Súbory cookie sú nevyhnutné pre plynulý chod našej webstránky a poskytovanie našich služieb. Zároveň používame cookies na zacielenie reklamy a aby ste čo najlepšie vedeli využívať našu internetovú stránku. Vaše osobné údaje budú spracované a informácie z vášho zariadenia (súbory cookie, jedinečné identifikátory a ďalšie údaje zariadenia) môžu byť uchovávané, používané a zdieľané s dodávateľmi tretích strán, prípadne používané konkrétne týmto webom alebo aplikáciou. Niektorí dodávatelia môžu spracúvať vaše osobné údaje na základe oprávneného záujmu, proti ktorému môžete vzniesť námietku. Svoj súhlas môžete kedykoľvek odvolať. Ďalšie informácie a možnosti nastavenia vašich preferencií nájdete v rámci našich Podmienok ochrany súkromia. Súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov?
nevyhnutné cookies - cookies potrebné pre plynulý chod stránky a poskytovanie našich služieb
voliteľné cookies - cookies zabezpečujúce personalizáciu reklám a zber analytických a štatistických dát návštevnosti pre zlepšenie našich služieb
EXO HOSTING
Jump to content
  • Prevod domény do EXO Hosting


    Guest Anonymous
    • Návod ako si previesť doménu do EXO Hosting.

    Ak máte záujem k nám do EXO Hosting previesť (preregistrovať) doménu, je potrebné si vytvoriť objednávku na prevod, resp. nás formou autorizovanej požiadavky požiadať o prevod, ak doména už má u nás nejakú službu.

     

    Pri prevode domén rozlišujeme tri stavy:

    • ste úplne nový zákazník a nemáte u nás žiadnu službu
    • ste náš zákazník, ale doména, ktorú chcete previesť nemá u nás žiadnu službu
    • ste náš zákazník a doména, ktorú chcete previesť, už nejakú službu (hosting)

     

    Upozornenie:

    Predtým, než začnete prevod akejkoľvek (.SK, .COM, .EU a pod.) domény, u svojho registrátora sa uistite, že:

     
    • doména je odomknutá, teda nemá žiadny "zamknutý" stav, napr. ako

     

    EPP Status: clientTransferProhibited

     

    ale vo výpise WHOIS vidíte stav OK

     

    EPP Status: ok

     

    • v prípade generických (nadnárodných) domén často platí, že doména musí byť staršia ako 60 dní, inak prevod nebude povolený. Doména by teda mala mať viac ako 60 dní (môže to byť naviazané na stav domény, ak nemá viac ako 60 dní, stav domény bude najskôr clientTransferProhibited)
    • máte aktuálne údaje vo WHOIS, najmä prístup k emailovej adrese, ktorá je vo WHOIS uvedená
    • máte možnosť získať autorizačný kľúč pre prevod domény (platí pre veľkú väčšinu domén, v prípade niektorých koncoviek sa autorizačný kľúč nepoužíva - informujte sa u svojho súčasného registrátora)
    • berte na vedomie, že v prípade generických (nadnárodných) domén platí, že prevod môže trvať 1 až 10 dní. Národné domény (.SK, .CZ, .EU a pod.) sú obyčajne prevedené do 10-15 minút

     

    Prevod domény nového zákazníka

     

    Ak u nás nemáte zriadenú žiadnu službu a chceli by ste k nám previesť doménu, môžete začať kliknutím na tento odkaz.

    Pre príklad použijeme názov domény exotechnologies.sk.

    Do vyhľadávacieho poľa vložte názov vašej domény (takže v našom príklade exotechnologies.sk) a kliknite na Previesť doménu.

    Dostanete hlásenie, že doména je obsadená, čo je logické, keďže ju máte zaregistrovanú inde. Kliknite na tlačidlo Ďalej vpravo dole:

     

    exo-obsadena-domena-prevod.png

     

    Prevod domény započal, na ďalšej strane dostanete možnosť buď len prevodu domény alebo si môžete vybrať hostingový balíček.

    • Chcem LEN doménu - základná služba, ak si prajete doménu len zaregistrovať, tak zvoľte túto možnosť. Pri doméne si budete môcť nastaviť menné servery a DNS záznamy podľa potreby
    • Chcem EMAIL - zvoľte, ak k doméne potrebujete používať len emailové služby (žiadna webová stránka)
    • Chcem WEB - možnosť objednávky Exowebu - editora na tvorbu stránku. Odporúčame neskúseným používateľom, ktorí nemajú skúsenosti s tvorbou webových stránok, ale chceli by mať nejakú svoju vlastnú. Služba obsahuje aj možnosť vytvárania emailových schránok
    • Chcem HOSTING - klasický výber hostingových balíčkov s prístupom na FTP, k databázam SQL a samozrejme emailom.

    Balík si môžete neskôr kedykoľvek zmeniť v Control Paneli.

     

    exo-prevod-vyber-hostingu.png

     

    Po výbere požadovanej služby uvidíte súhrn služieb, čo si plánujete objednať spolu s cenovou ponukou. Po kliknutí na Ďalej sa dostanete na stránku, kde si vytvoríte prihlasovacie údaje do Control Panela. Control Panel slúži ku správe vašich domén a služieb. Prihlasovacie meno si zvoľte starostlivo, budete sa ním prihlasovať a heslo dostatočne zložité na to, aby ste si ho pamätali, ale zároveň, aby nebolo jednoduché ho uhádnuť. Po zadaní Prihlasovacieho mena a hesla kliknite na Ďalej.

     

    exo-vytvorenie-control-panela.png

     

    Na poslednej strane budete vypĺňať fakturačné údaje, ktoré sa zároveň použijú ako WHOIS informácie k vlastníctvu domény, ak nás po prevode požiadate o aktualizáciu týchto údajov.

    Po dokončení objednávky vám bude zaslaná predfaktúra na emailovú adresu, ktorú ste zadali v objednávke (nájdete ju aj v Control Paneli, v sekcii Fakturácia). Po prijatí úhrady nám zašlete autorizačný kľúč pre prevod a doménu prevedieme.

     

    Prevod domény existujúceho zákazníka

     

    Doména nemá v EXO Hosting žiadnu službu

    Tento postup platí, ak doména, ktorú si prajete k nám previesť, nemá žiadne pripojené služby v Control Paneli (ak takú doménu máte, postup nájdete na konci článku).

    Pokým ste existujúci zákazník, doménu si môžete previesť ako v príklade vyššie pre nového zákazníka, len s tým rozdielom, že na kroku vytvorenia prihlasovacích údajov do Control Panela sa rovno prihlásite do svojho Control Panela, kde dokončíte objednávku prevodu.

    Prevod však môžete zrealizovať rovno aj z Control Panela. Naľavo v hlavnom menu kliknite na Objednávka:

     

    cp-objednavka.png

     

    Otvorí sa objednávková sekcia, kliknite na Domény a hosting:

     

    cp-objednavka-domeny-a-hosting.png

     

    Do políčka zadajte názov domény, koncovku (.SK, .EU atď) buď vyberte z ponuky alebo rovno napíšte názov celej domény s koncovkou (v tomto prípade bude jedno, čo budete mať v ponuke za koncovku) a kliknite na overiť doménu:

     

    cp-objednavka-overenie-domeny.png

     

    Dostanete hlásenie, že doména je obsadená, čo je logické, keďže ju máte zaregistrovanú inde. Kliknite na tlačidlo Pokračovať vpravo dole:

     

    cp-objednavka-obsadena-domena-prevod.png

     

    Na ďalšej strane budete mať možnosť výberu hostingu, ak si chcete objednať len doménu, kliknite na tlačidlo Len doména a dole kliknite na Pokračovať. Ak si k doméne prajete aj hosting, môžete si ho vybrať priamo v objednávke alebo doobjednať kedykoľvek neskôr cez Zmeny.

     

    cp-objednavka-prevod-vyber-hostingu.png

     

    Dokončite objednávku podľa inštrukcií na stránke. Objednávka bude spracovaná ihneď po jej vytvorení a odštartujeme proces prevodu, ktorý začnem vystavením predfaktúry za prevod. Po jej úhrade nám prepošlete autorizačný kľúč pre prevod a začneme proces prevodu domény k nám.

     

    Doména už má v EXO Hosting nejakú službu

    Ak si prajete k nám previesť doménu, ktorá u nás už má nejakú aktívu službu, napr. má hosting (vrátane multihostingu), postačí keď nám cez Zmeny pošlete autorizovanú požiadavku typu Iná požiadavka, kam do poznámky pre zmenu napíšete, že si prajete doménu previesť k nám.

    Na základe požiadavky vám vystavíme predfaktúru za prevod a po jej úhrade nám prepošlete autorizačný kód pre prevod, ktorým začneme proces prevodu domény, podobne ako v predchádzajúcich prípadoch.


    Link to Control Panel: https://setup.dnsserver.eu/

    See also this article

     

    See also this article

     


    User Feedback

    Recommended Comments

    There are no comments to display.


  • Blogs

    1. Roman
      Latest Entry

      By Roman,

      Surfovanie internetom a čítanie emailov, môže priniesť úskalia, ktoré môžu ohroziť vašu bezpečnosť alebo dokonca pripraviť bankový účet o úspory. Tento trend, ktorý sa internetom šíri už roky, sa označuje ako phishing. Ide o neologizmus, ktorý pochádza z angličtiny a vychádza zo slova fishing, čo znamená rybolov. A keď v rybolove chytáte ryby na návnadu, tak podobným spôsobom funguje aj phishing – účelom tejto zákernej taktiky je „uloviť“ dôverčivého návštevníka a získať od neho niečo, čo sa dá zneužiť, najčastejšie prihlasovacie údaje do bankového účtu.

      Ako dochádza k phishingu? Tak, že podvodníci rozosielajú podvodné emaily, ktorými návštevníkov nasmerujú na podvodné stránky, ktoré sa tvária ako dôveryhodné a bežne obsahujú formuláre na zadanie prihlasovacích údajov.

      Taktika pri phishingu prebieha takto: útočník vytvorí email, ktorý vzhľadom pripomína oficiálny email napr. od banky alebo pošty, či kuriérskej služby. Obeťou phishingu sa často stávajú banky, útočníci v ich mene rozosielajú emailové správy, napr. taký email môže upozorňovať na potrebu aktualizácie hesla do internetbankingu, na čo si treba dávať pozor, žiadna banka aktualizáciu hesla žiadať nebude. Ak v takomto emaile kliknete na odkaz, budete najskôr presmerovaní na falošnú stránku, ktorá imituje stránku banky a ak na takejto podvodnej stránke zadáte svoje prihlasovacie údaje, v skutočnosti ich odošlete útočníkovi, ktorý ich môže zneužiť na prihlásenie do vášho skutočného internetbankingu.

      V článku si predstavíme niekoľko príkladov podvodných emailov.

       

      Podvodný email imitujúci banku

      Nižšie je príklad podvodného emailu, ktorý sa tvári ako od banky, pod obrázkom si popíšeme dôvody, prečo email nie je od banky ale od podvodníka.

       

      36-1-m-bank.png

       

      Vždy ako prvé majte na pamäti, že žiadna banka vám nebude posielať emaily, aby ste si znovu aktivovali účet alebo spravili nejaké nastavenia vo vašom bankovom účte. Ak vám príde email, pri ktorom nie ste si istí, či nie je len podvrhom, tak si všimnite, kto je odosielateľ, resp. z akej emailovej adresy bol email odoslaný. Ak za zavináčom vidíte hocičo iné, len nie webovú adresu banky, ide o podvod. Pozor, za zavináčom môže byť webová adresa, ktorá sa snaží sfalšovať skutočný názov domény. Napr. v prípade banky SLSP môže ísť o doménu spls[.]sk, teda, že sú prehodené písmená, v prípade M-BANK môže ísť napr. o doménu nbank[.]sk, že je zamenené písmeno m za n a podobne.

      Ďalším príkladom podvodného emailu je text, ktorý na vás nalieha, aby ste učinili nejakú akciu a čo najskôr. Takýto email sa snaží vo vás nabudiť pocit ohrozenia, z textu sa dozviete, že váš účet je údajne ohrozený a je potrebné zmeniť heslo čo najskôr. Žiadna banka či iná finančná inštitúcia nebude žiadať zmenu hesla takýmto spôsobom, aj keď treba počítať s možnosťou, že banka môže rozoslať upozornenia v prípade bezpečnostného problému. K takýmto situáciám však dochádza skutočne len výnimočne.

      Text v podvodnom emaile môže byť v rôznych jazykoch, ak je v angličtine a viete, že nejde o zahraničnú stránku, ktorej služby využívate, tak je takmer úplne isté, že ide o podvrh. Ak je v slovenčine, prípadne v češtine, môžete si všimnúť, že text je v "lámanej" forme, teda nemusí byť gramaticky správny, môže mať nezvyklý slovosled a pod., text pripadá ako keby bol preložený cez translátor.

      Veľmi dôležité je všímať si, na akú adresu odkazuje tlačidlo, ktoré vás vyzýva na vykonanie akcie, ako na obrázku vyššie kliknite tu. Ak myšou nabehnete na tlačidlo, tak obyčajne dole vľavo uvidíte, kam odkaz mieri – v tomto prípade vidíme, že odkazuje na doménu cutt[.]ly, ktorá slúži na skracovanie odkazov a ktovie kam ten odkaz smeruje. Banky nepoužívajú skracovače odkazov, tak toto je ďalší so znakov, ktorý upozorňuje na to, že email je podvrhom.

       

      Podvodný email imitujúci Slovenskú poštu

      Minulý rok sa značne rozšírili podvodné emaily, ktoré vyzerali, ako keby boli odoslané Slovenskou poštou, príklad takého emailu je nižšie na obrázku

       

      36-2-slovenska-posta.png

       

      Ako v príklade podvodného emailu, ktorý sa vydával za banku, aj v tomto prípade môžete vidieť niekoľko znakov, ktoré nás upozorňujú, že ide o podvod. Všimnite si zvláštnu adresu odosielateľa, ktorá nijako nesúvisí so Slovenskou poštou.

      Hoci text môže vyzerať dôveryhodne, viete, že o podvod ide najmä vtedy, ak zo Slovenskej pošty neočakávate zásielku. Navyše, ak myšou nabehnete na tlačidlo Potvrďte tu, tak dole vľavo môžete vidieť odkaz na neznámu lokalitu cutt[.]ly podobne ako v predchádzajúcom prípade. V žiadnom prípade nikam neklikajte, email označte za spam a zmažte.

       

      Podvodný email imitujúci PayPal

      Tento príklad podvodného emailu je trochu viac sofistikovaný. Tvári sa, že bol odoslaný službou PayPal z adresy jedného nášho mobilného operátora.

       

      36-3-o2-paypal.png

       

      Tak ako v príklade podvodného emailu z banky, aj v tomto prípade text emailu oznamuje, že nastal „bezpečnostný problém“ s platbou, a snaží sa ešte uistiť, že ak máte niečo spoločné s touto platbou, tak nemusíte nič robiť, ale ak o žiadnej platbe nič neviete, tak kliknutím na tlačidlo ju môžete zrušiť. Je veľmi vysoká pravdepodobnosť, že skôr budete patriť do skupiny, ktorá s danou platbou nemá nič spoločné a teda by ste mali kliknúť na tlačidlo Zrušiť túto platbu. Nabehnutím myšou na odkaz môžete vidieť, že odkaz mieri na skracovaciu službu bit[.]do a s PayPal nemá nič spoločné, takže nikam neklikajte.

      V čom je tento email nebezpečnejší ako predchádzajúce dva podvodné emaily? V tom, že útočníkovi sa podarilo skryť za adresu nášho mobilného operátora, ktorú náš mobilný operátor skutočne používa. V tomto prípade vie pomôcť pohľad do zdrojového kódu emailu, kde môžete vidieť pôvodnú adresu, z ktorej to bolo reálne odoslané, ak však nič také nenájdete, je pravdepodobné, že u odosielateľa bol bližšie nešpecifikovaný bezpečnostný problém, v takomto prípade nie je zlé odosielateľa upozorniť, že z jeho adresy sú odosielané podvodné emaily.

       

      Podvodný email imitujúci potrebu zmeny hesla do emailovej schránky

      S podobnými emailami sa môžete stretávať často. Podvodný email vás upozorňuje, že vaše heslo čoskoro exspiruje a treba ho nastaviť znovu.

       

      36-4-password-reset.png

       

      Teoreticky je možné, že dostanete podobný email, ak využívate služby na internete, ktoré vyžadujú zmenu hesla aspoň raz za rok, dokonca aj niektoré banky môžu posielať podobné emaily, ale každý takýto email musí spĺňať minimálne podmienky, aby bol odoslaný z adresy banky a odkazy, či tlačidlá smerovali na skutočné stránky banky.

      V obrázku uvedenom vyššie však je možné vidieť, že ide o podvod, ktorý sa snaží ukradnúť heslo do schránky na našich serveroch. Doslova ide o to, že ak chceme naďalej použivať pôvodné heslo, musíme kliknúť na tlačidlo, ktoré nás presmeruje na neznámu stránku (ako vidieť nižšie) a tam zadať prihlasovacie údaje do schránky, čím sa platnosť pôvodného hesla údajne predĺži. V tomto konkrétnom prípade je to nezmysel, žiadna služba nevyžaduje potvrdenie pôvodného hesla, takže takéto emaily môžete označiť za spam a vymazať. Navyše, ako odosielateľa vidíte neznámy server, ktorý so servermi Exo Hosting nemá nič spoločné.

       

      Podvodný email imitujúci potrebu vyprázdnenia plnej emailovej schránky

      Nižšie je príklad podvodného emailu, ktorý už na prvý pohľad vyzerá, že nebude v poriadku.

      36-5-email-quota.png

       

      Email bol odoslaný hromadne na neznáme adresy, je napísaný veľmi lámanou slovenčinou a odkaz sa ani nesnaží skryť, takže jasne vidieť kam odkazuje. Ak vám príde takýto email, ktorý už na prvý pohľad vyzerá byť nedôveryhodný, môžete ho rovno označiť za spam a vymazať.

       

      Ako na phishing?

      S podvodnými správami sa stretol a aj stretne asi každý. Dôležité je, aby ste svoj počítač / operačný systém udržiavali aktuálny a tak isto používali najnovšie verzie antivírusových programov, webových prehliadačov a emailových klientov. Práve nedostatočne zabezpečené systémy sa môžu stať terčom pre vírusy, trójske kone, či červy, čím sa podieľajú na šírení nevyžiadaných správ.

      Ak vám príde email, o ktorého pravosti pochybujete, vždy si všímajte, z akej adresy vám bol odoslaný a ak sú v emaile odkazy, všímajte si kam vedú na aké lokality, či kam odkazujú tlačidlá v nich uvedené.

      Takéto emaily označte za spam a vymažte, váš emailový klient sa postupne naučí filtrovať takéto správy a budete ich dostávať menej.

      Ak sa už stalo, že ste klikli na podozrivý odkaz, ešte sa nemusí nič diať, všímajte si na akú stránku ste sa preklikli, ak ide o neznámu webovú lokalitu, ktorá v poli adresy vám nie je známa, tak tam nezadávajte žiadne údaje a zo stránky ihneď odíďte.

      Ak už sa stalo, že ste sa nechali oklamať a napr. na podvodnej stránke ste zadali svoje prihlasovacie údaje do internetbankingu, tak okamžite telefonicky kontaktujte svoju banku.

      Na internete si môžete nájsť niekoľko testov, pomocou ktorých si môžete overiť, aké máte schopnosti rozlišovať pravé správy od podvodných, jeden z takýchto testov nájdete na tejto stránke. Musíte správne rozlíšiť 15 emailov, niektoré môžu byť v poriadku, iné sú podvodné.

      Ak by ste sa s podvodnými emailami stretávali častejšie, môžete nám poslať ich zdrojové kódy na našu emailovú adresu support@exohosting.sk pre bližšiu analýzu.

       

       

    2. News and information

      • 1
        entry
      • 0
        comments
      • 217
        views

      Recent Entries

      Roman
      Latest Entry

      By Roman,

      Vážení zákazníci, v septembri 2023 sa zameriavame na aktualizáciu SQL databáz (MySQL, MariaDB a PostgreSQL).

      10. septembra sme aktualizovali databázy MariaDB verzie 10.5 a 10.6 na 10.11, vďaka čomu databázy MariaDB budú mať plnú podporu až do roku 2028 (kedy už bude ďalšias plne podporovaná verzia).

      O ostatných aktualizáciách vás budeme informovať v tomto článku.

×
×
  • Create New...