Súbory cookie sú nevyhnutné pre plynulý chod našej webstránky a poskytovanie našich služieb. Zároveň používame cookies na zacielenie reklamy a aby ste čo najlepšie vedeli využívať našu internetovú stránku. Vaše osobné údaje budú spracované a informácie z vášho zariadenia (súbory cookie, jedinečné identifikátory a ďalšie údaje zariadenia) môžu byť uchovávané, používané a zdieľané s dodávateľmi tretích strán, prípadne používané konkrétne týmto webom alebo aplikáciou. Niektorí dodávatelia môžu spracúvať vaše osobné údaje na základe oprávneného záujmu, proti ktorému môžete vzniesť námietku. Svoj súhlas môžete kedykoľvek odvolať. Ďalšie informácie a možnosti nastavenia vašich preferencií nájdete v rámci našich Podmienok ochrany súkromia. Súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov?
nevyhnutné cookies - cookies potrebné pre plynulý chod stránky a poskytovanie našich služieb
voliteľné cookies - cookies zabezpečujúce personalizáciu reklám a zber analytických a štatistických dát návštevnosti pre zlepšenie našich služieb
EXO HOSTING
Jump to content
  • Autorizované požiadavky


      Význam autorizovaných požiadaviek spočíva v tom, že pomocou nich správcovia (majitelia) Control Panelov môžu požiadať technickú podporu o kľúčové zmeny týkajúce sa domén alebo hostingových služieb.

    Autorizovanými požiadavkami nám dávate právo na zmeny, ktoré sú kľúčové pre chod služieb a preto nie je možné nás o tieto zmeny požiadať emailom alebo prostredníctvom četu. Autorizovanú požiadavku nám môže zaslať len majiteľ Control Panela (teda hlavné konto, ktoré má plný prístup ku všetkým službám).

    K autorizovaným požiadavkám sa dostanete cez sekciu Zmeny v hlavnom menu, po kliknutí buď uvidíte ponuku požiadaviek (ak máte v Control Paneli len jednu doménu) alebo vysúvacie menu (ak máte viac domén), z ktorého si vyberte doménu (alebo multihosting alebo virtuálny server) ktorej sa požiadavka má týkať.

     

    cp-zmeny.png

     

    Zoznam úkonov, o ktoré nás musíte požiadať formou autorizovanej požiadavky:

     

    cp-autorizovana-poziadavka-na-zmenu.png

     

     

    Zmena hostingového balíčku

    Ide o jednoduchý úkon, ktorým si meníte hostingové služby, buď si pošlete požiadavku na zmenu hostingového balíčka na iný alebo si pošlete požiadavku na zmenu parametrov balíčka Puzzle X. Ak si prajete hosting ukončiť, vyberte si z ponuky DNS Parking a odošlite požiadavku.

    Týmto spôsobom si "objednávate" aj hosting k doméne, ktorá má len DNS Parking, teda hosting k parkingovej doméne neobjednávate (cez menu Objednávka), ale meníte si DNS Parking na hostingový balíček (napr. Puzzle X alebo balík Exoweb).

    Viac informácií nájdete v článku:

     

    Výmena hostingu medzi dvoma doménami

    V prípade ak máte dve domény, jedna len parkuje (teda nemá žiadny hostingový balíček) a druhá má hosting a chcete tieto služby medzi nimi vymeniť, je to možné bez vytvárania nových a zrušenia pôvodných (čo je alternatívny spôsob). Dôležité je, aby ste si pred odoslaním tejto požiadavky zálohovali dáta na stránke, kde máte hosting, po zálohovaní náš požiadate o výmenu, hostingy vymeníme a následne si môžete dáta nahrať na server.

     

    Odpojenie domény od Control Panelu

    Táto požiadavka slúži na to, ak máte v Control Paneli viac domén a chcete nejakú z nich (alebo viac) z aktuálneho Control Panela odpojiť. Je to vhodné napr. vtedy, ak ste doménu previedli na iného majiteľa (viď nižie sekciu, Aktualizácia údajov vo WHOIS) a nový majiteľ si všetky služby chce spravovať sám pod vlastným hlavným kontom. Každá odpojená doména získava nový vlastný Control Panel, ktorý je možno potom pripojiť k inému Control Panelu. S odpájanou doménu sa automaticky odpoja aj všetky priradené služby (hosting), vrátane súborov webovej stránky, SQL databáz a emailov a aj faktúry (ak vyberiete takú možnosť). Ak sa má odpojiť doména, ktorá je zaradená v Multihostingu, je potrebné najprv doménu z neho odstrániťodstráiťssssssssssssss.

    Obdobným spôsobom môžete dokonca odpojiť aj celý multihosting od Control Panelu.

    Viac informácií nájdete v článkoch:

     

    Aktualizácia údajov vo WHOIS

    Údaje vo WHOIS určujú majiteľa domény. Pred odoslaním tejto požiadavky - ak si prajete zmeniť majiteľa domény, si musíte v Control Paneli v sekcii Kontakty skontrolovať administratívny kontakt domény (kontakt pri doméne s ikonou panáčika) a uistiť sa, že údaje sú správne vypísané a aktuálne. Po odoslaní požiadavky príde na emailovú adresu pôvodného majiteľa a zároveň nového majiteľa notifikácia, ktorú musia potvrdiť obe strany. Po potvrdení oboch strán, bude majiteľ domény zmenený.

    Viac informácií nájdete v článkoch:

     

    Zaslanie AUTH(EPP) kódu

    Požiadavku zašlite vtedy, ak chcete doménu previesť k inému registrátorovi - k čomu budete potrebovať kód pre prevod. Email s kódom pre prevod domény bude doručený do schránky, ktorá je uvedená vo WHOIS. Vo veľkej väčšine prípadov je emailová adresa vo WHOIS neverejná a preto je dôležité, aby každý majiteľ domény vedel, akú emailovú schránku používa ako vlastník domény. Z dôvodu bezpečnosti nie je možné, aby sme kód pre prevod domény poslali na inú emailovú adresu. V prípade, ak neviete o akú emailovú adresu ide alebo je už nefunkčná, je potrebné ju zmeniť v údajoch WHOIS (viď sekciu Aktualizácia údajov vo WHOIS vyššie).

    Viac informácií nájdete v článku:

     

    Iná požiadavka

    Možnosť Iná požiadavka slúži na zasielanie žiadostí, keď potrebujete zmeniť dôležité nastavenia služieb, ktoré sa netýkajú vyššie uvedených žiadostí. Sem napr. patrí upravenie DNS záznamov, upravenie nastavení hostingu, obnova zmazaných emailov alebo objednávka doplnkových služieb.


    Link to Control Panel: https://setup.dnsserver.eu/

    See also this article

     



  • Blogs

    1. Slovenským internetom sa momentálne šíri zrejme jedna z najväčších káuz v oblasti informačných technológií.

      Podľa informácií portálu Živé.sk došlo začiatkom týždňa na servery Úradu geodézie, kartografie a katastra SR k ransomware útoku, počas ktorého boli zašifrované dáta na serveroch. Útok spôsobil nedostupnosť portálu, čo je však zatiaľ ten najmenší problém. Výrazne väčším problémom je, že dáta katastra zrejme nebude možné obnoviť do úplného stavu pred útokom z dôvodu, že zálohy neobsahovali kompletné údaje, ktoré sa nerealizovali dostatočne často a komplexne na to, aby bolo možné ich rýchlo obnoviť. Tento fakt spôsobí, že obnova dát, do ako tak použiteľného stavu, potrvá zrejme celé mesiace. A či to bude nakoniec úspešné, sa zatiaľ nevie. Viac informácií sa dozviete v horeuvedenom odkaze.

       

      Čo je ransomware útok a ako k nemu dochádza?

      Podstatou ransomware je, že vírus resp. škodlivý kód zašifruje vaše dáta v počítači, ktoré sú tým pádom nepoužiteľné. Následne vás hacker kontaktuje pomocou emailu, ktorého pôvod je často prakticky nemožné vystopovať s ponukou, že dáta odkóduje, ale za cenu výkupného, ktoré nie raz býva vysoké. Výkupné sa často má zrealizovať pomocou kryptomenových účtov, ktorých vlastníkov je fakticky nemožné zistiť.

      Vírus, ktorý spustí ransomware útok najčastejšie "získate" tak, že v emaile, ktorý sa môže vydávať napr. za štátnu inštitúciu alebo banku, kliknete na odkaz, ktorý sa tvári dôveryhodne, ale v skutočnosti si do počítača stiahnete vírus. Ransoware si môžete "nainštalovať" aj navštívením pochybných webových stránok, či klikaním na podozrivé reklamy na neznámych webových stránkach. O Ransomware si môžete viac prečítať na Wikipedii.

       

      Ako sa dá tomu predchádzať?

      Ransomware útokom (ale aj iným hackerským útokom) sa nedá vždy predchádzať na 100%, ale túto pravdepodobnosť môžete výrazne znížiť splnením týchto bodov (nie úplne všetky zaručene pomôžu voči hackerským útokom, ale z dôvodu zvýšenia bezpečnosti ich uvedieme):

      • Pravidelne aktualizujte svoj operačný systém, webové prehliadače, emailových klientov. Aktualizácie odstraňujú bezpečnostné problémy, ktoré hackeri často zneužívajú.
      • Nezabúdajte na kvalitný antivír spolu s firewallom, aj v tomto prípade ich odporúčame pravidelne aktualizovať, aj keď samotné aktualizácie často prebiehajú automaticky (ak ste si tieto aktualizácie z nejakého neznámeho dôvodu nevypli).
      • Aktualizujte svoje programy a aplikácie, ktoré používate
      • Pripájajte sa len na dôveryhodné internetové siete, ak doma používate router, zmeňte si heslo do nastavení routera (od výroby býva často nastavené len nejaké základné, napr. password), nastavte si silné heslo na svoju wi-fi sieť, ideálne kombináciou malých a veľkých písmen, čísiel a špeciálnych znakov.
      • Taktiež nezabúdajte na silné heslá do emailových schránok a pozorne sledujte obsah emailových správ, ktoré vám prídu do schránok. Keďže ransomware sa často šíri emailom, obzvlášť venujte maximálnu pozornosť týmto typom emailových správ:
        • email s výhodnou investičnou ponukou alebo kúpou "niečoho" zaujímavého a výhodného
        • výstražný email, ktorý vás varuje pred kompromitáciou vášho bankového účtu a je potrebné sa prihlásiť do vášho internetbankingu a aktualizovať heslá
        • varovania o neznámych prihláseniach do vašich účtov (hocijakých) - takéto varovania vám môžu posielať aj regulérne služby ako Facebook alebo Google, ale často bývajú zneužívané hackermi, ktorí sa vás snažia oklamať, že je potrebné, aby ste sa prihlásili do svojej schránky a zmenili si nastavenia
        • rôzne reklamné emaily na služby a produkty, ktoré ste si buď neobjednali alebo sa vás zjavne netýkajú
        • podozrivé správy o nevyzdvihnutých alebo neuhradených zásielkach o ktorých bezpečne viete, že ich nečakáte.
      • Vždy si pozorne skontrolujte z akej emailovej adresy vám prišiel takýto podozrivý email, či neobsahuje preklepy, nejaký znak navyše, či nejakú exotickú koncovku.
      • Ak email obsahuje odkazy, neklikajte na ne, ale ak na ne nabehnete kurzorom myši, tak prehliadač vám dole vľavo zobrazí link, kam odkaz mieri. Ak sa vám link zdá zvláštny, celkom iste ide o podvod.

      Ak máte podozrenie, že daný email bude škodlivý, takýto email vo svojom emailovom klientovi vždy označte ako spam.

       

      Nižšie uvádzame príklad nahlásenia podozrivého emailu vo Webmaile:

      70-nahlasenie-spamu.png

       

      Nižšie si môžete pozrieť album Phishing, kam postupne budeme pridávať vzorky podozrivých emailov, ktoré je rozhodne dobré nahlásiť ako spam:

    2. Roman
      Latest Entry

      By Roman,

      Počínajúc týmto dňom sme navýšili limit na jednu emailovú schránku na 100 GB.

      To znamená, že si môžete vytvoriť emailovú schránku, ktorá môže mať maximálne 100 GB - aby ste si takúto schránku mohli vytvoriť, potrebujete na to buď balík Biznis X, pričom celú kapacitu emailového úložiska využijete na túto jednu schránku alebo využijete balík Multi X, ktorý môžete mať v maximálnej kapacite 200 GB, takže môžete mať takéto schránky aj dve.

      Viac informácií nájdete v návode Maximálna veľkosť priestoru pre emaily a schránky.

    3. Roman
      Latest Entry

      By Roman,

      21. 1. 2025 bol Exoweb aktualizovaný na verziu 10.161.0, ktorý prináša niekoľko zásadných noviniek a vylepšení.

       

      Umelá inteligencia vo Webstránke a v Obchode

       

      Od tejto verzie môžete pri písaní textov, počas vytvárania obsahu webovej stránky alebo písania popisov produktov v Obchode využívať umelú inteligenciu.

      Napríklad napíšete si nejaký svoj text a necháte umelú inteligenciu, aby ho rozšírila. Krátka videoukážka:

       

      Umelú inteligenciu môžu využívať všetci zákazníci s balíkmi Start Web, Biznis Web a Max Web. Dostupná je aj v Trial verzii. Zastarané balíky ako 1Web túto možnosť nemajú. Viac informácií nájdete v návode Texty písané pomocou umelej inteligencie (AI).

       

      Cookies

       

      Odteraz (už od verzie 10.160.0) sa môžete rozhodnúť či budete používať štandardný banner cookies alebo si vytvoríte vlastný.

      V Nastavenich Exowebu kliknite na sekciu Možnosti ochrany osobných údajov a následne v sekcii Politika cookies kliknite na kartu Banner súboru cookie. Vyplňte si všetky požadované údaje a informácie a kliknite na Uložiť:

      101610-vlastny-cookies-banner-nastavenia.png

       

      Na stránke sa následne objaví banner cookies, aký ste si vytvorili. Text si v nastaveniach môžete kedykoľvek upraviť.

      101610-vlastny-cookies-banner-na-stranke.png

       

      Ak na stránkach používate aj iný jazyk ako slovenčinu, v nastaveniach si ešte môžete vybrať pre aký jazyk chcete vlastný text upraviť. Táto možnosť je dostupná pre balíky Biznis Web a Max Web, keďže Start Web nemá možnosť používať viac ako jeden jazyk.

      101610-vlastny-cookies-banner-vyber-jazyka.png

       

      Viac informácií o nastavení cookies nájdete v návode Nastavenie cookies v Exowebe.

       

      Okrem noviniek pribudlo ešte niekoľko opráv dizajnu a vzhľadu. To je zatiaľ všetko.

×
×
  • Create New...