Súbory cookie sú nevyhnutné pre plynulý chod našej webstránky a poskytovanie našich služieb. Zároveň používame cookies na zacielenie reklamy a aby ste čo najlepšie vedeli využívať našu internetovú stránku. Vaše osobné údaje budú spracované a informácie z vášho zariadenia (súbory cookie, jedinečné identifikátory a ďalšie údaje zariadenia) môžu byť uchovávané, používané a zdieľané s dodávateľmi tretích strán, prípadne používané konkrétne týmto webom alebo aplikáciou. Niektorí dodávatelia môžu spracúvať vaše osobné údaje na základe oprávneného záujmu, proti ktorému môžete vzniesť námietku. Svoj súhlas môžete kedykoľvek odvolať. Ďalšie informácie a možnosti nastavenia vašich preferencií nájdete v rámci našich Podmienok ochrany súkromia. Súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov?
nevyhnutné cookies - cookies potrebné pre plynulý chod stránky a poskytovanie našich služieb
voliteľné cookies - cookies zabezpečujúce personalizáciu reklám a zber analytických a štatistických dát návštevnosti pre zlepšenie našich služieb
EXO HOSTING
Skočiť na obsah
Technická podpora počas Vianoc ×
Predvianočná akcia na EXOWEB 2025 ×
  • Ako si vytvoriť emailové konto v mobilnej verzii Microsoft Outlook


    Tento návod vás prevedie nastavením emailového konta v mobilnej aplikácii Microsoft Outlook v systéme Android.

     

    Inštalácia aplikácie a nastavenie konta

     

    Po stiahnutí a inštalácii aplikácie z Obchod Play sa otvorí uvítacie okno, kde si môžete prečítať niekoľko informácií. Nižšie máte dve možnosti:

    • Pridať konto: tu kliknite, ak si prajete do svojho mobilného Outlooku pridať svoju emailovú adresu. Náš návod sa bude venovať tejto možnosti
    • Vytvoriť nové konto: tu máte možnosť si vytvoriť nové emailové konto v rámci Microsoft Outlook. Tejto možnosti sa v návode venovať nebudeme

    mso-android-01-uvitanie.png

     

    Po kliknutí na tlačidlo Pridať konto sa zobrazia možnosti, tu netreba veľa rozmýšľať, jednoducho len zadajte svoju emailovú adresu do políčka s označením Zadajte svoj e-mail. Uistite sa, že svoju adresu zadávate bez preklepov a zbytočných medzier a kliknite dole na Pokračovať:

    mso-android-02-zadanie-emailovej-adresy.png

     

    Počkajte pár sekúnd, pokým Outlook načíta možnosti vytvorenia konta typu IMAP alebo POP:

    • IMAP: váš mobilný Outlook sa bude synchronizovať s poštou uloženou na našich serveroch. Ak máte aj iné zariadenie, napríklad notebook alebo klasický počítač a v nich nastavený Outlook alebo iný emailový klient s protokolom IMAP, tak všade budete vidieť rovnaký stav pošty. To isté uvidíte, aj keď sa prihlásite na Webmail. Ak by ste mobil stratili alebo Outlook odinštalovali, o poštu neprídete, keďže je uložená na našich serveroch. Odporúčame túto možnosť zvoliť pre pokračovanie
    • POP3: protokol POP bude poštu z vašej emailovej schránky sťahovať do mobilu. V prípade ak používate viac zariadení, pošta nebude medzi nimi synchronizovaná. Mobilná verzia Outlooku nemá možnosť nastaviť, či sa má diať s poštou po stiahnutí o servera, takže pošta zostáva na serveri. Odoslaná pošta sa však na server neukladá a zostáva v mobilnom zariadení. Ak by ste mobilné zariadenie stratili, prídete aj o odoslanú poštu. Z dôvodu synchronizácie a lepšej správy emailov neodporúčame veľmi používať protokol POP.

    Pre pokračovanie ďalej kliknite na položku IMAP:

    mso-android-03-vyber-protokolu-imap.png

     

    Následne sa otvorí stránka, ktorá bohužiaľ z dôvodu bezpečnostných opatrení nedovoľuje spraviť screenshot obrazovky, tak si popíšeme, čo je potrebné nastaviť. Na stránke uvidíte nasledujúce položky resp. polia:

    • E-mailová adresa: tu uvidíte svoju emailovú adresu, ktorú ste si zadali o stránku predtým (už sa nedá zmeniť)
    • Heslo: zatiaľ nemusíte zadávať, viď dole
    • Zobrazované meno: zatiaľ nemusíte zadávať, viď dole
    • Popis: zatiaľ nemusíte zadávať, viď dole

    Dole je možnosť Rozšírené nastavenia - zapnite ich.

    Otvoria sa rozšírené možnosti a táto časť je dôležitá

    • Emailová adresa: hore uvidíte emailovú adresu, ktorú ste si predtým zadali (už sa nedá zmeniť)
    • Zobrazované meno: sem vypíšte svoje meno, pod ktorým chcete vystupovať.
    • Popis: tu si môžete stručne napísať popis vášho konta

    Server IMAP prichádzajúcej pošty

    • Názov hostiteľa IMAP: zadajte mail.exohosting.com bez ohľadu na to, čo vám tam Outlook predvolene zadal
    • Port: zadajte 993
    • Typ zabezpečenia: vyberte SSL/TLS
    • Meno používateľa pre IMAP: nechajte zadaný názov schránky
    • Heslo pre IMAP: tu si pozorne vypíšte svoje heslo, ktorým sa danou schránkou viete prihlásiť do Webmailu

    Server SMTP odchádajúcej pošty

    • Názov hostiteľa SMTP: zadajte smtp.exohosting.com bez ohľadu na to, čo vám tam Outlook predvolene zadal
    • Port: nastavte resp. zmeňte na 465
    • Typ zabezpečenia: nastavte resp. zmeňte na SSL/TLS
    • Meno používateľa pre SMTP: nechajte zadanú svoju emailovú adresu, resp, zadajte si ju sem, ak tam nie je
    • Heslo pre SMTP: heslo do vašej schránky, malo by tam byť už zadané, ak nie je, pozorne si vypíšte svoje heslo, ktorým sa danou schránkou viete prihlásiť do Webmailu

    Ak všetko máte vyplnené, ešte raz si skontrolujte zadané údaje a keď je všetko v poriadku hore napravo kliknite na fajku a počkajte, nech si Outlook zadané údaje spracuje.

     

    Možnosti a nastavenia konta

     

    Ak všetko prebehlo v poriadku, tak dostanete ponuku, či si prajete zadať ďalšie konto, ak nie, kliknite na Možno neskôr:

    mso-android-04-dokoncenie-nastavenia.png

     

    Následne si ešte prejdite možnosťami, ktoré vám Outlook automaticky ponúkne, takže oznámenia si zapnite - ak by ste mali problém s oznámeniami, napr. že nefungujú, je to záležitosť nastavení vášho zariadenia, nie hostingu:

    mso-android-05-zapnut-oznamenia.png

     

    Keď odkliknete všetko čo máte, tak sa zobrazí úvodná obrazovka, kam sme si už poslali testovací email. Kliknite na ikonu obálky vľavo hore:

    mso-android-06-uvodna-obrazovka.png

     

    Po kliknutí na ikonu uvidíte základné menu, tu môžete vidieť priečinky konta IMAP, ako môcť vidieť, tak Outlook si natiahol všetky priečinky zo servera, ktoré našiel. Kliknite dole na ozubené koleso (Nastavenia):

    mso-android-07-ponuka.png

     

    V sekcii Nastavenia máte možnosti správy vášho lokálneho emailové konta, ak aj možnosti samotného Outlooku. Kliknite na možnosť Kontá v sekcii Všeobecné:

    mso-android-08-nastavenia.png

     

    Tu máte možnosť si pridať (ďalšie) konto alebo upraviť svoje konto IMAP (kliknite na položku IMAP):

    mso-android-09-nastavenia-konta.png

     

    Veľa možností sa tu nenachádza, ale ak by ste mali nejaké problémy so svojim kontom, tu máte možnosť si ho resetovať (Outlook sa reštartuje a schránka sa automaticky natiahne) alebo konto rovno odstrániť (Outlook konto zmaže a rovno ponúkne vytvorenie nového).

    mso-android-10-nastavenia-konta-moznosti.png

     

    Majte na pamäti, že mobilná verzia Microsoft Outlook nemá možnosti upraviť nastavenia vášho emailového konta, ak ste zadali napr. iné severy alebo porty ako ste mali - ak by ste ich potrebovali upraviť, resp. nastaviť nanovo, je potrebné konto odstrániť a nastaviť si ho znovu.

     

    Ďalšie možnosti

     

    Potrebujete vytvoriť a nastaviť emailové konto v Outlooku v počítači? Pozrite návod Ako si vytvoriť emailové konto v Microsoft Outlook. Prípadne, ak by ste sa rozhodli pre iný emailový klient, odporúčame Thunderbird a návod Ako si vytvoriť emailové konto v Mozilla Thunderbird.


    Odkaz na Control Panel: https://setup.dnsserver.eu/

    Pozrite aj tento článok

     

    Pozrite aj tento článok

     



  • Blogy

    1. Roman
      Najnovší zápis

      Pridal Roman,

      Začiatkom decembra 2025 sme pridali 6 nových generických doménových koncoviek:

      .DEAL - vhodná pre domény z oblasti obchodu, predaja produktov alebo služieb

      .FREE - určená pre bezplatné služby akéhokoľvek druhu, prípadne sa môže použiť na prezentáciu propagačných ponúk

      .HOT - venovaná novým trendom, hudbe, cestovaniu či akejkoľvek inej aktivite, ktorú chcete prezentovať

      .MOI - zameraná na frankofónny svet, vhodná pre osobné blogy alebo prezentácie vo francúzskom jazyku

      .NOW - sila prítomnému okamihu na povzbudenie k okamžitej akcii

      .SPOT - určená pre akékoľvek miesta, komunity alebo platformy špecializované na turistické miesta alebo podujatia

      Všetky nové koncovky teraz ponúkame v akciových cenách, ich prehľad nájdete na tejto stránke. Akciové ceny platia na 1 rok registrácie domény, akcia trvá do 31. januára 2026, vrátane.

    2. Roman
      Najnovší zápis

      Pridal Roman,

      Na prelome februára a marca 2025 sme dokončili prvú fázu zmien zálohovacieho systému na našich serveroch, ktorá zahŕňa zjednodušenie a vylepšenie vnútornej infraštruktúry na zabezpečenie spoľahlivejšej stability a dostupnosti dát.

       

      Zmena vnútornej infraštruktúry zálohovacieho servera

       

      Jedna z prvých vecí, ktoré sme úspešne dokončili (už skôr ako tento kalendárny rok), bolo z dôvodu vyššej bezpečnosti napr. v prípade živelných pohrôm, fyzické presunutie zálohovacích serverov do serverovne v Petržalke, ktorá sa nachádza zhruba 10 kilometrov od datacentra Digitalis, kde máme hlavné servery. Medzi datacentrom a zálohovacou serverovňou máme prenajatú vlastnú trasu na technológii CWDM (Coarse Wavelength Division Multiplexing), čo znamená, že po tejto trase nemôže nik iný komunikovať a je vyhradená len pre naše potreby.

      Samotná štruktúra záloh sa zmenila tak, že odteraz FTP zálohy webu a SQL databáz sú dostupné v zložkách podľa dátumu (čo sme v prípade SQL databáz zrealizovali už oveľa skôr v Control Paneli ako môžete vidieť v našom návode Automatické zálohovanie SQL databáz v Control Paneli), kedy bola záloha vykonaná. To znamená, že odteraz budete presne vidieť, z ktorého dňa daná záloha pochádza a nebude potrebné si prepočítavať, v ktorej zložke sa nachádza záloha z akého dňa.

      Ako sa prihlásiť na zálohovací server, nájdete v našom návode Prístup k FTP záloham webu, ktorý sme zároveň aktualizovali po dokončení prvej fáze zmien zálohovacieho systému.

      Po prihlásení na zálohovací server uvidíte dva priečinky:

      • db - záloha SQL databáz
      • web - tu nájdete zálohy FTP súborov

      Oba priečinky obsahujú podpriečinky /backups/ a /snapshots/.

       

      Zálohy SQL databáz

      Zálohy SQL databáz nájdete na zálohovacom serveri v priečinku /db/.

      Pod podpriečinkom /backups/ nájdete zoznam ďalších podpriečinkov s názvami podľa dátumov, kedy boli zálohy databáz automaticky vytvorené. Toto je jeden z hlavných rozdielov, ktoré si všimnete po zmene štruktúry, predtým jednotlivé zálohy boli v zložkách označených číslami 00, 01, atď. V každom podpriečinku nájdete zálohy všetkých databáz, ktoré sa pod danou doménou nachádzali v momente, keď bola záloha vykonaná. Každá databáza je pomenovaná tak, ako ju máte pomenovanú v Control Paneli. V FTP klientovi v stĺpci s dátumom potom môžete vidieť, kedy presne bola daná databáza zálohovaná. Vo veľkej väčšine prípadov časy záloh budú medzi druhou a treťou hodinou v noci.

      Pod podpriečinkom /snapshots/ nájdete snapshoty všetkých SQL databáz, ktoré ste si pod danou doménou sami vytvorili. Každá zálohovaná databáza formou snapshotu je pomenovaná svojim názvom (taký aký má v Control paneli, plus dátumom a časom, kedy presne bol snapshot vytvorený., napr.: db000000xsqldb-2025-02-06-12-51-13.sql)

      76-db-zalohovaci-server.png

       

      Zálohy webu (FTP)

      Zálohy webu (súborov na serveri) sú riešené obdobne, ako v prípade SQL databáz. Aj v tomto prípade po prihlásení na zálohovací server nájdete pod priečinkom /web/ podpriečinky /backups/ a /snapshots/. Podpriečinok /backups/ obsahuje zálohy za posledných 14 dní, kedy ktorá záloha bola vytvorená, každá záloha je označená dátumom v názve priečinka. Zálohuje sa kompletne celý FTP priestor, vrátane systémových priečinkov ako napr. /conf/, /data/ a pod. a samozrejme aj /public_html/. Keď si budete prezerať zoznam samotných zálohovaných súborov, nech vás nemýlia dátumy pri nich ak budú výrazne staršie, dátumy samotných priečinkov a súborov zohľadňujú deň a čas, kedy došlo k poslednej zmene v danom priečinku resp. daného súboru. Takže ak ste nejaký súbor upravili 16. apríla 2003, taký dátum pri ňom uvidíte, aj keď záloha bola vykonaná predvčerom.

      Snapshoty, teda vlastné zálohy súborov na serveri, ktoré ste si manuálne vytvorili nájdete v priečinku /snapshots/.

      76-ftp-zalohovaci-server.png

       

      Zmena adresy zálohovacieho servera

       

      Dlhé roky sme používali adresu zálohovacieho servera backup2.dnsserver.eu. Po novom ako predvolenú adresu môžete použivať adresu backup.exo.eu. V oboch prípadoch ide o FTP hostiteľov, teda nejde o webové stránku, kam sa môžete prihlásiť a sťahovať si zálohy. Ide viac menej len o kozmetickú zmenu, obe adresy sú rovnocenné s prístupom k rovnakým dátam. Nová adresa je ľahšia na zapamätanie, aj zápis.

       

      Návod k zálohám a ďalšie plány

       

      Kompletné informácie k FTP zálohám nájdete v našom návode Prístup k FTP záloham webu, kde nájdete aj vysvetlivky k FTP zálohám SQL databáz. Pre viac možností zálohovania (aj obnovy) SQL databáz odporúčame návod Prístup k zálohám SQL databáz.

      V ďalších fázach bude možnosť si FTP zálohy obnovovať priamo v Control Paneli, tak ako to je už teraz v prípade obnovy SQL záloh, bez potreby sa prihlasovať na FTP zálohovací server a pre vyššie balíčky plánujeme zálohy poskytovať častejšie ako na 24-hodinovej báze. Ďalej plánujeme možnosť si vytvárania FTP záloh vo formáte .ZIP pre jednoduchšie sťahovanie záloh zo servera do vlastného počítača, viac informácií prinesieme v budúcnosti.

    3. Roman
      Najnovší zápis

      Pridal Roman,

      27. 11. 2025 bol Exoweb aktualizovaný na verziu 10.182.0, v ktorej nájdete nasledujúce zmeny a vylepšenia.

       

      Webstránka

       

      Obrázky

      V Editore si odteraz môžete rohy obrázkov zaokrúhliť, keď si vyberiete tvar typu Zaokrúhlené. Stačí posúvať bežca a podľa toho na akú stranu ho budete posúvať, sa budú rohy obrázkov zaokrúhľovať:

      101820-exoweb-obrazok-zaokruhlenie-rohov.png

       

      Ikona stránky

      Ikona stránky (favicon) mohla byť doteraz len vo formáte .ICO, odteraz môže byť aj vo formáte .PNG a .SVG.

       

      Opravy chýb

       

      • opravený problém s pre-boardingom pri použití šablóny: ukážka stránky nezobrazovala správne stránky, ktoré nie sú domovskou stránkou
      • oprava problému s neaktualizáciou náhľadu na pracovnej ploche v režime návrhu po zmenách
      • opravené vyskakovacie okno s obrázkom na aktívnej stránke
      • opravená chyba, kvôli ktorej prepísanie jazyka bannera súborov cookie nefungovalo pre niektoré jazyky
      • opravená chyba v mobile so zmenou poradia sekcií

       

      Obchod

       

      Košík

      Celkové sumy zobrazené v súhrne košíka sú teraz vrátane dane.

       

      Pokladňa

      Pokladňa Klarna bola premenovaná na Kustom z dôvodu odpredania platformy novej spoločnosti:

      101820-exoweb-obchod-klarna-kustom.png

       

      Opravy chýb

      • oprava chýbajúcej karty s údajmi o zákazníkovi pri pokladni
      • opravená chyba, kde registrácia zákazníckeho účtu v pokladni mohla spôsobiť chybu, ak bol tento email predtým použitý pri odoslaní formulára
      • stránka s potvrdením objednávky pre čakajúce platby teraz správne zobrazuje uplatnené zľavy a rozpis cien uvádza daň samostatne
×
×
  • Vytvoriť nové...