Súbory cookie sú nevyhnutné pre plynulý chod našej webstránky a poskytovanie našich služieb. Zároveň používame cookies na zacielenie reklamy a aby ste čo najlepšie vedeli využívať našu internetovú stránku. Vaše osobné údaje budú spracované a informácie z vášho zariadenia (súbory cookie, jedinečné identifikátory a ďalšie údaje zariadenia) môžu byť uchovávané, používané a zdieľané s dodávateľmi tretích strán, prípadne používané konkrétne týmto webom alebo aplikáciou. Niektorí dodávatelia môžu spracúvať vaše osobné údaje na základe oprávneného záujmu, proti ktorému môžete vzniesť námietku. Svoj súhlas môžete kedykoľvek odvolať. Ďalšie informácie a možnosti nastavenia vašich preferencií nájdete v rámci našich Podmienok ochrany súkromia. Súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov?
nevyhnutné cookies - cookies potrebné pre plynulý chod stránky a poskytovanie našich služieb
voliteľné cookies - cookies zabezpečujúce personalizáciu reklám a zber analytických a štatistických dát návštevnosti pre zlepšenie našich služieb
EXO HOSTING
Jump to content
AKCIA - 50%tná zľava na EXOWEB balíčky ×
  • Základné možnosti pridávania obsahu na Exoweb


      Ako si pridávať obsah na Exoweb. Ukážka postupov a možností tvorby obsahu v Exowebe.

    Obsah na Exoweb si môžete pridávať viacerými možnými spôsobmi, v tomto návode si predstavíme všeobecné postupy ako si na svoje stránky môžete pridávať obsah.

     

    Tip:

    Odporúčame tento návod si pozorne prečítať a podľa neho prípadne otestovať možnosti Exowebu. Získate poznatky, vďaka ktorým sa vám stránky v Exowebe budú ľahšie vytvárať.

    Ak si chcete testovať možnosti pridávania obsahu na Exoweb na nejakej podstránke, odporúčame si prečítať návod Pridanie podstránok, priečinkov alebo externých odkazov v Exowebe, kde nájdete spôsoby, ako si v Exowebe vytvoriť viac podstránok.

     

    Pre tento účel si našu ukážkovú stránku nastavíme s minimom obsahu, kde bude len hlavička (spolu s hlavným menu) a pätička.

    Zhruba takto by mala vyzerať aj vaša stránka, keď si vymažete predpripravený obsah a chcete začať úplne od nuly. V hlavičke s bielym pozadím sa nachádza názov stránky (EXO HOSTING) a menu, v pätičke s tmavočerveným pozadím telefónny kontakt a copyright.

     

    exoweb-zakladny-obsah.png

     

    Vloženie sekcie do stránky

     

    Tvorba obsahu v Exowebe funguje tak, že Editor umožňuje pridávať nové sekcie medzi existujúci obsah, do ktorých si nasledovne pridávate vlastný obsah. Postup je nasledovný: prejdite myšou na hranicu hlavičky a pätičky, teda tam kde končí hlavička (biele pozadie) a začína pätička (červené pozadie) a mala by sa objaviť možnosť na pridanie nového obsahu (zvýraznená zelenou čiarou) s popisom Pridať obsah tu, ako na obrázku nižšie:

     

    exoweb-pridat-obsah-tu.png

     

    Kliknutím na zelené tlačidlo Pridať obsah tu sa otvorí veľké okno s ponukou widgetov (modulov, doplnkov), stačí si zo zoznamu vľavo vybrať, napr. kliknete na widget Text a z okna napravo si vyberiete formát textu (napr. aktívny je hneď ten prvý so zeleným okrajom). Všetky texty, farby, písma, ale aj obrázky sa dajú samozrejme dodatočne upraviť. Všimnite si bohatú ponuku widgetov, ktorým sa konkrétne budeme venovať v ďalších návodoch v tejto kategórii.

     

    exoweb-okno-s-widgetmi.png

     

    Po kliknutí na prvý text (s názvom O nás) sa na stránku vloží widget a výsledok bude vyzerať ako na obrázku nižšie. Všimnite si, že ak hlavička a widget majú rovnaké farebné pozadie, nie je možné rozoznať, kde končí hlavička a kde začína widget Text. Takáto kombinácia je vhodná, ak si chcete zachovať plynulé prechody medzi sekciami, farebné pozadie si však môžete upraviť podľa ľubovôle (v tomto príklade si naľavo od pätičky všimnite ikonu maliarskej palety, rovnaká paleta sa objaví pri každej sekcii na ktorú práve ukazujete myšou - tejto možnosti úprav sekcií sa budeme venovať v ďalších návodoch).

     

    exoweb-pridany-widget-text.png

     

    Vložený text na stránke si následne môžete upraviť podľa potreby, vrátane zmeny štýlov.

     

    Vloženie sekcie cez hlavné menu

     

    Druhý spôsob ako pridať widgety (resp. sekcie) na stránku, je kliknúť hore v menu na Pridať obsah a následne v ponuke kliknúť na Pridať sekciu.

     

    exoweb-pridat-obsah-pridat-sekciu.png

     

    Po kliknutí na Pridať sekciu sa na stránke objaví  výrazný zelený pruh. Takto to bude vyzerať, keď na stránke nebudete mať vložený zatiaľ žiadny widget resp. sekciu (napr. widget Text ako v našom príklade vyššie):

     

    exoweb-pridat-obsah-pridat-sekciu-pridat-obsah-tu.png

     

    Po kliknutí na zelený pruh Pridať obsah tu sa otvorí rovnaké okno s ponukou widgetov ako na príklade vyššie, takže potom si môžete vybrať, aký widget si prajete na stránku pridať.

    Ak na stránke budete už mať nejaký widget, ako napr. náš widget Text, tak možnosť Pridať obsah tu sa objaví všade medzi sekciami kde to bude možné zobraziť. Ako v tomto príklade, ďalšiu sekciu (widget) si môžete vložiť medzi hlavičku a widget Text alebo medzi widget Text a pätičku.

     

    exoweb-pridat-obsah-pridat-sekciu-viac-sekcii.png

     

    Pridanie miniaplikácie

     

    Možnosť Pridať miniaplikáciu je tretí spôsob ako si pridávať obsah. Pozor, ak si chcete pridať nejakú miniaplikáciu, na stránke musíte mať aspoň jednu sekciu už vytvorenú (hlavička a pätička sa nepočítajú), kam bude možné miniaplikáciu vložiť. Tú môžete vložiť buď priamo do sekcie alebo nad alebo pod sekciu. Ak na stránke máte len hlavičku a pätičku (ako v našom príklade v obrázku úplne hore), miniaplikáciu nebude možné vložiť. Výhodou však je, že technicky je jedno, akú sekciu si pred vložením miniaplikácie pridáte na stránku.

     

    Viaceré miniaplikácie fungujú rovnakým spôsobom ako sekcie. Niektoré z nich pracujú iným spôsobom alebo poskytujú viac možností.

     

     

    Použijeme náš príklad s widgetom Text. Ak teda už máte vložený na stránke nejaký widget, ako náš Text, tak kliknite hore v menu na Pridať obsah a následne na Pridať miniaplikáciu.

     

    exoweb-pridat-obsah-pridat-miniaplikaciu.png

     

    Otvorí sa ponuka miniaplikácií. Niektoré jednoduché miniaplikácie nájdete aj v ponuke Pridať sekciu, ako napr. náš Text, ktorý opäť použijeme ako príklad:

     

    exoweb-miniaplikacia-text.png

     

    Keď si Text pridáte ako miniaplikáciu (nie cez sekciu ako v príkladoch vyššie, tak pri pridávaní máte viac možností. "Chyťte" widget Text myšou podobne ako keď v počítači presúvate súbory pomocou myši a potiahnite ho smerom na už vložený widget Text (s nadpisom O nás), ktorý zároveň tvorí sekciu na stránke. Keď miniaplikáciu Text posuniete na existujúcu sekciu (widget Text), objaví sa úzky zelený pruh, ktorý naznačuje, kam miniaplikáciu Text je možné vložiť.

    Napr. miniaplikáciu Text si môžete vložiť nad aktuálnu sekciu (teda medzi hlavičku a widget Text).

     

    exoweb-miniaplikacia-text-1-vlozit-nad-sekciu.png

     

    Alebo si ju môžete vložiť pod aktuálnu sekciu (teda medzi pätičku a widget Text).

     

    exoweb-miniaplikacia-text-2-vlozit-pod-sekciu.png

     

    Miniaplikáciu Text si môžete vložiť aj v rámci existujúcej sekcie (resp. widgetu) napr. nad existujúci text. Všimnite si v tomto prípade, že zelený pruh nepresahuje až k okrajom stránky - to znamená, že miniaplikáciu nevkladáte ako samotnú sekciu (widget), ale vkladáte ju do inej, existujúcej sekcie (widgetu).

     

    exoweb-miniaplikacia-text-3-vlozit-nad-v-sekcii.png

     

    Samozrejme miniaplikáciu si môžete vložiť aj pod samotný text existujúcej sekcie (widgetu).

     

    exoweb-miniaplikacia-text-4-vlozit-pod-v-sekcii.png

     

    A nie je problém si miniaplikáciu vložiť v sekcii vedľa aktívneho widgetu, napr. naľavo:

     

    Tip:

    Tento proces môžete viac krát zopakovať, takže takto si môžete vedľa seba vložiť až 4 obrázky alebo iné objekty.

     

     

    exoweb-miniaplikacia-text-5-vlozit-nalavo.png

     

    Alebo ju môžete vložiť napravo:

     

    Tip:

    Rovnako ako v predchádzajúcom prípade, aj v tomto môžete takto vedľa seba vložiť viac objektov, najviac štyri.

     

     

    exoweb-miniaplikacia-text-6-vlozit-napravo.png

     

    Vo výsledku to bude vyzerať takto, keď si miniaplikáciu Text vložíte napravo od existujúceho textu:

     

    exoweb-miniaplikacia-text-7-vlozena-miniaplikacia.png

     

    Takýmto spôsobom si môžete pridávať rôzne sekcie (widgety) a miniaplikácie, konkrétnym spôsobom sa budeme venovať v tejto kategórii.

    Samotné stránky si môžete vylepšiť v ich nastaveniach. Pre tento účel odporúčame článok Zlepšenie SEO stránok v Exowebe



    Link to Control Panel: https://setup.dnsserver.eu/

    See also this article

     

    See also this article

     



  • Blogs

    1. Roman
      Latest Entry

      By Roman,

      Pri pohľade na informácie o doméne vo WHOIS ste sa určite stretli s rôznymi stavmi domén, ktoré vás informujú, či doména je v poriadku (v stave ok) alebo je zakázaný jej prevod k inému registrátorovi a podobe. Napríklad na doméne exohosting.sk môžete vidieť, že je v stave ok, čo znamená, že je plne funkčná:

       

      whois-info.png

       

      WHOIS však pozná množstvo iných stavov, ktoré môžete z času na čas vidieť pri iných doménach, s niektorými ste sa už možno stretli, iné ste zahliadli možno raz v živote a určite sú aj také, ktoré ste nikdy nevideli.

      Predtým, než si jednotlivé stavy domén vysvetlíme, najprv si musíme ujasniť niekoľko pojmov, aby popis jednotlivých stavov domén vám dával väčší zmysel:

      • Registrujúci, vlastník: fyzická alebo právnická osoba, ktorá si chce zakúpiť alebo si zakúpila doménu
      • Registrátor: sprostredkujúci subjekt, ktorý registrujúcemu (vlastníkovi) zabezpečí registráciu domény (napr. EXO TECHNOLOGIES)
      • Metaregister: sprostredkujúci subjekt, ktorý spravuje doménu, ak Registrátor nemá priamy prístup do Registra domény (napr. CentralNic Reseller)
      • Správca: subjekt, ktorý v Registri spravuje doménovú koncovku (napr. SK-NIC, EURid)
      • Register: virtuálne miesto, kde je vaša doména vedená Správcom domény

       

      V nasledujúcej tabuľke si môžete prečítať popis stavov domén EPP (Extensible Provisioning Protocol), pričom berte na vedomie, že niektoré popisy sú prispôsobené politike správy domén pod spoločnosťou EXO TECHNOLOGIES. Iní registrátori si môžu uplatňovať iné, podobné alebo aj rovnaké podmienky, záleží od každého konkrétneho registrátora. Jednotlivé stavy sú usporiadané abecedne.

      Zároveň majte na pamäti, že existujú dva typy stavových kódov EPP: kódy klienta a servera. Stavové kódy klientov nastavujú registrátori a metaregistrátori. Niektorí registrátori (a metaregistrátori) automaticky nastavia určité stavové kódy pri registrácii domény alebo pri prevode k inému registrátorovi, iní tak urobia, keď ich o to požiadate. Stavové kódy servera sú nastavené registrami a majú prednosť pred kódmi klientov.

       

      EPP stav Popis Čo treba spraviť?
      addPeriod Obdobie ochrannej lehoty, ktorá sa poskytuje po prvej registrácii domény. Ak sa doména počas tohto obdobia zruší, je možné vrátiť registračný poplatok.

      Tento stav nemusíte vo WHOIS pri bežných koncovkách vôbec postrehnúť, skôr sa týka niektorých národných koncoviek, kde správca posudzuje oprávnenosť registrácie daným subjektom.

      Ide o informatívny stav nastavený na prvých niekoľko dní registrácie vašej domény - pozor každý metaregister alebo správca si uplatňuje vlastné pravidlá a toto obdobie môže úplne ignorovať. Inak je doména v poriadku a nevyžadujú sa žiadne iné akcie.

      autoRenewPeriod Odklad predĺženia platnosti domény, ktoré sa poskytuje po uplynutí obdobia registrácie domény. Ide o obdobie, počas ktorého sa čaká na platbu za predĺženie domény. Ak ste poplatok za predĺženie doteraz neuhradili, odporúčame ho zrealizovať čo najskôr, aby ste sa vyhli neskorším problémom s obnovovaním domény. Záleží na konkrétnom metaregistri, či si toto obdobie uplatňuje, niektorí pridávajú aj mesiac po ukončení platnosti domény, iní si tento stav neuplatňujú a doménu hneď deaktivujú (záleží od koncovky a pravidiel správcu).
      clientDeleteProhibited Tento stav môže nastaviť váš registrátor a informuje register vašej domény, aby odmietol žiadosti o odstránenie domény. Stav znamená, že nie je možné odstrániť registráciu domény, čo môže zabrániť neoprávnenému vymazaniu v dôsledku krádeže alebo podvodu. Ak chcete odstrániť svoju doménu, musíte najskôr kontaktovať svojho registrátora a požiadať ho o odstránenie tohto stavového kódu.
      clientHold Tento stav môže nastaviť váš registrátor a informuje register vašej domény, aby neaktivoval vašu doménu v DNS.

      Ide o stav, ktorý sa zvyčajne nastavuje počas právnych sporov, prípadne nevykonanej úhrady na ďalšie obdobie alebo keď je doména pripravená na vymazanie.

      Kontaktujte svojho registrátora pre viac informácií.

      clientRenewProhibited Tento stav môže nastaviť váš registrátor a informuje register domény, aby odmietol žiadosti o obnovenie domény.

      Ide o nezvyčajný stav, ktorého nastavenie má dôvod len vo výnimočných prípadoch, napr. počas právnych sporov, prípadne keď je doména predmetom vymazania.

      Kontaktujte svojho registrátora pre viac informácií, ak ide o vašu doménu, ktorú si prajete predĺžiť.

      clientTransferProhibited

      Tento stav môže nastaviť váš registrátor a informuje register vašej domény, aby odmietol žiadosti o prevod domény od vášho aktuálneho registrátora k inému.

      Tento stav majú taktiež nastavený generické domény, ktoré sú registrované napr. v systéme metaregistra SubReg a nedošlo u nich k predĺženiu na ďalšie obdobie.

      Počas tohto stavu nie je možné previesť doménu k inému registrátorovi, čo pomôže zabrániť neoprávneným prevodom v dôsledku krádeže alebo podvodu. Ak chcete previesť svoju doménu, musíte najskôr kontaktovať svojho registrátora a požiadať ho o odstránenie tohto stavového kódu.

      Ak ide o generickú doménu, ktorá je registrovaná v metaregistri SubReg, je veľmi pravdepodobné, že nebol uhradený poplatok na ďalšie obdobie a bude nutné najprv uhradiť poplatok za predĺženie platnosti domény.

      Tento stav môžete vo WHOIS vidieť spolu so stavom clientUpdateProhibited.

      clientUpdateProhibited Tento stav môže nastaviť váš registrátor a informuje register vašej domény, aby odmietol žiadosti o aktualizáciu domény.

      Počas tohto stavu nie je možné aktualizovať WHOIS informácie domény, čo môže pomôcť zabrániť neoprávneným aktualizáciám napríklad v dôsledku podvodu. Ak chcete aktualizovať informácie svojej domény, musíte najprv kontaktovať svojho registrátora a požiadať ho o odstránenie tohto stavového kódu.

      Tento stav môžete vo WHOIS vidieť spolu so stavom clientTransferProhibited.

      Expired Platnosť domény bola ukončená. Tento stav môžete vidieť často napr. pri .CZ doménach, keď nebol uhradený poplatok na ďalšie obdobie. Doména ešte nemusí byť stratená, ale ak ste doteraz neuhradili vystavenú predfaktúru na predĺženie platnosti domény, uhraďte ju čo najskôr alebo kontaktujte svojho registrátora pre viac informácií.
      inactive Doména nemá priradené žiadne menné servery a negeneruje žiadne DNS záznamy. Keď nie sú delegované žiadne menné servery domény, tak webová stránka na takejto doméne sa javí ako keby vôbec neexistovala. Tento stav sa môže vyskytnúť pri registrácii niektorých zahraničných domén. Kontaktujte registrátora vašej domény s požiadavkou kontroly nastavenia menných serverov.
      ok Štandardný stav domény, ktorý informuje, že doména je v poriadku a nečaká sa na žiadne akcie (zmeny). Nemusíte robiť nič, doména je plne funkčná, neuplatňujú sa žiadne obmedzenia, takže ak chcete, môžete si aktualizovať informácie vo WHOIS alebo si ju preregistrovať k inému registrátorovi.
      pendingCreate Informatívny stav, žiadosť o vytvorenie vašej domény bola prijatá a spracováva sa. S týmto stavom sa obyčajne nestretnete, ale ak áno, tak správca domény pravdepodobne požaduje od registrujúceho nejaké dodatočné údaje - mali by ste kontaktovať vášho registrátora domény pre poskytnutie viac informácií.
      pendingDelete

      Platnosť domény bola definitívne ukončená a čaká sa na jej zmazanie z registra. Po jej zmazaní bude možné ju opäť zaregistrovať ako novú doménu.

      Tento stav však môžete vidieť v kombinácii aj s inými stavmi, najčastejšie s redemptionPeriod alebo pendingRestore.

      Ak je v kombinácii s redemptionPeriod, životnosť domény sa blíži k záveru, ak je v kombinácii s pendingRestore, znamená to, že sa pracuje na jej obnovení.

      Ak vidíte svoju doménu v stave pendingDelete v kombinácii so stavom redemptionPeriod (toto môžete vidieť v prípade domény .SK, ktorá nebola uhradená do dňa exspirácie) a prajete si doménu zachovať, čo najskôr kontaktujte svojho registrátora s požiadavkou platby na ďalšie obdobie. Pri väčšine zahraničných koncoviek treba počítať s vyššími poplatkami za obnovu.

      Ak je stav pendingDelete v kombinácii s pendingRestore, tak nemusíte robiť nič, čakajte na ďalšie informácie od registrátora domény. Ak stav pendingDelete vidíte samotný, môžete sa u svojho registrátora informovať, kedy a za akých podmienok môžete doménu znovu získať. Majte na pamäti, že nikde a nikým nie je zaručené, že doménu znovu získate späť.

      pendingRenew Žiadosť o predĺženie domény bola prijatá a spracováva sa. Ak ste uhradili poplatok za predĺženie domény, nemusíte ďalej robiť nič, len čakať na stav ok. Ak si doménu už nechcete ponechať (t. j. nezaplatili ste poplatok za obnovenie), tento stav môžete ignorovať a doména sa neskôr zmaže alebo kontaktujte svojho registrátora pre informácie o ukončení prevádzky domény.
      pendingRestore

      Tento stav obyčajne uvidíte po stave redemptionPeriod, čo znamená, že platnosť domény sa už chýlila ku koncu, ale vlastník dodatočne uhradil poplatky za obnovu. Ak nenastanú zvláštne okolnosti, tak tento stav nemusíte vo WHOIS vidieť dlho a doména bude čoskoro v stave ok.

      Ak tento stav budete vidieť vo WHOIS dlhší čas (min. 1 deň), informujte sa u svojho registrátora, či sa nevyžadujú nejaké dodatočné informácie. Je možné, že metaregister alebo správca si vyžaduje od vlastníka domény informácie, ktoré sú potrebné k úspešnému obnoveniu domény. Ak informácie nebudú poskytnuté v rámci stanoveného časového obdobia, doména sa vráti do stavu redemptionPeriod a bude ďalej plynúť koniec obdobia jej životnosti.
      pendingTransfer Žiadosť o prevod domény k novému registrátorovi bola prijatá a spracováva sa. Obvykle to trvá len pár minút, nanajvýš hodín, v prípade nadnárodných (generických) domén aj niekoľko dní.

      Ak ste požiadali o prevod domény, nemusíte robiť nič, len čakať na informácie od vášho nového registrátora, že prevod bol úspešne ukončený (doména následne bude v stave ok, prípadne serverTransferProhibited - ak správca domény povoľuje ďalší prevod až po uplynutí určitého časové obdobia).

      Ak ste nepožiadali o prevod svojej domény, mali by ste okamžite kontaktovať svojho registrátora a požiadať ho o zamietnutie žiadosti o prevod vo vašom mene (toto je možné v prípadoch, ak pôvodný registrátor má možnosť v administrácii metaregistra zamietnuť prevod - každý správca určitej doménovej koncovky si určuje vlastné pravidlá pre potvrdenie prevodov). Aby ste zabránili takýmto prípadom, odporúčame, aby ste mali vždy aktuálne informácie vo WHOIS s platnými kontaktnými údajmi, nad ktorými máte plnú kontrolu (napr. emailová schránka).

      pendingUpdate Žiadosť o aktualizáciu domény bola prijatá a spracováva sa.

      Ak ste požiadali registrátora o aktualizáciu údajov vašej domény, netreba robiť nič, len čakať na dokončenie operácie. Obyčajne trvá niekoľko málo desiatok minút (záleží od správcu domény).

      Ak ste nepožiadali o aktualizáciu domény, mali by ste okamžite kontaktovať svojho registrátora, pre overenie, čo sa stalo.

      redemptionPeriod

      Uplynula štandardná lehota na predĺženie domény (každý správca resp. metaregister si uplatňuje iné podmienky pre dosiahnutie tohto stavu). V tomto stave môže doména stráviť niekoľko málo týždňov a ak nedôjde k jej obnove, definitívne sa zmaže z registra a vlastník o ňu príde.

      Ak si prajete doménu naďalej využívať, čo najskôr kontaktujte svojho registrátora pre obnovenie a predĺženie domény. Musíte zároveň počítať s možnosťou, že pravdepodobne budete musieť uhradiť dodatočné poplatky (záleží od konkrétneho správcu alebo metaregistra), ktoré môžu presahovať niekoľkonásobok pôvodnej ceny za registráciu resp. predĺženie domény.
      renewPeriod Obdobie odkladu, ktoré sa poskytuje po tom, čo registrátor hneď predĺžil obdobie registrácie domény. Ak registrátor zruší registráciu domény počas tohto obdobia, metaregister alebo správca vráti registrátorovi poplatok za predĺženie. Ide o stav, ktorý je nastavený na krátke obdobie na predĺženie vašej domény vaším registrátorom. Ak ste nepožiadali o predĺženie svojej domény a už si ju nechcete ponechať (t. j. nechcete zaplatiť poplatok za predĺženie), mali by ste okamžite kontaktovať svojho registrátora a prediskutovať dostupné možnosti. V EXO Hosting túto možnosť nepoužívame.
      serverDeleteProhibited Stav zabraňuje vymazaniu domény. Ide o nezvyčajný stav, ktorý sa zvyčajne nastaví počas právnych sporov, na vašu žiadosť alebo keď je aktívny stav redemptionPeriod. Je potrebné, aby ste kontaktovali svojho registrátora pre zistenie viac informácií. Ak doména nemá žiadne právne problémy a chcete ju zmazať, požiadajte registrátora o odstránenie tohto stavu.
      serverHold Stav nastavený správcom registra domény. Doména nie je aktivovaná v DNS, k čomu dochádza, napr. ak uplynulo obdobie predĺženia domény na ďalšie obdobie. Môže ale aj naznačovať problémy s nastavením menných serverov.

      Skontrolujte si dátum exspirácie vašej domény. Tento stav vidieť pri .SK doménach ak uplynul dátum ich platnosti a prebieha 40 dňové obdobie, počas ktorého je možné stále doménu predĺžiť. Ak doména ešte neexspirovala, skontrolujte si zadané menné servery. V prípade ak aj tie sú v poriadku, mali by ste kontaktovať svojho registrátora a požiadať ho o ďalšie informácie.

      serverRenewProhibited Tento stav môžete vidieť len výnimočne. Správca vašej domény nedal povolenie vášmu registrátorovi na predĺženie domény. Buď z dôvodu, že došlo ku právnym sporom alebo doména smeruje do stavu zmazania.

      Kontaktuje svojho registrátora pre poskytnutie ďalších informácií. Ak doména nie je predmetom mazania, tak by registrátor mal kontaktovať správcu doménovej koncovky pre viac informácií.

      serverTransferProhibited

      Stav, ktorý sa obyčajne nastaví po prevode domény k inému registrátorovi, aby sa zabránilo neoprávnenej manipulácii.

      Taktiež sa môže vyskytnúť počas právnych sporov a upozorňuje, že počas tohto stavu nebude možný prevod domény k inému registrátorovi.

      Môže sa objaviť aj počas obdobia redemptionPeriod.

      Ak ste doménu nedávno previedli od iného registrátora, tento stav môže byť automaticky nastavený v rámci ochrany pred manipuláciou s doménou a obvykle môže trvať až 60 dní. Počas tohto stavu nebude možné doménu previesť inam.

      Niektoré metaregistre alebo správcovia môžu ponúkať službu uzamknutia registra, ktorá umožňuje vlastníkom domén prostredníctvom svojich registrátorov nastaviť tento stav ako dodatočnú ochranu proti neoprávneným prevodom. Odstránenie tohto stavu môže trvať dlhšie ako v prípade clientTransferProhibited (viď vyššie), pretože váš registrátor musí postúpiť vašu žiadosť do registra vašej domény a počkať, pokým obmedzenie bude zrušené.

      serverUpdateProhibited Doména je uzamknutá, aby sa zabránilo jej aktualizácii. Zvyčajne sa uplatňuje počas právnych sporov, na vašu žiadosť, po prevode domény k inému registrátorovi alebo keď je aktívny stav redemptionPeriod. Ide o obdobný prípad, ako v prípade stavu serverTransferProhibited, netýka sa ale prevodu k inému registrátori, týka sa obdobia, kedy nie je možné meniť informácie vo WHOIS.
      transferPeriod Obdobie odkladu, ktoré sa poskytuje po úspešnom prevode domény od jedného registrátora k druhému. Ide o informatívny stav nastavený na obmedzené obdobie alebo prevod vašej domény k novému registrátorovi. Ak ste o prevod svojej domény nepožiadali, mali by ste kontaktovať svojho pôvodného registrátora. S týmto stavom sa najskôr ani nikdy nestretnete.

       

      Tento článok môže byť časom aktualizovaný, záleží od toho, aké stavy ktorý správca alebo metaregister sa rozhodne používať, preto tieto informácie berte najmä len informačne.

    2. Roman
      Latest Entry

      By Roman,

      Tento týždeň sme vylepšili správu SQL databáz v Control Paneli.

      Keď sa prihlásite do svojho Control Panela a kliknete na službu Správa databáz, tak uvidíte nové možnosti:

       

      cp-spravovanie-sql-databaz-nove-menu.png

       

      Možnosť Pridať databázu už tam bola a bude tam len táto možnosť, ak v Control Paneli nemáte ešte vytvorené žiadne SQL databázy. Ale ak si nejakú databázu vytvoríte alebo už nejaké databázy vytvorené máte, uvidíte ďalšie možnosti  Importovať databázu a Klonovať databázu.

       

      Import a klonovanie SQL databázy

       

      Import databázy

      Vďaka tejto funkcii môžete migrovať obsahy SQL databáz medzi sebou, dokonca aj z iného hostingu, čím si výrazne uľahčíte migráciu dát k nám. Viac informácií k tomu a ako to zrealizovať, nájdete v návode Import SQL databázy v Control Paneli.

       

      Klonovanie databázy

      Klonovanie databázy je ďalšia užitočná vec, keď si potrebujete spraviť kópiu SQL databázy bez toho, aby ste si museli najprv exportovať zálohu, napr. pomocou phpMyAdmin a rovnako aj importovať. Klonovaním si vytvoríte funkčnú kópiu akejkoľvek pôvodnej databázy, ktorú máte v Control Paneli a môžete ju okamžite používať. Stačí si upraviť údaje k databáze v konfiguračnom súbore redakčného systému. Viac informácií nájdete v návode Klonovanie SQL databázy v Control Paneli.

       

      Dumb (export) SQL databázy

       

      Nakoniec sme pridali ešte možnosť si vytvárať vlastné zálohy pomocou dumpovania databáz.

      Pri každej databáze nájdete napravo tlačidlo Dump, ktorým si môžete exportovať databázy vo formáte .SQL.GZ a ukladať do počítača:

       

      cp-databaza-moznosti.png

       

      Viac informácií nájdete v návode Export SQL databázy v Control Paneli.

      Veríme, že tieto vylepšenia vám spríjemnia prácu v Control Paneli a onedlho prídeme s ďalšími novými zaujímavými vecami 🙂

    3. Roman
      Latest Entry

      By Roman,

      20. júna 2024 bol Exoweb aktualizovaný na verziu 10.147.0, ktorá priniesla nasledujúce zmeny a vylepšenia:

       

      Webová stránka

       

      Zákazníci, ktorí si vytvárajú úplne novú webovú stránku, si teraz počas vytvárania stránky môžu zobraziť ukážku svojej webovej stránky a to súčasne ako bude vyzerať na počítači aj mobilnom zariadení:

      101470-nahlad-domovskej-stranky.png

       

      Viac informácií o vytváraní novej webovej stránky nájdete v návode Prvé spustenie editora v Exowebe.

       

      Obchod

       

      Zmenil sa dizajn pokladne, ako, môžete vidieť na priložených obrázkoch.

       

      Na prvom kroku zákazník vypíše svoje údaje a adresu:

      101470-pokladna-detaily-zakaznika.png

       

      V ďalšom kroku si vyberie dopravu:

      101470-pokladna-sposob-dopravy.png

       

      Na poslednej strane si vyberie spôsob platby.

      101470-pokladna-platobne-moznosti.png

       

      V priebehu tohto roka plánujeme pridať viac možností platieb, o čom budeme informovať v našom Blogu.

×
×
  • Create New...