Súbory cookie sú nevyhnutné pre plynulý chod našej webstránky a poskytovanie našich služieb. Zároveň používame cookies na zacielenie reklamy a aby ste čo najlepšie vedeli využívať našu internetovú stránku. Vaše osobné údaje budú spracované a informácie z vášho zariadenia (súbory cookie, jedinečné identifikátory a ďalšie údaje zariadenia) môžu byť uchovávané, používané a zdieľané s dodávateľmi tretích strán, prípadne používané konkrétne týmto webom alebo aplikáciou. Niektorí dodávatelia môžu spracúvať vaše osobné údaje na základe oprávneného záujmu, proti ktorému môžete vzniesť námietku. Svoj súhlas môžete kedykoľvek odvolať. Ďalšie informácie a možnosti nastavenia vašich preferencií nájdete v rámci našich Podmienok ochrany súkromia. Súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov?
nevyhnutné cookies - cookies potrebné pre plynulý chod stránky a poskytovanie našich služieb
voliteľné cookies - cookies zabezpečujúce personalizáciu reklám a zber analytických a štatistických dát návštevnosti pre zlepšenie našich služieb
EXO HOSTING
Jump to content
  • Objednávkový proces Stretnutia a Udalosti


    V článku Nastavenie služby Stretnutia sme si priblížili ako si nastaviť služby Stretnutia a Udalosti s príkladovým názvom Školenie.

    V tomto článku si stručne vysvetlíme, ako prebieha objednávkový proces. Pre tento účel sme si školenia premenovali na Stretnutia a Udalosti, aby sme v objednávkovom procese zvýraznili, čo konkrétne si ideme objednávať. V našej ukážke budeme vychádzať z nastavení, ktoré sme si ukázali v článku Nastavenie služby Stretnutia.

     

    Tip:

    Rezervácie termínov v aplikácii Stretnutia si môžete odskúšať na našej prezenčnej stránke.

     

     

    Stránka rezervácie

     

    Na vašej stránke, kde máte zverejnený rezervačný systém by ste mali po zverejnení stránky vidieť zhruba takúto ponuku.

     

    stretnutia-01-hlavna-stranka.png

     

    Kliknite na Rezervovať pod položkou Stretnutie.

     

    Objednávka Stretnutia

     

    Dostanete ponuku si v kalendári označiť dátum a následne vybrať čas. Naľavo pod logom vidíte ako dlho bude trvať stretnutie, na základe tohto časového okna sa odvíjajú objednávkové termíny. Prvý začína o 8 hodine, keďže tak sme si takto nastavili pracovný čas a posledný termín je o 17. hodine. Keďže jedno stretnutie trvá 1,5 hodiny, tak by skončilo o 18:30 a keďže pracovný čas máme do 19. hodiny, na ďalší termín by už nebol čas. Klikneme napríklad na termín o 12:30:

     

    stretnutia-02-objednavka-vyber-datumu-a-casu.png

     

    Na ďalšej strane zákazník naľavo vyplní svoje kontaktné údaje, napravo uvidí zhrnutie celej rezervácie. Klikne na Pristúpiť k platbe:

     

    stretnutia-03-objednavka-vyplnenie-udajov.png

     

    Platby pracujú v offline režime, takže zákazníci uvidia inštrukcie k platbe na účet alebo informáciu, že zaplatiť môžu v hotovosti, v prípade, že sa nebudú vyberať žiadne poplatky, jednoducho bude pokračovať v objednávke ďalej.

     

    stretnutia-04-objednavka-platba.png

     

    Po kliknutí na Pokračovať dostane potvrdenie rezervácie, tieto informácie mu zároveň prídu na email, ako aj vám príde emailom oznámenie o novej objednávke rezervácie.

     

    stretnutia-05-objednavka-potvrdenie.png

     

     

    Objednávka Udalosti

     

    V prípade objednávky Udalosti je prakticky rovnaký proces. Na prvom obrázku v tomto návode kliknite na Rezervovať pod položkou Udalosť. Na ďalšej stránke dostanete možnosť si vybrať dva termíny, keďže tak sme si to nastavili. Klikneme na piatok 21. júla.

     

    udalost-01-objednavka-vyber-datumu-a-casu.png

     

    Zvyšok objednávkového procesu je navlas rovnaký ako v prípade objednávky Stretnutia. Aj v tomto prípade zákazník dostane informáciu emailom, ako aj vy informáciu o novej objednávke. Navyše zákazník bude 24 hodín pred začatím Stretnutia alebo Udalosti informovaný emailom.

    Všetky objednávky si samozrejme môžete spravovať v administrácii (Editore) Exowebu.

     

    Upozornenia pre zákazníkov

     

    Keď si zákazník vytvorí rezerváciu, bude dostávať upozornenia na email nasledovne:

    1. Potvrdenie rezervácie: dostane hneď po odoslaní objednávky rezervačného termínu
    2. Pripomienka nadchádzajúcej rezervácie: bude odoslaná zhruba 24 hodín pred začiatkom termínu

    Zákazník dostane upozornenie na email aj vtedy, ak mu bude rezervácia termínu zrušená.

     



    Link to Control Panel: https://setup.dnsserver.eu/

    See also this article

     

    See also this article

     



  • Blogs

    1. Slovenským internetom sa momentálne šíri zrejme jedna z najväčších káuz v oblasti informačných technológií.

      Podľa informácií portálu Živé.sk došlo začiatkom týždňa na servery Úradu geodézie, kartografie a katastra SR k ransomware útoku, počas ktorého boli zašifrované dáta na serveroch. Útok spôsobil nedostupnosť portálu, čo je však zatiaľ ten najmenší problém. Výrazne väčším problémom je, že dáta katastra zrejme nebude možné obnoviť do úplného stavu pred útokom z dôvodu, že zálohy neobsahovali kompletné údaje, ktoré sa nerealizovali dostatočne často a komplexne na to, aby bolo možné ich rýchlo obnoviť. Tento fakt spôsobí, že obnova dát, do ako tak použiteľného stavu, potrvá zrejme celé mesiace. A či to bude nakoniec úspešné, sa zatiaľ nevie. Viac informácií sa dozviete v horeuvedenom odkaze.

       

      Čo je ransomware útok a ako k nemu dochádza?

      Podstatou ransomware je, že vírus resp. škodlivý kód zašifruje vaše dáta v počítači, ktoré sú tým pádom nepoužiteľné. Následne vás hacker kontaktuje pomocou emailu, ktorého pôvod je často prakticky nemožné vystopovať s ponukou, že dáta odkóduje, ale za cenu výkupného, ktoré nie raz býva vysoké. Výkupné sa často má zrealizovať pomocou kryptomenových účtov, ktorých vlastníkov je fakticky nemožné zistiť.

      Vírus, ktorý spustí ransomware útok najčastejšie "získate" tak, že v emaile, ktorý sa môže vydávať napr. za štátnu inštitúciu alebo banku, kliknete na odkaz, ktorý sa tvári dôveryhodne, ale v skutočnosti si do počítača stiahnete vírus. Ransoware si môžete "nainštalovať" aj navštívením pochybných webových stránok, či klikaním na podozrivé reklamy na neznámych webových stránkach. O Ransomware si môžete viac prečítať na Wikipedii.

       

      Ako sa dá tomu predchádzať?

      Ransomware útokom (ale aj iným hackerským útokom) sa nedá vždy predchádzať na 100%, ale túto pravdepodobnosť môžete výrazne znížiť splnením týchto bodov (nie úplne všetky zaručene pomôžu voči hackerským útokom, ale z dôvodu zvýšenia bezpečnosti ich uvedieme):

      • Pravidelne aktualizujte svoj operačný systém, webové prehliadače, emailových klientov. Aktualizácie odstraňujú bezpečnostné problémy, ktoré hackeri často zneužívajú.
      • Nezabúdajte na kvalitný antivír spolu s firewallom, aj v tomto prípade ich odporúčame pravidelne aktualizovať, aj keď samotné aktualizácie často prebiehajú automaticky (ak ste si tieto aktualizácie z nejakého neznámeho dôvodu nevypli).
      • Aktualizujte svoje programy a aplikácie, ktoré používate
      • Pripájajte sa len na dôveryhodné internetové siete, ak doma používate router, zmeňte si heslo do nastavení routera (od výroby býva často nastavené len nejaké základné, napr. password), nastavte si silné heslo na svoju wi-fi sieť, ideálne kombináciou malých a veľkých písmen, čísiel a špeciálnych znakov.
      • Taktiež nezabúdajte na silné heslá do emailových schránok a pozorne sledujte obsah emailových správ, ktoré vám prídu do schránok. Keďže ransomware sa často šíri emailom, obzvlášť venujte maximálnu pozornosť týmto typom emailových správ:
        • email s výhodnou investičnou ponukou alebo kúpou "niečoho" zaujímavého a výhodného
        • výstražný email, ktorý vás varuje pred kompromitáciou vášho bankového účtu a je potrebné sa prihlásiť do vášho internetbankingu a aktualizovať heslá
        • varovania o neznámych prihláseniach do vašich účtov (hocijakých) - takéto varovania vám môžu posielať aj regulérne služby ako Facebook alebo Google, ale často bývajú zneužívané hackermi, ktorí sa vás snažia oklamať, že je potrebné, aby ste sa prihlásili do svojej schránky a zmenili si nastavenia
        • rôzne reklamné emaily na služby a produkty, ktoré ste si buď neobjednali alebo sa vás zjavne netýkajú
        • podozrivé správy o nevyzdvihnutých alebo neuhradených zásielkach o ktorých bezpečne viete, že ich nečakáte.
      • Vždy si pozorne skontrolujte z akej emailovej adresy vám prišiel takýto podozrivý email, či neobsahuje preklepy, nejaký znak navyše, či nejakú exotickú koncovku.
      • Ak email obsahuje odkazy, neklikajte na ne, ale ak na ne nabehnete kurzorom myši, tak prehliadač vám dole vľavo zobrazí link, kam odkaz mieri. Ak sa vám link zdá zvláštny, celkom iste ide o podvod.

      Ak máte podozrenie, že daný email bude škodlivý, takýto email vo svojom emailovom klientovi vždy označte ako spam.

       

      Nižšie uvádzame príklad nahlásenia podozrivého emailu vo Webmaile:

      70-nahlasenie-spamu.png

       

      Nižšie si môžete pozrieť album Phishing, kam postupne budeme pridávať vzorky podozrivých emailov, ktoré je rozhodne dobré nahlásiť ako spam:

    2. Roman
      Latest Entry

      By Roman,

      Počínajúc týmto dňom sme navýšili limit na jednu emailovú schránku na 100 GB.

      To znamená, že si môžete vytvoriť emailovú schránku, ktorá môže mať maximálne 100 GB - aby ste si takúto schránku mohli vytvoriť, potrebujete na to buď balík Biznis X, pričom celú kapacitu emailového úložiska využijete na túto jednu schránku alebo využijete balík Multi X, ktorý môžete mať v maximálnej kapacite 200 GB, takže môžete mať takéto schránky aj dve.

      Viac informácií nájdete v návode Maximálna veľkosť priestoru pre emaily a schránky.

    3. Roman
      Latest Entry

      By Roman,

      21. 1. 2025 bol Exoweb aktualizovaný na verziu 10.161.0, ktorý prináša niekoľko zásadných noviniek a vylepšení.

       

      Umelá inteligencia vo Webstránke a v Obchode

       

      Od tejto verzie môžete pri písaní textov, počas vytvárania obsahu webovej stránky alebo písania popisov produktov v Obchode využívať umelú inteligenciu.

      Napríklad napíšete si nejaký svoj text a necháte umelú inteligenciu, aby ho rozšírila. Krátka videoukážka:

       

      Umelú inteligenciu môžu využívať všetci zákazníci s balíkmi Start Web, Biznis Web a Max Web. Dostupná je aj v Trial verzii. Zastarané balíky ako 1Web túto možnosť nemajú. Viac informácií nájdete v návode Texty písané pomocou umelej inteligencie (AI).

       

      Cookies

       

      Odteraz (už od verzie 10.160.0) sa môžete rozhodnúť či budete používať štandardný banner cookies alebo si vytvoríte vlastný.

      V Nastavenich Exowebu kliknite na sekciu Možnosti ochrany osobných údajov a následne v sekcii Politika cookies kliknite na kartu Banner súboru cookie. Vyplňte si všetky požadované údaje a informácie a kliknite na Uložiť:

      101610-vlastny-cookies-banner-nastavenia.png

       

      Na stránke sa následne objaví banner cookies, aký ste si vytvorili. Text si v nastaveniach môžete kedykoľvek upraviť.

      101610-vlastny-cookies-banner-na-stranke.png

       

      Ak na stránkach používate aj iný jazyk ako slovenčinu, v nastaveniach si ešte môžete vybrať pre aký jazyk chcete vlastný text upraviť. Táto možnosť je dostupná pre balíky Biznis Web a Max Web, keďže Start Web nemá možnosť používať viac ako jeden jazyk.

      101610-vlastny-cookies-banner-vyber-jazyka.png

       

      Viac informácií o nastavení cookies nájdete v návode Nastavenie cookies v Exowebe.

       

      Okrem noviniek pribudlo ešte niekoľko opráv dizajnu a vzhľadu. To je zatiaľ všetko.

×
×
  • Create New...