Súbory cookie sú nevyhnutné pre plynulý chod našej webstránky a poskytovanie našich služieb. Zároveň používame cookies na zacielenie reklamy a aby ste čo najlepšie vedeli využívať našu internetovú stránku. Vaše osobné údaje budú spracované a informácie z vášho zariadenia (súbory cookie, jedinečné identifikátory a ďalšie údaje zariadenia) môžu byť uchovávané, používané a zdieľané s dodávateľmi tretích strán, prípadne používané konkrétne týmto webom alebo aplikáciou. Niektorí dodávatelia môžu spracúvať vaše osobné údaje na základe oprávneného záujmu, proti ktorému môžete vzniesť námietku. Svoj súhlas môžete kedykoľvek odvolať. Ďalšie informácie a možnosti nastavenia vašich preferencií nájdete v rámci našich Podmienok ochrany súkromia. Súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov?
nevyhnutné cookies - cookies potrebné pre plynulý chod stránky a poskytovanie našich služieb
voliteľné cookies - cookies zabezpečujúce personalizáciu reklám a zber analytických a štatistických dát návštevnosti pre zlepšenie našich služieb
EXO HOSTING
Skočiť na obsah
  • Nastavenie emailovej schránky v prostredí Gmail


      Ako si nastaviť prijímanie a odosielanie emailov svojej schránky v rámci rozhrania Gmail.

    Na správu emailov vo vašej emailovej schránke môžete používať RoundCube Webmail (ak chcete používať len čisto webmail a nie emailový klient napr. Mozilla Thunderbird alebo Microsoft Outlook), ale ak vám RoundCube nevyhovuje alebo používate Gmail a chcete si spravovať emaily v Gmaile, v tomto návode si vysvetlíme postup, ako si môžete emailovú schránku integrovať do rozhrania Gmail a prijímať, či odosielať emaily tam.

     

    V návode budeme používať dve vzorové schránky

    • nazov-schranky@exotechnologies.sk - toto bude schránka, ktorú používate u nás, na našich serveroch (konkrétne u seba použijete nejakú svoju, čo máte u nás)
    • exohostingemail@gmail.com - schránka, ktorú používate v rámci Gmail (konkrétne u seba použijete svoju gmailovú adresu)

    Najprv sa prihlásením schránkou nazov-schranky@exotechnologies.sk na RoundCube Webmail uistite, že máte platné prihlasovacie údaje, budete ich potrebovať. Ak prihlásenie funguje, prihláste sa schránkou exohostingemail@gmail.com na Gmail.

     

    Nastavenie prijímania emailov v Gmail (POP)

     
    Po prihlásení do svojho Gmail účtu (náš príkladový exohostingemail@gmail.com) kliknite hore vpravo na ozubené koliesko (Nastavenia) a následne na položku Zobraziť všetky nastavenia:

     

    g_nastavenia_zobrazit-vsetky-nastavenia.png

     

    Následne kliknite na kartu Účty a import, tu nás budú zaujímať dve položky označené v zelenom obdĺžniku

    • Odosielať ako: - tu si nastavíte odosielanie (SMTP) emailov vašej schránky z prostredia Gmail
    • Skontrolovať poštu z iných účtov: - tu si nastavíte prijímanie (POP) emailov do vašej schránky v prostredí Gmail

     

    g_ucty-a-import-prijimanie-odosielanie.png

     

    Začneme s druhou položkou Skontrolovať poštu z iných účtov, teda nastavíme si prijímanie emailov.

     

    Prijímanie emailov v prostredí Gmail (POP)

     
    Pri položke Skontrolovať poštu z iných účtov kliknite na modrý odkaz Pridať e-mailový účet:

     

    g_skontrolovat-postu-z-inych-uctov.png

     

    Otvorí sa nové okno, kam do políčka zadajte svoju emailovú adresu, čo máte vytvorenú u nás v EXO Hosting (teda tú, ktorej emaily chcete prijímať v prostredí Gmail). V našom príklade to je nazov-schranky@exotechnologies.sk. Uistite sa, že zadávate správny názov, bez preklepov a kliknite na Ďalej.

     

    g_pridat-emailovy-ucet.png

     

    Na ďalšej stránke ponechajte označenú možnosť Importovať poštu z iného účtu (POP3), nič iné sa tam vlastne ani nedá označiť. Kliknite na Ďalej.

     

    g_pridat-emailovy-ucet-vyber-importu.png

     

    Na ďalšej strane vyplníte prihlasovacie údaje, ktorými sa Gmail bude prihlasovať do vašej schránky pre kontrolu novej pošty. Túto časť pozorne čítajte, aby ste predišli problémom s pripojením.

    • Používateľské meno: tu je potrebné zadať celú emailovú adresu, v našom prípade nazov-schranky@exotechnologies.sk. Hoci by sa mohlo zdať, že Gmail chce od vás meno, pod ktorým budete vystupovať v rámci komunikácie, nič iné ako emailovú adresu neakceptuje
    • Heslo: sem zadajte heslo k vašej emailovej schránke. Uistite sa, že zadaným heslom sa viete prihlásiť do RoundCube
    • Server POP: čokoľvek tu už bude vyplnené, zmeňte na mail.exohosting.com
    • Port: nastavte na 995
    • Ponechajte kópiu stiahnutej správy na serveri - označte, ak si prajete, aby Gmail vo vašej schránke nechával kópiu pošty na našich (EXO) serveroch. Je to vhodné označiť, ak si chcete ponechávať zálohy emailov, nutné je však svoju schránku v rámci našich serverov z času na čas sledovať, aby sa nezaplnila emailami tak, že nebude schopná prijímať ďalšie emaily. Pre tento prípad odporúčame si prečítať článok Ako si zapnúť notifikáciu o zaplnených emailových schránkach.
      • Ak toto pole necháte neoznačené, ako v našom prípade, emaily sa budú z našich serverov mazať a nebude možné ich z našej strany obnoviť
    • Pri sťahovaní pošty vždy použite zabezpečené pripojenie (SSL) - označte, ak ste nastavili port na hodnotu 995 (takže v našom prípade je potrebné to označiť)
    • Možnosti Označiť doručené správy štítkom a Archivovať prichádzajúce správy (neukladať ich v Doručenej pošte) sú voliteľné podľa toho, ako si chcete poštu spravovať v prostredí Gmail.

     

    g_pridat-emailovy-ucet-prihlasovacie-udaje.png

     

    Keď budete mať všetko správne vyplnené a označené, kliknite na Pridať účet. Na ďalšej strane sa objaví možnosť si vybrať, či chcete aj nastaviť odosielanie.

    • Ak áno (čo je predpoklad, že áno) ponechajte označenú možnosť Áno, chcem posielať e-maily ako "nazov-schranky@exotechnologies.sk" a kliknite na Ďalej (následne pokračujte nižšie sekciou Nastavenie odosielania emailov v Gmail (SMTP))
    • Ak označíte Nie (neskôr to môžete zmeniť), Ďalej sa zmení na Hotovo a sprievodca sa ukončí. Prijímanie emailov do vašej schránky v rámci rozhrania Gmail je nastavené a emaily už môžete prijímať (platí aj v prípade, ak by ste označili Áno)

     

    g_pridat-emailovy-ucet-pokracovanie-so-smtp.png

     

    Nastavenie odosielania emailov v Gmail (SMTP)

     
    Ak ste v predchádzajúcom kroku označili Áno, chcem posielať e-maily ako "nazov-schranky@exotechnologies.sk" tak sa objaví nižšie zobrazené okno pre nastavenie odosielania emailov z vašej schránky v rámci Gmail rozhrania, kde údaje už budú vyplnené. Ako meno môžete zadať vaše meno, nie je potrebné tam zadať emailovú adresu, ako v prípade, keď sme nastavovali prijímanie emailov.

    Možnosť Použiť ako alias môžete ponechať označené alebo odznačiť ako v našom príklade, ide o spôsob ako Gmail bude pracovať s vašimi emailami v rámci odosielania, vysvetlenie je tu, ale ide fakticky len o interné nastavenia, ktoré nemajú vplyv na doručenie vašej pošty do iných schránok.

    Po nastavení všetkých potrebných údajov kliknite na Ďalej.

     

    g-odosielanie-zadanie-mena-a.png

     

    Ak ste počas nastavovania prijímania emailov označili Nie (ak ste označili Áno, nasledujúce dva obrázky môžete preskočiť a pokračujte červenou poznámkou k SMTP uvedenej nižšie), tak k oknu pre nastavenie odosielania emailov sa preklikajte cez NastaveniaÚčty a Import do sekcie Odosielať ako:. Kliknite na Pridať ďalšiu e-mailovú adresu:

     

    g_odosielat-ako.png

     

    Vyskočí okno veľmi podobné tomu, čo vám vyskočilo v prechádzajúcom prípade, len s tým rozdielom, že tu musíte už aj zadať vašu emailovú adresu, obdobne ako v našom príklade (môžete označiť Použiť ako alias:, ale aj nemusíte, vysvetlenie k tomu nájdete na priloženom odkaze):

     

    g-odosielanie-zadanie-mena-n.png

     

    Bez ohľadu na to, ktorým oknom (spôsobom) ste začali, v oboch prípadoch sa dopracujete k oknu, kde je potrebné zadať SMTP nastavenia ako na obrázku nižšie:

     

    Upozornenie:

    Predtým než začnete vypĺňať tieto nastavenia, odporúčame, aby ste pri svojej schránke vypli nastavenie ochrany SMTP servera. Ak máte ochranu SMTP servera zapnutú a máte tam nastavené krajiny ako napr. len Slovensko a(alebo) Česko, nastavenie SMTP (odosielanie emailov) v Gmail prostredí nebude úspešné, keďže Gmail používa na odosielanie emailov servery v lokalitách mimo Slovenska. Podľa doterajších skúsenosti ide o krajiny USA, Belgicko, Francúzsko, Fínsko a Veľká Británia, takže ak máte zapnutú ochranu SMTP servera, je potrebné si tam tieto krajiny buď pridať alebo ochranu vypnúť úplne (odporúčame).

    Ak nechcete ochranu SMTP vypínať, povolené máte vyššie uvedené krajiny a pri pokuse odoslať email dostávate chybové hlásenie 535, kontaktujte nás a preveríme daný stav, či neodosielate z IP adresy, ktorá je mimo týchto krajín.

     
    • Server SMTP: čokoľvek tu bude zadané, zmeňte na smtp.exohosting.com
    • Používateľské meno: zadajte názov vašej schránky
    • Heslo: zadajte heslo k vašej schránke, overte si, či sa viete zadaným heslom prihlásiť na RoundCube Webmail (prihláste sa, budete to za chvíľu možno potrebovať)
    • Port: ponechajte východzí s hodnotou 587, v tom prípade musí byť označená možnosť Zabezpečené pripojenie použitím protokolu TLS (odporúča sa)

     

    g-odosielanie-nastavenie-smtp-587.png

     

    Môžete použiť aj Port: 465, vtedy sa označená možnosť automaticky zmení na Zabezpečené pripojenie použitím protokolu SSL (odporúča sa)

     

    g-odosielanie-nastavenie-smtp-465.png

     

    Bez ohľadu na to, ktorý port a typ zabezpečenia k tomu si zvolíte (587 - TLS / 465 - SSL) by ste sa po kliknutí na Pridať účet mali dopracovať k oknu, kde od vás Gmail bude žiadať overenie:

     

    g-odosielanie-overenie.png

     

    Teraz sa prihláste do svojej schránky na RoundCube Webmail (ak už nie ste) a mal by vám prísť email s názvom Gmail Potvrdenie - Poslať email ako nazov-schranky@exotechnologies.sk - ale ak už máte nastavené prijímanie emailov v Gmail prostredí (čo máte, ak ste nezačali nastavovať ako prvé SMTP - odosielanie), tak email vám príde už rovno aj na Gmail.

    Otvorte ho a uvidíte tam kód, ktorý buď zadajte do políčka na obrázku vyššie a kliknite na Verifikovať, alebo kliknite na odkaz, ktorý je v emaile uvedený nižšie (pozor, ak v nastavení prijímania ste si neoznačili, aby sa ponechala kópia stiahnutej správy na servery, tak email zo schránky môže zmiznúť krátko na to, ako si ho prevezme Gmail):

     

    rc-potvrdenie-gmail.png

     

    Ak všetko prebehne správne ako má (nie je dôvod, prečo by nemalo) a nevyskočí žiadne chybové okno, tak v Nastaveniach na karte Účty a import uvidíte zadanú vašu stránku v sekciách Odosielať ako: a Skontrolovať poštu z iných účtov:. Ak by ste potrebovali upraviť nejaké informácie, napr. zadať nové heslo (pre prípad, ak by ste si ho zmenili u nás na EXO Hostingu), tak môžete tak učiniť pomocou odkazu upraviť informácie v pravej časti obrazovky (bude to potrebné zrealizovať pre prijímanie aj odosielanie pošty).

     

    g_nastavenia_hotovo.png

     

    Na záver odporúčame si ešte v sekcii Odosielať ako: v časti Pri odpovedaní na správu: vybrať možnosť Odpovedzte z tej istej adresy, na ktorú bola správa odoslaná. Ak budete mať v prostredí viac schránok, tak Gmail automaticky nastaví schránku odosielateľa tú, na ktorú ste email prijali.

     

    g_nastavenie-adresy-odosielatela.png

     

    Teraz si môžete otestovať prijímanie a odosielanie emailov z vašej schránky v prostredí Gmail. Odporúčame, aby ste si poslali email z nejakej úplne inej schránky na adresu nazov-schranky@exotechnologies.sk (teda vašu vlastnú, nie našu príkladovú) a po prijatí správy, aby ste na daný email odpovedali. Pošta by sa mala normálne doručiť do prostredia Gmail, aj odoslať z prostredia Gmail.


    Odkaz na Control Panel: https://setup.dnsserver.eu/

    Pozrite aj tento článok

     

     

    Pozrite aj tento článok

     

     



  • Blogy

    1. Roman
      Najnovší zápis

      Pridal Roman,

      Telekomunikačný operátor Orange oznámil, že v priebehu februára 2025 začne blokovať port 25, ktorý sa používa na komunikáciu, konkrétne odosielanie emailov (SMTP). Komunikácia cez port 25 býva štandardne nešifrovaná, čo znižuje bezpečnosť komunikácie.

      Táto zmena nebude mať žiadny vplyv na využívanie a fungovanie našich služieb, ale ak vám internetové pripojenie zabezpečuje Orange a vo svojom emailovom klientovi máte v SMTP nastaveniach zadaný port 25, tak môžete mať pri odosielaní emailov problémy.

      My v EXO Hostingu svojim zákazníkom dlhodobo odporúčame používať pri nastavovaní SMTP pripojenia porty 465, prípadne 587, ktoré zabezpečujú šifrované pripojenie.

      Aký port používate v SMTP nastaveniach, si môžete skontrolovať vo svojich emailových klientoch, ak tam vidíte porty 465 alebo 587, nemusíte v nastaveniach nič meniť.

      Ak v SMTP nastaveniach vidíte port 25, tak bude potrebné, aby ste si ho zmenili na 465 (šifrovanie SSL) alebo na 587 (šifrovanie STARTTLS). V oboch prípadoch si taktiež musíte nastaviť server odosielanej pošty na smtp.exohosting.com. Táto zmena bude vyžadovať aj opätovné zadanie hesla, tak sa najprv uistite prihlásením na Webmail, že heslo ku svojej schránke viete.

       

      V emailových klientoch si SMTP porty upravíte nasledovne:

      Mozilla Thunderbird

       

      V Thunderbirde hore v hlavnom menu kliknite na Nástroje a následne dole v ponuke na Nastavenia účtu. Naľavo v stĺpci uvidíte zoznam emailových účtov, ktoré používate v Thunderbirde. V zozname sa presuňte dole a mali by ste vidieť položku Server pre odosielanie pošty (SMTP). Kliknite na ňu a v okne napravo sa vyrojí zoznam schránok so SMTP nastaveniami. Skontrolujte si všetky položky (všetkých schránok, ktoré máte u nás v EXO Hostingu) spôsobom, že na každú kliknete a dole sa zobrazí, aký server a port máte nastavený. Ak tam vidíte Názov servera: smtp.exohosting.com a Port: 465 (Zabezpečenie pripojenia: SSL/TLS) alebo Port: 587 (Zabezpečenie pripojenia: STARTTLS), je to v poriadku, nemusíte nič robiť.

      71-thunderbird-smtp-nastavenia-prehlad.png

       

      Ak tam však uvidíte Názov servera: smtp.<vasa-domena.tld>, Port: 25Zabezpečenie pripojenia: žiadne, hore napravo kliknite na tlačidlo Upraviť. Následne si upravte položky tak, aby ste ich mali podľa príkladu uvedeného nižšie. Okrem položiek Popis: (tam si dajte čo chcete, ideálne názov schránky) a Používateľské meno: (to je váš emailový účet, tu nemeňte nič). Kliknite na OK a skúste odoslať email. Thunderbird pri pokuse odoslať email by mal teraz zobraziť okno pre zadanie hesla do schránky, tak mu ho zadajte a email by sa už mal odoslať bez problémov.

      71-thunderbird-smtp-odporucane-nastavenia.png

       

      Microsoft Outlook a Apple Mail

       

      V prípade Microsoft Outlook môžete používať viac rôznych verzií, Orange pripravil manuál v PDF formáte, podľa ktorého môžete postupovať. Nastavenia sú obdobné ako v prípade vyššie uvedeného Thunderbirdu a manuál obsahuje aj návod k Apple Mail.

    2. Roman
      Najnovší zápis

      Pridal Roman,

      Na prelome februára a marca 2025 sme dokončili prvú fázu zmien zálohovacieho systému na našich serveroch, ktorá zahŕňa zjednodušenie a vylepšenie vnútornej infraštruktúry na zabezpečenie spoľahlivejšej stability a dostupnosti dát.

       

      Zmena vnútornej infraštruktúry zálohovacieho servera

       

      Jedna z prvých vecí, ktoré sme úspešne dokončili (už skôr ako tento kalendárny rok), bolo z dôvodu vyššej bezpečnosti napr. v prípade živelných pohrôm, fyzické presunutie zálohovacích serverov do serverovne v Petržalke, ktorá sa nachádza zhruba 10 kilometrov od datacentra Digitalis, kde máme hlavné servery. Medzi datacentrom a zálohovacou serverovňou máme prenajatú vlastnú trasu na technológii CWDM (Coarse Wavelength Division Multiplexing), čo znamená, že po tejto trase nemôže nik iný komunikovať a je vyhradená len pre naše potreby.

      Samotná štruktúra záloh sa zmenila tak, že odteraz FTP zálohy webu a SQL databáz sú dostupné v zložkách podľa dátumu (čo sme v prípade SQL databáz zrealizovali už oveľa skôr v Control Paneli ako môžete vidieť v našom návode Automatické zálohovanie SQL databáz v Control Paneli), kedy bola záloha vykonaná. To znamená, že odteraz budete presne vidieť, z ktorého dňa daná záloha pochádza a nebude potrebné si prepočítavať, v ktorej zložke sa nachádza záloha z akého dňa.

      Ako sa prihlásiť na zálohovací server, nájdete v našom návode Prístup k FTP záloham webu, ktorý sme zároveň aktualizovali po dokončení prvej fáze zmien zálohovacieho systému.

      Po prihlásení na zálohovací server uvidíte dva priečinky:

      • db - záloha SQL databáz
      • web - tu nájdete zálohy FTP súborov

      Oba priečinky obsahujú podpriečinky /backups/ a /snapshots/.

       

      Zálohy SQL databáz

      Zálohy SQL databáz nájdete na zálohovacom serveri v priečinku /db/.

      Pod podpriečinkom /backups/ nájdete zoznam ďalších podpriečinkov s názvami podľa dátumov, kedy boli zálohy databáz automaticky vytvorené. Toto je jeden z hlavných rozdielov, ktoré si všimnete po zmene štruktúry, predtým jednotlivé zálohy boli v zložkách označených číslami 00, 01, atď. V každom podpriečinku nájdete zálohy všetkých databáz, ktoré sa pod danou doménou nachádzali v momente, keď bola záloha vykonaná. Každá databáza je pomenovaná tak, ako ju máte pomenovanú v Control Paneli. V FTP klientovi v stĺpci s dátumom potom môžete vidieť, kedy presne bola daná databáza zálohovaná. Vo veľkej väčšine prípadov časy záloh budú medzi druhou a treťou hodinou v noci.

      Pod podpriečinkom /snapshots/ nájdete snapshoty všetkých SQL databáz, ktoré ste si pod danou doménou sami vytvorili. Každá zálohovaná databáza formou snapshotu je pomenovaná svojim názvom (taký aký má v Control paneli, plus dátumom a časom, kedy presne bol snapshot vytvorený., napr.: db000000xsqldb-2025-02-06-12-51-13.sql)

      76-db-zalohovaci-server.png

       

      Zálohy webu (FTP)

      Zálohy webu (súborov na serveri) sú riešené obdobne, ako v prípade SQL databáz. Aj v tomto prípade po prihlásení na zálohovací server nájdete pod priečinkom /web/ podpriečinky /backups/ a /snapshots/. Podpriečinok /backups/ obsahuje zálohy za posledných 14 dní, kedy ktorá záloha bola vytvorená, každá záloha je označená dátumom v názve priečinka. Zálohuje sa kompletne celý FTP priestor, vrátane systémových priečinkov ako napr. /conf/, /data/ a pod. a samozrejme aj /public_html/. Keď si budete prezerať zoznam samotných zálohovaných súborov, nech vás nemýlia dátumy pri nich ak budú výrazne staršie, dátumy samotných priečinkov a súborov zohľadňujú deň a čas, kedy došlo k poslednej zmene v danom priečinku resp. daného súboru. Takže ak ste nejaký súbor upravili 16. apríla 2003, taký dátum pri ňom uvidíte, aj keď záloha bola vykonaná predvčerom.

      Snapshoty, teda vlastné zálohy súborov na serveri, ktoré ste si manuálne vytvorili nájdete v priečinku /snapshots/.

      76-ftp-zalohovaci-server.png

       

      Zmena adresy zálohovacieho servera

       

      Dlhé roky sme používali adresu zálohovacieho servera backup2.dnsserver.eu. Po novom ako predvolenú adresu môžete použivať adresu backup.exo.eu. V oboch prípadoch ide o FTP hostiteľov, teda nejde o webové stránku, kam sa môžete prihlásiť a sťahovať si zálohy. Ide viac menej len o kozmetickú zmenu, obe adresy sú rovnocenné s prístupom k rovnakým dátam. Nová adresa je ľahšia na zapamätanie, aj zápis.

       

      Návod k zálohám a ďalšie plány

       

      Kompletné informácie k FTP zálohám nájdete v našom návode Prístup k FTP záloham webu, kde nájdete aj vysvetlivky k FTP zálohám SQL databáz. Pre viac možností zálohovania (aj obnovy) SQL databáz odporúčame návod Prístup k zálohám SQL databáz.

      V ďalších fázach bude možnosť si FTP zálohy obnovovať priamo v Control Paneli, tak ako to je už teraz v prípade obnovy SQL záloh, bez potreby sa prihlasovať na FTP zálohovací server a pre vyššie balíčky plánujeme zálohy poskytovať častejšie ako na 24-hodinovej báze. Ďalej plánujeme možnosť si vytvárania FTP záloh vo formáte .ZIP pre jednoduchšie sťahovanie záloh zo servera do vlastného počítača, viac informácií prinesieme v budúcnosti.

    3. Roman
      Najnovší zápis

      Pridal Roman,

      20. 3. 2025 bol Exoweb aktualizovaný na verziu 10.165.0, ktorá prináša významnú zmenu pre Obchod.

       

      Obchod

       

      Vytvorenie zákazníckeho účtu

      Odteraz si zákazníci, ktorí nakupujú v Obchode, budú môcť zaregistrovať zákaznícky účet, ktorý zjednoduší správu ich objednávok.

       

      Naľavo od Košíka pribudla ikonka na vytvorenie/prihlásenie účtu:

      101650-eshop-prihlasovacia-ikona.png

       

      Ak zákazník nemá účet, po kliknutí na ikonku, si ho môže na karte Registrovať zaregistrovať

      101650-eshop-registracia.png

       

      Po kliknutí na Pokračovať dostane informáciu, že bol vytvorený účet, ktorý treba ešte potvrdiť kliknutím na odkaz v emailovej správe:

      101650-eshop-odoslanie-registracie.png

       

      Príklad emailovej správy na potvrdenie registrácie účtu:

      101650-eshop-email-pre-potvrdenie-registracie.png

       

      Úspešné potvrdenie, teraz sa zákazník môže prihlásiť:

      101650-eshop-registracia-uctu-potvrdena.png

       

      Pri registrácii účtu je dôležitá emailová adresa. Ak sa použije rovnaká emailová adresa, ktorá bola už predtým použitá na objednávku tovaru, tak všetky objednávky sa zlúčia pod toto konto.

      Každý zákazník s vytvoreným kontom bude mať zjednodušené objednávanie tovaru, keďže nebude potrebné nanovo zadávať údaje pre doručenie (tie počas vytvárania novej objednávky môže upraviť podľa potreby, okrem emailovej adresy) a všetky svoje objednávky bude vidieť na jednej stránke, príklad:

      101650-eshop-zakaznicky-panel.png

       

      Ide hlavne o prehľad, ak by potreboval upraviť svoje kontaktné údaje, je potrebné, aby kontaktoval správcu obchodu.

      Vytvorenie účtu a objednávku si môžete otestovať na našej vzorovej stránke exoweb.sk

×
×
  • Vytvoriť nové...