Súbory cookie sú nevyhnutné pre plynulý chod našej webstránky a poskytovanie našich služieb. Zároveň používame cookies na zacielenie reklamy a aby ste čo najlepšie vedeli využívať našu internetovú stránku. Vaše osobné údaje budú spracované a informácie z vášho zariadenia (súbory cookie, jedinečné identifikátory a ďalšie údaje zariadenia) môžu byť uchovávané, používané a zdieľané s dodávateľmi tretích strán, prípadne používané konkrétne týmto webom alebo aplikáciou. Niektorí dodávatelia môžu spracúvať vaše osobné údaje na základe oprávneného záujmu, proti ktorému môžete vzniesť námietku. Svoj súhlas môžete kedykoľvek odvolať. Ďalšie informácie a možnosti nastavenia vašich preferencií nájdete v rámci našich Podmienok ochrany súkromia. Súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov?
nevyhnutné cookies - cookies potrebné pre plynulý chod stránky a poskytovanie našich služieb
voliteľné cookies - cookies zabezpečujúce personalizáciu reklám a zber analytických a štatistických dát návštevnosti pre zlepšenie našich služieb
EXO HOSTING
Jump to content
  • Zálohovanie emailov pomocou aplikácie MailStore Home


    Guest Anonymous
    • Ako si zálohovať emaily pomocou aplikácie MailStore Home.

    Ak by ste si potrebovali uložiť svoje emaily do počítača (operačný systém Windows), odporúčame vyskúšať aplikáciu MailStore Home (odkaz vedie priamo na stránku s verziou dostupnou zadarmo). Ide o jednoduchú aplikáciu, ktorou si rýchlo a bez problémov exportujete emaily z našich serverov do svojho počítača.

     

    MailStore Home

     

    Aplikáciu MailStore Home si môžete stiahnuť z tohto odkazu, kliknutím na tlačidlo Download MailStore Home (Free):

     

    msh-stiahnut.png

     

    Na stránke sa uvádza, že aplikácia je kompatibilná s Windows 10 a 11, ale bez problémov funguje aj na verzii 8.1 (na starších verziách sme aplikáciu netestovali).

    Po stiahnutí si aplikáciu nainštalujte, nie je potrebné robiť žiadne špeciálne nastavenia. V našom návode použijeme anglický originál, je však dostupná aj verzia v češtine (ak chcete mať aplikáciu v češtine, je potrebné si ju nastaviť hneď na začiatku inštalácie). Po dokončení inštalácie kliknite vľavo v hlavnom menu na položku Archive E-mail, následne napravo v sekcii Create profile kliknite na Advanced a potom dole v menu na IMAP Mailbox (predpokladáme, že emaily máte uložené na našich serveroch a spravujete si ich cez protokol IMAP. V prípade protokolu POP máte svoje emaily už uložené priamo v emailovom klientovi (napr. Thunderbird), tak variantu s POP3 Mailbox sa nebudeme venovať):

     

    msh-01-nastavenie-emailoveho-konta.png

     

    Po kliknutí na IMAP Mailbox sa otvorí formulár, do ktorého je potrebné zadať prihlasovacie údaje emailovej schránky a názov servera, podobne ako keď si vytvárate emailové konto napr. v Thunderbirde.

    • E-mail Address: zadajte názov emailovej schránky, z ktorej si chcete zálohovať emaily (v našom prípade sme použili vzorovú schránku nazov-schranky@exotechnologies.sk, vy si tam zadajte názov svojej schránky)
    • Host: zadajte mail.exohosting.com
    • Access via: vyberte možnosť IMAP-SSL
    • Accept all certificates: odporúčame označiť, ak neoznačíte, je možné, že následné kopírovanie emailov z vašej schránky sa nemusí podariť
    • User name: zadajte názov emailovej schránky v prípade, ak sa toto pole automaticky nevyplní po zadaní emailovej adresy do prvého poľa
    • Password: zadajte heslo k emailovej schránke, najprv sa uistite, že sa viete prihlásiť na RoundCube Webmail:

     

    msh-02-nastavenie-emailoveho-konta-pripojenie.png

     

    Po zadaní všetkých potrebných údajov môžete kliknúť na Test, následne by ste mali vidieť okno s hlásením ako sa MailStore Home snaží nadviazať pripojenie. Toto okno by sa malo objaviť len na krátky čas (ak sa bude zobrazovať dlho, je možné, že ste niečo do nastavení nezadali správne a následne vyskočí okno, že sa spojenie nepodarilo nadviazať).

     

    msh-03-testovanie-pripojenia.png

     

    Po úspešnom otestovaní uvidíte okno, že spojenie bolo úspešne nadviazané, tak kliknite na OK:

     

    msh-04-testovanie-uspesne.png

     

    Teraz v okne, kde ste vypĺňali údaje ku schránke, kliknite na Next, objaví sa okno s pokročilými nastaveniami, tu nie je potrebné nič špeciálne nastavovať, ak si chcete do aplikácie skopírovať všetky emaily zo svojej schránky. Kliknite na Finish:

     

    msh-05-nastavenie-emailoveho-konta-pokrocile.png

     

    Po kliknutí na Finish sa objaví okno s informáciou, že bol vytvorený nový profil s názvom vašej schránky:

     

    msh-06-vytvoreny-novy-profil.png

     

    Teraz v sekcii Archive E-mail v časti Profiles uvidíte svoj vytvorený profil. Dva krát naň kliknite:

     

    msh-07-vytvoreny-novy-profil-zoznam.png

     

    Vaše emailové správy sa začnú hneď kopírovať do vášho profilu vytvoreného v MailStore Home, v prípade ak správ máte veľa, toto okno môže byť zobrazené dlhší čas, tak môžete sledovať progres kopírovania:

     

    msh-08-vytvara-sa-zaloha.png

     

    Po dokončení kopírovania sa môžu objaviť upozornenia, napríklad, že správy už existujú v profile (v prípade, ak by ste kopírovanie viac krát spustili) alebo varovanie v ohľade použitia certifikátov - ani jeden prípad neovplyvňuje skopírovanie správ, môžete kliknúť na Close:

     

    msh-09-upozornenie-certifikat.png

     

    Teraz naľavo v hlavnom menu kliknite na My Archive a mali by ste tam vidieť zložku s názvom vašej schránky a zároveň si môžete prezerať emaily, podobne ako v Thunderbirde alebo Roundcube:

     

    msh-10-moj-archiv.png

     

    Emaily sú ešte stále skopírované len v rámci MailStore Home, teraz je potrebné, aby ste si ich exportovali niekam do vášho počítača. Kliknite pravým tlačidlom myši na názov vašej schránky a cez menu sa presuňte až k položke Directory (Files system) - to znamená, že sa aplikácia bude chystať uložiť vaše emaily niekam na disk v počítači:

     

    msh-11-export-schranky-do-adresara.png

     

    Pri exporte vyberte súbory typu EML, takto budete mať uložené emaily v jednotlivých súboroch a môžete si ich otvárať napr. v Thunderbirde alebo nahrať do RoundCube. Prípadne si vyberte typ MSG, ak chcete emaily prezerať v Microsoft Outlook. Kliknite na Next:

     

    msh-12-export-eml.png

     

    Na ďalšom kroku si vyberte lokalitu, kam sa majú súbory uložiť, v našom príklade použijeme zložku Export emailov na C disku. Odporúčame ponechané označenie Retain folder structure, emaily sa uložia v priečinkoch ako máte v RoindCube. Ak potrebujete aktualizovať už existujúci export, môžete označiť Update existing export. Po zadaní cesty k zložke, kliknite na Next:

     

    msh-13-exportovat-do-adresara.png

     

    O úspešnom exporte dostanete informáciu. Kliknite na Close:

     

    msh-14-exportovat-do-adresara-ok.png

     

    Teraz vo svojom počítači sa preklikajte do zložky, ktorú ste si vybrali pre export emailov a svoje emaily uvidíte uložené ako keby boli v RoundCube. Zložka INBOX je nadradená, v nej sú uložené prijaté emaily, ostatné sú rozdelené po zložkách v rámci Inboxu:

     

    msh-15-export-hotovo.png

     

    Nevýhodou je, že všetky emaily sú označené názvom message a poradovým číslom, ale po otvorení v Thunderbirde alebo importovaní do RoundCube uvidíte emailové správy normálne s ich názvami.



    Link to Control Panel: https://setup.dnsserver.eu/

    See also this article

     

     

    See also this article

     


    User Feedback

    Recommended Comments

    There are no comments to display.


  • Blogs

    1. Roman
      Latest Entry

      By Roman,

      Surfovanie internetom a čítanie emailov, môže priniesť úskalia, ktoré môžu ohroziť vašu bezpečnosť alebo dokonca pripraviť bankový účet o úspory. Tento trend, ktorý sa internetom šíri už roky, sa označuje ako phishing. Ide o neologizmus, ktorý pochádza z angličtiny a vychádza zo slova fishing, čo znamená rybolov. A keď v rybolove chytáte ryby na návnadu, tak podobným spôsobom funguje aj phishing – účelom tejto zákernej taktiky je „uloviť“ dôverčivého návštevníka a získať od neho niečo, čo sa dá zneužiť, najčastejšie prihlasovacie údaje do bankového účtu.

      Ako dochádza k phishingu? Tak, že podvodníci rozosielajú podvodné emaily, ktorými návštevníkov nasmerujú na podvodné stránky, ktoré sa tvária ako dôveryhodné a bežne obsahujú formuláre na zadanie prihlasovacích údajov.

      Taktika pri phishingu prebieha takto: útočník vytvorí email, ktorý vzhľadom pripomína oficiálny email napr. od banky alebo pošty, či kuriérskej služby. Obeťou phishingu sa často stávajú banky, útočníci v ich mene rozosielajú emailové správy, napr. taký email môže upozorňovať na potrebu aktualizácie hesla do internetbankingu, na čo si treba dávať pozor, žiadna banka aktualizáciu hesla žiadať nebude. Ak v takomto emaile kliknete na odkaz, budete najskôr presmerovaní na falošnú stránku, ktorá imituje stránku banky a ak na takejto podvodnej stránke zadáte svoje prihlasovacie údaje, v skutočnosti ich odošlete útočníkovi, ktorý ich môže zneužiť na prihlásenie do vášho skutočného internetbankingu.

      V článku si predstavíme niekoľko príkladov podvodných emailov.

       

      Podvodný email imitujúci banku

      Nižšie je príklad podvodného emailu, ktorý sa tvári ako od banky, pod obrázkom si popíšeme dôvody, prečo email nie je od banky ale od podvodníka.

       

      36-1-m-bank.png

       

      Vždy ako prvé majte na pamäti, že žiadna banka vám nebude posielať emaily, aby ste si znovu aktivovali účet alebo spravili nejaké nastavenia vo vašom bankovom účte. Ak vám príde email, pri ktorom nie ste si istí, či nie je len podvrhom, tak si všimnite, kto je odosielateľ, resp. z akej emailovej adresy bol email odoslaný. Ak za zavináčom vidíte hocičo iné, len nie webovú adresu banky, ide o podvod. Pozor, za zavináčom môže byť webová adresa, ktorá sa snaží sfalšovať skutočný názov domény. Napr. v prípade banky SLSP môže ísť o doménu spls[.]sk, teda, že sú prehodené písmená, v prípade M-BANK môže ísť napr. o doménu nbank[.]sk, že je zamenené písmeno m za n a podobne.

      Ďalším príkladom podvodného emailu je text, ktorý na vás nalieha, aby ste učinili nejakú akciu a čo najskôr. Takýto email sa snaží vo vás nabudiť pocit ohrozenia, z textu sa dozviete, že váš účet je údajne ohrozený a je potrebné zmeniť heslo čo najskôr. Žiadna banka či iná finančná inštitúcia nebude žiadať zmenu hesla takýmto spôsobom, aj keď treba počítať s možnosťou, že banka môže rozoslať upozornenia v prípade bezpečnostného problému. K takýmto situáciám však dochádza skutočne len výnimočne.

      Text v podvodnom emaile môže byť v rôznych jazykoch, ak je v angličtine a viete, že nejde o zahraničnú stránku, ktorej služby využívate, tak je takmer úplne isté, že ide o podvrh. Ak je v slovenčine, prípadne v češtine, môžete si všimnúť, že text je v "lámanej" forme, teda nemusí byť gramaticky správny, môže mať nezvyklý slovosled a pod., text pripadá ako keby bol preložený cez translátor.

      Veľmi dôležité je všímať si, na akú adresu odkazuje tlačidlo, ktoré vás vyzýva na vykonanie akcie, ako na obrázku vyššie kliknite tu. Ak myšou nabehnete na tlačidlo, tak obyčajne dole vľavo uvidíte, kam odkaz mieri – v tomto prípade vidíme, že odkazuje na doménu cutt[.]ly, ktorá slúži na skracovanie odkazov a ktovie kam ten odkaz smeruje. Banky nepoužívajú skracovače odkazov, tak toto je ďalší so znakov, ktorý upozorňuje na to, že email je podvrhom.

       

      Podvodný email imitujúci Slovenskú poštu

      Minulý rok sa značne rozšírili podvodné emaily, ktoré vyzerali, ako keby boli odoslané Slovenskou poštou, príklad takého emailu je nižšie na obrázku

       

      36-2-slovenska-posta.png

       

      Ako v príklade podvodného emailu, ktorý sa vydával za banku, aj v tomto prípade môžete vidieť niekoľko znakov, ktoré nás upozorňujú, že ide o podvod. Všimnite si zvláštnu adresu odosielateľa, ktorá nijako nesúvisí so Slovenskou poštou.

      Hoci text môže vyzerať dôveryhodne, viete, že o podvod ide najmä vtedy, ak zo Slovenskej pošty neočakávate zásielku. Navyše, ak myšou nabehnete na tlačidlo Potvrďte tu, tak dole vľavo môžete vidieť odkaz na neznámu lokalitu cutt[.]ly podobne ako v predchádzajúcom prípade. V žiadnom prípade nikam neklikajte, email označte za spam a zmažte.

       

      Podvodný email imitujúci PayPal

      Tento príklad podvodného emailu je trochu viac sofistikovaný. Tvári sa, že bol odoslaný službou PayPal z adresy jedného nášho mobilného operátora.

       

      36-3-o2-paypal.png

       

      Tak ako v príklade podvodného emailu z banky, aj v tomto prípade text emailu oznamuje, že nastal „bezpečnostný problém“ s platbou, a snaží sa ešte uistiť, že ak máte niečo spoločné s touto platbou, tak nemusíte nič robiť, ale ak o žiadnej platbe nič neviete, tak kliknutím na tlačidlo ju môžete zrušiť. Je veľmi vysoká pravdepodobnosť, že skôr budete patriť do skupiny, ktorá s danou platbou nemá nič spoločné a teda by ste mali kliknúť na tlačidlo Zrušiť túto platbu. Nabehnutím myšou na odkaz môžete vidieť, že odkaz mieri na skracovaciu službu bit[.]do a s PayPal nemá nič spoločné, takže nikam neklikajte.

      V čom je tento email nebezpečnejší ako predchádzajúce dva podvodné emaily? V tom, že útočníkovi sa podarilo skryť za adresu nášho mobilného operátora, ktorú náš mobilný operátor skutočne používa. V tomto prípade vie pomôcť pohľad do zdrojového kódu emailu, kde môžete vidieť pôvodnú adresu, z ktorej to bolo reálne odoslané, ak však nič také nenájdete, je pravdepodobné, že u odosielateľa bol bližšie nešpecifikovaný bezpečnostný problém, v takomto prípade nie je zlé odosielateľa upozorniť, že z jeho adresy sú odosielané podvodné emaily.

       

      Podvodný email imitujúci potrebu zmeny hesla do emailovej schránky

      S podobnými emailami sa môžete stretávať často. Podvodný email vás upozorňuje, že vaše heslo čoskoro exspiruje a treba ho nastaviť znovu.

       

      36-4-password-reset.png

       

      Teoreticky je možné, že dostanete podobný email, ak využívate služby na internete, ktoré vyžadujú zmenu hesla aspoň raz za rok, dokonca aj niektoré banky môžu posielať podobné emaily, ale každý takýto email musí spĺňať minimálne podmienky, aby bol odoslaný z adresy banky a odkazy, či tlačidlá smerovali na skutočné stránky banky.

      V obrázku uvedenom vyššie však je možné vidieť, že ide o podvod, ktorý sa snaží ukradnúť heslo do schránky na našich serveroch. Doslova ide o to, že ak chceme naďalej použivať pôvodné heslo, musíme kliknúť na tlačidlo, ktoré nás presmeruje na neznámu stránku (ako vidieť nižšie) a tam zadať prihlasovacie údaje do schránky, čím sa platnosť pôvodného hesla údajne predĺži. V tomto konkrétnom prípade je to nezmysel, žiadna služba nevyžaduje potvrdenie pôvodného hesla, takže takéto emaily môžete označiť za spam a vymazať. Navyše, ako odosielateľa vidíte neznámy server, ktorý so servermi Exo Hosting nemá nič spoločné.

       

      Podvodný email imitujúci potrebu vyprázdnenia plnej emailovej schránky

      Nižšie je príklad podvodného emailu, ktorý už na prvý pohľad vyzerá, že nebude v poriadku.

      36-5-email-quota.png

       

      Email bol odoslaný hromadne na neznáme adresy, je napísaný veľmi lámanou slovenčinou a odkaz sa ani nesnaží skryť, takže jasne vidieť kam odkazuje. Ak vám príde takýto email, ktorý už na prvý pohľad vyzerá byť nedôveryhodný, môžete ho rovno označiť za spam a vymazať.

       

      Ako na phishing?

      S podvodnými správami sa stretol a aj stretne asi každý. Dôležité je, aby ste svoj počítač / operačný systém udržiavali aktuálny a tak isto používali najnovšie verzie antivírusových programov, webových prehliadačov a emailových klientov. Práve nedostatočne zabezpečené systémy sa môžu stať terčom pre vírusy, trójske kone, či červy, čím sa podieľajú na šírení nevyžiadaných správ.

      Ak vám príde email, o ktorého pravosti pochybujete, vždy si všímajte, z akej adresy vám bol odoslaný a ak sú v emaile odkazy, všímajte si kam vedú na aké lokality, či kam odkazujú tlačidlá v nich uvedené.

      Takéto emaily označte za spam a vymažte, váš emailový klient sa postupne naučí filtrovať takéto správy a budete ich dostávať menej.

      Ak sa už stalo, že ste klikli na podozrivý odkaz, ešte sa nemusí nič diať, všímajte si na akú stránku ste sa preklikli, ak ide o neznámu webovú lokalitu, ktorá v poli adresy vám nie je známa, tak tam nezadávajte žiadne údaje a zo stránky ihneď odíďte.

      Ak už sa stalo, že ste sa nechali oklamať a napr. na podvodnej stránke ste zadali svoje prihlasovacie údaje do internetbankingu, tak okamžite telefonicky kontaktujte svoju banku.

      Na internete si môžete nájsť niekoľko testov, pomocou ktorých si môžete overiť, aké máte schopnosti rozlišovať pravé správy od podvodných, jeden z takýchto testov nájdete na tejto stránke. Musíte správne rozlíšiť 15 emailov, niektoré môžu byť v poriadku, iné sú podvodné.

      Ak by ste sa s podvodnými emailami stretávali častejšie, môžete nám poslať ich zdrojové kódy na našu emailovú adresu support@exohosting.sk pre bližšiu analýzu.

       

       

    2. News and information

      • 1
        entry
      • 0
        comments
      • 23
        views

      Recent Entries

      Roman
      Latest Entry

      By Roman,

      Vážení zákazníci, v septembri 2023 sa zameriavame na aktualizáciu SQL databáz (MySQL, MariaDB a PostgreSQL).

      10. septembra sme aktualizovali databázy MariaDB verzie 10.5 a 10.6 na 10.11, vďaka čomu databázy MariaDB budú mať plnú podporu až do roku 2028 (kedy už bude ďalšias plne podporovaná verzia).

      O ostatných aktualizáciách vás budeme informovať v tomto článku.

×
×
  • Create New...