Súbory cookie sú nevyhnutné pre plynulý chod našej webstránky a poskytovanie našich služieb. Zároveň používame cookies na zacielenie reklamy a aby ste čo najlepšie vedeli využívať našu internetovú stránku. Vaše osobné údaje budú spracované a informácie z vášho zariadenia (súbory cookie, jedinečné identifikátory a ďalšie údaje zariadenia) môžu byť uchovávané, používané a zdieľané s dodávateľmi tretích strán, prípadne používané konkrétne týmto webom alebo aplikáciou. Niektorí dodávatelia môžu spracúvať vaše osobné údaje na základe oprávneného záujmu, proti ktorému môžete vzniesť námietku. Svoj súhlas môžete kedykoľvek odvolať. Ďalšie informácie a možnosti nastavenia vašich preferencií nájdete v rámci našich Podmienok ochrany súkromia. Súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov?
nevyhnutné cookies - cookies potrebné pre plynulý chod stránky a poskytovanie našich služieb
voliteľné cookies - cookies zabezpečujúce personalizáciu reklám a zber analytických a štatistických dát návštevnosti pre zlepšenie našich služieb
EXO HOSTING
Skočiť na obsah
Predvianočná akcia na EXOWEB 2025 ×
  • Ako si nastaviť DMARC záznam pre svoju doménu


    K čomu slúži DMARC záznam?

     

    Upozornenie:

    Od 1. februára 2024 je tento záznam povinný pre všetky domény, ktoré hromadne odosielajú emaily na servery Google alebo Yahoo. Návod bol upravený pre potreby nášho generátora DMARC záznamu.

     

     

    DMARC (Domain-based Message Authentication, Reporting and Conformance) záznam kombinuje technológie SPF a DKIM, čiže vychádza z adresy odosielateľa uvedeného v hlavičke emailu a snaží sa overiť, či bol email skutočne odoslaný z uvedenej domény (SPF) a taktiež kontroluje "digitálny podpis" emailu (DKIM).

    Z tohto vyplýva, že ak už máte v DNS záznamoch pridaný SPF a DKIM záznam (technicky - nie je podstatné či máte len SPF alebo DKIM v DNS záznamoch, ideálne je mať oba záznamy, ale DMARC bude pracovať, aj keď máte len SPF alebo DKIM), je možné si následne DNS záznamy doplniť o DMARC záznam. Vďaka analýze reportov (ak si ich necháte zasielať), si môžete preveriť, či odosielate emaily, ktoré spĺňajú podmienky, ktoré im majú zaručiť doručiteľnosť na iné servery a či niekto neposiela emaily v mene vašej domény.

     

    Upozornenie:

    Použiť môžete len jeden DMARC záznam. Ak ich budete mať viac alebo žiadny, jeho overovanie neprebehne.

     

     

    Parametre / Flagy v DMARC hodnote záznamu

     

    DMARC záznam môže v DNS záznamoch vyzerať napríklad takto:

     

    _dmarc.domena.tld TXT 3600s "v=DMARC1; p=none; pct=100; rua=mailto:support@exohosting.sk; ruf=mailto:support@exohosting.sk; sp=none; adkim=r; aspf=r; rf=afrf; ri=86400; fo=0"

     

    Upozornenie:

    V príklade uvedenom vyššie je emailová adresa support@exohosting.sk použitá len na ukážku, do DMARC záznamu si vložte svoju emailovú adresu. Môžete si vytvoriť špeciálnu adresu len na prijímanie DMARC reportov, aby sme ich mali oddelené od bežnej pošty.

     

    V nasledujúcej časti článku si popíšeme jednotlivé časti DMARC záznamu, ako aj možnosti jeho vytvorenia. Ako sa takýto záznam generuje, si môžete vyskúšať v našom generátore DMARC záznamu.

    Väčšina parametrov je voliteľných a fungujú nasledovne:

     

    Parameter / Flag Popis
    v verzia protokolu, v tejto chvíli sa používa len DMARC1 - tu nie je dôvod nič meniť. Aktuálne vždy musí byť v=DMARC1 - v opačnom prípade servery prijímateľov záznam ignorujú.
    p

    zvolená politika DMARC určuje ako bude zaobchádzané s emailami, ktoré neprejdú kontrolou:

    • none - žiadna politika, DMARC funguje len pre účely reportov a príjemca na výsledok neberie ohľad - odporúčame začiatočníkom alebo keď si len potrebujete otestovať funkčnosť DMARC záznamu. Hoci v tomto prípade nie je žiadne riziko odmietnutia legitímnych e-mailov, doména nie je chránená pred spoofingom.
    • quarantine - príjemca na výsledok kontroly berie ohľad a email je zvyčajne označený ako SPAM, odporúčame nastaviť, až keď nebudete dostávať reporty o zlyhaniach. Toto nastavenie je vhodné, keď chcete mať aktívnu ochranu, ale nechcete hneď blokovať všetky emaily. Doména je chránená pred spoofingom a zároveň umožňuje kontrolu legitímnych správ, ale správy môžu skončiť v spame, ak SPF a DKIM záznamy nie sú správne nastavené.
    • reject - príjemca email, ktorý neprešiel kontrolou odmietne a nedoručí, odporúčame nastaviť, až keď nebudete dostávať reporty o zlyhaniach. Ak zlyhá DMARC kontrola, emaily budú odmietnuté a nebudú doručené. Ide o najprísnejšiu politiku, ktorú odporúčame nastaviť až vtedy, ak všetky legitímne servery sú správne nakonfigurované. Táto politika poskytuje plnú ochranu domény pred spoofingom a phishingom, ale ak niektorý legitímny server nemá nastavené správne SPF alebo DKIM záznamy, jeho správy sa odmietnu.
    pct

    percento správ, ktoré budú podliehať kontrole (napr. 100 je pre 100%)

    rua

    RUA (Agregované reporty) predstavuje emailovú adresu pre zasielanie reportov. RUA označuje URI emailového servera, ktorý si určíte na prijímanie súhrnných prehľadov DMARC. Vhodné, ak potrebujete dostávať spätnú väzbu zo serverov prijímateľov. Prehľad obsahuje len všeobecné informácie o emailoch. V prípade, ak použijete parameter rua, odporúčame zadať emailovú adresu, ktorá je plne funkčná a má dostatok voľného miesta.

    Odporúčame používať emailovú adresu z tej istej domény, pre ktorú je DMARC záznam nastavený. Takéto nastavenie funguje bez ďalších krokov. Ak chcete prijímať DMARC reporty na inú doménu, je potrebné ju najprv autorizovať pomocou DMARC delegácie (tento krok nie je úplne nevyhnutný, závisí od poskytovateľa webhostingových služieb).

    Napr. ak máte doménu testdmarc.tld a chcete prijímať DMARC reporty z tejto domény na svoju doménu, napr. admindmarc.tld, do DNS záznamov domény admindmarc.tld vložte tento záznam:

    testdmarc.tld._report._dmarc.admindmarc.tld.  IN TXT  "v=DMARC1"

    Vysvetlenie:

    • Názov záznamu: testdmarc.tld._report._dmarc
    • Typ záznamu: TXT 
    • Hodnota záznamu: v=DMARC1

    Záznam uložte a potom nastavte DMARC záznam na doméne, kde to potrebujete mať nastavené.

    Neodporúčame pre reporty zadávať emailové adresy Gmail alebo Outlook,tieto reporty budú pravdepodobne odmietnuté, keďže nemáte ako v DNS záznamoch možnosť delegovať svoje domény.

    ruf

    RUF (Forenzné reporty) predstavuje emailovú adresu pre zasielanie forenzných reportov (reporty zvlášť ku každému emailu, kde zlyhá DMARC kontrola). RUF informuje správcov domény o emailoch, ktoré neprešli kontrolami overenia SPF, DKIM a DMARC. V prehľade RUF môžete nájsť citlivé podrobnosti o emailovej správe, vrátane hlavičky, predmetu, adries URL a príloh. V prípade, ak použijete parameter ruf, odporúčame zadať emailovú adresu, ktorá je plne funkčná a má dostatok voľného miesta. Nemusí to byť podporované všetkými poskytovateľmi (môže byť problém s ochranou súkromia).

    V prípade prijímania ruf záznamov na iné emailové adresy, odporúčame vykonať delegáciu domény rovnako ako v prípade rua (príklad vyššie)

    sp zvolená politika pre subdomény (nieco.vasadomena.tld), hodnoty rovnaké ako pre parameter p. Ak nemáte žiadne špecifické požiadavky, nastavte na rovnakú hodnotu ako v prípade parametru p.
    adkim

    mód kontroly pre DKIM určuje, ako presne musí doména DKIM podpisu zodpovedať doméne v Header From: v emaile

    • r (relaxed) - menej reštriktívne, DMARC považuje DKIM podpis za zosúladený, ak hlavná doména (organizational domain) DKIM podpisu sa zhoduje s hlavnou doménou Header From:, podporuje subdomény, napr. mail.exohosting.sk sa považuje za zhodný s exohosting.sk.
      • poskytuje flexibilitu a menej problémov s legitímnymi DKIM podpismi, ale mierne znižuje ochranu pred spoofingom.
    • s (strict) - prísne nastavenie, DMARC považuje DKIM podpis za zosúladený iba ak presná doména DKIM podpisu sa zhoduje s Header From:, bez ohľadu na subdomény.
      • poskytuje maximálnu ochranu pred spoofingom, ale môže spôsobiť odmietnutie legitímnych správ, ktoré používajú subdomény alebo služby tretích strán
    aspf

    mód kontroly pre SPF, ktorý určuje, ako DMARC vyhodnotí zosúladenie SPF s doménou v Header From: v emaile:

    • r (relaxed) - menej reštriktívne, DMARC považuje SPF za zosúladené, ak hlavná doména (organizational domain) Mail From: sa zhoduje s hlavnou doménou Header From:. Podporuje subdomény (napr. mail.exohosting.sk = exohosting.sk).
    • s (strict) - striktné nastavenie, DMARC považuje SPF za zosúladené iba ak doména Mail From: sa presne zhoduje s Header From:, vrátane subdomén.
    rf formát pre reporty k emailom, v tejto chvíli môže mať hodnotu len afrf (Authentication Failure Reporting Format) a nie je tu nič, čo by sa dalo inak nastaviť.
    ri interval pre zasielanie agregovaných reportov o emailoch, ktoré neprešli kontrolou DMARC, zadáva sa v sekundách, nastavte si podľa potreby (86400 = raz denne)
    fo

    mód zasielania forenzných reportov (viaže sa na parameter ruf, na rua nemá žiadny vplyv), vyberte si možnosť, ktorú potrebujete preverovať:

    • 0 - report je odoslaný, keď email neprejde DMARC kontrolou (kontroly SPF a DKIM zlyhajú)
    • 1 - report je odoslaný, keď email neprejde kontrolou SPF alebo DKIM - odporúčame túto voľbu
    • d - report je odoslaný ku každému emailu, ktorý neprejde DKIM kontrolou
    • s - report je odoslaný ku každému emailu, ktorý neprejde SPF kontrolou

     

     

    Ako teda DMARC záznam funguje?

    Stručne vysvetlené: napríklad máte doménu mojadomena.tld, v DNS záznamoch máte SPF záznam, DKIM záznam, aj DMARC záznam. Odošlete email, ten dorazí na server prijímateľa, napr. na gmail. Ak server prijímateľa podporuje DMARC (čo by mal), overí najprv SPF a DKIM záznamy a výsledok overenia prepošle DMARC modulu. Ten si preskenuje DMARC záznam v DNS záznamoch domény odosielateľa, ak nič nenájde alebo nájde viac DMARC záznamov, tak s kontrolou skončí. Preto je dôležité mať vo svojich DNS len jeden DMARC záznam - ak ho nájde, porovná doménu odosielateľa s doménou overenou pomocou SPF a DKIM záznamov a ak je všetko v poriadku, kontrola je označená ako úspešná. Ak servery nebudú sedieť, tak s dátami naloží podľa politiky v DMARC zázname. Ešte je dôležité spomenúť, že ak v DMARC zázname nastavíte pri položke pct hodnotu inú ako 100, príjemca si vygeneruje náhodné číslo medzi 0 až 99 a v overovaní pokračuje len vtedy, ak vygenerované číslo je menšie ako to zadané v hodnote pct. Príjemca následne informuje doménu odosielateľa a na emailové adresy zašle reporty o zlyhaniach (položky rua a ruf v DMARC zázname).

     

     

    Vygenerovanie DMARC záznamu

     

    Z uvedených príkladov je zrejmé, že vytvorenie, či nastavenie DMARC záznamu môže byť pre bežného užívateľa nezrozumiteľné až obtiažne.

    Z dôvodu potreby zavádzania DMARC záznamu do DNS, sme túto možnosť pridali do nášho DNS systému. V Control Paneli kliknite na službu DNS záznamy a úplne dole pod zoznamom DNS záznamov kliknite na Pridať DMARC záznam:

     

    cp-dns-dmarc.png

     

    Otvorí sa formulár, tu si nastavte nejakú svoju funkčnú emailovú adresu a kliknite na Pridať:

     

    cp-dns-dmarc-nastavenia.png

     

    Nový DNS záznam sa pridá do sekcie TXT záznamov a dole uvidíte takýto podobný riadok:

     

    v=DMARC1; p=none; rua=mailto:reports@exotechnologies.sk; fo=1

     

    Ide o základný DMARC záznam, ktorý by mal postačovať pre súčasné potreby, avšak tento záznam si môžete upraviť ako každý iný DNS záznam a doplniť si tam ostatné parametre (zo zoznamu vyššie).

    Pre tento prípad, aby ste si vedeli vytvoriť relevantný DMARC záznam, odporúčame použiť nejakú službu na vygenerovanie DMARC záznamu, ktorým si potom nahradíte svoj vygenerovaný v Control Paneli.

    Môžete použiť napr. služby:

    Väčšinu nastavení stačí ponechať na východzích hodnotách, ak nemáte istotu k čomu by mohli slúžiť alebo si môžete záznam upraviť podľa toto článku.


    Odkaz na Control Panel: https://setup.dnsserver.eu/

    Pozrite aj tento článok

     

    Pozrite aj tento článok

     



  • Blogy

    1. Tento článok je skôr oznámením, čo sa tohto času začína realizovať v ohľade doménových názvov a ich kontaktov. Vo viacerých aspektoch súvisí s článkom NIS2: Nové pravidlá pre bezpečnejší digitálny svet, ktorý sme zverejnili pred necelým mesiacom.

      Organizácia ICANN, ktorá dohliada na globálnu správu doménových mien, prišla s novou požiadavkou, ktorá od 21. augusta 2025 vstúpila do platnosti a týka sa aktualizácie pravidiel Registrar Data Escrow (RDE). Tieto pravidlá určujú, aké údaje musia registrátori domén bezpečne ukladať a pravidelne odovzdávať tretej strane ako zálohu - pre prípad, ak by došlo k technickej chybe alebo ukončeniu činnosti registrátora (čo sa nás ako EXO Hostingu priamo netýka, ale aj tak je to potrebné).

       

      Čo sa mení?

      Nové pravidlá vyžadujú, aby v týchto bezpečnostných zálohách boli uvedené kompletné kontaktné údaje držiteľa domény.

      V minulosti boli niektoré domény registrované v tzv. "thin WHOIS" režime, v ktorom sa kontaktné údaje držiteľa nezaznamenávali priamo v centrálnych systémoch - najmä pri starších registráciách. Z historických dôvodov tak existujú domény, pri ktorých momentálne neexistujú úplné kontaktné informácie.

       

      Čo to znamená pre vás?

      • ak sú kontaktné údaje k vašej doméne kompletné, nie je potrebná žiadna akcia
      • ak nám pri kontrole záznamov chýbajú povinné údaje, budeme vás kontaktovať s jednoduchou výzvou na ich doplnenie
      • cieľom je zabezpečiť, že všetky domény spĺňajú aktuálne pravidlá ICANN a sú chránené v prípade mimoriadnych udalostí

       

      Spoplatnenie neúplných údajov

      V prípade, ak nám register (miesto, kde registrujeme domény) oznámi, že eviduje neúplné údaje, začína od tohto momentu plynúť 30 dňová lehota na ich doplnenie. Ak tak nenastane, register nám začne účtovať poplatky za tzv. "dočasný kontakt" (ktorý obsahuje všetky potrebné údaje a vzťahuje sa na fyzickú adresu registrátora), ktorý budeme nútení vám vyúčtovať.

       

      Prečo je to dôležité?

      Tento proces:

      • zvyšuje bezpečnosť a transparentnosť správy domén
      • chráni vlastníkov domén pred stratou kontroly
      • umožňuje rýchlu obnovu domén v prípade technických problémov

       

      Ďakujeme za spoluprácu

      Chápeme, že doplnenie údajov môže byť pre niekoho dodatočná úloha, ale robíme to preto, aby vaša doména bola v súlade s medzinárodnými štandardmi a maximálne chránená.

       

      Ak máte otázky, náš tím podpory vám rád pomôže, zároveň sme však pripravili aj zoznam často kladených otázok týkajúcich sa tejto záležitosti:

       

      Prečo sa tieto zmeny zavádzajú?

      ICANN aktualizovala pravidlá pre tzv. Data Escrow program, ktorý slúži na ochranu domén. Od augusta 2025 musí byť v bezpečnostných zálohách uvedený kompletný kontaktný profil držiteľa domény. Cieľom je zvýšiť bezpečnosť a zabezpečiť, že vlastníci domén budú môcť svoje domény obnoviť v prípade technických problémov alebo zlyhania registrátora.

       

      Čo je to Data Escrow?

      Je to bezpečnostná záloha údajov o doménach, ktorú registrátori odovzdávajú nezávislej tretej strane. Ak by registrátor prestal fungovať alebo nastal iný vážny problém, ICANN vďaka tejto zálohe dokáže zabezpečiť, že držitelia nestratia svoje domény.

       

      Čo znamená, že niektoré domény boli registrované v "thin WHOIS" režime?

      Pri "thin WHOIS" systéme sa kontaktné údaje držiteľa neukladajú centrálne v registri, ale iba u registrátora. V minulosti tak vznikli záznamy, kde kontaktné údaje chýbajú alebo sú neúplné. Nové pravidlá však vyžadujú, aby boli doplnené.

       

      Musím niečo urobiť?

      Väčšina zákazníkov nemusí robiť nič. Ak zistíme, že pri vašej doméne chýbajú údaje, budeme vás kontaktovať a požiadať o doplnenie. Z vašej strany pôjde o jednoduchý úkon, prihlásite sa do Control Panela, v sekcii Kontakty si skontrolujete a aktualizujete údaje ak to bude potrebné, tak cez Zmeny nám pošlete autorizovanú požiadavku na Aktualizáciu údajov vo WHOIS. Celý postup nájdete v návode Zmena kontaktných údajov a Zmena vlastníka domény, aktualizácia údajov vo WHOIS (oba spolu súvisia)

       

      Čo sa stane, ak údaje nedoplním?

      Bez doplnených údajov nebude možné splniť nové ICANN požiadavky.

      Je veľmi pravdepodobné, že jednotlivé registre, kde vedieme registráciu konkrétnych doménových koncoviek, si môžu účtovať poplatky za vedenie tzv. "dočasných kontaktov", ktoré nahradia vaše, pokým si ich neaktualizujete. V extrémnych prípadoch nedoplnenie kontaktných údajov mohlo viesť k obmedzeniu správy domény, pokiaľ ICANN vyhodnotí, že údaje chýbajú. Našou snahou je predísť tomu včasnou komunikáciou so zákazníkmi.

       

      Kto bude mať prístup k týmto údajom?

      • my EXO HOSTING ako registrátor domény
      • ICANN v prípade kontroly
      • autorizovaný escrow operátor (na účely zálohy)

       

      Kedy začnú tieto zmeny platiť?

      • pravidlá sú účinné od 21. 8. 2025
      • proces doplnenia údajov u existujúcich domén bude prebiehať postupne
    2. Roman
      Najnovší zápis

      Pridal Roman,

      Na prelome februára a marca 2025 sme dokončili prvú fázu zmien zálohovacieho systému na našich serveroch, ktorá zahŕňa zjednodušenie a vylepšenie vnútornej infraštruktúry na zabezpečenie spoľahlivejšej stability a dostupnosti dát.

       

      Zmena vnútornej infraštruktúry zálohovacieho servera

       

      Jedna z prvých vecí, ktoré sme úspešne dokončili (už skôr ako tento kalendárny rok), bolo z dôvodu vyššej bezpečnosti napr. v prípade živelných pohrôm, fyzické presunutie zálohovacích serverov do serverovne v Petržalke, ktorá sa nachádza zhruba 10 kilometrov od datacentra Digitalis, kde máme hlavné servery. Medzi datacentrom a zálohovacou serverovňou máme prenajatú vlastnú trasu na technológii CWDM (Coarse Wavelength Division Multiplexing), čo znamená, že po tejto trase nemôže nik iný komunikovať a je vyhradená len pre naše potreby.

      Samotná štruktúra záloh sa zmenila tak, že odteraz FTP zálohy webu a SQL databáz sú dostupné v zložkách podľa dátumu (čo sme v prípade SQL databáz zrealizovali už oveľa skôr v Control Paneli ako môžete vidieť v našom návode Automatické zálohovanie SQL databáz v Control Paneli), kedy bola záloha vykonaná. To znamená, že odteraz budete presne vidieť, z ktorého dňa daná záloha pochádza a nebude potrebné si prepočítavať, v ktorej zložke sa nachádza záloha z akého dňa.

      Ako sa prihlásiť na zálohovací server, nájdete v našom návode Prístup k FTP záloham webu, ktorý sme zároveň aktualizovali po dokončení prvej fáze zmien zálohovacieho systému.

      Po prihlásení na zálohovací server uvidíte dva priečinky:

      • db - záloha SQL databáz
      • web - tu nájdete zálohy FTP súborov

      Oba priečinky obsahujú podpriečinky /backups/ a /snapshots/.

       

      Zálohy SQL databáz

      Zálohy SQL databáz nájdete na zálohovacom serveri v priečinku /db/.

      Pod podpriečinkom /backups/ nájdete zoznam ďalších podpriečinkov s názvami podľa dátumov, kedy boli zálohy databáz automaticky vytvorené. Toto je jeden z hlavných rozdielov, ktoré si všimnete po zmene štruktúry, predtým jednotlivé zálohy boli v zložkách označených číslami 00, 01, atď. V každom podpriečinku nájdete zálohy všetkých databáz, ktoré sa pod danou doménou nachádzali v momente, keď bola záloha vykonaná. Každá databáza je pomenovaná tak, ako ju máte pomenovanú v Control Paneli. V FTP klientovi v stĺpci s dátumom potom môžete vidieť, kedy presne bola daná databáza zálohovaná. Vo veľkej väčšine prípadov časy záloh budú medzi druhou a treťou hodinou v noci.

      Pod podpriečinkom /snapshots/ nájdete snapshoty všetkých SQL databáz, ktoré ste si pod danou doménou sami vytvorili. Každá zálohovaná databáza formou snapshotu je pomenovaná svojim názvom (taký aký má v Control paneli, plus dátumom a časom, kedy presne bol snapshot vytvorený., napr.: db000000xsqldb-2025-02-06-12-51-13.sql)

      76-db-zalohovaci-server.png

       

      Zálohy webu (FTP)

      Zálohy webu (súborov na serveri) sú riešené obdobne, ako v prípade SQL databáz. Aj v tomto prípade po prihlásení na zálohovací server nájdete pod priečinkom /web/ podpriečinky /backups/ a /snapshots/. Podpriečinok /backups/ obsahuje zálohy za posledných 14 dní, kedy ktorá záloha bola vytvorená, každá záloha je označená dátumom v názve priečinka. Zálohuje sa kompletne celý FTP priestor, vrátane systémových priečinkov ako napr. /conf/, /data/ a pod. a samozrejme aj /public_html/. Keď si budete prezerať zoznam samotných zálohovaných súborov, nech vás nemýlia dátumy pri nich ak budú výrazne staršie, dátumy samotných priečinkov a súborov zohľadňujú deň a čas, kedy došlo k poslednej zmene v danom priečinku resp. daného súboru. Takže ak ste nejaký súbor upravili 16. apríla 2003, taký dátum pri ňom uvidíte, aj keď záloha bola vykonaná predvčerom.

      Snapshoty, teda vlastné zálohy súborov na serveri, ktoré ste si manuálne vytvorili nájdete v priečinku /snapshots/.

      76-ftp-zalohovaci-server.png

       

      Zmena adresy zálohovacieho servera

       

      Dlhé roky sme používali adresu zálohovacieho servera backup2.dnsserver.eu. Po novom ako predvolenú adresu môžete použivať adresu backup.exo.eu. V oboch prípadoch ide o FTP hostiteľov, teda nejde o webové stránku, kam sa môžete prihlásiť a sťahovať si zálohy. Ide viac menej len o kozmetickú zmenu, obe adresy sú rovnocenné s prístupom k rovnakým dátam. Nová adresa je ľahšia na zapamätanie, aj zápis.

       

      Návod k zálohám a ďalšie plány

       

      Kompletné informácie k FTP zálohám nájdete v našom návode Prístup k FTP záloham webu, kde nájdete aj vysvetlivky k FTP zálohám SQL databáz. Pre viac možností zálohovania (aj obnovy) SQL databáz odporúčame návod Prístup k zálohám SQL databáz.

      V ďalších fázach bude možnosť si FTP zálohy obnovovať priamo v Control Paneli, tak ako to je už teraz v prípade obnovy SQL záloh, bez potreby sa prihlasovať na FTP zálohovací server a pre vyššie balíčky plánujeme zálohy poskytovať častejšie ako na 24-hodinovej báze. Ďalej plánujeme možnosť si vytvárania FTP záloh vo formáte .ZIP pre jednoduchšie sťahovanie záloh zo servera do vlastného počítača, viac informácií prinesieme v budúcnosti.

    3. Roman
      Najnovší zápis

      Pridal Roman,

      16. 10. 2025 bol Exoweb aktualizovaný na verziu 10.179.0, v ktorej nájdete nasledujúce zmeny a vylepšenia, najmä pre Obchod.

       

      Obchod

       

      Bolo opravených viacero chýb v Obchode, ako napríklad chyba, ktorá nezobrazovala podrobnosti o predaji produktu na mobilných zariadeniach pri pokladni v obchode alebo problém so stopnutím platby, ak boli údaje zákazníka upravené v aplikácii Zákazníci, či chyba, keď v niektorých prípadoch bol užívateľ presmerovaný na ovládací panel stránok namiesto editora. Zároveň boli preložené do slovenčiny niektoré položky na registračnom formulári do profilov zákazníkov v Obchode, keďže pôvodne boli v angličtine.

      Stránka platobných metód bola značne zmenená, jednotlivé metódy odteraz obsahujú stručné popisy, navyše k metóde Stripe pribudli platobné brány ako Google Play alebo Apple Pay. V zmysle týchto zmien bol aj výrazne zmenený návod Pridanie a nastavenie prijímania platieb v Obchode.

      101790-obchod-08-stripe.png

       

      V rozhraní Stripe si môžete nastaviť nielen metódy Google Play a Apple Pay, ale aj napr. Revolut.

      101790-stripe-metody.png

       

      V prípade nastavenia platobných brán kontaktuje prosím technickú podporu danej brány.

×
×
  • Vytvoriť nové...