Súbory cookie sú nevyhnutné pre plynulý chod našej webstránky a poskytovanie našich služieb. Zároveň používame cookies na zacielenie reklamy a aby ste čo najlepšie vedeli využívať našu internetovú stránku. Vaše osobné údaje budú spracované a informácie z vášho zariadenia (súbory cookie, jedinečné identifikátory a ďalšie údaje zariadenia) môžu byť uchovávané, používané a zdieľané s dodávateľmi tretích strán, prípadne používané konkrétne týmto webom alebo aplikáciou. Niektorí dodávatelia môžu spracúvať vaše osobné údaje na základe oprávneného záujmu, proti ktorému môžete vzniesť námietku. Svoj súhlas môžete kedykoľvek odvolať. Ďalšie informácie a možnosti nastavenia vašich preferencií nájdete v rámci našich Podmienok ochrany súkromia. Súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov?
nevyhnutné cookies - cookies potrebné pre plynulý chod stránky a poskytovanie našich služieb
voliteľné cookies - cookies zabezpečujúce personalizáciu reklám a zber analytických a štatistických dát návštevnosti pre zlepšenie našich služieb
EXO HOSTING
Skočiť na obsah
AKCIA - 50%tná zľava na EXOWEB balíčky ×
  • Prihlásenie a obnova prístupu do Control panela


      Ako si preposlať na email prihlasovacie údaje do Control Panela ak si nepamätáte heslo.

    Control Panel je webovou aplikáciou, ktorú ponúkame ku každej zaregistrovanej doméne alebo hostingovej službe. V Control Paneli si môžete prezerať informácie o svojich doménach a hostingových službách a podľa potreby meniť ich nastavenia, môžete si prezerať faktúry, objednávať nové služby alebo posielať autorizované požiadavky, ak žiadate o dôležité zmeny v rámci ponúkaných služieb.

    Preto je dôležité, aby ste si pamätali prihlasovacie údaje do Control Panela a zároveň vždy mali aktuálne údaje vyplnené v Hlavnom konte (čo presne znamená Hlavné konto, ktoré je potrebné pre prihlásenie do Control Panela, je vysvetlené v tomto článku).

     

    Prihlásenie do Control Panela

     

    Do Control Panela sa prihlásite na adrese https://setup.dnsserver.eu/ alebo na stránke https://www.exohosting.sk/ kliknite hore vpravo v čiernej lište na Control Panel a otvorí sa stránka s rovnakým formulárom, ako keby ste klikli priamo na odkaz.

     

    exo-control-panel-prihlasenie.png

     

    Po kliknutí na odkaz alebo Control Panel, sa otvorí prihlasovací formulár do Control Panela:

    • Prihlasovacie meno - je prihlasovacie meno, teda žiadna emailová adresa alebo názov domény (s .koncovkou). Prihlasovacie meno je jedno slovo, ktoré môže mať veľké alebo malé písmena, prípadne aj čísla.
    • Heslo - ktoré ste si zvolili pri prvej objednávke našich služieb (medzitým ste si ho mohli zmeniť). Nie je to heslo do emailovej schránky ani na FTP (môžete ale skúsiť, ak ste si pre všetky služby nastavili rovnaké heslo, čo neodporúčame z bezpečnostných dôvodov).

     

    cp-prihlasenie.png

     

    Ak si nepamätáte prihlasovacie meno alebo heslo alebo oboje, tak kliknite na odkaz Zabudol som meno a heslo. Viac informácii nájdete v nasledujúcich sekciách článku.

    • Obnova hlavného prístupu do Control panela
    • Obnova prístupu k subúčtu v Control Paneli
    • Obnova prístupu do Control Panela pre multihosting

     

    Obnova hlavného prístupu do Control panela

     

    Po kliknutí na odkaz Zabudol som meno a heslo sa otvorí stránka s formulárom pre zaslanie inštrukcií na obnovu hesla, pričom sú dve možnosti:

    • obnova plného prístupu do Control panela - ak ste vlastník Control Panela a potrebujete plný prístup ku všetkým službám
    • obnova prístupu pre subkonto - ak spravujete len určité služby k určitým doménam, subúčet nemá prístup k faktúram, ani k objednávkam, či autorizovaným požiadavkám

     

    cp-preposlanie-hesla.png

     

    Podrobnejšie vysvetlenie nájdete v sekciách nižšie.

     

    Obnova plného prístupu do Control Panela

     

    Do prvého poľa zadajte názov vašej domény (bez www), ktorá sa nachádza v Control paneli ku ktorému potrebujete získať prístup a kliknite na Odoslať. Ak máte domén v Control Paneli viac, je jedno ktorú zadáte.

     

    cp-preposlanie-hesla-hlavne-konto.png

     

    Dostanete informáciu, na akú emailovú adresu bola žiadosť odoslaná, z bezpečnostných dôvodov uvidíte iba názov servera, takže je dôležité si pomocou tohto oznámenia spomenúť, ktorú konkrétnu emailovú adresu máte priradenú ku kontu v Control paneli:

     

    cp-prihlasovacie-udaje-odoslane.png

     

    Následne vám bude doručený email s názvom Automaticka zmena hesla a podstatné informácie nájdete na priloženom obrázku, kde vidíte prihlasovacie meno do Control Panela a pod ním odkaz na vygenerovanie nového hesla (nastaviť nové heslo)

     

    cp-obnova-email.png

     

    Po kliknutí na odkaz nastaviť nové heslo sa otvorí stránka, kde do formulára zadajte nové heslo - odporúčame označiť voľbu zobraziť heslo, aby ste mali istotu, že zadáte heslo správne dva krát. Heslo musí mať minimálne 8 znakov a byť v kombinácii veľkých a malých písmen a čísiel a aspoň jedného špeciálneho znaku. Keď heslo budete mať dva krát zadané, kliknite na Odoslať.

     

    cp-nove-heslo.png

     

    Ak ste všetko vykonali správne, dostanete informáciu, že heslo bolo zmenené, následne môžete kliknúť hore vľavo na nadpis Control Panel a prihlásiť sa do Control Panela novým heslom.

     

    cp-nove-heslo-nastavene.png

     

     

    Obnova prístupu k subúčtu v Control Paneli

     

    Postup pre obnovu prístupu k subúčtu v Control Paneli je obdobný ako v prvom prípade, v tomto prípade zadávate údaje do druhého poľa vo formulári, pričom si musíte pamätať názov subúčtu, ku ktorému potrebujete získať heslo.

     

    cp-preposlanie-hesla-subkonto.png

     

    Po kliknutí na Odoslať bude na kontaktnú emailovú adresu subkonta odoslaný podobný email ako v prvom prípade - v emaile uvidíte prihlasovacie meno, pre ktoré ste si vyžiadali zmenu hesla a odkaz, na ktorý kliknite a dva krát si zadajte nové heslo. Aj v tomto prípade je postup rovnaký ako pri obnove hesla pre hlavný prístup do Control Panela.

     

    Upozornenie:

    Je možné, že posielanie hesla pre subúčet vlastník Control panela zakázal. V tom prípade je potrebné, aby ste kontaktovali vlastníka Control Panela alebo ak ste priamo vy vlastník, tak si musíte obnoviť plný prístup podľa návodu vyššie a heslo pre subúčet potom viete zmeniť priamo v sekcii Účty.

     

     

    Obnova prístupu do Control Panela pre multihosting

     

    Môže nastať aj prípad, že máte u nás objednanú len službu Multi X (Multihosting) a potrebujete obnoviť prístup do Control Panela.

    V tomto prípade namiesto domény použijete ID vášho multihostingu, podobne ako v príklade na obrázku:

     

    cp-preposlanie-hesla-multihosting.png

     

    Po kliknutí na Odoslať bude na kontaktnú emailovú adresu multihostingu odoslaný podobný email ako v prvom prípade pri obnove plného prístupu - v emaile uvidíte prihlasovacie meno účtu a odkaz, na ktorý kliknite a dva krát si zadajte nové heslo. Aj v tomto prípade je postup rovnaký ako pri obnove hesla pre hlavný prístup do Control Panela.

     

    Obnova prístupu do Control Panela pre virtuálny server (VPS)

     
    V tomto prípade je to veľmi podobné, ako v prípade multihostingu. Do políčka kam sa zapisuje doména, vložíte ID názvu vášho virtuálneho servera, napr. Virtual-1234 a odošlete požiadavku.

    Odkaz na Control Panel: https://setup.dnsserver.eu/

    Pozrite aj tento článok

     

     

    Pozrite aj tento článok

     

     



  • Blogy

    1. Roman
      Najnovší zápis

      Pridal Roman,

      V tomto článku prinášame zoznam najčastejších chybových hlásení so stručným popisom, s ktorými sa môžete stretnúť počas surfovania internetom.

      Chybové hlásenia 4XX patria do skupiny chýb klientov, čo znamená, že chyby by mal vedieť odstrániť správca stránky. Chybové hlásenia 5XX patria do skupiny chýb servera a tieto chyby obyčajne vie odstrániť len správca servera (okrem chyby 500, ktorá často býva chybou na strane klienta).

       

      4XX

       

      400 Bad Request

      Pri chybe 400 server nedokáže spracovať požiadavku z dôvodu chyby klienta, väčšinou ide o nesprávnu syntax požiadavky, ktorá sa môže vyvolať napr. aj nesprávne zapísaným odkazom na webovej stránke (odkaz obsahuje nezmyselné direktívy)

      Webmaster resp. programátor stránky by mal preveriť prípadné chyby vo webovej stránke.

       

      401 Unauthorized

      Toto hlásenie dostanete, keď sa preklikáte na stránku, ktorá je zabezpečená heslom na úrovni servera (pomocou súborov .htaccess a .htpasswd) a budú sa od vás vyžadovať prihlasovacie údaje, aby sa stránka s obsahom mohla zobraziť. Ak prihlasovacie údaje nemáte alebo neviete a požiadavku na zadanie prihlasovacích údajov zrušíte, objaví sa chybové hlásenie 401. Nemýľte si toto so stránkou s prihlasovacím formulárom napr. do administrácie WordPress alebo Control Panela.

      Toto hlásenie môže odstrániť iba vlastník stránky, aj keď v podstate nemá na to dôvod. Ak si stránku zabezpečil heslom, chce, aby mal prístup len ten, kto má heslo.

       

      403 Forbidden

      Hlásenie 403 znamená, že na stránku máte zakázaný prístup, dôvodov ale môže byť viac, toto hlásenie sa často objavuje vtedy, ak si chcete otvoriť v prehliadači webovú stránku, ktorá neobsahuje súbor index.php alebo iný index (napr. index.html). V inom prípade sa chyba môže objaviť ak napr. vlastník stránky blokuje návštevy z IP adries rozsahu, v ktorom sa nachádzate.

      Túto chybu môže odstrániť iba vlastník stránky. Či ide o chybu, je relatívny pojem, vlastníci stránok si môžu svoje stránky nastaviť tak, aby návštevníkom sa hlásenie 403 zobrazovalo zámerne.

       

      404 Not Found

      Veľmi bežná chyba, ktorá sa objaví, ak navštívite lokalitu, ktorá jednoducho neexistuje. Najčastejšie vzniká z dvoch dôvodov, prvý môže byť ten, ak vlastník stránky zmaže nejakú stránku na svojej lokalite, ale neodstránil odkazy vedúce k nej. Keď kliknete na taký odkaz, ktorý vedie na zmazanú stránku, dostanete chybu 404. Druhý prípad obyčajne nastáva vtedy, ak vlastník webovej lokality stránku zmazal, ale stránka sa ešte nachádza vo vyhľadávaní v Google, keďže Google neodstraňuje hneď zmazané stránky zo svojich výsledkov vyhľadávania.

      Túto chybu môže odstrániť iba vlastník stránky, buď opätovným vytvorením chýbajúcej stránky alebo presmerovaním neplatného odkazu.

       

      406 Not Acceptable

      Táto chyba sa obyčajne vyskytne vtedy, ak vstupujete na nejakú kľúčovú stránku (napr. prihlasovací formulár do administrácie redakčného systému) a vaša IP adresa sa nachádza v rozsahu podozrivých IP adries (napr. v danej sieti mohli prebiehať útoky alebo rozosielanie nevyžiadanej pošty). Vtedy webový firewall zakáže prístup z týchto IP adries na stránku s prihlasovacím formulárom, aby ochránil váš redakčný systém napr. pred hacknutím a namiesto stránky s prihlasovacím formulárom uvidíte chybu 406.

      Túto chybu môže na svojej strane vyriešiť vlastník stránky zmenou IP rozsahu u svojho poskytovateľa internetu alebo je potrebné kontaktovať správcu servera s požiadavkou o vypnutie webového firewallu pre danú webovú lokalitu.

       

      413 Request Entity Too Large

      S touto chybou sa môžete stretnúť v dnešnej dobe skôr výnimočne. Dostanete ju vtedy, keď sa snažíte prostredníctvom nejakého formuláru odoslať viac dát, ako dokáže pridelená pamäť servera v danej chvíli spracovať, napríklad pri nahrávaní veľmi veľkého súboru. Ak je súbor príliš veľký pre pridelenú pamäť, tak dostanete chybu 413.

      Skúste nahrávanie údajov zopakovať s menším množstvom dát alebo použite alternatívne možnosti nahrávania (napr. pomocou FTP protokolu).

       

      429 Too Many Requests

      S chybou 429 sa stretnete vtedy, ak klient odošle veľa požiadaviek, ktoré prekročili povolené limity servera. Táto situácia môže nastať napr. zacyklením direktív v súbore .htaccess.

      Vo veľkej väčšine prípadov ide o problém zle naprogramovanej webovej aplikácie, tvorca stránky by mal skontrolovať a otestovať jej správanie.

       

      5XX

       

      500 Internal Server Error

      Interná chyba servera, ktorá často nastáva napr. nesprávnym zápisom v súbore .htaccess, neplatnými direktívami alebo nesprávnou konfiguráciou. Môže sa objaviť aj v prípade, ak si aktualizujete redakčný systém a máte na serveri málo miesta. Aktualizačný skript nemá dostatok miesta pre nové súbory a keď sa aktualizáciu nepodarí dokončiť kvôli nedostatku miesta, tak stránka môže vracať chybu 500. Môže sa však objaviť aj vtedy, ak vaša stránka bola napadnutá hackerom, ktorý svojimi zásahmi poškodil súbory webovej stránky.

      Všeobecne ide o pomerne bežnú chybu, ktorú si vo veľkej miere dokáže správca stránky sám vyriešiť pomocou kontroly záznamov (logov), prečo k tejto chybe dochádza.

       

      502 Bad Gateway

      Pravdepodobne ide o vnútorný problém servera, napríklad z dôvodu nesprávnej konfigurácie, ktorá spôsobuje problémy v komunikácii medzi (proxy) servermi. Chyba sa obyčajne vyskytuje počas nadmernej záťaže, ktorá môže byť spôsobená veľkým počtom požiadaviek, zvykne sa však objavovať aj v prípade, ak na stránke používate staršiu verziu PHP. Bežne sa vyskytuje počas hackerských útokov alebo prudko zvýšenej návštevnosti.

      Ak vaša stránka vracia chybu 502, skontrolujte si nastavenia služieb, či nepoužívate starú verziu PHP a ak áno, vyskúšajte si nastaviť vyššiu verziu. Zároveň si môžete otestovať, či problém nespôsobuje nejaký modul alebo plugin (najskôr tak, že na serveri manuálne prepíšete zložku pluginu na iný názov). Ak problém pretrváva, odporúčame kontaktovať správcu servera, ktorý tento problém po nájdení príčiny obyčajne dokáže vyriešiť rýchlo.

       

      503 Service Unavailable

      Chyba 503 znamená, že služba je dočasne nedostupná, napr. z dôvodu údržby servera alebo nadmernej záťaže. Častou príčinou tejto chyby môže byť aj neoptimálne naprogramovaná stránka, ktorá zasiela viac požiadaviek, ako jej dovoľuje limit nastavený serverom.

      Ak chybu vracia vaša stránka, skontrolujte si, či nejaký skript neodosiela veľké množstvo nezmyselných údajov. Ak sa zdá byť všetko v poriadku, tento problém vyrieši najskôr už len správca daného servera a v prípade rýchleho odhalenia príčiny, je aj problém rýchlo odstránený.

       

      504 Gateway Timeout

      504 je obdobná chyba ako v prípade 502 a 503, server je zaťažený a na požiadavky odpovedá oneskorene. Chyba môže byť spôsobená aj používaním starších verzií PHP alebo neaktuálnych pluginov.

      Skúste problém identifikovať a vyriešiť ako v prípade chyby 502.

       

      Štatistika

       

      V tomto grafe je zobrazená vygenerovaná štatistika chybových kódov za posledných 24 hodín. Tu môžete vidieť, že výrazné "vedú" chyby 404 (neexistujúca stránka) a 406 (neakceptovateľné - to zobrazuje, koľko škodlivých pokusov náš firewall zablokoval). Určitý podiel majú aj chyby 500 (vnútorná chyba servera), čo naznačuje vysoký počet zlých direktív v súboroch .htaccess. Podobný podiel má aj chyba 403 (zakázaný prístup), ostatné tvoria už len zlomky percent.

       

      http-vsetky-chyby-24h.png

       

      A ešte jedno porovnanie, tu môžete vidieť v akom pomere sú chybové kódy ku všetkým stavovým kód (aj tých "dobrých"). Stavový kód 200 označuje správne načítanú stránku bez chýb, kódy 301 a 302 označujú presmerované stránky. Chybové kódy 404 a 406 tvoria v tomto porovnaní desatinu (každý zvlášť), chyby 500 tvoria menej ako 2% všetkých stavových kódov.

       

      http-vsetky-stavy-24h.png

       

      Odporúčania

       

      Viacerým chybám je možné sa preventívne vyhnúť, ak budete dodržiavať nasledujúce body:

      • starajte sa o svoju stránku, podľa možnosti aktualizujte, či už samotný redakčný systém, ale najmä pluginy tretích strán, ak ich používate
      • snažte sa odkazy na svojej stránke udržiavať aktuálne, vyhýbajte sa zbytočným presmerovaniam, ujednoťte si protokoly (napr. ak máte na stránkach bezpečnostný certifikát SSL/TLS, uistite sa, že všetky vaše odkazy začínajú na HTTPS a zároveň sa rozhodnite, či chcete používať odkazy s www alebo bez www)
      • sledujte trendy a ak to situácia dovolí (resp. váš redakčný systém), používajte čo najnovšiu verziu PHP, ktorá bude zároveň kompatibilná s vašim redakčným systémom
      • z času na čas môžete preskenovať svoju webovú stránku, či neobsahuje neplatné odkazy, pre tento účel je vhodná aplikácia Xenu - neplatné alebo poškodené odkazy opravte, prípadne presmerujte na relevantné stránky
    2. Roman
      Najnovší zápis

      Pridal Roman,

      Tento týždeň sme vylepšili správu SQL databáz v Control Paneli.

      Keď sa prihlásite do svojho Control Panela a kliknete na službu Správa databáz, tak uvidíte nové možnosti:

       

      cp-spravovanie-sql-databaz-nove-menu.png

       

      Možnosť Pridať databázu už tam bola a bude tam len táto možnosť, ak v Control Paneli nemáte ešte vytvorené žiadne SQL databázy. Ale ak si nejakú databázu vytvoríte alebo už nejaké databázy vytvorené máte, uvidíte ďalšie možnosti  Importovať databázu a Klonovať databázu.

       

      Import a klonovanie SQL databázy

       

      Import databázy

      Vďaka tejto funkcii môžete migrovať obsahy SQL databáz medzi sebou, dokonca aj z iného hostingu, čím si výrazne uľahčíte migráciu dát k nám. Viac informácií k tomu a ako to zrealizovať, nájdete v návode Import SQL databázy v Control Paneli.

       

      Klonovanie databázy

      Klonovanie databázy je ďalšia užitočná vec, keď si potrebujete spraviť kópiu SQL databázy bez toho, aby ste si museli najprv exportovať zálohu, napr. pomocou phpMyAdmin a rovnako aj importovať. Klonovaním si vytvoríte funkčnú kópiu akejkoľvek pôvodnej databázy, ktorú máte v Control Paneli a môžete ju okamžite používať. Stačí si upraviť údaje k databáze v konfiguračnom súbore redakčného systému. Viac informácií nájdete v návode Klonovanie SQL databázy v Control Paneli.

       

      Dumb (export) SQL databázy

       

      Nakoniec sme pridali ešte možnosť si vytvárať vlastné zálohy pomocou dumpovania databáz.

      Pri každej databáze nájdete napravo tlačidlo Dump, ktorým si môžete exportovať databázy vo formáte .SQL.GZ a ukladať do počítača:

       

      cp-databaza-moznosti.png

       

      Viac informácií nájdete v návode Export SQL databázy v Control Paneli.

      Veríme, že tieto vylepšenia vám spríjemnia prácu v Control Paneli a onedlho prídeme s ďalšími novými zaujímavými vecami 🙂

    3. Roman
      Najnovší zápis

      Pridal Roman,

      8. júla 2024 bol Exoweb aktualizovaný na verziu 10.148.0, ktorá priniesla nasledujúce zmeny a vylepšenia:

       

      Webová stránka

       

      Skrytie priečinka v menu

      Keď si v Editore vytvoríte nový priečinok, tak odteraz ho môžete z menu skryť. Po jeho vytvorení si dajte upraviť nastavenia priečinku a môžete zapnúť Skryť z navigácie:

       

      101480-novy-priecinok-skryty.png

       

      Je to vhodné najmä vtedy, ak chcete mať v priečinku stránky, ktoré nechcete, aby boli viditeľné bez bežných návštevníkov. Stránky budú normálne dostupné, ale prístup k nim bude mať len ten, kto bude mať na ne odkaz (ak ho samozrejme niekde na svojom webe nezverejníte). Viac informácií k vytváraniu priečinkov, ale aj stránok či odkazov v menu nájdete v návode Pridanie podstránok, priečinkov alebo externých odkazov v Exowebe.

       

      Nahrávanie obrázkov vo formáte .WEBP

      Nielen v Editore, ale aj v Obchode, Blogu, či Stretnutiach môžete odteraz nahrávať aj obrázky vo formáte .WEBP. Pre viac informácií o formátoch súborov odporúčame pozrieť článok Exoweb limity.

×
×
  • Vytvoriť nové...