Súbory cookie sú nevyhnutné pre plynulý chod našej webstránky a poskytovanie našich služieb. Zároveň používame cookies na zacielenie reklamy a aby ste čo najlepšie vedeli využívať našu internetovú stránku. Vaše osobné údaje budú spracované a informácie z vášho zariadenia (súbory cookie, jedinečné identifikátory a ďalšie údaje zariadenia) môžu byť uchovávané, používané a zdieľané s dodávateľmi tretích strán, prípadne používané konkrétne týmto webom alebo aplikáciou. Niektorí dodávatelia môžu spracúvať vaše osobné údaje na základe oprávneného záujmu, proti ktorému môžete vzniesť námietku. Svoj súhlas môžete kedykoľvek odvolať. Ďalšie informácie a možnosti nastavenia vašich preferencií nájdete v rámci našich Podmienok ochrany súkromia. Súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov?
nevyhnutné cookies - cookies potrebné pre plynulý chod stránky a poskytovanie našich služieb
voliteľné cookies - cookies zabezpečujúce personalizáciu reklám a zber analytických a štatistických dát návštevnosti pre zlepšenie našich služieb
EXO HOSTING
Jump to content
  • Ako si upraviť emailové konto v Microsoft Outlook


    Po vytvorení emailového konta v prostredí Microsoft Outlook si môžete konto v prípade potreby dodatočne upraviť. Tieto nastavenia nájdete po kliknutí na položku Súbor v hlavnom menu vľavo hore:

     

    mso01_subor.png

     

    Mám konto typu POP

     
    V sekcii Informácie o konte (tu vidíte informáciu aký typ konta, či POP alebo IMAP, používate alebo si môžete vytvoriť ďalšie emailové konto) máte možnosti Nastavenia konta, kliknite na ikonu Nastavenie konta, na ktorú ukazuje červená šípka:
     

    mso02_informacie_nastavenia.png

     

    Po kliknutí sa objaví ponuka s viacerými možnosťami, ktoré si stručne vysvetlíme nižšie:

     

    mso03_informacie_nastavenia_konta.png

     

    Prvá položka Nastavenie konta - na karte E-mail vidíte napr. vašu schránku (ak ju nechcete používať, tu ju môžete zmazať), na karte Údajové súbory sa nachádza cesta k súboru .pst, ostatné nastavenia si môžete nastaviť podľa ľubovôle:

     

    mso04_nastavenie_konta-email.png

     

    Dodatočné nastavenie účtu typu POP môžete zrealizovať v ponuke Názov konta a nastavenia synchronizácie (viď obrázok Informácie o konte), odporúčame, aby ste si v prípade účtu POP tieto nastavenia preverili, pretože tu si nastavujete napr. ako dlho sa má pošta držať na serveri po stiahnutí (aby sa neplnila schránka). Východzie nastavenia ponúkajú držanie pošty na serveri 14 dní po stiahnutí.

     

    mso05_nastavenie_pop.png

     

    Ak by ste potrebovali dodatočne nastaviť alebo upraviť servery a porty, tak v ponuke (viď vyššie Informácie o konte) kliknite na možnosť Nastavenia servera. Na tejto karte (v časti Prichádzajúca pošta) meníte heslo, ak ste si ho predtým zmenili vo WebMaile, ostatné nastavenia nechajte tak, ako sú na obrázku (resp. si ich aktualizujte podľa neho):

     

    mso06-prijimanie.png

     

    Po kliknutí na Odchádzajúca pošta si môžete preveriť nastavenia odchádzajúcej pošty SMTP, tu väčšinou nie je dôvod nič zásadné meniť:

     

    mso07-odosielanie.png

     

    Mám konto typu IMAP

     
    Ak potrebujete upraviť konto IMAP, postupujete rovnako cez položku Súbor v hlavnom menu. Položka Nastavenie konta je rovnaká ako v prípade POP, tak kliknite rovno na Nastavenie KontaNázov konta a nastavenia synchronizácie:

     

    mso08_imap_synchronizacia.png

     

    Pod položkou Názov konta a nastavenia synchronizácie si môžete upraviť konto IMAP podľa potreby. Ak napríklad označíte Neukladať kópie odoslaných položiek, tak sa nebude ukladať odoslaná pošta (čím sa vyhnete možným problémom s kopírovaním odoslanej pošty do priečinka Odoslaná pošta (viď článok Nastavenie priečinka odoslanej pošty pre Microsoft Outlook), ale neodporúčame toto políčko označiť, aby ste neprišli o odoslanú poštu).

     

    mso09_imap_synchronizacia-nastavenia.png

     

    Ďalej v Nastaveniach konta v Outlooku keď kliknete na Nastavenia servera, môžete tam dodatočne skontrolovať a upraviť IMAP a SMTP nastavenia.

    Tu sú štandardné nastavenia pre IMAP (prijímanie pošty):

     

    mso10_imap_prijimanie.png

     

    ...a tu pre SMTP (odosielanie pošty):

     

    mso11_imap_odosielanie.png


    Link to Control Panel: https://setup.dnsserver.eu/

    See also this article

     

    See also this article

     



  • Blogs

    1. Telekomunikačný operátor Orange oznámil, že v priebehu februára 2025 začne blokovať port 25, ktorý sa používa na komunikáciu, konkrétne odosielanie emailov (SMTP). Komunikácia cez port 25 býva štandardne nešifrovaná, čo znižuje bezpečnosť komunikácie.

      Táto zmena nebude mať žiadny vplyv na využívanie a fungovanie našich služieb, ale ak vám internetové pripojenie zabezpečuje Orange a vo svojom emailovom klientovi máte v SMTP nastaveniach zadaný port 25, tak môžete mať pri odosielaní emailov problémy.

      My v EXO Hostingu svojim zákazníkom dlhodobo odporúčame používať pri nastavovaní SMTP pripojenia porty 465, prípadne 587, ktoré zabezpečujú šifrované pripojenie.

      Aký port používate v SMTP nastaveniach, si môžete skontrolovať vo svojich emailových klientoch, ak tam vidíte porty 465 alebo 587, nemusíte v nastaveniach nič meniť.

      Ak v SMTP nastaveniach vidíte port 25, tak bude potrebné, aby ste si ho zmenili na 465 (šifrovanie SSL) alebo na 587 (šifrovanie STARTTLS). V oboch prípadoch si taktiež musíte nastaviť server odosielanej pošty na smtp.exohosting.com. Táto zmena bude vyžadovať aj opätovné zadanie hesla, tak sa najprv uistite prihlásením na Webmail, že heslo ku svojej schránke viete.

       

      V emailových klientoch si SMTP porty upravíte nasledovne:

      Mozilla Thunderbird

       

      V Thunderbirde hore v hlavnom menu kliknite na Nástroje a následne dole v ponuke na Nastavenia účtu. Naľavo v stĺpci uvidíte zoznam emailových účtov, ktoré používate v Thunderbirde. V zozname sa presuňte dole a mali by ste vidieť položku Server pre odosielanie pošty (SMTP). Kliknite na ňu a v okne napravo sa vyrojí zoznam schránok so SMTP nastaveniami. Skontrolujte si všetky položky (všetkých schránok, ktoré máte u nás v EXO Hostingu) spôsobom, že na každú kliknete a dole sa zobrazí, aký server a port máte nastavený. Ak tam vidíte Názov servera: smtp.exohosting.com a Port: 465 (Zabezpečenie pripojenia: SSL/TLS) alebo Port: 587 (Zabezpečenie pripojenia: STARTTLS), je to v poriadku, nemusíte nič robiť.

      71-thunderbird-smtp-nastavenia-prehlad.png

       

      Ak tam však uvidíte Názov servera: smtp.<vasa-domena.tld>, Port: 25Zabezpečenie pripojenia: žiadne, hore napravo kliknite na tlačidlo Upraviť. Následne si upravte položky tak, aby ste ich mali podľa príkladu uvedeného nižšie. Okrem položiek Popis: (tam si dajte čo chcete, ideálne názov schránky) a Používateľské meno: (to je váš emailový účet, tu nemeňte nič). Kliknite na OK a skúste odoslať email. Thunderbird pri pokuse odoslať email by mal teraz zobraziť okno pre zadanie hesla do schránky, tak mu ho zadajte a email by sa už mal odoslať bez problémov.

      71-thunderbird-smtp-odporucane-nastavenia.png

       

      Microsoft Outlook a Apple Mail

       

      V prípade Microsoft Outlook môžete používať viac rôznych verzií, Orange pripravil manuál v PDF formáte, podľa ktorého môžete postupovať. Nastavenia sú obdobné ako v prípade vyššie uvedeného Thunderbirdu a manuál obsahuje aj návod k Apple Mail.

    2. Roman
      Latest Entry

      By Roman,

      Počínajúc týmto dňom sme navýšili limit na jednu emailovú schránku na 100 GB.

      To znamená, že si môžete vytvoriť emailovú schránku, ktorá môže mať maximálne 100 GB - aby ste si takúto schránku mohli vytvoriť, potrebujete na to buď balík Biznis X, pričom celú kapacitu emailového úložiska využijete na túto jednu schránku alebo využijete balík Multi X, ktorý môžete mať v maximálnej kapacite 200 GB, takže môžete mať takéto schránky aj dve.

      Viac informácií nájdete v návode Maximálna veľkosť priestoru pre emaily a schránky.

    3. Roman
      Latest Entry

      By Roman,

      5. 2. 2025 bol Exoweb aktualizovaný na verziu 10.162.1, ktorá prináša niekoľko vylepšení.

       

      Prehľad / Dashboard

       

      V Editore pribudol Prehľad, ktorý nájdete v hlavnom menu hneď nad položkou Webstránka. Ide len o stručný prehľad služieb, ktorý obsahuje váš balík (Blog sa zatiaľ nezobrazuje):

      101621-exoweb-prehlad.png

       

      Predĺžená doba na vrátenie zmien po úprave widgetu

       

      Keď ste upravili text v nejakom widgete alebo vymenili obrázok, mali ste niekoľko málo sekúnd na vrátenie zmien. Ak ste to nestihli, zmeny sa vrátiť automaticky už nedali a museli ste si zmeny vrátiť manuálne (napr. nahrať pôvodný obrázok alebo skopírovať pôvodný text - ak ste ho mali niekde odložený).

      Táto doba na vrátenie zmien je odteraz predĺžená na 15 sekúnd. Viac vo videu:

       

      Widget Blok obchodu

       

      Ak si na stránku vložíte widget Blok obchodu, tak odteraz si môžete nastaviť aj počet stĺpcov a rozmery náhľadov:

      101621-exoweb-blok-obchodu-odporucane-stlpce-rozmery.png

       

×
×
  • Create New...