
U nás v EXO Hostingu môžete využívať len emaily, to sú prípady, ak doménu máte zaregistrovanú u iného registrátora, resp. nepoužívate a ani nechcete používať naše menné servery, u nás chcete mať len emaily a svoju webovú stránku niekde úplne inde. V tomto návode získate postup, ako si nastaviť DNS záznamy, aby ste si svoju doménu prepojili s našimi emailovými servermi.
Chcem využívať len emailové služby EXO Hostingu
Ak chcete u nás využívať len emaily, musíte mať u nás objednaný nejaký emailový balíček, min. Exo Mail (na to vám bude stačiť si objednať len hosting, bez prevodu svojej domény, ak už nejakú máte). Po vytvorení objednávky kliknite na DNS záznamy v Control Paneli...
...a pozrite si naše MX záznamy. V prípade, ak chcete využívať len emailové služby na našich serveroch, tak je potrebné, aby ste si do DNS záznamov u správcu svojich menných serverov vložili naše MX záznamy, ktoré definujú poštové servery zodpovedné za príjem správ pre vašu doménu:
Záznamy si môžete skopírovať z tejto tabuľky:
Názov záznamu | TTL | Typ záznamu | Priorita | Hodnota záznamu |
3600 | MX | 10 | relay.exohosting.sk. | |
3600 | MX | 20 | relay.dnsserver.eu. |
MX záznamy do DNS záznamov pridávajte takým spôsobom, že si upravíte pôvodné MX záznamy dodané vaším registrátorom domény (resp. správcom menných serverov) a zmažete všetky ostatné - ak by ich bolo viac. Uistite sa, že v DNS budete mať len MX záznamy EXO Hostingu.
Prístup k emailom
Pre správu emailovej pošty odporúčame používať RoundCube Webmail alebo si nastavte poštový klient (Thunderbird, Outlook) podľa tohto návodu, pričom odporúčame používať pre príjem a odosielanie emailov servery so zabezpečeným pripojením exohosting.com.
Ak by ste ale chceli z nejakého dôvodu používať nastavenia pre príjem a odosielanie emailov názov vašej domény (mail.mojadomena.tld resp. smtp.mojadomena.tld), tak do DNS záznamov vášho správcu menných serverov si musíte vložiť ešte tieto dva záznamy:
Názov záznamu | TTL | Typ záznamu | Hodnota záznamu |
3600 | CNAME | pop3-imap.dnsserver.eu. | |
smtp | 3600 | CNAME | smtpin.dnsserver.eu. |
Nastavenie SPF, DKIM a DMARC záznamov
Zároveň odporúčame si do DNS záznamov na serveroch vášho správcu menných serverov vložiť SPF záznam, aby servery iných prijímateľov považovali vaše emaily za dôveryhodné. Ak už máte vo svojich DNS záznamoch SPF záznam od svojho správcu menných serverov, tak nevytvárajte nový, len si tam doplňte náš server: include:_spf.dnsserver.eu - ak nemáte istotu, či SPF záznam upravujete správne, kontaktujte správcu vašich menných serverov, aby vám do SPF záznamu zahrnul náš server - ak žiadny SPF záznam nemáte (málo pravdepodobné), pridajte si do DNS záznamov rovno celý náš SPF záznam podľa tabuľky nižšie:
Názov záznamu | TTL | Typ záznamu | Hodnota záznamu |
3600 | TXT | v=spf1 a mx include:_spf.dnsserver.eu ~all |
Rovnako si môžete pridať aj DKIM záznam (tých môžete mať v DNS záznamoch viac, musia mať len rozličné názvy), DKIM záznam si u nás vygenerujte a to čo vám systém vygenerujte, to si vložte do DNS záznamov vášho správcu menných serverov. Príklad v tabuľke nižšie:
Názov záznamu | TTL | Typ záznamu | Hodnota záznamu |
smtpeh._domainkey | 3600 | TXT | v=DKIM1;p=TuBudeVeľmiDlhýReťazec |
Keď SPF a DKIM záznamy budete mať zakomponované v DNS záznamoch správcu vašich menných serverov, pre vylepšenie dôveryhodnosti vašich emailov si môžete pridať aj DMARC záznam (je možné si ho aj vygenerovať pod zoznamov DNS záznamov v našom Control Paneli).
Príklad DMARC záznamu:
Názov záznamu | TTL | Typ záznamu | Hodnota záznamu |
_dmarc | 3600 | TXT | v=DMARC1; p=none; rua=mailto:mail@domena.tld; fo =1 |
Ak by ste mali akékoľvek problémy s nastavením DNS záznamov v administrácii domény vášho registrátora, požiadajte o pomoc jeho technickú podporu. Každý registrátor má vlastné pravidlá a možnosti zadávania DNS záznamov, ktoré v niektorých prípadoch môžu byť odlišné od našich.