Súbory cookie sú nevyhnutné pre plynulý chod našej webstránky a poskytovanie našich služieb. Zároveň používame cookies na zacielenie reklamy a aby ste čo najlepšie vedeli využívať našu internetovú stránku. Vaše osobné údaje budú spracované a informácie z vášho zariadenia (súbory cookie, jedinečné identifikátory a ďalšie údaje zariadenia) môžu byť uchovávané, používané a zdieľané s dodávateľmi tretích strán, prípadne používané konkrétne týmto webom alebo aplikáciou. Niektorí dodávatelia môžu spracúvať vaše osobné údaje na základe oprávneného záujmu, proti ktorému môžete vzniesť námietku. Svoj súhlas môžete kedykoľvek odvolať. Ďalšie informácie a možnosti nastavenia vašich preferencií nájdete v rámci našich Podmienok ochrany súkromia. Súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov?
nevyhnutné cookies - cookies potrebné pre plynulý chod stránky a poskytovanie našich služieb
voliteľné cookies - cookies zabezpečujúce personalizáciu reklám a zber analytických a štatistických dát návštevnosti pre zlepšenie našich služieb
EXO HOSTING
Skočiť na obsah
  • Migrácia Wordpress stránky na inú lokalitu pomocou pluginu Duplicator


      Ako si skopírovať webovú stránku vytvorenú vo WordPresse na iný server alebo pod inú doménu.

    Redakčný systém WordPress sa dá relatívne jednoducho zmigrovať zo serveru na server, ak migrujete na úplne iný server, tak je v niektorých prípadoch potrebné už len upraviť cesty v niektorých konfiguračných súboroch, čo by mal každý bežný webmaster vedieť a ovládať.

    Na migráciu je však možné použiť aj rôzne pluginy, ktoré väčšinu manuálnej práce dokážu spraviť za vás. V tomto návode si priblížime, ako na migráciu WordPressu použiť plugin Duplicator.

    Cieľom tohto návodu je poskytnúť základné informácie k migrácii pomocou pluginu Duplicator, vďaka ktorým by mal zvládnuť migráciu aj začiatočník. Ak máte viac skúseností so správou webových stránok a ich migráciou, pokojne si môžete vyskúšať pokročilejšie možnosti, ktoré daný plugin umožňuje a poskytuje.

    Technická podpora k pokročilým nastaveniam Duplicatora nie je súčasťou technickej podpory EXO Hosting. Ak potrebujete rady v ohľade nastavení Duplicatora, prezrite si návody na ich stránke.

     

    Príprava pred migráciou

     

    Túto časť odporúčame si pozorne prečítať, aby ste sa neskôr vyhli zbytočným komplikáciám.

    Prv než začnete, skontrolujte si samotnú inštaláciu WordPress, podľa potreby WordPress aktualizujte, vrátane pluginov a nepotrebné pluginy odinštalujte. Ďalej odporúčame, aby ste pozastavili resp. vypli pluginy na správu vyrovnávajúcej pamäte a ochranu WordPressu pred napadnutím. Tieto pluginy si totiž pamätajú nastavenia, ktoré máte ku konkrétnej doméne a po migrácii na inú doménu by mohli tieto zapamätané nastavenia spôsobovať problémy, ktorými by ste sa museli zbytočne zaťažovať. Týka sa to aj ten situácie, keď migrujete WordPress na iný server (aj keď pod rovnakou doménou), pluginy môžu mať zapamätané cesty k súborom, ktoré po migrácii vo väčšine prípadov už nemusia platiť.

    Zároveň sa uistite, že v zložke, kde máte nainštalovaný WordPress máte nahraté len tie súbory a zložky, ktoré chcete skutočne zmigrovať. Duplicator totiž zabalí do archívu všetky zložky a súbory, ktoré sa nachádzajú v inštalácii WordPress aj tie, ktoré k nemu nepatria.

    Nie je potrebné, aby ste si na novú lokalitu nainštalovali "čistý" WordPress. Duplicator z pôvodného WordPressu spraví komplet celú kópiu, vrátane SQL databázy.

     

    Inštalácia a nastavenie pluginu Duplicator

     

    Najprv je potrebné, aby ste si Duplicator nainštalovali ako nový plugin v administrácii vášho pôvodného Wordpressu. V hlavnom menu kliknite PluginyPridať nový a následne si vyhľadajte "duplicator". Ten Duplicator, ktorý použijeme, je označený ozubeným kolesom, a kliknite na Nainštalovať. Inštalácia zbehne pomerne rýchlo (do 15-20 sekúnd), po inštalácii sa tlačidlo zmení na Aktivovať, tak naň potom kliknite, aby sa plugin aktivoval.

     

    01-wp-pluginy-novy-duplicator.png

     

    Po aktivácii sa otvorí úvodná stránka Duplicatora, tú si zatiaľ nevšímajte, v hlavnom menu pribudne položka Duplicator, ktorú nájdete aj medzi nainštalovanými pluginmi. Kliknite na Settings (Nastavenia).

     

    02-duplicator-nastavenia.png

     

    V samotnom Duplicatore nie je potrebné robiť nejaké zmeny v nastaveniach, v časti SettingsStorage môžete označiť vypnutie súboru .htaccess - z bezpečnostného dôvodu by ste ho vypínať nemali, ale samotný .htaccess obsahuje direktívy, ktoré môžu spôsobovať Internal server error keď sa budete snažiť pristúpiť k archívu cez prehliadač - ale nutné to nebude, tak tento krok, ak na to nemáte vážny dôvod, môžete aj preskočiť:

     

    03-duplicator-nastavenia-storage-htaccess.png

     

    V časti Tools kliknite na sekciu Server settings:

     

    04-duplicator-server-settings.png

     

    Konkrétne v časti Wordpress by ste mali vidieť Memory limit 40M. Toto je východzia hodnota vo Wordpress, s ktorou by samotný Wordpress mal vedieť bezpečne pracovať:

     

    05-wp-memory-limit.png

     

    Avšak pri náročných operáciách nemusí pamäť 40 MB stačiť, najmä ak ide o také operácie ako duplikovanie celého webu. Preto odporúčame, aby ste pre istotu WordPressu "natvrdo" nastavili limit 512 MB. Ako na to, nájdete v návode Chyby vo Wordpress - 413 Request Entity Too large, konkrétne v sekcii Nastavenie limitu pamäte pre WordPress.

    Zmenu limitu pamäte uvidíte hneď ako upravíte súbor wp-config.php a nahráte ho na server (obnovte si potom stránku v administrácii WordPressu, aby ste videli, či sa zmeny prejavili).

    Týmto sú základné nastavenia hotové. Na novej lokalite nie je potrebné, aby ste si nainštalovali WordPress, potrebná bude len nová SQL databáza.

     

    Vytvorenie novej SQL databázy

     

    Novú SQL databázu budete potrebovať, aby sa mali kam nahrať databázové dáta pôvodnej WordPress stránky. V zásade je jedno, kedy tento krok zrealizujete, môžete ho zrealizovať až vtedy, keď si Duplicator pri inštalácii kópie vyžiada údaje k databáze, ale nič sa nestane, keď si SQL databázu vopred pripravíte.

    Takže ešte pred vytvorením archívu Duplicatorom si vytvorte novú SQL databázu a údaje k nej, najmä heslo si skopírujte na bezpečné miesto, budete ich potrebovať.

    Pri vytváraní databázy odporúčame Porovnávanie nastaviť rovnaké ako v pôvodnej databáze, ak nie ste si istí s týmto nastavením, odporúčame ponechať východzie porovnávanie utf8mb4_unicode_ci.

     

    Vytvorenie archívu pôvodnej Wordpress webovej stránky

     

    Keď SQL databázu budete mať vytvorenú, kliknite v hlavnom menu na Packages a potom Create new (Vytvoriť nový).

     

    06-duplicator-packages-create-new.png

     

    Name (Názov) pre archív si vyplňte aký chcete, predvolene sa nastaví názov s dátumom a názvom domény. Kliknite na sekciu Installer:

     

    07-duplicator-packages-installer.png

     

    Sem zadajte dáta k novej SQL databáze, ktorú ste vytvorili, stačí napr. server, názov databázy a meno používateľa (obyčajne je rovnaké ako názov databázy). Môžete aj zadať heslo, povinné to ale nie je, zmysel to má taký, že keď si neskôr pri inštalácii Duplicator vyžiada tieto údaje, tak budete ich mať automaticky vyplnené. Ak chcete zvýšiť bezpečnosť, heslo k databáze sem nezadávajte, z pohľadu bezpečnosti je lepšie, keď nebude uložené v archíve, ktorý si vytvoríte. Kliknite na Next:

     

    08-duplicator-sql-nastavenia.png

     

    Duplicator začne skenovať obsah webu na serveri. Všetko by malo svietiť v zelenom, ak uvidíte šedé poznámky Notice, skontrolujte dané položky. Väčšinou ide o nie veľmi podstatné veci, ale podľa možnosti ich odporúčame skontrolovať a prípadne vyriešiť predtým než označíte dole Yes a kliknete na Build.

     

    09-duplicator-skenovanie.png

     

    Pokým Duplicator vytvorí archív pár minút to potrvá, na záver by ste mali vidieť hlásenie, že balík bol vytvorený, kliknite na Download Both Files a súbory si uložte do počítača

     

    10-duplicator-stiahnut-archiv.png

     

    Nahratie inštalátora a archívu na server

     

    Prihláste sa na server pomocou protokolu FTP a na požadovanú lokalitu si nahrajte súbor installer.php a archív .ZIP, ktorý obsahuje dáta pôvodnej inštalácie WordPress.

     

    11-kopirovanie-archivu-na-server.png

     

    Po nahratí súborov si otvorte danú danú lokalitu v prehliadači - za názov domény vložte installer.php pre spustenie inštalácie nového webu.

     

    Spustenie inštalátora Duplicatora

     

    Duplicator bude potrebovať niekoľko desiatok sekúnd na inicializáciu (záleží na rozsahu archívu), následne sa objaví okno, kde si roztvorte sekciu Database Connection. Sem zadajte údaje k SQL databáze, ktorú ste si vytvorili, vrátane hesla.

     

    12-duplicator-nastavenie-pripojenia-k-sql-databaze.png

     

    Uistite sa, že prihlasovacie údaje k SQL databáze máte správne (otestovať si to môžete prihlásením do phpMyAdmin) a v sekcii Validation nižšie kliknite na Validate:

     

    13-duplicator-potvrdenie-instalacie.png

     

    Ak všetko bude v poriadku (každá položka by mala byť v zelenom Pass) označte súhlas s podmienkami a kliknite na Next:

     

    14-duplicator-potvrdenie-instalacie-ok.png

     

    Ešte pred samotnou inštaláciou vyskočí okno, kde si skontrolujte údaje, či ste na správnej adrese, či sedí cesta na server a či máte napojenú správnu databázu. Ak je všetko v poriadku, kliknite na OK:

     

    15-duplicator-kontrola-a-potvrdenie.png

     

    Počkajte pokým Duplicator všetko spracuje ako má a keď sa objaví stránka nižšie kliknite na Admin login. Označené máte Automatické zmazanie inštalačného súboru, keď sa prihlásite, inštalačné súbory z migrácie budú zmazané, čo odporúčame. Uistite sa však, že na serveri sa po úspešnom prihlásení do administrácie WordPress inštalačný súbor skutočne zmazal a tak isto sa zmazal aj archív .ZIP. Ak nie, oba zmažte, môžete si ich ponechať v počítači pre záložné účely, ale na serveri ich nenechávajte.

     

    Upozornenie:

    Až úspešným prihlásením do administrácie WordPress a zmazaním inštalačných súborov sa bude migrácia považovať za úspešne dokončenú!

     

     

    16-duplicator-hotovo-wordpress-zmigrovany.png

     

    Po prihlásení do administrácie si prečítajte súhrn Duplicatora k migrácii a následne si aj na verejnej časti webovej stránky skontrolujte všetko či pracuje ako má a ak áno, tak ste WordPress úspešne zmigrovali na novú lokalitu.


    Odkaz na Control Panel: https://setup.dnsserver.eu/

    Pozrite aj tento článok

     

    Pozrite aj tento článok

     



  • Blogy

    1. Roman
      Najnovší zápis

      Pridal Roman,

      Po vytvorení webovej stránky možno budete chcieť stránku nastaviť tak, aby sa určitý obsah neukladal do vyrovnávajúcej pamäte webového prehliadača, keďže potrebujete, aby sa obsah aktualizoval často, napríklad každý deň. To je vhodné v prípade, ak na stránke ponúkate reštauračné menu vo formáte .PDF, ktoré sa mení každý deň a chcete mať istotu, aby sa na druhý deň návštevníkom nezobrazovala verzia .PDF súboru zo včera alebo z minulého týždňa, keďže už nie je aktuálna.

      Samozrejme sú možnosti, ako si vyrovnávajúcu pamäť internetového prehliadača môžete vyčistiť, ale nie každému to napadne alebo to nepovažuje za praktické.

      Tvorcovia webových stránok však na strane servera môžu zabrániť, aby sa určité typy súborov neukladali do vyrovnávajúcej pamäte (cache) prehliadačov návštevníkov, takže napr. na druhý deň návštevníci uvidia nový obsah. Toto môžeme dosiahnuť pomocou Apache modulu mod_expires.

       

      Nastavenie nepoužívania vyrovnávajúcej pamäte

      Tieto nastavenia môžete zrealizovať pomocou súboru .htaccess. Nižšie je príklad kódu, ktorý si môžete vložiť do daného súboru a zároveň aj nastaviť typy súborov, ktoré si neprajete ukladať do vyrovnávajúcej pamäte:
       

      # VYPNI CACHE
      <IfModule mod_headers.c>
          Header set Cache-Control "no-cache, no-store, must-revalidate"
          Header set Pragma "no-cache"
          Header set Expires 0
      </IfModule>
      
      <FilesMatch "\.(css|flv|gif|htm|html|ico|jpe|jpeg|jpg|js|mp3|mp4|png|pdf|swf|txt)$">
          <IfModule mod_expires.c>
              ExpiresActive Off
          </IfModule>
          <IfModule mod_headers.c>
              FileETag None
              Header unset ETag
              Header unset Pragma
              Header unset Cache-Control
              Header unset Last-Modified
              Header set Pragma "no-cache"
              Header set Cache-Control "max-age=0, no-cache, no-store, must-revalidate"
              Header set Expires "Thu, 1 Jan 1970 00:00:00 GMT"
          </IfModule>
      </FilesMatch>

       

      Vysvetlenie:

      • no-cache: zabezpečí, aby si prehliadač overil pripojením na server, či obsah je stále aktuálny
      • max-age:  nastavenie dĺžky v sekundách, ako dlho môže byť obsah uložený vo vyrovnávacej pamäti (cache) prehliadača. Po uplynutí tejto doby si prehliadač musí vyžiadať novú verziu obsahu zo servera. 0 znamená, že obsah by sa nemal nikdy ukladať do cache, resp. prehliadač sa bude zakaždým dopytovať na server po nový obsah.
      • no-store: príkaz naznačuje, že žiadna vyrovnávajúca pamäť akéhokoľvek druhu, by sa nemala načítavať
      • must-revalidate: funguje obdobne ako no-cache, obsah si načítava na základe nastavenia max-age, obsah si prehliadač preverí po uplynutí max-age. V prípade nuly, zakaždým.

       

      Konkrétne typy súborov, ktoré nechcete, aby sa ukladali, určujete na riadku:

      <FilesMatch "\.(css|flv|gif|htm|html|ico|jpe|jpeg|jpg|js|mp3|mp4|png|pdf|swf|txt)$">

      V zozname si ponechajte len tie typy, ktoré skutočne nechcete, aby sa ukladali do cache, napr. ak nechcete, aby sa ukladali len súbory .PDF, tak si kód upravte takto:

      <FilesMatch "\.(pdf)$">

       

      Ak z nejakého dôvodu nechcete použiť súbor .htaccess, do hlavičky každej stránky si vložte tento kód, čo je alternatívny spôsob, ako nenačítavať obsah z vyrovnávajúcej pamäte:

      <head>
          <meta http-equiv="Cache-Control" content="no-cache, no-store, must-revalidate" />
          <meta http-equiv="Pragma" content="no-cache" />
          <meta http-equiv="Expires" content="0" />
      </head>

       

       

      Nastavenie časového obdobia vyrovnávajúcej pamäte

      Druhý variant, ktorý môžete použiť, je nastavenie obdobia, ako dlho sa majú jednotlivé typy súborov, resp. obsahy, držať v pamäti prehliadača bez ďalšej kontroly na serveri. Pri type súboru .PDF si všimnite, že sme nastavili jeden deň. Ostatné hodnoty môžete ponechať tak ako sú alebo si ich upravte podľa potreby. Obsah, ktorý nezvyknete často meniť, môžete ponechať na dlhšie obdobie, mesiace až roky, ostatný zvoľte kratší (hodiny, dni, max týždne):

       

      ## NASTAV CACHE
      <IfModule mod_expires.c>
          FileETag MTime Size
          AddOutputFilterByType DEFLATE text/plain text/html text/xml text/css application/xml application/xhtml+xml application/rss+xml application/javascript application/x-javascript
          ExpiresActive On
          ExpiresByType text/html "access 600 seconds"
          ExpiresByType application/xhtml+xml "access 600 seconds"
          ExpiresByType text/css "access 1 month"
          ExpiresByType text/javascript "access 1 month"
          ExpiresByType text/x-javascript "access 1 month"
          ExpiresByType application/javascript "access 1 month"
          ExpiresByType application/x-javascript "access 1 month"
          ExpiresByType application/x-shockwave-flash "access 1 month"
          ExpiresByType application/pdf "access 1 day"
          ExpiresByType image/x-icon "access 1 year"
          ExpiresByType image/jpg "access 1 month"  
          ExpiresByType image/jpeg "access 1 month"
          ExpiresByType image/png "access 1 month"
          ExpiresByType image/gif "access 1 month"
          ExpiresDefault "access 1 month"
      </IfModule>

       

      Dĺžku obdobia, ako dlho chcete alebo potrebujete, aby sa obsah udržiaval vo vyrovnávajúcej pamäti bez opätovnej kontroly na serveri, si môžete definovať nasledovne:

      • year/s
      • month/s
      • week/s
      • day/s
      • hour/s
      • minute/s
      • second/s

       

      Je však možné si vytvoriť aj kombinácie, napr. chcete aby sa prehliadač po nový obsah .PDF súboru dopytoval každých 8 hodín a 30 minút:

      ExpiresByType application/pdf "access 8 hours 30 minutes"

      Obdobne si môžete nastaviť aj ďalšie typy súborov, podľa toho, ako často sa obnovujú.

       

      Pri nastavovaní dĺžky obdobia môžete skúsiť ďalšie alternatívy.

      Napríklad medzi zápisom

      ExpiresByType application/pdf "access 1 day"

      a

      ExpiresByType application/pdf "access plus 1 day"

      je rozdiel nasledovný:

      • access 1 day: nastavíte platnosť cache pre súbory (v našom prípade .PDF) na presne 1 deň od momentu, kedy bol obsah prístupný. Inak povedané, platnosť začne okamžite od času prístupu a vyprší presne o 1 deň.
      • access plus 1 day: "plus" znamená, že sa pridá 1 deň k aktuálnemu času prístupu. Inými slovami, cache vyprší po jednom dni od každého prístupu. Týmto spôsobom sa určí dynamickejší výpočet exspiračného času na základe prístupu k súboru.
    2. Roman
      Najnovší zápis

      Pridal Roman,

      Tento týždeň sme vylepšili správu SQL databáz v Control Paneli.

      Keď sa prihlásite do svojho Control Panela a kliknete na službu Správa databáz, tak uvidíte nové možnosti:

       

      cp-spravovanie-sql-databaz-nove-menu.png

       

      Možnosť Pridať databázu už tam bola a bude tam len táto možnosť, ak v Control Paneli nemáte ešte vytvorené žiadne SQL databázy. Ale ak si nejakú databázu vytvoríte alebo už nejaké databázy vytvorené máte, uvidíte ďalšie možnosti  Importovať databázu a Klonovať databázu.

       

      Import a klonovanie SQL databázy

       

      Import databázy

      Vďaka tejto funkcii môžete migrovať obsahy SQL databáz medzi sebou, dokonca aj z iného hostingu, čím si výrazne uľahčíte migráciu dát k nám. Viac informácií k tomu a ako to zrealizovať, nájdete v návode Import SQL databázy v Control Paneli.

       

      Klonovanie databázy

      Klonovanie databázy je ďalšia užitočná vec, keď si potrebujete spraviť kópiu SQL databázy bez toho, aby ste si museli najprv exportovať zálohu, napr. pomocou phpMyAdmin a rovnako aj importovať. Klonovaním si vytvoríte funkčnú kópiu akejkoľvek pôvodnej databázy, ktorú máte v Control Paneli a môžete ju okamžite používať. Stačí si upraviť údaje k databáze v konfiguračnom súbore redakčného systému. Viac informácií nájdete v návode Klonovanie SQL databázy v Control Paneli.

       

      Dumb (export) SQL databázy

       

      Nakoniec sme pridali ešte možnosť si vytvárať vlastné zálohy pomocou dumpovania databáz.

      Pri každej databáze nájdete napravo tlačidlo Dump, ktorým si môžete exportovať databázy vo formáte .SQL.GZ a ukladať do počítača:

       

      cp-databaza-moznosti.png

       

      Viac informácií nájdete v návode Export SQL databázy v Control Paneli.

      Veríme, že tieto vylepšenia vám spríjemnia prácu v Control Paneli a onedlho prídeme s ďalšími novými zaujímavými vecami 🙂

    3. Roman
      Najnovší zápis

      Pridal Roman,

      29. septembra 2024 bol Exoweb aktualizovaný na verziu 10.154.0.

       

      Všeobecné

       

      V tejto verzii, vrátane vo verzii 10.153.0 bolo opravených niekoľko chýb, ktoré mohli spôsobovať menšie problémy pri zobrazení stránok.

       

      Obchod

       

      V obchode sa zmenil vzhľad objednávok.

      Pôvodný vzhľad:

      101540-obchod-povodna-objednavka-prehlad.png

       

      Nový vzhľad je kompaktnejší, takže lepšie sa zobrazuje na menších monitoroch a v prehľade teraz vidíte aj číslo objednávky:

      101540-obchod-nova-objednavka-prehlad.png

×
×
  • Vytvoriť nové...