Súbory cookie sú nevyhnutné pre plynulý chod našej webstránky a poskytovanie našich služieb. Zároveň používame cookies na zacielenie reklamy a aby ste čo najlepšie vedeli využívať našu internetovú stránku. Vaše osobné údaje budú spracované a informácie z vášho zariadenia (súbory cookie, jedinečné identifikátory a ďalšie údaje zariadenia) môžu byť uchovávané, používané a zdieľané s dodávateľmi tretích strán, prípadne používané konkrétne týmto webom alebo aplikáciou. Niektorí dodávatelia môžu spracúvať vaše osobné údaje na základe oprávneného záujmu, proti ktorému môžete vzniesť námietku. Svoj súhlas môžete kedykoľvek odvolať. Ďalšie informácie a možnosti nastavenia vašich preferencií nájdete v rámci našich Podmienok ochrany súkromia. Súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov?
nevyhnutné cookies - cookies potrebné pre plynulý chod stránky a poskytovanie našich služieb
voliteľné cookies - cookies zabezpečujúce personalizáciu reklám a zber analytických a štatistických dát návštevnosti pre zlepšenie našich služieb
EXO HOSTING
Jump to content
  • Migrácia emailov od iného poskytovateľa do EXO Hosting


      Spôsoby ako zmigrovať emaily do EXO Hosting od iného poskytovateľa webhostingu.

    Možnosti migrácie emailov do EXO Hosting

     

    Tip:

    Všetky nižšie uvedené spôsoby môžete zrealizovať v prípade, ak ste u pôvodného poskytovateľa používali len Webmail alebo vo svojom emailovom klientovi ste používali len protokol IMAP. Ak ste Webmail nepoužívali a vo svojom emailovom klientovi mali pre príjem správ nastavený protokol POP, tak žiadnu migráciu riešiť nemusíte, poštu máte uloženú vo svojom počítači, či mobile.

     

    Ak chcete u nás využívať emailové služby a zároveň mať v schránke emaily, ktoré ste mali v schránke u iného poskytovateľa webhostingových služieb, možností je viacero.

     

    Migrácia emailov synchronizáciou schránok

     

    Tento postup realizuje technická podpora EXO Hosting po splnení nasledujúcich bodov:

    1. Najprv si u nás v Control Paneli vytvorte schránky s rovnakým názvom, ako ste používali u pôvodného poskytovateľa emailových služieb. Odporúčame zvoliť im rovnaké heslo (dá sa to zrealizovať v Control Paneli cez tlačidlo Hromadná zmena a po migrácii si ku každej schránke nastavíte potom nové, jedinečné heslo), jednoduchšie sa to migruje.
    2. U svojho pôvodného poskytovateľa si nastavte naše MX záznamy (podrobnosti nájdete v tomto návode, konkrétne v sekcii Chcem využívať len emailové služby EXO Hostingu) alebo rovno menné servery (ak chcete mať u nás aj webové stránky alebo u pôvodného poskytovateľa už nechcete mať žiadne aktívne služby). Po načítaní nových DNS záznamov (obvykle to trvá približne 2 hodiny) sa pošta začne doručovať už do schránok, ktoré ste si vytvorili u nás. Či sa pošta prijíma, ideálne si overíte na Webmaile, keď si do schránky pošlete nejaký testovací email.
      1. Ak ste medzitým previedli k nám svoju doménu a následne si nastavili naše menné servery, tak u pôvodného poskytovateľa nemusíte meniť žiadne DNS záznamy, tie sa zmenili už u nás automaticky. V prípade, ak sa problematike DNS záznamov nevyznáte, neváhajte nás kontaktovať.
    3. Keď sa pošta bude doručovať už do našich schránok, kontaktujte nás buď cez kontaktný email, ktorý ste uviedli pri objednávke služieb alebo formou autorizovanej požiadavky typu Iná.
    4. V požiadavke (resp. emaile) uveďte zoznam schránok + hesiel (ideálne by bolo keby ste si pred migráciou nastavili u pôvodného poskytovateľa nejaké jednotné heslo pre všetky schránky) a spolu s adresou IMAP servera pôvodného poskytovateľa nám tieto údaje zašlite. My následne obsah schránok zmigrujeme k nám a následne zosynchronizujeme, aby sme mali istotu, že sa všetko zmigrovalo do posledného emailu.

     

    Migrácia pomocou súboru maildir

     

    1. Tento postup je alternatívny k prvej možnosti popísanej vyššie, pričom zopakujte body 1 až 3.
    2. Následne kontaktujte svojho pôvodného poskytovateľa emailových služieb a vyžiadajte si zálohu vašich emailov vo forme maildir.
    3. Súbor maildir nahrajte na server pomocou FTP do adresára /data/.
    4. Pošlite autorizovanú požiadavku z Control Panela, v sekcii Zmeny, kde najprv vyberiete doménu, ktorej emaily majú patriť a potom zvolíte možnosť Iná požiadavka. V nej uveďte, že si prajete nahrať emaily od predchádzajúceho poskytovateľa, taktiež uveďte, že súbor maildir ste nahrali do priečinka /data/ na serveri.

     

    Migrácia emailov cez RoundCube Webmail

     

    Emaily si môžete preniesť aj svojpomocne, nasledovne:

    1. Vytvorte si u nás schránky a nastavte DNS (MX) záznamy na naše servery (počkajte, keď sa pošta začne prijímať na naše servery).
    2. Od pôvodného poskytovateľa si vyžiadajte zálohu emailov, ideálne v zipe a buď formát maildir alebo mbox (tieto zálohy si môžete zrealizovať aj sami v RoundCube - návod nižšie na odkaze, ak pôvodný poskytovateľ umožňuje takúto možnosť).
    3. Pozrite si návod pre RoundCube ako si môžete naimportovať zálohy emailov do svojej schránky alebo schránok.

    Tento postup odporúčame len vtedy, ak emailov nemáte veľa, čo sa týka veľkosti rádovo desiatky MB. Stovky MB by sa vám cez RoundCube Webmail migrovalo obtiažne.

     

    Migrácia emailov v Mozilla Thunderbird

     

    Ďalším spôsobom je migrácia emailov medzi emailovými kontami vytvorenými v Mozilla   Thunderbird . Tento spôsob je veľmi vhodný vtedy, keď potrebujete preniesť veľké množstvo emailov medzi dvoma (príp. viacerými) schránkami resp. doménami a je pohodlnejší ako cez RoundCube Webmail, navyše máte možnosť si zvoliť, či chcete emaily presunúť alebo skopírovať.

     

    Migrácia emailov pomocou MailStore Home

     

    Poslednou alternatívou v našich návodoch je aplikácia MailStore Home, pomocou ktorej si môžete emaily z pôvodnej schránky zálohovať do počítača a potom importovať napríklad cez Thunderbird alebo RoundCube Webmail.


    Link to Control Panel: https://setup.dnsserver.eu/

    See also this article

     

    See also this article

     



  • Blogs

    1. Roman
      Latest Entry

      By Roman,

      Po vytvorení webovej stránky možno budete chcieť stránku nastaviť tak, aby sa určitý obsah neukladal do vyrovnávajúcej pamäte webového prehliadača, keďže potrebujete, aby sa obsah aktualizoval často, napríklad každý deň. To je vhodné v prípade, ak na stránke ponúkate reštauračné menu vo formáte .PDF, ktoré sa mení každý deň a chcete mať istotu, aby sa na druhý deň návštevníkom nezobrazovala verzia .PDF súboru zo včera alebo z minulého týždňa, keďže už nie je aktuálna.

      Samozrejme sú možnosti, ako si vyrovnávajúcu pamäť internetového prehliadača môžete vyčistiť, ale nie každému to napadne alebo to nepovažuje za praktické.

      Tvorcovia webových stránok však na strane servera môžu zabrániť, aby sa určité typy súborov neukladali do vyrovnávajúcej pamäte (cache) prehliadačov návštevníkov, takže napr. na druhý deň návštevníci uvidia nový obsah. Toto môžeme dosiahnuť pomocou Apache modulu mod_expires.

       

      Nastavenie nepoužívania vyrovnávajúcej pamäte

      Tieto nastavenia môžete zrealizovať pomocou súboru .htaccess. Nižšie je príklad kódu, ktorý si môžete vložiť do daného súboru a zároveň aj nastaviť typy súborov, ktoré si neprajete ukladať do vyrovnávajúcej pamäte:
       

      # VYPNI CACHE
      <IfModule mod_headers.c>
          Header set Cache-Control "no-cache, no-store, must-revalidate"
          Header set Pragma "no-cache"
          Header set Expires 0
      </IfModule>
      
      <FilesMatch "\.(css|flv|gif|htm|html|ico|jpe|jpeg|jpg|js|mp3|mp4|png|pdf|swf|txt)$">
          <IfModule mod_expires.c>
              ExpiresActive Off
          </IfModule>
          <IfModule mod_headers.c>
              FileETag None
              Header unset ETag
              Header unset Pragma
              Header unset Cache-Control
              Header unset Last-Modified
              Header set Pragma "no-cache"
              Header set Cache-Control "max-age=0, no-cache, no-store, must-revalidate"
              Header set Expires "Thu, 1 Jan 1970 00:00:00 GMT"
          </IfModule>
      </FilesMatch>

       

      Vysvetlenie:

      • no-cache: zabezpečí, aby si prehliadač overil pripojením na server, či obsah je stále aktuálny
      • max-age:  nastavenie dĺžky v sekundách, ako dlho môže byť obsah uložený vo vyrovnávacej pamäti (cache) prehliadača. Po uplynutí tejto doby si prehliadač musí vyžiadať novú verziu obsahu zo servera. 0 znamená, že obsah by sa nemal nikdy ukladať do cache, resp. prehliadač sa bude zakaždým dopytovať na server po nový obsah.
      • no-store: príkaz naznačuje, že žiadna vyrovnávajúca pamäť akéhokoľvek druhu, by sa nemala načítavať
      • must-revalidate: funguje obdobne ako no-cache, obsah si načítava na základe nastavenia max-age, obsah si prehliadač preverí po uplynutí max-age. V prípade nuly, zakaždým.

       

      Konkrétne typy súborov, ktoré nechcete, aby sa ukladali, určujete na riadku:

      <FilesMatch "\.(css|flv|gif|htm|html|ico|jpe|jpeg|jpg|js|mp3|mp4|png|pdf|swf|txt)$">

      V zozname si ponechajte len tie typy, ktoré skutočne nechcete, aby sa ukladali do cache, napr. ak nechcete, aby sa ukladali len súbory .PDF, tak si kód upravte takto:

      <FilesMatch "\.(pdf)$">

       

      Ak z nejakého dôvodu nechcete použiť súbor .htaccess, do hlavičky každej stránky si vložte tento kód, čo je alternatívny spôsob, ako nenačítavať obsah z vyrovnávajúcej pamäte:

      <head>
          <meta http-equiv="Cache-Control" content="no-cache, no-store, must-revalidate" />
          <meta http-equiv="Pragma" content="no-cache" />
          <meta http-equiv="Expires" content="0" />
      </head>

       

       

      Nastavenie časového obdobia vyrovnávajúcej pamäte

      Druhý variant, ktorý môžete použiť, je nastavenie obdobia, ako dlho sa majú jednotlivé typy súborov, resp. obsahy, držať v pamäti prehliadača bez ďalšej kontroly na serveri. Pri type súboru .PDF si všimnite, že sme nastavili jeden deň. Ostatné hodnoty môžete ponechať tak ako sú alebo si ich upravte podľa potreby. Obsah, ktorý nezvyknete často meniť, môžete ponechať na dlhšie obdobie, mesiace až roky, ostatný zvoľte kratší (hodiny, dni, max týždne):

       

      ## NASTAV CACHE
      <IfModule mod_expires.c>
          FileETag MTime Size
          AddOutputFilterByType DEFLATE text/plain text/html text/xml text/css application/xml application/xhtml+xml application/rss+xml application/javascript application/x-javascript
          ExpiresActive On
          ExpiresByType text/html "access 600 seconds"
          ExpiresByType application/xhtml+xml "access 600 seconds"
          ExpiresByType text/css "access 1 month"
          ExpiresByType text/javascript "access 1 month"
          ExpiresByType text/x-javascript "access 1 month"
          ExpiresByType application/javascript "access 1 month"
          ExpiresByType application/x-javascript "access 1 month"
          ExpiresByType application/x-shockwave-flash "access 1 month"
          ExpiresByType application/pdf "access 1 day"
          ExpiresByType image/x-icon "access 1 year"
          ExpiresByType image/jpg "access 1 month"  
          ExpiresByType image/jpeg "access 1 month"
          ExpiresByType image/png "access 1 month"
          ExpiresByType image/gif "access 1 month"
          ExpiresDefault "access 1 month"
      </IfModule>

       

      Dĺžku obdobia, ako dlho chcete alebo potrebujete, aby sa obsah udržiaval vo vyrovnávajúcej pamäti bez opätovnej kontroly na serveri, si môžete definovať nasledovne:

      • year/s
      • month/s
      • week/s
      • day/s
      • hour/s
      • minute/s
      • second/s

       

      Je však možné si vytvoriť aj kombinácie, napr. chcete aby sa prehliadač po nový obsah .PDF súboru dopytoval každých 8 hodín a 30 minút:

      ExpiresByType application/pdf "access 8 hours 30 minutes"

      Obdobne si môžete nastaviť aj ďalšie typy súborov, podľa toho, ako často sa obnovujú.

       

      Pri nastavovaní dĺžky obdobia môžete skúsiť ďalšie alternatívy.

      Napríklad medzi zápisom

      ExpiresByType application/pdf "access 1 day"

      a

      ExpiresByType application/pdf "access plus 1 day"

      je rozdiel nasledovný:

      • access 1 day: nastavíte platnosť cache pre súbory (v našom prípade .PDF) na presne 1 deň od momentu, kedy bol obsah prístupný. Inak povedané, platnosť začne okamžite od času prístupu a vyprší presne o 1 deň.
      • access plus 1 day: "plus" znamená, že sa pridá 1 deň k aktuálnemu času prístupu. Inými slovami, cache vyprší po jednom dni od každého prístupu. Týmto spôsobom sa určí dynamickejší výpočet exspiračného času na základe prístupu k súboru.
    2. Roman
      Latest Entry

      By Roman,

      Tento týždeň sme vylepšili správu SQL databáz v Control Paneli.

      Keď sa prihlásite do svojho Control Panela a kliknete na službu Správa databáz, tak uvidíte nové možnosti:

       

      cp-spravovanie-sql-databaz-nove-menu.png

       

      Možnosť Pridať databázu už tam bola a bude tam len táto možnosť, ak v Control Paneli nemáte ešte vytvorené žiadne SQL databázy. Ale ak si nejakú databázu vytvoríte alebo už nejaké databázy vytvorené máte, uvidíte ďalšie možnosti  Importovať databázu a Klonovať databázu.

       

      Import a klonovanie SQL databázy

       

      Import databázy

      Vďaka tejto funkcii môžete migrovať obsahy SQL databáz medzi sebou, dokonca aj z iného hostingu, čím si výrazne uľahčíte migráciu dát k nám. Viac informácií k tomu a ako to zrealizovať, nájdete v návode Import SQL databázy v Control Paneli.

       

      Klonovanie databázy

      Klonovanie databázy je ďalšia užitočná vec, keď si potrebujete spraviť kópiu SQL databázy bez toho, aby ste si museli najprv exportovať zálohu, napr. pomocou phpMyAdmin a rovnako aj importovať. Klonovaním si vytvoríte funkčnú kópiu akejkoľvek pôvodnej databázy, ktorú máte v Control Paneli a môžete ju okamžite používať. Stačí si upraviť údaje k databáze v konfiguračnom súbore redakčného systému. Viac informácií nájdete v návode Klonovanie SQL databázy v Control Paneli.

       

      Dumb (export) SQL databázy

       

      Nakoniec sme pridali ešte možnosť si vytvárať vlastné zálohy pomocou dumpovania databáz.

      Pri každej databáze nájdete napravo tlačidlo Dump, ktorým si môžete exportovať databázy vo formáte .SQL.GZ a ukladať do počítača:

       

      cp-databaza-moznosti.png

       

      Viac informácií nájdete v návode Export SQL databázy v Control Paneli.

      Veríme, že tieto vylepšenia vám spríjemnia prácu v Control Paneli a onedlho prídeme s ďalšími novými zaujímavými vecami 🙂

    3. Roman
      Latest Entry

      By Roman,

      29. septembra 2024 bol Exoweb aktualizovaný na verziu 10.154.0.

       

      Všeobecné

       

      V tejto verzii, vrátane vo verzii 10.153.0 bolo opravených niekoľko chýb, ktoré mohli spôsobovať menšie problémy pri zobrazení stránok.

       

      Obchod

       

      V obchode sa zmenil vzhľad objednávok.

      Pôvodný vzhľad:

      101540-obchod-povodna-objednavka-prehlad.png

       

      Nový vzhľad je kompaktnejší, takže lepšie sa zobrazuje na menších monitoroch a v prehľade teraz vidíte aj číslo objednávky:

      101540-obchod-nova-objednavka-prehlad.png

×
×
  • Create New...