Súbory cookie sú nevyhnutné pre plynulý chod našej webstránky a poskytovanie našich služieb. Zároveň používame cookies na zacielenie reklamy a aby ste čo najlepšie vedeli využívať našu internetovú stránku. Vaše osobné údaje budú spracované a informácie z vášho zariadenia (súbory cookie, jedinečné identifikátory a ďalšie údaje zariadenia) môžu byť uchovávané, používané a zdieľané s dodávateľmi tretích strán, prípadne používané konkrétne týmto webom alebo aplikáciou. Niektorí dodávatelia môžu spracúvať vaše osobné údaje na základe oprávneného záujmu, proti ktorému môžete vzniesť námietku. Svoj súhlas môžete kedykoľvek odvolať. Ďalšie informácie a možnosti nastavenia vašich preferencií nájdete v rámci našich Podmienok ochrany súkromia. Súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov?
nevyhnutné cookies - cookies potrebné pre plynulý chod stránky a poskytovanie našich služieb
voliteľné cookies - cookies zabezpečujúce personalizáciu reklám a zber analytických a štatistických dát návštevnosti pre zlepšenie našich služieb
EXO HOSTING
Jump to content
  • Import veľkých SQL databáz alebo tabuliek pomocou HeidiSQL


    Pri importe veľkej databázy alebo veľkých tabuliek do databázy SQL sa môže stať, že tabuľka (alebo databáza) je až príliš veľká a prekračuje limity pre import a nie je možné ju naimportovať cez phpMyAdmin napr. z dôvodu vyčerpania času behu skriptu.

     

    Inštalácia a nastavenie HeidiSQL

     

    Pre systém Windows je vhodné riešenie v podobe aplikácie HeidiSQL, ktorú si môžete stiahnuť z tejto stránky. Aplikáciu si nainštalujte, počas inštalácie netreba voliť žiadne špeciálne nastavenia, tak si to len odklikajte až do konca.

    Spustite aplikáciu HeidiSQL a ešte predtým ako dole vľavo kliknete na Nový (vytvorenie nového pripojenia k databáze), odporúčame, aby ste klikli dole vpravo na Viac:

     

    heidi-01-start.png

     

    Následne z ponuky si vyberte Zkontrolovať aktualizace... a aktualizujte si HeidiSQL na najnovšiu verziu.

     

    heidi-02-aktualizacia.png

     

    Drobné aktualizácie sú vydávané pomerne často, takže pôvodný súbor inštalácie, ktorí ste si stiahli zo stránky, nemusí byť aktuálny. Po aktualizácii, ktorá je plne automatická a prebehne maximálne do jednej minúty, si môžete nastaviť pripojenie k SQL databáze.

     

    Nastavenie pripojenia k databáze pomocou HeidiSQL

     

    Kliknite naľavo hore na názov pripojenia a upravte si ho podľa seba, napr. zadajte Moja databáza:

     

    heidi-03-pomenovanie-pripojenia.png

     

    Po pomenovaní pripojenia si v pravej časti obrazovky vyplňte údaje pripojenia k databáze. Všetky podstatné údaje nájdete v Control Paneli pri každej databáze:

     

    cp-sql-databaza.png

     

    V aplikácii HeidiSQL potrebné údaje vyplňte nasledovne:

    • Druh siete: nechajte alebo nastavte MariaDB or MySQL
    • Library: nechajte alebo nastavte libmariadb.dll
    • Hostiteľ/IP: zadajte názov servera k databáze, na ktorom sa databáza nachádza (viď obrázok vyššie - Host)
    • Vyžadovať prihlasovacie údaje: označte, ak si prajete výzvu na zadanie hesla pred každým pripojením. Ak si pripojenie nastavujete v súkromnom počítači, nemusíte toto označovať
    • Použiť prihlasovanie Windows: neoznačujte
    • Užívateľ: zadajte názov databázy (viď obrázok vyššie - Názov databázy / Meno užívateľa), prípadne názov používateľa (ak ste si vytvorili nového používateľa)
    • Heslo: zadajte heslo k databáze, ak ste na riadku vyššie zadali iného používateľa, ako je názov databázy, tak zadajte heslo, ktoré máte vytvorené k tomuto konkrétnemu používateľovi
    • Port: ponechajte 3306, ako aj ostatné nastavenia

     

    heidi-04-nastavenie-pripojenia.png

     

    Keď dole kliknete na Otvoriť, vyskočí okno, či si prajete uložiť zmeny. Kliknite na Áno:

     

    heidi-05-ulozenie-pripojenia.png

     

    Následne sa pripojíte do databázy, keď naľavo kliknete na jej názov, tak napravo sa zobrazí zoznam tabuliek, ktoré si môžete teraz prehliadať.

     

    heidi-06-uvod-v-db.png

     

    Import databázy alebo tabuľky pomocou HeidiSQL

     

    Ak potrebujete naimportovať tabuľky alebo databázu obsahujúcu tabuľky, kliknite hore naľavo na Súbor a následne na Načíst SQL soubor:

     

    heidi-07-nacitat-sql-subor.png

     

    Preklikajte sa v počítači k vašej uloženej databáze alebo tabuľke a kliknite na Otvoriť.

     

    Poznámka ku Kódovaniu (viď obrázok nižšie):

    Všeobecne by malo stačiť ponechať na Automaticky rozpoznať, aj keď je k tomu upozornenie, že to môže spôsobovať problémy. My sme sa však s viac problémami stretli, keď sme kódovanie nastavili napevno (napr. na Unicode).

     

    heidi-08-nastavenie-importu-automatika.png

     

    Keď ponecháte kódovanie na automatické rozpoznanie, dostanete upozornenie, ale kliknite na Áno, samotným importom nie je čo pokaziť, keď máte súbor databázy aj tak zálohovaný:

     

    heidi-09-upozornenie.png

     

    Vyskočí ďalšie okno, kliknite na Okamžitě spustit soubor(y):

     

    heidi-10-bez-nacitania.png

     

    Začne prebiehať import, toto môže trvať celé minúty až niekoľko desiatok minút. Odporúčame operáciu ponechať tak nech sa spracuje a nerobiť ani žiadne iné operácie na počítači, proces importu môže byť náročný na procesor, prípadne aj RAM pamäť:

     

    heidi-11-importovanie.png

     

    Po ukončení importu stlačte F5 alebo kliknite hore v menu na zelenú ikonu obnovenia a následne uvidíte napravo nové naimportované tabuľky, ktoré sa nachádzali v databáze, ktorú ste si nahrali:

     

    heidi-12-hotovo.png

     

    Informácie a podpora

     

    HeidiSQL je aplikácia tzv. "tretích strán", preto k nej neposkytujeme technickú podporu mimo rámec nastavenia pripojenia k databáze. Ak potrebujete pomoc s inými nastaveniami, odporúčame sa obrátiť na Fórum HeidiSQL.


    Link to Control Panel: https://setup.dnsserver.eu/

    See also this article

     

    See also this article

     



  • Blogs

    1. Slovenským internetom sa momentálne šíri zrejme jedna z najväčších káuz v oblasti informačných technológií.

      Podľa informácií portálu Živé.sk došlo začiatkom týždňa na servery Úradu geodézie, kartografie a katastra SR k ransomware útoku, počas ktorého boli zašifrované dáta na serveroch. Útok spôsobil nedostupnosť portálu, čo je však zatiaľ ten najmenší problém. Výrazne väčším problémom je, že dáta katastra zrejme nebude možné obnoviť do úplného stavu pred útokom z dôvodu, že zálohy neobsahovali kompletné údaje, ktoré sa nerealizovali dostatočne často a komplexne na to, aby bolo možné ich rýchlo obnoviť. Tento fakt spôsobí, že obnova dát, do ako tak použiteľného stavu, potrvá zrejme celé mesiace. A či to bude nakoniec úspešné, sa zatiaľ nevie. Viac informácií sa dozviete v horeuvedenom odkaze.

       

      Čo je ransomware útok a ako k nemu dochádza?

      Podstatou ransomware je, že vírus resp. škodlivý kód zašifruje vaše dáta v počítači, ktoré sú tým pádom nepoužiteľné. Následne vás hacker kontaktuje pomocou emailu, ktorého pôvod je často prakticky nemožné vystopovať s ponukou, že dáta odkóduje, ale za cenu výkupného, ktoré nie raz býva vysoké. Výkupné sa často má zrealizovať pomocou kryptomenových účtov, ktorých vlastníkov je fakticky nemožné zistiť.

      Vírus, ktorý spustí ransomware útok najčastejšie "získate" tak, že v emaile, ktorý sa môže vydávať napr. za štátnu inštitúciu alebo banku, kliknete na odkaz, ktorý sa tvári dôveryhodne, ale v skutočnosti si do počítača stiahnete vírus. Ransoware si môžete "nainštalovať" aj navštívením pochybných webových stránok, či klikaním na podozrivé reklamy na neznámych webových stránkach. O Ransomware si môžete viac prečítať na Wikipedii.

       

      Ako sa dá tomu predchádzať?

      Ransomware útokom (ale aj iným hackerským útokom) sa nedá vždy predchádzať na 100%, ale túto pravdepodobnosť môžete výrazne znížiť splnením týchto bodov (nie úplne všetky zaručene pomôžu voči hackerským útokom, ale z dôvodu zvýšenia bezpečnosti ich uvedieme):

      • Pravidelne aktualizujte svoj operačný systém, webové prehliadače, emailových klientov. Aktualizácie odstraňujú bezpečnostné problémy, ktoré hackeri často zneužívajú.
      • Nezabúdajte na kvalitný antivír spolu s firewallom, aj v tomto prípade ich odporúčame pravidelne aktualizovať, aj keď samotné aktualizácie často prebiehajú automaticky (ak ste si tieto aktualizácie z nejakého neznámeho dôvodu nevypli).
      • Aktualizujte svoje programy a aplikácie, ktoré používate
      • Pripájajte sa len na dôveryhodné internetové siete, ak doma používate router, zmeňte si heslo do nastavení routera (od výroby býva často nastavené len nejaké základné, napr. password), nastavte si silné heslo na svoju wi-fi sieť, ideálne kombináciou malých a veľkých písmen, čísiel a špeciálnych znakov.
      • Taktiež nezabúdajte na silné heslá do emailových schránok a pozorne sledujte obsah emailových správ, ktoré vám prídu do schránok. Keďže ransomware sa často šíri emailom, obzvlášť venujte maximálnu pozornosť týmto typom emailových správ:
        • email s výhodnou investičnou ponukou alebo kúpou "niečoho" zaujímavého a výhodného
        • výstražný email, ktorý vás varuje pred kompromitáciou vášho bankového účtu a je potrebné sa prihlásiť do vášho internetbankingu a aktualizovať heslá
        • varovania o neznámych prihláseniach do vašich účtov (hocijakých) - takéto varovania vám môžu posielať aj regulérne služby ako Facebook alebo Google, ale často bývajú zneužívané hackermi, ktorí sa vás snažia oklamať, že je potrebné, aby ste sa prihlásili do svojej schránky a zmenili si nastavenia
        • rôzne reklamné emaily na služby a produkty, ktoré ste si buď neobjednali alebo sa vás zjavne netýkajú
        • podozrivé správy o nevyzdvihnutých alebo neuhradených zásielkach o ktorých bezpečne viete, že ich nečakáte.
      • Vždy si pozorne skontrolujte z akej emailovej adresy vám prišiel takýto podozrivý email, či neobsahuje preklepy, nejaký znak navyše, či nejakú exotickú koncovku.
      • Ak email obsahuje odkazy, neklikajte na ne, ale ak na ne nabehnete kurzorom myši, tak prehliadač vám dole vľavo zobrazí link, kam odkaz mieri. Ak sa vám link zdá zvláštny, celkom iste ide o podvod.

      Ak máte podozrenie, že daný email bude škodlivý, takýto email vo svojom emailovom klientovi vždy označte ako spam.

       

      Nižšie uvádzame príklad nahlásenia podozrivého emailu vo Webmaile:

      70-nahlasenie-spamu.png

       

      Nižšie si môžete pozrieť album Phishing, kam postupne budeme pridávať vzorky podozrivých emailov, ktoré je rozhodne dobré nahlásiť ako spam:

    2. Roman
      Latest Entry

      By Roman,

      Počínajúc týmto dňom sme navýšili limit na jednu emailovú schránku na 100 GB.

      To znamená, že si môžete vytvoriť emailovú schránku, ktorá môže mať maximálne 100 GB - aby ste si takúto schránku mohli vytvoriť, potrebujete na to buď balík Biznis X, pričom celú kapacitu emailového úložiska využijete na túto jednu schránku alebo využijete balík Multi X, ktorý môžete mať v maximálnej kapacite 200 GB, takže môžete mať takéto schránky aj dve.

      Viac informácií nájdete v návode Maximálna veľkosť priestoru pre emaily a schránky.

    3. Roman
      Latest Entry

      By Roman,

      21. 1. 2025 bol Exoweb aktualizovaný na verziu 10.161.0, ktorý prináša niekoľko zásadných noviniek a vylepšení.

       

      Umelá inteligencia vo Webstránke a v Obchode

       

      Od tejto verzie môžete pri písaní textov, počas vytvárania obsahu webovej stránky alebo písania popisov produktov v Obchode využívať umelú inteligenciu.

      Napríklad napíšete si nejaký svoj text a necháte umelú inteligenciu, aby ho rozšírila. Krátka videoukážka:

       

      Umelú inteligenciu môžu využívať všetci zákazníci s balíkmi Start Web, Biznis Web a Max Web. Dostupná je aj v Trial verzii. Zastarané balíky ako 1Web túto možnosť nemajú. Viac informácií nájdete v návode Texty písané pomocou umelej inteligencie (AI).

       

      Cookies

       

      Odteraz (už od verzie 10.160.0) sa môžete rozhodnúť či budete používať štandardný banner cookies alebo si vytvoríte vlastný.

      V Nastavenich Exowebu kliknite na sekciu Možnosti ochrany osobných údajov a následne v sekcii Politika cookies kliknite na kartu Banner súboru cookie. Vyplňte si všetky požadované údaje a informácie a kliknite na Uložiť:

      101610-vlastny-cookies-banner-nastavenia.png

       

      Na stránke sa následne objaví banner cookies, aký ste si vytvorili. Text si v nastaveniach môžete kedykoľvek upraviť.

      101610-vlastny-cookies-banner-na-stranke.png

       

      Ak na stránkach používate aj iný jazyk ako slovenčinu, v nastaveniach si ešte môžete vybrať pre aký jazyk chcete vlastný text upraviť. Táto možnosť je dostupná pre balíky Biznis Web a Max Web, keďže Start Web nemá možnosť používať viac ako jeden jazyk.

      101610-vlastny-cookies-banner-vyber-jazyka.png

       

      Viac informácií o nastavení cookies nájdete v návode Nastavenie cookies v Exowebe.

       

      Okrem noviniek pribudlo ešte niekoľko opráv dizajnu a vzhľadu. To je zatiaľ všetko.

×
×
  • Create New...