Súbory cookie sú nevyhnutné pre plynulý chod našej webstránky a poskytovanie našich služieb. Zároveň používame cookies na zacielenie reklamy a aby ste čo najlepšie vedeli využívať našu internetovú stránku. Vaše osobné údaje budú spracované a informácie z vášho zariadenia (súbory cookie, jedinečné identifikátory a ďalšie údaje zariadenia) môžu byť uchovávané, používané a zdieľané s dodávateľmi tretích strán, prípadne používané konkrétne týmto webom alebo aplikáciou. Niektorí dodávatelia môžu spracúvať vaše osobné údaje na základe oprávneného záujmu, proti ktorému môžete vzniesť námietku. Svoj súhlas môžete kedykoľvek odvolať. Ďalšie informácie a možnosti nastavenia vašich preferencií nájdete v rámci našich Podmienok ochrany súkromia. Súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov?
nevyhnutné cookies - cookies potrebné pre plynulý chod stránky a poskytovanie našich služieb
voliteľné cookies - cookies zabezpečujúce personalizáciu reklám a zber analytických a štatistických dát návštevnosti pre zlepšenie našich služieb
EXO HOSTING
Skočiť na obsah
  • Import veľkých SQL databáz alebo tabuliek pomocou HeidiSQL


      Ako si naimportovať veľké SQL databázy alebo tabuľky pomocou aplikácie HeidiSQL.

    Pri importe veľkej databázy alebo veľkých tabuliek do databázy SQL sa môže stať, že tabuľka (alebo databáza) je až príliš veľká a prekračuje limity pre import a nie je možné ju naimportovať cez phpMyAdmin napr. z dôvodu vyčerpania času behu skriptu.

     

    Inštalácia a nastavenie HeidiSQL

     

    Pre systém Windows je vhodné riešenie v podobe aplikácie HeidiSQL, ktorú si môžete stiahnuť z tejto stránky. Aplikáciu si nainštalujte, počas inštalácie netreba voliť žiadne špeciálne nastavenia, tak si to len odklikajte až do konca.

    Spustite aplikáciu HeidiSQL a ešte predtým ako dole vľavo kliknete na Nový (vytvorenie nového pripojenia k databáze), odporúčame, aby ste klikli dole vpravo na Viac:

     

    heidi-01-start.png

     

    Následne z ponuky si vyberte Zkontrolovať aktualizace... a aktualizujte si HeidiSQL na najnovšiu verziu.

     

    heidi-02-aktualizacia.png

     

    Drobné aktualizácie sú vydávané pomerne často, takže pôvodný súbor inštalácie, ktorí ste si stiahli zo stránky, nemusí byť aktuálny. Po aktualizácii, ktorá je plne automatická a prebehne maximálne do jednej minúty, si môžete nastaviť pripojenie k SQL databáze.

     

    Nastavenie pripojenia k databáze pomocou HeidiSQL

     

    Kliknite naľavo hore na názov pripojenia a upravte si ho podľa seba, napr. zadajte Moja databáza:

     

    heidi-03-pomenovanie-pripojenia.png

     

    Po pomenovaní pripojenia si v pravej časti obrazovky vyplňte údaje pripojenia k databáze. Všetky podstatné údaje nájdete v Control Paneli pri každej databáze:

     

    cp-sql-databaza.png

     

    V aplikácii HeidiSQL potrebné údaje vyplňte nasledovne:

    • Druh siete: nechajte alebo nastavte MariaDB or MySQL
    • Library: nechajte alebo nastavte libmariadb.dll
    • Hostiteľ/IP: zadajte názov servera k databáze, na ktorom sa databáza nachádza (viď obrázok vyššie - Host)
    • Vyžadovať prihlasovacie údaje: označte, ak si prajete výzvu na zadanie hesla pred každým pripojením. Ak si pripojenie nastavujete v súkromnom počítači, nemusíte toto označovať
    • Použiť prihlasovanie Windows: neoznačujte
    • Užívateľ: zadajte názov databázy (viď obrázok vyššie - Názov databázy / Meno užívateľa), prípadne názov používateľa (ak ste si vytvorili nového používateľa)
    • Heslo: zadajte heslo k databáze, ak ste na riadku vyššie zadali iného používateľa, ako je názov databázy, tak zadajte heslo, ktoré máte vytvorené k tomuto konkrétnemu používateľovi
    • Port: ponechajte 3306, ako aj ostatné nastavenia

     

    heidi-04-nastavenie-pripojenia.png

     

    Keď dole kliknete na Otvoriť, vyskočí okno, či si prajete uložiť zmeny. Kliknite na Áno:

     

    heidi-05-ulozenie-pripojenia.png

     

    Následne sa pripojíte do databázy, keď naľavo kliknete na jej názov, tak napravo sa zobrazí zoznam tabuliek, ktoré si môžete teraz prehliadať.

     

    heidi-06-uvod-v-db.png

     

    Import databázy alebo tabuľky pomocou HeidiSQL

     

    Ak potrebujete naimportovať tabuľky alebo databázu obsahujúcu tabuľky, kliknite hore naľavo na Súbor a následne na Načíst SQL soubor:

     

    heidi-07-nacitat-sql-subor.png

     

    Preklikajte sa v počítači k vašej uloženej databáze alebo tabuľke a kliknite na Otvoriť.

     

    Poznámka ku Kódovaniu (viď obrázok nižšie):

    Všeobecne by malo stačiť ponechať na Automaticky rozpoznať, aj keď je k tomu upozornenie, že to môže spôsobovať problémy. My sme sa však s viac problémami stretli, keď sme kódovanie nastavili napevno (napr. na Unicode).

     

    heidi-08-nastavenie-importu-automatika.png

     

    Keď ponecháte kódovanie na automatické rozpoznanie, dostanete upozornenie, ale kliknite na Áno, samotným importom nie je čo pokaziť, keď máte súbor databázy aj tak zálohovaný:

     

    heidi-09-upozornenie.png

     

    Vyskočí ďalšie okno, kliknite na Okamžitě spustit soubor(y):

     

    heidi-10-bez-nacitania.png

     

    Začne prebiehať import, toto môže trvať celé minúty až niekoľko desiatok minút. Odporúčame operáciu ponechať tak nech sa spracuje a nerobiť ani žiadne iné operácie na počítači, proces importu môže byť náročný na procesor, prípadne aj RAM pamäť:

     

    heidi-11-importovanie.png

     

    Po ukončení importu stlačte F5 alebo kliknite hore v menu na zelenú ikonu obnovenia a následne uvidíte napravo nové naimportované tabuľky, ktoré sa nachádzali v databáze, ktorú ste si nahrali:

     

    heidi-12-hotovo.png

     

    Informácie a podpora

     

    HeidiSQL je aplikácia tzv. "tretích strán", preto k nej neposkytujeme technickú podporu mimo rámec nastavenia pripojenia k databáze. Ak potrebujete pomoc s inými nastaveniami, odporúčame sa obrátiť na Fórum HeidiSQL.


    Odkaz na Control Panel: https://setup.dnsserver.eu/

    Pozrite aj tento článok

     

    Pozrite aj tento článok

     



  • Blogy

    1. Roman
      Najnovší zápis

      Pridal Roman,

      Po vytvorení webovej stránky možno budete chcieť stránku nastaviť tak, aby sa určitý obsah neukladal do vyrovnávajúcej pamäte webového prehliadača, keďže potrebujete, aby sa obsah aktualizoval často, napríklad každý deň. To je vhodné v prípade, ak na stránke ponúkate reštauračné menu vo formáte .PDF, ktoré sa mení každý deň a chcete mať istotu, aby sa na druhý deň návštevníkom nezobrazovala verzia .PDF súboru zo včera alebo z minulého týždňa, keďže už nie je aktuálna.

      Samozrejme sú možnosti, ako si vyrovnávajúcu pamäť internetového prehliadača môžete vyčistiť, ale nie každému to napadne alebo to nepovažuje za praktické.

      Tvorcovia webových stránok však na strane servera môžu zabrániť, aby sa určité typy súborov neukladali do vyrovnávajúcej pamäte (cache) prehliadačov návštevníkov, takže napr. na druhý deň návštevníci uvidia nový obsah. Toto môžeme dosiahnuť pomocou Apache modulu mod_expires.

       

      Nastavenie nepoužívania vyrovnávajúcej pamäte

      Tieto nastavenia môžete zrealizovať pomocou súboru .htaccess. Nižšie je príklad kódu, ktorý si môžete vložiť do daného súboru a zároveň aj nastaviť typy súborov, ktoré si neprajete ukladať do vyrovnávajúcej pamäte:
       

      # VYPNI CACHE
      <IfModule mod_headers.c>
          Header set Cache-Control "no-cache, no-store, must-revalidate"
          Header set Pragma "no-cache"
          Header set Expires 0
      </IfModule>
      
      <FilesMatch "\.(css|flv|gif|htm|html|ico|jpe|jpeg|jpg|js|mp3|mp4|png|pdf|swf|txt)$">
          <IfModule mod_expires.c>
              ExpiresActive Off
          </IfModule>
          <IfModule mod_headers.c>
              FileETag None
              Header unset ETag
              Header unset Pragma
              Header unset Cache-Control
              Header unset Last-Modified
              Header set Pragma "no-cache"
              Header set Cache-Control "max-age=0, no-cache, no-store, must-revalidate"
              Header set Expires "Thu, 1 Jan 1970 00:00:00 GMT"
          </IfModule>
      </FilesMatch>

       

      Vysvetlenie:

      • no-cache: zabezpečí, aby si prehliadač overil pripojením na server, či obsah je stále aktuálny
      • max-age:  nastavenie dĺžky v sekundách, ako dlho môže byť obsah uložený vo vyrovnávacej pamäti (cache) prehliadača. Po uplynutí tejto doby si prehliadač musí vyžiadať novú verziu obsahu zo servera. 0 znamená, že obsah by sa nemal nikdy ukladať do cache, resp. prehliadač sa bude zakaždým dopytovať na server po nový obsah.
      • no-store: príkaz naznačuje, že žiadna vyrovnávajúca pamäť akéhokoľvek druhu, by sa nemala načítavať
      • must-revalidate: funguje obdobne ako no-cache, obsah si načítava na základe nastavenia max-age, obsah si prehliadač preverí po uplynutí max-age. V prípade nuly, zakaždým.

       

      Konkrétne typy súborov, ktoré nechcete, aby sa ukladali, určujete na riadku:

      <FilesMatch "\.(css|flv|gif|htm|html|ico|jpe|jpeg|jpg|js|mp3|mp4|png|pdf|swf|txt)$">

      V zozname si ponechajte len tie typy, ktoré skutočne nechcete, aby sa ukladali do cache, napr. ak nechcete, aby sa ukladali len súbory .PDF, tak si kód upravte takto:

      <FilesMatch "\.(pdf)$">

       

      Ak z nejakého dôvodu nechcete použiť súbor .htaccess, do hlavičky každej stránky si vložte tento kód, čo je alternatívny spôsob, ako nenačítavať obsah z vyrovnávajúcej pamäte:

      <head>
          <meta http-equiv="Cache-Control" content="no-cache, no-store, must-revalidate" />
          <meta http-equiv="Pragma" content="no-cache" />
          <meta http-equiv="Expires" content="0" />
      </head>

       

       

      Nastavenie časového obdobia vyrovnávajúcej pamäte

      Druhý variant, ktorý môžete použiť, je nastavenie obdobia, ako dlho sa majú jednotlivé typy súborov, resp. obsahy, držať v pamäti prehliadača bez ďalšej kontroly na serveri. Pri type súboru .PDF si všimnite, že sme nastavili jeden deň. Ostatné hodnoty môžete ponechať tak ako sú alebo si ich upravte podľa potreby. Obsah, ktorý nezvyknete často meniť, môžete ponechať na dlhšie obdobie, mesiace až roky, ostatný zvoľte kratší (hodiny, dni, max týždne):

       

      ## NASTAV CACHE
      <IfModule mod_expires.c>
          FileETag MTime Size
          AddOutputFilterByType DEFLATE text/plain text/html text/xml text/css application/xml application/xhtml+xml application/rss+xml application/javascript application/x-javascript
          ExpiresActive On
          ExpiresByType text/html "access 600 seconds"
          ExpiresByType application/xhtml+xml "access 600 seconds"
          ExpiresByType text/css "access 1 month"
          ExpiresByType text/javascript "access 1 month"
          ExpiresByType text/x-javascript "access 1 month"
          ExpiresByType application/javascript "access 1 month"
          ExpiresByType application/x-javascript "access 1 month"
          ExpiresByType application/x-shockwave-flash "access 1 month"
          ExpiresByType application/pdf "access 1 day"
          ExpiresByType image/x-icon "access 1 year"
          ExpiresByType image/jpg "access 1 month"  
          ExpiresByType image/jpeg "access 1 month"
          ExpiresByType image/png "access 1 month"
          ExpiresByType image/gif "access 1 month"
          ExpiresDefault "access 1 month"
      </IfModule>

       

      Dĺžku obdobia, ako dlho chcete alebo potrebujete, aby sa obsah udržiaval vo vyrovnávajúcej pamäti bez opätovnej kontroly na serveri, si môžete definovať nasledovne:

      • year/s
      • month/s
      • week/s
      • day/s
      • hour/s
      • minute/s
      • second/s

       

      Je však možné si vytvoriť aj kombinácie, napr. chcete aby sa prehliadač po nový obsah .PDF súboru dopytoval každých 8 hodín a 30 minút:

      ExpiresByType application/pdf "access 8 hours 30 minutes"

      Obdobne si môžete nastaviť aj ďalšie typy súborov, podľa toho, ako často sa obnovujú.

       

      Pri nastavovaní dĺžky obdobia môžete skúsiť ďalšie alternatívy.

      Napríklad medzi zápisom

      ExpiresByType application/pdf "access 1 day"

      a

      ExpiresByType application/pdf "access plus 1 day"

      je rozdiel nasledovný:

      • access 1 day: nastavíte platnosť cache pre súbory (v našom prípade .PDF) na presne 1 deň od momentu, kedy bol obsah prístupný. Inak povedané, platnosť začne okamžite od času prístupu a vyprší presne o 1 deň.
      • access plus 1 day: "plus" znamená, že sa pridá 1 deň k aktuálnemu času prístupu. Inými slovami, cache vyprší po jednom dni od každého prístupu. Týmto spôsobom sa určí dynamickejší výpočet exspiračného času na základe prístupu k súboru.
    2. Roman
      Najnovší zápis

      Pridal Roman,

      Tento týždeň sme vylepšili správu SQL databáz v Control Paneli.

      Keď sa prihlásite do svojho Control Panela a kliknete na službu Správa databáz, tak uvidíte nové možnosti:

       

      cp-spravovanie-sql-databaz-nove-menu.png

       

      Možnosť Pridať databázu už tam bola a bude tam len táto možnosť, ak v Control Paneli nemáte ešte vytvorené žiadne SQL databázy. Ale ak si nejakú databázu vytvoríte alebo už nejaké databázy vytvorené máte, uvidíte ďalšie možnosti  Importovať databázu a Klonovať databázu.

       

      Import a klonovanie SQL databázy

       

      Import databázy

      Vďaka tejto funkcii môžete migrovať obsahy SQL databáz medzi sebou, dokonca aj z iného hostingu, čím si výrazne uľahčíte migráciu dát k nám. Viac informácií k tomu a ako to zrealizovať, nájdete v návode Import SQL databázy v Control Paneli.

       

      Klonovanie databázy

      Klonovanie databázy je ďalšia užitočná vec, keď si potrebujete spraviť kópiu SQL databázy bez toho, aby ste si museli najprv exportovať zálohu, napr. pomocou phpMyAdmin a rovnako aj importovať. Klonovaním si vytvoríte funkčnú kópiu akejkoľvek pôvodnej databázy, ktorú máte v Control Paneli a môžete ju okamžite používať. Stačí si upraviť údaje k databáze v konfiguračnom súbore redakčného systému. Viac informácií nájdete v návode Klonovanie SQL databázy v Control Paneli.

       

      Dumb (export) SQL databázy

       

      Nakoniec sme pridali ešte možnosť si vytvárať vlastné zálohy pomocou dumpovania databáz.

      Pri každej databáze nájdete napravo tlačidlo Dump, ktorým si môžete exportovať databázy vo formáte .SQL.GZ a ukladať do počítača:

       

      cp-databaza-moznosti.png

       

      Viac informácií nájdete v návode Export SQL databázy v Control Paneli.

      Veríme, že tieto vylepšenia vám spríjemnia prácu v Control Paneli a onedlho prídeme s ďalšími novými zaujímavými vecami 🙂

    3. Roman
      Najnovší zápis

      Pridal Roman,

      29. septembra 2024 bol Exoweb aktualizovaný na verziu 10.154.0.

       

      Všeobecné

       

      V tejto verzii, vrátane vo verzii 10.153.0 bolo opravených niekoľko chýb, ktoré mohli spôsobovať menšie problémy pri zobrazení stránok.

       

      Obchod

       

      V obchode sa zmenil vzhľad objednávok.

      Pôvodný vzhľad:

      101540-obchod-povodna-objednavka-prehlad.png

       

      Nový vzhľad je kompaktnejší, takže lepšie sa zobrazuje na menších monitoroch a v prehľade teraz vidíte aj číslo objednávky:

      101540-obchod-nova-objednavka-prehlad.png

×
×
  • Vytvoriť nové...