Súbory cookie sú nevyhnutné pre plynulý chod našej webstránky a poskytovanie našich služieb. Zároveň používame cookies na zacielenie reklamy a aby ste čo najlepšie vedeli využívať našu internetovú stránku. Vaše osobné údaje budú spracované a informácie z vášho zariadenia (súbory cookie, jedinečné identifikátory a ďalšie údaje zariadenia) môžu byť uchovávané, používané a zdieľané s dodávateľmi tretích strán, prípadne používané konkrétne týmto webom alebo aplikáciou. Niektorí dodávatelia môžu spracúvať vaše osobné údaje na základe oprávneného záujmu, proti ktorému môžete vzniesť námietku. Svoj súhlas môžete kedykoľvek odvolať. Ďalšie informácie a možnosti nastavenia vašich preferencií nájdete v rámci našich Podmienok ochrany súkromia. Súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov?
nevyhnutné cookies - cookies potrebné pre plynulý chod stránky a poskytovanie našich služieb
voliteľné cookies - cookies zabezpečujúce personalizáciu reklám a zber analytických a štatistických dát návštevnosti pre zlepšenie našich služieb
EXO HOSTING
Skočiť na obsah
  • Migrácia webovej stránky (hostingu) od iného poskytovateľa do EXO Hosting


      Všeobecný návod ako si zmigrovať webovú stránku od iného poskytovateľa.

    Ak sa rozhodnete zmigrovať svoju webovú stránku od inej webhostingovej spoločnosti, spôsobov môže byť viacero, v tomto návode si predstavíme všeobecný postup, ktorý by mal zvládnuť každý.

    Pred samotnou migráciou je dobré si rozmyslieť, čo všetko si prajete zmigrovať. Obyčajne ide o tieto tri veci:

    • doména
    • webová stránka
    • emaily

    Technicky nie je podstatné, kde doménu máte zaregistrovanú, webová stránka aj emaily sa dajú zmigrovať aj bez toho, aby ste k nám previedli doménu. V každom prípade však odporúčame migráciu aj s prevodom domény, ktorú si vďaka tomu budete spravovať z rovnakej administrácie ako webhostingové služby.

     

    Objednávka služieb

     

    Začať môžete objednávkou prevodu domény, v tejto objednávke si zároveň môžete objednať aj webhosting. Ak má ísť o bežnú webovú stránku, odporúčame balíček Puzzle X (veľkosť 1 - 20 GB), v prípade náročnejších projektov v objednávke označte Biznis X. Zo začiatku odporúčame si objednať viac miesta (platí pri Puzzle X), aby sa nestalo že pri kopírovaní súborov si zaplníte všetko miesto (po dokončení migrácie si môžete v prípade potreby miesto upraviť tak, ako budete potrebovať).

    Celý postup s objednávkou prevodu domény a hostingu nájdete v návode Prevod domény do EXO Hosting - v tomto návode máte spôsoby ako si objednať prevod (a hosting) ako nový zákazník, aj ako existujúci (ako existujúci zákazník si objednávku môžete vytvoriť priamo v Control Paneli). Ak ste nový zákazník a objednávku vytvárate cez náš portál exohosting.sk, tak počas objednávky si zároveň vytvoríte aj nový vlastný Control Panel, v ktorom si budete spravovať webhostingové služby.

    Keď objednávka bude dokončená, po prihlásení do Control Panela uvidíte svoju doménu s objednaným hostingom. Zatiaľ to vidíte len tu, doména, ktorú stále máte u iného registrátora resp. prevádzkovateľa služieb, nie je ešte technicky napojená na naše servery, takže akékoľvek zmeny, čo spravíte v Control Paneli, sa na webovej stránke neprejavia. V sekcii Fakturácia uvidíte proformu, kde bude platba za prevod domény a poplatok za poskytnutie webhostingu. Samotný prevod domény ešte nemusíte realizovať, zatiaľ to nebude potrebné (viď nižšie sekciu Stav domény a kontrola výsledku migrácie).

     

    Vytvorenie FTP účtu a nahratie webovej stránky na server

     

    V Control Paneli si vyhľadajte službu Správa FTP účtov a prečítajte si návod Ako sa pripojiť pomocou FTP a nahrať si stránku na server, kde nájdete postup ako si na naše servery nahrať svoju webovú stránku, ktorú máte na serveroch iného poskytovateľa (takže musíte si ju z jeho serverov najprv stiahnuť) - ak máte technické zručnosti, môžete si stránku zmigrovať pomocou SSH, viac informácií nájdete v návode Kopírovanie súborov medzi servermi pomocou SSH, čím si môžete skopírovať súbory webovej stránky bez toho, aby ste si ich museli najprv sťahovať do počítača (ale kvôli zálohe aj tak odporúčame, aby ste si svoju stránku stiahli do počítača).

    Keď webovú stránku budete mať nahratú na našich serverov, cez Control Panel si môžete zmigrovať SQL databázu (ak vaša webová stránka používa nejakú SQL databázu) - podrobné informácie nájdete v návode Import SQL databázy v Control Paneli - článok si pozorne prečítajte, je tam aj nalinkovaný postup, ako si SQL databázu vytvoriť.

    Následne je potrebné, aby ste si upravili konfiguračný súbor redakčného systému tak, aby sa súbory stránky, ktoré ste si nahrali na naše servery, pripájali k SQL databáze, ktorú ste si k nám zmigrovali. Ak by ste tak neučinili, súbory webovej stránky, by sa stále pripájali na SQL databázu, ktorú ste mali na pôvodných serveroch. Príklad ako na to, môžete vidieť napríklad v návode pre WordPress: Úprava konfiguračného súboru WordPress.

     

    Stav domény a kontrola výsledku migrácie

     

    Zatiaľ sme zmigrovali len súbory webovej stránky a SQL databázu, doména je zatiaľ stále registrovaná u pôvodného registrátora, tam funguje spolu s pôvodnou webovou stránkou a prijímajú sa tam emaily.

    Teraz máte viacero možností:

    • v DNS záznamoch zmeniť A záznamy na naše servery, čím sa webová stránka začne načítavať z našich serverov
    • zmeniť menné servery na naše, čím sa začnú automaticky načítavať naše služby (takže okrem webovej stránky začnete aj emaily prijímať u nás)
    • previesť doménu k nám a nastaviť naše menné servery (čo je obdobný prípad ako o riadok vyššie)
    • otestovať funkčnosť webovej stránky úpravou súboru hosts

    V zásade môžete zrealizovať hocijaký krok, podrobnejšie si popíšeme úpravu súboru hosts. Tento súbor "nasmeruje" váš webový prehliadač na IP adresu, ktorú zadáte doméne. Tu netreba niečo viac vysvetľovať, všetky podrobnosti nájdete v návode Ako si upraviť súbor hosts, aby sa doména načítavala z inej lokality. Tento celý proces slúži len k tomu, že si ním môžete overiť funkčnosť zmigrovanej webovej stránky na vašej doméne bez toho, aby ste ju previedli k nám alebo jej zmenili menné servery či konkrétne DNS záznamy. Tento krok môžete zrealizovať, nemusíte, je to na vás.

    Ak nechcete nič kontrolovať cez úpravu súboru hosts, môžete nám zaslať autorizačný kľúč pre prevod domény, ktorý si vyžiadajte od pôvodného registrátora domény, my doménu prevedieme, nastavíme naše menné servery a do niekoľko málo hodín po aktualizácii DNS záznamov sa webová stránka na vašej doméne bude načítavať z našich serverov.

     

    Migrácia emailov

     

    Po prevode domény a nastavení našich menných serverov sa po aktualizácii DNS záznamov začnú prijímať emaily na našich serveroch.

    Zatiaľ sme zmigrovali webovú stránku, SQL databázu, doménu, ale emaily zatiaľ nie. V tomto prípade sú možnosti:

    Ak používate emailový klient (Microsoft Outlook alebo Mozilla Thunderbird), kde máte na účtoch nastavený protokol POP, tak nemusíte migrovať nič, keďže prijatú poštu máte uloženú vo svojich počítačoch (ako aj odoslanú), potrebné je len, aby ste si upravili servery a porty na naše servery. Ich zoznam nájdete v návode Aké servery a porty si nastaviť pre IMAP, POP a SMTP.

    Ak ste u pôvodného poskytovateľa používali len Webmail (napr. RoundCube alebo Horde) alebo vo svojich emailových klientoch ste používali protokol IMAP, tak emaily bude treba zmigrovať. Ako na to, nájdete v návode Migrácia emailov od iného poskytovateľa do EXO Hosting, konkrétne odporúčame postup podľa sekcie Migrácia emailov synchronizáciou schránok. Ak používate emailový klient (Microsoft Outlook alebo Mozilla Thunderbird), tak aj v tomto prípade bude potrebné, aby ste si upravili nastavenia konta IMAP podľa návodu. Po úprave nastavení konta IMAP budete už aj emaily môcť používať u nás.


    Odkaz na Control Panel: https://setup.dnsserver.eu/

    Pozrite aj tento článok

     

     

    Pozrite aj tento článok

     

     



  • Blogy

    1. Roman
      Najnovší zápis

      Pridal Roman,

      Niekedy pri surfovaní po internete narazíte na problém, keď sa prehliadač Chrome snaží načítať obsah stránky na nejakej doméne, namiesto toho však dostanete len chybové hlásenie, ktoré vám oznamuje, že sa nenačíta to, čo by ste očakávali.

      Pod každým chybovým hlásením zároveň máte odporúčania (viac sa ich zobrazí po kliknutí na tlačidlo Podrobnosti), ktoré radíme nasledovať, je dosť možné, že sa vám pomocou nich podarí nájsť chybu a odstrániť ju.

       

      google-chrome-chyba-domeny.png


      Čo však chybové hlásenia presne znamenajú? Nasledujúce chybové hlásenia sa týkajú konkrétnych domén, pri ktorých pokusoch načítať ich v prehliadači dostanete chybové hlásenia. Ak podobné chybové hlásenia dostávate pri úplne každej webovej stránke, skontrolujte si internetové pripojenie.

       

      ERR_NAME_NOT_RESOLVED

      V tomto prípade nie je potrebné dlho hľadať chybu. Uistite sa, že názov domény máte správne napísaný. Podľa tohto hlásenia doména, ktorú ste zadali do prehliadača, jednoducho neexistuje, prehliadač Chrome nebol schopný k nej nájsť IP adresu. Ak máte istotu, že názov domény ste zadali správne, teda že určite existuje, je veľmi pravdepodobné, že doména nebola uhradená na ďalšie obdobie a bola zmazaná z registra. V niektorých prípadoch sa môže stať, že toto hlásenie dostanete, ak doména nemá nastavené menné servery (a teda nevracia žiadnu IP adresu). Ak ste vyskúšali všetky možnosti z odporúčaní Chrome, pre viac informácií kontaktujte technickú podporu.

       

      DNS_PROBE_FINISHED_NXDOMAIN

      V prípade tohto hlásenia je veľmi pravdepodobné, že doména nemá aktívnu hostingovú službu a z toho dôvodu jej nefungujú DNS záznamy. Môže byť ešte predpoklad, že doména prestala existovať, vo veľkej väčšine prípadov však ide o problém s DNS. Ak ide o vašu doménu, uistite sa, že máte všetky platby za doménu a hosting uhradené. Ak sa zdá byť všetko v poriadku, vyčistite si cache prehliadača a reštartujte router. Ak sa vám stránka na doméne stále neotvára, skontrolujte záznamy vo vašom firewalle a antivíre a ak nenájdete žiadny podozrivý záznam, skúste ich dočasne vypnúť. Ak nič nepomohlo, kontaktujte technickú podporu pre viac informácií. Toto chybové hlásenie si je v mnohom podobné ako predchádzajúce ERR_NAME_NOT_RESOLVED a môžu mať aj tú istú príčinu. Nie je nič neobvyklé, že jedna skupina užívateľov dostáva toto hlásenie, pričom iná skupina môže dostávať hlásenie popísané predtým vyššie.

       

      ERR_CONNECTION_TIMED_OUT

      Toto hlásenie obyčajne vyskočí po 30 sekundách načítavania stránky, ktoré nič nedosiahlo a napovedá problém v komunikácii, ktorý mohol nastať kdekoľvek (teda vo vašom počítači, v sieti internetového poskytovateľa, vzdialenom serveri hostingu a pod.). Ako prvé by ste si mali vyčistiť cache prehliadača a reštartovať router. Ak ani po tomto pokuse sa stránku nedarí načítať, skontrolujte nastavenia firewallu a antivíru, či stránka nebude nejakým spôsobom blokovaná. Ak nič nepomáha, skúste iné internetové pripojenie a prípadne aj iný prehliadač. Ak ste s ničím nepochodili, je pravdepodobné, že problém bude so vzdialeným serverom. Kontaktujte prevádzkovateľa hostingu (môže to byť niekto úplne iný ako registrátor domény) pre viac informácií.

       

      ERR_CONNECTION_CLOSED

      Pri tejto chybe dostávate informáciu, že vaše spojenie s doménou bolo prerušené. Najprv skontrolujte, či prístup k doméne vám neblokuje firewall alebo antivír. Prerušené spojenie býva častým dôvodom napríklad v prípade antivíru Avast, ktorý keď na stránke objaví malvér alebo vírus, tak proste preruší s danou lokalitou spojenie, aby vás ochránil pred napadnutím zariadenia. Ak v záznamoch firewallu a antivíru nevidíte nič podozrivé, vyčistite cache prehliadača, reštartujte router aj počítač a skúste znovu. Ak nič nepomohlo ani v tomto prípade, bude možné, že máte zle nastavené direktívy v súbore .htaccess. Premenujte súbor .htaccess na niečo iné, napr. .htaccess_zaloha a skúste stránku načítať znovu.


      NET::ERR_CERT_AUTHORITY_INVALID

      Ak na stránke dostanete toto chybové hlásenie v ohľade neplatného SSL/TLS certifikátu a ak ste vlastníkom stránky, uistite sa, či na danej lokalite máte vygenerovaný (a aktívny) bezpečnostný certifikát. Toto chybové hlásenie nemá vplyv na dostupnosť domény resp. webovej stránky, ak si na stránke povolíte výnimku, stránka sa obyčajne načíta - čo však nie je riešenie pre ostatných návštevníkov stránok a preto odporúčame si skontrolovať, či bezpečnostný certifikát je funkčný. Na rýchle skontrolovanie certifikátu môžete použiť stránku SSL Certificate Comparison and Reviews, kde nižšie do poľa zadajte názov domény a kliknite na Check SSL. Ak niečo nebude svietiť v zelenom, problém je v certifikáte a bude potrebné ho pregenerovať alebo vytvoriť nový.

    2. Roman
      Najnovší zápis

      Pridal Roman,

      Tento týždeň sme vylepšili správu SQL databáz v Control Paneli.

      Keď sa prihlásite do svojho Control Panela a kliknete na službu Správa databáz, tak uvidíte nové možnosti:

       

      cp-spravovanie-sql-databaz-nove-menu.png

       

      Možnosť Pridať databázu už tam bola a bude tam len táto možnosť, ak v Control Paneli nemáte ešte vytvorené žiadne SQL databázy. Ale ak si nejakú databázu vytvoríte alebo už nejaké databázy vytvorené máte, uvidíte ďalšie možnosti  Importovať databázu a Klonovať databázu.

       

      Import a klonovanie SQL databázy

       

      Import databázy

      Vďaka tejto funkcii môžete migrovať obsahy SQL databáz medzi sebou, dokonca aj z iného hostingu, čím si výrazne uľahčíte migráciu dát k nám. Viac informácií k tomu a ako to zrealizovať, nájdete v návode Import SQL databázy v Control Paneli.

       

      Klonovanie databázy

      Klonovanie databázy je ďalšia užitočná vec, keď si potrebujete spraviť kópiu SQL databázy bez toho, aby ste si museli najprv exportovať zálohu, napr. pomocou phpMyAdmin a rovnako aj importovať. Klonovaním si vytvoríte funkčnú kópiu akejkoľvek pôvodnej databázy, ktorú máte v Control Paneli a môžete ju okamžite používať. Stačí si upraviť údaje k databáze v konfiguračnom súbore redakčného systému. Viac informácií nájdete v návode Klonovanie SQL databázy v Control Paneli.

       

      Dumb (export) SQL databázy

       

      Nakoniec sme pridali ešte možnosť si vytvárať vlastné zálohy pomocou dumpovania databáz.

      Pri každej databáze nájdete napravo tlačidlo Dump, ktorým si môžete exportovať databázy vo formáte .SQL.GZ a ukladať do počítača:

       

      cp-databaza-moznosti.png

       

      Viac informácií nájdete v návode Export SQL databázy v Control Paneli.

      Veríme, že tieto vylepšenia vám spríjemnia prácu v Control Paneli a onedlho prídeme s ďalšími novými zaujímavými vecami 🙂

    3. Roman
      Najnovší zápis

      Pridal Roman,

      12. februára 2024 bol Exoweb aktualizovaný na verziu 10.138.0, táto verzia priniesla nasledujúce vylepšenia:

       

      Webová stránka

       

      Externé odkazy v menu a odkazy na sekcie

      Odteraz si do hlavného menu môžete vkladať odkazy na iné (externé) stránky, čím svoju stránku môžete prepojiť napr. na vašu fan stránku na Facebooku.

      V Editore kliknite hore v menu na Úvod, otvorí sa okno Stránky, priečinky a odkazy. Kliknite na červené plus:

       

      101380-exoweb-stranky-priecinky-odkazy.png

       

      Otvorí sa ponuka, kde si môžete vybrať typ Nový odkaz a dole si ho pomenovať a nalinkovať kam potrebujete. Po zverejnení stránky sa nový odkaz objaví v hlavnom menu na vašej stránke:

       

      101380-exoweb-novy-odkaz.png

       

      Odkaz na sekciu

      Každá sekcia na stránke odteraz obsahuje odkaz, ktorý si môžete nalinkovať kde len potrebujete. Pri každej sekcii keď kliknete na ikonu Rozloženie, objaví sa možnosť Odkaz na sekciu:

       

      101380-exoweb-odkaz-na-sekciu.png

       

      Odkaz si môžete vložiť do menu alebo skopírovať a neskôr vložiť, kam potrebujete:

       

      101380-exoweb-odkaz-na-sekciu-link.png

       

      Viac informácií nájdete v návode Pridanie podstránok, priečinkov alebo externých odkazov v Exowebe.

       

×
×
  • Vytvoriť nové...