Súbory cookie sú nevyhnutné pre plynulý chod našej webstránky a poskytovanie našich služieb. Zároveň používame cookies na zacielenie reklamy a aby ste čo najlepšie vedeli využívať našu internetovú stránku. Vaše osobné údaje budú spracované a informácie z vášho zariadenia (súbory cookie, jedinečné identifikátory a ďalšie údaje zariadenia) môžu byť uchovávané, používané a zdieľané s dodávateľmi tretích strán, prípadne používané konkrétne týmto webom alebo aplikáciou. Niektorí dodávatelia môžu spracúvať vaše osobné údaje na základe oprávneného záujmu, proti ktorému môžete vzniesť námietku. Svoj súhlas môžete kedykoľvek odvolať. Ďalšie informácie a možnosti nastavenia vašich preferencií nájdete v rámci našich Podmienok ochrany súkromia. Súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov?
nevyhnutné cookies - cookies potrebné pre plynulý chod stránky a poskytovanie našich služieb
voliteľné cookies - cookies zabezpečujúce personalizáciu reklám a zber analytických a štatistických dát návštevnosti pre zlepšenie našich služieb
EXO HOSTING
Jump to content
  • Otvorenie prílohy winmail.dat v Mozilla Thunderbird


      Ako si otvoriť v Mozilla Thunderbird prílohu vo formáte winmail.dat odoslanú z Microsoft Outlook.

    Ak posielate emaily s prílohami z Microsoft Outlook, tak v niektorých prípadoch môže nastať situácia, že prijímateľovi, ktorý používa pre príjem a správu emailov Mozilla Thunderbird, namiesto príloh príde len akýsi súbor winmail.dat (platí to aj opačne, ak vy používate Mozilla Thunderbird, môže vám prísť email s prílohou winmail.dat).

    Tento súbor si vedia otvoriť len užívatelia Microsoft Outlook, ale užívateľom Mozilla Thunderbird sa len otvorí okno s ponukou aplikácií, ktorou by si mohli súbor otvoriť. Hoci takýto súbor si budete vedieť otvoriť napr. v Notepade, nebude obsahovať žiadne užitočné informácie. Ako odstrániť tento problém, aby sa namiesto súboru winmail.dat zobrazovali správne prílohy?

     

    Riešenie v Microsoft Outlook

     

    Ideálne je, aby tento problém si vyriešil užívateľ Microsoft Outlook. Problém spočíva v tom, že aplikácia Outlook môže emaily naformátovať tromi spôsobmi:

    • HTML
    • Rich text
    • Plain text

     

    Plain text je obyčajný text, ktorý Mozilla Thunderbird prečíta bez problémov a bez problémov prečíta aj text vo formáte HTML, pretože formátovanie obsahu emailu je nastavené priamo v kóde, s čím Mozilla Thunderbird nemá problém.

    Problém je len s formátom Rich text, ktorý priamo do tela emailu ukladá rôzne formátovanie, ako napr. tučné písmo, šikmé písmo, farebné písmo, ale počítajú sa sem aj obrázky alebo iné médiá. Takýto naformátovaný text si prečítajú iní užívatelia Microsoft Outlook, keďže ide o rovnakého klienta, ale iní klienti, ako Mozilla Thunderbird si takýto text neprečítajú a namiesto toho je takýto obsah emailu "zabalený" do súboru winmail.dat a poslaný ako príloha, z ktorej nie je žiadny úžitok.

    Ak používate Microsoft Outlook, tak v nastavení emailu si musíte vytváranie správ nastaviť na HTML alebo Plain formát (tak isto nastaviť aj ako konvertovanie správ pri odosielaní) a emaily už budete posielať v formáte, ktorý si prečítajú aj prijímatelia mimo Microsoft Outlook.

    Podrobnejšie informácie aj s postupom nájdete v článku How email message formats affect Internet email messages in Outlook.

     

    Riešenie v Mozilla Thunderbird

     

    Čo však robiť, keď väčší problém je, že súbory vo formáte winmail.dat prijímate? Aby ste takéto súbory neprijímali, museli by si správne formátovanie nastaviť všetci užívatelia Microsoft Outlook, ktorí vám posielajú emaily, čo pre vás nie je zrovna ideálne riešenie.

    Existuje však doplnok, ktorý tento problém efektívne vyrieši. Ide o doplnok LookOut, ktorý si do Mozilla Thunderbird môžete nainštalovať.

    Spustite Mozilla Thunderbird, hore napravo kliknite na hamburgerové menu a v ponuke kliknite na Doplnky a témy:

     

    tb-doplnky-a-temy.png

     

    Otvorí sa karta Rozšírenia, do vyhľadávacieho poľa zadajte lookout a klikne na ikonu vyhľadávania:

     

    tb-hladanie-doplnkov.png

     

    Výsledok sa otvorí na novej karte a mali by ste vidieť konkrétne tento doplnok. Kliknite na Pridať do programu Thunderbird:

     

    tb-addon-lookout.png

     

    Vyskočí kontrolne okno, kliknite na Pridať:

     

    tb-pridanie-doplnku.png

     

    Po inštalácii dostanete potvrdenie, že inštalácia sa podarila.

     

    tb-pridanie-doplnku-hotovo.png

     

    Teraz si znovu otvorte email so súborom winmail.dat a už by ste mali vidieť všetok obsah tak, ako má byť.

     

    Alternatívna inštalácia doplnku LookOut

    Ak by ste z nejakého dôvodu mali problém s inštaláciou doplnku LookOut horeuvedeným spôsobom, stiahnite si ho z tejto stránky.

    Na stránke kliknite na Prevziať teraz

     

    lookout-stiahnut.png

     

    a súbor si uložte niekam do počítača.

     

    lookout-stiahnutie.png

     

    Podobne ako v predchádzajúcom prípade, v Thunderbirde kliknite vľavo hore na hamburgerové menu a následne na Doplnky a témy. Na karte Rozšírenia kliknite na ozubené koleso a na Nainštalovať doplnok zo súboru...:

     

    tb-instalacia-doplnku.png

     

    V počítači sa preklikajte k súboru a vyberte ho pre inštaláciu. Dostanete varovanie, v tomto prípade len kliknite na Pridať:

     

    tb-instalacia-doplnku-varovanie.png

     

    Následne dostanete informáciu, že doplnok bol pridaný a teraz v emaile z Outlooku uvidíte všetok obsah riadne, bez winmail.dat prílohy.


    Link to Control Panel: https://setup.dnsserver.eu/

    See also this article

     

    See also this article

     



  • Blogs

    1. Slovenským internetom sa momentálne šíri zrejme jedna z najväčších káuz v oblasti informačných technológií.

      Podľa informácií portálu Živé.sk došlo začiatkom týždňa na servery Úradu geodézie, kartografie a katastra SR k ransomware útoku, počas ktorého boli zašifrované dáta na serveroch. Útok spôsobil nedostupnosť portálu, čo je však zatiaľ ten najmenší problém. Výrazne väčším problémom je, že dáta katastra zrejme nebude možné obnoviť do úplného stavu pred útokom z dôvodu, že zálohy neobsahovali kompletné údaje, ktoré sa nerealizovali dostatočne často a komplexne na to, aby bolo možné ich rýchlo obnoviť. Tento fakt spôsobí, že obnova dát, do ako tak použiteľného stavu, potrvá zrejme celé mesiace. A či to bude nakoniec úspešné, sa zatiaľ nevie. Viac informácií sa dozviete v horeuvedenom odkaze.

       

      Čo je ransomware útok a ako k nemu dochádza?

      Podstatou ransomware je, že vírus resp. škodlivý kód zašifruje vaše dáta v počítači, ktoré sú tým pádom nepoužiteľné. Následne vás hacker kontaktuje pomocou emailu, ktorého pôvod je často prakticky nemožné vystopovať s ponukou, že dáta odkóduje, ale za cenu výkupného, ktoré nie raz býva vysoké. Výkupné sa často má zrealizovať pomocou kryptomenových účtov, ktorých vlastníkov je fakticky nemožné zistiť.

      Vírus, ktorý spustí ransomware útok najčastejšie "získate" tak, že v emaile, ktorý sa môže vydávať napr. za štátnu inštitúciu alebo banku, kliknete na odkaz, ktorý sa tvári dôveryhodne, ale v skutočnosti si do počítača stiahnete vírus. Ransoware si môžete "nainštalovať" aj navštívením pochybných webových stránok, či klikaním na podozrivé reklamy na neznámych webových stránkach. O Ransomware si môžete viac prečítať na Wikipedii.

       

      Ako sa dá tomu predchádzať?

      Ransomware útokom (ale aj iným hackerským útokom) sa nedá vždy predchádzať na 100%, ale túto pravdepodobnosť môžete výrazne znížiť splnením týchto bodov (nie úplne všetky zaručene pomôžu voči hackerským útokom, ale z dôvodu zvýšenia bezpečnosti ich uvedieme):

      • Pravidelne aktualizujte svoj operačný systém, webové prehliadače, emailových klientov. Aktualizácie odstraňujú bezpečnostné problémy, ktoré hackeri často zneužívajú.
      • Nezabúdajte na kvalitný antivír spolu s firewallom, aj v tomto prípade ich odporúčame pravidelne aktualizovať, aj keď samotné aktualizácie často prebiehajú automaticky (ak ste si tieto aktualizácie z nejakého neznámeho dôvodu nevypli).
      • Aktualizujte svoje programy a aplikácie, ktoré používate
      • Pripájajte sa len na dôveryhodné internetové siete, ak doma používate router, zmeňte si heslo do nastavení routera (od výroby býva často nastavené len nejaké základné, napr. password), nastavte si silné heslo na svoju wi-fi sieť, ideálne kombináciou malých a veľkých písmen, čísiel a špeciálnych znakov.
      • Taktiež nezabúdajte na silné heslá do emailových schránok a pozorne sledujte obsah emailových správ, ktoré vám prídu do schránok. Keďže ransomware sa často šíri emailom, obzvlášť venujte maximálnu pozornosť týmto typom emailových správ:
        • email s výhodnou investičnou ponukou alebo kúpou "niečoho" zaujímavého a výhodného
        • výstražný email, ktorý vás varuje pred kompromitáciou vášho bankového účtu a je potrebné sa prihlásiť do vášho internetbankingu a aktualizovať heslá
        • varovania o neznámych prihláseniach do vašich účtov (hocijakých) - takéto varovania vám môžu posielať aj regulérne služby ako Facebook alebo Google, ale často bývajú zneužívané hackermi, ktorí sa vás snažia oklamať, že je potrebné, aby ste sa prihlásili do svojej schránky a zmenili si nastavenia
        • rôzne reklamné emaily na služby a produkty, ktoré ste si buď neobjednali alebo sa vás zjavne netýkajú
        • podozrivé správy o nevyzdvihnutých alebo neuhradených zásielkach o ktorých bezpečne viete, že ich nečakáte.
      • Vždy si pozorne skontrolujte z akej emailovej adresy vám prišiel takýto podozrivý email, či neobsahuje preklepy, nejaký znak navyše, či nejakú exotickú koncovku.
      • Ak email obsahuje odkazy, neklikajte na ne, ale ak na ne nabehnete kurzorom myši, tak prehliadač vám dole vľavo zobrazí link, kam odkaz mieri. Ak sa vám link zdá zvláštny, celkom iste ide o podvod.

      Ak máte podozrenie, že daný email bude škodlivý, takýto email vo svojom emailovom klientovi vždy označte ako spam.

       

      Nižšie uvádzame príklad nahlásenia podozrivého emailu vo Webmaile:

      70-nahlasenie-spamu.png

       

      Nižšie si môžete pozrieť album Phishing, kam postupne budeme pridávať vzorky podozrivých emailov, ktoré je rozhodne dobré nahlásiť ako spam:

    2. Roman
      Latest Entry

      By Roman,

      Počínajúc týmto dňom sme navýšili limit na jednu emailovú schránku na 100 GB.

      To znamená, že si môžete vytvoriť emailovú schránku, ktorá môže mať maximálne 100 GB - aby ste si takúto schránku mohli vytvoriť, potrebujete na to buď balík Biznis X, pričom celú kapacitu emailového úložiska využijete na túto jednu schránku alebo využijete balík Multi X, ktorý môžete mať v maximálnej kapacite 200 GB, takže môžete mať takéto schránky aj dve.

      Viac informácií nájdete v návode Maximálna veľkosť priestoru pre emaily a schránky.

    3. Roman
      Latest Entry

      By Roman,

      21. 1. 2025 bol Exoweb aktualizovaný na verziu 10.161.0, ktorý prináša niekoľko zásadných noviniek a vylepšení.

       

      Umelá inteligencia vo Webstránke a v Obchode

       

      Od tejto verzie môžete pri písaní textov, počas vytvárania obsahu webovej stránky alebo písania popisov produktov v Obchode využívať umelú inteligenciu.

      Napríklad napíšete si nejaký svoj text a necháte umelú inteligenciu, aby ho rozšírila. Krátka videoukážka:

       

      Umelú inteligenciu môžu využívať všetci zákazníci s balíkmi Start Web, Biznis Web a Max Web. Dostupná je aj v Trial verzii. Zastarané balíky ako 1Web túto možnosť nemajú. Viac informácií nájdete v návode Texty písané pomocou umelej inteligencie (AI).

       

      Cookies

       

      Odteraz (už od verzie 10.160.0) sa môžete rozhodnúť či budete používať štandardný banner cookies alebo si vytvoríte vlastný.

      V Nastavenich Exowebu kliknite na sekciu Možnosti ochrany osobných údajov a následne v sekcii Politika cookies kliknite na kartu Banner súboru cookie. Vyplňte si všetky požadované údaje a informácie a kliknite na Uložiť:

      101610-vlastny-cookies-banner-nastavenia.png

       

      Na stránke sa následne objaví banner cookies, aký ste si vytvorili. Text si v nastaveniach môžete kedykoľvek upraviť.

      101610-vlastny-cookies-banner-na-stranke.png

       

      Ak na stránkach používate aj iný jazyk ako slovenčinu, v nastaveniach si ešte môžete vybrať pre aký jazyk chcete vlastný text upraviť. Táto možnosť je dostupná pre balíky Biznis Web a Max Web, keďže Start Web nemá možnosť používať viac ako jeden jazyk.

      101610-vlastny-cookies-banner-vyber-jazyka.png

       

      Viac informácií o nastavení cookies nájdete v návode Nastavenie cookies v Exowebe.

       

      Okrem noviniek pribudlo ešte niekoľko opráv dizajnu a vzhľadu. To je zatiaľ všetko.

×
×
  • Create New...