Súbory cookie sú nevyhnutné pre plynulý chod našej webstránky a poskytovanie našich služieb. Zároveň používame cookies na zacielenie reklamy a aby ste čo najlepšie vedeli využívať našu internetovú stránku. Vaše osobné údaje budú spracované a informácie z vášho zariadenia (súbory cookie, jedinečné identifikátory a ďalšie údaje zariadenia) môžu byť uchovávané, používané a zdieľané s dodávateľmi tretích strán, prípadne používané konkrétne týmto webom alebo aplikáciou. Niektorí dodávatelia môžu spracúvať vaše osobné údaje na základe oprávneného záujmu, proti ktorému môžete vzniesť námietku. Svoj súhlas môžete kedykoľvek odvolať. Ďalšie informácie a možnosti nastavenia vašich preferencií nájdete v rámci našich Podmienok ochrany súkromia. Súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov?
nevyhnutné cookies - cookies potrebné pre plynulý chod stránky a poskytovanie našich služieb
voliteľné cookies - cookies zabezpečujúce personalizáciu reklám a zber analytických a štatistických dát návštevnosti pre zlepšenie našich služieb
EXO HOSTING
Jump to content
  • Prístup k FTP záloham webu a SQL databáz


    Guest Anonymous
    • Kde a ako nájsť zálohy súborov na serveri alebo SQL databáz.

    Zálohy hostingu (webového priestoru a SQL databáz) vykonávame každý deň po polnoci a jednotlivé zálohy sú dostupné po dobu 14 dní.

     

    Základný prehľad

     
    • FTP zálohy (súbory webovej stránky) nájdete na zálohovacom serveri, odkiaľ si ich môžete stiahnuť
    • SQL zálohy (databázy) nájdete v Control Paneli, kde si ich môžete obnoviť (bez možnosti stiahnutia), zo zálohovacieho servera si ich môžete stiahnuť
    • V Control Paneli si môžete vytvárať hotswap zálohy webu a snapshoty databáz. V prípade databáz si môžete nahradiť aktuálnu SQL databázu priamo v Control Paneli, v prípade webu si hotswap súbory môžete stiahnuť zo zálohovacieho servera

     

    Prístup k FTP zálohám (hlavné konto a subúčty)

     

    Prístup k FTP zálohám jednotlivých domén má v Control Paneli hlavné konto a subúčty majú prístup k zálohám len tých domén, ku ktorým im majiteľ hlavného konta pridelil práva (prístup). Heslo pre FTP zálohy je jednotné pre hlavné konto aj subúčty. To znamená, že ak si napr. subúčet nastaví alebo vygeneruje heslo pre zálohy pri určitej doméne a hlavné konto toto heslo nebude vedieť, bude si musieť hlavné konto heslo vygenerovať znovu - a tým sa prístup pre subúčet zruší (heslo bude neplatné - platí to aj recipročne). Je to aj z bezpečnostných dôvodov, aby prístup k zálohám mal iba ten užívateľ, ktorý tento prístup aktuálne potrebuje. Ak hlavné konto si neželá, aby subúčet menil heslo pre zálohy, tak si vygeneruje nové heslo a v nastaveniach subúčtov prístup subúčtu k zálohám jednoducho zakáže. Ak hlavné konto zruší v Control Paneli subúčet ako taký, je potrebné, aby zmenil heslo aj k zálohám - zrušením subúčtu sa neruší FTP prístup k zálohám.

     

    Nastavenie FTP pripojenia k zálohám

     

    V Control Paneli kliknite na službu Zálohy, kde nájdete podrobnosti o tom, ako sa pripojiť na zálohovací server.

     

    cp-zalohy.png

     

    Na stránke nájdete len vysvetlivky k nastaveniu pripojenia, samotné zálohy tu nenájdete. Podrobnosti nájdete nižšie v návode.

     

    Prihlásenie k zálohám

    • FTP host: zálohovací server má adresu backup2.dnsserver.eu - pozor ide o FTP prístup, nie je to webová adresa, takže nemusíte ju otvárať v prehliadači, neotvorí sa. Pre prihlásenie na zálohovací server musíte použiť nejaký FTP klient, odporúčame napríklad FileZilla, prípadne WinSCP alebo Total Commander. Protokol môžete použiť SFTP (FTPS) aj FTP
    • Prihlasovacie meno: počas vytvárania FTP pripojenia použite názov domény, v našom príklade je to exotechnologies.sk
    • Nové heslo: ak ste heslo nikdy nemenili, predvolené heslo sa zhoduje s heslom do Control Panela - z bezpečnostných dôvodov ho odporúčame zmeniť

     

    cp-zalohy-podrobnosti.png

     

    Hotswap záloha FTP priestoru

    Hotswap záloha FTP priestoru umožňuje vytvárať zálohy webového miesta v reálnom čase, teda zálohuje sa to, čo práve máte na serveri. Majte však na pamäti, že táto procedúra v prípade rozsiahlych webových prezentácií môže zabrať dlhšiu dobu (desiatky minút, aj dlhšie) a takú istú dobu môže trvať aj zmazanie. Aktívnu môžete mať zároveň len jednu hotswap zálohu, takže ak ste si nejakú medzičasom už vytvorili a budete si chcieť vytvoriť aktuálnu hotswap zálohu, tak pôvodnú musíte najprv zmazať, čo potrvá nejaký čas. Pokým sa teda zmaže a vytvorí nová hotswap záloha, to si už môžete počkať na vytvorenie automatickej zálohy po polnoci alebo rovno web stiahnuť do počítača cez FTP prihlásenie. Z tohto dôvodu zvážte používanie hotswap záloh a tento typ zálohovania používajte len vtedy, ak to uznáte skutočne za potrebné.

     

    FTP pripojene na zálohovací server

     

    Upozornenie:

    K zálohám nie je možné sa pripojiť cez webové rozhranie (Monsta FTP). Pre zvýšenie bezpečnosti je potrebné si nainštalovať FTP klient a nastaviť si ho.

     

     

    FileZilla

    Príklad vytvorenia FTP pripojenia k zálohovaciemu serveru v FTP klientovi FileZilla. Odporúčame použivať protokol SFTP (v prípade akýchkoľvek problémov stačí vybrať protokol FTP).

    • Protokol: vyberte SFTP
    • Hostiteľ: backup2.dnsserver.eu
    • Port: nie je potrebné vypĺňať (prípadne zadajte 22, v prípade FTP protokolu 21)
    • Používateľ: vždy je to názov domény (bez www)
    • Heslo: heslo, ktoré ste si vytvorili / vygenerovali (viď vyššie)

     

    fz-sftp-zalohy.png

     

    Po zadaní údajov kliknite na Pripojiť. Pri použití protokolu SFTP veľmi pravdepodobne vyskočí upozornenie v ohľade kľúča servera, tu stačí označiť Vždy dôverovať a kliknúť na OK, viac krát sa neobjaví.

     

    fz-sftp-zalohy-kluc-servera.png

     

    Total Commander

    Príklad vytvorenia FTP pripojenia k zálohovaciemu serveru v FTP klientovi Total Commander. Odporúčame použivať protokol SSL/TLS (v tomto prípade je potrebné mať nainštalované potrebné knižnice OpenSSL), pri označení políčka SSL/TLS sa server automaticky upraví na ftps://backup2.dnsserver.eu). V prípade problémov s pripojením SSL/TLS odporúčame označenie tohto políčka zrušiť.

    • Relácia: pomenujte si túto reláciu ako len chcete
    • Názov hostiteľa: backup2.dnsserver.eu (viď nižšie nastavenie SSL/TLS)
    • SSL/TLS: ak máte nainštalované knižnice OpenSSL, môžete označiť. Názov hostiteľa sa automaticky nastaví s predponou ftps (viď vyššie)
    • Používateľ: vždy je to názov domény (bez www)
    • Heslo: heslo, ktoré ste si vytvorili / vygenerovali (viď vyššie nastavenie v Control Paneli)
    • Použiť pasívny mód prenosu: odporúčame označiť, spojenie bude stabilnejšie

     

    tc-ftps-zalohy.png

     

    Kliknite na OK a potom na Pripojiť (v okne na úrovni vyššie v Total Commanderi).

     

    WinSCP

    Príklad vytvorenia FTP pripojenia k zálohovaciemu serveru v FTP klientovi WinSCP. Odporúčame použivať protokol FTP a Explicitné šifrovanie TLS/SSL.

    • Prenosový protokol: môžete vyskúšať SFTP, ale ak by sa vyskytli problémy s právami pri zložkách, prepnite sa na protokol FTP
    • Šifrovanie: objaví sa vtedy, ak vyberiete protokol FTP. Nastavte Explicitné šifrovanie TLS/SSL
    • Hostiteľ: backup2.dnsserver.eu
    • Číslo portu: 21
    • Meno používateľa: názov domény (bez www)
    • Heslo: heslo, ktoré ste si vytvorili / vygenerovali (viď vyššie nastavenie v Control Paneli)

     

    winscp-ftp-zalohy.png

     

     

    Štruktúra zálohovacieho servera

     

    Po vytvorení FTP prístupu, uvidíte dve zložky, /db_zaloha/ (zálohy databáz) a /web/ (zálohy webového priestoru). V prípade ak ste si v Control Paneli vytvorili hotswap zálohu FTP priestoru (viď vyššie v návode), tak uvidíte aj zložku (/hotswap_web/) patriacu k hotswap zálohám webovej stránky. Hotswapy, ktoré ste si vytvorili u databáz, nájdete v zložke /db_zaloha/hotswap/ (viď nižšie v sekcii Hotswap zálohy databáz).

     

    fz-zalohovaci-server.png

     

    Zložky /db_zaloha/ a /web/ obsahujú zložky očíslované ako 0014. Číslo znamená, koľko dní je stará záloha.

    Napr. ak dnes je 1. augusta a kliknete na zložku 01, čo je záloha z predchádzajúceho dňa, teda 31. mája, vidíte všetky súbory v akom boli stave k danému dátumu. Rôzne súbory môžu mať rôzne dátumy - to znamená, že v zložke 01 môžete vidieť súbor s dátumom napr. 15 mája. To znamená, že v ten deň bol súbor naposledy zmenený, nie deň, kedy sa záloha vytvorila.

    Ak si potrebujete obnoviť súbory napr. zo zložky 06 a webová stránka používa databázu, tak odporúčame z rovnakej zložky (06) obnoviť aj databázu. Tento čin však zrealizujte len v tom prípade, ak by stránka po obnove súborov na FTP zle pracovala s databázou alebo zobrazovala nesprávne údaje.

     

    Záloha a Obnova SQL databázy cez Control Panel

     

    Ak nepotrebujete priamy prístup k zálohe databázy a potrebujete proste len nahradiť aktuálnu databázu databázou staršieho dátumu, tak si ju môžete obnoviť cez Control Panel, kde po prihlásení kliknite na službu Správa databáz a pri dotyčnej databáze kliknite na červené tlačidlo Zálohy.

     

    cp-zalohy-databazy.png

     

    Po kliknutí uvidíte tabuľku so zálohami, kde si môžete obnoviť databázu z požadovaného dňa. Po kliknutí na Nahradiť databázu, budete ešte vyzvaní, či si danú akciu prajete skutočne zrealizovať alebo zrušiť.

     

    cp-zalohy-databazy-vyber.png

     

    Aktuálna záloha

    V sekcii Aktuálna záloha (viď vyššie) si môžete vytvoriť aj aktuálnu zálohu databázy (hotswap), čo odporúčame, ak plánujete zrealizovať na webe veľké zmeny (upgrade po dlhšej dobe, inštaláciu väčšieho množstva doplnkov a pod.). Z tohto prostredia si poslednú zálohu môžete obnoviť, resp. kópiu tejto zálohy nájdete aj na zálohovacom serveri v adresári /db_zaloha/hotswap/.

     

    Upozornenie:

    Ak v Control Paneli hotswap databázy zmažete, tak sa zmaže aj záloha databázy v zložke /db_zaloha/hotswap/. Pred zmazaním a vytvorením nového hotswapu v Control Paneli odporúčame si už skôr vytvorenú zálohu databázy stiahnuť, ak nechcete o ňu prísť.

     

     

    Záloha SQL databázy pomocou phpMyAdmin

     

    Aktuálnu SQL databázu si môžete exportovať (zálohovať) aj pomocou webovej aplikácie phpMyAdmin. Tieto exporty databáz odporúčame si z času realizovať, čím si zvýšite istotu zálohy životne dôležitých dát. SQL databázy totiž obsahujú informácie, ktoré obsahujú webové stránky (texty), ktoré si potom môžete obnoviť pár kliknutiami v prípade, ak by sa aktuálna databáza nejakým spôsobom poškodila.

     

    Obnova dát stiahnutých zo zálohovacieho servera

     

    Nahratie zálohy webových súborov na server

    Ak zálohy máte stiahnuté a potrebujete ich nahrať na váš hosting, odporúčame postupovať podľa návodu:

     

    Import zálohovanej databázy

    V prípade ak potrebujete nahrať databázu (a nechcete si ju nahradiť zálohou cez Control Panel), ktorú ste si stiahli zo zálohovacieho servera, môžete postupovať podľa návodov:


    Link to Control Panel: https://setup.dnsserver.eu/

    See also this article

     

    See also this article

     


    User Feedback

    Recommended Comments

    There are no comments to display.


  • Blogs

    1. Roman
      Latest Entry

      By Roman,

      Surfovanie internetom a čítanie emailov, môže priniesť úskalia, ktoré môžu ohroziť vašu bezpečnosť alebo dokonca pripraviť bankový účet o úspory. Tento trend, ktorý sa internetom šíri už roky, sa označuje ako phishing. Ide o neologizmus, ktorý pochádza z angličtiny a vychádza zo slova fishing, čo znamená rybolov. A keď v rybolove chytáte ryby na návnadu, tak podobným spôsobom funguje aj phishing – účelom tejto zákernej taktiky je „uloviť“ dôverčivého návštevníka a získať od neho niečo, čo sa dá zneužiť, najčastejšie prihlasovacie údaje do bankového účtu.

      Ako dochádza k phishingu? Tak, že podvodníci rozosielajú podvodné emaily, ktorými návštevníkov nasmerujú na podvodné stránky, ktoré sa tvária ako dôveryhodné a bežne obsahujú formuláre na zadanie prihlasovacích údajov.

      Taktika pri phishingu prebieha takto: útočník vytvorí email, ktorý vzhľadom pripomína oficiálny email napr. od banky alebo pošty, či kuriérskej služby. Obeťou phishingu sa často stávajú banky, útočníci v ich mene rozosielajú emailové správy, napr. taký email môže upozorňovať na potrebu aktualizácie hesla do internetbankingu, na čo si treba dávať pozor, žiadna banka aktualizáciu hesla žiadať nebude. Ak v takomto emaile kliknete na odkaz, budete najskôr presmerovaní na falošnú stránku, ktorá imituje stránku banky a ak na takejto podvodnej stránke zadáte svoje prihlasovacie údaje, v skutočnosti ich odošlete útočníkovi, ktorý ich môže zneužiť na prihlásenie do vášho skutočného internetbankingu.

      V článku si predstavíme niekoľko príkladov podvodných emailov.

       

      Podvodný email imitujúci banku

      Nižšie je príklad podvodného emailu, ktorý sa tvári ako od banky, pod obrázkom si popíšeme dôvody, prečo email nie je od banky ale od podvodníka.

       

      36-1-m-bank.png

       

      Vždy ako prvé majte na pamäti, že žiadna banka vám nebude posielať emaily, aby ste si znovu aktivovali účet alebo spravili nejaké nastavenia vo vašom bankovom účte. Ak vám príde email, pri ktorom nie ste si istí, či nie je len podvrhom, tak si všimnite, kto je odosielateľ, resp. z akej emailovej adresy bol email odoslaný. Ak za zavináčom vidíte hocičo iné, len nie webovú adresu banky, ide o podvod. Pozor, za zavináčom môže byť webová adresa, ktorá sa snaží sfalšovať skutočný názov domény. Napr. v prípade banky SLSP môže ísť o doménu spls[.]sk, teda, že sú prehodené písmená, v prípade M-BANK môže ísť napr. o doménu nbank[.]sk, že je zamenené písmeno m za n a podobne.

      Ďalším príkladom podvodného emailu je text, ktorý na vás nalieha, aby ste učinili nejakú akciu a čo najskôr. Takýto email sa snaží vo vás nabudiť pocit ohrozenia, z textu sa dozviete, že váš účet je údajne ohrozený a je potrebné zmeniť heslo čo najskôr. Žiadna banka či iná finančná inštitúcia nebude žiadať zmenu hesla takýmto spôsobom, aj keď treba počítať s možnosťou, že banka môže rozoslať upozornenia v prípade bezpečnostného problému. K takýmto situáciám však dochádza skutočne len výnimočne.

      Text v podvodnom emaile môže byť v rôznych jazykoch, ak je v angličtine a viete, že nejde o zahraničnú stránku, ktorej služby využívate, tak je takmer úplne isté, že ide o podvrh. Ak je v slovenčine, prípadne v češtine, môžete si všimnúť, že text je v "lámanej" forme, teda nemusí byť gramaticky správny, môže mať nezvyklý slovosled a pod., text pripadá ako keby bol preložený cez translátor.

      Veľmi dôležité je všímať si, na akú adresu odkazuje tlačidlo, ktoré vás vyzýva na vykonanie akcie, ako na obrázku vyššie kliknite tu. Ak myšou nabehnete na tlačidlo, tak obyčajne dole vľavo uvidíte, kam odkaz mieri – v tomto prípade vidíme, že odkazuje na doménu cutt[.]ly, ktorá slúži na skracovanie odkazov a ktovie kam ten odkaz smeruje. Banky nepoužívajú skracovače odkazov, tak toto je ďalší so znakov, ktorý upozorňuje na to, že email je podvrhom.

       

      Podvodný email imitujúci Slovenskú poštu

      Minulý rok sa značne rozšírili podvodné emaily, ktoré vyzerali, ako keby boli odoslané Slovenskou poštou, príklad takého emailu je nižšie na obrázku

       

      36-2-slovenska-posta.png

       

      Ako v príklade podvodného emailu, ktorý sa vydával za banku, aj v tomto prípade môžete vidieť niekoľko znakov, ktoré nás upozorňujú, že ide o podvod. Všimnite si zvláštnu adresu odosielateľa, ktorá nijako nesúvisí so Slovenskou poštou.

      Hoci text môže vyzerať dôveryhodne, viete, že o podvod ide najmä vtedy, ak zo Slovenskej pošty neočakávate zásielku. Navyše, ak myšou nabehnete na tlačidlo Potvrďte tu, tak dole vľavo môžete vidieť odkaz na neznámu lokalitu cutt[.]ly podobne ako v predchádzajúcom prípade. V žiadnom prípade nikam neklikajte, email označte za spam a zmažte.

       

      Podvodný email imitujúci PayPal

      Tento príklad podvodného emailu je trochu viac sofistikovaný. Tvári sa, že bol odoslaný službou PayPal z adresy jedného nášho mobilného operátora.

       

      36-3-o2-paypal.png

       

      Tak ako v príklade podvodného emailu z banky, aj v tomto prípade text emailu oznamuje, že nastal „bezpečnostný problém“ s platbou, a snaží sa ešte uistiť, že ak máte niečo spoločné s touto platbou, tak nemusíte nič robiť, ale ak o žiadnej platbe nič neviete, tak kliknutím na tlačidlo ju môžete zrušiť. Je veľmi vysoká pravdepodobnosť, že skôr budete patriť do skupiny, ktorá s danou platbou nemá nič spoločné a teda by ste mali kliknúť na tlačidlo Zrušiť túto platbu. Nabehnutím myšou na odkaz môžete vidieť, že odkaz mieri na skracovaciu službu bit[.]do a s PayPal nemá nič spoločné, takže nikam neklikajte.

      V čom je tento email nebezpečnejší ako predchádzajúce dva podvodné emaily? V tom, že útočníkovi sa podarilo skryť za adresu nášho mobilného operátora, ktorú náš mobilný operátor skutočne používa. V tomto prípade vie pomôcť pohľad do zdrojového kódu emailu, kde môžete vidieť pôvodnú adresu, z ktorej to bolo reálne odoslané, ak však nič také nenájdete, je pravdepodobné, že u odosielateľa bol bližšie nešpecifikovaný bezpečnostný problém, v takomto prípade nie je zlé odosielateľa upozorniť, že z jeho adresy sú odosielané podvodné emaily.

       

      Podvodný email imitujúci potrebu zmeny hesla do emailovej schránky

      S podobnými emailami sa môžete stretávať často. Podvodný email vás upozorňuje, že vaše heslo čoskoro exspiruje a treba ho nastaviť znovu.

       

      36-4-password-reset.png

       

      Teoreticky je možné, že dostanete podobný email, ak využívate služby na internete, ktoré vyžadujú zmenu hesla aspoň raz za rok, dokonca aj niektoré banky môžu posielať podobné emaily, ale každý takýto email musí spĺňať minimálne podmienky, aby bol odoslaný z adresy banky a odkazy, či tlačidlá smerovali na skutočné stránky banky.

      V obrázku uvedenom vyššie však je možné vidieť, že ide o podvod, ktorý sa snaží ukradnúť heslo do schránky na našich serveroch. Doslova ide o to, že ak chceme naďalej použivať pôvodné heslo, musíme kliknúť na tlačidlo, ktoré nás presmeruje na neznámu stránku (ako vidieť nižšie) a tam zadať prihlasovacie údaje do schránky, čím sa platnosť pôvodného hesla údajne predĺži. V tomto konkrétnom prípade je to nezmysel, žiadna služba nevyžaduje potvrdenie pôvodného hesla, takže takéto emaily môžete označiť za spam a vymazať. Navyše, ako odosielateľa vidíte neznámy server, ktorý so servermi Exo Hosting nemá nič spoločné.

       

      Podvodný email imitujúci potrebu vyprázdnenia plnej emailovej schránky

      Nižšie je príklad podvodného emailu, ktorý už na prvý pohľad vyzerá, že nebude v poriadku.

      36-5-email-quota.png

       

      Email bol odoslaný hromadne na neznáme adresy, je napísaný veľmi lámanou slovenčinou a odkaz sa ani nesnaží skryť, takže jasne vidieť kam odkazuje. Ak vám príde takýto email, ktorý už na prvý pohľad vyzerá byť nedôveryhodný, môžete ho rovno označiť za spam a vymazať.

       

      Ako na phishing?

      S podvodnými správami sa stretol a aj stretne asi každý. Dôležité je, aby ste svoj počítač / operačný systém udržiavali aktuálny a tak isto používali najnovšie verzie antivírusových programov, webových prehliadačov a emailových klientov. Práve nedostatočne zabezpečené systémy sa môžu stať terčom pre vírusy, trójske kone, či červy, čím sa podieľajú na šírení nevyžiadaných správ.

      Ak vám príde email, o ktorého pravosti pochybujete, vždy si všímajte, z akej adresy vám bol odoslaný a ak sú v emaile odkazy, všímajte si kam vedú na aké lokality, či kam odkazujú tlačidlá v nich uvedené.

      Takéto emaily označte za spam a vymažte, váš emailový klient sa postupne naučí filtrovať takéto správy a budete ich dostávať menej.

      Ak sa už stalo, že ste klikli na podozrivý odkaz, ešte sa nemusí nič diať, všímajte si na akú stránku ste sa preklikli, ak ide o neznámu webovú lokalitu, ktorá v poli adresy vám nie je známa, tak tam nezadávajte žiadne údaje a zo stránky ihneď odíďte.

      Ak už sa stalo, že ste sa nechali oklamať a napr. na podvodnej stránke ste zadali svoje prihlasovacie údaje do internetbankingu, tak okamžite telefonicky kontaktujte svoju banku.

      Na internete si môžete nájsť niekoľko testov, pomocou ktorých si môžete overiť, aké máte schopnosti rozlišovať pravé správy od podvodných, jeden z takýchto testov nájdete na tejto stránke. Musíte správne rozlíšiť 15 emailov, niektoré môžu byť v poriadku, iné sú podvodné.

      Ak by ste sa s podvodnými emailami stretávali častejšie, môžete nám poslať ich zdrojové kódy na našu emailovú adresu support@exohosting.sk pre bližšiu analýzu.

       

       

    2. News and information

      • 1
        entry
      • 0
        comments
      • 217
        views

      Recent Entries

      Roman
      Latest Entry

      By Roman,

      Vážení zákazníci, v septembri 2023 sa zameriavame na aktualizáciu SQL databáz (MySQL, MariaDB a PostgreSQL).

      10. septembra sme aktualizovali databázy MariaDB verzie 10.5 a 10.6 na 10.11, vďaka čomu databázy MariaDB budú mať plnú podporu až do roku 2028 (kedy už bude ďalšias plne podporovaná verzia).

      O ostatných aktualizáciách vás budeme informovať v tomto článku.

×
×
  • Create New...