V tomto návode si ukážeme, ako si nastaviť emailové konto v prostredí klienta Mozilla Thunderbird, ktorý odporúčame používať pre správu emailov. Ak nemáte ešte Thunderbird nainštalovaný, môžete si ho stiahnuť kliknutím sem.
Pridanie nového emailového účtu do Thunderbird
Tento postup platí pre prípad, že Thunderbird už máte nainštalovaný, ale nepridali ste si nový emailový účet hneď po inštalácii alebo v Thunderbirde už nejaký účet máte nastavený a chcete si pridať ďalší. Ak ste si Thunderbird práve nainštalovali, pokračujte nižšie sekciou Automatické nastavenie (odporúčané).
Pre pridanie emailového účtu kliknite hore v ponuke na Nástroje:
Ak túto ponuku nevidíte, v modrej lište kliknite pravým tlačidlom myši a označte si ponuku Panel Ponuka:
Ak v ponuke už Nástroje máte, kliknite následne dole na položku Nastavenie účtov:
Otvorí sa zoznam účtov a naľavo dole pod zoznamom si z ponuky Akcie s účtami vyberte možnosť Pridať poštový účet:
Automatické nastavenie (odporúčané)
Bez ohľadu na to, či pridávate prvý účet do Thunderbird alebo len ďalší, nakoniec sa dopracujete k formuláru, kam je potrebné zadať prihlasovacie údaje.
Predtým, než sem zadáte údaje, otestujte si prihlásením na RoundCube Webmail, či máte správne prihlasovacie údaje. Ak prihlásenie nefunguje, zmeňte si heslo podľa návodu.
Polia vyplňte nasledovne:
- Vaše celé meno: zvoľte si, pod akým menom chcete vystupovať ako odosielateľ
- E-mailová adresa: zadajte celý názov vašej emailovej adresy, ako v príklade
- Heslo: zadajte heslo, ktoré si u schránky vytvorili alebo vygenerovali.
Po zadaní údajov kliknite na Pokračovať.
Na ďalšej strane uvidíte možnosti výberu či chcete používať protokol IMAP alebo POP.
- IMAP: emaily budú uložené na serveri a budete ich môcť čítať na hocijakom počítači, napr. prihlásením cez Webmail. Emaily, ktoré odošlete, budú uložené na serveri a pre ich čítanie budete potrebovať aktívne internetové pripojenie
- POP3: pošta sa zo schránky na serveri len sťahuje, pričom si môžete nastaviť ako dlho sa správy ešte majú ponechať na serveri. Poštu si takto ukladáte do počítača a je dostupná aj pri neexistujúcom internetovom pripojení alebo zrušenej schránke. Odoslaná pošta sa ukladá lokálne vo vašom počítači.
Výber IMAP
Výber POP (všimnite si, že tak isto ako v prípade IMAP, aj tu sa automaticky nastavili servery pre príjem a odosielanie pošty)
Kliknite na Hotovo a ak ste všetky údaje zadali správne, mali by ste sa dopracovať k takémuto podobnému hláseniu (na tejto karte si môžete ešte zrealizovať dodatočné nastavenia, ale pre základné používanie schránky to nutné nie je, kliknite na Dokončiť a môžete začať používať svoju schránku):
Manuálne nastavenie
Ak máte nejaký dôvod prečo si nastaviť servery a porty vlastnoručne, tak na stránke s výberom protokolu IMAP/POP (viď vyššie) kliknite vľavo dole na Nastaviť manuálne.
Ak chcete používať protokol IMAP pre príjem správ, tak si IMAP a SMTP (odosielanie pošty) nastavte presne ako je na obrázku (malo by to byť už vyplnené):
Ak chcete používať POP3 (POP) pre príjem správ, tak si konto nastavte takto:
Pre odosielanie pošty (SMTP) sa štandardne používa port 465, je však možné si nastaviť aj port 587 pri odporúčanom zabezpečení STARTTLS.
Pozrite aj tento článok
Pozrite aj tento článok