zadáte port 25, SMTP server nezadávajte smtp.exohosting.com, ale zadajte smtp.nazov-vasej-domeny.tld

     

    ps-email-nastavenie-smtp.png

     

    Po vyplnení všetkých potrebných údajov kliknite napravo dole na Uložiť.

     

    Upozornenie:

    Po uložení by malo heslo z políčka SMTP heslo zmiznúť (čo je správne), nemali by ste tam mať zadané žiadne heslo, ktoré vám tam automaticky vkladá prehliadač cez zapamätané voľby, môže to spôsobovať problémy pri pokusoch o odoslanie emailov.

     

     

    Nižšie pod tlačidlom Uložiť sa nachádza sekcia Otestovať nastavenia e-mailu. Keď nastavenia budete mať uložené, kliknite na tlačidlo Odoslať testovací email. Ak všetko budete mať správne v nastaveniach SMTP, tak uvidíte úspešné hlásenie v zelenom.

     

    ps-otestovanie-odosielania-uspesne.png

     

    Ak ste niečo nastavili nesprávne, tak sa objaví hlásenie v červenom. Napríklad v tomto prípade sme k šifrovaniu SSL nastavili nesprávny port (587) a tým pádom sa PrestaShop nedokáže spojiť s emailovým serverom. Skontrolujte si znovu nastavenia, uložte a otestujte odosielanie znovu.

     

    ps-otestovanie-odosielania-neuspesne.png

     

    Nastavenie emailu pre odosielanie

     

    V prípade, ak pokus o odoslanie testovacieho emailu skončí chybovým hlásením a nastavenia SMTP máte napriek tomu správne, je ešte možnosť, že do formulára zadávate inú emailovú adresu, ako tú, ktorú máte nastavenú ako adresu eshopu. Pri tomto variante je málo pravdepodobné, že by problém s odosielaním emailov bol práve kvôli inej emailovej adrese, ale odporúčame, aby ste sa uistili, že v nastaveniach obchodu máte zadanú funkčnú emailovú adresu vzťahujúcu sa k názvu domény.

    V administrácii Prestashop naľavo v menu kliknite na Parametre eshopu, následne na Kontakt a potom kliknite na kartu Obchody. Nižšie na stránke uvidíte možnosť zadania kontaktných informácií o eshope, ktoré by mali obsahovať plne funkčnú emailovú adresu, ktorá je na rovnakej doméne ako váš eshop a v ideálnom prípade sa zhoduje s emailovou adresou, ktorú ste zadali v nastaveniach SMTP.

     

    ps-kontaktne-udaje.png

     

    Zadajte si emailovú adresu takú, z akej chcete zasielať informácie o objednávkach. Ideálne by bolo, keby sa daná emailová adresa nachádzala na vašej doméne. Tú istú adresu potom použite v nastaveniach SMTP.


    Odkaz na Control Panel: https://setup.dnsserver.eu/

    Pozrite aj tento článok

     

    Pozrite aj tento článok

     



  • Blogy

    1. Roman
      Najnovší zápis

      Pridal Roman,

      Slovenským internetom sa momentálne šíri zrejme jedna z najväčších káuz v oblasti informačných technológií.

      Podľa informácií portálu Živé.sk došlo začiatkom týždňa na servery Úradu geodézie, kartografie a katastra SR k ransomware útoku, počas ktorého boli zašifrované dáta na serveroch. Útok spôsobil nedostupnosť portálu, čo je však zatiaľ ten najmenší problém. Výrazne väčším problémom je, že dáta katastra zrejme nebude možné obnoviť do úplného stavu pred útokom z dôvodu, že zálohy neobsahovali kompletné údaje, ktoré sa nerealizovali dostatočne často a komplexne na to, aby bolo možné ich rýchlo obnoviť. Tento fakt spôsobí, že obnova dát, do ako tak použiteľného stavu, potrvá zrejme celé mesiace. A či to bude nakoniec úspešné, sa zatiaľ nevie. Viac informácií sa dozviete v horeuvedenom odkaze.

       

      Čo je ransomware útok a ako k nemu dochádza?

      Podstatou ransomware je, že vírus resp. škodlivý kód zašifruje vaše dáta v počítači, ktoré sú tým pádom nepoužiteľné. Následne vás hacker kontaktuje pomocou emailu, ktorého pôvod je často prakticky nemožné vystopovať s ponukou, že dáta odkóduje, ale za cenu výkupného, ktoré nie raz býva vysoké. Výkupné sa často má zrealizovať pomocou kryptomenových účtov, ktorých vlastníkov je fakticky nemožné zistiť.

      Vírus, ktorý spustí ransomware útok najčastejšie "získate" tak, že v emaile, ktorý sa môže vydávať napr. za štátnu inštitúciu alebo banku, kliknete na odkaz, ktorý sa tvári dôveryhodne, ale v skutočnosti si do počítača stiahnete vírus. Ransoware si môžete "nainštalovať" aj navštívením pochybných webových stránok, či klikaním na podozrivé reklamy na neznámych webových stránkach. O Ransomware si môžete viac prečítať na Wikipedii.

       

      Ako sa dá tomu predchádzať?

      Ransomware útokom (ale aj iným hackerským útokom) sa nedá vždy predchádzať na 100%, ale túto pravdepodobnosť môžete výrazne znížiť splnením týchto bodov (nie úplne všetky zaručene pomôžu voči hackerským útokom, ale z dôvodu zvýšenia bezpečnosti ich uvedieme):

      • Pravidelne aktualizujte svoj operačný systém, webové prehliadače, emailových klientov. Aktualizácie odstraňujú bezpečnostné problémy, ktoré hackeri často zneužívajú.
      • Nezabúdajte na kvalitný antivír spolu s firewallom, aj v tomto prípade ich odporúčame pravidelne aktualizovať, aj keď samotné aktualizácie často prebiehajú automaticky (ak ste si tieto aktualizácie z nejakého neznámeho dôvodu nevypli).
      • Aktualizujte svoje programy a aplikácie, ktoré používate
      • Pripájajte sa len na dôveryhodné internetové siete, ak doma používate router, zmeňte si heslo do nastavení routera (od výroby býva často nastavené len nejaké základné, napr. password), nastavte si silné heslo na svoju wi-fi sieť, ideálne kombináciou malých a veľkých písmen, čísiel a špeciálnych znakov.
      • Taktiež nezabúdajte na silné heslá do emailových schránok a pozorne sledujte obsah emailových správ, ktoré vám prídu do schránok. Keďže ransomware sa často šíri emailom, obzvlášť venujte maximálnu pozornosť týmto typom emailových správ:
        • email s výhodnou investičnou ponukou alebo kúpou "niečoho" zaujímavého a výhodného
        • výstražný email, ktorý vás varuje pred kompromitáciou vášho bankového účtu a je potrebné sa prihlásiť do vášho internetbankingu a aktualizovať heslá
        • varovania o neznámych prihláseniach do vašich účtov (hocijakých) - takéto varovania vám môžu posielať aj regulérne služby ako Facebook alebo Google, ale často bývajú zneužívané hackermi, ktorí sa vás snažia oklamať, že je potrebné, aby ste sa prihlásili do svojej schránky a zmenili si nastavenia
        • rôzne reklamné emaily na služby a produkty, ktoré ste si buď neobjednali alebo sa vás zjavne netýkajú
        • podozrivé správy o nevyzdvihnutých alebo neuhradených zásielkach o ktorých bezpečne viete, že ich nečakáte.
      • Vždy si pozorne skontrolujte z akej emailovej adresy vám prišiel takýto podozrivý email, či neobsahuje preklepy, nejaký znak navyše, či nejakú exotickú koncovku.
      • Ak email obsahuje odkazy, neklikajte na ne, ale ak na ne nabehnete kurzorom myši, tak prehliadač vám dole vľavo zobrazí link, kam odkaz mieri. Ak sa vám link zdá zvláštny, celkom iste ide o podvod.

      Ak máte podozrenie, že daný email bude škodlivý, takýto email vo svojom emailovom klientovi vždy označte ako spam.

       

      Nižšie uvádzame príklad nahlásenia podozrivého emailu vo Webmaile:

      70-nahlasenie-spamu.png

       

      Nižšie si môžete pozrieť album Phishing, kam postupne budeme pridávať vzorky podozrivých emailov, ktoré je rozhodne dobré nahlásiť ako spam:

    2. Roman
      Najnovší zápis

      Pridal Roman,

      Počínajúc týmto dňom sme navýšili limit na jednu emailovú schránku na 100 GB.

      To znamená, že si môžete vytvoriť emailovú schránku, ktorá môže mať maximálne 100 GB - aby ste si takúto schránku mohli vytvoriť, potrebujete na to buď balík Biznis X, pričom celú kapacitu emailového úložiska využijete na túto jednu schránku alebo využijete balík Multi X, ktorý môžete mať v maximálnej kapacite 200 GB, takže môžete mať takéto schránky aj dve.

      Viac informácií nájdete v návode Maximálna veľkosť priestoru pre emaily a schránky.

    3. Roman
      Najnovší zápis

      Pridal Roman,

      21. 1. 2025 bol Exoweb aktualizovaný na verziu 10.161.0, ktorý prináša niekoľko zásadných noviniek a vylepšení.

       

      Umelá inteligencia vo Webstránke a v Obchode

       

      Od tejto verzie môžete pri písaní textov, počas vytvárania obsahu webovej stránky alebo písania popisov produktov v Obchode využívať umelú inteligenciu.

      Napríklad napíšete si nejaký svoj text a necháte umelú inteligenciu, aby ho rozšírila. Krátka videoukážka:

       

      Umelú inteligenciu môžu využívať všetci zákazníci s balíkmi Start Web, Biznis Web a Max Web. Dostupná je aj v Trial verzii. Zastarané balíky ako 1Web túto možnosť nemajú. Viac informácií nájdete v návode Texty písané pomocou umelej inteligencie (AI).

       

      Cookies

       

      Odteraz (už od verzie 10.160.0) sa môžete rozhodnúť či budete používať štandardný banner cookies alebo si vytvoríte vlastný.

      V Nastavenich Exowebu kliknite na sekciu Možnosti ochrany osobných údajov a následne v sekcii Politika cookies kliknite na kartu Banner súboru cookie. Vyplňte si všetky požadované údaje a informácie a kliknite na Uložiť:

      101610-vlastny-cookies-banner-nastavenia.png

       

      Na stránke sa následne objaví banner cookies, aký ste si vytvorili. Text si v nastaveniach môžete kedykoľvek upraviť.

      101610-vlastny-cookies-banner-na-stranke.png

       

      Ak na stránkach používate aj iný jazyk ako slovenčinu, v nastaveniach si ešte môžete vybrať pre aký jazyk chcete vlastný text upraviť. Táto možnosť je dostupná pre balíky Biznis Web a Max Web, keďže Start Web nemá možnosť používať viac ako jeden jazyk.

      101610-vlastny-cookies-banner-vyber-jazyka.png

       

      Viac informácií o nastavení cookies nájdete v návode Nastavenie cookies v Exowebe.

       

      Okrem noviniek pribudlo ešte niekoľko opráv dizajnu a vzhľadu. To je zatiaľ všetko.

×
×
  • Vytvoriť nové...