Súbory cookie sú nevyhnutné pre plynulý chod našej webstránky a poskytovanie našich služieb. Zároveň používame cookies na zacielenie reklamy a aby ste čo najlepšie vedeli využívať našu internetovú stránku. Vaše osobné údaje budú spracované a informácie z vášho zariadenia (súbory cookie, jedinečné identifikátory a ďalšie údaje zariadenia) môžu byť uchovávané, používané a zdieľané s dodávateľmi tretích strán, prípadne používané konkrétne týmto webom alebo aplikáciou. Niektorí dodávatelia môžu spracúvať vaše osobné údaje na základe oprávneného záujmu, proti ktorému môžete vzniesť námietku. Svoj súhlas môžete kedykoľvek odvolať. Ďalšie informácie a možnosti nastavenia vašich preferencií nájdete v rámci našich Podmienok ochrany súkromia. Súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov?
nevyhnutné cookies - cookies potrebné pre plynulý chod stránky a poskytovanie našich služieb
voliteľné cookies - cookies zabezpečujúce personalizáciu reklám a zber analytických a štatistických dát návštevnosti pre zlepšenie našich služieb
EXO HOSTING
Jump to content
  • Mozilla Thunderbird a problém s certifikátom (Avast antivírus)


      Ako odstrániť problém s neplatnosťou certifikátu pri prijímaní a odosielaní pošty v Thunderbirde, ak používate antivírus Avast.

    Problém s certifikátom v Thunderbirde

     
    Po nainštalovaní antivírusu Avast, niektorí emailoví klienti, ako napr. Thunderbird, pri pokuse prijať alebo odoslať email, môžu upozorniť na neplatnosť certifikátu emailového servera. Problém sa prejaví prostredníctvom tohto výstražného okna:

     

    tb_pridanie_bezpecnostnej_vynimky.png

     

    Môžete Potvrdiť bezpečnostnú výnimku (čo ale musíte učiniť pre každú emailovú schránku).

    V novších verziách Avastu však môžete dostať takéto upozornenie, kde žiadnu výnimku nemáte ako potvrdiť.

     

    tb_upozornenie_tls.png

     

    Bez ohľadu na to, aké okno vám vyskočí, odporúčame pokračovať v tomto článku, kde nájdete spôsob, ako si s týmto problémom poradiť.

     

    Exportovanie certifikátu z nastavení Avastu

    1. Spustite úvodné okno Avastu a hore vpravo kliknite na Menu:

     

    avast_uvod.png

     

    2. Kliknite na položku Nastavenia v pravej časti obrazovky:

     

    avast_nastavenia.png

     

    3. Hore vpravo kliknite na Hľadať:

     

    avast_hladat.png

     

    4. Do vyhľadávacieho poľa zadajte geek:area a následne pod poľom kliknite na Avast Geek:

     

    avast_geek-area.png

     

    5. Otvorí sa stránka s veľa tajnými nastaveniami, prejdite nižšie až do druhej polovice nastavení a pri položke Export certificate kliknite na Perform:

     

    avast_emailovy_stit_novy.png

     

    6. Exportovaný certifikát si uložte do počítača:

     

    pc_ulozenie_certifikatu.png

     

    7. Po uložení kliknite na OK:

     

    avast_ulozenie_uspech.png

     

     

    Import certifikátu do Thunderbirdu

     

    1. Otvorte Thunderbird a hore napravo kliknite na 3 vodorovné čiarky a následne v menu na Nastavenia:

     

    tb_nastavenia.png

     

    2. V sekcii Súkromie a bezpečnosť kliknite na Spravovať certifikáty:

     

    tb_spravovat_certifikaty.png

     

    3. Kliknite na kartu Autority a následne dole na tlačidlo Importovať:

     

    tb_importovat_certifikaty.png

     

    4. Teraz sa preklikajte až do lokality, kam ste si uložili certifikát súboru, ktorý ste si exportovali z Avastu a naimportujte si ho.

     

    Tip:

    Vyskočilo upozornenie, že "Tento certifikát je už nainštalovaný..."?

    Prejdite v tomto návode nižšie na sekciu Problém s importom certifikátu, vyriešte problém a potom sa vráťte naspäť do tohto bodu.

    Ak nevyskočilo žiadne upozornenie, pokračujte jednoducho v návode ďalej.

     

    Vyskočí okno, označte možnosť Dôverovať tejto certifikačnej autorite pri identifikácii serverov a kliknite na OK:

     

    tb_nastavenie_certifikatu.png

     

    Teraz skúste prijať a odoslať poštu v Thunderbirde a už by nemalo vyskočiť žiadne okno s upozornením na neplatnosť certifikátu.

     

    Problém s importom certifikátu

     

    Môže sa stať, že Thunderbird už má nainštalovaný certifikát od Avastu, napríklad z nejakej staršej inštalácie. V tomto prípade vyskočí takéto varovné okno:

     

    tb_upozornenie.png

     

    Kliknite na OK a v Správcovi s certifikátmi na karte Autority si vyhľadajte sekciu Avast a odstráňte položku Avast Web/Mail Shield Root kliknutím na Odstrániť alebo prestať dôverovať...

     

    tb_odstranenie_avast.png

     

    Po odstránení starého certifikátu sa vráťte do sekcie Import certifikátu do Thunderbirdu a pokračujte v bode 4.


    Link to Control Panel: https://setup.dnsserver.eu/

    See also this article

     



  • Blogs

    1. Roman
      Latest Entry

      By Roman,

      Telekomunikačný operátor Orange oznámil, že v priebehu februára 2025 začne blokovať port 25, ktorý sa používa na komunikáciu, konkrétne odosielanie emailov (SMTP). Komunikácia cez port 25 býva štandardne nešifrovaná, čo znižuje bezpečnosť komunikácie.

      Táto zmena nebude mať žiadny vplyv na využívanie a fungovanie našich služieb, ale ak vám internetové pripojenie zabezpečuje Orange a vo svojom emailovom klientovi máte v SMTP nastaveniach zadaný port 25, tak môžete mať pri odosielaní emailov problémy.

      My v EXO Hostingu svojim zákazníkom dlhodobo odporúčame používať pri nastavovaní SMTP pripojenia porty 465, prípadne 587, ktoré zabezpečujú šifrované pripojenie.

      Aký port používate v SMTP nastaveniach, si môžete skontrolovať vo svojich emailových klientoch, ak tam vidíte porty 465 alebo 587, nemusíte v nastaveniach nič meniť.

      Ak v SMTP nastaveniach vidíte port 25, tak bude potrebné, aby ste si ho zmenili na 465 (šifrovanie SSL) alebo na 587 (šifrovanie STARTTLS). V oboch prípadoch si taktiež musíte nastaviť server odosielanej pošty na smtp.exohosting.com. Táto zmena bude vyžadovať aj opätovné zadanie hesla, tak sa najprv uistite prihlásením na Webmail, že heslo ku svojej schránke viete.

       

      V emailových klientoch si SMTP porty upravíte nasledovne:

      Mozilla Thunderbird

       

      V Thunderbirde hore v hlavnom menu kliknite na Nástroje a následne dole v ponuke na Nastavenia účtu. Naľavo v stĺpci uvidíte zoznam emailových účtov, ktoré používate v Thunderbirde. V zozname sa presuňte dole a mali by ste vidieť položku Server pre odosielanie pošty (SMTP). Kliknite na ňu a v okne napravo sa vyrojí zoznam schránok so SMTP nastaveniami. Skontrolujte si všetky položky (všetkých schránok, ktoré máte u nás v EXO Hostingu) spôsobom, že na každú kliknete a dole sa zobrazí, aký server a port máte nastavený. Ak tam vidíte Názov servera: smtp.exohosting.com a Port: 465 (Zabezpečenie pripojenia: SSL/TLS) alebo Port: 587 (Zabezpečenie pripojenia: STARTTLS), je to v poriadku, nemusíte nič robiť.

      71-thunderbird-smtp-nastavenia-prehlad.png

       

      Ak tam však uvidíte Názov servera: smtp.<vasa-domena.tld>, Port: 25Zabezpečenie pripojenia: žiadne, hore napravo kliknite na tlačidlo Upraviť. Následne si upravte položky tak, aby ste ich mali podľa príkladu uvedeného nižšie. Okrem položiek Popis: (tam si dajte čo chcete, ideálne názov schránky) a Používateľské meno: (to je váš emailový účet, tu nemeňte nič). Kliknite na OK a skúste odoslať email. Thunderbird pri pokuse odoslať email by mal teraz zobraziť okno pre zadanie hesla do schránky, tak mu ho zadajte a email by sa už mal odoslať bez problémov.

      71-thunderbird-smtp-odporucane-nastavenia.png

       

      Microsoft Outlook a Apple Mail

       

      V prípade Microsoft Outlook môžete používať viac rôznych verzií, Orange pripravil manuál v PDF formáte, podľa ktorého môžete postupovať. Nastavenia sú obdobné ako v prípade vyššie uvedeného Thunderbirdu a manuál obsahuje aj návod k Apple Mail.

    2. Roman
      Latest Entry

      By Roman,

      Počínajúc týmto dňom sme navýšili limit na jednu emailovú schránku na 100 GB.

      To znamená, že si môžete vytvoriť emailovú schránku, ktorá môže mať maximálne 100 GB - aby ste si takúto schránku mohli vytvoriť, potrebujete na to buď balík Biznis X, pričom celú kapacitu emailového úložiska využijete na túto jednu schránku alebo využijete balík Multi X, ktorý môžete mať v maximálnej kapacite 200 GB, takže môžete mať takéto schránky aj dve.

      Viac informácií nájdete v návode Maximálna veľkosť priestoru pre emaily a schránky.

    3. Roman
      Latest Entry

      By Roman,

      5. 2. 2025 bol Exoweb aktualizovaný na verziu 10.162.1, ktorá prináša niekoľko vylepšení.

       

      Prehľad / Dashboard

       

      V Editore pribudol Prehľad, ktorý nájdete v hlavnom menu hneď nad položkou Webstránka. Ide len o stručný prehľad služieb, ktorý obsahuje váš balík (Blog sa zatiaľ nezobrazuje):

      101621-exoweb-prehlad.png

       

      Predĺžená doba na vrátenie zmien po úprave widgetu

       

      Keď ste upravili text v nejakom widgete alebo vymenili obrázok, mali ste niekoľko málo sekúnd na vrátenie zmien. Ak ste to nestihli, zmeny sa vrátiť automaticky už nedali a museli ste si zmeny vrátiť manuálne (napr. nahrať pôvodný obrázok alebo skopírovať pôvodný text - ak ste ho mali niekde odložený).

      Táto doba na vrátenie zmien je odteraz predĺžená na 15 sekúnd. Viac vo videu:

       

      Widget Blok obchodu

       

      Ak si na stránku vložíte widget Blok obchodu, tak odteraz si môžete nastaviť aj počet stĺpcov a rozmery náhľadov:

      101621-exoweb-blok-obchodu-odporucane-stlpce-rozmery.png

       

×
×
  • Create New...