Súbory cookie sú nevyhnutné pre plynulý chod našej webstránky a poskytovanie našich služieb. Zároveň používame cookies na zacielenie reklamy a aby ste čo najlepšie vedeli využívať našu internetovú stránku. Vaše osobné údaje budú spracované a informácie z vášho zariadenia (súbory cookie, jedinečné identifikátory a ďalšie údaje zariadenia) môžu byť uchovávané, používané a zdieľané s dodávateľmi tretích strán, prípadne používané konkrétne týmto webom alebo aplikáciou. Niektorí dodávatelia môžu spracúvať vaše osobné údaje na základe oprávneného záujmu, proti ktorému môžete vzniesť námietku. Svoj súhlas môžete kedykoľvek odvolať. Ďalšie informácie a možnosti nastavenia vašich preferencií nájdete v rámci našich Podmienok ochrany súkromia. Súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov?
nevyhnutné cookies - cookies potrebné pre plynulý chod stránky a poskytovanie našich služieb
voliteľné cookies - cookies zabezpečujúce personalizáciu reklám a zber analytických a štatistických dát návštevnosti pre zlepšenie našich služieb
EXO HOSTING
Skočiť na obsah
  • Odpojenie domény od Control panela


      Ako správne a bez problémov odpojiť doménu od Control Panela.

    V jednom Control paneli môžete mať jednu alebo viacero domén, jeden alebo viacero multihostingov a takisto aj virtuálnych serverov.

    Odpojenie domény od Control Panela je vhodné vtedy, ak ste doménu niekomu napr. predali a nový vlastník si praje služby pridelené k nej spravovať sám. Odpojením domény od Control Panela strácate možnosť ovplyvňovať jej technické nastavenia (napr. priradenú hostingovú službu, presmerovanie domény, nastavenie DNS záznamov a pod.)

     

    Príprava pred odpojením

     

    Pred samotným odpojením je dôležité zrealizovať niekoľko krokov. Tieto kroky veľmi odporúčame, aby ste neskôr nemuseli dodatočne riešiť prípadné problémy. Nie všetky bude potrebné riešiť, záleží od toho, čo všetko ste mali pri doméne nastavené.

     

    Ak sa doména nachádza v multihostingu

    Ak sa doména nachádza v multihostingu, je potrebné ju pred odpojením z Control Panela najskôr z multihostingu vyradiť, keďže nie je možné odpojiť doménu z Control Panela ak je naviazaná na službu, ktorú využívajú (alebo môžu využívať) aj iné domény.

     

    Tip:

    Ak ale chcete z Control Panela odpojiť celý multihosting, tak táto operácia je možná podobne ako v prípade domén. Podrobnejší popis nájdete na konci článku.

     

     

    Zmena údajov domény (administratívneho kontaktu)

    Ak ste doménu z multihostingu vyradili resp. sa doména nenachádzala v žiadnom multihostingu, upravte následne administratívny kontakt domény na budúceho vlastníka (resp. správcu), ktorý si doménu a služby k nej pripojené bude spravovať.

    Kliknite na Kontakty a pri doméne, ktorú idete odpojiť, kliknite na Zmeniť / Zobraziť. Uvidíte vyplnené polia, ktoré upravte na nového vlastníka. Obzvlášť dôležitá je emailová adresa, na adresu, ktorú tam zadáte, budú odoslané informácie, ako sa prihlásiť do nového Control Panela po odpojení domény z vášho Control Panela. Kompletný postup na úpravu údajov nájdete v návode Zmena kontaktných údajov.

     

    cp-zobrazit-kontakt.png

     

    Po úprave kontaktov odporúčame si požiadať o Aktualizáciu údajov vo WHOIS, aby sa doména na budúceho vlastníka aktualizovala aj v databáze správcu danej doménovej koncovky. Bez tejto požiadavky budúci vlastník nebude de jure vlastníkom domény. Túto požiadavku si však môže podať aj budúci vlastník, keď doména bude odpojená a bude ju mať vo svojom vlastnom Control Paneli.

     

    Zrušenie subúčtu

    Pred odpojením domény skontrolujte, či na doménu nie je napojený nejaký subúčet. Odpojením domény sa zároveň odpojí aj tento subúčet a nebudete mať nad ním kontrolu. Všeobecne to problém nie je, pretože daným subúčtom sa aj tak budú dať spravovať služby spojené len s doménou, ktorú odpojíte, ale odporúčame si aj toto skontrolovať.

     

    Odpojenie domény

     

    Po kontrole vyššie uvedených bodov môžete doménu odpojiť. Naľavo v hlavnom menu kliknite na Zmeny a z vysúvacieho menu kliknite na doménu, ktorú chcete odpojiť.

     

    cp-zmeny-vyber-domeny.png

     

    Zobrazí sa ponuka, označte Odpojenie domény od control panelu a napravo sa automaticky zobrazia ďalšie informácie. Skontrolujte si, či je všetko v poriadku. V políčku Odpoveď odoslať na: sa automaticky zobrazuje kontaktná emailová adresa súčasného Control Panela, kde dostanete odpoveď, po vybavení požiadavky, môžete ju zmeniť na hocijakú inú. Majte na pamäti, že bez ohľadu na to, akú emailovú adresu sem napíšete, prihlasovacie údaje do nového Control panela budú odoslané na emailovú adresu, ktorá je pri doméne nastavená ako administratívny kontakt. Pred odpojením je ešte dôležité vybrať Presun platieb, vysvetlenie je pod obrázkom.

     

    cp-zmeny-odpojenie-domeny.png

     

    Pred odpojením domény vyberte možnosť, ako spracovať uhradené a neuhradené platby.

    • Nepresúvať žiadne platby - po odpojení domény od Control Panela, všetky dovtedy vystavené výzvy na platbu a faktúry danej domény zostanú vo vašom Control paneli, aj tie, čo sú aktuálne neuhradené, takže budete zodpovední za ich uhradenie. Nové vystavené, budú chodiť už do nového Control Panela
    • Presunúť všetky platby - bez ohľadu na to, či ide o uhradené alebo neuhradené platby, všetky výzvy na platby a faktúry sa presunú do nového Control Panela odpájanej domény.
    • Presunúť len neuhradené platby - presunú sa len neuhradené platby u danej domény a uhradené platby a faktúry zostanú vo vašom Control Paneli. Túto možnosť odporúčame, keďže za doménu ste doteraz platili vy a zrejme budete si chcieť faktúry ponechať.

     

    cp-zmeny-presun-platieb.png

     

    Po kliknutí na Potvrď nám do systému príde požiadavka na odpojenie domény od Control panela, o ktorej spracovaní budete informovaní emailom. Na administratívny emailový kontakt domény následne bude zaslaný email s postupom na získanie nových prihlasovacích údajov do nového Control Panela.

     

    Odpojenie multihostingu z Control Panela

     

    Podobne ako domény, môžete dokonca odpojiť aj celý multihosting. V Control Paneli kliknete na Zmeny, v ponuke domén si vyhľadáte svoj multihosting (ak ste si zadali svoj vlastný názov multihostingu, tak ho nájdete pod týmto názvom) a po výbere označíte v ponuke Odpojenie domény od control panelu. Nech vás slovo doména v názve nemýli, nižšie na stránke budete vidieť sekciu História autorizovaných požiadaviek pre doménu: multihosting-00000.multi (kde bude interný názov vášho multihostingu), takže budete presne vidieť, čo odpájate a v tomto prípade doména to nebude. Dokončite požiadavku obdobne ako v prípade domén.

     

    Upozornenie:

    Pred odoslaním požiadavky sa uistite, či chcete spolu s multihostingom odpojiť aj domény, ktoré sa v ňom nachádzajú. Ktoré domény v ňom ponecháte, tie sa odpoja aj so všetkými dátami, emailami a faktúrami (ak vyberiete túto možnosť). Ak si neprajete spolu s mutlihostingom odpojiť aj domény, tak ich z multihostingu musíte predtým vyradiť.

     

    Odkaz na Control Panel: https://setup.dnsserver.eu/

    Pozrite aj tento článok

     

     

    Pozrite aj tento článok

     



  • Blogy

    1. Roman
      Najnovší zápis

      Pridal Roman,

       

      Kybernetická bezpečnosť je témou, ktorej význam neustále rastie. Internet sa stal neoddeliteľnou súčasťou fungovania firiem, inštitúcií aj jednotlivcov. Aby bolo online prostredie bezpečnejšie, Európska únia prijala novú smernicu NIS2 (Network and Information Security Directive 2), ktorá stanovuje prísnejšie pravidlá pre ochranu digitálnej infraštruktúry.

      Čo je NIS2 a prečo je dôležitá?

      NIS2 nadväzuje na pôvodnú smernicu NIS z roku 2016 a jej cieľom je posilniť odolnosť organizácií voči kybernetickým hrozbám. Zavádza jednotný rámec pre všetky členské štáty EÚ a zvyšuje požiadavky na zabezpečenie sietí, systémov a digitálnych služieb. Jednoducho povedané - NIS2 prináša viac bezpečnosti, spoľahlivosti a dôvery v online prostredí, z ktorého všetci čerpáme.

      Koho sa NIS2 týka?

      Smernica sa netýka len kritickej infraštruktúry či veľkých spoločností. Rozširuje sa aj na digitálne služby, medzi ktoré patria poskytovatelia webhostingu, registrátori domén a správcovia IT infraštruktúry.

      Cieľom je, aby všetky kľúčové články digitálneho ekosystému - vrátane prevádzkovateľov webov a domén - dodržiavali zásady bezpečnosti a dokázali efektívne reagovať na potenciálne kybernetické hrozby.

      Čo to znamená pre vlastníkov domén?

      Jednou z praktických požiadaviek NIS2 je dôraz na aktuálne a presné údaje o vlastníkoch domén. Tieto informácie sa evidujú vo verejnej databáze WHOIS a slúžia na identifikáciu držiteľa domény.

      Ak údaje nie sú správne alebo aktuálne, môže to spôsobiť komplikácie - nielen z právneho hľadiska, ale aj pri samotnej správe domény či jej obnove.

      Prečo by ste to nemali podceniť?

      Správne a aktuálne kontaktné údaje pomáhajú predchádzať problémom so správou domény, chránia pred neoprávnenými zásahmi a zabezpečujú súlad s novou legislatívou.

      Zároveň ide o jednoduchý krok, ktorým môžete prispieť k celkovej bezpečnosti online prostredia – a tým aj k ochrane vlastného podnikania.

      Skontrolujte si svoje údaje

      Aby ste mali istotu, že vaše údaje sú aktuálne a v súlade s požiadavkami NIS2, odporúčame ich overiť a v prípade potreby aktualizovať.

      Prihláste sa do Control Panela a v sekcii Kontakty si skontrolujte kontaktné údaje pri svojej doméne. Ak nie sú aktuálne, aktualizujte si ich a pošlite nám požiadavku na Aktualizáciu údajov vo WHOIS (cez položku Zmeny).

       

      V EXO HOSTING dbáme na to, aby naše služby spĺňali najvyššie bezpečnostné štandardy a aby naši zákazníci mali všetky informácie potrebné pre bezproblémovú správu svojich domén a webov. Ak potrebujete pomoc s overením alebo aktualizáciou údajov, náš tím vám rád poradí.

    2. Roman
      Najnovší zápis

      Pridal Roman,

      Na prelome februára a marca 2025 sme dokončili prvú fázu zmien zálohovacieho systému na našich serveroch, ktorá zahŕňa zjednodušenie a vylepšenie vnútornej infraštruktúry na zabezpečenie spoľahlivejšej stability a dostupnosti dát.

       

      Zmena vnútornej infraštruktúry zálohovacieho servera

       

      Jedna z prvých vecí, ktoré sme úspešne dokončili (už skôr ako tento kalendárny rok), bolo z dôvodu vyššej bezpečnosti napr. v prípade živelných pohrôm, fyzické presunutie zálohovacích serverov do serverovne v Petržalke, ktorá sa nachádza zhruba 10 kilometrov od datacentra Digitalis, kde máme hlavné servery. Medzi datacentrom a zálohovacou serverovňou máme prenajatú vlastnú trasu na technológii CWDM (Coarse Wavelength Division Multiplexing), čo znamená, že po tejto trase nemôže nik iný komunikovať a je vyhradená len pre naše potreby.

      Samotná štruktúra záloh sa zmenila tak, že odteraz FTP zálohy webu a SQL databáz sú dostupné v zložkách podľa dátumu (čo sme v prípade SQL databáz zrealizovali už oveľa skôr v Control Paneli ako môžete vidieť v našom návode Automatické zálohovanie SQL databáz v Control Paneli), kedy bola záloha vykonaná. To znamená, že odteraz budete presne vidieť, z ktorého dňa daná záloha pochádza a nebude potrebné si prepočítavať, v ktorej zložke sa nachádza záloha z akého dňa.

      Ako sa prihlásiť na zálohovací server, nájdete v našom návode Prístup k FTP záloham webu, ktorý sme zároveň aktualizovali po dokončení prvej fáze zmien zálohovacieho systému.

      Po prihlásení na zálohovací server uvidíte dva priečinky:

      • db - záloha SQL databáz
      • web - tu nájdete zálohy FTP súborov

      Oba priečinky obsahujú podpriečinky /backups/ a /snapshots/.

       

      Zálohy SQL databáz

      Zálohy SQL databáz nájdete na zálohovacom serveri v priečinku /db/.

      Pod podpriečinkom /backups/ nájdete zoznam ďalších podpriečinkov s názvami podľa dátumov, kedy boli zálohy databáz automaticky vytvorené. Toto je jeden z hlavných rozdielov, ktoré si všimnete po zmene štruktúry, predtým jednotlivé zálohy boli v zložkách označených číslami 00, 01, atď. V každom podpriečinku nájdete zálohy všetkých databáz, ktoré sa pod danou doménou nachádzali v momente, keď bola záloha vykonaná. Každá databáza je pomenovaná tak, ako ju máte pomenovanú v Control Paneli. V FTP klientovi v stĺpci s dátumom potom môžete vidieť, kedy presne bola daná databáza zálohovaná. Vo veľkej väčšine prípadov časy záloh budú medzi druhou a treťou hodinou v noci.

      Pod podpriečinkom /snapshots/ nájdete snapshoty všetkých SQL databáz, ktoré ste si pod danou doménou sami vytvorili. Každá zálohovaná databáza formou snapshotu je pomenovaná svojim názvom (taký aký má v Control paneli, plus dátumom a časom, kedy presne bol snapshot vytvorený., napr.: db000000xsqldb-2025-02-06-12-51-13.sql)

      76-db-zalohovaci-server.png

       

      Zálohy webu (FTP)

      Zálohy webu (súborov na serveri) sú riešené obdobne, ako v prípade SQL databáz. Aj v tomto prípade po prihlásení na zálohovací server nájdete pod priečinkom /web/ podpriečinky /backups/ a /snapshots/. Podpriečinok /backups/ obsahuje zálohy za posledných 14 dní, kedy ktorá záloha bola vytvorená, každá záloha je označená dátumom v názve priečinka. Zálohuje sa kompletne celý FTP priestor, vrátane systémových priečinkov ako napr. /conf/, /data/ a pod. a samozrejme aj /public_html/. Keď si budete prezerať zoznam samotných zálohovaných súborov, nech vás nemýlia dátumy pri nich ak budú výrazne staršie, dátumy samotných priečinkov a súborov zohľadňujú deň a čas, kedy došlo k poslednej zmene v danom priečinku resp. daného súboru. Takže ak ste nejaký súbor upravili 16. apríla 2003, taký dátum pri ňom uvidíte, aj keď záloha bola vykonaná predvčerom.

      Snapshoty, teda vlastné zálohy súborov na serveri, ktoré ste si manuálne vytvorili nájdete v priečinku /snapshots/.

      76-ftp-zalohovaci-server.png

       

      Zmena adresy zálohovacieho servera

       

      Dlhé roky sme používali adresu zálohovacieho servera backup2.dnsserver.eu. Po novom ako predvolenú adresu môžete použivať adresu backup.exo.eu. V oboch prípadoch ide o FTP hostiteľov, teda nejde o webové stránku, kam sa môžete prihlásiť a sťahovať si zálohy. Ide viac menej len o kozmetickú zmenu, obe adresy sú rovnocenné s prístupom k rovnakým dátam. Nová adresa je ľahšia na zapamätanie, aj zápis.

       

      Návod k zálohám a ďalšie plány

       

      Kompletné informácie k FTP zálohám nájdete v našom návode Prístup k FTP záloham webu, kde nájdete aj vysvetlivky k FTP zálohám SQL databáz. Pre viac možností zálohovania (aj obnovy) SQL databáz odporúčame návod Prístup k zálohám SQL databáz.

      V ďalších fázach bude možnosť si FTP zálohy obnovovať priamo v Control Paneli, tak ako to je už teraz v prípade obnovy SQL záloh, bez potreby sa prihlasovať na FTP zálohovací server a pre vyššie balíčky plánujeme zálohy poskytovať častejšie ako na 24-hodinovej báze. Ďalej plánujeme možnosť si vytvárania FTP záloh vo formáte .ZIP pre jednoduchšie sťahovanie záloh zo servera do vlastného počítača, viac informácií prinesieme v budúcnosti.

    3. Roman
      Najnovší zápis

      Pridal Roman,

      16. 10. 2025 bol Exoweb aktualizovaný na verziu 10.179.0, v ktorej nájdete nasledujúce zmeny a vylepšenia, najmä pre Obchod.

       

      Obchod

       

      Bolo opravených viacero chýb v Obchode, ako napríklad chyba, ktorá nezobrazovala podrobnosti o predaji produktu na mobilných zariadeniach pri pokladni v obchode alebo problém so stopnutím platby, ak boli údaje zákazníka upravené v aplikácii Zákazníci, či chyba, keď v niektorých prípadoch bol užívateľ presmerovaný na ovládací panel stránok namiesto editora. Zároveň boli preložené do slovenčiny niektoré položky na registračnom formulári do profilov zákazníkov v Obchode, keďže pôvodne boli v angličtine.

      Stránka platobných metód bola značne zmenená, jednotlivé metódy odteraz obsahujú stručné popisy, navyše k metóde Stripe pribudli platobné brány ako Google Play alebo Apple Pay. V zmysle týchto zmien bol aj výrazne zmenený návod Pridanie a nastavenie prijímania platieb v Obchode.

      101790-obchod-08-stripe.png

       

      V rozhraní Stripe si môžete nastaviť nielen metódy Google Play a Apple Pay, ale aj napr. Revolut.

      101790-stripe-metody.png

       

      V prípade nastavenia platobných brán kontaktuje prosím technickú podporu danej brány.

×
×
  • Vytvoriť nové...