Control Panel slúži na správu domén, ktoré sa v ňom nachádzajú a služby s nimi spojené. Pre prístup do Control Panela slúži špeciálne konto, označované ako Hlavné konto, ktoré zároveň slúži pre obnovu prístupu do Control Panela, ak vy, ako vlastník Control Panela, zabudnete prihlasovacie údaje.
Preto je dôležité, aby ste údaje v Hlavnom konte udržiavali aktuálne, keďže pomocou nich vás môžete identifikovať ako vlastníka pri riešení problémov.
Hoci v Control Paneli sa môžu nachádzať desiatky domén, ku ktorým vlastník Control Panela môže nastavovať služby (hosting), vlastníctvo samotných domén mu to nezaručuje. Vlastníctvo domén je určené údajmi vo WHOIS, pričom kľúčová informácia je meno vlastníka domény (ak ide o fyzickú osobu) alebo názov firmy (ak ide o SZČO alebo s.r.o. alebo inú formu podnikania).
Prístup k Hlavnému kontu nájdete v Control Paneli v sekcii Kontakty, kde ho uvidíte hore na stránke a napravo kliknite na Zmeniť / Zobraziť:
Následne sa zobrazia polia s vašimi predvolenými údajmi, ktoré odporúčame udržiavať vždy aktuálne. Z pohľadu technickej podpory pri riešení bežných záležitostí nie je veľmi podstatné, či vlastník vystupuje ako fyzická osoba alebo právnicka osoba, odporúčame však aby ste si údaje vyplnili tak, ako chcete vystupovať v komunikácii s technickou podporou.
Takže napr. ak si právnu formu vyberiete Fyzická osoba / Nepodnikateľ - kľúčové údaje vlastníka Control Panela budú pre technickú podporu EXO Hostingu Meno a Priezvisko. Ak si vyberiete právnu formu napr. Spoločnosť s ručením obmedzeným, odporúčame Meno a Priezvisko vyplniť konateľom spoločnosti. Môžete do formulára zadať Meno a Priezvisko zamestnanca firmy, ktorý má na starosti napr. IT oblasť, ale v prípade riešenia závažných problémov si budeme vyžadovať komunikáciu priamo s konateľom spoločnosti.
Kľúčové údaje sú Email a Telefón, na základe ktorých prijímame požiadavky týkajúcich sa zmien služieb. Emailová adresa tu zadaná, sa automaticky používa ako predvolená adresa pri komunikácii s technickou podporu pomocou autorizovaných požiadaviek alebo na obnovu prístupu do Control Panela, ak nám zavoláte z tu zadaného telefónneho čísla, tak niektoré požiadavky môžeme vybaviť na základe tohto telefonátu (napr. zmeniť kontaktný email).
Ak je potrebné údaje si tu aktualizovať, tak si ich upravte podľa potreby, dole pod formulárom označte súhlas s obchodnými podmienkami a kliknite na Zmeniť. Zmeny sa uložia ihneď.
Vždy dbajte na to, aby ste tieto informácie mali aktuálne. Urýchli to vybavovanie požiadaviek.
Prístup do Control Panela pre iné osoby
Ak ste vlastníkom Control Panela a potrebujete sprístupniť svoj Control Panel inej osobe (napr. webmasterovi), veľmi odporúčame, aby ste pre tento účel vytvorili subúčet.
Subúčet má prístup len k nastaveniam domén a hostingovým službám (aj tu môžete nastaviť k akým doménam (ak ich máte v Control Paneli viac) a a akým konkrétnym službám môže mať prístup) a nebude mať prístup k účtom, faktúram, autorizovaným požiadavkám a pod.
See also this article
See also this article