Súbory cookie sú nevyhnutné pre plynulý chod našej webstránky a poskytovanie našich služieb. Zároveň používame cookies na zacielenie reklamy a aby ste čo najlepšie vedeli využívať našu internetovú stránku. Vaše osobné údaje budú spracované a informácie z vášho zariadenia (súbory cookie, jedinečné identifikátory a ďalšie údaje zariadenia) môžu byť uchovávané, používané a zdieľané s dodávateľmi tretích strán, prípadne používané konkrétne týmto webom alebo aplikáciou. Niektorí dodávatelia môžu spracúvať vaše osobné údaje na základe oprávneného záujmu, proti ktorému môžete vzniesť námietku. Svoj súhlas môžete kedykoľvek odvolať. Ďalšie informácie a možnosti nastavenia vašich preferencií nájdete v rámci našich Podmienok ochrany súkromia. Súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov?
nevyhnutné cookies - cookies potrebné pre plynulý chod stránky a poskytovanie našich služieb
voliteľné cookies - cookies zabezpečujúce personalizáciu reklám a zber analytických a štatistických dát návštevnosti pre zlepšenie našich služieb
EXO HOSTING
Skočiť na obsah
Predvianočná akcia na EXOWEB 2025 ×
  • Emailový klient mi prestal fungovať


      Čo všetko je dobré si skontrolovať ak emailový klient má problém s prijímaním a odosielaním emailov na EXO Hosting serveroch.

    Niekedy môže nastať situácia, že emailový klient, ktorý používate napr. Microsoft Outlook (stáva sa častejšie) alebo Mozilla Thunderbird (nestáva sa príliš často) vám prestane fungovať, buď že sa nedokáže pripojiť na naše servery (mail.exohosting.com a smtp.exohosting.com) alebo prijímať, či odosielať emaily. V drvivej väčšine prípadov je problém na strane klienta.

     

    Emailový klient sa nevie pripojiť na servery Exohosting

     

    Keď má emailový klient problém s pripojením na naše servery, prvé čo by ste mali spraviť, je prihlásiť sa do svojej schránky cez RoundCube Webmail a otestovať si prijímanie a odosielanie emailov.

    Ak posielanie správ nefunguje ani vo Webmaile, uistite sa prihlásením do Control panela v sekcii Fakturácia, či nemáte neuhradené nejaké služby, či neexspirovala doména alebo nemáte deaktivovanú nejakú doplnkovú službu. Ak nič také nevidíte, kontaktujte nás pre preverenie problému.

    Ak posielanie a prijímanie emailov v RoundCube Webmail funguje, schránka je v poriadku a problém je najskôr vo vašom zariadení. Najprv vyskúšajte reštartovať všetky zariadenia. Ukončite prácu s klientom a reštartujte router. Môže sa stať, že váš poskytovateľ internetového pripojenia zmenil IP adresu alebo iné nastavenia, v tomto prípade často býva reštart routera potrebný a vie vyriešiť problémy s pripojením. Ďalej odporúčame reštartovať aj počítač. Po reštarte všetkých zariadení sa väčšina problémov obyčajne vyrieši.

    Ak ani reštart nepomohol, odporúčame skontrolovať, či máte v klientovi zadané správne heslo do emailovej schránky a nastavené správne servery a porty v odporúčaných kombináciách. Nesprávne nastavenia sú ďalšou častou príčinou prečo sa klient nedokáže pripojiť na naše servery, zvykne sa to diať po aktualizácii bezpečnostných certifikátov na serveri.

    Ak sú servery a porty správne nastavené, odporúčame dočasne vypnúť antivír a firewall, ktorých aktualizácie občas spôsobujú vyššie spomenuté problémy.

    Keď nepomohlo ani vypnutie antivíru a firewallu, odporúčame, aby ste si preverili, či nepoužívate zastaralú verziu emailového klienta, čo môže byť ďalšia príčina jeho nefunkčnosti. Problém však môže nastať aj v prípade nejakej aktualizácie, ktorá mohla "niečo pokaziť". Tento problém často nastáva u klientoch Microsoft Outlook.

    Ak ani v tomto prípade sa problém nevyriešil a používate práve Microsoft Outlook, odporúčame otestovať iný klient, napr. Mozilla Thunderbird, s ktorým naši zákazníci majú všeobecne dobré skúsenosti.

     

    Emailový klient sa pripojí na servery, ale neprijíma ani neodosiela emaily

     

    Môže sa stať, že váš emailový klient sa tvári, že je v poriadku, teda vyzerá to tak, že sa na servery pripojil, ale má problém s prijímaním správ alebo odosielaním. V tomto prípade odporúčame postupovať ako v prvom prípade, ale navyše je potrebné dôkladnejšie skontrolovať funkčnosť samotnej emailovej schránky.

    Prihláste sa na RoundCube Webmail danej emailovej schránky, s ktorou máte problém (ak máte problém s viacerými, tak nemusí byť problém v konkrétnej schránke) a skontrolujte, či na Webmaile viete prijímať a odosielať emaily.

    Ďalej odporúčame podľa návodu Bezpečnostná kontrola emailovej schránky si overiť, či v schránke nemáte zvláštne údaje v nastaveniach Identity alebo Pravidiel (Filtrov), ktoré spôsobujú problémy s doručovaním resp. preposielaním emailov. Ak nájdete problémy v Identite alebo Pravidlách, tak podľa návodu uverejnenom vyššie si ihneď zmeňte heslo k emailovej schránke a odstráňte problémy s Identitou a Pravidlami. Následne bude potrebné aktualizovať heslo aj v samotnom klientovi.

    Ďalší problém môže byť, že máte zapnutú ochranu SMTP servera (to by ste ale mali problém už s odosielaním z RoundCube Webmail), v ktorom máte zaradené krajiny ako Slovensko alebo Česko a včera ste prišli napr. do Nemecka, tak je potrebné si do zoznamu povolených krajín pridať Nemecko a potom odosielanie začne fungovať. Tento problém sa však týka len odosielania emailov, nie prijímania.


    Odkaz na Control Panel: https://setup.dnsserver.eu/

    Pozrite aj tento článok

     

    Pozrite aj tento článok

     



  • Blogy

    1. Tento článok je skôr oznámením, čo sa tohto času začína realizovať v ohľade doménových názvov a ich kontaktov. Vo viacerých aspektoch súvisí s článkom NIS2: Nové pravidlá pre bezpečnejší digitálny svet, ktorý sme zverejnili pred necelým mesiacom.

      Organizácia ICANN, ktorá dohliada na globálnu správu doménových mien, prišla s novou požiadavkou, ktorá od 21. augusta 2025 vstúpila do platnosti a týka sa aktualizácie pravidiel Registrar Data Escrow (RDE). Tieto pravidlá určujú, aké údaje musia registrátori domén bezpečne ukladať a pravidelne odovzdávať tretej strane ako zálohu - pre prípad, ak by došlo k technickej chybe alebo ukončeniu činnosti registrátora (čo sa nás ako EXO Hostingu priamo netýka, ale aj tak je to potrebné).

       

      Čo sa mení?

      Nové pravidlá vyžadujú, aby v týchto bezpečnostných zálohách boli uvedené kompletné kontaktné údaje držiteľa domény.

      V minulosti boli niektoré domény registrované v tzv. "thin WHOIS" režime, v ktorom sa kontaktné údaje držiteľa nezaznamenávali priamo v centrálnych systémoch - najmä pri starších registráciách. Z historických dôvodov tak existujú domény, pri ktorých momentálne neexistujú úplné kontaktné informácie.

       

      Čo to znamená pre vás?

      • ak sú kontaktné údaje k vašej doméne kompletné, nie je potrebná žiadna akcia
      • ak nám pri kontrole záznamov chýbajú povinné údaje, budeme vás kontaktovať s jednoduchou výzvou na ich doplnenie
      • cieľom je zabezpečiť, že všetky domény spĺňajú aktuálne pravidlá ICANN a sú chránené v prípade mimoriadnych udalostí

       

      Spoplatnenie neúplných údajov

      V prípade, ak nám register (miesto, kde registrujeme domény) oznámi, že eviduje neúplné údaje, začína od tohto momentu plynúť 30 dňová lehota na ich doplnenie. Ak tak nenastane, register nám začne účtovať poplatky za tzv. "dočasný kontakt" (ktorý obsahuje všetky potrebné údaje a vzťahuje sa na fyzickú adresu registrátora), ktorý budeme nútení vám vyúčtovať.

       

      Prečo je to dôležité?

      Tento proces:

      • zvyšuje bezpečnosť a transparentnosť správy domén
      • chráni vlastníkov domén pred stratou kontroly
      • umožňuje rýchlu obnovu domén v prípade technických problémov

       

      Ďakujeme za spoluprácu

      Chápeme, že doplnenie údajov môže byť pre niekoho dodatočná úloha, ale robíme to preto, aby vaša doména bola v súlade s medzinárodnými štandardmi a maximálne chránená.

       

      Ak máte otázky, náš tím podpory vám rád pomôže, zároveň sme však pripravili aj zoznam často kladených otázok týkajúcich sa tejto záležitosti:

       

      Prečo sa tieto zmeny zavádzajú?

      ICANN aktualizovala pravidlá pre tzv. Data Escrow program, ktorý slúži na ochranu domén. Od augusta 2025 musí byť v bezpečnostných zálohách uvedený kompletný kontaktný profil držiteľa domény. Cieľom je zvýšiť bezpečnosť a zabezpečiť, že vlastníci domén budú môcť svoje domény obnoviť v prípade technických problémov alebo zlyhania registrátora.

       

      Čo je to Data Escrow?

      Je to bezpečnostná záloha údajov o doménach, ktorú registrátori odovzdávajú nezávislej tretej strane. Ak by registrátor prestal fungovať alebo nastal iný vážny problém, ICANN vďaka tejto zálohe dokáže zabezpečiť, že držitelia nestratia svoje domény.

       

      Čo znamená, že niektoré domény boli registrované v "thin WHOIS" režime?

      Pri "thin WHOIS" systéme sa kontaktné údaje držiteľa neukladajú centrálne v registri, ale iba u registrátora. V minulosti tak vznikli záznamy, kde kontaktné údaje chýbajú alebo sú neúplné. Nové pravidlá však vyžadujú, aby boli doplnené.

       

      Musím niečo urobiť?

      Väčšina zákazníkov nemusí robiť nič. Ak zistíme, že pri vašej doméne chýbajú údaje, budeme vás kontaktovať a požiadať o doplnenie. Z vašej strany pôjde o jednoduchý úkon, prihlásite sa do Control Panela, v sekcii Kontakty si skontrolujete a aktualizujete údaje ak to bude potrebné, tak cez Zmeny nám pošlete autorizovanú požiadavku na Aktualizáciu údajov vo WHOIS. Celý postup nájdete v návode Zmena kontaktných údajov a Zmena vlastníka domény, aktualizácia údajov vo WHOIS (oba spolu súvisia)

       

      Čo sa stane, ak údaje nedoplním?

      Bez doplnených údajov nebude možné splniť nové ICANN požiadavky.

      Je veľmi pravdepodobné, že jednotlivé registre, kde vedieme registráciu konkrétnych doménových koncoviek, si môžu účtovať poplatky za vedenie tzv. "dočasných kontaktov", ktoré nahradia vaše, pokým si ich neaktualizujete. V extrémnych prípadoch nedoplnenie kontaktných údajov mohlo viesť k obmedzeniu správy domény, pokiaľ ICANN vyhodnotí, že údaje chýbajú. Našou snahou je predísť tomu včasnou komunikáciou so zákazníkmi.

       

      Kto bude mať prístup k týmto údajom?

      • my EXO HOSTING ako registrátor domény
      • ICANN v prípade kontroly
      • autorizovaný escrow operátor (na účely zálohy)

       

      Kedy začnú tieto zmeny platiť?

      • pravidlá sú účinné od 21. 8. 2025
      • proces doplnenia údajov u existujúcich domén bude prebiehať postupne
    2. Roman
      Najnovší zápis

      Pridal Roman,

      Na prelome februára a marca 2025 sme dokončili prvú fázu zmien zálohovacieho systému na našich serveroch, ktorá zahŕňa zjednodušenie a vylepšenie vnútornej infraštruktúry na zabezpečenie spoľahlivejšej stability a dostupnosti dát.

       

      Zmena vnútornej infraštruktúry zálohovacieho servera

       

      Jedna z prvých vecí, ktoré sme úspešne dokončili (už skôr ako tento kalendárny rok), bolo z dôvodu vyššej bezpečnosti napr. v prípade živelných pohrôm, fyzické presunutie zálohovacích serverov do serverovne v Petržalke, ktorá sa nachádza zhruba 10 kilometrov od datacentra Digitalis, kde máme hlavné servery. Medzi datacentrom a zálohovacou serverovňou máme prenajatú vlastnú trasu na technológii CWDM (Coarse Wavelength Division Multiplexing), čo znamená, že po tejto trase nemôže nik iný komunikovať a je vyhradená len pre naše potreby.

      Samotná štruktúra záloh sa zmenila tak, že odteraz FTP zálohy webu a SQL databáz sú dostupné v zložkách podľa dátumu (čo sme v prípade SQL databáz zrealizovali už oveľa skôr v Control Paneli ako môžete vidieť v našom návode Automatické zálohovanie SQL databáz v Control Paneli), kedy bola záloha vykonaná. To znamená, že odteraz budete presne vidieť, z ktorého dňa daná záloha pochádza a nebude potrebné si prepočítavať, v ktorej zložke sa nachádza záloha z akého dňa.

      Ako sa prihlásiť na zálohovací server, nájdete v našom návode Prístup k FTP záloham webu, ktorý sme zároveň aktualizovali po dokončení prvej fáze zmien zálohovacieho systému.

      Po prihlásení na zálohovací server uvidíte dva priečinky:

      • db - záloha SQL databáz
      • web - tu nájdete zálohy FTP súborov

      Oba priečinky obsahujú podpriečinky /backups/ a /snapshots/.

       

      Zálohy SQL databáz

      Zálohy SQL databáz nájdete na zálohovacom serveri v priečinku /db/.

      Pod podpriečinkom /backups/ nájdete zoznam ďalších podpriečinkov s názvami podľa dátumov, kedy boli zálohy databáz automaticky vytvorené. Toto je jeden z hlavných rozdielov, ktoré si všimnete po zmene štruktúry, predtým jednotlivé zálohy boli v zložkách označených číslami 00, 01, atď. V každom podpriečinku nájdete zálohy všetkých databáz, ktoré sa pod danou doménou nachádzali v momente, keď bola záloha vykonaná. Každá databáza je pomenovaná tak, ako ju máte pomenovanú v Control Paneli. V FTP klientovi v stĺpci s dátumom potom môžete vidieť, kedy presne bola daná databáza zálohovaná. Vo veľkej väčšine prípadov časy záloh budú medzi druhou a treťou hodinou v noci.

      Pod podpriečinkom /snapshots/ nájdete snapshoty všetkých SQL databáz, ktoré ste si pod danou doménou sami vytvorili. Každá zálohovaná databáza formou snapshotu je pomenovaná svojim názvom (taký aký má v Control paneli, plus dátumom a časom, kedy presne bol snapshot vytvorený., napr.: db000000xsqldb-2025-02-06-12-51-13.sql)

      76-db-zalohovaci-server.png

       

      Zálohy webu (FTP)

      Zálohy webu (súborov na serveri) sú riešené obdobne, ako v prípade SQL databáz. Aj v tomto prípade po prihlásení na zálohovací server nájdete pod priečinkom /web/ podpriečinky /backups/ a /snapshots/. Podpriečinok /backups/ obsahuje zálohy za posledných 14 dní, kedy ktorá záloha bola vytvorená, každá záloha je označená dátumom v názve priečinka. Zálohuje sa kompletne celý FTP priestor, vrátane systémových priečinkov ako napr. /conf/, /data/ a pod. a samozrejme aj /public_html/. Keď si budete prezerať zoznam samotných zálohovaných súborov, nech vás nemýlia dátumy pri nich ak budú výrazne staršie, dátumy samotných priečinkov a súborov zohľadňujú deň a čas, kedy došlo k poslednej zmene v danom priečinku resp. daného súboru. Takže ak ste nejaký súbor upravili 16. apríla 2003, taký dátum pri ňom uvidíte, aj keď záloha bola vykonaná predvčerom.

      Snapshoty, teda vlastné zálohy súborov na serveri, ktoré ste si manuálne vytvorili nájdete v priečinku /snapshots/.

      76-ftp-zalohovaci-server.png

       

      Zmena adresy zálohovacieho servera

       

      Dlhé roky sme používali adresu zálohovacieho servera backup2.dnsserver.eu. Po novom ako predvolenú adresu môžete použivať adresu backup.exo.eu. V oboch prípadoch ide o FTP hostiteľov, teda nejde o webové stránku, kam sa môžete prihlásiť a sťahovať si zálohy. Ide viac menej len o kozmetickú zmenu, obe adresy sú rovnocenné s prístupom k rovnakým dátam. Nová adresa je ľahšia na zapamätanie, aj zápis.

       

      Návod k zálohám a ďalšie plány

       

      Kompletné informácie k FTP zálohám nájdete v našom návode Prístup k FTP záloham webu, kde nájdete aj vysvetlivky k FTP zálohám SQL databáz. Pre viac možností zálohovania (aj obnovy) SQL databáz odporúčame návod Prístup k zálohám SQL databáz.

      V ďalších fázach bude možnosť si FTP zálohy obnovovať priamo v Control Paneli, tak ako to je už teraz v prípade obnovy SQL záloh, bez potreby sa prihlasovať na FTP zálohovací server a pre vyššie balíčky plánujeme zálohy poskytovať častejšie ako na 24-hodinovej báze. Ďalej plánujeme možnosť si vytvárania FTP záloh vo formáte .ZIP pre jednoduchšie sťahovanie záloh zo servera do vlastného počítača, viac informácií prinesieme v budúcnosti.

    3. Roman
      Najnovší zápis

      Pridal Roman,

      27. 11. 2025 bol Exoweb aktualizovaný na verziu 10.182.0, v ktorej nájdete nasledujúce zmeny a vylepšenia.

       

      Webstránka

       

      Obrázky

      V Editore si odteraz môžete rohy obrázkov zaokrúhliť, keď si vyberiete tvar typu Zaokrúhlené. Stačí posúvať bežca a podľa toho na akú stranu ho budete posúvať, sa budú rohy obrázkov zaokrúhľovať:

      101820-exoweb-obrazok-zaokruhlenie-rohov.png

       

      Ikona stránky

      Ikona stránky (favicon) mohla byť doteraz len vo formáte .ICO, odteraz môže byť aj vo formáte .PNG a .SVG.

       

      Opravy chýb

       

      • opravený problém s pre-boardingom pri použití šablóny: ukážka stránky nezobrazovala správne stránky, ktoré nie sú domovskou stránkou
      • oprava problému s neaktualizáciou náhľadu na pracovnej ploche v režime návrhu po zmenách
      • opravené vyskakovacie okno s obrázkom na aktívnej stránke
      • opravená chyba, kvôli ktorej prepísanie jazyka bannera súborov cookie nefungovalo pre niektoré jazyky
      • opravená chyba v mobile so zmenou poradia sekcií

       

      Obchod

       

      Košík

      Celkové sumy zobrazené v súhrne košíka sú teraz vrátane dane.

       

      Pokladňa

      Pokladňa Klarna bola premenovaná na Kustom z dôvodu odpredania platformy novej spoločnosti:

      101820-exoweb-obchod-klarna-kustom.png

       

      Opravy chýb

      • oprava chýbajúcej karty s údajmi o zákazníkovi pri pokladni
      • opravená chyba, kde registrácia zákazníckeho účtu v pokladni mohla spôsobiť chybu, ak bol tento email predtým použitý pri odoslaní formulára
      • stránka s potvrdením objednávky pre čakajúce platby teraz správne zobrazuje uplatnené zľavy a rozpis cien uvádza daň samostatne
×
×
  • Vytvoriť nové...