Súbory cookie sú nevyhnutné pre plynulý chod našej webstránky a poskytovanie našich služieb. Zároveň používame cookies na zacielenie reklamy a aby ste čo najlepšie vedeli využívať našu internetovú stránku. Vaše osobné údaje budú spracované a informácie z vášho zariadenia (súbory cookie, jedinečné identifikátory a ďalšie údaje zariadenia) môžu byť uchovávané, používané a zdieľané s dodávateľmi tretích strán, prípadne používané konkrétne týmto webom alebo aplikáciou. Niektorí dodávatelia môžu spracúvať vaše osobné údaje na základe oprávneného záujmu, proti ktorému môžete vzniesť námietku. Svoj súhlas môžete kedykoľvek odvolať. Ďalšie informácie a možnosti nastavenia vašich preferencií nájdete v rámci našich Podmienok ochrany súkromia. Súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov?
nevyhnutné cookies - cookies potrebné pre plynulý chod stránky a poskytovanie našich služieb
voliteľné cookies - cookies zabezpečujúce personalizáciu reklám a zber analytických a štatistických dát návštevnosti pre zlepšenie našich služieb
EXO HOSTING
Jump to content
  • Vytvorenie multijazyčnej stránky v Exowebe


    Guest Anonymous
    • Ako si vytvoriť multijazyčnú stránku v Exowebe.

    V redakčnom systéme Exoweb je možné vytvoriť si verzie stránok v iných jazykoch, táto funkcia je dostupná pre balíky Biznis Web a Max Web. 1WEB a Trial Web túto možnosť nemajú.

    Balík Biznis Web má k dispozícii dve jazykové mutácie (vrátane predvoleného jazyka), ak si ich želáte mať tri, musíte prejsť na balík Max Web.

     

    Čo je dobré najprv vedieť

     

    Predtým, než si vytvoríte v Exowebe ďalší jazyk, odporúčame, aby ste si v Control Paneli nastavili taký jazyk, ktorý chcete používať ako predvolený pre návštevníkov stránok. Na obrázku nižšie vidieť, že Jazyk stránky je slovenčina, toto je predvolený jazyk pre Exoweb. Priamo v Editore si budete môcť vytvoriť ďalší jazyk (v Biznis Web) alebo ďalšie dva jazyky (v Max Web).

     

    Tip:

    Pre Editor môžete mať nastavený iný jazyk, ako predvolený pre návštevníkov, ale aby ste sa vyhli tomu, aby ste v Editore mali mix rôznych jazykov, odporúčame pre Editor používať rovnaký jazyk ako predvolený pre zákazníkov.

     

     

    cp-exoweb-prihlasenie.png

     

    Majte na pamäti, že jazykové mutácie je možné vytvoriť len pre samotné stránky. Konkrétne Blog a Obchod, takúto možnosť zatiaľ nemajú, takže bez ohľadu na to, koľko jazykov budete mať, položky a texty v Blogu a Obchode budú v predvolenom jazyku (či to bude slovenčina alebo iný jazyk, je na vás).

     

    Ako si vytvoriť ďalší jazyk

     

    Prihláste sa do Editora a hore v menu vpravo kliknite na Úvod (ak tak máte pomenovanú východziu stránku v Exowebe).

     

    exoweb-hlavne-menu.png

     

    Otvorí sa okno s hlavnou ponukou aplikácií, kliknite hore napravo na bielu ikonu, ktorá pripomína ázijské znaky:

     

    exoweb-hlavna-ponuka.png

     

    Po kliknutí na ikonu sa otvorí okno na nastavenie predvoleného jazyka. Ponúkne sa ten, ktorý ste si nastavili v Control Paneli, tu si však môžete nastaviť taký jazyk, ktorý sa má zobrazovať pri prvom navštívení stránky návštevníkmi.

     

    Upozornenie:

    Predvolený jazyk pre návštevníkov si vyberte starostlivo. Neskôr sa nebude dať zmeniť, možné to bude až po obnovení stránky do východzieho stavu.

     

    Ak máte predvolený jazyk nastavený resp. vybraný, kliknite na Ďalší:

     

    exoweb-vyber-predvoleny-jazyk-multi.png

     

    Na ďalšej strane máte možnosť si vybrať druhý jazyk, na ktorý si budú môcť vaši zákazníci prepnúť prostredie stránky:

     

    exoweb-vyber-druhy-jazyk-multi.png

     

    Exoweb má v ponuke bohatú zásobu rôznych jazykov, takže medze sa prakticky nekladú. V príklade si vyberieme angličtinu:

     

    exoweb-vyber-druhy-jazyk-multi-eng.png

     

    Po výbere angličtiny kliknite na Ďalší a na nasledujúcej karte budete mať možnosť si vybrať, či chcete preložiť názvy všetkých stránok alebo zatiaľ len tých, ktoré si vyberiete (budete mať možnosť ich tu označiť, ako v našom príklade):

     

    exoweb-vyber-druhy-jazyk-multi-eng-preklad.png

     

    Na ďalšej karte sa zobrazia tie položky, ktorých názvy si chcete preložiť do angličtiny. Aké konkrétne slovo v angličtine si zvolíte k slovenskému originálu, je čisto na vás. Majte na pamäti, že ak ste si na predchádzajúcej strane zvolili všetky stránky alebo označili na preklad veľa iných, tak tento zoznam môže byť výrazne dlhší ako tento náš s dvoma stránkami.

     

    exoweb-vyber-druhy-jazyk-multi-eng-prekladanie.png

     

    Keď už nebude čo prekladať, tak na konci dostanete o tom informáciu. Kliknite na Hotovo.

     

    exoweb-vyber-druhy-jazyk-multi-eng-hotovo.png

     

    Teraz v hlavnej ponuke namiesto ikony s ázijskými znakmi uvidíte ikonu predvoleného jazyka (slovenčiny).

     

    exoweb-hlavna-ponuka-jazyky.png

     

    Kliknutím na ikonu sa zobrazia možnosti. Môžete si vybrať medzi jazykmi, v ktorom chcete vytvárať ďalšie stránky (resp. v angličtine si dopĺňať obsah do skopírovaných stránok), môžete si tu pridať ďalší jazyk alebo spravovať samotné jazyky (vysvetlené nižšie).

     

    exoweb-hlavna-ponuka-jazyky-spravovanie.png

     

    Keď kliknete na Spravovať jazyky, tu máte možnosť si pridané jazyky vymazať (neplatí pre predvolený) a pridať znovu ďalšie iné jazyky alebo pridaný jazyk vypnúť (nebude sa zobrazovať na verejných stránkach). Po každom zapnutí či vypnutí daného jazyka je nutné stránku zakaždým znovu zverejniť.

     

    exoweb-hlavna-ponuka-spravovanie-jazykov.png

     

    Na verejnej časti uvidíte možnosť si stránky prepínať medzi jazykmi (kde presne táto možnosť bude viditeľná, záleží od použitej šablóny). Keď pridané jazyky v Editore vypnete, lišta s jazykmi zmizne úplne.

     

    exoweb-verejna-ponuka-jazykov.png

     

    V samotnom Editore vždy budete vidieť hore v menu, ktorú jazykovú mutáciu máte práve aktívnu

     

    exoweb-hlavne-menu-jazyky.png

     

    Takže kliknite na SK / Úvod, následne na ikonu so slovenskou vlajkou, tam sa kliknete na Angličtinu a následne sa Editor prepne na anglický preklad (môže to trvať niekoľko sekúnd).

     

    exoweb-hlavne-menu-jazyky-eng.png

     

    Následne si stránky môžete vytvárať pre anglický preklad. Tie, ktoré ste mali vytvorené už pred pridaním angličtiny, si zo slovenčiny preložte.


    Link to Control Panel: https://setup.dnsserver.eu/

    See also this article

     


    User Feedback

    Recommended Comments

    There are no comments to display.


  • Blogs

    1. Roman
      Latest Entry

      By Roman,

      Surfovanie internetom a čítanie emailov, môže priniesť úskalia, ktoré môžu ohroziť vašu bezpečnosť alebo dokonca pripraviť bankový účet o úspory. Tento trend, ktorý sa internetom šíri už roky, sa označuje ako phishing. Ide o neologizmus, ktorý pochádza z angličtiny a vychádza zo slova fishing, čo znamená rybolov. A keď v rybolove chytáte ryby na návnadu, tak podobným spôsobom funguje aj phishing – účelom tejto zákernej taktiky je „uloviť“ dôverčivého návštevníka a získať od neho niečo, čo sa dá zneužiť, najčastejšie prihlasovacie údaje do bankového účtu.

      Ako dochádza k phishingu? Tak, že podvodníci rozosielajú podvodné emaily, ktorými návštevníkov nasmerujú na podvodné stránky, ktoré sa tvária ako dôveryhodné a bežne obsahujú formuláre na zadanie prihlasovacích údajov.

      Taktika pri phishingu prebieha takto: útočník vytvorí email, ktorý vzhľadom pripomína oficiálny email napr. od banky alebo pošty, či kuriérskej služby. Obeťou phishingu sa často stávajú banky, útočníci v ich mene rozosielajú emailové správy, napr. taký email môže upozorňovať na potrebu aktualizácie hesla do internetbankingu, na čo si treba dávať pozor, žiadna banka aktualizáciu hesla žiadať nebude. Ak v takomto emaile kliknete na odkaz, budete najskôr presmerovaní na falošnú stránku, ktorá imituje stránku banky a ak na takejto podvodnej stránke zadáte svoje prihlasovacie údaje, v skutočnosti ich odošlete útočníkovi, ktorý ich môže zneužiť na prihlásenie do vášho skutočného internetbankingu.

      V článku si predstavíme niekoľko príkladov podvodných emailov.

       

      Podvodný email imitujúci banku

      Nižšie je príklad podvodného emailu, ktorý sa tvári ako od banky, pod obrázkom si popíšeme dôvody, prečo email nie je od banky ale od podvodníka.

       

      36-1-m-bank.png

       

      Vždy ako prvé majte na pamäti, že žiadna banka vám nebude posielať emaily, aby ste si znovu aktivovali účet alebo spravili nejaké nastavenia vo vašom bankovom účte. Ak vám príde email, pri ktorom nie ste si istí, či nie je len podvrhom, tak si všimnite, kto je odosielateľ, resp. z akej emailovej adresy bol email odoslaný. Ak za zavináčom vidíte hocičo iné, len nie webovú adresu banky, ide o podvod. Pozor, za zavináčom môže byť webová adresa, ktorá sa snaží sfalšovať skutočný názov domény. Napr. v prípade banky SLSP môže ísť o doménu spls[.]sk, teda, že sú prehodené písmená, v prípade M-BANK môže ísť napr. o doménu nbank[.]sk, že je zamenené písmeno m za n a podobne.

      Ďalším príkladom podvodného emailu je text, ktorý na vás nalieha, aby ste učinili nejakú akciu a čo najskôr. Takýto email sa snaží vo vás nabudiť pocit ohrozenia, z textu sa dozviete, že váš účet je údajne ohrozený a je potrebné zmeniť heslo čo najskôr. Žiadna banka či iná finančná inštitúcia nebude žiadať zmenu hesla takýmto spôsobom, aj keď treba počítať s možnosťou, že banka môže rozoslať upozornenia v prípade bezpečnostného problému. K takýmto situáciám však dochádza skutočne len výnimočne.

      Text v podvodnom emaile môže byť v rôznych jazykoch, ak je v angličtine a viete, že nejde o zahraničnú stránku, ktorej služby využívate, tak je takmer úplne isté, že ide o podvrh. Ak je v slovenčine, prípadne v češtine, môžete si všimnúť, že text je v "lámanej" forme, teda nemusí byť gramaticky správny, môže mať nezvyklý slovosled a pod., text pripadá ako keby bol preložený cez translátor.

      Veľmi dôležité je všímať si, na akú adresu odkazuje tlačidlo, ktoré vás vyzýva na vykonanie akcie, ako na obrázku vyššie kliknite tu. Ak myšou nabehnete na tlačidlo, tak obyčajne dole vľavo uvidíte, kam odkaz mieri – v tomto prípade vidíme, že odkazuje na doménu cutt[.]ly, ktorá slúži na skracovanie odkazov a ktovie kam ten odkaz smeruje. Banky nepoužívajú skracovače odkazov, tak toto je ďalší so znakov, ktorý upozorňuje na to, že email je podvrhom.

       

      Podvodný email imitujúci Slovenskú poštu

      Minulý rok sa značne rozšírili podvodné emaily, ktoré vyzerali, ako keby boli odoslané Slovenskou poštou, príklad takého emailu je nižšie na obrázku

       

      36-2-slovenska-posta.png

       

      Ako v príklade podvodného emailu, ktorý sa vydával za banku, aj v tomto prípade môžete vidieť niekoľko znakov, ktoré nás upozorňujú, že ide o podvod. Všimnite si zvláštnu adresu odosielateľa, ktorá nijako nesúvisí so Slovenskou poštou.

      Hoci text môže vyzerať dôveryhodne, viete, že o podvod ide najmä vtedy, ak zo Slovenskej pošty neočakávate zásielku. Navyše, ak myšou nabehnete na tlačidlo Potvrďte tu, tak dole vľavo môžete vidieť odkaz na neznámu lokalitu cutt[.]ly podobne ako v predchádzajúcom prípade. V žiadnom prípade nikam neklikajte, email označte za spam a zmažte.

       

      Podvodný email imitujúci PayPal

      Tento príklad podvodného emailu je trochu viac sofistikovaný. Tvári sa, že bol odoslaný službou PayPal z adresy jedného nášho mobilného operátora.

       

      36-3-o2-paypal.png

       

      Tak ako v príklade podvodného emailu z banky, aj v tomto prípade text emailu oznamuje, že nastal „bezpečnostný problém“ s platbou, a snaží sa ešte uistiť, že ak máte niečo spoločné s touto platbou, tak nemusíte nič robiť, ale ak o žiadnej platbe nič neviete, tak kliknutím na tlačidlo ju môžete zrušiť. Je veľmi vysoká pravdepodobnosť, že skôr budete patriť do skupiny, ktorá s danou platbou nemá nič spoločné a teda by ste mali kliknúť na tlačidlo Zrušiť túto platbu. Nabehnutím myšou na odkaz môžete vidieť, že odkaz mieri na skracovaciu službu bit[.]do a s PayPal nemá nič spoločné, takže nikam neklikajte.

      V čom je tento email nebezpečnejší ako predchádzajúce dva podvodné emaily? V tom, že útočníkovi sa podarilo skryť za adresu nášho mobilného operátora, ktorú náš mobilný operátor skutočne používa. V tomto prípade vie pomôcť pohľad do zdrojového kódu emailu, kde môžete vidieť pôvodnú adresu, z ktorej to bolo reálne odoslané, ak však nič také nenájdete, je pravdepodobné, že u odosielateľa bol bližšie nešpecifikovaný bezpečnostný problém, v takomto prípade nie je zlé odosielateľa upozorniť, že z jeho adresy sú odosielané podvodné emaily.

       

      Podvodný email imitujúci potrebu zmeny hesla do emailovej schránky

      S podobnými emailami sa môžete stretávať často. Podvodný email vás upozorňuje, že vaše heslo čoskoro exspiruje a treba ho nastaviť znovu.

       

      36-4-password-reset.png

       

      Teoreticky je možné, že dostanete podobný email, ak využívate služby na internete, ktoré vyžadujú zmenu hesla aspoň raz za rok, dokonca aj niektoré banky môžu posielať podobné emaily, ale každý takýto email musí spĺňať minimálne podmienky, aby bol odoslaný z adresy banky a odkazy, či tlačidlá smerovali na skutočné stránky banky.

      V obrázku uvedenom vyššie však je možné vidieť, že ide o podvod, ktorý sa snaží ukradnúť heslo do schránky na našich serveroch. Doslova ide o to, že ak chceme naďalej použivať pôvodné heslo, musíme kliknúť na tlačidlo, ktoré nás presmeruje na neznámu stránku (ako vidieť nižšie) a tam zadať prihlasovacie údaje do schránky, čím sa platnosť pôvodného hesla údajne predĺži. V tomto konkrétnom prípade je to nezmysel, žiadna služba nevyžaduje potvrdenie pôvodného hesla, takže takéto emaily môžete označiť za spam a vymazať. Navyše, ako odosielateľa vidíte neznámy server, ktorý so servermi Exo Hosting nemá nič spoločné.

       

      Podvodný email imitujúci potrebu vyprázdnenia plnej emailovej schránky

      Nižšie je príklad podvodného emailu, ktorý už na prvý pohľad vyzerá, že nebude v poriadku.

      36-5-email-quota.png

       

      Email bol odoslaný hromadne na neznáme adresy, je napísaný veľmi lámanou slovenčinou a odkaz sa ani nesnaží skryť, takže jasne vidieť kam odkazuje. Ak vám príde takýto email, ktorý už na prvý pohľad vyzerá byť nedôveryhodný, môžete ho rovno označiť za spam a vymazať.

       

      Ako na phishing?

      S podvodnými správami sa stretol a aj stretne asi každý. Dôležité je, aby ste svoj počítač / operačný systém udržiavali aktuálny a tak isto používali najnovšie verzie antivírusových programov, webových prehliadačov a emailových klientov. Práve nedostatočne zabezpečené systémy sa môžu stať terčom pre vírusy, trójske kone, či červy, čím sa podieľajú na šírení nevyžiadaných správ.

      Ak vám príde email, o ktorého pravosti pochybujete, vždy si všímajte, z akej adresy vám bol odoslaný a ak sú v emaile odkazy, všímajte si kam vedú na aké lokality, či kam odkazujú tlačidlá v nich uvedené.

      Takéto emaily označte za spam a vymažte, váš emailový klient sa postupne naučí filtrovať takéto správy a budete ich dostávať menej.

      Ak sa už stalo, že ste klikli na podozrivý odkaz, ešte sa nemusí nič diať, všímajte si na akú stránku ste sa preklikli, ak ide o neznámu webovú lokalitu, ktorá v poli adresy vám nie je známa, tak tam nezadávajte žiadne údaje a zo stránky ihneď odíďte.

      Ak už sa stalo, že ste sa nechali oklamať a napr. na podvodnej stránke ste zadali svoje prihlasovacie údaje do internetbankingu, tak okamžite telefonicky kontaktujte svoju banku.

      Na internete si môžete nájsť niekoľko testov, pomocou ktorých si môžete overiť, aké máte schopnosti rozlišovať pravé správy od podvodných, jeden z takýchto testov nájdete na tejto stránke. Musíte správne rozlíšiť 15 emailov, niektoré môžu byť v poriadku, iné sú podvodné.

      Ak by ste sa s podvodnými emailami stretávali častejšie, môžete nám poslať ich zdrojové kódy na našu emailovú adresu support@exohosting.sk pre bližšiu analýzu.

       

       

    2. News and information

      • 1
        entry
      • 0
        comments
      • 30
        views

      Recent Entries

      Roman
      Latest Entry

      By Roman,

      Vážení zákazníci, v septembri 2023 sa zameriavame na aktualizáciu SQL databáz (MySQL, MariaDB a PostgreSQL).

      10. septembra sme aktualizovali databázy MariaDB verzie 10.5 a 10.6 na 10.11, vďaka čomu databázy MariaDB budú mať plnú podporu až do roku 2028 (kedy už bude ďalšias plne podporovaná verzia).

      O ostatných aktualizáciách vás budeme informovať v tomto článku.

×
×
  • Create New...