Súbory cookie sú nevyhnutné pre plynulý chod našej webstránky a poskytovanie našich služieb. Zároveň používame cookies na zacielenie reklamy a aby ste čo najlepšie vedeli využívať našu internetovú stránku. Vaše osobné údaje budú spracované a informácie z vášho zariadenia (súbory cookie, jedinečné identifikátory a ďalšie údaje zariadenia) môžu byť uchovávané, používané a zdieľané s dodávateľmi tretích strán, prípadne používané konkrétne týmto webom alebo aplikáciou. Niektorí dodávatelia môžu spracúvať vaše osobné údaje na základe oprávneného záujmu, proti ktorému môžete vzniesť námietku. Svoj súhlas môžete kedykoľvek odvolať. Ďalšie informácie a možnosti nastavenia vašich preferencií nájdete v rámci našich Podmienok ochrany súkromia. Súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov?
nevyhnutné cookies - cookies potrebné pre plynulý chod stránky a poskytovanie našich služieb
voliteľné cookies - cookies zabezpečujúce personalizáciu reklám a zber analytických a štatistických dát návštevnosti pre zlepšenie našich služieb
EXO HOSTING
Skočiť na obsah
  • Problémy s prihlásením na server pomocu FTP protokolu


      Aké možnosti treba overiť a vyskúšať keď prestalo fungovať FTP pripojenie.

    V tomto návode nájdete príklady problémov, ktoré môžu zapríčiniť nefunkčnosť pripojenia na server pomocou protokolu FTP. Užitočné informácie nájdete aj v článku Ako sa pripojiť pomocou FTP a nahrať si stránku na server, ktorý odporúčame si prečítať, ak si potrebujete vytvoriť nové FTP pripojenie.

    Ak FTP pripojenie máte funkčné a jedného dňa prestane fungovať, dôvodov môže byť viacero, ktoré môžu spolu súvisieť a tieto dôvody nájdete nižšie.

     

    Neuhradené služby

     

    Môže sa stať, že pozabudnete uhradiť faktúru za hosting. Či je naozaj problém v neuhradenej faktúre, zistíte rýchlo, stačí sa prihlásiť do Control Panela a naľavo v hlavnom menu kliknite na sekciu Fakturácia.

    Ak tam nájdete neuhradenú faktúru za hosting, po prijatí platby sa služby do hodiny obnovia a začne aj fungovať FTP pripojenie. Ak máte všetky služby uhradené, problém bude inde, tak pokračujte v čítaní.

     

    Nesprávne prihlasovacie údaje

     

    Najčastejšou príčinou toho, že sa vám nedarí prihlásiť, je to, že používate nesprávne prihlasovacie údaje. Aj keď ho máte v klientovi uložené, uistite sa, že údaje sú aktuálne (je možné, že ich napr. mohol zmeniť vlastník Control Panela, ak máte len subúčet).

    Otvorte si Monsta FTP a skúste sa prihlásiť. Stačí keď zadáte prihlasovacie meno a heslo, server nie je potrebný)

    Ak prihlásenie nebude úspešné, prihláste sa do Control Panela a kliknite na Správa FTP účtov:

     

    cp-sprava-ftp-uctov.png

     

    Tu si môžete pozrieť aké je prihlasovacie meno - obyčajne je to názov domény, ak sa prihlasujete iným menom, napr. nazovdomeny.sk.admin, uistite sa, že toto meno vidíte v zozname. Ak nie je v zozname, tak sa neprihlásite. Ak meno vidíte (takže existuje a na prihlásenie ho môžete používať), kliknite na modrú ceruzku, kde si môžete upraviť nastavenia konta.

     

    cp-hlavny-ftp-ucet.png

     

    Vygenerujte si nové heslo, skopírujte si ho, kliknite dole na Zmeniť a skúste sa opäť prihlásiť na Monsta FTP. Ak prihlásenie funguje, zadajte si nové údaje do vášho FTP klienta (napr. FileZilla, Total Commander). Server odporúčame používať ftp.exo.eu alebo ftpcluster.dnsserver.eu (prečo, viď dole v sekcii Zmena DNS záznamov).

     

    cp-hlavny-ftp-ucet-nove-heslo.png

     

    Obmedzenie prístupu na IP adresu

     

    Ak nefunguje pripojenie ani po aktualizácii hesla, vypnite si Špeciálnu ochranu ftp konta (ak je zapnutá, viď obrázok vyššie), a kliknite na Zmeniť. Môžete sa nachádzať na IP adrese, ktorá sa nenachádza v aktuálnej databáze slovenských a českých IP adries  - najskôr budete vidieť o tom informáciu hneď pod poslednou možnosťou FTP štítu (ako na obrázku).

    Ak po vypnutí ochrany ftp konta sa na server už viete prihlásiť, navštívte stránku Moja IP a môžete nám poslať vašu IP adresu na support@exohosting.sk (do emailu napíšte, že z tejto adresy sa neviete prihlásiť pomocou FTP, ak je aktivovaná ochrana ftp konta). Ak sa nachádzate v zahraničí, posielať nemusíte nič, ale bez vypnutej ochrany ftp konta sa neprihlásite.

     

    Zmena DNS záznamov

     

    Častým dôvodom, prečo FTP pripojenie mohlo prestať fungovať je zmena DNS záznamov. Tento stav platí pre prípad, ak sa viete prihlásiť na Monsta FTP, ale vôbec nefunguje prihlásenie v FTP klientovi. Napríklad v FTP klientovi máte nastavený server ftp.mojadomena.tld ale vaša doména využíva iné menné servery ako naše, kde v DNS záznamoch nie je pre ftp nastavený náš štandardný server ftpcluster.dnsserver.eu, ale server prevádzkovateľa daných menných serverov. Takže serverom ftp.mojadomena.tld sa vlastne snažíte prihlásiť na jeho server s prihlasovacími údajmi, ktoré máte uložené u nás, čo logicky nebude fungovať.

    Pre tento prípad máte dve možnosti

    1. nepoužívajte u nás na FTP pripojenie server ftp.mojadomena.tld ale ftp.exo.eu alebo ftpcluster.dnsserver.eu (sú totožné). Takto sa pripojíte vždy na naše servery bez ohľadu na to, aké menné servery alebo DNS záznamy budete mať nastavené
    2. ak sa chcete aj tak pripájať na server ftp.mojadomena.tld v DNS záznamoch prevádzkovateľa menných serverov si musíte upraviť záznam s názvom ftp (keďže najskôr bude už vytvorený) a hodnotu záznamu si upravte na ftpcluster.dnsserver.eu. Odporúčame však používať prvú možnosť

     


    Odkaz na Control Panel: https://setup.dnsserver.eu/

    Pozrite aj tento článok

     

    Pozrite aj tento článok

     



  • Blogy

    1. Roman
      Najnovší zápis

      Pridal Roman,

      Po vytvorení webovej stránky možno budete chcieť stránku nastaviť tak, aby sa určitý obsah neukladal do vyrovnávajúcej pamäte webového prehliadača, keďže potrebujete, aby sa obsah aktualizoval často, napríklad každý deň. To je vhodné v prípade, ak na stránke ponúkate reštauračné menu vo formáte .PDF, ktoré sa mení každý deň a chcete mať istotu, aby sa na druhý deň návštevníkom nezobrazovala verzia .PDF súboru zo včera alebo z minulého týždňa, keďže už nie je aktuálna.

      Samozrejme sú možnosti, ako si vyrovnávajúcu pamäť internetového prehliadača môžete vyčistiť, ale nie každému to napadne alebo to nepovažuje za praktické.

      Tvorcovia webových stránok však na strane servera môžu zabrániť, aby sa určité typy súborov neukladali do vyrovnávajúcej pamäte (cache) prehliadačov návštevníkov, takže napr. na druhý deň návštevníci uvidia nový obsah. Toto môžeme dosiahnuť pomocou Apache modulu mod_expires.

       

      Nastavenie nepoužívania vyrovnávajúcej pamäte

      Tieto nastavenia môžete zrealizovať pomocou súboru .htaccess. Nižšie je príklad kódu, ktorý si môžete vložiť do daného súboru a zároveň aj nastaviť typy súborov, ktoré si neprajete ukladať do vyrovnávajúcej pamäte:
       

      # VYPNI CACHE
      <IfModule mod_headers.c>
          Header set Cache-Control "no-cache, no-store, must-revalidate"
          Header set Pragma "no-cache"
          Header set Expires 0
      </IfModule>
      
      <FilesMatch "\.(css|flv|gif|htm|html|ico|jpe|jpeg|jpg|js|mp3|mp4|png|pdf|swf|txt)$">
          <IfModule mod_expires.c>
              ExpiresActive Off
          </IfModule>
          <IfModule mod_headers.c>
              FileETag None
              Header unset ETag
              Header unset Pragma
              Header unset Cache-Control
              Header unset Last-Modified
              Header set Pragma "no-cache"
              Header set Cache-Control "max-age=0, no-cache, no-store, must-revalidate"
              Header set Expires "Thu, 1 Jan 1970 00:00:00 GMT"
          </IfModule>
      </FilesMatch>

       

      Vysvetlenie:

      • no-cache: zabezpečí, aby si prehliadač overil pripojením na server, či obsah je stále aktuálny
      • max-age:  nastavenie dĺžky v sekundách, ako dlho môže byť obsah uložený vo vyrovnávacej pamäti (cache) prehliadača. Po uplynutí tejto doby si prehliadač musí vyžiadať novú verziu obsahu zo servera. 0 znamená, že obsah by sa nemal nikdy ukladať do cache, resp. prehliadač sa bude zakaždým dopytovať na server po nový obsah.
      • no-store: príkaz naznačuje, že žiadna vyrovnávajúca pamäť akéhokoľvek druhu, by sa nemala načítavať
      • must-revalidate: funguje obdobne ako no-cache, obsah si načítava na základe nastavenia max-age, obsah si prehliadač preverí po uplynutí max-age. V prípade nuly, zakaždým.

       

      Konkrétne typy súborov, ktoré nechcete, aby sa ukladali, určujete na riadku:

      <FilesMatch "\.(css|flv|gif|htm|html|ico|jpe|jpeg|jpg|js|mp3|mp4|png|pdf|swf|txt)$">

      V zozname si ponechajte len tie typy, ktoré skutočne nechcete, aby sa ukladali do cache, napr. ak nechcete, aby sa ukladali len súbory .PDF, tak si kód upravte takto:

      <FilesMatch "\.(pdf)$">

       

      Ak z nejakého dôvodu nechcete použiť súbor .htaccess, do hlavičky každej stránky si vložte tento kód, čo je alternatívny spôsob, ako nenačítavať obsah z vyrovnávajúcej pamäte:

      <head>
          <meta http-equiv="Cache-Control" content="no-cache, no-store, must-revalidate" />
          <meta http-equiv="Pragma" content="no-cache" />
          <meta http-equiv="Expires" content="0" />
      </head>

       

       

      Nastavenie časového obdobia vyrovnávajúcej pamäte

      Druhý variant, ktorý môžete použiť, je nastavenie obdobia, ako dlho sa majú jednotlivé typy súborov, resp. obsahy, držať v pamäti prehliadača bez ďalšej kontroly na serveri. Pri type súboru .PDF si všimnite, že sme nastavili jeden deň. Ostatné hodnoty môžete ponechať tak ako sú alebo si ich upravte podľa potreby. Obsah, ktorý nezvyknete často meniť, môžete ponechať na dlhšie obdobie, mesiace až roky, ostatný zvoľte kratší (hodiny, dni, max týždne):

       

      ## NASTAV CACHE
      <IfModule mod_expires.c>
          FileETag MTime Size
          AddOutputFilterByType DEFLATE text/plain text/html text/xml text/css application/xml application/xhtml+xml application/rss+xml application/javascript application/x-javascript
          ExpiresActive On
          ExpiresByType text/html "access 600 seconds"
          ExpiresByType application/xhtml+xml "access 600 seconds"
          ExpiresByType text/css "access 1 month"
          ExpiresByType text/javascript "access 1 month"
          ExpiresByType text/x-javascript "access 1 month"
          ExpiresByType application/javascript "access 1 month"
          ExpiresByType application/x-javascript "access 1 month"
          ExpiresByType application/x-shockwave-flash "access 1 month"
          ExpiresByType application/pdf "access 1 day"
          ExpiresByType image/x-icon "access 1 year"
          ExpiresByType image/jpg "access 1 month"  
          ExpiresByType image/jpeg "access 1 month"
          ExpiresByType image/png "access 1 month"
          ExpiresByType image/gif "access 1 month"
          ExpiresDefault "access 1 month"
      </IfModule>

       

      Dĺžku obdobia, ako dlho chcete alebo potrebujete, aby sa obsah udržiaval vo vyrovnávajúcej pamäti bez opätovnej kontroly na serveri, si môžete definovať nasledovne:

      • year/s
      • month/s
      • week/s
      • day/s
      • hour/s
      • minute/s
      • second/s

       

      Je však možné si vytvoriť aj kombinácie, napr. chcete aby sa prehliadač po nový obsah .PDF súboru dopytoval každých 8 hodín a 30 minút:

      ExpiresByType application/pdf "access 8 hours 30 minutes"

      Obdobne si môžete nastaviť aj ďalšie typy súborov, podľa toho, ako často sa obnovujú.

       

      Pri nastavovaní dĺžky obdobia môžete skúsiť ďalšie alternatívy.

      Napríklad medzi zápisom

      ExpiresByType application/pdf "access 1 day"

      a

      ExpiresByType application/pdf "access plus 1 day"

      je rozdiel nasledovný:

      • access 1 day: nastavíte platnosť cache pre súbory (v našom prípade .PDF) na presne 1 deň od momentu, kedy bol obsah prístupný. Inak povedané, platnosť začne okamžite od času prístupu a vyprší presne o 1 deň.
      • access plus 1 day: "plus" znamená, že sa pridá 1 deň k aktuálnemu času prístupu. Inými slovami, cache vyprší po jednom dni od každého prístupu. Týmto spôsobom sa určí dynamickejší výpočet exspiračného času na základe prístupu k súboru.
    2. Roman
      Najnovší zápis

      Pridal Roman,

      Tento týždeň sme vylepšili správu SQL databáz v Control Paneli.

      Keď sa prihlásite do svojho Control Panela a kliknete na službu Správa databáz, tak uvidíte nové možnosti:

       

      cp-spravovanie-sql-databaz-nove-menu.png

       

      Možnosť Pridať databázu už tam bola a bude tam len táto možnosť, ak v Control Paneli nemáte ešte vytvorené žiadne SQL databázy. Ale ak si nejakú databázu vytvoríte alebo už nejaké databázy vytvorené máte, uvidíte ďalšie možnosti  Importovať databázu a Klonovať databázu.

       

      Import a klonovanie SQL databázy

       

      Import databázy

      Vďaka tejto funkcii môžete migrovať obsahy SQL databáz medzi sebou, dokonca aj z iného hostingu, čím si výrazne uľahčíte migráciu dát k nám. Viac informácií k tomu a ako to zrealizovať, nájdete v návode Import SQL databázy v Control Paneli.

       

      Klonovanie databázy

      Klonovanie databázy je ďalšia užitočná vec, keď si potrebujete spraviť kópiu SQL databázy bez toho, aby ste si museli najprv exportovať zálohu, napr. pomocou phpMyAdmin a rovnako aj importovať. Klonovaním si vytvoríte funkčnú kópiu akejkoľvek pôvodnej databázy, ktorú máte v Control Paneli a môžete ju okamžite používať. Stačí si upraviť údaje k databáze v konfiguračnom súbore redakčného systému. Viac informácií nájdete v návode Klonovanie SQL databázy v Control Paneli.

       

      Dumb (export) SQL databázy

       

      Nakoniec sme pridali ešte možnosť si vytvárať vlastné zálohy pomocou dumpovania databáz.

      Pri každej databáze nájdete napravo tlačidlo Dump, ktorým si môžete exportovať databázy vo formáte .SQL.GZ a ukladať do počítača:

       

      cp-databaza-moznosti.png

       

      Viac informácií nájdete v návode Export SQL databázy v Control Paneli.

      Veríme, že tieto vylepšenia vám spríjemnia prácu v Control Paneli a onedlho prídeme s ďalšími novými zaujímavými vecami 🙂

    3. Roman
      Najnovší zápis

      Pridal Roman,

      29. septembra 2024 bol Exoweb aktualizovaný na verziu 10.154.0.

       

      Všeobecné

       

      V tejto verzii, vrátane vo verzii 10.153.0 bolo opravených niekoľko chýb, ktoré mohli spôsobovať menšie problémy pri zobrazení stránok.

       

      Obchod

       

      V obchode sa zmenil vzhľad objednávok.

      Pôvodný vzhľad:

      101540-obchod-povodna-objednavka-prehlad.png

       

      Nový vzhľad je kompaktnejší, takže lepšie sa zobrazuje na menších monitoroch a v prehľade teraz vidíte aj číslo objednávky:

      101540-obchod-nova-objednavka-prehlad.png

×
×
  • Vytvoriť nové...