Súbory cookie sú nevyhnutné pre plynulý chod našej webstránky a poskytovanie našich služieb. Zároveň používame cookies na zacielenie reklamy a aby ste čo najlepšie vedeli využívať našu internetovú stránku. Vaše osobné údaje budú spracované a informácie z vášho zariadenia (súbory cookie, jedinečné identifikátory a ďalšie údaje zariadenia) môžu byť uchovávané, používané a zdieľané s dodávateľmi tretích strán, prípadne používané konkrétne týmto webom alebo aplikáciou. Niektorí dodávatelia môžu spracúvať vaše osobné údaje na základe oprávneného záujmu, proti ktorému môžete vzniesť námietku. Svoj súhlas môžete kedykoľvek odvolať. Ďalšie informácie a možnosti nastavenia vašich preferencií nájdete v rámci našich Podmienok ochrany súkromia. Súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov?
nevyhnutné cookies - cookies potrebné pre plynulý chod stránky a poskytovanie našich služieb
voliteľné cookies - cookies zabezpečujúce personalizáciu reklám a zber analytických a štatistických dát návštevnosti pre zlepšenie našich služieb
EXO HOSTING
Jump to content
  • Problémy s prihlásením na server pomocu FTP protokolu


      Aké možnosti treba overiť a vyskúšať keď prestalo fungovať FTP pripojenie.

    V tomto návode nájdete príklady problémov, ktoré môžu zapríčiniť nefunkčnosť pripojenia na server pomocou protokolu FTP. Užitočné informácie nájdete aj v článku Ako sa pripojiť pomocou FTP a nahrať si stránku na server, ktorý odporúčame si prečítať, ak si potrebujete vytvoriť nové FTP pripojenie.

    Ak FTP pripojenie máte funkčné a jedného dňa prestane fungovať, dôvodov môže byť viacero, ktoré môžu spolu súvisieť a tieto dôvody nájdete nižšie.

     

    Neuhradené služby

     

    Môže sa stať, že pozabudnete uhradiť faktúru za hosting. Či je naozaj problém v neuhradenej faktúre, zistíte rýchlo, stačí sa prihlásiť do Control Panela a naľavo v hlavnom menu kliknite na sekciu Fakturácia.

    Ak tam nájdete neuhradenú faktúru za hosting, po prijatí platby sa služby do hodiny obnovia a začne aj fungovať FTP pripojenie. Ak máte všetky služby uhradené, problém bude inde, tak pokračujte v čítaní.

     

    Nesprávne prihlasovacie údaje

     

    Najčastejšou príčinou toho, že sa vám nedarí prihlásiť, je to, že používate nesprávne prihlasovacie údaje. Aj keď ho máte v klientovi uložené, uistite sa, že údaje sú aktuálne (je možné, že ich napr. mohol zmeniť vlastník Control Panela, ak máte len subúčet).

    Otvorte si Monsta FTP a skúste sa prihlásiť. Stačí keď zadáte prihlasovacie meno a heslo, server nie je potrebný)

    Ak prihlásenie nebude úspešné, prihláste sa do Control Panela a kliknite na Správa FTP účtov:

     

    cp-sprava-ftp-uctov.png

     

    Tu si môžete pozrieť aké je prihlasovacie meno - obyčajne je to názov domény, ak sa prihlasujete iným menom, napr. nazovdomeny.sk.admin, uistite sa, že toto meno vidíte v zozname. Ak nie je v zozname, tak sa neprihlásite. Ak meno vidíte (takže existuje a na prihlásenie ho môžete používať), kliknite na modrú ceruzku, kde si môžete upraviť nastavenia konta.

     

    cp-hlavny-ftp-ucet.png

     

    Vygenerujte si nové heslo, skopírujte si ho, kliknite dole na Zmeniť a skúste sa opäť prihlásiť na Monsta FTP. Ak prihlásenie funguje, zadajte si nové údaje do vášho FTP klienta (napr. FileZilla, Total Commander). Server odporúčame používať ftp.exo.eu alebo ftpcluster.dnsserver.eu (prečo, viď dole v sekcii Zmena DNS záznamov).

     

    cp-hlavny-ftp-ucet-nove-heslo.png

     

    Obmedzenie prístupu na IP adresu

     

    Ak nefunguje pripojenie ani po aktualizácii hesla, vypnite si Špeciálnu ochranu ftp konta (ak je zapnutá, viď obrázok vyššie), a kliknite na Zmeniť. Môžete sa nachádzať na IP adrese, ktorá sa nenachádza v aktuálnej databáze slovenských a českých IP adries  - najskôr budete vidieť o tom informáciu hneď pod poslednou možnosťou FTP štítu (ako na obrázku).

    Ak po vypnutí ochrany ftp konta sa na server už viete prihlásiť, navštívte stránku Moja IP a môžete nám poslať vašu IP adresu na support@exohosting.sk (do emailu napíšte, že z tejto adresy sa neviete prihlásiť pomocou FTP, ak je aktivovaná ochrana ftp konta). Ak sa nachádzate v zahraničí, posielať nemusíte nič, ale bez vypnutej ochrany ftp konta sa neprihlásite.

     

    Zmena DNS záznamov

     

    Častým dôvodom, prečo FTP pripojenie mohlo prestať fungovať je zmena DNS záznamov. Tento stav platí pre prípad, ak sa viete prihlásiť na Monsta FTP, ale vôbec nefunguje prihlásenie v FTP klientovi. Napríklad v FTP klientovi máte nastavený server ftp.mojadomena.tld ale vaša doména využíva iné menné servery ako naše, kde v DNS záznamoch nie je pre ftp nastavený náš štandardný server ftpcluster.dnsserver.eu, ale server prevádzkovateľa daných menných serverov. Takže serverom ftp.mojadomena.tld sa vlastne snažíte prihlásiť na jeho server s prihlasovacími údajmi, ktoré máte uložené u nás, čo logicky nebude fungovať.

    Pre tento prípad máte dve možnosti

    1. nepoužívajte u nás na FTP pripojenie server ftp.mojadomena.tld ale ftp.exo.eu alebo ftpcluster.dnsserver.eu (sú totožné). Takto sa pripojíte vždy na naše servery bez ohľadu na to, aké menné servery alebo DNS záznamy budete mať nastavené
    2. ak sa chcete aj tak pripájať na server ftp.mojadomena.tld v DNS záznamoch prevádzkovateľa menných serverov si musíte upraviť záznam s názvom ftp (keďže najskôr bude už vytvorený) a hodnotu záznamu si upravte na ftpcluster.dnsserver.eu. Odporúčame však používať prvú možnosť

     


    Link to Control Panel: https://setup.dnsserver.eu/

    See also this article

     

    See also this article

     



×
×
  • Create New...