Hľadanie v komunite
Zobrazujú sa výsledky pre kľúčové slová ''zmena''.
-
Odporúčame, aby ste si emailovú adresu pre zasielanie výziev, faktúr a upomienok pravidelne kontrolovali, či je aktuálna. Takto vždy budete dostatočne skoro informovaní o blížiacej sa exspirácii služieb, čím zabránite ukončeniu poskytovania služieb našou spoločnosťou a tým znefunkčneniu webových stránok či emailových schránok. Zmena emailovej adresy Prihláste sa do Control Panela (ak sa neviete prihlásiť do Control Panela, postupujte podľa návodu) a vľavo v hlavnom menu kliknite na Kontakty: Nájdite si doménu, u ktorej potrebujete aktualizovať kontakty a na riadku adresy s ikonou panáčika (čo je administratívny kontakt domény) kliknite na Zmeniť / Zobraziť. Kontakt s obálkou si všímať nemusíte - aktualizovať si ho môžete tiež, ale slúži len pre potreby klasickej papierovej pošty. Otvorí sa stránka v poliami, v ktorých si môžete upraviť všetky informácie, ktoré chcete mať zmenené na faktúre. Modrá šípka ukazuje na emailovú adresu, ktorú môžete upraviť tu, ak chcete zmeniť emailovú adresu, na ktorú sa majú zasielať faktúry. Upozornenie: Ak zmena emailovej adresy (prípadne aj iných údajov) má zahŕňať aj zmenu údajov vlastníka domény, nestačí emailovú adresu len tu upraviť. Ako naznačuje upozornenie hore v obrázku nižšie, je potrebné si poslať aj autorizovanú požiadavku o Aktualizáciu údajov vo WHOIS. Ak k pôvodnej emailovej adrese už nemáte prístup, bude potrebné postupovať podľa návodu Aktualizácia údajov vo WHOIS, bez prístupu na kontaktný email. Aktualizácia dodatočných kontaktov Nižšie pod týmto formulárom sa nachádzajú ešte dve sekcie: Údaje pre fakturáciu vyplnenie tejto sekcie nie je dôležité, ale sem si môžete zapísať druhú (inú) emailovú adresu, kam vám budeme zasielať výzvy a faktúry. Je to vhodné napr. ak výzvy a faktúry chcete štandardne posielať sebe na email (viď vyššie) a sem do tejto sekcie zapíšete ďalšiu emailovú adresu, napr. vašej sekretárky alebo vašu záložnú emailovú adresu. Odporúčame, aby táto adresa bola mimo vašej domény, ak by nastala situácia, že vám kvôli neskorej úhrade exspiruje doména, čím sa znefunkční aj email, tak výzvy a faktúry vám prídu na ďalšiu adresu, ktorá je funkčná. Údaje na technika vyplňte pre prípad, ak máte správcu webu, ktorý s nami potrebuje komunikovať, ak nám zavolá z tel. čísla alebo napíše z emailovej adresy uvedenej v tomto formulári, tak určité požiadavky môžeme vybavovať aj cez tieto kontakty. Ani jedna z týchto dvoch sekcií nemá vplyv na generovanie faktúr a obsah v nich. Pred kliknutím na Zmeny musíte ešte označiť súhlasy s obchodnými podmienkami. Akákoľvek zmena vyžaduje tento súhlas. Zároveň odporúčame, aby ste si skontrolovali a prípadne aj aktualizovali údaje Hlavného konta, ktoré je potrebné pre úspešné prihlásenie do Control Panela a zasielanie autorizovaných požiadaviek.
-
Zmena WHOIS (právnicka osoba) - formát .DOC
Roman zverejnil a file v Zmena vlastníctva domény (WHOIS)
46 stiahnutí
Túto žiadosť použite pre prípad, keď ste právnicka osoba alebo SZČO a potrebujete zmeniť údaje držiteľa domény bez prístupu na kontaktný email uvedený vo WHOIS. Žiadosť je vo formáte .DOC, ktorú môžete v počítači vypísať, následne si vytlačiť, podpísať, oskenovať alebo odfotiť a poslať na adresu fakturacia@exohosting.sk -
9 stiahnutí
Túto žiadosť použite pre prípad, keď ste fyzická osoba a potrebujete zmeniť údaje držiteľa domény bez prístupu na kontaktný email uvedený vo WHOIS. Žiadosť je vo formáte .PDF, ktorú môžete v počítači vypísať, následne si vytlačiť, podpísať, oskenovať alebo odfotiť a poslať na adresu fakturacia@exohosting.sk -
15 stiahnutí
Túto žiadosť použite pre prípad, keď ste fyzická osoba a potrebujete zmeniť údaje držiteľa domény bez prístupu na kontaktný email uvedený vo WHOIS. Žiadosť je vo formáte .DOC, ktorú môžete v počítači vypísať, následne si vytlačiť, podpísať, oskenovať alebo odfotiť a poslať na adresu fakturacia@exohosting.sk -
V článku Zmena vlastníka domény, aktualizácia údajov vo WHOIS sme si vysvetlili, ako aktualizovať (zmeniť) kontaktné údaje vlastníka (držiteľa) domény. Tieto zmeny treba vo veľkej väčšine prípadov potvrdiť emailom, ktorý je udaný ako kontaktný email vo WHOIS. Zároveň platí, že doména musí byť plne aktívna (nemôže byť v stave exspirácie), inak zmena majiteľa nebude možná. V prípade firmy, môže byť emailová adresa uvedená vo WHOIS zverejnená (zároveň získate informácie, kto je skutočne registrátorom vašej domény). Ako si zistiť WHOIS domény, môžete pomocou nášho predchádzajúceho článku v sekcii Čo je to WHOIS? Vyhľadávanie v daných službách nezaručuje, že získate prístup k údajom majiteľa (k emailovej adrese), ak tieto údaje nie sú zverejnené, sú chránené zákonmi o ochrane osobných údajov. V prípade, ak ste alebo sa považujete za majiteľa domény, vyžiadať si údaje môžete postupom uvedeným nižšie v sekcii Na pôvodný email neexistuje prístup. Na pôvodný email neexistuje prístup Čo robiť, ak na email uvedený vo WHOIS už nemáte dosah z dôvodu, že schránku ste roky nepoužívali a medzitým bola zrušená alebo ste zabudli jej adresu? Prípadne, ak pri doméne je uvedený iný vlastník (napr. váš bývalý webmaster)? Ak potrebujete zmeniť kontaktné údaje k doméne vo WHOIS a nemôžete túto zmenu potvrdiť cez aktuálny email, ktorý je pri doméne uvedený vo WHOIS, je potrebné nám zaslať Žiadosť o zmenu kontaktných údajov vo WHOIS písomnou formou. Žiadosť môžete poslať: poštou - adresa: EXO TECHNOLOGIES, spol. s r.o., Mlynské Nivy 52B, 821 09 Bratislava alebo oskenovanú (odfotenú) emailom - adresa: fakturacia@exohosting.sk V žiadosti uveďte názov domény a všetky zmeny, ktoré sa majú vykonať, napr.: zmena vlastníka (meno, priezvisko, názov firmy) zmena adresy (ulica, číslo domu, mesto, PSČ) zmena kontaktného emailu a telefónu v prípade firmy treba uviesť aj IČO, DIČ a IČ DPH (ak je) Upozornenie: Údaje v žiadosti sa musia zhodovať s údajmi, ktoré si zadáte (resp. máte zadané ako administratívny kontakt pre doménu: Control Panel → Kontakty). Až keď tieto údaje v administratívnom kontakte budete mať aktualizované a budú sa zhodovať s údajmi, ktoré ste napísali vo Vašej žiadosti, potom môžeme zrealizovať zmeny. Žiadosť musí byť podpísaná, resp. potvrdená aktuálnym vlastníkom domény a v prípade firmy musí obsahovať aj pečiatku firmy. Formuláre Pre tento účel môžete použiť formuláre priložené tu, rozlišuje sa, či si podávate žiadosť ako: fyzická osoba - nepodnikateľ alebo SZČO / Právnická osoba - firma / Iná právna forma Na výber máte formáty PDF a DOC: Žiadosti o zmenu vlastníctva domény (WHOIS) Upozornenie: Majte na pamäti, že každá žiadosť na zmenu vlastníka sa v tomto prípade dôsledne preveruje a posudzuje individuálne a výsledok aktualizácie údajov vo WHOIS nemusí byť zrealizovaný, ak všetky vami poskytnuté údaje nebudú vierohodne preukazovať váš nárok na vlastníctvo domény. Preto dbajte na správne vyplnenie žiadosti, aby sa celý proces zmeny údajov zbytočne nepredlžoval. Zmena údajov u niektorých doménových koncoviek môže byť spoplatnená, v tom prípade vám vystavíme výzvu na úhradu a po jej úhrade zmeny zrealizujeme.
-
- aktualizácia
- doména
-
(a 3 ďalšie)
Kľúčové slová:
-
Každá doména má vlastníka (držiteľa) a každá doména má tieto informácie zapísané vo WHOIS. V tomto rozsiahlom článku si priblížime čo znamená WHOIS, ako si zistiť údaje a pod. Ak to nepotrebujete vedieť, prejdite v článku nižšie rovno na sekciu Aktualizácia administratívneho kontaktu domény. Čo je to WHOIS? WHOIS (angl. - who is? slov. - kto je?) je všeobecne v informatike označenie pre databázu, ktorá eviduje údaje o majiteľoch internetových domén (a IP adries). Informácie obsiahnuté v tejto databáze môžu niesť meno a adresu majiteľa, telefónny a emailový kontakt, stav registrácie domény, informácie o registrátorovi a pod. Tieto údaje sú niečo ako list vlastníctva, podobne ako máte list vlastníctva k pozemku, tak WHOIS slúži ako list vlastníctva k doméne. Z toho vyplýva, že skutočným vlastníkom domény nie je osoba, ktorá platí jej ročný poplatok za predĺženie, ale tá, ktorá je zapísaná vo WHOIS. Údaje vlastníctva domény si môžete upraviť podľa potreby vo vašom Control paneli, postup si vysvetlíme nižšie. Upozornenie: Prv, než začnete údaje upravovať, majte na pamäti, že je dôležité tieto údaje vo WHOIS udržiavať podľa možnosti aktuálne a najmä správne. Môžete sa tak vyhnúť problémom pri prevode vlastníctva, pri právnych sporoch a pod. Niektoré registre, napr. EURid - správca európskej doménu .EU nesprávnosť údajov môže sankciovať suspendáciou domény. Ak si prajete preveriť aktuálny stav údajov vo WHOIS, na internete sa nachádza množstvo služieb, ktoré vám údaje vlastníka zobrazia - pamätajte však, že tieto údaje nemusia byť vo všetkých prípadoch verejne známe, najmä v prípade fyzických osôb budú neverejné z dôvodu politiky GDPR. .SK domény whois.sk-nic.sk .CZ domény www.nic.cz/whois .EU domény whois.eurid.eu/sk/ Ostatné domény whois.domaintools.com who.is www.whois.com/whois V databázach / registroch WHOIS sa často budete stretávať s dvomi pojmami Registrant a Registrar: Registrant: vlastník / majiteľ / držiteľ domény - označenie osoby alebo subjektu, ktorý doménu vlastní. Tieto údaje nie vždy uvidíte verejné, týka sa to najmä fyzických osôb a sú označené identifikačným kódom, ktorý pozostáva z písmen a číslic. Registrar: registrátor domény - označenie osoby alebo subjektu, ktorý danú doménu spravuje po technickej stránke. Aj Registrar je označený identifikačným kódom, ktorý pozostáva z písmen a číslic, iných ako v prípade Registranta. Ak písmena a čísla sú rovnaké, v tomto prípade Registrar a Registrant sú totožní, inak povedané, registrátor domény je zároveň aj jej vlastníkom. Aktualizácia administratívneho kontaktu domény Ak údaje aktuálne nie sú, napr. zmenila sa ulica alebo názov firmy alebo chcete previesť doménu na iného vlastníka, tak po prihlásení do vášho Control panela kliknite vľavo v menu na sekciu Kontakty: Uvidíte zoznam domén (obyčajne najmenej jednu), ktoré sú evidované vo vašom Control paneli. Nájdite si doménu, u ktorej potrebujete zmeniť WHOIS údaje a na riadku s logom panáčika kliknite na Zmeniť / Zobraziť, tak ako je to na modelovom obrázku: Kontakt označený logom panáčika je administratívny a jeho úpravou môžete previesť zmeny vo WHOIS. Majte na pamäti, že kontakt uvedený vo WHOIS sa považuje za kontakt na majiteľa domény, to znamená že ak by ste chceli previesť nejaké zmeny v administratívnom kontakte a tieto údaje zapísať aj do databázy WHOIS, pôvodný kontakt vedený vo WHOIS bude musieť tieto zmeny vo väčšine prípadov schváliť. Keď kliknete na odkaz Zmeniť / Zobraziť, zobrazí sa formulár, ktorý je potrebné správne vyplniť (obrázok nižšie): Právna forma: vyberte si subjekt, ktorý zodpovedá vašej právnej forme, či ste Fyzická osoba / nepodnikateľ, Živnostník, Spoločnosť s ručením obmedzeným, Akciová spoločnosť alebo Iná forma (nezisková organizácia, škola a pod). Ostatné údaje vyplňte tak, ako majú byť, v prípade ak ste podnikateľský subjekt, vyplňte vaše IČO, do ďalšieho poľa platcovia DPH vypíšu IČ DPH a neplatcovia DIČ. Z menu následne vyberte, či ste platca alebo neplatca DPH, podľa toho, čo ste zadali do poľa vyššie. Upozornenie: Dôrazne odporúčame, aby ste zadané údaje starostlivo skontrolovali, či sú správne a aktuálne. Ak spravíte chybu (napr. zle napíšte adresu) a bez toho, aby ste si to všimli, potvrdíte zmeny vo WHOIS, ďalšia úprava bude možná len po odoslaní ďalšej požiadavky a opakovaní celej procedúry znovu. Dodatočné kontakty Pod týmto formulárom sa nachádzajú ešte dve sekcie, kde môžete zapísať dodatočné kontakty - na údaje vo WHOIS nemajú žiadny vplyv, takže ak toto nepotrebujete vedieť, preskočte rovno na sekciu Aktualizácia údajov vo WHOIS. Vyplnenie týchto údajov nie je potrebné, ale môže uľahčiť viacero vecí. V sekcii Údaje pre fakturáciu môžete napísať dodatočnú emailovú adresu, kam si prajete dostávať kópie zaslaných výziev na platbu. Je to vhodné najmä vtedy, ak v administratívnom kontakte máte napr. firemnú adresu a chcete dostávať výzvy aj na vašu súkromnú adresu (odporúčame sem zadať adresu, ktorá je mimo vašej domény, napr. @gmail.com). Ak tu má byť emailová adresa rovnaká ako v prípade administratívneho kontaktu, jej vyplnenie nie je nutné. Údaje na technika odporúčame vyplniť, ak na správu webu máte osobu, ktorá sa vám o stránky stará, je zodpovedná za jej chod a má prístup k nastaveniam hostingu. Často to uľahčí komunikáciu. Technický kontakt sa vzťahuje na konkrétnu doménu, pri ktorej je uvedený, nie na všetky, ktoré sa nachádzajú v danom Control Paneli. Tip: Administratívny kontakt slúži zároveň aj ako fakturačný - aké údaje tam vyplníte, také budete mať na faktúre. Fakturačný kontakt označený obálkou (kontakt sa nachádza hneď pod administratívnym kontaktom, viď obrázok s kontaktom exohosting.sk vyššie) slúži len pre potreby klasickej papierovej pošty. Keď budete mať administratívny kontakt riadne a správne vyplnený, kliknite dole na červené tlačidlo Zmeniť. Pamätajte - zmenou administratívneho kontaktu aktualizujete údaje majiteľa domény len v Control Paneli - bude nutné ich ešte potvrdiť (viď Aktualizácia údajov vo WHOIS). Údaje v administratívnom kontakte aktualizujete / meníte vtedy, ak: sa zmenili vaše osobné údaje, napr. adresa, tel číslo, email a pod. previedli ste doménu do vlastníctva niekoho iného - buď údaje upravíte vy alebo doménu odpojíte od Control panela, aby si ju nový majiteľ mohol pripojiť k svojmu Control panelu. Aktualizácia údajov vo WHOIS Aktualizáciou / zmenou administratívneho kontaktu nič nekončí, teraz bude potrebné zmeny aktualizovať aj priamo vo WHOIS. To znamená, že hoci ste administratívny kontakt upravili, táto zmena je prevedená len vo vašom Control paneli a nie v databázach WHOIS. Z pohľadu pôvodných údajov sa teda zatiaľ nič nemenilo a skutočný majiteľ domény je stále vedený ten, ktorý figuruje v databáze WHOIS. V prípade niektorých doménových koncoviek môže byť aktualizácia údajov vo WHOIS spoplatnená - napr. ak v prípade .EU domény meníte názov firmy, ktorá doménu vlastní. Cenník pre tieto prípady nájdete na tejto stránke (stlačte Ctrl+F a vyhľadajte si frázu Zmena držiteľa). Po odoslaní požiadavky na Aktualizáciu údajov vo WHOIS vám vystavíme predfaktúru, po jej úhrade údaje vo WHOIS aktualizujeme. Zmena majiteľa .SK a .CZ domény sú zadarmo. Majte na pamäti, že v prípade .SK domény platí (a platiť to môže aj pre iné koncovky), že pred odoslaním žiadosti o aktualizáciu WHOIS musí byť doména plne funkčná (v stave OK), nesmie byť deaktivovaná napr. z dôvodu exspirácie, inak nebude možné záznamy WHOIS aktualizovať - pravidla SK-NIC neumožňujú zmenu držiteľa, keď doména je v stave exspirácie. Ak chcete aktualizovať WHOIS .SK domény v stave exspirácie, je potrebné najprv uhradiť platnosť domény na ďalšie obdobie. V Control Paneli kliknite naľavo na Zmeny a následne vyberte doménu (ak ich máte viac), u ktorej chcete zmeniť údaje WHOIS: Označte možnosť Aktualizácia údajov vo WHOIS: Objaví sa formulár, kam môžete napísať poznámku, týkajúcu sa aktualizácie, prípadne zadať kontaktný email, kam dostanete informáciu o zmenách - tento kontaktný email nemá žiadny vplyv na email, ktorý je aktuálne resp. bude zadaný vo WHOIS. Náš systém zaeviduje vašu požiadavku, následne na to prichádza najdôležitejšia fáza - týka sa slovenských domén .SK, prípadne niektorých zahraničných, ak ide o zásadnú zmenu: Na emailovú schránku, ktorá bola pôvodne zadaná vo WHOIS (takže tá, ktorú ste pred zmenou mali zadanú v administratívnom kontakte, ak ste nič nemenili, tak by mala byť rovnaká) príde notifikačný email s odkazom ktorý bude potrebné kliknutím potvrdiť. Bez potvrdenia odkazu nebude možné aktualizácie / zmeny zrealizovať. Uistite sa, že emailová schránka, kam má prísť notifikačný email, je plne funkčná a prijíma emaily. Pre istotu kontrolujte aj priečinky, kam chodí Spam. Toto isté platí aj v prípade, ak ste menili emailovú adresu - buď ste aktualizovali vašu alebo ste zadali emailovú adresu nového majiteľa - v oboch prípadoch bude potrebné zmeny potvrdiť kliknutím na odkazy v jednej aj druhej schránke. Ak jeden email nebude potvrdený, zmena sa neudeje. Navyše túto zmenu treba potvrdiť v krátkom časovom limite, najlepšie ihneď po doručení. Tip: Dbajte na to, aby administratívny kontakt, teda ten ktorý bude použitý pre údaje vo WHOIS, bol aktuálny a platný pre skutočného majiteľa domény. Ak chcete nejakú doménu a je voľná k registrácii, tak zabezpečte si, aby človek, ktorý vám vytvára alebo spravuje web, doménu zaregistroval na vaše údaje. Vyhnete sa možným problémom v budúcnosti, čo sa týka vlastníctva a pod.
-
- aktualizácia
- doména
-
(a 3 ďalšie)
Kľúčové slová:
-
Na serveroch EXO Hosting ponúkame možnosť si upraviť súbor php.ini. Úpravou súboru php.ini môžete zmeniť nastavenia vašej aktuálnej verzie PHP. Pred úpravami súboru php.ini odporúčame si prečítať článok Ako si zobraziť a zmeniť verziu PHP, aby ste mali istotu, že upravujete práve ten súbor php.ini, ktorý potrebujete upraviť. Upozornenie: Do súboru php.ini zasahujte len vtedy, ak viete, čo robíte. Nesprávnymi alebo zlými zmenami si môžete znefunkčniť webovú stránku. Ak nie ste si istí, či sú zmeny správne, kontaktujte svojho správcu webovej stránky, aby zmeny preveril, či nebudú mať nepriaznivý vplyv na chod vašej webovej stránky. Úprava php.ini Súbor php.ini si môžete upraviť prihlásením na server pomocou protokolu FTP a následne kliknutím na zložku /conf/ (obyčajne ide o prvú zložku na serveri, ktorú uvidíte hneď po prihlásení): Po kliknutí na /conf/ uvidíte zložky s názvami jednotlivých PHP verzií, v ktorých sa nachádzajú súbory php.ini: Kliknutím na súbor php.ini (v Monsta FTP ako na ilustračnom obrázku) sa zobrazia možnosti pre súbor, kliknite na Stiahnuť: Súbor si stiahnite do počítača a otvorte napr. v Notepad++ (odporúčame). Po otvorení súboru na prvých riadkoch uvidíte možnosti nastavenia výkonu (využitia pamäte na serveri a času behu skriptov) resp. možností na zaznamenávanie chýb. Tieto nastavenia sú východzie pre verziu PHP 7.3 a vyššie. V prípade starších PHP verzií (7.2 a nižšie) sú tieto hodnoty vo východzom nastavení nastavené na nižších hodnotách. V nasledujúcej tabuľke uvádzame popis jednotlivých typov konfigurácie: Typ konfigurácie Hodnota Popis max_execution_time 300 sekúnd Maximálny čas v sekundách, počas ktorého môže skript bežať, kým ho server neukončí. Pomáha to zabrániť tomu, aby zle napísané skripty nezaťažovali server a tým nespomaľovali webové stránky. max_input_time 60 sekúnd Maximálny čas v sekundách, počas ktorého môže skript analyzovať vstupné údaje, napr. ako POST a GET. Časovanie začína vo chvíli, keď je na serveri vyvolané PHP a končí, keď sa spúšťanie začína. memory_limit 512 MB Maximálne množstvo pamäte, ktoré môže skript prideliť. Pomáha to predchádzať zle napísaným skriptom, ktoré zaberajú všetku dostupnú pamäť na serveri. Bez ohľadu na to, akú vyššiu veľkosť si sem zapíšete, stále budete mať dostupných max. 512 MB. display_errors Zapnuté Nastavenie, či sa chyby PHP webovej stránky majú zobraziť na monitore alebo či sa majú pred používateľmi skryť. Odporúčame mať zapnuté, ak vytvárate webovú stránku, aby ste mohli odstrániť prípadné chyby. Po dokončení odporúčame toto nastavenie vypnúť. log_errors Zapnuté Nastavenie, či sa chybové záznamy skriptov majú zapisovať do denníka chýb servera. Je lepšie používať tento spôsob zaznamenávania chýb namiesto zobrazovania chýb (display_errors). V prípade ak na webe neevidujete žiadne problémy, môžete si toto nastavenie vypnúť. upload_max_filesize 256 MB Nastavenie určuje aké veľké súbory (v MB) je možné nahrávať pomocou PHP skriptov. Ide o maximálne povolenú hodnotu, v prípade väčších súborov použite protokol FTP. post_max_size 256 MB Nastavuje maximálnu povolenú veľkosť zapísaných údajov v príspevku. Toto nastavenie ovplyvňuje aj nahrávanie súborov. Ak chcete nahrať veľké súbory, táto hodnota musí byť väčšia ako upload_max_filesize. 256 MB je maximálne povolená veľkosť. max_input_vars 3000 riadkov Určuje koľko vstupných premenných sa najviac akceptuje. Napr. ak robíte preklad redakčného systému a prekladáte položku po položke, tak nízky limit tohto nastavenia nemusí umožniť odoslať a uložiť väčšie množstvo dát naraz. V prípade potreby si toto nastavenie môžete kedykoľvek navýšiť. 3000 je predvolená hodnota na našich serveroch. Ak potrebujete komplexný prehľad o PHP nastaveniach či funkciách, odporúčame si pozrieť dokumentáciu a najmä manuály: PHP Options/Info Configuration Options Language and Misc Configuration Options Errors and Logging Configuration Options Po zmenách nahrajte súbor php.ini naspäť do príslušného priečinka a v Control Paneli v službe Nastavenie Apache a PHP kliknite na Reštart php pre FastCGI. Nové nastavenia pre PHP sa uplatnia do minúty. Obnova súboru php.ini Ak nemáte zálohovaný pôvodný súbor php.ini a po vlastných úpravách by ste ho potrebovali vrátiť do východzieho stavu, tak ho najprv zo servera zmažte (existuje len nízka pravdepodobnosť, že by sa po zmazaní php.ini súboru mala vaša webová stránka znefunkčniť, keďže v tomto prípade sa začne načítavať záložný php.ini súbor z našich serverov) a potom v Control Paneli si zmeňte PHP verziu pre web na hocijakú inú (napr. z PHP 8.1 na PHP 7.4) - už len touto zmenou sa nanovo vygenerujú všetky zmazané php.ini súbory. Následne si zmeňte PHP verziu na pôvodnú čo ste chceli mať nastavenú a vaša webová stránka bude bežať pod východzím nastavením php.ini.
-
Všetky nové domény zaregistrované u nás (alebo nové služby klasického hostingu priradené k doménam) majú automaticky nastavenú verziu PHP 8.2. Na úvod niekoľko informácií, o používaní PHP verzií: pre väčšinu prípadov si ponechajte predvolenú verziu PHP 8.2 PHP 8.3 používajte len vtedy, ak máte istotu, že váš redakčný systém má plnú kompatibilitu, vrátane nainštalovaných pluginov niektoré redakčné systémy resp. eshopy zaručujú plnú kompatibilitu s max PHP 8.1 - odporúčame, aby ste si na domovskej stránke vydavateľa softvéru overili pred inštaláciou, akú PHP verziu odporúča používať verzie PHP 8.0 a 7.x, prípadne 5.x neodporúčame používať. Ak vaša webová stránka nefunguje správne aspoň na verzii PHP 8.1 odporúčame si prispôsobiť webovú stránku tak, aby bola kompatibilná s touto verziou Zobrazenie PHP verzie Ak si potrebujete zobraziť a prípadne nastaviť inú verziu PHP , po prihlásení do Control Panela, si u zvolenej domény medzi zobrazenými službami vyhľadajte službu Nastavenie Apache a PHP a kliknite na ňu: Na ďalšej strane pod kartami Web server / PHP / Cache v sekcii Nastavenie Apache pre adresár máte možnosť vidieť, aká verzia PHP je aktuálne nastavená pre hlavnú (koreňovú, root) doménu. Vo východzom stave uvidíte názov svojej domény a verziu PHP, na ilustračnom obrázku je aktívna verzia 7.4, od decembra 2023 používame ako predvolenú verziu 8.2 pre všetky nové objednávky. Upozornenie: Poznámka k Listing adresára: túto možnosť ponechajte vypnutú. Ak by bola zapnutá, tak návštevníci by si vo svojich prehliadačoch mohli zobraziť celú štruktúru zložiek a súborov, čo máte nahraté na serveri. Zapnite len vtedy, ak chcete sprístupniť voľné sťahovanie obsahu cez webové rozhranie a dobre viete, čo robíte. Zmena PHP verzie Kliknutím na modrú ceruzku sa zobrazia možnosti pre zmenu PHP verzie: Na riadku Verzia PHP kliknite na vysúvacie menu a zobrazia sa možnosti pre výber PHP verzie. V prípade ak si inštalujete napr. nový Wordpress, tak si nastavte verziu 8.1. Ak potrebujete spravovať nejaký starší redakčný systém, pravdepodobne budete potrebovať nižšiu verziu ako 7.4. V každom prípade, ak to nie je nutné, neodporúčame používať staršie verzie ako 7.4, ktoré sú dostupné v Control Paneli už len z dôvodu spätnej kompatibility a v budúcnosti ich neplánujeme ponúkať vôbec. Keď si vyberiete požadovanú verziu, kliknite na Zmeniť. Zmena sa prejaví maximálne do 10 minút, v mnohých prípadoch oveľa skôr (do 1-2 minút). Touto zmenou zmeníte PHP verziu na celej doméne, vrátane všetkých zložiek a subdomén. Nastavenie PHP verzie pre konkrétnu zložku Inú verziu PHP môžete nastaviť aj pre zložku, aj v prípade ak nadradená zložka má nastavenú určitú PHP verziu. Napr. na hlavnej doméne máte nastavenú verziu 7.4 a v /public_html/ máte zložku s názvom zlozka a na nej potrebujete nastaviť staršiu verziu PHP, napr. 5.6. V sekcii Nastavenie PHP pre adresár kliknite na Pridať adresár: Otvorí sa formulár pre zadanie údajov, ktoré si vyplňte obdobne podľa obrázka nižšie. Názov zložky si prispôsobte podľa názvu, aký potrebujete mať. Upozornenie: Ak chcete nastaviť konkrétnu verziu PHP pre určitú zložku, zložka musí najprv existovať. Preto je nutné sa najprv prihlásiť na server pomocou protokolu FTP (stačí, keď sa prihláste cez Monsta WebFTP) a zložku si vytvoríte. Následne môžete nastaviť pre danú zložku PHP verziu v Control Paneli. Stačí keď do poľa za názvom domény zadáte názov zložky a na riadku Verzia PHP nastavíte požadovanú PHP verziu. Ostatné údaje nie je potrebné meniť. Po nastavení všetkých požadovaných údajov kliknite na Pridať a nová verzia PHP pre konkrétnu zložku sa nastaví do niekoľkých minút. Nastavenie PHP verzie pre konkrétnu subdoménu Obdobne môžete nastaviť vlastnú verziu PHP pre subdoménu, namiesto www do prvého políčka zadáte názov subdomény, napr. ako v príklade nižšie. Tak ako v prípade zložiek, aj tu platí, že subdoména musí existovať. Keby ste potrebovali nastaviť ešte vlastnú verziu PHP pre zložku pod subdoménou, dopíšte jej názov do políčka za názov domény. Kontrola aktuálneho stavu verzie PHP Ak ste si verziu alebo verzie pre zložky (subdomény) uložili a potrebujete vedieť čo najskôr kedy zmena prebehla alebo vás zaujíma či ku zmene skutočne došlo, môžete sa presvedčiť sami kontrolou pomocou súboru phpinfo.php ktorý si môžete stiahnuť tu: phpinfo.php Súbor potom nahrajte na server presne na miesto lokality, ktorú potrebujete overiť, tak napr. ak potrebujete overiť aktuálnu PHP verziu subdomény s názvom subdomena, nahrajte súbor do adresára /public_html/sub/subdomena/ a otvorením adresy: https://subdomena.mojadomena.tld/phpinfo.php uvidíte aktuálnu verziu PHP na danej lokalite + so všetkými modulmi, ktoré sú aktuálne nainštalované a spustené: Možné problémy po zmene PHP Znefunkčnenie CMS Môže sa stať, že po zmene PHP verzie prestane fungovať váš CMS (Wordpress, Joomla a pod., príp. eshop Prestashop), tento prípad spravidla nastane, ak zmeníte PHP verziu na vyššiu a váš CMS je staršej verzie, ktorá nie je podporovaná resp. kompatibilná novšou verziou PHP. Pred každou zmenou PHP preto odporúčame, aby ste si overili, či vaša verzia CMS (vrátane nainštalovaných modulov alebo pluginov) je plne kompatibilná s verziou PHP, na ktorú sa vaše rozhranie chystáte zmeniť. Ak sa stane, že po zmene PHP stránka prestane fungovať, odporúčame skontrolovať chybové záznamy v Control Paneli (služba Logy) (ak nie sú tam žiadne, skontrolujte si, či v php.ini máte zapnuté logovanie chybových záznamov) a na základe logov sa pokúsiť vyriešiť problém. Ak problém nedokážete vyriešiť, tak odporúčame vrátiť sa na pôvodnú verziu PHP a ďalší postup konzultovať s vydavateľom daného CMS. Stránka nefunguje po vrátení sa na pôvodnú verziu PHP Občas nastane prípad, že zmeníte PHP na novšiu verziu, stránka vám "spadne" a je "spadnutá" aj po návrate na pôvodnú verziu PHP. Ak nastane tento jav, skontrolujte si, či nemáte zaplnené miesto vo webovom priestore, čo v takýchto prípadoch býva častý dôvod, že stránka nefunguje ani po zmene PHP na pôvodnú verziu. Odporúčame zaplnené miesto uvoľniť a potom skontrolovať, či súbory php.ini v zložke /conf/ majú potrebný obsah. Ak nie, tak sa prihláste do Control Panela v službe Nastavenie Apache a PHP prepnite na inú verziu PHP a potom znovu na PHP verziu, ktorú potrebujete. Týmto prepínaním sa automaticky doplnia zmazané súbory php.ini, kde chýbajú. Pri zaplnenom mieste sa totiž môže stať, že po zmene PHP sa nemá kam vygenerovať nové php.ini a to sa vygeneruje s nulovou veľkosťou.
-
Zmenu hostingového balíčka môžete zrealizovať v Control Paneli, kliknutím naľavo na sekciu Zmeny v hlavnom menu a následne si z ponuky vyberte doménu (kliknite na vysúvacie menu), u ktorej chcete zmeniť hosting: Zobrazí sa ponuka požiadaviek (ich podrobný popis nájdete v tomto návode), označte Zmena hostingového balíčku: Hneď po označení sa napravo zobrazia možnosti na zmenu. Hore vpravo vidíte, ktorej domény sa zmena týka, v políčku Odpoveď odoslať na: sa zobrazuje emailová adresa, ktorá je nastavená ako východzia pre Hlavné konto v Control Paneli (môžete si tu zadať inú, ak si prajete oznámenie o tejto zrealizovanej zmene na inú konkrétnu adresu), pod poľom vidíte, aký aktuálny balíček je priradený k doméne, konkrétne je to DNS Parking. Nižšie máte možnosti: Biznis X a Puzzle X - klasické hostingové balíčky s FTP prístupom a SQL databázami. Ich podrobné porovnanie nájdete na tejto stránke. Balíky sú vhodné na prevádzku webových stránok, ktoré ste si sami vytvorili alebo ste si ich vytvorili pomocou redakčných systémov (napr. WordPress, Joomla), či chcete prevádzkovať eshop (OpenCart, PrestaShop) alebo použiť nejakú vývojovú platformu (napr. Laravel) Max Web, Biznis Web a 1WEB - stránky vytvorené pomocou editora Exoweb. Tieto balíky nemajú prístup k FTP ani k SQL databázam, čo nie je potrebné - balíky Exoweb sú určené pre používateľov, čo nemajú skúsenosti s tvorbou webových stránok a tie si vďaka Exowebu vedia ľahko vyklikať. O aktualizácie na novšie verzie balíkov si nemusíte robiť starosti, prebiehajú v našej réžii. Porovnanie Exoweb balíkov nájdete na tejto stránke. Exo Mail Profi a Exo Mail - sú emailové balíky, tu máte možnosť len spravovať (prijímať a odosielať emaily), priestor pre webovú stránku nie je k dispozícii. Možnosť Nemeniť DNS záznamy odporúčame označiť, ak máte nastavené vlastné DNS záznamy, ktoré odkazujú na servery mimo EXO Hosting. To platí napr. keď webovú stránku máte hostovanú mimo nás alebo emaily používate na serveroch Outlook alebo Gmail - zmena hostingového balíčku na iný typ služby (napr. z klasického hostingu na emailový balík) totiž zahŕňa aj zmenu DNS záznamov na našich serveroch, takže po zmene balíka sa nastavia naše východzie DNS záznamy a vaše DNS záznamy sa odstránia, čo môže spôsobiť nedostupnosť služieb, ku ktorým ste sa pripojili pomocou vašich vlastných DNS záznamov. Označením tejto možnosti sa (vaše) DNS záznamy nezmenia. Na obrázku vyššie sme si ukázali modelový príklad, keď meníte hosting z DNS Parkingu (teda nemáte aktívny žiadny hostingový balíček) a na obrázku nižšie si ukážeme možnosti, ak meníte balík z nejakého balíku mimo DNS Parking, tu máte možnosť vidieť, že ideme zmeniť balík z balíka Biznis X na nejaký iný. Oproti prvému obrázku pribudli nasledujúce zmeny: Pribudla možnosť DNS Parking - táto možnosť slúži k tomu, keď chcete ukončiť hostingový balíček a používať len doménu. Všimnite si možnosť Dáta aj databázy som si zálohoval/a - označenie tohto poľa je povinné, či si dáta zálohujete, je čisto na vás - ak nemáte záujem o webovú stránku, ani vám nebudú chýbať jej dáta, políčko len označte a kliknutím na Potvrď odošlite požiadavku. Ak si chcete stránku zálohovať, učiňte tak ešte pred odoslaním požiadavky. Potvrdenie, že ste so stránku zálohovali, budete musieť označiť aj pri zmene parametrov napr. balíka Puzzle X, ak si chcete zvýšiť parametre balíka, ide len o formalitu, ak si chcete znížiť kapacitu balíka, tak je potrebné sa uistiť, aby ste si nenastavili príliš malé miesto, ktoré vašej webovej stránke nebude stačiť. Upozornenie: Majte na pamäti, že zmeny hostingových balíčkov na iný typ (napr. z Exoweb na klasický hosting alebo z klasického hostingu na emailový balík) sú nezvratné, ak by ste nejakú zmenu učinili omylom, tak v prípade klasického hostingového balíčku je možnosť sa dostať k dátam cez zálohovací systém, ktorý bude dostupný maximálne 2 týždne.
-
Ak potrebujete zmeniť heslo k svojej emailovej schránke, máte dve možnosti: Poznám svoje pôvodné heslo, chcem si ho zmeniť Prejdite na stránku RoundCube Webmail a kliknite dole pod prihlasovacím formulárom na Zmeniť heslo: Alebo rovno kliknite sem. Zobrazí sa formulár, v ktorom zadáte svoju emailovú adresu, do druhého políčka zadáte pôvodné heslo a do posledného nové heslo. Aby sa zmena uplatnila, heslo musí obsahovať malé a veľké písmená, čísla a špeciálne znaky (napr. @ alebo ! a podobne). Kliknite na Odoslať a zmena hesla bude do minúty zrealizovaná. Prihlásenie s novým heslom si hneď vyskúšajte prihlásením na RoundCube Webmail, aby ste sa uistili, že zmena prebehla správne. Ak používate schránku v emailovom klientovi (napr. Mozilla Thunderbird) a máte na prijímanie správ nastavený protokol IMAP, je potrebné, aby ste emailový klient reštartovali - až potom si klient vyžiada nové heslo. Platí to aj pre postupy uvedené nižšie. Nepamätám si svoje heslo (Zmena cez Control Panel) Druhý spôsob je, keď staré heslo zabudnete (čo často nastáva v prípade, keď nepoužívate RoundCube Webmail, ale nejakého emailového klienta, kde je heslo zapamätané), tak ho môžete zmeniť cez váš Control Panel. Prihláste sa, v menu vľavo kliknite na Webhosting, a vyberte doménu, ktorej sa emailová adresa týka. Ak máte v Control Paneli len jednu doménu, tak v zozname služieb rovno nájdite službu E-mailové účty: Kliknite na E-mailové účty, v sekcii Emailové schránky nájdite emailovú adresu, u ktorej potrebujete zmeniť heslo a kliknite na modrú ceruzku: Objaví sa formulár, nové heslo si napíšte do políčka (označte si zobraziť heslo, aby ste videli čo zadávate). Pri písaní vás systém bude upozorňovať na chýbajúce podmienky, ktoré je nutné splniť. Ako vidíte na obrázku, heslo nespĺňa požiadavky, sú tam nepovolené postupnosti a neobsahuje veľké písmená a špeciálne znaky. Ak heslo bude spĺňať všetky podmienky, všetko bude svietiť nazeleno. Heslo si buď zadajte nejaké svoje takéto zložité heslo alebo si ho rovno dajte vygenerovať. Heslo si po zadaní skopírujte a úplne dole kliknite na Zmeniť a následne sa môžete prihlásiť na RoundCube Webmail. V prípade ak máte schránku úplne plnú (100%), tak pred zmenou hesla si ju najprv zväčšite, ak máte ešte dostupné voľné miesto, ale ak voľné miesto pre navýšenie už nemáte, zaškrtnite políčko Označte, ak potrebujete zmeniť heslo a máte plnú schránku, inak zmena hesla nebude úspešná. Upozornenie: Keď si zmeníte heslo, tak prihlásením pomocou nového hesla do RoundCube Webmailu, sa nové heslo aktivuje. Pokým sa novým heslom neprihlásite, staré vám môže fungovať ešte niekoľko hodín. Tak isto majte na pamäti, že používate schránku v emailovom klientovi (napr. Mozilla Thunderbird) a máte na prijímanie správ nastavený protokol IMAP, je potrebné, aby ste emailový klient reštartovali - až potom si klient vyžiada nové heslo. Nepamätám si heslo k svojej emailovej schránke, ani heslo do Control panela Ak si nepamätáte heslo k emailovej schránke a nepamätáte si heslo ani do Control panela, bude potrebné, aby ste postupovali podľa návodu: Prihlásenie a obnova prístupu do Control panela. Obnovte si prístup do Control Panela, na email, ktorý máte uvedený ako kontaktný email pre Control Panel, vám príde notifikácia na obnovu hesla a po prihlásení do Control Panela si môžete heslo do emailovej schránky zmeniť podľa horeuvedeného postupu. Horšia situácia nastane, keď tým kontaktným emailom je schránka, práve ku ktorej práve neviete heslo a radi by ste si ho cez Control panel zmenili, ku ktorému taktiež neviete heslo. V tomto prípade odporúčame postupovať podľa návodu: Obnova prístupu do Control Panela v prípade neplatných kontaktných údajov.