
Problém s certifikátom v Thunderbirde
Môžete Potvrdiť bezpečnostnú výnimku (čo ale musíte učiniť pre každú emailovú schránku).
V novších verziách Avastu však môžete dostať takéto upozornenie, kde žiadnu výnimku nemáte ako potvrdiť.
Bez ohľadu na to, aké okno vám vyskočí, odporúčame pokračovať v tomto článku, kde nájdete spôsob, ako si s týmto problémom poradiť.
Exportovanie certifikátu z nastavení Avastu
1. Spustite úvodné okno Avastu a hore vpravo kliknite na Menu:
2. Kliknite na položku Nastavenia v pravej časti obrazovky:
3. Hore vpravo kliknite na Hľadať:
4. Do vyhľadávacieho poľa zadajte geek:area a následne pod poľom kliknite na Avast Geek:
5. Otvorí sa stránka s veľa tajnými nastaveniami, prejdite nižšie až do druhej polovice nastavení a pri položke Export certificate kliknite na Perform:
6. Exportovaný certifikát si uložte do počítača:
7. Po uložení kliknite na OK:
Import certifikátu do Thunderbirdu
1. Otvorte Thunderbird a hore napravo kliknite na 3 vodorovné čiarky a následne v menu na Nastavenia:
2. V sekcii Súkromie a bezpečnosť kliknite na Spravovať certifikáty:
3. Kliknite na kartu Autority a následne dole na tlačidlo Importovať:
4. Teraz sa preklikajte až do lokality, kam ste si uložili certifikát súboru, ktorý ste si exportovali z Avastu a naimportujte si ho.
Vyskočilo upozornenie, že "Tento certifikát je už nainštalovaný..."?
Prejdite v tomto návode nižšie na sekciu Problém s importom certifikátu, vyriešte problém a potom sa vráťte naspäť do tohto bodu.
Ak nevyskočilo žiadne upozornenie, pokračujte jednoducho v návode ďalej.
Vyskočí okno, označte možnosť Dôverovať tejto certifikačnej autorite pri identifikácii serverov a kliknite na OK:
Teraz skúste prijať a odoslať poštu v Thunderbirde a už by nemalo vyskočiť žiadne okno s upozornením na neplatnosť certifikátu.
Problém s importom certifikátu
Môže sa stať, že Thunderbird už má nainštalovaný certifikát od Avastu, napríklad z nejakej staršej inštalácie. V tomto prípade vyskočí takéto varovné okno:
Kliknite na OK a v Správcovi s certifikátmi na karte Autority si vyhľadajte sekciu Avast a odstráňte položku Avast Web/Mail Shield Root kliknutím na Odstrániť alebo prestať dôverovať...
Po odstránení starého certifikátu sa vráťte do sekcie Import certifikátu do Thunderbirdu a pokračujte v bode 4.
See also this article