Možnosti migrácie emailov do EXO Hosting
Všetky nižšie uvedené spôsoby môžete zrealizovať v prípade, ak ste u pôvodného poskytovateľa používali len Webmail alebo vo svojom emailovom klientovi ste používali len protokol IMAP. Ak ste Webmail nepoužívali a vo svojom emailovom klientovi mali pre príjem správ nastavený protokol POP, tak žiadnu migráciu riešiť nemusíte, poštu máte uloženú vo svojom počítači, či mobile.
Ak chcete u nás využívať emailové služby a zároveň mať v schránke emaily, ktoré ste mali v schránke u iného poskytovateľa webhostingových služieb, možností je viacero.
Migrácia emailov synchronizáciou schránok
Tento postup realizuje technická podpora EXO Hosting po splnení nasledujúcich bodov:
- Najprv si u nás v Control Paneli vytvorte schránky s rovnakým názvom, ako ste používali u pôvodného poskytovateľa emailových služieb. Odporúčame zvoliť im rovnaké heslo (dá sa to zrealizovať v Control Paneli cez tlačidlo Hromadná zmena a po migrácii si ku každej schránke nastavíte potom nové, jedinečné heslo), jednoduchšie sa to migruje.
-
U svojho pôvodného poskytovateľa si nastavte naše MX záznamy (podrobnosti nájdete v tomto návode, konkrétne v sekcii Chcem využívať len emailové služby EXO Hostingu) alebo rovno menné servery (ak chcete mať u nás aj webové stránky alebo u pôvodného poskytovateľa už nechcete mať žiadne aktívne služby). Po načítaní nových DNS záznamov (obvykle to trvá približne 2 hodiny) sa pošta začne doručovať už do schránok, ktoré ste si vytvorili u nás. Či sa pošta prijíma, ideálne si overíte na Webmaile, keď si do schránky pošlete nejaký testovací email.
- Ak ste medzitým previedli k nám svoju doménu a následne si nastavili naše menné servery, tak u pôvodného poskytovateľa nemusíte meniť žiadne DNS záznamy, tie sa zmenili už u nás automaticky. V prípade, ak sa problematike DNS záznamov nevyznáte, neváhajte nás kontaktovať.
- Keď sa pošta bude doručovať už do našich schránok, kontaktujte nás buď cez kontaktný email, ktorý ste uviedli pri objednávke služieb alebo formou autorizovanej požiadavky typu Iná.
- V požiadavke (resp. emaile) uveďte zoznam schránok + hesiel (ideálne by bolo keby ste si pred migráciou nastavili u pôvodného poskytovateľa nejaké jednotné heslo pre všetky schránky) a spolu s adresou IMAP servera pôvodného poskytovateľa nám tieto údaje zašlite. My následne obsah schránok zmigrujeme k nám a následne zosynchronizujeme, aby sme mali istotu, že sa všetko zmigrovalo do posledného emailu.
Migrácia pomocou súboru maildir
- Tento postup je alternatívny k prvej možnosti popísanej vyššie, pričom zopakujte body 1 až 3.
- Následne kontaktujte svojho pôvodného poskytovateľa emailových služieb a vyžiadajte si zálohu vašich emailov vo forme maildir.
- Súbor maildir nahrajte na server pomocou FTP do adresára /data/.
- Pošlite autorizovanú požiadavku z Control Panela, v sekcii Zmeny, kde najprv vyberiete doménu, ktorej emaily majú patriť a potom zvolíte možnosť Iná požiadavka. V nej uveďte, že si prajete nahrať emaily od predchádzajúceho poskytovateľa, taktiež uveďte, že súbor maildir ste nahrali do priečinka /data/ na serveri.
Migrácia emailov cez RoundCube Webmail
Emaily si môžete preniesť aj svojpomocne, nasledovne:
- Vytvorte si u nás schránky a nastavte DNS (MX) záznamy na naše servery (počkajte, keď sa pošta začne prijímať na naše servery).
- Od pôvodného poskytovateľa si vyžiadajte zálohu emailov, ideálne v zipe a buď formát maildir alebo mbox (tieto zálohy si môžete zrealizovať aj sami v RoundCube - návod nižšie na odkaze, ak pôvodný poskytovateľ umožňuje takúto možnosť).
- Pozrite si návod pre RoundCube ako si môžete naimportovať zálohy emailov do svojej schránky alebo schránok.
Tento postup odporúčame len vtedy, ak emailov nemáte veľa, čo sa týka veľkosti rádovo desiatky MB. Stovky MB by sa vám cez RoundCube Webmail migrovalo obtiažne.
Migrácia emailov v Mozilla Thunderbird
Ďalším spôsobom je migrácia emailov medzi emailovými kontami vytvorenými v Mozilla Thunderbird . Tento spôsob je veľmi vhodný vtedy, keď potrebujete preniesť veľké množstvo emailov medzi dvoma (príp. viacerými) schránkami resp. doménami a je pohodlnejší ako cez RoundCube Webmail, navyše máte možnosť si zvoliť, či chcete emaily presunúť alebo skopírovať.
Migrácia emailov pomocou MailStore Home
Poslednou alternatívou v našich návodoch je aplikácia MailStore Home, pomocou ktorej si môžete emaily z pôvodnej schránky zálohovať do počítača a potom importovať napríklad cez Thunderbird alebo RoundCube Webmail.
See also this article
See also this article