Súbory cookie sú nevyhnutné pre plynulý chod našej webstránky a poskytovanie našich služieb. Zároveň používame cookies na zacielenie reklamy a aby ste čo najlepšie vedeli využívať našu internetovú stránku. Vaše osobné údaje budú spracované a informácie z vášho zariadenia (súbory cookie, jedinečné identifikátory a ďalšie údaje zariadenia) môžu byť uchovávané, používané a zdieľané s dodávateľmi tretích strán, prípadne používané konkrétne týmto webom alebo aplikáciou. Niektorí dodávatelia môžu spracúvať vaše osobné údaje na základe oprávneného záujmu, proti ktorému môžete vzniesť námietku. Svoj súhlas môžete kedykoľvek odvolať. Ďalšie informácie a možnosti nastavenia vašich preferencií nájdete v rámci našich Podmienok ochrany súkromia. Súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov?
nevyhnutné cookies - cookies potrebné pre plynulý chod stránky a poskytovanie našich služieb
voliteľné cookies - cookies zabezpečujúce personalizáciu reklám a zber analytických a štatistických dát návštevnosti pre zlepšenie našich služieb
EXO HOSTING
Skočiť na obsah
  • Vytvorenie subúčtu a nastavenie privilégií pre užívateľov


    Ak vlastníte viacero domén (webových stránok), ktoré vám spravujú rôzni programátori alebo ste si našli tvorcu webu a chcete mu povoliť prístup iba tam, kam potrebuje a nemusí mať prístup inde (napr. k faktúram, či autorizovaným požiadavkám), môžete mu vytvoriť vlastný používateľský účet, ktorým sa bude prihlasovať do vášho Control Panela a k dispozícii bude mať len tie služby, ktoré mu povolíte. Tento postup odporúčame, ak chcete mať plne pod kontrolou, čo sa vo vašom Control Paneli deje.

     

    Vytvorenie nového subúčtu (subkonta)

     

    Prihláste sa do svojho Control Panela a v hlavnom menu naľavo kliknite na Účty:

     

    cp-pridat-subucet.png

     

    Ak ste žiadny subúčet ešte nevytvárali, tak tam uvidíte len svoje hlavné konto. Kliknite na Pridať a na ďalšej strane bude potrebné zrealizovať zopár základných nastavení (obrázok sa nachádza nižšie):

    • Meno - sem zadajte meno nového subúčtu, ktorým sa programátor vašej stránky bude prihlasovať do Control Panela. Meno musí byť jedinečné v našom systéme, tak sa môže stať, že "trafíte" už obsadené meno - v tom prípade musíte zadať iné meno. Meno môže obsahovať len veľké a malé písmená, prípadne čísla, bez medzier, diakritiky alebo špeciálnych znakov.
    • Heslo - si môžete dať rovno vygenerovať, pred uložením údajov si ho nezabudnite skopírovať, napr. do Notepadu, po nastavení subúčtu ho pošlete programátorovi
    • Email - tu sa môžete rozhodnúť, či zadáte svoju emailovú adresu alebo emailovú adresu programátora. Ak chcete maximalizovať zabezpečenie svojich služieb, môžete si sem zadať hociktorú vašu emailovú adresu. Ak máte programátorov viac a chcete ich rozlišovať na základe emailovej adresy, tak sem zadajte emailovú adresu programátora.
    • Odosielanie hesla pre subkonto - toto má zmysel hlavne vtedy, ak do políčka email ste zadali emailovú adresu programátora. V tomto nastavení určujete, či má mať programátor možnosť si zaslať nové heslo na svoju emailovú adresu, ak pôvodné niekde stratil, zabudol alebo ste mu ho vy zmenili. Ak chcete mať prístupy k svojim službám plne pod kontrolou, odporúčame ponechať túto voľbu na možnosti zakázané.
      • Pozor, zakázanie tejto možnosti neobmedzuje vlastníka subúčtu v tom, aby si v Control Paneli nemohol zmeniť heslo za iné. Touto možnosťou mu len zakážete si preposlať nové heslo, ak by ste mu zmenili pôvodné, čím mu znemožníte prihlásenie do Control Panela.
    • Zobrazovať novinky - tu určujete, či má subúčet možnosť vidieť po prihlásení do Control Panela novinky, ktoré z času na čas zverejňujeme. Je to čisto na vás, či vyberiete Áno alebo Nie.
    • Domény - tu vyberte domény, ku ktorým má mať programátor prístup. Odporúčame označiť len tie domény, ku ktorým chcete, aby mal možnosť pristupovať, ostatné ponechajte neoznačené a kliknite na Ďalej.

     

    cp-pridat-subucet-zakladne-udaje.png

     

    Po kliknutí na Ďalej vyberiete, ku ktorý službám má mať programátor v rámci konkrétnej domény prístup. Ak ste na predchádzajúcej strane vybrali viac domén, ku každej budete musieť nastaviť osobitný prístup.

    Ak by váš programátor mal mať prístup potrebný len k vytvoreniu webu, tak vyberte nasledujúce služby označené nižšie. Samozrejme výber služieb môžete kedykoľvek upraviť podľa požiadaviek samotného programátora.

     

    cp-pridat-subucet-vyber-sluzieb.png

     

    Ak budete mať vybrané všetky potrebné služby, tak kliknite na Pridať používateľa a uvidíte ho pod svojim hlavným kontom:

     

    cp-subucet-pridany.png

     

    Tip:

    Po vytvorení a nastavení subúčtu odporúčame si daný subúčet otestovať prihlásením do Control Panela, aby ste sa uistili, že všetky nastavenia a sprístupnené položky sú tak, ako potrebujete, aby boli.

     

     

    Následne programátorovi pošlite na jeho emailovú adresu potrebné údaje pri prihlásenie do Control Panela:

    • Odkaz pre prihlásenie: https://setup.dnsserver.eu/
    • Meno: programator <uvedené v našom príklade, vy mu pošlete meno, ktoré ste zadali do formulára>
    • Heslo: <heslo, čo ste mu vygenerovali>

     

    Programátor po prihlásení bude mať zobrazené len to, čo ste mu povolili. Všimnite si, že v hlavnom menu naľavo nemá prístup napr. k Objednávkam, Účtom, Faktúram, či Zmenám. Pri doméne môžete zase vidieť, že má prístup len k tým službám, ktoré ste mu povolili. Naľavo v stĺpci, pod upozornením, že je prihlásený len do subkonta (subúčtu), môže vidieť novinky, keďže sme mu to v nastavení povolili.

     

    cp-subucet-prihlaseny.png

     

     

    Úprava subúčtu (subkonta)

     

    V prípade potreby je možné subúčet akokoľvek upraviť. Kliknite na Účty a pri subúčte uvidíte dve modré ceruzky. Tou naľavo upravujete základné nastavenia (heslo, možnosť zaslať email pre obnovu hesla, výber domén, ku ktorým má mať programátor prístup, kliknutím na šípku napravo upravíte prístupy ku službám tej ktorej domény.

    Kliknutím na x naľavo odstránite celý subúčet, kliknutím na x napravo odstránite prístup ku službám konkrétnej domény.

     

    cp-subucet-uprava.png

     

    Subúčtov si môžete vytvoriť koľko potrebujete a každému môžete nastaviť povolenia podľa potreby. Môžete si pre jednu doménu nastaviť viac subúčtov a nastaviť ich tak, že jeden bude mať prístup len k webovým službám, ďalší napr. len k emailom a pod.

    Ak by ste potrebovali vlastníkovi subúčtu na nejaký čas obmedziť prístup do Control Panela, jednoducho mu zmeňte heslo a zakážte odoslať si nové.

     

    Upozornenie:

    Je potrebné mať na pamäti, že subúčet nemá prístup k autorizovaným požiadavkám a teda nemôže technickú podporu EXO Hosting žiadať o zmenu kľúčových nastavení hostingu. Je potrebné, aby subúčet (programátor) kontaktoval majiteľa Control Panela a požiadal ho zmeny, ktoré potrebuje. Určité zmeny môžeme akceptovať z kontaktných údajov technického kontaktu uvedeného v Control Paneli, vysvetlené nižšie.

     

     

    Kontakt na technika

     

    Ak ste vytvorili subúčet pre technika / programátora a chcete, aby váš technik / programátor mal právomoc komunikovať s nami v ohľade určitých nastavení hostingu, môžete pridať jeho údaje ku konkrétnej doméne v sekcii Kontakty v Control Paneli.

    V Control Paneli kliknite na Kontakty, v zozname nájdite doménu, u ktorej potrebujete pridať kontakty na technika a kliknite na úpravu administratívneho kontaktu domény (ikona s panáčikom).

     

    cp-zobrazit-kontakt.png

     

    Po kliknutí na Zmeniť / Zobraziť nižšie pod vašimi údajmi administrátora uvidíte sekciu Údaje na technika:

     

    cp-udaje-na-technika.png

     

    Vyplňte potrebné kontaktné údaje, dole označte súhlas s obchodnými podmienkami a kliknite na Zmeniť. Majte na pamäti, že tieto údaje nie sú rovnocenné s údajmi vlastníka Control Panela a niektoré požiadavky nebude možné pomocou technického kontaktu zrealizovať.


    Odkaz na Control Panel: https://setup.dnsserver.eu/

    Pozrite aj tento článok

     

    Pozrite aj tento článok

     



  • Blogy

    1. Roman
      Najnovší zápis

      Pridal Roman,

      Telekomunikačný operátor Orange oznámil, že v priebehu februára 2025 začne blokovať port 25, ktorý sa používa na komunikáciu, konkrétne odosielanie emailov (SMTP). Komunikácia cez port 25 býva štandardne nešifrovaná, čo znižuje bezpečnosť komunikácie.

      Táto zmena nebude mať žiadny vplyv na využívanie a fungovanie našich služieb, ale ak vám internetové pripojenie zabezpečuje Orange a vo svojom emailovom klientovi máte v SMTP nastaveniach zadaný port 25, tak môžete mať pri odosielaní emailov problémy.

      My v EXO Hostingu svojim zákazníkom dlhodobo odporúčame používať pri nastavovaní SMTP pripojenia porty 465, prípadne 587, ktoré zabezpečujú šifrované pripojenie.

      Aký port používate v SMTP nastaveniach, si môžete skontrolovať vo svojich emailových klientoch, ak tam vidíte porty 465 alebo 587, nemusíte v nastaveniach nič meniť.

      Ak v SMTP nastaveniach vidíte port 25, tak bude potrebné, aby ste si ho zmenili na 465 (šifrovanie SSL) alebo na 587 (šifrovanie STARTTLS). V oboch prípadoch si taktiež musíte nastaviť server odosielanej pošty na smtp.exohosting.com. Táto zmena bude vyžadovať aj opätovné zadanie hesla, tak sa najprv uistite prihlásením na Webmail, že heslo ku svojej schránke viete.

       

      V emailových klientoch si SMTP porty upravíte nasledovne:

      Mozilla Thunderbird

       

      V Thunderbirde hore v hlavnom menu kliknite na Nástroje a následne dole v ponuke na Nastavenia účtu. Naľavo v stĺpci uvidíte zoznam emailových účtov, ktoré používate v Thunderbirde. V zozname sa presuňte dole a mali by ste vidieť položku Server pre odosielanie pošty (SMTP). Kliknite na ňu a v okne napravo sa vyrojí zoznam schránok so SMTP nastaveniami. Skontrolujte si všetky položky (všetkých schránok, ktoré máte u nás v EXO Hostingu) spôsobom, že na každú kliknete a dole sa zobrazí, aký server a port máte nastavený. Ak tam vidíte Názov servera: smtp.exohosting.com a Port: 465 (Zabezpečenie pripojenia: SSL/TLS) alebo Port: 587 (Zabezpečenie pripojenia: STARTTLS), je to v poriadku, nemusíte nič robiť.

      71-thunderbird-smtp-nastavenia-prehlad.png

       

      Ak tam však uvidíte Názov servera: smtp.<vasa-domena.tld>, Port: 25Zabezpečenie pripojenia: žiadne, hore napravo kliknite na tlačidlo Upraviť. Následne si upravte položky tak, aby ste ich mali podľa príkladu uvedeného nižšie. Okrem položiek Popis: (tam si dajte čo chcete, ideálne názov schránky) a Používateľské meno: (to je váš emailový účet, tu nemeňte nič). Kliknite na OK a skúste odoslať email. Thunderbird pri pokuse odoslať email by mal teraz zobraziť okno pre zadanie hesla do schránky, tak mu ho zadajte a email by sa už mal odoslať bez problémov.

      71-thunderbird-smtp-odporucane-nastavenia.png

       

      Microsoft Outlook a Apple Mail

       

      V prípade Microsoft Outlook môžete používať viac rôznych verzií, Orange pripravil manuál v PDF formáte, podľa ktorého môžete postupovať. Nastavenia sú obdobné ako v prípade vyššie uvedeného Thunderbirdu a manuál obsahuje aj návod k Apple Mail.

    2. Roman
      Najnovší zápis

      Pridal Roman,

      Na prelome februára a marca 2025 sme dokončili prvú fázu zmien zálohovacieho systému na našich serveroch, ktorá zahŕňa zjednodušenie a vylepšenie vnútornej infraštruktúry na zabezpečenie spoľahlivejšej stability a dostupnosti dát.

       

      Zmena vnútornej infraštruktúry zálohovacieho servera

       

      Jedna z prvých vecí, ktoré sme úspešne dokončili (už skôr ako tento kalendárny rok), bolo z dôvodu vyššej bezpečnosti napr. v prípade živelných pohrôm, fyzické presunutie zálohovacích serverov do serverovne v Petržalke, ktorá sa nachádza zhruba 10 kilometrov od datacentra Digitalis, kde máme hlavné servery. Medzi datacentrom a zálohovacou serverovňou máme prenajatú vlastnú trasu na technológii CWDM (Coarse Wavelength Division Multiplexing), čo znamená, že po tejto trase nemôže nik iný komunikovať a je vyhradená len pre naše potreby.

      Samotná štruktúra záloh sa zmenila tak, že odteraz FTP zálohy webu a SQL databáz sú dostupné v zložkách podľa dátumu (čo sme v prípade SQL databáz zrealizovali už oveľa skôr v Control Paneli ako môžete vidieť v našom návode Automatické zálohovanie SQL databáz v Control Paneli), kedy bola záloha vykonaná. To znamená, že odteraz budete presne vidieť, z ktorého dňa daná záloha pochádza a nebude potrebné si prepočítavať, v ktorej zložke sa nachádza záloha z akého dňa.

      Ako sa prihlásiť na zálohovací server, nájdete v našom návode Prístup k FTP záloham webu, ktorý sme zároveň aktualizovali po dokončení prvej fáze zmien zálohovacieho systému.

      Po prihlásení na zálohovací server uvidíte dva priečinky:

      • db - záloha SQL databáz
      • web - tu nájdete zálohy FTP súborov

      Oba priečinky obsahujú podpriečinky /backups/ a /snapshots/.

       

      Zálohy SQL databáz

      Zálohy SQL databáz nájdete na zálohovacom serveri v priečinku /db/.

      Pod podpriečinkom /backups/ nájdete zoznam ďalších podpriečinkov s názvami podľa dátumov, kedy boli zálohy databáz automaticky vytvorené. Toto je jeden z hlavných rozdielov, ktoré si všimnete po zmene štruktúry, predtým jednotlivé zálohy boli v zložkách označených číslami 00, 01, atď. V každom podpriečinku nájdete zálohy všetkých databáz, ktoré sa pod danou doménou nachádzali v momente, keď bola záloha vykonaná. Každá databáza je pomenovaná tak, ako ju máte pomenovanú v Control Paneli. V FTP klientovi v stĺpci s dátumom potom môžete vidieť, kedy presne bola daná databáza zálohovaná. Vo veľkej väčšine prípadov časy záloh budú medzi druhou a treťou hodinou v noci.

      Pod podpriečinkom /snapshots/ nájdete snapshoty všetkých SQL databáz, ktoré ste si pod danou doménou sami vytvorili. Každá zálohovaná databáza formou snapshotu je pomenovaná svojim názvom (taký aký má v Control paneli, plus dátumom a časom, kedy presne bol snapshot vytvorený., napr.: db000000xsqldb-2025-02-06-12-51-13.sql)

      76-db-zalohovaci-server.png

       

      Zálohy webu (FTP)

      Zálohy webu (súborov na serveri) sú riešené obdobne, ako v prípade SQL databáz. Aj v tomto prípade po prihlásení na zálohovací server nájdete pod priečinkom /web/ podpriečinky /backups/ a /snapshots/. Podpriečinok /backups/ obsahuje zálohy za posledných 14 dní, kedy ktorá záloha bola vytvorená, každá záloha je označená dátumom v názve priečinka. Zálohuje sa kompletne celý FTP priestor, vrátane systémových priečinkov ako napr. /conf/, /data/ a pod. a samozrejme aj /public_html/. Keď si budete prezerať zoznam samotných zálohovaných súborov, nech vás nemýlia dátumy pri nich ak budú výrazne staršie, dátumy samotných priečinkov a súborov zohľadňujú deň a čas, kedy došlo k poslednej zmene v danom priečinku resp. daného súboru. Takže ak ste nejaký súbor upravili 16. apríla 2003, taký dátum pri ňom uvidíte, aj keď záloha bola vykonaná predvčerom.

      Snapshoty, teda vlastné zálohy súborov na serveri, ktoré ste si manuálne vytvorili nájdete v priečinku /snapshots/.

      76-ftp-zalohovaci-server.png

       

      Zmena adresy zálohovacieho servera

       

      Dlhé roky sme používali adresu zálohovacieho servera backup2.dnsserver.eu. Po novom ako predvolenú adresu môžete použivať adresu backup.exo.eu. V oboch prípadoch ide o FTP hostiteľov, teda nejde o webové stránku, kam sa môžete prihlásiť a sťahovať si zálohy. Ide viac menej len o kozmetickú zmenu, obe adresy sú rovnocenné s prístupom k rovnakým dátam. Nová adresa je ľahšia na zapamätanie, aj zápis.

       

      Návod k zálohám a ďalšie plány

       

      Kompletné informácie k FTP zálohám nájdete v našom návode Prístup k FTP záloham webu, kde nájdete aj vysvetlivky k FTP zálohám SQL databáz. Pre viac možností zálohovania (aj obnovy) SQL databáz odporúčame návod Prístup k zálohám SQL databáz.

      V ďalších fázach bude možnosť si FTP zálohy obnovovať priamo v Control Paneli, tak ako to je už teraz v prípade obnovy SQL záloh, bez potreby sa prihlasovať na FTP zálohovací server a pre vyššie balíčky plánujeme zálohy poskytovať častejšie ako na 24-hodinovej báze. Ďalej plánujeme možnosť si vytvárania FTP záloh vo formáte .ZIP pre jednoduchšie sťahovanie záloh zo servera do vlastného počítača, viac informácií prinesieme v budúcnosti.

    3. Roman
      Najnovší zápis

      Pridal Roman,

      20. 3. 2025 bol Exoweb aktualizovaný na verziu 10.165.0, ktorá prináša významnú zmenu pre Obchod.

       

      Obchod

       

      Vytvorenie zákazníckeho účtu

      Odteraz si zákazníci, ktorí nakupujú v Obchode, budú môcť zaregistrovať zákaznícky účet, ktorý zjednoduší správu ich objednávok.

       

      Naľavo od Košíka pribudla ikonka na vytvorenie/prihlásenie účtu:

      101650-eshop-prihlasovacia-ikona.png

       

      Ak zákazník nemá účet, po kliknutí na ikonku, si ho môže na karte Registrovať zaregistrovať

      101650-eshop-registracia.png

       

      Po kliknutí na Pokračovať dostane informáciu, že bol vytvorený účet, ktorý treba ešte potvrdiť kliknutím na odkaz v emailovej správe:

      101650-eshop-odoslanie-registracie.png

       

      Príklad emailovej správy na potvrdenie registrácie účtu:

      101650-eshop-email-pre-potvrdenie-registracie.png

       

      Úspešné potvrdenie, teraz sa zákazník môže prihlásiť:

      101650-eshop-registracia-uctu-potvrdena.png

       

      Pri registrácii účtu je dôležitá emailová adresa. Ak sa použije rovnaká emailová adresa, ktorá bola už predtým použitá na objednávku tovaru, tak všetky objednávky sa zlúčia pod toto konto.

      Každý zákazník s vytvoreným kontom bude mať zjednodušené objednávanie tovaru, keďže nebude potrebné nanovo zadávať údaje pre doručenie (tie počas vytvárania novej objednávky môže upraviť podľa potreby, okrem emailovej adresy) a všetky svoje objednávky bude vidieť na jednej stránke, príklad:

      101650-eshop-zakaznicky-panel.png

       

      Ide hlavne o prehľad, ak by potreboval upraviť svoje kontaktné údaje, je potrebné, aby kontaktoval správcu obchodu.

      Vytvorenie účtu a objednávku si môžete otestovať na našej vzorovej stránke exoweb.sk

×
×
  • Vytvoriť nové...