Súbory cookie sú nevyhnutné pre plynulý chod našej webstránky a poskytovanie našich služieb. Zároveň používame cookies na zacielenie reklamy a aby ste čo najlepšie vedeli využívať našu internetovú stránku. Vaše osobné údaje budú spracované a informácie z vášho zariadenia (súbory cookie, jedinečné identifikátory a ďalšie údaje zariadenia) môžu byť uchovávané, používané a zdieľané s dodávateľmi tretích strán, prípadne používané konkrétne týmto webom alebo aplikáciou. Niektorí dodávatelia môžu spracúvať vaše osobné údaje na základe oprávneného záujmu, proti ktorému môžete vzniesť námietku. Svoj súhlas môžete kedykoľvek odvolať. Ďalšie informácie a možnosti nastavenia vašich preferencií nájdete v rámci našich Podmienok ochrany súkromia. Súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov?
nevyhnutné cookies - cookies potrebné pre plynulý chod stránky a poskytovanie našich služieb
voliteľné cookies - cookies zabezpečujúce personalizáciu reklám a zber analytických a štatistických dát návštevnosti pre zlepšenie našich služieb
EXO HOSTING
Jump to content
  • Hlavné konto v Control Paneli


    Control Panel slúži na správu domén, ktoré sa v ňom nachádzajú a služby s nimi spojené. Pre prístup do Control Panela slúži špeciálne konto, označované ako Hlavné konto, ktoré zároveň slúži pre obnovu prístupu do Control Panela, ak vy, ako vlastník Control Panela, zabudnete prihlasovacie údaje.

    Preto je dôležité, aby ste údaje v Hlavnom konte udržiavali aktuálne, keďže pomocou nich vás môžete identifikovať ako vlastníka pri riešení problémov.

     

    Upozornenie:

    Hoci v Control Paneli sa môžu nachádzať desiatky domén, ku ktorým vlastník Control Panela môže nastavovať služby (hosting), vlastníctvo samotných domén mu to nezaručuje. Vlastníctvo domén je určené údajmi vo WHOIS, pričom kľúčová informácia je meno vlastníka domény (ak ide o fyzickú osobu) alebo názov firmy (ak ide o SZČO alebo s.r.o. alebo inú formu podnikania).

     

    Prístup k Hlavnému kontu nájdete v Control Paneli v sekcii Kontakty, kde ho uvidíte hore na stránke a napravo kliknite na Zmeniť / Zobraziť:

     

    cp-hlavne-konto-uprava.png

     

    Následne sa zobrazia polia s vašimi predvolenými údajmi, ktoré odporúčame udržiavať vždy aktuálne. Z pohľadu technickej podpory pri riešení bežných záležitostí nie je veľmi podstatné, či vlastník vystupuje ako fyzická osoba alebo právnicka osoba, odporúčame však aby ste si údaje vyplnili tak, ako chcete vystupovať v komunikácii s technickou podporou.

    Takže napr. ak si právnu formu vyberiete Fyzická osoba / Nepodnikateľ - kľúčové údaje vlastníka Control Panela budú pre technickú podporu EXO Hostingu Meno a Priezvisko. Ak si vyberiete právnu formu napr. Spoločnosť s ručením obmedzeným, odporúčame Meno a Priezvisko vyplniť konateľom spoločnosti. Môžete do formulára zadať Meno a Priezvisko zamestnanca firmy, ktorý má na starosti napr. IT oblasť, ale v prípade riešenia závažných problémov si budeme vyžadovať komunikáciu priamo s konateľom spoločnosti.

    Kľúčové údaje sú Email a Telefón, na základe ktorých prijímame požiadavky týkajúcich sa zmien služieb. Emailová adresa tu zadaná, sa automaticky používa ako predvolená adresa pri komunikácii s technickou podporu pomocou autorizovaných požiadaviek alebo na obnovu prístupu do Control Panela, ak nám zavoláte z tu zadaného telefónneho čísla, tak niektoré požiadavky môžeme vybaviť na základe tohto telefonátu (napr. zmeniť kontaktný email).

     

    cp-hlavne-konto-udaje.png

     

    Ak je potrebné údaje si tu aktualizovať, tak si ich upravte podľa potreby, dole pod formulárom označte súhlas s obchodnými podmienkami a kliknite na Zmeniť. Zmeny sa uložia ihneď.

    Vždy dbajte na to, aby ste tieto informácie mali aktuálne. Urýchli to vybavovanie požiadaviek.

     

    Prístup do Control Panela pre iné osoby

     

    Ak ste vlastníkom Control Panela a potrebujete sprístupniť svoj Control Panel inej osobe (napr. webmasterovi), veľmi odporúčame, aby ste pre tento účel vytvorili subúčet.

    Subúčet má prístup len k nastaveniam domén a hostingovým službám (aj tu môžete nastaviť k akým doménam (ak ich máte v Control Paneli viac) a a akým konkrétnym službám môže mať prístup) a nebude mať prístup k účtom, faktúram, autorizovaným požiadavkám a pod.


    Link to Control Panel: https://setup.dnsserver.eu/

    See also this article

     

     

    See also this article

     

     



  • Blogs

    1. Roman
      Latest Entry

      By Roman,

      Telekomunikačný operátor Orange oznámil, že v priebehu februára 2025 začne blokovať port 25, ktorý sa používa na komunikáciu, konkrétne odosielanie emailov (SMTP). Komunikácia cez port 25 býva štandardne nešifrovaná, čo znižuje bezpečnosť komunikácie.

      Táto zmena nebude mať žiadny vplyv na využívanie a fungovanie našich služieb, ale ak vám internetové pripojenie zabezpečuje Orange a vo svojom emailovom klientovi máte v SMTP nastaveniach zadaný port 25, tak môžete mať pri odosielaní emailov problémy.

      My v EXO Hostingu svojim zákazníkom dlhodobo odporúčame používať pri nastavovaní SMTP pripojenia porty 465, prípadne 587, ktoré zabezpečujú šifrované pripojenie.

      Aký port používate v SMTP nastaveniach, si môžete skontrolovať vo svojich emailových klientoch, ak tam vidíte porty 465 alebo 587, nemusíte v nastaveniach nič meniť.

      Ak v SMTP nastaveniach vidíte port 25, tak bude potrebné, aby ste si ho zmenili na 465 (šifrovanie SSL) alebo na 587 (šifrovanie STARTTLS). V oboch prípadoch si taktiež musíte nastaviť server odosielanej pošty na smtp.exohosting.com. Táto zmena bude vyžadovať aj opätovné zadanie hesla, tak sa najprv uistite prihlásením na Webmail, že heslo ku svojej schránke viete.

       

      V emailových klientoch si SMTP porty upravíte nasledovne:

      Mozilla Thunderbird

       

      V Thunderbirde hore v hlavnom menu kliknite na Nástroje a následne dole v ponuke na Nastavenia účtu. Naľavo v stĺpci uvidíte zoznam emailových účtov, ktoré používate v Thunderbirde. V zozname sa presuňte dole a mali by ste vidieť položku Server pre odosielanie pošty (SMTP). Kliknite na ňu a v okne napravo sa vyrojí zoznam schránok so SMTP nastaveniami. Skontrolujte si všetky položky (všetkých schránok, ktoré máte u nás v EXO Hostingu) spôsobom, že na každú kliknete a dole sa zobrazí, aký server a port máte nastavený. Ak tam vidíte Názov servera: smtp.exohosting.com a Port: 465 (Zabezpečenie pripojenia: SSL/TLS) alebo Port: 587 (Zabezpečenie pripojenia: STARTTLS), je to v poriadku, nemusíte nič robiť.

      71-thunderbird-smtp-nastavenia-prehlad.png

       

      Ak tam však uvidíte Názov servera: smtp.<vasa-domena.tld>, Port: 25Zabezpečenie pripojenia: žiadne, hore napravo kliknite na tlačidlo Upraviť. Následne si upravte položky tak, aby ste ich mali podľa príkladu uvedeného nižšie. Okrem položiek Popis: (tam si dajte čo chcete, ideálne názov schránky) a Používateľské meno: (to je váš emailový účet, tu nemeňte nič). Kliknite na OK a skúste odoslať email. Thunderbird pri pokuse odoslať email by mal teraz zobraziť okno pre zadanie hesla do schránky, tak mu ho zadajte a email by sa už mal odoslať bez problémov.

      71-thunderbird-smtp-odporucane-nastavenia.png

       

      Microsoft Outlook a Apple Mail

       

      V prípade Microsoft Outlook môžete používať viac rôznych verzií, Orange pripravil manuál v PDF formáte, podľa ktorého môžete postupovať. Nastavenia sú obdobné ako v prípade vyššie uvedeného Thunderbirdu a manuál obsahuje aj návod k Apple Mail.

    2. Roman
      Latest Entry

      By Roman,

      Počínajúc týmto dňom sme navýšili limit na jednu emailovú schránku na 100 GB.

      To znamená, že si môžete vytvoriť emailovú schránku, ktorá môže mať maximálne 100 GB - aby ste si takúto schránku mohli vytvoriť, potrebujete na to buď balík Biznis X, pričom celú kapacitu emailového úložiska využijete na túto jednu schránku alebo využijete balík Multi X, ktorý môžete mať v maximálnej kapacite 200 GB, takže môžete mať takéto schránky aj dve.

      Viac informácií nájdete v návode Maximálna veľkosť priestoru pre emaily a schránky.

    3. Roman
      Latest Entry

      By Roman,

      5. 2. 2025 bol Exoweb aktualizovaný na verziu 10.162.1, ktorá prináša niekoľko vylepšení.

       

      Prehľad / Dashboard

       

      V Editore pribudol Prehľad, ktorý nájdete v hlavnom menu hneď nad položkou Webstránka. Ide len o stručný prehľad služieb, ktorý obsahuje váš balík (Blog sa zatiaľ nezobrazuje):

      101621-exoweb-prehlad.png

       

      Predĺžená doba na vrátenie zmien po úprave widgetu

       

      Keď ste upravili text v nejakom widgete alebo vymenili obrázok, mali ste niekoľko málo sekúnd na vrátenie zmien. Ak ste to nestihli, zmeny sa vrátiť automaticky už nedali a museli ste si zmeny vrátiť manuálne (napr. nahrať pôvodný obrázok alebo skopírovať pôvodný text - ak ste ho mali niekde odložený).

      Táto doba na vrátenie zmien je odteraz predĺžená na 15 sekúnd. Viac vo videu:

       

      Widget Blok obchodu

       

      Ak si na stránku vložíte widget Blok obchodu, tak odteraz si môžete nastaviť aj počet stĺpcov a rozmery náhľadov:

      101621-exoweb-blok-obchodu-odporucane-stlpce-rozmery.png

       

×
×
  • Create New...