Súbory cookie sú nevyhnutné pre plynulý chod našej webstránky a poskytovanie našich služieb. Zároveň používame cookies na zacielenie reklamy a aby ste čo najlepšie vedeli využívať našu internetovú stránku. Vaše osobné údaje budú spracované a informácie z vášho zariadenia (súbory cookie, jedinečné identifikátory a ďalšie údaje zariadenia) môžu byť uchovávané, používané a zdieľané s dodávateľmi tretích strán, prípadne používané konkrétne týmto webom alebo aplikáciou. Niektorí dodávatelia môžu spracúvať vaše osobné údaje na základe oprávneného záujmu, proti ktorému môžete vzniesť námietku. Svoj súhlas môžete kedykoľvek odvolať. Ďalšie informácie a možnosti nastavenia vašich preferencií nájdete v rámci našich Podmienok ochrany súkromia. Súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov?
nevyhnutné cookies - cookies potrebné pre plynulý chod stránky a poskytovanie našich služieb
voliteľné cookies - cookies zabezpečujúce personalizáciu reklám a zber analytických a štatistických dát návštevnosti pre zlepšenie našich služieb
EXO HOSTING
Jump to content
  • Zlepšenie SEO stránok v Exowebe


    Správne vypísané názvy stránok a popisy, sú základom kvalitnej optimalizácie pre vyhľadávače (Search Engine Optimization - SEO, v preklade optimalizácia pre vyhľadávače).

    Novým webovým stránkam trvá dlhší čas, pokým sa objavia vo výsledkoch vyhľadávania v Google, aby sa tam objavili, tak im musíte trochu pomôcť.

    Keď si v Exowebe vytvoríte stránku, tak každá stránka má základný názov taký, aký názov ste jej zadali pri jej vytvorení. Základná stránka, teda úplne prvá stránka, ktorá sa vytvorila nainštalovaním Exowebu, má názov Home Page, čo nie je ideálne riešenie, ale dá sa zmeniť.

     

    SEO stránok v Exowebe

     

    Na úvodnej stránke v editore Exowebu kliknite hore v menu na Úvod (za predpokladu, že sa nachádzate na hlavnej stránke, ak sa budete nachádzať na inej stránke, tak hore v menu bude iný názov):

     

    exoweb-hlavne-menu.png

     

    Po kliknutí na Úvod (čo v tomto prípade predstavuje hlavnú stránku) vyskočí okno, kde uvidíte odkazy na ďalšie aplikácie ako napr. Obchod alebo Blog, nás však teraz bude zaujímať len Úvod - napravo od názvu stránky kliknite na tri vertikálne bodky a následne kliknite na Upraviť nastavenia stránky:

     

    Tip:

    Chcete mať viac podstránok v Exowebe? Prečítajte si návod Pridanie podstránok, priečinkov alebo externých odkazov v Exowebe.

     

     

    exoweb-stranky-a-zlozky.png

     

    Táto možnosť vám umožní upravovať kľúčové informácie o stránke a obdobným spôsobom si môžete upravovať všetky ostatné stránky v Exowebe.

     

    Názov v navigácii

    Tu upravujete názov stránky, aký bude mať stránka v hlavnom menu (keď navštívite svoju doménu). Ak si neprajete nejakú konkrétnu stránku mať v hlavnom menu, môžete dole cez možnosť Skryť z navigácie vypnúť jej zobrazenie.

     

    Titulok v prehliadači

    Kľúčová informácia, ktorá informuje Google (a iné vyhľadávače) o názve vašej stránky. Sem napíšte výstižný názov stránky, ktorý má charakterizovať jej obsah alebo si myslíte, že by mohol návštevníkov zaujímať. Aký názov sem zadáte, taký sa bude zobrazovať na Google vo výsledkoch vyhľadávania. Titulok v prehliadači by mal mať maximálnu dĺžku okolo 90 znakov a v rámci vašej webovej lokality by mal mať jedinečný názov (teda vyvarujte sa možnosti, že by ste mali viacero stránok s rovnakým titulkom)

     

    URL stránky

    Sem si môžete zadať adresu stránky (nejde zmeniť pre úvodnú stránku, čo však v tomto prípade nie je potrebné, keďže úvodná stránka sa zobrazuje priamo na hlavnej doméne). URL stránky sa automaticky vytvorí z Názvu v navigácii, obe si môžete dodatočne upraviť, pričom môžete používať aj diakritiku. Neodporúčame používať medzery, namiesto medzier použite pomlčku. Pri zakladaní novej stránky ak použijete viacslovný názov, tak medzery sa automaticky zamenia za pomlčky.

     

    Kľúčové slová

    Sem napíšte niekoľko slov, ktoré vystihujú obsah stránky. Zvoľte také slová, akými by ste čo najviac výstižne popísali o čom stránka je). Slov môžete zadať koľko chcete, oddeľujte ich čiarkami, môžete použiť aj frázy, napr. webová stránka, odporúčaný  počet slov resp. fáz je 3 až 5.

    V zdrojovom kóde stránky to bude vyzerať takto, čo je informácia pre vyhľadávače.

     

    <meta name="keywords" content="exoweb,webová stránka,webstránka" />

     

    Popis

    jeden z najdôležitejších metaúdajov každej webovej stránky, sem napíšte výstižný popis o dĺžke zhruba 120 - 160 znakov, ktorý charakterizuje obsah daného webu. Napr. ak napíšete Popis v tvare: EXO Hosting ponúka registráciu domén, poskytovanie webhostingových služieb a virtuálnych serverov., tak v zdrojovom kóde meta description uvidíte tento popis:

     

    <meta name="description" content="EXO Hosting ponúka registráciu domén, poskytovanie webhostingových služieb a virtuálnych serverov." />

     

    Dbajte na to, aby bol Popis napísaný kvalitne a výstižne, obyčajne sa zobrazuje vo výsledkoch vyhľadávania vo vyhľadávačoch (Google, Bing).

     

    Skryť z navigácie

    Posledná položka Skryť z navigácie odstráni odkaz na stránku z hlavného menu. Je len na vás, pri ktorých stránkach sa rozhodnete mať odkazy na ne v hlavnom menu alebo nie.

     

    exoweb-uvod-nastavenia.png

     

     

    Po vypísaní všetkých údajov nezabudnite kliknúť hore vpravo na Hotovo a následne si stránku aj Zverejniť.

     

    Ako zlepšiť pozície stránky v Google?

     

    Kvalitne nastavená SEO je len prvou časťou, aby ste sa vo výsledkoch Google našli a nič nepríde len tak, pre svoju stránku musíte spraviť toho viac.

    • tvorte zaujímavý obsah, najmä jedinečné a kvalitné texty sú pre Google zaujímavé
    • propagujte svoju stránku, napríklad v nejakej skupine na Facebooku, cez tvíty v sieti X alebo Blue Sky
    • na začiatok môže pomôcť inzercia napr. cez Google Adwords
    • využite možnosti Google Search Console a pridajte si odkazy cez mapu stránok

    Toto je len malý súhrn možností v budúcnosti rozpíšeme toho viac.


    Link to Control Panel: https://setup.dnsserver.eu/

    See also this article

     

    See also this article

     



  • Blogs

    1. Telekomunikačný operátor Orange oznámil, že v priebehu februára 2025 začne blokovať port 25, ktorý sa používa na komunikáciu, konkrétne odosielanie emailov (SMTP). Komunikácia cez port 25 býva štandardne nešifrovaná, čo znižuje bezpečnosť komunikácie.

      Táto zmena nebude mať žiadny vplyv na využívanie a fungovanie našich služieb, ale ak vám internetové pripojenie zabezpečuje Orange a vo svojom emailovom klientovi máte v SMTP nastaveniach zadaný port 25, tak môžete mať pri odosielaní emailov problémy.

      My v EXO Hostingu svojim zákazníkom dlhodobo odporúčame používať pri nastavovaní SMTP pripojenia porty 465, prípadne 587, ktoré zabezpečujú šifrované pripojenie.

      Aký port používate v SMTP nastaveniach, si môžete skontrolovať vo svojich emailových klientoch, ak tam vidíte porty 465 alebo 587, nemusíte v nastaveniach nič meniť.

      Ak v SMTP nastaveniach vidíte port 25, tak bude potrebné, aby ste si ho zmenili na 465 (šifrovanie SSL) alebo na 587 (šifrovanie STARTTLS). V oboch prípadoch si taktiež musíte nastaviť server odosielanej pošty na smtp.exohosting.com. Táto zmena bude vyžadovať aj opätovné zadanie hesla, tak sa najprv uistite prihlásením na Webmail, že heslo ku svojej schránke viete.

       

      V emailových klientoch si SMTP porty upravíte nasledovne:

      Mozilla Thunderbird

       

      V Thunderbirde hore v hlavnom menu kliknite na Nástroje a následne dole v ponuke na Nastavenia účtu. Naľavo v stĺpci uvidíte zoznam emailových účtov, ktoré používate v Thunderbirde. V zozname sa presuňte dole a mali by ste vidieť položku Server pre odosielanie pošty (SMTP). Kliknite na ňu a v okne napravo sa vyrojí zoznam schránok so SMTP nastaveniami. Skontrolujte si všetky položky (všetkých schránok, ktoré máte u nás v EXO Hostingu) spôsobom, že na každú kliknete a dole sa zobrazí, aký server a port máte nastavený. Ak tam vidíte Názov servera: smtp.exohosting.com a Port: 465 (Zabezpečenie pripojenia: SSL/TLS) alebo Port: 587 (Zabezpečenie pripojenia: STARTTLS), je to v poriadku, nemusíte nič robiť.

      71-thunderbird-smtp-nastavenia-prehlad.png

       

      Ak tam však uvidíte Názov servera: smtp.<vasa-domena.tld>, Port: 25Zabezpečenie pripojenia: žiadne, hore napravo kliknite na tlačidlo Upraviť. Následne si upravte položky tak, aby ste ich mali podľa príkladu uvedeného nižšie. Okrem položiek Popis: (tam si dajte čo chcete, ideálne názov schránky) a Používateľské meno: (to je váš emailový účet, tu nemeňte nič). Kliknite na OK a skúste odoslať email. Thunderbird pri pokuse odoslať email by mal teraz zobraziť okno pre zadanie hesla do schránky, tak mu ho zadajte a email by sa už mal odoslať bez problémov.

      71-thunderbird-smtp-odporucane-nastavenia.png

       

      Microsoft Outlook a Apple Mail

       

      V prípade Microsoft Outlook môžete používať viac rôznych verzií, Orange pripravil manuál v PDF formáte, podľa ktorého môžete postupovať. Nastavenia sú obdobné ako v prípade vyššie uvedeného Thunderbirdu a manuál obsahuje aj návod k Apple Mail.

    2. Na prelome februára a marca 2025 sme dokončili prvú fázu zmien zálohovacieho systému na našich serveroch, ktorá zahŕňa zjednodušenie a vylepšenie vnútornej infraštruktúry na zabezpečenie spoľahlivejšej stability a dostupnosti dát.

       

      Zmena vnútornej infraštruktúry zálohovacieho servera

       

      Jedna z prvých vecí, ktoré sme úspešne dokončili (už skôr ako tento kalendárny rok), bolo z dôvodu vyššej bezpečnosti napr. v prípade živelných pohrôm, fyzické presunutie zálohovacích serverov do serverovne v Petržalke, ktorá sa nachádza zhruba 10 kilometrov od datacentra Digitalis, kde máme hlavné servery. Medzi datacentrom a zálohovacou serverovňou máme prenajatú vlastnú trasu na technológii CWDM (Coarse Wavelength Division Multiplexing), čo znamená, že po tejto trase nemôže nik iný komunikovať a je vyhradená len pre naše potreby.

      Samotná štruktúra záloh sa zmenila tak, že odteraz FTP zálohy webu a SQL databáz sú dostupné v zložkách podľa dátumu (čo sme v prípade SQL databáz zrealizovali už oveľa skôr v Control Paneli ako môžete vidieť v našom návode Automatické zálohovanie SQL databáz v Control Paneli), kedy bola záloha vykonaná. To znamená, že odteraz budete presne vidieť, z ktorého dňa daná záloha pochádza a nebude potrebné si prepočítavať, v ktorej zložke sa nachádza záloha z akého dňa.

      Ako sa prihlásiť na zálohovací server, nájdete v našom návode Prístup k FTP záloham webu, ktorý sme zároveň aktualizovali po dokončení prvej fáze zmien zálohovacieho systému.

      Po prihlásení na zálohovací server uvidíte dva priečinky:

      • db - záloha SQL databáz
      • web - tu nájdete zálohy FTP súborov

      Oba priečinky obsahujú podpriečinky /backups/ a /snapshots/.

       

      Zálohy SQL databáz

      Zálohy SQL databáz nájdete na zálohovacom serveri v priečinku /db/.

      Pod podpriečinkom /backups/ nájdete zoznam ďalších podpriečinkov s názvami podľa dátumov, kedy boli zálohy databáz automaticky vytvorené. Toto je jeden z hlavných rozdielov, ktoré si všimnete po zmene štruktúry, predtým jednotlivé zálohy boli v zložkách označených číslami 00, 01, atď. V každom podpriečinku nájdete zálohy všetkých databáz, ktoré sa pod danou doménou nachádzali v momente, keď bola záloha vykonaná. Každá databáza je pomenovaná tak, ako ju máte pomenovanú v Control Paneli. V FTP klientovi v stĺpci s dátumom potom môžete vidieť, kedy presne bola daná databáza zálohovaná. Vo veľkej väčšine prípadov časy záloh budú medzi druhou a treťou hodinou v noci.

      Pod podpriečinkom /snapshots/ nájdete snapshoty všetkých SQL databáz, ktoré ste si pod danou doménou sami vytvorili. Každá zálohovaná databáza formou snapshotu je pomenovaná svojim názvom (taký aký má v Control paneli, plus dátumom a časom, kedy presne bol snapshot vytvorený., napr.: db000000xsqldb-2025-02-06-12-51-13.sql)

      76-db-zalohovaci-server.png

       

      Zálohy webu (FTP)

      Zálohy webu (súborov na serveri) sú riešené obdobne, ako v prípade SQL databáz. Aj v tomto prípade po prihlásení na zálohovací server nájdete pod priečinkom /web/ podpriečinky /backups/ a /snapshots/. Podpriečinok /backups/ obsahuje zálohy za posledných 14 dní, kedy ktorá záloha bola vytvorená, každá záloha je označená dátumom v názve priečinka. Zálohuje sa kompletne celý FTP priestor, vrátane systémových priečinkov ako napr. /conf/, /data/ a pod. a samozrejme aj /public_html/. Keď si budete prezerať zoznam samotných zálohovaných súborov, nech vás nemýlia dátumy pri nich ak budú výrazne staršie, dátumy samotných priečinkov a súborov zohľadňujú deň a čas, kedy došlo k poslednej zmene v danom priečinku resp. daného súboru. Takže ak ste nejaký súbor upravili 16. apríla 2003, taký dátum pri ňom uvidíte, aj keď záloha bola vykonaná predvčerom.

      Snapshoty, teda vlastné zálohy súborov na serveri, ktoré ste si manuálne vytvorili nájdete v priečinku /snapshots/.

      76-ftp-zalohovaci-server.png

       

      Zmena adresy zálohovacieho servera

       

      Dlhé roky sme používali adresu zálohovacieho servera backup2.dnsserver.eu. Po novom ako predvolenú adresu môžete použivať adresu backup.exo.eu. V oboch prípadoch ide o FTP hostiteľov, teda nejde o webové stránku, kam sa môžete prihlásiť a sťahovať si zálohy. Ide viac menej len o kozmetickú zmenu, obe adresy sú rovnocenné s prístupom k rovnakým dátam. Nová adresa je ľahšia na zapamätanie, aj zápis.

       

      Návod k zálohám a ďalšie plány

       

      Kompletné informácie k FTP zálohám nájdete v našom návode Prístup k FTP záloham webu, kde nájdete aj vysvetlivky k FTP zálohám SQL databáz. Pre viac možností zálohovania (aj obnovy) SQL databáz odporúčame návod Prístup k zálohám SQL databáz.

      V ďalších fázach bude možnosť si FTP zálohy obnovovať priamo v Control Paneli, tak ako to je už teraz v prípade obnovy SQL záloh, bez potreby sa prihlasovať na FTP zálohovací server a pre vyššie balíčky plánujeme zálohy poskytovať častejšie ako na 24-hodinovej báze. Ďalej plánujeme možnosť si vytvárania FTP záloh vo formáte .ZIP pre jednoduchšie sťahovanie záloh zo servera do vlastného počítača, viac informácií prinesieme v budúcnosti.

    3. Roman
      Latest Entry

      By Roman,

      20. 3. 2025 bol Exoweb aktualizovaný na verziu 10.165.0, ktorá prináša významnú zmenu pre Obchod.

       

      Obchod

       

      Vytvorenie zákazníckeho účtu

      Odteraz si zákazníci, ktorí nakupujú v Obchode, budú môcť zaregistrovať zákaznícky účet, ktorý zjednoduší správu ich objednávok.

       

      Naľavo od Košíka pribudla ikonka na vytvorenie/prihlásenie účtu:

      101650-eshop-prihlasovacia-ikona.png

       

      Ak zákazník nemá účet, po kliknutí na ikonku, si ho môže na karte Registrovať zaregistrovať

      101650-eshop-registracia.png

       

      Po kliknutí na Pokračovať dostane informáciu, že bol vytvorený účet, ktorý treba ešte potvrdiť kliknutím na odkaz v emailovej správe:

      101650-eshop-odoslanie-registracie.png

       

      Príklad emailovej správy na potvrdenie registrácie účtu:

      101650-eshop-email-pre-potvrdenie-registracie.png

       

      Úspešné potvrdenie, teraz sa zákazník môže prihlásiť:

      101650-eshop-registracia-uctu-potvrdena.png

       

      Pri registrácii účtu je dôležitá emailová adresa. Ak sa použije rovnaká emailová adresa, ktorá bola už predtým použitá na objednávku tovaru, tak všetky objednávky sa zlúčia pod toto konto.

      Každý zákazník s vytvoreným kontom bude mať zjednodušené objednávanie tovaru, keďže nebude potrebné nanovo zadávať údaje pre doručenie (tie počas vytvárania novej objednávky môže upraviť podľa potreby, okrem emailovej adresy) a všetky svoje objednávky bude vidieť na jednej stránke, príklad:

      101650-eshop-zakaznicky-panel.png

       

      Ide hlavne o prehľad, ak by potreboval upraviť svoje kontaktné údaje, je potrebné, aby kontaktoval správcu obchodu.

      Vytvorenie účtu a objednávku si môžete otestovať na našej vzorovej stránke exoweb.sk

×
×
  • Create New...