Súbory cookie sú nevyhnutné pre plynulý chod našej webstránky a poskytovanie našich služieb. Zároveň používame cookies na zacielenie reklamy a aby ste čo najlepšie vedeli využívať našu internetovú stránku. Vaše osobné údaje budú spracované a informácie z vášho zariadenia (súbory cookie, jedinečné identifikátory a ďalšie údaje zariadenia) môžu byť uchovávané, používané a zdieľané s dodávateľmi tretích strán, prípadne používané konkrétne týmto webom alebo aplikáciou. Niektorí dodávatelia môžu spracúvať vaše osobné údaje na základe oprávneného záujmu, proti ktorému môžete vzniesť námietku. Svoj súhlas môžete kedykoľvek odvolať. Ďalšie informácie a možnosti nastavenia vašich preferencií nájdete v rámci našich Podmienok ochrany súkromia. Súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov?
nevyhnutné cookies - cookies potrebné pre plynulý chod stránky a poskytovanie našich služieb
voliteľné cookies - cookies zabezpečujúce personalizáciu reklám a zber analytických a štatistických dát návštevnosti pre zlepšenie našich služieb
EXO HOSTING
Jump to content
  • Nastavenie služby Stretnutia


    Guest Anonymous

    Časť návodu Nastavenia služby Stretnutia vám vysvetlí ako pridať informácie ku konkrétnemu stretnutiu - napríklad organizujete školenie a tu môžete návštevníkom resp. zákazníkom podať bližšie informácie. Ide o dôležitú časť celého nastavenia, pretože tu určujete ako sa stretnutia budú organizovať.

    K tejto časti sa dostanete po nastavení základných nastavení, keď neplánujete spoplatniť stretnutia, ako aj po konfigurácii platby, ak poplatky plánujete prijímať.

     

    Nastavenie služby

    Kliknite na tlačidlo Pridať službu:

     

    stretnutia-01-nastavenie-sluzby.png

     

    Po kliknutí na Pridať službu máte možnosť nastaviť 2 typy služieb, tu záleží už len čisto na vás, akým spôsobom chcete stretnutia organizovať.

    • Stretnutie: návštevníci si budú môcť v kalendári vybrať dátum a čas. Budú môcť vyberať z dostupných dátumov a časov dovtedy, pokým službu neukončíte. Je to vhodné napr. keď vlastníte kaderníctvo a chcete ponúkať objednávkové termíny zákazníkom. Každý termín sa dá objednať raz, takže pokým je objednávka na určitý termín aktívna, nikto iný si daný termín nemôže obsadiť.
    • Udalosť: keď označíte Udalosť, nižšie pribudne možnosť nastaviť dátum a časový rozsah. V tomto prípade vy určujete kedy sa udalosť presne udeje a koľko účastníkov sa môže najviac dostaviť. Takže na rozdiel od Stretnutia kedy si zákazník vybral dátum a čas a obsadil termín, tu jeden termín môže obsadiť viac záujemcov, pokým sa nenaplní kapacita. Napr. organizujete pracovný nábor a chcete, aby sa v určitý deň (a čas) dostavilo najviac 50 ľudí. Príklad nastavenia Udalosti nájdete pod sekciou Stretnutie.

     

    Stretnutie

     

    Označte možnosť Stretnutie a vypíšte Názov služby, napr. Školenie, do poľa Popis opíšte o čom bude (nepovinné, ale vhodné). Môžete si nahrať obrázok, napr. logo školenia, či plánovanej akcie. Po vyplnení údajov sa presuňte nižšie.

     

    stretnutia-02-typ-sluzby-informacie-o-sluzbe-stretnutie.png

     

    Po nahratí obrázku nižšie máte možnosť nastaviť Dĺžku stretnutia. Toto nastavenie je dôležité, pretože vám umožni zákazníkom v objednávkovom procese vidieť, ktoré časové termíny sú dostupné. Napr. ak ste si v základných nastaveniach určili pracovný čas od 8:00 do 19:00, možnosť prvého stretnutia sa zákazníkovi ponúkne o 8:00 a keďže tu ste si nastavili dĺžku stretnutia na 1,5 hodiny, tak ďalší termín sa ponúkne od 9:30. Pre viac detailov pozrite nižšie časť Plánovanie.

    Ďalej môžete nahrať aj dokument .PDF, čo v ňom uvediete je čisto na vás, môže tam byť tlačivo na vypísanie, manuál, pokyny pred stretnutím, hocičo vám napadne.

     

    stretnutia-03-dokument-s-informaciami.png

     

    Ďalej nižšie na stránke si môžete zvoliť spôsob stretnutia. My sme si v príklade zvolili v rámci Lokality firmy. Ak vyberiete Online, budete mať možnosť zadať URL stránky, na ktorej sa zorganizuje online stretnutie. Pri voľbe Iné budete mať možnosť napísať pokyny k stretnutiu. Všetky informácie prídu objednávateľom služby emailom.

    Viditeľnosť si nastavte na Verejné, ak chcete možnosť objednania si služby zverejniť voľne dostupnú na vašej exoweb stránke. Takto ju nájde každý návštevník, ktorý vašu stránku navštívi.

    Možnosť Nezaradané nastavte vtedy, ak plánujete možnosť objednávky len pre tých záujemcov, ktorých budete informovať vopred napr. formou newslettera. V emaile im pošlete odkaz na stránku, kde si budú môcť objednávku za službu vyplniť.

     

    stretnutia-04-sposob-stretnutia-viditelnost.png

     

    V ďalšej časti tohto nastavenia budete mať možnosť určiť, či stretnutie bude zadarmo alebo spoplatnené. Ak ste vynechali krok konfigurácie platby, možnosť Prijať platbu nebude dostupná.

    Do poľa Podrobnosti rezervácie napíšte ešte dodatočné informácie, o ktorých si myslíte, že sú dôležité k stretnutiu.

     

    stretnutia-05-platba-podrobnosti-rezervacie.png

     

    Plánovanie je ďalšou zaujímavou možnosťou ako stretnutie naplánovať do detailov. Môžete vyžadovať od zákazníkov, aby sa objednávali na stretnutia s dostatočným predstihom - je to vhodné najmä vtedy, ak daná akcia si vyžaduje dôkladnú prípravu. Takže ak napríklad nastavíte 24 hodín, najbližšiu rezerváciu si bude môcť zákazník objednať najneskôr 24 hodín pred jej začatím.

    Taktiež môžete nastaviť čas medzi jednotlivými stretnutiami, ak chcete mať istotu, aby sa zákazníci neobjednávali na termín, ktorý začína práve vtedy, keď končí predchádzajúci (najmä keď hrozí, že sa stretnutie môže predĺžiť.

    Ak všetkom máte nastavené, kliknite na Uložiť, ale prv než si to uložíte, skúste si pozrieť, či by vám viac nevyhovoval typ služby Udalosť (vysvetlené pod obrázkom).

     

    stretnutia-06-planovanie.png

     

    Udalosť

     

    Keď hore na stránke označíte Udalosť, formulár sa nepatrne zmení. Väčšina najprv zostane rovnaká, prvú zmenu si všimnete pod logom, kde už nie je možnosť nastaviť dĺžku stretnutia (toto sa bude dať nastaviť nižšie v časti Dátumy udalostí), ale môžete nastaviť koľko najviac zákazníkov si daný termín môže objednať.

     

    stretnutia-07-udalost-kapacita.png

     

    Teraz sa presuňte nižšie a pod časťou Podrobnosti rezervácie, kde v prípade Stretnutia ste hneď videli časť Plánovanie. Teraz tu pribudla ďalšia časť, konkrétne Dátumy udalostí, kde si môžete nastaviť konkrétny dátum udalosti. Kliknite na Pridať dátum udalosti:

     

    stretnutia-08-pridat-datum-udalosti.png

     

    Po kliknutí na Pridať dátum udalosti sa zobrazí možnosť si nastaviť rozsah dátumov. Táto pasáž môže byť trochu komplikovaná, ale nič vám nebráni k vyskúšaniu si rôznych variantov, čím postupne prídete na to, ako to funguje.

    • Dátum: tu zadáte dátum, kedy majú začať Udalosti. Pozor, toto nemusí byť dátum prvej udalosti (vysvetlenie nižšie)
    • Opakovať: môžete vybrať, či sa nemá opakovať alebo opakovať denne, týždenne, mesačne. V príklade sme si zvolili Týždenne.
    • Všetky: v našom prípade, keďže sme si zvolili Týždenne číslo 10 znamená, že ďalšia udalosť sa zopakuje po desiatich týždňoch. Takže ak prvá udalosť začala v piatok 21. júla (pozor, dôležité je, že dole v zelenom je tiež označený piatok, to znamená, že prvá udalosť začne naozaj v piatok), druhá udalosť začne až 29. septembra, keďže sme si nastavili opakovanie po 10 týždňoch.
    • Dňa: tu záleží, aký deň označíte. V našom prípade sme si označili Piatok, aby to nebolo na začiatok moc komplikované. Čo by sa stalo, keby sme označili napr. Štvrtok?  Tu treba vychádzať z Dátumu, čo sme si označili. Keďže 21. júla je v piatok a my sme si označili Štvrtok, prvá udalosť nastane vo štvrtok 27. júla. Ak by sme označili napríklad Sobotu a Štvrtok, tak prvý termín by nastal 22. júla, keďže Sobota ide po Piatku (21. júla) a Štvrtkový termín bude až druhý. Ako často sa tieto termíny budú opakovať, záleží od nastavenia nižšie.
    • Ukončiť opakovanie: tu si môžete nastaviť po koľkých výskytoch ukončiť opakovanie. Toto nastavenie závisí od toho, ako často sa udalosti majú opakovať s akým odstupom. Napr. ak dáte Opakovať Týždenne a Všetky nastavíte na 1 (týždeň) a dáte Ukončiť opakovanie po 5 týždňoch, tak sa nastaví 5 termínov. Náš príklad z obrázka bude vysvetlený nižšie.
    • Nakoniec si ešte pridajte časové obdobie a kliknite na Pridať.

     

    stretnutia-09-nastavenie-datumu-udalosti.png

     

    Nižšie na obrázku môžete vidieť výsledok nastavenia termínov na základe údajov na obrázku vyššie. Keďže sme si zvolili opakovanie po 10 týždňoch a týždenný výskyt bol nastavený 5 výskytov, tak to stačilo na dva termíny (riadny termín a opakovanie, keďže ste si zvolili opakovanie).

     

    stretnutia-10-pridane-datumy-udalosti.png

     

    Ak potrebujete niečo upraviť v ohľade konkrétneho termínu, kliknite naň a môžete si ho upraviť, prípadne aj zmazať.

     

    stretnutia-11-uprava-udalosti.png

     

    Všetky Stretnutia a Udalosti si môžete potom spravovať cez položku Služby, kde taktiež môžete pridať ďalšiu službu.

     

    stretnutia-12-sluzby-prehlad.png

     

    Keď službu budete mať nakonfigurovanú môžete ju hneď Publikovať:

     

    stretnutia-13-zverejnenie-sluzby.png

     

    Ak budete robiť úpravy alebo zmeny, nezabudnite si stránku zverejniť.



    Link to Control Panel: https://setup.dnsserver.eu/

    See also this article

     


    User Feedback

    Recommended Comments

    There are no comments to display.


  • Blogs

    1. Roman
      Latest Entry

      By Roman,

      Surfovanie internetom a čítanie emailov, môže priniesť úskalia, ktoré môžu ohroziť vašu bezpečnosť alebo dokonca pripraviť bankový účet o úspory. Tento trend, ktorý sa internetom šíri už roky, sa označuje ako phishing. Ide o neologizmus, ktorý pochádza z angličtiny a vychádza zo slova fishing, čo znamená rybolov. A keď v rybolove chytáte ryby na návnadu, tak podobným spôsobom funguje aj phishing – účelom tejto zákernej taktiky je „uloviť“ dôverčivého návštevníka a získať od neho niečo, čo sa dá zneužiť, najčastejšie prihlasovacie údaje do bankového účtu.

      Ako dochádza k phishingu? Tak, že podvodníci rozosielajú podvodné emaily, ktorými návštevníkov nasmerujú na podvodné stránky, ktoré sa tvária ako dôveryhodné a bežne obsahujú formuláre na zadanie prihlasovacích údajov.

      Taktika pri phishingu prebieha takto: útočník vytvorí email, ktorý vzhľadom pripomína oficiálny email napr. od banky alebo pošty, či kuriérskej služby. Obeťou phishingu sa často stávajú banky, útočníci v ich mene rozosielajú emailové správy, napr. taký email môže upozorňovať na potrebu aktualizácie hesla do internetbankingu, na čo si treba dávať pozor, žiadna banka aktualizáciu hesla žiadať nebude. Ak v takomto emaile kliknete na odkaz, budete najskôr presmerovaní na falošnú stránku, ktorá imituje stránku banky a ak na takejto podvodnej stránke zadáte svoje prihlasovacie údaje, v skutočnosti ich odošlete útočníkovi, ktorý ich môže zneužiť na prihlásenie do vášho skutočného internetbankingu.

      V článku si predstavíme niekoľko príkladov podvodných emailov.

       

      Podvodný email imitujúci banku

      Nižšie je príklad podvodného emailu, ktorý sa tvári ako od banky, pod obrázkom si popíšeme dôvody, prečo email nie je od banky ale od podvodníka.

       

      36-1-m-bank.png

       

      Vždy ako prvé majte na pamäti, že žiadna banka vám nebude posielať emaily, aby ste si znovu aktivovali účet alebo spravili nejaké nastavenia vo vašom bankovom účte. Ak vám príde email, pri ktorom nie ste si istí, či nie je len podvrhom, tak si všimnite, kto je odosielateľ, resp. z akej emailovej adresy bol email odoslaný. Ak za zavináčom vidíte hocičo iné, len nie webovú adresu banky, ide o podvod. Pozor, za zavináčom môže byť webová adresa, ktorá sa snaží sfalšovať skutočný názov domény. Napr. v prípade banky SLSP môže ísť o doménu spls[.]sk, teda, že sú prehodené písmená, v prípade M-BANK môže ísť napr. o doménu nbank[.]sk, že je zamenené písmeno m za n a podobne.

      Ďalším príkladom podvodného emailu je text, ktorý na vás nalieha, aby ste učinili nejakú akciu a čo najskôr. Takýto email sa snaží vo vás nabudiť pocit ohrozenia, z textu sa dozviete, že váš účet je údajne ohrozený a je potrebné zmeniť heslo čo najskôr. Žiadna banka či iná finančná inštitúcia nebude žiadať zmenu hesla takýmto spôsobom, aj keď treba počítať s možnosťou, že banka môže rozoslať upozornenia v prípade bezpečnostného problému. K takýmto situáciám však dochádza skutočne len výnimočne.

      Text v podvodnom emaile môže byť v rôznych jazykoch, ak je v angličtine a viete, že nejde o zahraničnú stránku, ktorej služby využívate, tak je takmer úplne isté, že ide o podvrh. Ak je v slovenčine, prípadne v češtine, môžete si všimnúť, že text je v "lámanej" forme, teda nemusí byť gramaticky správny, môže mať nezvyklý slovosled a pod., text pripadá ako keby bol preložený cez translátor.

      Veľmi dôležité je všímať si, na akú adresu odkazuje tlačidlo, ktoré vás vyzýva na vykonanie akcie, ako na obrázku vyššie kliknite tu. Ak myšou nabehnete na tlačidlo, tak obyčajne dole vľavo uvidíte, kam odkaz mieri – v tomto prípade vidíme, že odkazuje na doménu cutt[.]ly, ktorá slúži na skracovanie odkazov a ktovie kam ten odkaz smeruje. Banky nepoužívajú skracovače odkazov, tak toto je ďalší so znakov, ktorý upozorňuje na to, že email je podvrhom.

       

      Podvodný email imitujúci Slovenskú poštu

      Minulý rok sa značne rozšírili podvodné emaily, ktoré vyzerali, ako keby boli odoslané Slovenskou poštou, príklad takého emailu je nižšie na obrázku

       

      36-2-slovenska-posta.png

       

      Ako v príklade podvodného emailu, ktorý sa vydával za banku, aj v tomto prípade môžete vidieť niekoľko znakov, ktoré nás upozorňujú, že ide o podvod. Všimnite si zvláštnu adresu odosielateľa, ktorá nijako nesúvisí so Slovenskou poštou.

      Hoci text môže vyzerať dôveryhodne, viete, že o podvod ide najmä vtedy, ak zo Slovenskej pošty neočakávate zásielku. Navyše, ak myšou nabehnete na tlačidlo Potvrďte tu, tak dole vľavo môžete vidieť odkaz na neznámu lokalitu cutt[.]ly podobne ako v predchádzajúcom prípade. V žiadnom prípade nikam neklikajte, email označte za spam a zmažte.

       

      Podvodný email imitujúci PayPal

      Tento príklad podvodného emailu je trochu viac sofistikovaný. Tvári sa, že bol odoslaný službou PayPal z adresy jedného nášho mobilného operátora.

       

      36-3-o2-paypal.png

       

      Tak ako v príklade podvodného emailu z banky, aj v tomto prípade text emailu oznamuje, že nastal „bezpečnostný problém“ s platbou, a snaží sa ešte uistiť, že ak máte niečo spoločné s touto platbou, tak nemusíte nič robiť, ale ak o žiadnej platbe nič neviete, tak kliknutím na tlačidlo ju môžete zrušiť. Je veľmi vysoká pravdepodobnosť, že skôr budete patriť do skupiny, ktorá s danou platbou nemá nič spoločné a teda by ste mali kliknúť na tlačidlo Zrušiť túto platbu. Nabehnutím myšou na odkaz môžete vidieť, že odkaz mieri na skracovaciu službu bit[.]do a s PayPal nemá nič spoločné, takže nikam neklikajte.

      V čom je tento email nebezpečnejší ako predchádzajúce dva podvodné emaily? V tom, že útočníkovi sa podarilo skryť za adresu nášho mobilného operátora, ktorú náš mobilný operátor skutočne používa. V tomto prípade vie pomôcť pohľad do zdrojového kódu emailu, kde môžete vidieť pôvodnú adresu, z ktorej to bolo reálne odoslané, ak však nič také nenájdete, je pravdepodobné, že u odosielateľa bol bližšie nešpecifikovaný bezpečnostný problém, v takomto prípade nie je zlé odosielateľa upozorniť, že z jeho adresy sú odosielané podvodné emaily.

       

      Podvodný email imitujúci potrebu zmeny hesla do emailovej schránky

      S podobnými emailami sa môžete stretávať často. Podvodný email vás upozorňuje, že vaše heslo čoskoro exspiruje a treba ho nastaviť znovu.

       

      36-4-password-reset.png

       

      Teoreticky je možné, že dostanete podobný email, ak využívate služby na internete, ktoré vyžadujú zmenu hesla aspoň raz za rok, dokonca aj niektoré banky môžu posielať podobné emaily, ale každý takýto email musí spĺňať minimálne podmienky, aby bol odoslaný z adresy banky a odkazy, či tlačidlá smerovali na skutočné stránky banky.

      V obrázku uvedenom vyššie však je možné vidieť, že ide o podvod, ktorý sa snaží ukradnúť heslo do schránky na našich serveroch. Doslova ide o to, že ak chceme naďalej použivať pôvodné heslo, musíme kliknúť na tlačidlo, ktoré nás presmeruje na neznámu stránku (ako vidieť nižšie) a tam zadať prihlasovacie údaje do schránky, čím sa platnosť pôvodného hesla údajne predĺži. V tomto konkrétnom prípade je to nezmysel, žiadna služba nevyžaduje potvrdenie pôvodného hesla, takže takéto emaily môžete označiť za spam a vymazať. Navyše, ako odosielateľa vidíte neznámy server, ktorý so servermi Exo Hosting nemá nič spoločné.

       

      Podvodný email imitujúci potrebu vyprázdnenia plnej emailovej schránky

      Nižšie je príklad podvodného emailu, ktorý už na prvý pohľad vyzerá, že nebude v poriadku.

      36-5-email-quota.png

       

      Email bol odoslaný hromadne na neznáme adresy, je napísaný veľmi lámanou slovenčinou a odkaz sa ani nesnaží skryť, takže jasne vidieť kam odkazuje. Ak vám príde takýto email, ktorý už na prvý pohľad vyzerá byť nedôveryhodný, môžete ho rovno označiť za spam a vymazať.

       

      Ako na phishing?

      S podvodnými správami sa stretol a aj stretne asi každý. Dôležité je, aby ste svoj počítač / operačný systém udržiavali aktuálny a tak isto používali najnovšie verzie antivírusových programov, webových prehliadačov a emailových klientov. Práve nedostatočne zabezpečené systémy sa môžu stať terčom pre vírusy, trójske kone, či červy, čím sa podieľajú na šírení nevyžiadaných správ.

      Ak vám príde email, o ktorého pravosti pochybujete, vždy si všímajte, z akej adresy vám bol odoslaný a ak sú v emaile odkazy, všímajte si kam vedú na aké lokality, či kam odkazujú tlačidlá v nich uvedené.

      Takéto emaily označte za spam a vymažte, váš emailový klient sa postupne naučí filtrovať takéto správy a budete ich dostávať menej.

      Ak sa už stalo, že ste klikli na podozrivý odkaz, ešte sa nemusí nič diať, všímajte si na akú stránku ste sa preklikli, ak ide o neznámu webovú lokalitu, ktorá v poli adresy vám nie je známa, tak tam nezadávajte žiadne údaje a zo stránky ihneď odíďte.

      Ak už sa stalo, že ste sa nechali oklamať a napr. na podvodnej stránke ste zadali svoje prihlasovacie údaje do internetbankingu, tak okamžite telefonicky kontaktujte svoju banku.

      Na internete si môžete nájsť niekoľko testov, pomocou ktorých si môžete overiť, aké máte schopnosti rozlišovať pravé správy od podvodných, jeden z takýchto testov nájdete na tejto stránke. Musíte správne rozlíšiť 15 emailov, niektoré môžu byť v poriadku, iné sú podvodné.

      Ak by ste sa s podvodnými emailami stretávali častejšie, môžete nám poslať ich zdrojové kódy na našu emailovú adresu support@exohosting.sk pre bližšiu analýzu.

       

       

    2. News and information

      • 1
        entry
      • 0
        comments
      • 23
        views

      Recent Entries

      Roman
      Latest Entry

      By Roman,

      Vážení zákazníci, v septembri 2023 sa zameriavame na aktualizáciu SQL databáz (MySQL, MariaDB a PostgreSQL).

      10. septembra sme aktualizovali databázy MariaDB verzie 10.5 a 10.6 na 10.11, vďaka čomu databázy MariaDB budú mať plnú podporu až do roku 2028 (kedy už bude ďalšias plne podporovaná verzia).

      O ostatných aktualizáciách vás budeme informovať v tomto článku.

×
×
  • Create New...